Miksi monet vihaa isoja koiria?

Pelokas lenkkeilijä

Ihmetelen kovasti, miksi niin monelle ison koiran omistajalla on niin käsittämätöntä, että jotkut vihaavat heidän kultamurujaan.

He vihaavat teidän koirianne juuri siitä samasta syystä, miksi olette hankkineet lähiörivariinne / kerrostaloon 80 kiloisen tarvittaessa ihmisen tai suden tappamiseen jalostetun 'lemmikin'.

Mukavahan se on lähipuiston lenkkipolulla taluttaa tälläistä tappokonetta, kun ihmiset väistää eikä tarvitse pelätä.

Mutta onko teidän päähänne ikinä juolahtanutkaan, millaisia tuntemuksia 50 kiloisen naisen 'taluttaman' tappokoneen kohtaaminen tuntuu lenkkipolulla. Olen itse nähnyt, kun kaksi rotikkaa kiskaisi itsensä irti kuin leikiten 50 kiloisen emännän remmistä. Onneksi rotikoiden kiinnostuksen kohteena oleva pikkuterrieri selvisi hengissä.

Eli väännän vielä teille rotikoiden, dopermannien ja ties minkä tarvittaessa susien ja ihmisten tappamiseen jalostettujen koirien omistajille.

Vihaan teidän koirianne siksi, että koen, että minulla on oikeus liikkua yleisillä lenkkipoluilla ilman, että joudun pelkäämään omistajiensa 'taluttamia' jalostettuja petoja, jotka vovat halutessaa riuhtaista itsensä irti koska vain. Pahimmassa tapauksissa koirat eivät ole edes kiinni.

Eli te ja teidän koiranne herättävät minussa juuri niitä pelon tuntemuksia, joiden vuoksi olette hankkineet ison, tarvittaessa suden tai ihmisen tappamaan kykenevän, koiran hankkineet. Te vain koette siellä hihnan päässä tilanteen joko turvallisena tai egoa hivelevenä.

60

3475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RWN

      Ja siksi ymmärrettävää. Senp'ä takia minä lenkillänmi otan koiran kävelemään sivulleni, niin että lenkkeilijän ja koiran välissä olen minä.
      Ihan juuri sen takia, että jotkut ihmiset pelkäävät koiria kuollakseen, jopa niitä rotan kokoisia.

      Minulle koira ei ole egon jatke, mutta on se helevetin moisen turvallisempaa lenkkeillä yksin iltamyöhään syrjäsillä kaduilla kun on koira mukana. Eikä edes tarvitse olla iso koira, että tuntee olonsa turvalliseksi.

      Ja jos ikinä sellainen päivä tulisi, mitä ei tule, että koirani jotakuta purisi syyttäsuotta, niin veisin itse koirani lopetettavaks. Pureminen ja päällekäyminen ei ole hyväksyttävää. Ei koiralta, ei kissalta EIKÄ ihmiseltä.

      • kyselijä m

        Mitäs jos rotikkasi päättää hyökätä sinun kimppuusi.KUka auttaa puistoraiskaajako?


      • edellinen
        kyselijä m kirjoitti:

        Mitäs jos rotikkasi päättää hyökätä sinun kimppuusi.KUka auttaa puistoraiskaajako?

        mutta kuitenkin. jos oma koirani minut päättää tappaa lenkillä niin sitten niin on tarkoitettu, en ole tehnyt kasvatustyötäni oikein ja saan maksaa siitä.
        minä luotan koiraani 100 ja 10 prosenttisesti ja jos joku meinaa infarktin siitä saada että koirani kävelee kiltisti vierelläni vasemmalla puolella ilman että edes vilkaisee ohikulkijaan niin se on sitten hänen henkinen helvettinsä.
        Minä talutan tuolla metsäpoluilla ja kävelyteillä omaa egonjatkettani just niin paljon kuin tahdon.


      • Mutta entäs toiset
        edellinen kirjoitti:

        mutta kuitenkin. jos oma koirani minut päättää tappaa lenkillä niin sitten niin on tarkoitettu, en ole tehnyt kasvatustyötäni oikein ja saan maksaa siitä.
        minä luotan koiraani 100 ja 10 prosenttisesti ja jos joku meinaa infarktin siitä saada että koirani kävelee kiltisti vierelläni vasemmalla puolella ilman että edes vilkaisee ohikulkijaan niin se on sitten hänen henkinen helvettinsä.
        Minä talutan tuolla metsäpoluilla ja kävelyteillä omaa egonjatkettani just niin paljon kuin tahdon.

        pedon kävelyttäjät? Ei kaikkien petojen omistajat kouluta koiriaan. Ei he välitä jos joku pelkää tai jos vaikka peto hyökkäisi naapurin kimppuun. He ovat ottaneet koiran vain siksi, että pitää olla isompi kuin naapurilla tai otetaan kun lapset niin pyytää. Myöskin kodin ja aran kävelijän turvahan tuo iso rontti on. Mutta vaarallinen kouluuuttamattomana on. Ehkä joku myös nauttii vastaantulijoiden pelosta, varsinkin jos itse on mitään saamaton ja yliolkainen.


    • ei ole jalostettu

      tappamaan. Ymmärrän toki, että ei ole mukavaa kärsiä koirapelosta. Itselläni on dobermann ja se ei ole koskaan käyttäytynyt aggressiivisesti ketään kohtaan. Jos joskus kohtaamme lenkkipolulla niin tulet näkemään onnellisen tytön, jolla toinen yhtä nauravainen ja onnellinen koira NARUSSA kiinni. En päästä koiraani ihmisten luokse, vaikka se mielellään tulisikin luoksesi ja nuolaisisi ystävällisyyden osoituksena poskeasi. Se ei ole vaaraksi kenellekään. Ei sinulle, ei lapsille ei edes vapaana juoksenteleville kissoille. Se ei yksinkertaisesti ole pahanluonteinen koira. Sillä ei myöskään napsahda päässä ja se ei äkkiseltään muutu tappokoneeksi. Se ei koskaan purisi ketään. Ei edes nurkkaan ahdistettuna ja uhattuna. Se on kiltti koira ja tämä on todistettu moneen kertaan veljeni lapsien käsittelyssä. Ne saavat dobermanniani retuuttaa ja repiä ja viedä jopa luun suusta.

      Koita sinä päästä koirapelostasi yli ja jos lenkillä vastaan tulee pelottavan oloinen koira, niin mikset sano sen omistajalle, että voisiko hän viedä koiransa kauempaa ohi. Ei yhdenkään koiran tarvitse päästä haisteluetäisyydelle. Sinulla on oikeus kulkea koirien ohi ilman, että ne tulevat sinua nuuskimaan. Mutta muistathan, että myös koiranomistajilla on oikeus ulkoiluttaa koiriaan ja jos he pitävät koiran erossa sinusta, niin he eivät tee mitään väärää.

      • Pelokas lenkkeilijä

        En ole väittänyt, että yhtäkään koirarotua on jalostettu tappamaan (taistelukoirista en tosin tiedä).

        Mutta kait nyt sinäkin sen myönnät, että rosvoja ja susia vastaan suojaksi jalostetulle koiralle tulee olla tarpeeksi lihasta ja puruvoimaa antamaan tarvittaessa kyytiä rosvoille ja susille.

        Niinpä tätä tarkoitusta varten jalostetuilla koiraroduilla on kokoa ja puruvoimaa tarvittaessa tappaa niin susi kuin täysikasvuinen mies.

        Jos et nyt tätä dopermannin omistajana tajua, niin en voi sanoa muuta kuin, että pelkään lenkkipolulla vain entistä enemmän teitä ja tappajakoirianne.


      • hiukan..
        Pelokas lenkkeilijä kirjoitti:

        En ole väittänyt, että yhtäkään koirarotua on jalostettu tappamaan (taistelukoirista en tosin tiedä).

        Mutta kait nyt sinäkin sen myönnät, että rosvoja ja susia vastaan suojaksi jalostetulle koiralle tulee olla tarpeeksi lihasta ja puruvoimaa antamaan tarvittaessa kyytiä rosvoille ja susille.

        Niinpä tätä tarkoitusta varten jalostetuilla koiraroduilla on kokoa ja puruvoimaa tarvittaessa tappaa niin susi kuin täysikasvuinen mies.

        Jos et nyt tätä dopermannin omistajana tajua, niin en voi sanoa muuta kuin, että pelkään lenkkipolulla vain entistä enemmän teitä ja tappajakoirianne.

        sinä pelkäät koiria jotka kuitenkin prosentuaalisesti aika vähän tappaa ihmisiä. Mutta kuitenkin hyvin mielin ohitat muita ihmisiä. mistä sinä tiedät kuinka monta ihmistä kyseinen yksilö on elämänsä aikana tappanut, raiskannut, fyysisesti satuttanut tai jotain muuta yhtä hurmaavaa?
        Ihmiset ne pahempia taitaa tässä maassa olla.
        josset osaa peloillesi muuta tehdä kuin jauhaa paskaa suomi24 sivuilla rotweiler osastolla juuri sopivasti tän kohun aikaan niin ehkä on parempi että pysyt kotona vaan. seuraavan kerran kun vaikka putkimies tulee käymään niin voit itseksesi miettiä mitähän sekin tyyppi on elämänsä aikana häärinyt.


      • RWN
        hiukan.. kirjoitti:

        sinä pelkäät koiria jotka kuitenkin prosentuaalisesti aika vähän tappaa ihmisiä. Mutta kuitenkin hyvin mielin ohitat muita ihmisiä. mistä sinä tiedät kuinka monta ihmistä kyseinen yksilö on elämänsä aikana tappanut, raiskannut, fyysisesti satuttanut tai jotain muuta yhtä hurmaavaa?
        Ihmiset ne pahempia taitaa tässä maassa olla.
        josset osaa peloillesi muuta tehdä kuin jauhaa paskaa suomi24 sivuilla rotweiler osastolla juuri sopivasti tän kohun aikaan niin ehkä on parempi että pysyt kotona vaan. seuraavan kerran kun vaikka putkimies tulee käymään niin voit itseksesi miettiä mitähän sekin tyyppi on elämänsä aikana häärinyt.

        Provosoivasti Pelokas LEnkkeilijä ilmaisee asiansa, mutta kaikkien täytyy muistaa että jotkut ihmiset oikeasti pelkäävät koiria- ei vain rotikoita ja ei vain tämän kohun aikana- .

        Että jos oltais me koiranomistajat järkeviä, eikä alennuttaisiin vähättelemään toisten pelkoja, koska jos en on tosia, se ei ole leikin asia eikä mitään mitä vähätellä.


      • :-)
        Pelokas lenkkeilijä kirjoitti:

        En ole väittänyt, että yhtäkään koirarotua on jalostettu tappamaan (taistelukoirista en tosin tiedä).

        Mutta kait nyt sinäkin sen myönnät, että rosvoja ja susia vastaan suojaksi jalostetulle koiralle tulee olla tarpeeksi lihasta ja puruvoimaa antamaan tarvittaessa kyytiä rosvoille ja susille.

        Niinpä tätä tarkoitusta varten jalostetuilla koiraroduilla on kokoa ja puruvoimaa tarvittaessa tappaa niin susi kuin täysikasvuinen mies.

        Jos et nyt tätä dopermannin omistajana tajua, niin en voi sanoa muuta kuin, että pelkään lenkkipolulla vain entistä enemmän teitä ja tappajakoirianne.

        Ei dobermannia ole jalostettu isokokoiseksi. Sen paino vaihtelee 30-40 kg:n tietämillä. Pikkukoirat ollaan sensijaan jalostettu pieniksi. Normaalikokoinen koira on normaalikokoinen, ei jalostuksen tuote.

        Mitä sitten, jos koirallani on lihasta ja puruvoimaa? Jokaisella hyväkuntoisella miehelläkin on lihasta ja voimaa ottaa toinen hengiltä, mutta he eivät silti niin tee, ainakaan suurin osa heistä niin ei tee. Koirallani saattaa olla fyysiset edellytykset saada purujälki aikaan, mutta henkisiä edellytyksiä sillä siihen ei ole. Se on kiltti koira, joka rakastaa ihmisiä ja on hyvin ystävällinen ja tottelevainen. Lisäksi yleisillä paikoilla AINA narussa kiinni, joten se ei pääse sinun luoksesi, vaikka mikä olisi. Ja jos vaikka saisin sydärin kesken lenkin ja päästäisin otteeni koirastani, niin se ei siitäkään huolimatta olisi sinulle minkäänlainen uhka. Se pitää ihmisistä. Se suorastaan rakastaa ihmisiä. Se ei purisi vaikka sitä kepillä törkkisit (mitä muuten en ymmärrä, että miksi sille niin tekisit). Se, että se on dobermann ei tee siitä pahansisuista. Päinvastoin. Dobermannit ovat hyvin pehmeäluonteisia ja pääosin kilttejä koiria. Niiden kanssa on ilo harrastaa, sillä ne ovat nopeaälyisiä ja miellyttämisenhaluisia koiria. Minä en muuta koirarotua sinun koirapelkosi vuoksi aio edes harkita. Jos koirani ei olisi ystävällinen ja sosiaalinen, niin en sitä pitäisi. Minulla on ollut dobermann ennenkin ja se eli 9-vuotiaaksi. Kertaakaan se ei ketään purrut, ei edes uhitellut. Koskaan kukaan ei sen käytöksestä valittanut. Näin on nykyisenkin koirani laita. En päästä sitä lenkkipolulla ihmisten luokse, sillä tiedän joidenkin ihmisten pelkäävän isoja koiria. Ihmisillä on oikeus pelkoonsa. Heillä on oikeus ohittaa minut ja koirani niin, että koirani ei heidän luokseen mene, mutta heillä ei ole oikeutta vaatia minua luopumaan kiltistä ja hyvätapaisesta koirastani!


      • kärjistettyä
        RWN kirjoitti:

        Provosoivasti Pelokas LEnkkeilijä ilmaisee asiansa, mutta kaikkien täytyy muistaa että jotkut ihmiset oikeasti pelkäävät koiria- ei vain rotikoita ja ei vain tämän kohun aikana- .

        Että jos oltais me koiranomistajat järkeviä, eikä alennuttaisiin vähättelemään toisten pelkoja, koska jos en on tosia, se ei ole leikin asia eikä mitään mitä vähätellä.

        Totta kai ymmärrän että ihmiset pelkäävät koiria ja omani pidänkin kaukana muista elleivät itse kysy että saako sitä morjenstaa. kaikki me vaan ääliöitä osataan olla, minäkin. pääsen toteuttamaan täällä itseäni kun en oikeassa elämässä uskalla, siksi siis olen ottanut tuon egon jatkeenkin. ja illat ajelen bmw:lläni. että näin.. :)


      • RWN
        kärjistettyä kirjoitti:

        Totta kai ymmärrän että ihmiset pelkäävät koiria ja omani pidänkin kaukana muista elleivät itse kysy että saako sitä morjenstaa. kaikki me vaan ääliöitä osataan olla, minäkin. pääsen toteuttamaan täällä itseäni kun en oikeassa elämässä uskalla, siksi siis olen ottanut tuon egon jatkeenkin. ja illat ajelen bmw:lläni. että näin.. :)

        Itsellä vain toi egonjatke koira.. lisäks en omista edes polkupyörää =)


      • ehei :)
        :-) kirjoitti:

        Ei dobermannia ole jalostettu isokokoiseksi. Sen paino vaihtelee 30-40 kg:n tietämillä. Pikkukoirat ollaan sensijaan jalostettu pieniksi. Normaalikokoinen koira on normaalikokoinen, ei jalostuksen tuote.

        Mitä sitten, jos koirallani on lihasta ja puruvoimaa? Jokaisella hyväkuntoisella miehelläkin on lihasta ja voimaa ottaa toinen hengiltä, mutta he eivät silti niin tee, ainakaan suurin osa heistä niin ei tee. Koirallani saattaa olla fyysiset edellytykset saada purujälki aikaan, mutta henkisiä edellytyksiä sillä siihen ei ole. Se on kiltti koira, joka rakastaa ihmisiä ja on hyvin ystävällinen ja tottelevainen. Lisäksi yleisillä paikoilla AINA narussa kiinni, joten se ei pääse sinun luoksesi, vaikka mikä olisi. Ja jos vaikka saisin sydärin kesken lenkin ja päästäisin otteeni koirastani, niin se ei siitäkään huolimatta olisi sinulle minkäänlainen uhka. Se pitää ihmisistä. Se suorastaan rakastaa ihmisiä. Se ei purisi vaikka sitä kepillä törkkisit (mitä muuten en ymmärrä, että miksi sille niin tekisit). Se, että se on dobermann ei tee siitä pahansisuista. Päinvastoin. Dobermannit ovat hyvin pehmeäluonteisia ja pääosin kilttejä koiria. Niiden kanssa on ilo harrastaa, sillä ne ovat nopeaälyisiä ja miellyttämisenhaluisia koiria. Minä en muuta koirarotua sinun koirapelkosi vuoksi aio edes harkita. Jos koirani ei olisi ystävällinen ja sosiaalinen, niin en sitä pitäisi. Minulla on ollut dobermann ennenkin ja se eli 9-vuotiaaksi. Kertaakaan se ei ketään purrut, ei edes uhitellut. Koskaan kukaan ei sen käytöksestä valittanut. Näin on nykyisenkin koirani laita. En päästä sitä lenkkipolulla ihmisten luokse, sillä tiedän joidenkin ihmisten pelkäävän isoja koiria. Ihmisillä on oikeus pelkoonsa. Heillä on oikeus ohittaa minut ja koirani niin, että koirani ei heidän luokseen mene, mutta heillä ei ole oikeutta vaatia minua luopumaan kiltistä ja hyvätapaisesta koirastani!

        koita nyt ymmärtää. koira paha, ihminen hyvä. :)


      • näin meillä
        RWN kirjoitti:

        Itsellä vain toi egonjatke koira.. lisäks en omista edes polkupyörää =)

        ihan saan kuule varoa etten kompastu kun menen tuolla nenä pystyssäpäin aamuin ja illoin. voittamaton oloni on silloin kun ajan bmw:lläni niin että koira vielä istuu takapenkillä. :)


      • RWN
        näin meillä kirjoitti:

        ihan saan kuule varoa etten kompastu kun menen tuolla nenä pystyssäpäin aamuin ja illoin. voittamaton oloni on silloin kun ajan bmw:lläni niin että koira vielä istuu takapenkillä. :)

        Sietääkin olla..kaks valioyksilöö kun omistat, ja hei, ota se rotikka etupenkille irvistelee ohikulkijoille =) näin BTW, ja puuta koputtaen, yllättävän siistinä pysyny tämä keskustelu jopa näin pitkään.


      • sano noin
        RWN kirjoitti:

        Sietääkin olla..kaks valioyksilöö kun omistat, ja hei, ota se rotikka etupenkille irvistelee ohikulkijoille =) näin BTW, ja puuta koputtaen, yllättävän siistinä pysyny tämä keskustelu jopa näin pitkään.

        kyllä kohta joku älähtää! :) Omani ei ole kyllä rotikka mutta kahen muun tappajarodun lehtolapsi. :) siinä on siis kaksinverroin mielenvikoja=enemmän egon jatketta mulle. :)


      • vielä?
        ehei :) kirjoitti:

        koita nyt ymmärtää. koira paha, ihminen hyvä. :)

        Koira paha? Minun koirani ei ole tehnyt pahaa edes kärpäsille, eikä tee. Se on minulla täysin hallinnassa ja kaikenlisäksi nauttii siitä, että saa totella minua. Olen ilmeisesti sen oikein pitänyt ja kouluttanut, sillä se ei kyseenalaista auktoriteettiani milloinkaan.

        Ihminen hyvä? No suurin osa varmasti onkin, mutta kyllä ihmislajiinkin mahtuu omat mätämunansa. Sarjamurhaajat, murhaajat, raiskaajat, pedofiilit, huumekauppiaat ja kaikenmaailman pyromaanit.

        Itsepäisesti vaan väität kaikkien koirien olevan tappokoneita, mutta ajatusmaailmasi johtuu pelosta. Koita ajatella asiaa järkevästi, niin huomaat, että ihmiset tekevät paljon enemmän pahaa kun koirat. Sunnuntain koiratapausta vastaan voin heti heittää sinulle maanantaina tapahtuneen veriteon, missä isä puukotti kaksi lastaan hengiltä. Näitä ihmisten tekemiä veritekoja tapahtuu paljon paljon useammin. En silti näe sinun kirjoittavan kuinka kaikki ihmiset ovat pahoja. Ymmärrät sen itsekin, että koko ihmiskuntaa ei sovi tuomita muutaman huonon yksilön perusteella. Nyt kun vielä ymmärtäisit nähdä pelkosi lävitse ja soveltaa tätä koiriin. Kaikkia koiria ei ole viisasta eikä perusteltua tuomita muutaman huonon yksilön perusteella.


      • rauhtoitutaanpa.
        vielä? kirjoitti:

        Koira paha? Minun koirani ei ole tehnyt pahaa edes kärpäsille, eikä tee. Se on minulla täysin hallinnassa ja kaikenlisäksi nauttii siitä, että saa totella minua. Olen ilmeisesti sen oikein pitänyt ja kouluttanut, sillä se ei kyseenalaista auktoriteettiani milloinkaan.

        Ihminen hyvä? No suurin osa varmasti onkin, mutta kyllä ihmislajiinkin mahtuu omat mätämunansa. Sarjamurhaajat, murhaajat, raiskaajat, pedofiilit, huumekauppiaat ja kaikenmaailman pyromaanit.

        Itsepäisesti vaan väität kaikkien koirien olevan tappokoneita, mutta ajatusmaailmasi johtuu pelosta. Koita ajatella asiaa järkevästi, niin huomaat, että ihmiset tekevät paljon enemmän pahaa kun koirat. Sunnuntain koiratapausta vastaan voin heti heittää sinulle maanantaina tapahtuneen veriteon, missä isä puukotti kaksi lastaan hengiltä. Näitä ihmisten tekemiä veritekoja tapahtuu paljon paljon useammin. En silti näe sinun kirjoittavan kuinka kaikki ihmiset ovat pahoja. Ymmärrät sen itsekin, että koko ihmiskuntaa ei sovi tuomita muutaman huonon yksilön perusteella. Nyt kun vielä ymmärtäisit nähdä pelkosi lävitse ja soveltaa tätä koiriin. Kaikkia koiria ei ole viisasta eikä perusteltua tuomita muutaman huonon yksilön perusteella.

        se oli ihan vaan ironiaa tuo koira paha, ihminen hyvä. juurikin aika pitkälti samoista syistä kun äsken selitit. :)


    • KUKA ON OIKEASSA

      STUDY: ROTTWEILERS RESPONSIBLE FOR MOST FATAL DOG ATTACKS ON HUMANS

      Rottweilers have reportedly been involved in 33 fatal attacks on humans between 1991 and 1998

      September 15, 2000


      ATLANTA, Georgia (AP) -- Rottweilers have passed pit bulls as America's deadliest dog breed, according to a study released Friday.

      The large dogs were involved in 33 fatal attacks on humans between 1991 and 1998, the American Veterinary Medical Association said.

      Pit bulls, which had been responsible for more deaths than any other breed, were involved in 21 fatal attacks over the same period.

      Rottweilers, first bred in Germany, surged in popularity during the 1990s as more people sought them for protection, said Jeffrey J. Sacks, an epidemiologist with the Centers for Disease Control and Prevention.

      "People are more in fear of crime and violence, and this has led to a selection of bigger dogs," he said. "If you start selecting bigger dogs, you'll get bigger bites."

      The study's authors, using data from the Humane Society of the United States and media accounts of dog maulings, reported 27 people -- 19 of them children -- died from dog attacks in 1997 and 1998.

      The numbers highlight widespread mistreatment of dogs and a growing public ignorance of how to behave around them, researchers said. They blamed adults for not teaching children to stay away from unfamiliar dogs.

      "It's not a Rottweiler problem or a pit bull problem," said Randall Lockwood, the Humane Society's vice president for research and educational outreach. "It's a people problem."

      The annual number of reported fatal attacks has not varied widely in the past 20 years, the study said. But overall attacks are on the rise -- likely because families are busier, leaving them less time to train their dogs and watch their children.

      "A dog has to have its behavior monitored and consequences put in place," Sacks said. "People don't seem to have a lot of time in their lives for that."

      Pit bulls led all breeds for fatal attacks between 1979 and 1998, with at least one pit bull involved in 66 mauling deaths, the study said. Rottweilers were blamed for 37 -- most of those in the 1990s -- followed by German shepherds with 17 and huskies with 15.

      Researchers cautioned the breakdown does not necessarily indicate which dogs provide the highest risk of fatal attacks because incomplete registration of dogs and mixed breeds make it hard to determine how many of each type of dog Americans own.

      • urosrotkula

        Pistetäämpä nyt hiukan asioita järjestykseen tämän hysterian keskellä... Tuona aikana esim hevoset on tappanut monikertaisesti ihmisiä samoin sonnit, lehmät yms. Hysteriaa on kiva lietsoa vai mitä!


      • samanlaiset haut

        - auto-onnettomuuksista
        - Ihmisten tekemistä tapoista, murhista ja pahoinpitelyistä
        - ym. turmista.

        Ota sitten selvää lukumääristä ja laske prosentit. Suomessakin joka viidennellä on koira. Sinun tulee siis pelätä joka viidettä suomalaista sitä että joka kymmenes suomalainen on psykopaatti.


      • gfhfh
        urosrotkula kirjoitti:

        Pistetäämpä nyt hiukan asioita järjestykseen tämän hysterian keskellä... Tuona aikana esim hevoset on tappanut monikertaisesti ihmisiä samoin sonnit, lehmät yms. Hysteriaa on kiva lietsoa vai mitä!

        Ja laitatko vielä lähteet?


      • väitettykään

        ei silti muutaman mädän omenan takia kannata koko rotua tuomita. yleensä syy vaan ikäväkyllä johtuu hihnan toisesta päästä. yleinen koirarotu joka joskus joutuu vääriin käsiin.


      • julmaaaaaah

        Tässävaiheessa teidän tänne lykkäämät tilastot ei hetkauta yhtään. Monta miljardia ihmistä tähän maapalloon mahtuu? jos nyt ihmisiä kuolee koirien takia, se on vaan itse ihmisten vika.

        Mutta kuinka paljon aseet tappaa.. tai nälkä? Te kaikki rotikoita yms dobbereita arvostelevat olette varmaan unicefin kuukusilahjoittajana ettei lapset ja aikuiset kuole nälkään kehitysmaissa?

        Entäpä, kertokaahan toki, mitä olette tehneet kodittomien lasten hyväksi venäjällä?
        Sitten, kun teistä on oikeasti hyötyä yhteiskunnalle, että teillä on myös varaa arvostellla, tulkaa uudelleen itkemään =)


      • ei auta selitykset
        väitettykään kirjoitti:

        ei silti muutaman mädän omenan takia kannata koko rotua tuomita. yleensä syy vaan ikäväkyllä johtuu hihnan toisesta päästä. yleinen koirarotu joka joskus joutuu vääriin käsiin.

        Miksi muut suuret koirarodut eivät tapa läheskään samaa määrää ihmisiä kuin rottweilerit? MIksi juuri tämä rotu on vastuussa suurimmasta osasta kuolemantapauksia, jos kaikki on vain ihmisestä kiinni?


      • sulle pitää kirjoittaa
        ei auta selitykset kirjoitti:

        Miksi muut suuret koirarodut eivät tapa läheskään samaa määrää ihmisiä kuin rottweilerit? MIksi juuri tämä rotu on vastuussa suurimmasta osasta kuolemantapauksia, jos kaikki on vain ihmisestä kiinni?

        että tajuat. vaatii hiukan kasvatustaitoja joittenkin rotujen pito. tappajia, narkkeja ja raiskaajia huonosti kasvatetuista lapsistakin tulee aika usein


      • mies,
        julmaaaaaah kirjoitti:

        Tässävaiheessa teidän tänne lykkäämät tilastot ei hetkauta yhtään. Monta miljardia ihmistä tähän maapalloon mahtuu? jos nyt ihmisiä kuolee koirien takia, se on vaan itse ihmisten vika.

        Mutta kuinka paljon aseet tappaa.. tai nälkä? Te kaikki rotikoita yms dobbereita arvostelevat olette varmaan unicefin kuukusilahjoittajana ettei lapset ja aikuiset kuole nälkään kehitysmaissa?

        Entäpä, kertokaahan toki, mitä olette tehneet kodittomien lasten hyväksi venäjällä?
        Sitten, kun teistä on oikeasti hyötyä yhteiskunnalle, että teillä on myös varaa arvostellla, tulkaa uudelleen itkemään =)

        iskee tilastoja keskustelupalstoille, sillä se maailma pelastuu. se on jämpti näin!


      • ei auta selitykset
        sulle pitää kirjoittaa kirjoitti:

        että tajuat. vaatii hiukan kasvatustaitoja joittenkin rotujen pito. tappajia, narkkeja ja raiskaajia huonosti kasvatetuista lapsistakin tulee aika usein

        Vertaat nyt ihmisiä elukoihin. Milloin te rakkien omistajat tajuatte, ettei niitä elukoita voi verrata ihmisiin? Ihmiseen vaikuttaa kyllä kasvatus, en väitä vastaan, mutta lähtökohtaisesti ihmisillä on tasavertaiset mahdollisuudet kehittyä kunnon kansalaisiksi. Täsäs on kyseessä keinotekoinen ihmisen kehittämä rotu, jolla on paljon huonommat lähtökohdat kehittyä normaaliksi koiraksi kuin muilla roduilla. Roto on lähtökohtaisestikin huomattavasti muita rotuja vaarallinen riippumatta omistajasta. Jo se, että puutteellinen kasvatus riittää tekemään koirasta vaarallisen tappajan, on riittävä syy a. kieltää rodun pito seurakoirana ja b. luopua koko rodusta.


      • RWN
        ei auta selitykset kirjoitti:

        Miksi muut suuret koirarodut eivät tapa läheskään samaa määrää ihmisiä kuin rottweilerit? MIksi juuri tämä rotu on vastuussa suurimmasta osasta kuolemantapauksia, jos kaikki on vain ihmisestä kiinni?

        että rotikka on aika pirun suosittu koira?
        Ja niitä voi joka jannu ostaa, koska on ylitarjontaa ja pimeät markkinat. Koirien hinnat "pohjassa".

        Se voi selittää osin asian.


      • tappaa niin
        julmaaaaaah kirjoitti:

        Tässävaiheessa teidän tänne lykkäämät tilastot ei hetkauta yhtään. Monta miljardia ihmistä tähän maapalloon mahtuu? jos nyt ihmisiä kuolee koirien takia, se on vaan itse ihmisten vika.

        Mutta kuinka paljon aseet tappaa.. tai nälkä? Te kaikki rotikoita yms dobbereita arvostelevat olette varmaan unicefin kuukusilahjoittajana ettei lapset ja aikuiset kuole nälkään kehitysmaissa?

        Entäpä, kertokaahan toki, mitä olette tehneet kodittomien lasten hyväksi venäjällä?
        Sitten, kun teistä on oikeasti hyötyä yhteiskunnalle, että teillä on myös varaa arvostellla, tulkaa uudelleen itkemään =)

        kaikki muutkin ovat automaattisesti sallittuja ja hyväksyttäviä?

        eikö pitäisi kuolemien ja tappojen aiheuttajia yrittää poistaa mahdollisimman tehokkaasti, lain säädännöllä, sanktioilla ym konsteilla??


      • koirilla ei
        ei auta selitykset kirjoitti:

        Vertaat nyt ihmisiä elukoihin. Milloin te rakkien omistajat tajuatte, ettei niitä elukoita voi verrata ihmisiin? Ihmiseen vaikuttaa kyllä kasvatus, en väitä vastaan, mutta lähtökohtaisesti ihmisillä on tasavertaiset mahdollisuudet kehittyä kunnon kansalaisiksi. Täsäs on kyseessä keinotekoinen ihmisen kehittämä rotu, jolla on paljon huonommat lähtökohdat kehittyä normaaliksi koiraksi kuin muilla roduilla. Roto on lähtökohtaisestikin huomattavasti muita rotuja vaarallinen riippumatta omistajasta. Jo se, että puutteellinen kasvatus riittää tekemään koirasta vaarallisen tappajan, on riittävä syy a. kieltää rodun pito seurakoirana ja b. luopua koko rodusta.

        muka ole samat lähtökohdat. ihmiset niitä kasvattaa. sinä jauhat nyt samaa paskaa eri muodossa ja silti olet kokoajan väärässä. kaikki ihmisetkin pitäs tappaa sitten varmaan, tapahtuis niin paljon vähemmän pahaa.


      • ei auta selitykset
        RWN kirjoitti:

        että rotikka on aika pirun suosittu koira?
        Ja niitä voi joka jannu ostaa, koska on ylitarjontaa ja pimeät markkinat. Koirien hinnat "pohjassa".

        Se voi selittää osin asian.

        että todella monet muut rodut ovat rottweileria paljon suositumpia ja niiden osuus on monia kertoja rottweilerin osuutta suurempi (kaikista koirista) niin ei käy selitykseksi.


      • mies ei iske
        mies, kirjoitti:

        iskee tilastoja keskustelupalstoille, sillä se maailma pelastuu. se on jämpti näin!

        mihinkään mitään, vaan kieltää totuuden kuin pikku lapsi, sillä se maailma pelastuu. Se on jämpti näin!


      • et tajunnut asiaa
        koirilla ei kirjoitti:

        muka ole samat lähtökohdat. ihmiset niitä kasvattaa. sinä jauhat nyt samaa paskaa eri muodossa ja silti olet kokoajan väärässä. kaikki ihmisetkin pitäs tappaa sitten varmaan, tapahtuis niin paljon vähemmän pahaa.

        Rottweilerilla ei ole samat lähtökohdat kehittyä normaaliksi koiraksi kuin monella muulla rodulla, koska tällä rodulla on jalostuksessa kehittyneitä ominaisuuksia, jotka se saa geeneissä, ja niihin ei ihminen voi vaikuttaa. Vastaa vasta, kun ymmärrät mitä sinulle sanotaan kiitos.


      • nyt et tajua itse
        et tajunnut asiaa kirjoitti:

        Rottweilerilla ei ole samat lähtökohdat kehittyä normaaliksi koiraksi kuin monella muulla rodulla, koska tällä rodulla on jalostuksessa kehittyneitä ominaisuuksia, jotka se saa geeneissä, ja niihin ei ihminen voi vaikuttaa. Vastaa vasta, kun ymmärrät mitä sinulle sanotaan kiitos.

        samat lähtökohdat sillä on kuin kaikilla muillakin. vaatisi tosin ehkä kasvattajilta hiukan enemmän infoa pentua luovutettaessa mutta ihan fiksuja ja kilttejä koiria ne on. ja sen verran yleisiä että joukkoon on päässyt mätiä omenoita.


      • RWN
        ei auta selitykset kirjoitti:

        että todella monet muut rodut ovat rottweileria paljon suositumpia ja niiden osuus on monia kertoja rottweilerin osuutta suurempi (kaikista koirista) niin ei käy selitykseksi.

        Yrität nyt saada väkisin asian sinun puolellesi,..
        joo, on kyllä monia moninkerroin suositumpia rotuja, mutta siinä mennäänkin sitten polvenkorkusiin ja alle sen kokosiin koiriin.
        Ja mua ei vois vähempää kyllä enää kiinostaa mitä rodusta ajatellaan tasan niin kauan kun itselläni rotikat ovat täysjärkisiä ja hyvin käyttäytyviä.

        Ei kiinnosta naapurin Ursulan ja heidän uhma ikäisen urosrotikkansa ja 2vuotiaan lapsen elämä. Muriskoon.
        Minä huolehdin omalta osaltani siitä, että kasvatan täyspäisiä ja - järkisiä rotikoita.
        Ja ne o n kotikoiria, ei suijelukoiria ei mitään sinnepäinkään.
        En siis ole rotikoiden kasvattaja, vaan puhun ihan nyt tuosta tällähetkellä omalla paikallansa nukkuvasta nartusta ja tulevista rotikoistani. Sillä niitä tulee olemaan siihen asti, kun kalma kylmää vanhainkodissa.
        Vituttipa tai pelottipa jengiä kuinka paljon tahansa.

        Ja yhtä nopeasti kun tämä kohu laantuu ja katoaa lööpeistä, katoaa mussuttajatkin. Tämä on vaan yksi hyvä tilaisuus lisää käyttäytyä huonosti ja ärsyttää ihmisiä. Pian ne löytää uuden "uhrin"


      • tämä on
        RWN kirjoitti:

        Yrität nyt saada väkisin asian sinun puolellesi,..
        joo, on kyllä monia moninkerroin suositumpia rotuja, mutta siinä mennäänkin sitten polvenkorkusiin ja alle sen kokosiin koiriin.
        Ja mua ei vois vähempää kyllä enää kiinostaa mitä rodusta ajatellaan tasan niin kauan kun itselläni rotikat ovat täysjärkisiä ja hyvin käyttäytyviä.

        Ei kiinnosta naapurin Ursulan ja heidän uhma ikäisen urosrotikkansa ja 2vuotiaan lapsen elämä. Muriskoon.
        Minä huolehdin omalta osaltani siitä, että kasvatan täyspäisiä ja - järkisiä rotikoita.
        Ja ne o n kotikoiria, ei suijelukoiria ei mitään sinnepäinkään.
        En siis ole rotikoiden kasvattaja, vaan puhun ihan nyt tuosta tällähetkellä omalla paikallansa nukkuvasta nartusta ja tulevista rotikoistani. Sillä niitä tulee olemaan siihen asti, kun kalma kylmää vanhainkodissa.
        Vituttipa tai pelottipa jengiä kuinka paljon tahansa.

        Ja yhtä nopeasti kun tämä kohu laantuu ja katoaa lööpeistä, katoaa mussuttajatkin. Tämä on vaan yksi hyvä tilaisuus lisää käyttäytyä huonosti ja ärsyttää ihmisiä. Pian ne löytää uuden "uhrin"

        meiltä normaaleilta ihmisiltä säälittävää edes laskeutua tähän tasolle. turhaa se on aina ollut idiootin kanssa väitellä. pitäis vaan hymyillä ja nyökyttää kun kuitenkin kaikki sen tietää mikä se totuus oikeasti on. :)


      • on se, että
        ei auta selitykset kirjoitti:

        että todella monet muut rodut ovat rottweileria paljon suositumpia ja niiden osuus on monia kertoja rottweilerin osuutta suurempi (kaikista koirista) niin ei käy selitykseksi.

        rotisko on näyttävä koira. Liian moni ottaa sen egonjatkeeksi. Olisi jo ihan koirankin kannalta parempi, jos sitä sellaiseen kotiin ei myytäisi, mutta mustanpörssin pentukaupasta saa koiran kun koiran ja rodun kun rodun ilman taustauteluita ja vieläpä edullisesti. Vastuuntuntoinen kasvattaja ei kenelle tahansa pentua myy. Venäjän pentutehtaista rahdattuja koirapoloja sensijaan myydään kenelle tahansa Hiacen takakontista parinsadan egen hintaan. Voit vaan itseksesi miettiä minkälainen ihminen sieltä koiran itselleen ostaa... Vasrtuuntuntoinen koiraharrastaja ostaa koiransa hyvältä ja luotettavalta kasvattajalta, hyvistä ja tervepäisistä linjoista ja harrastaa koiransa kanssa aktiivisesti. En ole vielä kertaakaan kuullut tapauksesta, missä tavoitteellisesti harrastava koirakko olisi saanut kaaosta aikaan missään. Mustanpörssin pentukaupasta sensijaan ostaa ihminen, joka on enemmänkin ihastunut juuri rotiskojen maineeseen hurjina koirina ja unohtaa tapakasvatuksen ja koulutuksen ja lopputulos on karmiva. Sääliksi käy koiraparkoja, jotka olisivat ansainneet hyvän ja vastuuntuntoisen omistajan hulttion sijaan. Näin niilläkin olisi ollut mahdollisuus hyvään ja onnelliseen elämään. Pureva ja aggressiivinen koira ei ole onnellinen koira. Sellainen käytös on koiralle erittäin stressaavaa ja ei se siitä nauti, mutta kun koko elämä ollaan potkittu päähän ja ei ole kykyä ajatella asioita kuten ihminen, niin mitä muutakaan voisi odottaa? Koirat pois huonoilta ihmisiltä. Kyllä kunnon harrastajat saavat minun puolestani koiransa pitää. Heidän koiransa kun ei otsikoissa koreile muuta kun sankarikoirina.


      • RWN
        tappaa niin kirjoitti:

        kaikki muutkin ovat automaattisesti sallittuja ja hyväksyttäviä?

        eikö pitäisi kuolemien ja tappojen aiheuttajia yrittää poistaa mahdollisimman tehokkaasti, lain säädännöllä, sanktioilla ym konsteilla??

        Ja niinhän se tehäänkin, nytkin on kaksi rotikkaa lopetettu. Entäs murhaajat. ne situu sen 8vuotta vankilassa(täällä suomessa) ja pääsee takaisin talsimaan ja tappamaan. Eli se ontuu siinäkin asiassa sitten toi ihan fiksu ajatuksesi.
        Ja enemmän koirat, rodusta katsomatta, pelastaa ihmishenkiä kuin tappaa.

        TEidän on varmaan sitä vaikea hyväksyä.taidankin laittaa siitä pienen tilaston tänne kuhan etsin sen. Sitten voitte itkeä itsenne uneen.


      • RWN
        RWN kirjoitti:

        Ja niinhän se tehäänkin, nytkin on kaksi rotikkaa lopetettu. Entäs murhaajat. ne situu sen 8vuotta vankilassa(täällä suomessa) ja pääsee takaisin talsimaan ja tappamaan. Eli se ontuu siinäkin asiassa sitten toi ihan fiksu ajatuksesi.
        Ja enemmän koirat, rodusta katsomatta, pelastaa ihmishenkiä kuin tappaa.

        TEidän on varmaan sitä vaikea hyväksyä.taidankin laittaa siitä pienen tilaston tänne kuhan etsin sen. Sitten voitte itkeä itsenne uneen.

        Kennelliiton sankarikoira-arvo voidaan vuoden aikana myöntää koirille, jotka ovat merkittävästi vaikuttaneet siihen, että ihmishenki on pelastunut.

        1997
        Aku, rottweiler, Poliisikoiralaitos, Kuopio
        Vallu , landseer, Mäntyharju

        1998
        Rocky, rottweiler, Helsinki
        Mökö, labradorinnoutaja, Oulunsalo

        1999
        Pepe, pienimünsterinseisoja, Rusko
        Uzo, belgianpaimenkoira groenendael, Lahti
        Benno, saksanpaimekoira, Poliisikoiralaitos
        Saana, cockerspanieli, Nokia
        Nelli, karkeakarvainen mäyräkoira, Karttula

        2000
        Rocky, dobermanni, Uusikaupunki
        Nette, berninpaimenkoira, Maavesi
        Ecu, belgianpaimenkoira tervueren, Valko
        Burny, kultainennoutaja, Vantaa

        2001
        Elli, labradorinnoutaja, Tulli
        Dingo, saksanpaimenkoira, Vääksy
        Speedy, shih tzu, Viiala
        Gilda, saksanpaimenkoira, Vuohijärvi

        2002
        ei sankarikoiria

        2003
        Hercules, belgianpaimenkoira malinois, Helsinki
        Zino, dobermanni, Perttula
        Toto, bouvier, Hämeenlinna

        2004
        Jessi, sekarotuinen, Mustio
        Minttu, lyhytkarvainen saksanseisoja, Kuopio
        Siiri, spinone, Kaavi
        Topi, kultainennnoutaja, Vihtavuori

        2005
        Sampo ja Önni, alaskanmalamuutti, Helsinki

        2006
        Cero, saksanpaimenkoira, Haukipudas
        Gumi, beagle, Österhankmo
        Jeri, saksanpaimenkoira, Rautalampi
        Dura, saksanpaimenkoira, Varkaus

        2007
        Aku, alaskanmalamuutti, Vuokatti
        Ami, berninpaimenkoira, Härmä
        Bande, rottweiler, Numminen
        Hector, harmaa norjanhirvikoira, Kangasniemi
        Pate, labradorinnoutaja, Kuopio
        Leevi, sekarotuinen, Huittinen


    • selvennys asiaan

      YHTÄKÄÄN KOIRAA EI OLE JALOSTETTU IHMISEN TAPPAJAKSI! PERUSTELE TYPERÄT VÄITTEESI?
      KERRO MIKÄ KOIRAROTU ON JALOSTETTU IHMISEN TAPPAJAKSI JA KUKA ON ALOITTANUT SELLAISEN RODUN JALOSTAMISEN JA MITKÄ OVAT ENSIMMÄISET JALOSTUSKOIRAT JA MIKÄ ON ROTU.

      • TOTUUS_________

        Rottweilerit on jalostettu vartiokoiriksi kuten myös dobermannit EI SEURAKOIRIKSI eikä niitä alunperin siihen tarkoitukseen edes luovutettu. Ne on alunperin koulutettu myöskin tappamaan ja niistä on tehty jalostuksessa myös siihen sopivia.


      • revit noita
        TOTUUS_________ kirjoitti:

        Rottweilerit on jalostettu vartiokoiriksi kuten myös dobermannit EI SEURAKOIRIKSI eikä niitä alunperin siihen tarkoitukseen edes luovutettu. Ne on alunperin koulutettu myöskin tappamaan ja niistä on tehty jalostuksessa myös siihen sopivia.

        "faktojasi"? Anna minulle linkki, jossa kerrotaan noiden rotujen historiasta ja siitä miten ne ollaan koulutettu tappamaan ihminen. Ole niin kiltti ja esitä väitteesi tueksi edes jonkinlaista faktaa. Se, että oletat ja luulet ei riitä vedenpitäväksi faktaksi!

        Dobermann on SUOJELUKOIRA, eikä sitä missään historiansa vaiheessa ole koulutettu tappamaan ihmisiä. Tuo väite on naurettava ja täysin pakkansa pitämätön. Tämän päivän dobermannit ovat lisäksi aivan liian nynnyjä edes toimimaan suojelukoirina. Siksi suojeluharrastajat eivät nykyään dobermanneja juurikaan siinä lajissa käytä. Se on kylläkin palveluskoira. Voit lukea dobermannin rotumääritelmän osoitteesta:

        http://www.sdy.fi/nayttely/rotum.htm


      • Pelokas lenkkeilijä

        Siis jos koira on jalostettu suojelukoiraksi, niin kait se on pitänyt jalostaa sellaiseksi, että se tarvittaessa pystyy suojelemaan.

        Rotikat, dopermanit ja ynnä muut on jalostettu fyysisiltä voimiltaan sellaisiksi, että ne pystyvät tarvittaessa pysäyttämään niin roiston kuin sudenkin.

        Luonteeltaan nämä koirat voivat olla mukavia seurakoiria, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että näille koiraroduille on vuosisatojen saatossa jalostettu fyysinen valmius niin suden kuin roistonkin nujertamiseen - vaikka tappamalla, jos niin on tarvis.


      • Minätaas--
        revit noita kirjoitti:

        "faktojasi"? Anna minulle linkki, jossa kerrotaan noiden rotujen historiasta ja siitä miten ne ollaan koulutettu tappamaan ihminen. Ole niin kiltti ja esitä väitteesi tueksi edes jonkinlaista faktaa. Se, että oletat ja luulet ei riitä vedenpitäväksi faktaksi!

        Dobermann on SUOJELUKOIRA, eikä sitä missään historiansa vaiheessa ole koulutettu tappamaan ihmisiä. Tuo väite on naurettava ja täysin pakkansa pitämätön. Tämän päivän dobermannit ovat lisäksi aivan liian nynnyjä edes toimimaan suojelukoirina. Siksi suojeluharrastajat eivät nykyään dobermanneja juurikaan siinä lajissa käytä. Se on kylläkin palveluskoira. Voit lukea dobermannin rotumääritelmän osoitteesta:

        http://www.sdy.fi/nayttely/rotum.htm

        EI TULE PALVELUKOIRAA, KOSKA JALOSTUKSELLA VAIKUTETAAN NIMENOMAAN GEENEIHIN. Eikä suojelukoiraksi jalostetusta voi kasvattamalla tehdä koskaan seurakoiraksi jalostusta vastaavaa. Kyllä sekä rottweilerit että dobermannit on alunperin tarkoitettu myös tappamaan kykeneviksi. Ne on alunperin jalostettu MYÖS sellaisia tilanteita varten, joissa esim. henkilö käyttää ampuma-asetta ym. aiheuttaa hengenvaaran. Silloin suojelukoiran on osattava tehdä muutakin kuin purra jalkaan. Tämän tosiasian todistamiseksi vääräksi sinun on tehtävä aika paljon muutakin kuin esiteltävä koiranäyttelysivuja.


      • minätaas--
        Minätaas-- kirjoitti:

        EI TULE PALVELUKOIRAA, KOSKA JALOSTUKSELLA VAIKUTETAAN NIMENOMAAN GEENEIHIN. Eikä suojelukoiraksi jalostetusta voi kasvattamalla tehdä koskaan seurakoiraksi jalostusta vastaavaa. Kyllä sekä rottweilerit että dobermannit on alunperin tarkoitettu myös tappamaan kykeneviksi. Ne on alunperin jalostettu MYÖS sellaisia tilanteita varten, joissa esim. henkilö käyttää ampuma-asetta ym. aiheuttaa hengenvaaran. Silloin suojelukoiran on osattava tehdä muutakin kuin purra jalkaan. Tämän tosiasian todistamiseksi vääräksi sinun on tehtävä aika paljon muutakin kuin esiteltävä koiranäyttelysivuja.

        niin takaan, että ne saavat siellä arvoisensa kohtelun ;))) En ole koskaan erityisesti arvostanut muslimeja, mutta siinä on yksi asia, mistä rakkejaan ihmisinä pitävät suomalaiset voisivat ottaa heistä oppia.


      • vauhkota asiasta
        Pelokas lenkkeilijä kirjoitti:

        Siis jos koira on jalostettu suojelukoiraksi, niin kait se on pitänyt jalostaa sellaiseksi, että se tarvittaessa pystyy suojelemaan.

        Rotikat, dopermanit ja ynnä muut on jalostettu fyysisiltä voimiltaan sellaisiksi, että ne pystyvät tarvittaessa pysäyttämään niin roiston kuin sudenkin.

        Luonteeltaan nämä koirat voivat olla mukavia seurakoiria, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että näille koiraroduille on vuosisatojen saatossa jalostettu fyysinen valmius niin suden kuin roistonkin nujertamiseen - vaikka tappamalla, jos niin on tarvis.

        josta et tiedä todellisuudessa mitä todella tapahtui. Vauhkoa vasta sitten kun olet kertonut kaiken tapahtuneen perusteellisesti.
        Minä käytän aivojani, sinä käytät päätäsi, missä aivosoluista näkyy tuhoutuneen suurin osa.
        Jos naapurisi tappaa, syyllistätkö koko ihmiskunnan?
        Hae jo hoitoa tuohon pelkotilaasi. Ei ole enää häpeä.
        Todella typerää vauhkoa!


      • tietää monia asioita
        Pelokas lenkkeilijä kirjoitti:

        Siis jos koira on jalostettu suojelukoiraksi, niin kait se on pitänyt jalostaa sellaiseksi, että se tarvittaessa pystyy suojelemaan.

        Rotikat, dopermanit ja ynnä muut on jalostettu fyysisiltä voimiltaan sellaisiksi, että ne pystyvät tarvittaessa pysäyttämään niin roiston kuin sudenkin.

        Luonteeltaan nämä koirat voivat olla mukavia seurakoiria, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että näille koiraroduille on vuosisatojen saatossa jalostettu fyysinen valmius niin suden kuin roistonkin nujertamiseen - vaikka tappamalla, jos niin on tarvis.

        jotta syy ja seuraussuhde saadaan ilmi, jotta tämä tapaus ei toistu enään koskaan.

        Ja sinulle se, että mitään koiraa ei ole jalostettu ihmisen tappamiseen. Esitä väitteillesi fakta, ennenkuin alat edes väittää!

        Ja! Täällä pitäisi tietääkseni (suomi24) olla myös mielenterveyspalsta. Mene sinne keskustelemaan peloistasi ja hakeudu ajoissa lääkäriin. Tuo on jo sairasta hysteriaa.


      • Akustimaalta
        tietää monia asioita kirjoitti:

        jotta syy ja seuraussuhde saadaan ilmi, jotta tämä tapaus ei toistu enään koskaan.

        Ja sinulle se, että mitään koiraa ei ole jalostettu ihmisen tappamiseen. Esitä väitteillesi fakta, ennenkuin alat edes väittää!

        Ja! Täällä pitäisi tietääkseni (suomi24) olla myös mielenterveyspalsta. Mene sinne keskustelemaan peloistasi ja hakeudu ajoissa lääkäriin. Tuo on jo sairasta hysteriaa.

        sen nyt saapi nähdä, mitä se -90 luvun alun lama sai aikaiseksi ja erikoissairaanhoidon palveluja karsittiin.


    • perheenjäseniä

      Taas joku hieman päästään vialla oleva ihminen uhoaa haukkua dobbereita ja rotikoita. Ensiksikkin nämä rodut ei IKINÄ saavuta 80kg painoa ja toiseksikkin ovat rotumääritelmän mukaan ystävällisiä ja rauhallisia. Ennen kuin alat pauhaamaan mistään helvetin egon nostatus asioista mieti pikkasen millä muilla elämän alueilla sitä egoa nostetaan. Nämä koirat ovat perheenjäseniä omistajilleen eivätkä mitään esineitä tai egon nostatukseen hankittuja oliota.
      Dobbermanneista ei ole otsikoissa ollut mitään pahaa, joten miksi nostat ne mukaan keskusteluun?? Jos tuntisit rotuja tietäisit ettei niitä voi verrata keskenään.

      Jos rotuja nostetaan tapetille silloin pitäisi kultaisetnoutajatkin listata vaaralliseksi( mikä olisi jo huippu naurettavaa) vain sen takia että rodun edustaja raateli omistajaltaan kasvot. Sekin oli vain sairas tai hätääntynyt YKSILÖ.

      Ihmiset jotka haluavat vain lässyttää turhaa paskaa näillä keskustelupalstoilla ja haukkua rotuja niistä mitään tietämättä, olkaa ystävällisiä ja siirtykää pöytäkirjoittamiseen.

      • Akustimaalta

        Dobberi ja rotikka voidaan yhtä hyvin erottaa toisistaan kuin punainen puimuri ja punainen traktori.


    • "tappokoneiden" o...

      älä yleistä. mulla on elopainoa tasan 55kg ja omistan kaks suurta uroskoiraa, kumpiki 50kg. ja hyvin pysyy hallinnassa vaikka mitä tapahtuu.

    • rauhassa

      Minulle on aivan sama pelottaako vai ei.Lapsellisten egon jatke puheiden jankkaaminen kyllästyttää.Meillä on dobermann ja perkele tulee seuraavakin koira olemaan samaa rotua.Koiran kuuluu olla sen kokoinen ettei henki lähde jos oven väliin jää.Kaikkea pelottavaa tässä maailmassa on ajattelit sitten urputtaa isoista koirista kun samaan aikaan on hulluja liikkeellä jotka heittelee myrkytettyjä lihanpaloja jopa ihmisten pihoihin.

      • jaa miksi?

        No siksi, että juuri tälläkinpalstalla älykkyyttään esittelevät hysteerikot jauhavat sontaa isoista roduista. Kertovat lapsille kuinka pahoja koiria ne on ja niistä kasvaa taas näitä pikkusieluisia ja älykkyydeltään vähän puutteellisia aikuisia.

        Siksi!

        Ja nyt kaikkki iltalehdelle ja iltasanomille anta,aan palautetta, että vastapainoksi rotikan ja muiden koirarotujen maineella mässäilemiselle, voisi julkaista muutaman tarinan koirista jotka ovat pelastaneet ihmishenkiä. Ja samalla tuon sankarikoiralistan!


      • Nippo

        Taitaa kertoa tuo naapuriesi pihallesi heittämät myrkytetyt lihanpalat enemmän sinusta ja koirastasi. Veikkaan, että huonosti kasvatettu pippelinjatkeesi on terrosisoinut naapurustoa jo pitkään ja jollain naapurillassi 'naksahti'.


      • 2-vuotias
        Nippo kirjoitti:

        Taitaa kertoa tuo naapuriesi pihallesi heittämät myrkytetyt lihanpalat enemmän sinusta ja koirastasi. Veikkaan, että huonosti kasvatettu pippelinjatkeesi on terrosisoinut naapurustoa jo pitkään ja jollain naapurillassi 'naksahti'.

        LAPSENI se syyllinen, kun sen hyppysistä sen lihanpalan löysin. Mitähän tuo ihmisenalku on tehnyt naapureilleni. Koirani ei ainakaan ole tehnyt mitään, kun se ei ulkona ollessaan edes hauku. Se ei murise, ei käyttäydy uhkaavasti tai muutakaan. Lapseni kylläkin välillä itkee normaalin lapsen tavoin, mutta ei se mielestäni naapureiden terrorisointia ole.


      • Jiippo
        2-vuotias kirjoitti:

        LAPSENI se syyllinen, kun sen hyppysistä sen lihanpalan löysin. Mitähän tuo ihmisenalku on tehnyt naapureilleni. Koirani ei ainakaan ole tehnyt mitään, kun se ei ulkona ollessaan edes hauku. Se ei murise, ei käyttäydy uhkaavasti tai muutakaan. Lapseni kylläkin välillä itkee normaalin lapsen tavoin, mutta ei se mielestäni naapureiden terrorisointia ole.

        Suomessa ei ole käsitteeksi kuollut yksikään lapsi syötyään myrkytettyjä lihapaloja. Rotikat ovat sen sijaan tappaneet kaksi lasta ja yhden naisen Suomessa kuluneen 15 vuoden aikana.

        Ehkä nyt sinäkin rotikan omistaja tiedät miltä minusta tuntuu leikkipuistossa lasteni kanssa, kun ympärillä pyörii tappajakoiria, jotka tappavat lapsia Suomessakin harva se vuosi.

        Sinä voit sentään tehdä rikosilmoituksen hullusta joka heittelee myrkkysyöttejä pihallesi - minä taasen joudun sietämään tappajakoirien jolkuttelua lasteni lähettyvillä voimattomana.


      • Jiippo
        2-vuotias kirjoitti:

        LAPSENI se syyllinen, kun sen hyppysistä sen lihanpalan löysin. Mitähän tuo ihmisenalku on tehnyt naapureilleni. Koirani ei ainakaan ole tehnyt mitään, kun se ei ulkona ollessaan edes hauku. Se ei murise, ei käyttäydy uhkaavasti tai muutakaan. Lapseni kylläkin välillä itkee normaalin lapsen tavoin, mutta ei se mielestäni naapureiden terrorisointia ole.

        Oletko muuten varma, että myrkkysyötti oli tarkoitettu koirallesi? Tarkoitan vain sitä, että monesti huoltoyhtiöt jättävät vanhat rotanmyrkyt kunnolla siivoamatta ja syöttejä saataa putkahdella esiin vuosiakin jälkeenpäin lasten kaivellessa pihoja ja nurkkia.

        Onneksi rotanmyrkky menettää tehoaan kosteudessa ja ajan myötä. Ja syötillinen rotanmyrkkyä ei onneksi käsittääkseni riitä pientäkään lasta tappamaan, mutta sairaalareissu siitä tulee varmasti. Ja sama juttu varmaan koirankin kanssa.


    • Vittu mikä noobi

      Koirat tekevät niin yleensä silloin, kun ihiminen pelkää koiria, silä koirat vaistoavat sen, eli kun tulee lempeä koira vastaan joka on vaikka minkäkokoinen ja jos sitä pelkää niin tottakai se alkaa kiusaamaan. Eli aiheutat itse omat haittasi.

    • pelon haistaa

      mul rauhallinen rotikka mut ans olla ku tulee vastaan joku joka pelkää.Sit ku ne menee viel suunnilleen seinänviertä pitkin nii et koira varmana kattoo et toi pelkää ja kulkee viel hassusti.Sit on tullut vastaan sellasii jotka nostaa käsiään ylös ja kiljahtelee kauempaa;älä älä tuu tästä mä pelkään.Ja vielä niitä jotka kävelee vastaan,pysähtyy meidät nähdessään,epäröi,pari askelta taakse tai sivulle,ja viel hihkaisee ääni väristen:ei kai se tapa muo.Vittu te ihmiset ette osaa käyttäytyy,just noin koira saakin kimmokkeen äristä ja sit voitte puhuu et joo olipa taas vihainen rotikka.

    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe