Koneenkäytön opiskelu

en tarvinnut

tietokoneen hankin vuonna 1997 ja panin johdot kiinni ja aloin käyttää konetta.

Mitään kursseja en ole tarvinnut

Windows 95 käyttöjärjestelmän oppi muutamassa päivässä

8

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jippos...

      Nykywindowsit ovat hankalia, käyttö on monimutkaista ja sen lisäksi täytyy kaikki virusjutut, rekisterin ja siivous hommelit osata. Työlästä ja hankalaa.

      Linux ja Mac tarjoaa nykyisin helppokäyttöisiä käyttöjärjestelmiä ja onkin huvittavaa kun joku siirtyy windowsista vaikkapa Linuxiin niin suurin ongelma käytössä on se, että kaikki koitetaan tehdä yhtä hankalasti ja monimutkaisesti kuten windowsissa, Ei uskota millään miten helposti jutut voi tehdä kun ne on ajateltu toisin, vaikkapa nyt ohjelmien asentaminen.

      • Kenelle on...

        ...kenelle ei. Linuxia kokeillessani mätin sitä sudoa siihen komentoikkunaan ihan kiitettävän paljon, siinä huomasi, että miksi joku käyttöjärjestelmä maksaakin.
        Lisäksi linux-foorumit ovat tyyliä linkki, linkki, linkki, linkki, linkki.... maailman tappiin asti varmaan.


      • tuo edellinen
        Kenelle on... kirjoitti:

        ...kenelle ei. Linuxia kokeillessani mätin sitä sudoa siihen komentoikkunaan ihan kiitettävän paljon, siinä huomasi, että miksi joku käyttöjärjestelmä maksaakin.
        Lisäksi linux-foorumit ovat tyyliä linkki, linkki, linkki, linkki, linkki.... maailman tappiin asti varmaan.

        kirjoittaja kirjoitti?


      • hahahaha...
        Kenelle on... kirjoitti:

        ...kenelle ei. Linuxia kokeillessani mätin sitä sudoa siihen komentoikkunaan ihan kiitettävän paljon, siinä huomasi, että miksi joku käyttöjärjestelmä maksaakin.
        Lisäksi linux-foorumit ovat tyyliä linkki, linkki, linkki, linkki, linkki.... maailman tappiin asti varmaan.

        Joo, no. Suso sudo. Se on erittäin kätevää ja nopeaa. Mutta onhan niitä graafisiakin työkalujakin.

        Sepä se, windows on rampauttanut ajattelusi ja tuhonnut kykysi omaksua uutta.


      • Itse huomasin eilen. että on tullu käytettyä ihan liikaa Windowseja. Tajusin oikeasti vasta nyt kuinka hyvä Ubuntun oma ohjekeskus on.. Ei tässä tarvitse enää Googlettaa niin kuin joskus Windows XP aikoina vaan hakukenttään sana ja ohjeet lävähtää ruudulle. Todella kätevää.

        Ihmisillä ongelmat Ubuntun kanssa kyllä tosiaankin tulee siitä, että yrittävät käyttää sitä jotenkin vaikeasti. Ihme stuntteja ohjelmien asennuksen kanssa yms. vaikka riittää raksi ruutuun.


      • Kenelle on... kirjoitti:

        ...kenelle ei. Linuxia kokeillessani mätin sitä sudoa siihen komentoikkunaan ihan kiitettävän paljon, siinä huomasi, että miksi joku käyttöjärjestelmä maksaakin.
        Lisäksi linux-foorumit ovat tyyliä linkki, linkki, linkki, linkki, linkki.... maailman tappiin asti varmaan.

        Itse en ole Ubuntun käytössä tarvinut kertaakaan mitään foorumia. sudo taas on mitä hienoin juttu. Paljon turvallisempaa kun ei ylläpitäjänä melskata kokoajan. XP:ssähän oli ihan älytön systeemi kun piti kirjautua ulos, vaihtaa käyttäjää, tehdä joku säätö ja taas kirjautua ulos ja vaihtaa käyttäjä takaisin. Kamalan työlästä! Ohjelmat sitten taas puolestaan temppuili jos yritti käyttää tietokonetta turvallisesti.. Ubuntun sudottaminen on mitä hienoin systeemi eikä samalla tavalla häiritsevä kuin joku Vistan UAC mikä oletuksena aukoo päätä jo siitä yrittää poistaa tiedostoa..


      • Kenelle on... kirjoitti:

        ...kenelle ei. Linuxia kokeillessani mätin sitä sudoa siihen komentoikkunaan ihan kiitettävän paljon, siinä huomasi, että miksi joku käyttöjärjestelmä maksaakin.
        Lisäksi linux-foorumit ovat tyyliä linkki, linkki, linkki, linkki, linkki.... maailman tappiin asti varmaan.

        sulle kävi, miten olis tämä, on tosin "vaarallinen" sudo:n käyttä tapa konsolissa ==> sudo bash
        ;-)


    • Mikä on pointtisi??

      Outo tilitys ja selittely tälle palstalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe