Onkohan kaikki ihan

ylittäny 50?

ompa lapsellista puhetta/vastausta monella täällä.Jos joku haluaa hyvällä mielellä kertoa jotain niin heti jonku pitää "tiputtaa" alas ja mieltä pahentaa tai pilata koko juttu irvailemalla jne.Ajatelkaa kuitenni vähän mitä vastaatte!!!!

35

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisikymppisiäkään

      kun katsoo noita aloituksia, laitetaan musiikkia kuin murkku ikäiset.
      Mukamas omaa mielimusaa, mitä tästä tulisi jos kaikki laittaisi omat suosikkinsa tänne.
      Pitäisi tajuta mitä toisille kirjoittaa ja mitä muuta tänne laittaa.

      • helisevä

        ollaan me niin erilaisia mutta miten me samanlaisia oltaiskaan?
        millainenhan sen aloituksen pitäisi olla?
        mulle noi linkit on ihan ok. koska oon ihan vasta tietsikkaan paremmin tutustunu.
        ootsä muuten luullu,että niitä pitää klikata aina.mä oon käsittäny ettei tarvi esim. klikata otsikkoa,joka ei kiinnosta alkuunkaan.
        niin on muuten komia ilma, siitä nauttimaa.


      • ulos,,
        helisevä kirjoitti:

        ollaan me niin erilaisia mutta miten me samanlaisia oltaiskaan?
        millainenhan sen aloituksen pitäisi olla?
        mulle noi linkit on ihan ok. koska oon ihan vasta tietsikkaan paremmin tutustunu.
        ootsä muuten luullu,että niitä pitää klikata aina.mä oon käsittäny ettei tarvi esim. klikata otsikkoa,joka ei kiinnosta alkuunkaan.
        niin on muuten komia ilma, siitä nauttimaa.

        pistä kone kiinni.
        Pitäisi kyllä sekin huomioida että joku musiikki ei kaikkien mieleen ole, jos minäkinb mielimusiikkini laittaisin niin tuskin mua siitä kiitettäisiin.


      • kiittäisimme
        ulos,, kirjoitti:

        pistä kone kiinni.
        Pitäisi kyllä sekin huomioida että joku musiikki ei kaikkien mieleen ole, jos minäkinb mielimusiikkini laittaisin niin tuskin mua siitä kiitettäisiin.

        me rakastamme humppaa.


      • lukee että
        kiittäisimme kirjoitti:

        me rakastamme humppaa.

        humppaa laittaisin.


      • päättelin
        lukee että kirjoitti:

        humppaa laittaisin.

        olet tangon ja humpan kasvatteja.


      • miksi sitten
        helisevä kirjoitti:

        ollaan me niin erilaisia mutta miten me samanlaisia oltaiskaan?
        millainenhan sen aloituksen pitäisi olla?
        mulle noi linkit on ihan ok. koska oon ihan vasta tietsikkaan paremmin tutustunu.
        ootsä muuten luullu,että niitä pitää klikata aina.mä oon käsittäny ettei tarvi esim. klikata otsikkoa,joka ei kiinnosta alkuunkaan.
        niin on muuten komia ilma, siitä nauttimaa.

        torvelo tänne tulit.JOO mene ulos ilmojas piisaa .


      • ei ole torvelo
        miksi sitten kirjoitti:

        torvelo tänne tulit.JOO mene ulos ilmojas piisaa .

        se helisee kivasti ja on kova ulkoilemaan.
        Näkisitpä kun se kävelee ja astuu ,askeleet on kuin ruusuntippoja.


      • helisevä
        ei ole torvelo kirjoitti:

        se helisee kivasti ja on kova ulkoilemaan.
        Näkisitpä kun se kävelee ja astuu ,askeleet on kuin ruusuntippoja.

        olipa nätisti nähty ja sanottu )


      • 50 yli
        miksi sitten kirjoitti:

        torvelo tänne tulit.JOO mene ulos ilmojas piisaa .

        No justiin tällaista minä tarkotan!!!!kinaamaan aletaan heti..mikä ihme teitä vaivaa???? Ettekö voi keskustella kun aikuiset?? Ei tartte osallistua keskusteluun jos hermot ei kestä toisen mielipidettä!!!


    • joku nikkiläisten oikeus

      että toisten on pakko tyytyä siihen mitä vaki kirjoittajat tänne kirjoittaa.

      • nikitön sinulta

        kun et listaa mitä mielestäsi tänne vain saa kirjoittaa, kerro meille ne jotka ovat mielestäsi vain sallittuja, mitkä aiheet ?


      • kysymys,,
        nikitön sinulta kirjoitti:

        kun et listaa mitä mielestäsi tänne vain saa kirjoittaa, kerro meille ne jotka ovat mielestäsi vain sallittuja, mitkä aiheet ?

        mitä mahtaa nikilliset vastata??


    • Ledzeppele

      Eipä se ihminen "kasva" vättämättä koko ikäänsä. Se saattaa kasvu pysähtyä jo hyvinkin nuorena. paha puheista päätellä ikää .. ;-). Ikänsä kun on eläny, eikä vaan ymmärrä kaikkea, minne toiset "jäivät" ja minne toiset "menivät", tässä sitä itte porskuttaa, niinku "paikallaan". Liikettä ympäristöön nähden on vaikea huomata, jos liikkuu samalla nopeudella. ... :-)))
      ***Mutta hyvää naistenpäivää!

      • se pyörii sittenkin

        tämä maapallo ja joku muu, tiesin sen!
        Sydämet samaan tahtiin hakkaa jne.............


      • kaksi

        tietsikkani muuttui punaiseksi saippuakuplaksi!


    • t.l.

      Erään sukulaiseni luona vierailulla. Hän on jo pitkästi yli seitsemänkymmenen ikävuoden. Ennen niin iloinen ihminen oli muuttunut persoonaltaan aivan erilaiseksi. Ei olisi uskonut puheistä sen ikäiseksi. Jostakin syystä hän oli hyvin katkera jopa lapselleen ja menneelle elämälle. Aivan kuin murkkuikäinen olisi kiukutellut joka asiasta ja mikään ei ollut hyvin.
      Kotia päästyäni pohdin mitä olisi vielä tehtävissä, jotta tämän ihmisen mielialan saisi muuttumaan iloisemmaksi tai paremminkin tyytyväisemmäksi. Olisiko yksi vaihtoehto tiiviimmät vierailut ja vastavierailut. En tiedä, kokeilla aion. Kuitenkin elämän muut asiat ovat hyvin paitsi mieliala. Ehkäpä tämä samantapainen asia saattaa olla monella ikäisellämmekin "syynä", elämästä puuttuu jotakin, jotakin, mitä ei osaa tässä kohtaa sanoa ja tunnistaa.

      • helisevä

        mä oon täälä alkanu näitä lääkärileikkejä voin olla vaikka konisellainen.
        asiaan kuitekin -sun varmaan vaikea puuttua asiaan, mutta aika selkeesti jonkun sortin dementian oireilta kuulostaa.
        kannattaa muistaa, että nykyisin on hyvät lääkkeet ja ajoissa alitettuna tehokkaita.


      • t.l.
        helisevä kirjoitti:

        mä oon täälä alkanu näitä lääkärileikkejä voin olla vaikka konisellainen.
        asiaan kuitekin -sun varmaan vaikea puuttua asiaan, mutta aika selkeesti jonkun sortin dementian oireilta kuulostaa.
        kannattaa muistaa, että nykyisin on hyvät lääkkeet ja ajoissa alitettuna tehokkaita.

        Kun muistelin mitä opiskellessa tuli eteen tuosta dementoitumisesta. Ja kyllä hän moneen kertaan kelasi jotakin sanomaansa "miten se nyt oli, en muista..". Totesi myös, että on unohtanut lieden päälle eikä muistanut sammuttaa ja hyvin kielteisesti puhui monista asioista.
        Aion käydä pikapuoliin hänen luonaan. Ehkä jo huomenissa iltapäivällä.


      • helisevä
        t.l. kirjoitti:

        Kun muistelin mitä opiskellessa tuli eteen tuosta dementoitumisesta. Ja kyllä hän moneen kertaan kelasi jotakin sanomaansa "miten se nyt oli, en muista..". Totesi myös, että on unohtanut lieden päälle eikä muistanut sammuttaa ja hyvin kielteisesti puhui monista asioista.
        Aion käydä pikapuoliin hänen luonaan. Ehkä jo huomenissa iltapäivällä.

        kun tolla ikää persoona muuttuu ja esim. alkaa epäileen omaisaan varkauksista yms. silloin lähelläolijan pitää olla terävänä.
        vaikeeta on löytää tapa päästään lääkäriin saakka.
        sehän kyllä on selvää ettei demetikko huomaa itse muistamattomuutta.
        kannattaa tarkistaa dementia rutiinit niin selviää myös kilpirauhasarvot - niin kyllähän lääkäri sitten osaa homman hoitaa.
        terveisin "konihelisevä"


    • on paljon

      yli kuusikymppisiä ukot melkein järestään ja marjaset ja juupaat.

      • kirjoitusvirhe**

        tuubiin siitä sassiin*


    • maamulisse

      Osa on alittanut.

    • aina tiedä

      mikä on tarkoitettu positiiviseksi tekstiksi ja mikä vinoiluksi, siitä se johtuu.

    • olen 30,

      mutta haluan tietää, millainen olen vanhuksena.

      • vielä elämässä

        huomaamaan, että viisikymppiset eivät ole vanhuksia. Isäni täyttäessään 65 sai eläkepäätöksen, jossa luki myönnetty vanhuuseläke, meni hämilleen ja sanoi, en minä mikään vanhus ole. Sen voin sanoa, että tämä on elämäni parasta aikaa. Mene 90 palstalle, jos vanhuksista haluat kokemuksia.


      • menisin?
        vielä elämässä kirjoitti:

        huomaamaan, että viisikymppiset eivät ole vanhuksia. Isäni täyttäessään 65 sai eläkepäätöksen, jossa luki myönnetty vanhuuseläke, meni hämilleen ja sanoi, en minä mikään vanhus ole. Sen voin sanoa, että tämä on elämäni parasta aikaa. Mene 90 palstalle, jos vanhuksista haluat kokemuksia.

        Minua kiinnostaa enemmän, miten se vanhuuden höperyys alkaa.


      • täti puskasta
        menisin? kirjoitti:

        Minua kiinnostaa enemmän, miten se vanhuuden höperyys alkaa.

        käytävä mutkin vanhainkodilla.


      • sitten
        menisin? kirjoitti:

        Minua kiinnostaa enemmän, miten se vanhuuden höperyys alkaa.

        olet oikeassa paikassa, täältä se alkaa,mutta se jatkuu pitkään ja tämä on hienoa aikaa.


      • on aivan
        menisin? kirjoitti:

        Minua kiinnostaa enemmän, miten se vanhuuden höperyys alkaa.

        kaksi eri asiaa.
        50 palstalla ei höperöidä.


      • erittäin viehättävä
        sitten kirjoitti:

        olet oikeassa paikassa, täältä se alkaa,mutta se jatkuu pitkään ja tämä on hienoa aikaa.

        ihminen!


      • tammikuun likka

        Olet vielä nuori ihminen. Toivon elämässäsi hyviä päätöksiä ja ratkaisuja. Tässä kohtaa elämää, kun nyt itse olen (muutama vuosi kuuteenkymppiin) katsellessa elettyä aikaa taaksepäin, voisit olla tyytyväinen ja onnellinenkin. Silloin ei ole suurempia huolenaiheita. Kaikenlaista saattaa tapahtua elämän matkalla ja kaikkia ei voi ennakoida. Elämä on aivan mukavaa tässäkin iässä ja se "minä" sisäisesti ei "vanhene" vain ulkokuori vanhenee :)
        Minäkin toivon joskus tietäväni millainen olen vanhuksena :)


      • pitäisi
        erittäin viehättävä kirjoitti:

        ihminen!

        tuossa iässä vielä huonota. Pani vaan ajattelemaan, kun viehättäväksi sanoit, ei ole ennen kyllä sanottu. Minä suurennutan tuon ja panen kehyksiin seinälle. Sen varoituksen antaisin tuossa 40-50 välillä on vaarallinen ikä, siinä niitä eroja tulee. Joo hyvät jatkot Sinulle.


    • Ensi vuoden helmikuussa täytän 50, mutta en koe olevani tällä palstalla yhtään lapsellisempi tai tyhmempi kuin minua mahdollisesti 10 vuotta vanhemmat.

      Terv. Angel of The Morning

      • hyvin

        Sinä tänne mahdut, topakanoloinen tunnut olevan. Mutta kyllä minulle tuo 60:n palsta näyttää vieraalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe