Pelkokerroin

50+ keskuudessa?

Mikä on pelkokertoimesi?
Saako sinut ärsytettyä helposti ja miten suhtaudut ärsytykseen, vihaan ja muihin tunteenpurkauksiin?

31

1166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

Minut saa ärsytettyä helposti ja tarvittaessa lyön tai sanon takaisin.
      Mutta tällä ei kai ole tekemistä pelkokertoimen kanssa?
      Mutta oikeastaan, ehkä vähän.
      Alhaisella pelkokertoimella voi ihminen jäädä kotiin, ja pysyä siellä hiljaa ja ulottumattomissa.
      Saattaahan olla että puhelinmyyjä soittaa, ja siinä tulee sitten rikottua puhelin, väkivaltaisesti ja tunnettua agressiivisuutta.
      Ja sehän sitten jo pelottaakin.

• nyt alkoi

todella pelottamaan kun puhuit puhelinmyyjistä, vai tarkoititko sellaista jotka myy tuotteita puhelimen välityksellä vai puhelin-puhelin-myyjiä?
        Eikö se ole hyvä jos saa edes siihen puhelimeen purettua agressiivisuutta, kuin lähteä kaulimen kanssa huitomaan ympäriinsä kylille ja kujille?

• HTZA
        nyt alkoi kirjoitti:

todella pelottamaan kun puhuit puhelinmyyjistä, vai tarkoititko sellaista jotka myy tuotteita puhelimen välityksellä vai puhelin-puhelin-myyjiä?
        Eikö se ole hyvä jos saa edes siihen puhelimeen purettua agressiivisuutta, kuin lähteä kaulimen kanssa huitomaan ympäriinsä kylille ja kujille?

oli puhelinmyyjän vastine "kiertokanki".
        Silloin joutuivat ajelemaan ympäri kyliä ja kaupunkeja.
        Puhelinmyyntiä kun ei ollut.
        Puhelintytöt olivat harvassa joten piti käydä kiertävissä asuntovaunuissa.
        Kyllä se pelotti. Mutta lievitti agressioita.
        Vaimokin hyräili kotona, sai rauhassa lajitella Krassinsiemenensä kevättä varten.
        Eli ei tarvinut pelätä vaimoakaan, niin kuin hämähäkkien jutuissa.
        Sai jopa kerran kuussa omaakin kokeilla.
        Kunhan oli viikon poissa kotoa.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

oli puhelinmyyjän vastine "kiertokanki".
        Silloin joutuivat ajelemaan ympäri kyliä ja kaupunkeja.
        Puhelinmyyntiä kun ei ollut.
        Puhelintytöt olivat harvassa joten piti käydä kiertävissä asuntovaunuissa.
        Kyllä se pelotti. Mutta lievitti agressioita.
        Vaimokin hyräili kotona, sai rauhassa lajitella Krassinsiemenensä kevättä varten.
        Eli ei tarvinut pelätä vaimoakaan, niin kuin hämähäkkien jutuissa.
        Sai jopa kerran kuussa omaakin kokeilla.
        Kunhan oli viikon poissa kotoa.

olet täällä mieli nurinpäin erität huokosistasi pessimismiä, mikä kaikkia ukkoja täällä vaivaa. Mihin on ilo ja vallaton hassuttelu kadonnut?

• HTZA
        ai'ei kirjoitti:

olet täällä mieli nurinpäin erität huokosistasi pessimismiä, mikä kaikkia ukkoja täällä vaivaa. Mihin on ilo ja vallaton hassuttelu kadonnut?

iloisista asioista!
        Vieläkin hiipisin, kun jännittynyt miehen alku, asuntovaunuun pimeässä jos olisi tarvetta.
        Laittakaa nyt naiset vii.. öh, päänne yhteen ja hankkikaa asuntovaunu.
        Olen aika varma että se toisi teillekin mukavaa jännitystä.
        Joku sellainen K-50, K-70 ei oikein enää toimi.
        Himmeä punainen valastus, seinällä tämän palstan kaikki nimmarit ja kehoitus: "Viivatkaa yli, kun poistutte". Ja laittakaa pari kolikkoa kosteuspyyhelaatikkoon. K-59 ostavat niillä myös tuubeja.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

iloisista asioista!
        Vieläkin hiipisin, kun jännittynyt miehen alku, asuntovaunuun pimeässä jos olisi tarvetta.
        Laittakaa nyt naiset vii.. öh, päänne yhteen ja hankkikaa asuntovaunu.
        Olen aika varma että se toisi teillekin mukavaa jännitystä.
        Joku sellainen K-50, K-70 ei oikein enää toimi.
        Himmeä punainen valastus, seinällä tämän palstan kaikki nimmarit ja kehoitus: "Viivatkaa yli, kun poistutte". Ja laittakaa pari kolikkoa kosteuspyyhelaatikkoon. K-59 ostavat niillä myös tuubeja.

isopoika on taas olevinaan oikein tuhma ja kaikkea. Tietäisinpä mitä virpomisvitsoilla tekisin jos olisit täällä. Mur.

• HTZA
        ai'ei kirjoitti:

isopoika on taas olevinaan oikein tuhma ja kaikkea. Tietäisinpä mitä virpomisvitsoilla tekisin jos olisit täällä. Mur.

vieläkin osaan laittaa naisen kiehumaan!
        Luulin jo että pelkkä poreilu on kohtaloni.
        Joskus sitä nauttisi ihan kuumassakin pehmennestä porkkanasta.
        Mutta mitäpä tuosta, sen 35 minuuttia se vie kuitenkin, aina.
        Laittoi Tillinoksia tai ei.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

vieläkin osaan laittaa naisen kiehumaan!
        Luulin jo että pelkkä poreilu on kohtaloni.
        Joskus sitä nauttisi ihan kuumassakin pehmennestä porkkanasta.
        Mutta mitäpä tuosta, sen 35 minuuttia se vie kuitenkin, aina.
        Laittoi Tillinoksia tai ei.

sitten koskaan kuullut puikkopehmennys menetelmästä? Valitettavasti et saa siitä nytkään tietää enempää.

• HTZA
        ai'ei kirjoitti:

sitten koskaan kuullut puikkopehmennys menetelmästä? Valitettavasti et saa siitä nytkään tietää enempää.

siihen tutustumaan, nyt jo, tämä naama vaikeuttaa seksuaalista kanssakäymistä henkilöiden kanssa joiden kanssa haluaisin.
        Minulla on jo kauan ollut "roteostaatti" makuuhuoneessa, ja suosin vain hämäriä pubeja.
        Ei varmaan kestä kauaakaan kun valaistuksella ei ole merkitystä, pitää pyytää lääkäriltä se pehmennyspuikko ettei enää tule mieleen.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

siihen tutustumaan, nyt jo, tämä naama vaikeuttaa seksuaalista kanssakäymistä henkilöiden kanssa joiden kanssa haluaisin.
        Minulla on jo kauan ollut "roteostaatti" makuuhuoneessa, ja suosin vain hämäriä pubeja.
        Ei varmaan kestä kauaakaan kun valaistuksella ei ole merkitystä, pitää pyytää lääkäriltä se pehmennyspuikko ettei enää tule mieleen.

ilmiö nimetä pseudokontributiivinen verbaaliagressio (=naisellinen nalkutus) ei kyllä nyt ole sinulle oikea lääke. Taidat olla todella kierteillä.

• HTZA
        ai'ei kirjoitti:

ilmiö nimetä pseudokontributiivinen verbaaliagressio (=naisellinen nalkutus) ei kyllä nyt ole sinulle oikea lääke. Taidat olla todella kierteillä.

on kuitenkin ihan tuttu, 58v. kun olen.
        Mutta jospa koetat turhanpäiväisellä höpsötyksellä ja hellyydellä?
        Epänaisellista kyllä, mutta kannattaa kokeilla.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

on kuitenkin ihan tuttu, 58v. kun olen.
        Mutta jospa koetat turhanpäiväisellä höpsötyksellä ja hellyydellä?
        Epänaisellista kyllä, mutta kannattaa kokeilla.

sinulla on äärimmäisen syvä höpsöttelyn puutostila ja täällähän meitä höpsöttelijöitä löytyy, kunhan osaat vetäistä oikeasta narusta.

• HTZA
        ai'ei kirjoitti:

sinulla on äärimmäisen syvä höpsöttelyn puutostila ja täällähän meitä höpsöttelijöitä löytyy, kunhan osaat vetäistä oikeasta narusta.

tosin vähäkarvainen ylhäältä. Ei höpsöttylyyn sorru!
        Pois meistä suloisuus.
        Jo pelkkä ajatus että ämmänläyskät laittavat päällensä keltaisen mekon ja yrittävät saada munannäköiset poskensa meikillä muuttumaan filmitähden tyyppisiksi, saa minut voimaan pahoin.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

tosin vähäkarvainen ylhäältä. Ei höpsöttylyyn sorru!
        Pois meistä suloisuus.
        Jo pelkkä ajatus että ämmänläyskät laittavat päällensä keltaisen mekon ja yrittävät saada munannäköiset poskensa meikillä muuttumaan filmitähden tyyppisiksi, saa minut voimaan pahoin.

kannattaako olla kuin itse perseensä raadellut räähkä. Rakastat suloisuutta ja lirkuttelua ja myönsit jo olevasi sellaisen puutteessa. Tuon mainitsemasi ämmänläyskä kuvauksen sivuutan. Sanoisin vain että miksi hakeudut munaposkien pariin.

• HTZA
        ai'ei kirjoitti:

kannattaako olla kuin itse perseensä raadellut räähkä. Rakastat suloisuutta ja lirkuttelua ja myönsit jo olevasi sellaisen puutteessa. Tuon mainitsemasi ämmänläyskä kuvauksen sivuutan. Sanoisin vain että miksi hakeudut munaposkien pariin.

koskee vain tätä palstaa, ei elämää.
        58v. ikäiset naiset ovat pikkupyöreitä mummoja.
        Ja niillä on aina pyöreät posket.
        Joitakin vaihtoehtoja on, salilla rehkineet laihanaamat.
        Heidänkään naamaansa ei voi meikata enää luonnollisiksi.

• loordi-ilmiö
        HTZA kirjoitti:

tullut 50 palstalle myös.
        Mummothan ovat teräsbetonilla sekoitettua rautaa.
        Harva meistä on rautaa niin moni taipua saa, melkein taivuin ja transsiin vaivuin.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

et taida tuntea naisia joilla on karjalsiverta suonissaan, pieni lommoposkinen pää jossa suu käy lakkaamatta, a-b kupin kokoinen ylävartalo ja runsas päärynäinen alavartalo :D

• HTZA
        ai'ei kirjoitti:

et taida tuntea naisia joilla on karjalsiverta suonissaan, pieni lommoposkinen pää jossa suu käy lakkaamatta, a-b kupin kokoinen ylävartalo ja runsas päärynäinen alavartalo :D

edessä on sellaisesta patsas.

• HTZA
        loordi-ilmiö kirjoitti:

tullut 50 palstalle myös.
        Mummothan ovat teräsbetonilla sekoitettua rautaa.
        Harva meistä on rautaa niin moni taipua saa, melkein taivuin ja transsiin vaivuin.

ongelma.
        Naisellisuus puuttuu.

• ai'ei
        HTZA kirjoitti:

edessä on sellaisesta patsas.

naiskokemuksesi perustuvat siis taideteoksiin? *_*

• SecuRiitta

aina,puhelinmyyjät kyllä saa räjähtämään ko ne ei meinaa antaa periks hokee ja hokee mutta olen tästlähtien luntannu kuulokkeen korvaan muuten sanoisin yhtä ja toista

• namisuku

...ja Nauran takaisin ja totean että: sellasta!

• *sattuu*

ja sattuuhan sitä ja rapatessa roiskuu.
        Pelkokertoimenkin voi voittaa jos vain haluaa.
        There are about five million stories in this land and this was one of them, touche!

• asiat ratkaistaan

nyrkkisäännöllä!

• työssä noitä joskus sattuu, mutta kun se toinen on jo muutenkin elämässä syrjäytynyt tai "altavastaaja", en ota sitä koskaan henkilökohatisesti.

Muuten kyllä taitaa tulla tuplakertoimena takaisin, suorat sävelet

• Mulle on tullu lukivika tai pitää mennä pian
        optikolle. Mun kirjoitushan vilisee virheitä,
        kääk..

• O-Orvokki
        Cami.S kirjoitti:

Mulle on tullu lukivika tai pitää mennä pian
        optikolle. Mun kirjoitushan vilisee virheitä,
        kääk..

kun en muuten olisi huomannutkaan. Eivät ne ymmärtämistä estäneet, eivät edes hidastaneet. Kuka sitä omaa tekstiään viitsii kirjoittamisen jälkeen enää tarkistelemaan ja tavailemaan ryhtyä. Eikös täällä ole muutamia sellaisia "virallisia virheiden etsijöitä"? Annetaan heillekin vähän töitä välillä.;))

• enkä ole

muistaakseni allekirjoittanut minkäänlaista sopimusta putkittamiseen ja olemaan töllisteltävänä.
        En ole myöskään kirjoitellut kenellekään minkäänlaista sopimatonta.

• Voisin ehkä sanoa, etten tunne enää mitään sellaista pelkoa, joka estäisi minua tekemästä mitä haluan.;)) Mihinkään ihan älyttömään vaaralliseen temppuun en tunne houkutusta, vaikka olen valmis kaikenlaista uutta kokeilemaan. Joitain niistä asioista joku saattaisi pitää pelottavana tai vaarallisena.

Tunteet ovat inhimillisiä ja niitä pitää mielestäni saada purkaa kaikilla muilla tavoilla, muttei toisia vahingoittamalla. Jos näen jonkun joutuvan tunteittensa vietäväksi, saatan yrittää rauhoittaa häntä, mutten koskaan kieltäisi ketään ilmaisemasta tunteitaan. Jos ihminen käyttäytyy aggressiivisesti ja minun on pakko olla paikalla, odotan hieman lyöntietäisyyttä kauempana rauhallisena seisten ja tilannetta seuraten, kunnes toinen alkaa rauhoittua. Jos pelkäisinkin, en näyttäisi sitä. Aikoinaan nuorena aikuisena tein nuorisotyötä ja kaupungin nuorisotalolla jouduin pari kertaa oikeasti pelottavaan tilanteeseen. Kaikista pelästyttäneistä ihmisten kohtaamistilanteista olen (toistaiseksi) aina selvinnyt puhumalla.

Ihan oikeata pitempään kestävää vihaa en ole tuntenut kai koskaan, mutta joskus äärimmäisen harvoin saatan vihastua. Joskus lähiympäristössä on todettu, että minun pitäisi vihastua useammin. Ehkä se pitää paikkansa, koska aina vihastumiseni jälkeen ihmiset ovat yleensä alkaneet käyttäytyä ylettömän ystävällisesti minua kohtaan ja muuttaneet sitä toimintamalliaan, joka on saanut vihastumiseni purkautumaan. Sormet riittävät vieläkin niiden kertojen laskemiseen, kun aikuisena olen ihan oikeasti vihastunut. - Joskus saatan tarpeen tullen ilmaista jämäkästi harmistumiseni, joka voi kuulostaa vihastumiselta. Ehkä niiden raja on häilyvä.

Ilon, liikutuksen tai surun kyyneleitä en pysty hallitsemaan, kaikkia muita tunteita luulen osaavani ainakin jollain tapaa hallita.

Oletko itse jo vastannut mielenkiintoisiin kysymyksiisi?

• että koskaan

ei saisi provosoitua tai antaa pelotella itseään tai yleensäkään antaa pelolle valtaa ennenkuin on täydellisesti selvittänyt pelon syyn.
        Jostain syystä olen kyynelehtinyt tavallista enemmän viime aikoina.
        Harvoin tunnen varsinaista "vihaa" ketään kohtaan, sillä pystyn aina kaikesta huolimatta loppusaatossa pyytämään ja antamaan anteeksi.
        Jos näin teen en sen jälkeen enää niitä asioita yleensä kaivele paitsi jos minua vastaan hyökätään.

• Anskuliini

on kun ei pelkää mitään etukäteen.
      Elämä antaa kyllä tapahtumia ihan tarpeeksi, niitä on sitte vaan selvitettävä parhaansa mukaan.
      En ärsyynny mistään, tunteenpurkaukset mitä päästän valloilleen on rakkauden tunteet ja ihan asiallinen arvostelu epäkohtiin tms.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1576
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1546
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1348
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1252
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      175
      1096
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1047
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      311
      1040
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1036
    Aihe