Akkrelle pieni tehtävä

13579

sinä kun olet etevä poika löytämään kaikenlaisia tilastoja, niin olisi mielenkiintoista kun keräisit kaikki tukiaiset mitä maatalous ja muu yritystoiminta saa Suomessa, sekä kansalliset että EU-tuet, ja olisi tärkeää että nämä molempien saamat tukiaiset olisi samalta vuodelta niin niillä olisi parempi vertailuarvo.

8

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa yllä on jonkun linkittämä hyvä listaus EU-tuista. Tuet käsittävät kaikkia elämän alueita lähtien aakkosten ensimmäisestä kirjaimesta A, jota edustaa Agriculture . Aakkosten viimeinen kirjain tässä luettelossa on T, jossa luetellaan Transport-toimialan tuet. Tukien kirjo on laaja, joten tällä perusteella voidaan EU:n toimintaa pitää hyödyllisenä.

      EU:ssa maatalouden tuet muodostavat 40 prosenttia budjetista. Loput jakaantuvat esim. telakkatukiin,pk-yritysten investointitukiin, kulttuuriin, kilpailukyvyn kehittämiseen, matkailuun jne.

      Mielenkiintoinen , tärkeä ja rahamäärältään huomattava tuen kohde on kasvatus ja koulutus. Vuodelle 2007 - 2013 on tähän varattu 7 biljoonaa euroa. Onko siinä koko summa vai osaprojektien osuus, en ehtinyt selvittää.
      http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/newprog/index_en.html

      Comenius ohjelma kohdistuu kouluopetuksen, Erasmus korkeakouluopetuksen, Leonardo Da Vinci lukutaidon ja Grundtvig -ohjelma aikuisopetuksen kehittämiseen. Jean Monnet ohjelman avulla pyritään edistämään EU-maiden korkeakoulujen välistä yhteistyötä. Todella tärkeitä ja hyödyllisiä projekteja, jotka vievät eteenpäin EU:n jäsenvaltioiden kilpailukykyä.

      Avaaja halusi kuitenkin ilmeisesti tuoda esille sitä, että maatalous saa liian suuren osuuden tukimudoista. Voipi olla niin, mutta se ei ole meidän suomalaisten maajussien vika, eikä edes kepun. Silti meidän suomalaisten kannattaa hakea järjestelmästä kaikki mahdollinen hyöty. Miksi antaa muiden maiden viedä rahat ja kehittää talouttaan yhteisesti kerätyn potin avulla ?

      • 13579

        paljon asiata, menee muutama viikko kun ne tavaa läpi.
        Joo, siinä sinä erehdyt että olisin sitä mieltä että maatalous saa liian paljon, höpö höpö, kyllä sieltä EU:sta on revittävä kaikki raha kotiinpäin mitä sieltä vain saa, oli se sitten ala mikä hyvänsä, on vain ollut tapauksia että nämä Suomen herrat on jättänyt peräti hakematta niitä kaikkia rahoja mitä sieltä olisi ollut saatavana kun ei ole pidetty silmiä auki.


      • 13579 kirjoitti:

        paljon asiata, menee muutama viikko kun ne tavaa läpi.
        Joo, siinä sinä erehdyt että olisin sitä mieltä että maatalous saa liian paljon, höpö höpö, kyllä sieltä EU:sta on revittävä kaikki raha kotiinpäin mitä sieltä vain saa, oli se sitten ala mikä hyvänsä, on vain ollut tapauksia että nämä Suomen herrat on jättänyt peräti hakematta niitä kaikkia rahoja mitä sieltä olisi ollut saatavana kun ei ole pidetty silmiä auki.

        Hyvä juttu, olen samaa mieltä. Pahoittelen samalla ennakkoluulojani.

        Suomalaiset ovat tälläkin palstalla monesti osoittaneet pienen ihmisen sielun. Halutaan maatalouden tuet pois, ja vain kateuteen perustuen. Jos me emme hae EU:lle jäsenmaksuina maksamiamme rahoja takaisin, niin ne menevät joillekin muille. Toisille tämä ei kuitenkaan haittaa mitään, pääasia on se , että maajusseille ei tulisi mitään. Jäsenmaksuosuutemme ei pienene senttiäkään, vaikka kieltäytyisimme kaikista tuista.


      • kaikki TUOMAKSET
        Akkre kirjoitti:

        Hyvä juttu, olen samaa mieltä. Pahoittelen samalla ennakkoluulojani.

        Suomalaiset ovat tälläkin palstalla monesti osoittaneet pienen ihmisen sielun. Halutaan maatalouden tuet pois, ja vain kateuteen perustuen. Jos me emme hae EU:lle jäsenmaksuina maksamiamme rahoja takaisin, niin ne menevät joillekin muille. Toisille tämä ei kuitenkaan haittaa mitään, pääasia on se , että maajusseille ei tulisi mitään. Jäsenmaksuosuutemme ei pienene senttiäkään, vaikka kieltäytyisimme kaikista tuista.

        AKKRELLA on KEPULAINEN aatesielu.


      • moista saanut päähäsi?
        Akkre kirjoitti:

        Hyvä juttu, olen samaa mieltä. Pahoittelen samalla ennakkoluulojani.

        Suomalaiset ovat tälläkin palstalla monesti osoittaneet pienen ihmisen sielun. Halutaan maatalouden tuet pois, ja vain kateuteen perustuen. Jos me emme hae EU:lle jäsenmaksuina maksamiamme rahoja takaisin, niin ne menevät joillekin muille. Toisille tämä ei kuitenkaan haittaa mitään, pääasia on se , että maajusseille ei tulisi mitään. Jäsenmaksuosuutemme ei pienene senttiäkään, vaikka kieltäytyisimme kaikista tuista.

        " Jäsenmaksuosuutemme ei pienene senttiäkään, vaikka kieltäytyisimme kaikista tuista."

        Höpönlöpön. Ottamatta kantaa tukiin sen kummemmin, et näytä käsittävän edes alustavasti miten jäsenmaksumme muodostuvat.


      • prosentti
        moista saanut päähäsi? kirjoitti:

        " Jäsenmaksuosuutemme ei pienene senttiäkään, vaikka kieltäytyisimme kaikista tuista."

        Höpönlöpön. Ottamatta kantaa tukiin sen kummemmin, et näytä käsittävän edes alustavasti miten jäsenmaksumme muodostuvat.

        vain jos bkt tippuu putoaa myös jäsenmaksujen numeerinen summa mutta tilitys prosentti pysyy kyllä samana ja tähän samaan hengen vetoon kysynkin että mistä on peräisin se tieto että jos Suomi ei hae tukia jäsenmaksuosuutemme laskee?


      • D-D
        13579 kirjoitti:

        paljon asiata, menee muutama viikko kun ne tavaa läpi.
        Joo, siinä sinä erehdyt että olisin sitä mieltä että maatalous saa liian paljon, höpö höpö, kyllä sieltä EU:sta on revittävä kaikki raha kotiinpäin mitä sieltä vain saa, oli se sitten ala mikä hyvänsä, on vain ollut tapauksia että nämä Suomen herrat on jättänyt peräti hakematta niitä kaikkia rahoja mitä sieltä olisi ollut saatavana kun ei ole pidetty silmiä auki.

        omarahoituksen lisäksi voit hakea tukea toimintaan esim.täältä suomenkielisiltä sivuilta

        http://www.microsoft.com/finland/pkinfo/euga/default.mspx

        niin ei tarvitse vääntää viikkotolkulla noita EU-sivuston alla olevia kansallisa hyväksyttyjä tulkiohjelmia.
        Tuntuisi kohtuulliselta että suomalaisilla olisi kyseiset sivut luettavana edes toisella kotimaisella kielellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe