1. Menehtynyt poika oli vasta hiljattain muuttanut perheeseen vakituisesti. Oliko koirien laumadynamiikka mennyt sekaisin?
2. Paikallinen eläinlääkäri, joka tunsi koirat hyvin, on luonnehtinut koiria tasapainoisiksi, eikä aggressiivisiksi.
3. Koirat olivat omassa ulkotarhassaan tapahtumahetkellä, jonne oli lapsia kielletty menemästä.
En missään tapauksessa tällä halua syyllistää menehtynyttä lasta, mutta järjetön yleistäminen, hysterian lietsonta ja lynkkausmieliala alkaa tympiä
Taustaa
19
1127
Vastaukset
- taasen
sanoivat koirien käyttätyneen agressiivisesti ennenkin, ja niin tai näin ei suinkaan koira saa lasta tappaa missään olosuhteissa...ainakaan minun mielestä, sinusta en mene takuuseen.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itse luotan eläinlääkärin mielipiteeseen enemmän kun naapurin olettamukseen. Eläinlääkäri jo ammattinsa puolesta tuntee eläimjiä ja tietää millaisia ovat aggressiiviset koirat. Kumpaa uskoisit ihmisen ollessa kyseessä. Lääkärin mielipidettä vai naapurin?
- ja naapurien kommentit
voidaan jättää aivan omaan arvoonsa. Naapurit tai muut koirattomat käsittävät koirat agressiiviseksi jo pelkästään sen haukkumisesta.
Kerran kun koirani leikkivät, kysyi täysin ulkopuolinen henkilö; "Tappeleeko ne?"
Hoh hoijaa - kyllä ihmiset voivat olla tietämättömiä ja pitää itseään vielä fiksuina koirien suhteen, vaikkei ole koiraa tai on ollut joku puudeli.
- ihansama...
... minkälainen koira on ollut!!! onko se ollut ell. mielestä se maailman kiltein tai rauhallisin koira! jumalauta se tappoi ihmislapsen, siinä ei ole mitään muttia jälkeenpäin! toivottavasti koira on saanut tuntea saman tuskan kuollessaan kuin tämä koiran tappama lapsikin! hyi helvetti minkälainen rakki!!!
- wermacht
Niin jotkut yrittää järjellisellä keskustelulla selvittää mitä on tapahtunut... Eikä lietsoa hysteriaa kuten eräät tälläkin palstalla.
- Linnaa vanhemmille
Vanhemmat kuuluvat ehdottomasti linnaan tapauksen johdosta.
Tapaus on aivan selvä heitteillejättö! Jättää lapsi valvomatta tuollaisten petojen tapettavaksi. Sillä ei ole mitään merkitystä ovatko kieltäneet menemästä tarhaan tai eivät, vaan ainoastaan sillä, että ovat jättäneet lapsen heitteille hänelle hengenvaaralliseen ympäristöön mistä hän ei hengissä selvinnyt! - ja lopettakaa
tämä naurettava touhu. Kuinkahan monta ihmistä tai ihmislasta ihminen on tappanut? Alahan laskea. Tätä asiaa vain paisutellaan, vaikka kamalampaakin tapahtuu ja on tapahtunut. Ihmiset tappaa omia lapsiaankin. Tässä tapauksessa sitä paitsi kyseinen poika on voinut mennä päästämään koirat häkistään ja härnätä niitä, mistä sen tietää kun ei ole silminnäkijöitäkään.
Heti olet näemmä löytänyt tiesi juuri rottweiler-palstalle, jotta voit täällä urputtaa lapsen kohtalosta. Minua säälittää lähinnä myös ne koirat, joita ei olisi edes tarvinnut nukuttaa. Tietysti perheen olisi vaikea niitä enää katsella, mutta varmasti joku olisi ne itselleen ottanut. Kaikki eivät järkyty asiasta yhtä hysteerisesti kuin esim. sinä. Minun arvaukseni on että poika ei osannut toimia näiden koirien kanssa, jos hän oli kaiken kukkuraksi "uusi perheenjäsen". Vahinkoja sattuu. - ...
ja lopettakaa kirjoitti:
tämä naurettava touhu. Kuinkahan monta ihmistä tai ihmislasta ihminen on tappanut? Alahan laskea. Tätä asiaa vain paisutellaan, vaikka kamalampaakin tapahtuu ja on tapahtunut. Ihmiset tappaa omia lapsiaankin. Tässä tapauksessa sitä paitsi kyseinen poika on voinut mennä päästämään koirat häkistään ja härnätä niitä, mistä sen tietää kun ei ole silminnäkijöitäkään.
Heti olet näemmä löytänyt tiesi juuri rottweiler-palstalle, jotta voit täällä urputtaa lapsen kohtalosta. Minua säälittää lähinnä myös ne koirat, joita ei olisi edes tarvinnut nukuttaa. Tietysti perheen olisi vaikea niitä enää katsella, mutta varmasti joku olisi ne itselleen ottanut. Kaikki eivät järkyty asiasta yhtä hysteerisesti kuin esim. sinä. Minun arvaukseni on että poika ei osannut toimia näiden koirien kanssa, jos hän oli kaiken kukkuraksi "uusi perheenjäsen". Vahinkoja sattuu.Kymmenvuotias poika raadeltiin kuoliaaksi - ja sinä toteat, että "vahinkoja sattuu". Olet sairas. Hae apua.
- sinunkin tulisi hakea
... kirjoitti:
Kymmenvuotias poika raadeltiin kuoliaaksi - ja sinä toteat, että "vahinkoja sattuu". Olet sairas. Hae apua.
apua tuohon ahdistukseesi ja pelkotilaasi.
(En ole se jolle kommentoit, vaan ihan joku muu) - tyhmyydestä
Kumma juttu että ihminen LUULEE edelleen olevansa luomakunnan kruunu ja jalokivi.Olisko aika OPETELLA tappamisen ja ahneuden lisäksi että tässä maailmassa elää vielä ihmiskunnan jälkeenkin eläimiä.Hyi helvetti minkälaisia IHMISIÄ.Kumpi oli ensin avaruudessa ihminen vai KOIRA.)
- luomakunnan kruunu
... kirjoitti:
Kymmenvuotias poika raadeltiin kuoliaaksi - ja sinä toteat, että "vahinkoja sattuu". Olet sairas. Hae apua.
Oletko TOSISSASI että ihminen voi määrätä ja tappaa,tuhota,pilata koko maapallon ihan vaan omilla touhuillaan.Eiköhän juttu ole silleen että kielletty oli niin että mitä vittua sinne aitaukseen piti ängetä.KUKIN VASTAA TEOISTAAN.
- hyvä ihminen!!!!!
ja lopettakaa kirjoitti:
Heti olet näemmä löytänyt tiesi juuri rottweiler-palstalle, jotta voit täällä urputtaa lapsen kohtalosta. Minua säälittää lähinnä myös ne koirat, joita ei olisi edes tarvinnut nukuttaa. Tietysti perheen olisi vaikea niitä enää katsella, mutta varmasti joku olisi ne itselleen ottanut. Kaikki eivät järkyty asiasta yhtä hysteerisesti kuin esim. sinä. Minun arvaukseni on että poika ei osannut toimia näiden koirien kanssa, jos hän oli kaiken kukkuraksi "uusi perheenjäsen". Vahinkoja sattuu.laitappas omalle kohdallesi jos oma lapsesi tulisi koiran tappamaksi! järki käteen! vai onko taas kyse tyypistä jolla koirat korvaa lapset....
- ...
luomakunnan kruunu kirjoitti:
Oletko TOSISSASI että ihminen voi määrätä ja tappaa,tuhota,pilata koko maapallon ihan vaan omilla touhuillaan.Eiköhän juttu ole silleen että kielletty oli niin että mitä vittua sinne aitaukseen piti ängetä.KUKIN VASTAA TEOISTAAN.
Muuta ei voi kirjoittelustasi päätellä. Vai että se oli kymmenvuotiaan pojan oma syy, kun meni ärsyttämään hauveleita, jotka sitten puolustivat reviiriään. Mitä ihmettä tuollaiset tappajiksi jalostetut pedot edes tekevät lapsiperheissä?
Ainoastaan lapseton sekopää, joka on korvannut koiralla puutteelliset ihmissuhteensa voi kirjoittaa tuollaista tekstiä. Sellainen todennäköisesti oletkin. - ...
tyhmyydestä kirjoitti:
Kumma juttu että ihminen LUULEE edelleen olevansa luomakunnan kruunu ja jalokivi.Olisko aika OPETELLA tappamisen ja ahneuden lisäksi että tässä maailmassa elää vielä ihmiskunnan jälkeenkin eläimiä.Hyi helvetti minkälaisia IHMISIÄ.Kumpi oli ensin avaruudessa ihminen vai KOIRA.)
Vähän huono pointti, sillä Laika-koira kuoli hitaasti tukehtumalla maata kiertävässä aluksessaan hapen loppuessa. Alusta ei ollut alunperinkään tarkoitus tuoda takaisin maahan, sillä neukuilla (tai muillakaan) ei ollut edes teknologiaa siihen.
Kannattaisi lukea vähän enemmän ja muutakin kuin seiskapäivää ja koiralehtiä. Samalla voisi tuo oikeinkirjoituskin kohentua.
- -ei perheenjäsen-
"Meniköhän laumadynamiikka sekaisin?"
No voihan sitä näin jälkikäteen teoretisoida, mutta IHMETTELEN, ettei omistaja = mies (rotikkaharrastaja?) itse tajunnut, miten koiransa voivat käyttäytyä uudessa tilanteessa!
Tällaiset selitykset eivät auta enää tuota 10-vuotiasta ja hänen äitiään, mutta rotikkaihmisten olisi hyvä oppia tästä jotain. Terve ja ns. koulutettu koira voi hyvinkin alkaa toimia palauttaakseen status quon, mikä vallitsi ennen uusperhettä.
Siinä ei tarvita mitään härnäystä lapsen/uuspuolison puolelta, aivokasvainta tai koulutuksen puutetta. Mutta jos tätä mahdollisuutta koiran omistaja ei ymmärrä ennakoida, yllätyshän se silloin on! Kehuvat, että tuntevat rodun ja oman koiransa käyttäytymisen - vaan eipä kuitenkaan.- jokainen tämän
palstan rotikan omistaja on omasta mielestään täydellinen koiran kasvattaja, noh, eiköhän se totuus valkene heillekin joskus.
- oppia ikä kaikki
jokainen tämän kirjoitti:
palstan rotikan omistaja on omasta mielestään täydellinen koiran kasvattaja, noh, eiköhän se totuus valkene heillekin joskus.
Minulla ollut aina rotikka- uros. En ole täydellinen koirani kasvattaja, enkä varmasti koskaan voi tullakaan, olen kuitenkin koirani yhteiskuntakelpoisiksi saanut. Toinen urokseni kyllä otti luulot pois täydellisestä koiran kasvatuksesta, silti oli homma hanskassa. Koirat ovat eläimiä jollaisen niitä pidän ja näin ollen huomioin että aina pitää suhtautua varauksella varsinkin uusiin tilanteisiin.. koskaan ei voi tietää-ei rotikasta tai muustakaan rodusta..
- mieleen sellainen
seikka, että voisivatko omistajat lukita tästä edes häkkinsä, ettei asiattomat tai lapset pääse laskemaan koiria irti, tai etteivät koirat pääse niin helposti häkistään irti.
Itsellänikin on rotikka, mutta se ei ole valvomatta koskaan. Jopa ulkona aidattuna tai kiinniollessa se on valvottuna ja aivan siitä syystä, ettei kukaan pääse sitä härnäämään. Kokemusta koirieni härnäämisestä on, mutta ei nykyisten. Kun valvon koiriani, voin puuttua tilanteeseen, jossa koiriani yritetään härnätä. Monesti olen joutunut poistamaan koirani sisätiloihin huomattuani, että paikalliset pojanklopit yrittävät tahallaan ärsyttää koiraani.
Mitään koiraani en koskaan tule jättämään valvomatta ja se pitäisi olla kaikille omistajille itsestään selvä asia. Tarhakoirien omistajien on syytä lukita tästä edes koiriensa häkit ja varmistaa ettei kukaan pääse niitä härnäämään. En minäkään haluaisi mollata kuollutta ihmistä,mutta sen pojan on täytynyt tehdä jotain sellaista joka on pistänyt koirat suunniltaan!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682857
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.602160- 2022145
- 711786
- 941684
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91571- 921333
- 811100
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2061080- 951059