Löytyisikö jostain "Linux"

paketeista

kattava luettelo. vaikka lontooksi.

Siis että olisi pieni selvennys tuon paketin käyttötarkoituksesta. Niin että ei tarvitsisi kuuklata jokaista erikseen.

12

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyydät luetteloa ja lyhyttä selvitystä KAIKISTA paketeista joita voi asentaa?

      • paketeista

        olekkaan tuollaista, mutta yleisimmistä jakeluissa käytettävistä paketeista. Esim: Mandrivassa on paketinhallinnassa tosipieni kuvaus aina valitusta paketista.


    • Poro1

      tuolla 1 sivu...

      http://distrowatch.com/

      Jos sitten haluat tietoa linuxin sisältämistä paketeista jokaisesta erikseen niin sitten kyllä joudut kuuklaamaan...

    • löytyy...
      • paketeista

        En muistanut tuota..;)

        Sivulla olen ollut, tosin mietin kait sellaista pitkää listaa. :O

        Tuossa on hyvä että ovat eritelty, eli on tuollainen "Osastoluettelo jakelussa " kuten saa ollakin.

        Mutta ei ollut turha kysely koska löysin uuden Puppy-Linuxen koko on 500MB.

        Vanhoihin koneisiin sopiva jakelu, on vieläpä tosi monipuolinen jakelu.

        "Requirements:

        · 500Mhz CPU (Processor)
        · 192Mb RAM
        · 20x CD· ROM Drive that can be booted from

        Itse käytän noita usb-tikulta en cd:ltä


      • Poro1
        paketeista kirjoitti:

        En muistanut tuota..;)

        Sivulla olen ollut, tosin mietin kait sellaista pitkää listaa. :O

        Tuossa on hyvä että ovat eritelty, eli on tuollainen "Osastoluettelo jakelussa " kuten saa ollakin.

        Mutta ei ollut turha kysely koska löysin uuden Puppy-Linuxen koko on 500MB.

        Vanhoihin koneisiin sopiva jakelu, on vieläpä tosi monipuolinen jakelu.

        "Requirements:

        · 500Mhz CPU (Processor)
        · 192Mb RAM
        · 20x CD· ROM Drive that can be booted from

        Itse käytän noita usb-tikulta en cd:ltä

        "Mutta ei ollut turha kysely koska löysin uuden Puppy-Linuxen koko on 500MB. "

        EI KAI?
        Tällainen teksti on wikipediassa:

        "Puppy Linux on pieni Linux-jakelu (50-60 megatavua), joka on mahdollista käynnistää esimerkiksi CD-ROM-levyltä, USB-muistilta, kiintolevyltä tai Flash-muistilta. Live-CD:nä käyttäessä koko systeemi latautuu tietokoneen RAM-muistiin, joten käyttö ei tahmaa."

        Se siis vaatii väh 500mhz prosessorin..

        :)


      • paketeista
        Poro1 kirjoitti:

        "Mutta ei ollut turha kysely koska löysin uuden Puppy-Linuxen koko on 500MB. "

        EI KAI?
        Tällainen teksti on wikipediassa:

        "Puppy Linux on pieni Linux-jakelu (50-60 megatavua), joka on mahdollista käynnistää esimerkiksi CD-ROM-levyltä, USB-muistilta, kiintolevyltä tai Flash-muistilta. Live-CD:nä käyttäessä koko systeemi latautuu tietokoneen RAM-muistiin, joten käyttö ei tahmaa."

        Se siis vaatii väh 500mhz prosessorin..

        :)

        On minusta tietämättömän kirjoittajan kirjoitus, Puppy-Linux jakeluista..

        Itselläni on noita tosiaan jo 30:tä erikokoista Puppy-Linuxia, koot vaihtelee 50 - 700Mt.

        Tuohon ylemmäksi laitoin linkin mistä saa 3 eri Puppy-Linuxia, ja koot tosiaan 550 - 600Mt.


      • Puppy-Linuxia
        paketeista kirjoitti:

        On minusta tietämättömän kirjoittajan kirjoitus, Puppy-Linux jakeluista..

        Itselläni on noita tosiaan jo 30:tä erikokoista Puppy-Linuxia, koot vaihtelee 50 - 700Mt.

        Tuohon ylemmäksi laitoin linkin mistä saa 3 eri Puppy-Linuxia, ja koot tosiaan 550 - 600Mt.

        ja niitä löytyy sieltä sun täältä. Kunhan vaan on silmät auki..;)

        http://www.puppylinux.com/news/


    • Siis Linuxeille tarkoitettuja ohjelmiako etsit vaiko käyttöjärjestelmää?

      Käyttöjärjestelmistä löytyy tietoa esim. Wikipediasta. Huomioi, että useimmilla käyttiksillä on omat markkinasektorinsa ja sitten on jotain yhden miehen harrasteprojekteja ja työpöytäkäyttiksistä on vain osa tuotteistettu kunnolla Suomeen. Hinnoissakin on eroja. Riippuu siis tilanteesta mitä käyttöjärjestelmää hankkii.

      Jokaisen käyttöjärjestelmän mukana sitten on ohjelmistoja enemmän ja vähemmän ja näihin on saatavilla ohjelmistoja eri tavalla. Yleensä jokaisen käyttöjärjestelmän kotisivuilla löytyy listaa mukana tulevista ohjelmistoista ja käyttöjärjestelmillä on eriasteista yhteensopivuutta. LSB -yhteensopiviin käy suunnilleen "kaikki" yleiset Linuxeille tehdyt ohjelmat sekä yleisimpiin käyttiksiin on muutenkin saatavilla samat ohjelmistot.

      • paketeista

        Toi Dedianin pitkä lista kyllä toistaiseksi riittää opiskeltavaksi. Ja kun tässä mun Mandriva Cookerissakin on aika kattava paketti määrä niin eiköhän näillä jo alkuun pääse.

        Lähinnä tarve tuli noiden PuppyLinuxien kanssa, siellä on hieman vaillinaisesti tietoa eri paketeista..Tosin kun aukaisee kansion / paketin niin onhan silloin tietoa saannissa myös niissäkin.


    • paketinhallinnasta

      haluamasi pakettien kuvaukset. Pakettien jaotteluja löytyy monenlaisia, ja voit mm. etsiä paketin nimelläkin.

      Paketinhallinnan nimi Ubuntussa on Synaptic.

    • Linuzzitutkija

      on gentoossa 120000 pakettia vain.

      Mitäs oot puuhaamassa optimoimassa vai etsimässä jotain tiettyä juttua?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe