Pelastakaa sukupuutolta!

Hintriika*

Jälleen on yksi elävien laji melkein täydellisesti tapettu sukupuuttoon! Herätkää äkkiä perustamaan liike pölypunkkien pelastamiseksi!

Julmat suomalaismuorit (joukossa jokunen ukkelikin) ovat hakanneet ja pakkasessa palelluttaneet (vaikka pakkasia ei olisi ollutkaan) pölypunkit niin tyystin, ettei niitä enää tahdo löytyä edes tutkimustarpeisiin.

Nyt tarvitaan todella nopean toiminnan joukkoja!

48

2135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä me modernit vanhukset olemme tästäkin asiasta huolen pitäneet. Ei ole ollut meidän intressissä petivaatteiden tamppaaminen. Mitä nyt joskus parvekkeelta ravistettu villavilttiä, häälahjaksi saatua.
      Perinnöksi jää jälkipolville petivaatteet viime vuosituhannelta punkkeineen päivineen.

      Laji on kyllä pelastettu. Se rohvessoori oli liian hätäinen.

      • Maalaismies*

        Minulla usein iltaisin kutitti niskavilloja, kun laskeuin levolle. Sadattelin pölypunkkeja. Vaimoni teki parhaansa kaikin käytettävissä olevin keinoin eikä mikään auttanut. Nyt kun tuo mullistava uutinen tuli tietooni, kutina lakkasi heti. Nolo juttu. Matto vedettiin altani. Masentavaa.


      • Fanni
        Maalaismies* kirjoitti:

        Minulla usein iltaisin kutitti niskavilloja, kun laskeuin levolle. Sadattelin pölypunkkeja. Vaimoni teki parhaansa kaikin käytettävissä olevin keinoin eikä mikään auttanut. Nyt kun tuo mullistava uutinen tuli tietooni, kutina lakkasi heti. Nolo juttu. Matto vedettiin altani. Masentavaa.

        niskan kutinaan tai se tyyny paholainen on jotain väärää ainetta. Murentaa syyhyä viattoman ihmisen niskaan. Vaihda tyyny.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Minulla usein iltaisin kutitti niskavilloja, kun laskeuin levolle. Sadattelin pölypunkkeja. Vaimoni teki parhaansa kaikin käytettävissä olevin keinoin eikä mikään auttanut. Nyt kun tuo mullistava uutinen tuli tietooni, kutina lakkasi heti. Nolo juttu. Matto vedettiin altani. Masentavaa.

        vastaava , kutina ,kun sinulla on vielä oma kutittaja niin tottakai sellainen täytyy käyttää hyväksi .
        Jos minulla olisi ,niin minua kutittais alvariinsa sieltä ja täältä::=)

        Tiedemiehillä kohta loppuu aiheet ,ne kun on jo kaikki tutkittu kohta.


    • Vai ei muka näillä palstoilla kirjoteta asiaa!!!
      Taas nähdään, ettei täällä laakereilla lepäillä, vaan olemme valmiit toimimaan oikeitten asioitten puolesta.
      Lähtekäämme nytkin joukolla barrikadeille puolustamaan pölypunkkeja niitten viimeiseen hengenvetoon saakka.

      Mihin tämä maailma onkaan menossa? (=Retorinen kysymys, johon ei tarvitse vastata.)
      Jos emme viimeistään nyt toimi, seuraavaksi tapetaan sukupuuttoon villakoirat, jotka ovat monen vanhenevan ihmisen ainokaisia kotieläimiä.

      • Aina tarvitaan sotahuuto, joka herättää apatiaan vaipuneet lähimmäisemme.

        Nyt siis riemumielin yhteistyöhön oikean asian puolesta!


      • hävetkää!!!
        Makriina kirjoitti:

        Aina tarvitaan sotahuuto, joka herättää apatiaan vaipuneet lähimmäisemme.

        Nyt siis riemumielin yhteistyöhön oikean asian puolesta!

        joillakin on sentään oikeita ongelmia!


      • Tohvelisankarin vaimon mies
        hävetkää!!! kirjoitti:

        joillakin on sentään oikeita ongelmia!

        Ongelma on ollut raahata paksuja patjoja ynnä muita petin vaatteita pakkasella kolmannesta kerroksesta pihalle.
        Se ongelma poistuu nyt. Liityn pölypunkkien puolustajiin.


      • hävetkää!!! kirjoitti:

        joillakin on sentään oikeita ongelmia!

        Miksi aina pitäisi hävetä, jos vähän on tullut hassutelleeksi?

        Olisi aika ikävää tämä arkinen vaellus, jollei joskus voisi nauraa miltei tyhjälle. Kyllä ihminen tähän ikään tultuaan on kantanut monen sortin huolta ja murhetta, mutta ollaan opittu ottamaan asiat sellaisina kuin ne tulevat.

        Nyt sattuivat tulemaan pölypunkin muodossa. Ties´ vaikka olsivat pesiytyneet villakoiran karvoihin, mokomatkin.


      • Hintriika*
        hävetkää!!! kirjoitti:

        joillakin on sentään oikeita ongelmia!

        Pitkä puutelista minullakin on kaikenlaisesta, mutta huumorintaju ei sille listalle kuulu.


      • Kaino&Vieno
        Hintriika* kirjoitti:

        Pitkä puutelista minullakin on kaikenlaisesta, mutta huumorintaju ei sille listalle kuulu.

        Ehdottomasti punkit maailman alkupankkiin jotta muutaman sukupolven jälkeen sen voisi elvyttää.
        Uudesta poikueesta polvi paranee !


      • Fanni

        Näköpiirissäni parvekkeellaan joka armias aamu, kesät talvet, ahertaa pariskunta pölypunkkeja hätistellen.
        On siinä kaikki työvälineet, piiskat, hutjat, harjat. Tekevät niin maan perusteellista työtä. Osansa saavat koristetyynyt, hartiahuivit ja kaikki.
        Kun tämä ketju tulee valmiiksi, printtaan sen ja yritän osata heidän postiluukulleen.


      • Hintriika*
        Kaino&Vieno kirjoitti:

        Ehdottomasti punkit maailman alkupankkiin jotta muutaman sukupolven jälkeen sen voisi elvyttää.
        Uudesta poikueesta polvi paranee !

        Niin vakava paikka, että on vaikea naurua pidätellä. Kyyneleet silmissä puolustamme sorrettujen eläinparkojen oikeuksia.


      • muori67
        Fanni kirjoitti:

        Näköpiirissäni parvekkeellaan joka armias aamu, kesät talvet, ahertaa pariskunta pölypunkkeja hätistellen.
        On siinä kaikki työvälineet, piiskat, hutjat, harjat. Tekevät niin maan perusteellista työtä. Osansa saavat koristetyynyt, hartiahuivit ja kaikki.
        Kun tämä ketju tulee valmiiksi, printtaan sen ja yritän osata heidän postiluukulleen.

        Ainakin suojelen niitä villakoirieni seuraksi;))

        Pedissäni eivät ole kutitelleet pitkään aikaan,mutta luulen että ne on saaneet hyvän pesän noiden villakoirien seurassa.


      • "Puska-Suleima"
        hävetkää!!! kirjoitti:

        joillakin on sentään oikeita ongelmia!

        Pahoja ongelmia on. Joiltakin jopa puuttuu huumorintaju.


    • Älkää lyökö pieniä, vaan imuroikaa mattone ja petivaatteenne ulkona tai sisällä.
      Avatkaa pölynimurin pussi sopivin väliajoin ja noukkikaa ne pölypunkit sieltä pois.
      Huom! ottakaa niitä takajaloista kiinni, etteivät ne pääse puremaan teitä, sillä ne ovat tosi vihaisia siitä kovasta kyydistä, jonka imuri niille antaa.
      Tiputtakaa kiinni saadut punkit vaikka lasipurkkiin ja lähettäkää se sille onnettomalle tutkijalle tutkimusmateriaaliksi.
      Siinä on sitten se sen päivän hyvätyö, jonka tekijän voi vaikka palkita kupillisella hyvää kahvia.

      • kettutytöt kohta ovat parrikaadeilla ,näin hyvän asian puolesta.Ei mitään hätää....Olen aina miettinyt,miksi nämä samaiset tytöt, eivät lähde puolustamaan kaloja..Niillähän on aivan kaamea kohtalo,kuolevat tukehtumalla..Siinä oliskin työmaata,saada kaloille armeliaampi ja tuskattomampi loppu.. Punkeillakin oli aivan kamalaa,kun hakattiin rottingilla selkään,mitä eläinrääkkäystä..hyi meitä,miten ilkeitä olemme olleetkaan.Nyt se loppuu,jos löydämme muutamia,,niin ruokimme ja pidämme niitä hellästi purkissa..(Jos ei vain ollut aprillia koko punkkien loppuminen)Nyt kaikki yhdessä puolustamaan pikkusia :O)


      • asiaa'
        irkku-37 kirjoitti:

        kettutytöt kohta ovat parrikaadeilla ,näin hyvän asian puolesta.Ei mitään hätää....Olen aina miettinyt,miksi nämä samaiset tytöt, eivät lähde puolustamaan kaloja..Niillähän on aivan kaamea kohtalo,kuolevat tukehtumalla..Siinä oliskin työmaata,saada kaloille armeliaampi ja tuskattomampi loppu.. Punkeillakin oli aivan kamalaa,kun hakattiin rottingilla selkään,mitä eläinrääkkäystä..hyi meitä,miten ilkeitä olemme olleetkaan.Nyt se loppuu,jos löydämme muutamia,,niin ruokimme ja pidämme niitä hellästi purkissa..(Jos ei vain ollut aprillia koko punkkien loppuminen)Nyt kaikki yhdessä puolustamaan pikkusia :O)

        puhuisin, niin häkkikoirien oloihin voisivat kettutytöt ja pojat puuttua.
        Monia koirarukkia pidetään pienissä häkeissä, ei edes päivittäin käytetä lenkillä. Siinä ne sitten räyskyttävät kaikkea liikkuvaa, vankiraukat.


      • irkku-37 kirjoitti:

        kettutytöt kohta ovat parrikaadeilla ,näin hyvän asian puolesta.Ei mitään hätää....Olen aina miettinyt,miksi nämä samaiset tytöt, eivät lähde puolustamaan kaloja..Niillähän on aivan kaamea kohtalo,kuolevat tukehtumalla..Siinä oliskin työmaata,saada kaloille armeliaampi ja tuskattomampi loppu.. Punkeillakin oli aivan kamalaa,kun hakattiin rottingilla selkään,mitä eläinrääkkäystä..hyi meitä,miten ilkeitä olemme olleetkaan.Nyt se loppuu,jos löydämme muutamia,,niin ruokimme ja pidämme niitä hellästi purkissa..(Jos ei vain ollut aprillia koko punkkien loppuminen)Nyt kaikki yhdessä puolustamaan pikkusia :O)

        Sanokaa mitä minä sitten teen, jos siivoukset loppuu,,,,, voikos ikkuoita kumminkin pestä, onko niissäkin joku eläinparka jota on suojeltava.

        Minä muuten en usko pölupunkkien kuolleen, ainakin minun huushollissa niitä pyörii ja jatkan siivoamista.
        Eikös se ole niin, että aina pitää yksi vastarannankiiski löytyä porukasta.

        Muihin barrikaadeille menoille olen suostuvainen, ainakin luulen nii;)


      • SkillaN kirjoitti:

        Sanokaa mitä minä sitten teen, jos siivoukset loppuu,,,,, voikos ikkuoita kumminkin pestä, onko niissäkin joku eläinparka jota on suojeltava.

        Minä muuten en usko pölupunkkien kuolleen, ainakin minun huushollissa niitä pyörii ja jatkan siivoamista.
        Eikös se ole niin, että aina pitää yksi vastarannankiiski löytyä porukasta.

        Muihin barrikaadeille menoille olen suostuvainen, ainakin luulen nii;)

        Nehän ovat keskustelun suola.
        Mutta miten on, ovatko vastarannankiisket vielä voimissaan vai joko niistäkin on tullut uhanalainen laji?
        Pitäisiköhän ruveta suojelemaan niitäkin?


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Nehän ovat keskustelun suola.
        Mutta miten on, ovatko vastarannankiisket vielä voimissaan vai joko niistäkin on tullut uhanalainen laji?
        Pitäisiköhän ruveta suojelemaan niitäkin?

        Kehtasit viedä sana suustani! Ehdin jo saada elämyksen seuraavasta suojeltavasta lajista eli vastarannankiiskestä, niin eiköhän tämä mokoma mene ensimmäisenä ehdottamaan.

        Olkoon! Katsotaan, ennätänkö suojelujonoon edes tokana. Nyt meillä on siis suojeltavina pölypunkit, villakoirat ja vastarannankiisket.

        PS. En kehtaa tähän samaan luetteloon laittaa häkkikoiria. Se on jo oma tarinansa. Varmasti ihan totta monissa tapauksissa.


      • Mallamargareetta
        SkillaN kirjoitti:

        Sanokaa mitä minä sitten teen, jos siivoukset loppuu,,,,, voikos ikkuoita kumminkin pestä, onko niissäkin joku eläinparka jota on suojeltava.

        Minä muuten en usko pölupunkkien kuolleen, ainakin minun huushollissa niitä pyörii ja jatkan siivoamista.
        Eikös se ole niin, että aina pitää yksi vastarannankiiski löytyä porukasta.

        Muihin barrikaadeille menoille olen suostuvainen, ainakin luulen nii;)

        Kaikki te hämähäkin seittejä kevätsuursiivouksissa ripsuvat (tottahan tunnette termin ripsua ja sitä ainakin kerran vuodessa harrastatte) ! Minulle voi lähettää nuo vainotut ja pelätyt pikkupedot. Paitsi että ihailen niitten hienoja seittikudelmia, varsinkin kun aamukaste niissä kimmeltää, ne ovat pikku ystäviäni ja apulaisiani tuhohyönteisten torjunnassa.
        Tulitikkulaatikkoon vaan ja paketti postiin! Voin maksaakin niistä jotain.


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Nehän ovat keskustelun suola.
        Mutta miten on, ovatko vastarannankiisket vielä voimissaan vai joko niistäkin on tullut uhanalainen laji?
        Pitäisiköhän ruveta suojelemaan niitäkin?

        Taidan lisätä vielä nämä kirjekyyhkyn ja etanan risteytykset, jotka täällä viestejä kuljettavat!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Nehän ovat keskustelun suola.
        Mutta miten on, ovatko vastarannankiisket vielä voimissaan vai joko niistäkin on tullut uhanalainen laji?
        Pitäisiköhän ruveta suojelemaan niitäkin?

        ymmärsin ottaa tuon kiisken tähän juttuun, niin kysympä olenko minä nyt suojelun kohteena,
        Skillan vastarinnankiiski.(*_*)


      • Venlastiina kirjoitti:

        Nehän ovat keskustelun suola.
        Mutta miten on, ovatko vastarannankiisket vielä voimissaan vai joko niistäkin on tullut uhanalainen laji?
        Pitäisiköhän ruveta suojelemaan niitäkin?

        Mutta asiasta kolmanteen,
        joku mainitsi huumorintajun.

        Sitä vaan ihmettelen, että sitä löytyy jo vasta puhumaan oppineelta vauvaltakin.

        Olen ostanut leikkikoiran, varmaan silikonilla täytetyn, koska se tuntuu niin luonnolliselta,
        sohvalleni istumaan. Kun tuo taapero saapuu sen luo,
        hän katsoo minua silmiin ja sanoo: "VUH - vuh!"

        Katseessa on selvästi huumorintajuinen pilkahdus.

        Olen tullut siihen ajatukseen käydessäni nukketeatterissa hänen kanssaan, että ohjaaja hänestä tulee,sillä olin ihmeissäni niitten kovalla äänellä lausuttujen ohjeitten kanssa. :)


      • väärinpäin
        Mallamargareetta kirjoitti:

        Kaikki te hämähäkin seittejä kevätsuursiivouksissa ripsuvat (tottahan tunnette termin ripsua ja sitä ainakin kerran vuodessa harrastatte) ! Minulle voi lähettää nuo vainotut ja pelätyt pikkupedot. Paitsi että ihailen niitten hienoja seittikudelmia, varsinkin kun aamukaste niissä kimmeltää, ne ovat pikku ystäviäni ja apulaisiani tuhohyönteisten torjunnassa.
        Tulitikkulaatikkoon vaan ja paketti postiin! Voin maksaakin niistä jotain.

        olla se hämähäkki???


      • Hintriika* kirjoitti:

        Taidan lisätä vielä nämä kirjekyyhkyn ja etanan risteytykset, jotka täällä viestejä kuljettavat!

        uusi sivu ,on niitä vielä paljon pelastettavia,oli
        tämä senverran hauskaa!!!


    • kyllä me ollaan

      hauskoja, voi jeee!

      • tarvitse suojella!

        Sinäkin ystäväiseni näyt porskuttavan oivallisesti.

        Yleisesti ottaen tutkijat sanovat, että minkä luonto hävittää, sen se myös korvaa jollakin muulla eliöllä.

        Nyt en vain oikein tiedä, voiko muoria ja vaaria tms. laskea siksi luonnoksi vai mihin kategoriaan he kuuluvat? Voihan se olla, että niiden punkkien tilalle on jo kehittymässä uusia eliöitä, hyvinkin taas rökitettäviä?

        PS. Kaikille tutuille terveisiä, taisivat pudottaa minut väärälle asemalle siitä kansalaisvaltuuskunnan junasta eilen. Terv. ph


      • Hämeenlinnassa ollessani touhusin sinne taloon missä asuin tuholaisten torjujan,siellä kun oli turkiskuoriaisia,voi minua nyt omatunto kolokuttaa.

        Entäs pitääkö mökiltäkin hävittää kärpäslätkä????

        Entäs itikat???mitä niille tehhää?????


      • muori67 kirjoitti:

        Hämeenlinnassa ollessani touhusin sinne taloon missä asuin tuholaisten torjujan,siellä kun oli turkiskuoriaisia,voi minua nyt omatunto kolokuttaa.

        Entäs pitääkö mökiltäkin hävittää kärpäslätkä????

        Entäs itikat???mitä niille tehhää?????

        HIRVIKÄRPÄSET,minusta pahempia kuin pölypunkit;((((


      • muori67 kirjoitti:

        HIRVIKÄRPÄSET,minusta pahempia kuin pölypunkit;((((

        Kyllä ne kaikkein pirullisimmat ötökät voi hävittää muutoin sukupuuttoon, kunhan joka lajista pari pistetään Nooan arkkiin.


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        HIRVIKÄRPÄSET,minusta pahempia kuin pölypunkit;((((

        Tässä alkaa mennä sörsselit sekaisin. UHANALAISIA lajejahan meidän piti riemurinnoin ruveta suojelemaan. Hirvikärpänen ja kärpäslätkä eivät vissiinkään kuulu niihin.


    • Mitäs jos suojelisitte vanhoja herrasmiehiä joutumasta siliconisusien suuhun?

      • yli 70 vee

        On kanerva. Sen herkkyys on viime päivinä ollut kovin koetuksella.
        Herkkä ja matalana pysyttelevä suomalainen metsän koristus, karun rannikkomme pehmennys, sulotuoksuinen ja ikivihreä.
        Tätä suojelkaamme.


      • Olisin vain ntiTukiaisen
        yli 70 vee kirjoitti:

        On kanerva. Sen herkkyys on viime päivinä ollut kovin koetuksella.
        Herkkä ja matalana pysyttelevä suomalainen metsän koristus, karun rannikkomme pehmennys, sulotuoksuinen ja ikivihreä.
        Tätä suojelkaamme.

        asemassa
        ilmoittanut, ettei minulla ole noita tunteitä
        häntä kohtaan.

        Mutta että Hymy-lehteen ja iltapäivälehtiin ivailtavaksi!

        Tuollaista luottamuksen pettämistä ja ilkeyttä,
        pirullisuutta
        vanhaa miestä kohtaan en voi ymmärtää!

        Onko hän toisen puolueen agentti? Saako hän
        palkinnoksi SDP:n puolue-elimissä viran? Huhut
        liikkuvat.


      • Olisin vain ntiTukiaisen kirjoitti:

        asemassa
        ilmoittanut, ettei minulla ole noita tunteitä
        häntä kohtaan.

        Mutta että Hymy-lehteen ja iltapäivälehtiin ivailtavaksi!

        Tuollaista luottamuksen pettämistä ja ilkeyttä,
        pirullisuutta
        vanhaa miestä kohtaan en voi ymmärtää!

        Onko hän toisen puolueen agentti? Saako hän
        palkinnoksi SDP:n puolue-elimissä viran? Huhut
        liikkuvat.

        Johan se totinen poikakin jenkassaan lauloi mammansa varoitelleen, että "maailma on kavala, ei tiedä tota noin, vaikka rakkahin ystävä pettäis".
        Jos kuusikymppinen mies ei ole mitään oppinut, niin ei häntä pysty itseltään suojelemaan.
        Ehdotan, että pysytään vain noissa pieneliöissä ja jätetään isokenkäiset selviämään itsekseen.
        Pölypunkeilla ei liene minkäänlaista hyvä~veli -verkostoa, ja ne rakkaimmat ystävätkin taitavat pyöriä sängyn alla.


      • Olisin vain ntiTukiaisen kirjoitti:

        asemassa
        ilmoittanut, ettei minulla ole noita tunteitä
        häntä kohtaan.

        Mutta että Hymy-lehteen ja iltapäivälehtiin ivailtavaksi!

        Tuollaista luottamuksen pettämistä ja ilkeyttä,
        pirullisuutta
        vanhaa miestä kohtaan en voi ymmärtää!

        Onko hän toisen puolueen agentti? Saako hän
        palkinnoksi SDP:n puolue-elimissä viran? Huhut
        liikkuvat.

        vaikka ilolinnut kuolisikin sukupuuttoon.
        Mutta siihen ei ole mitään mahdollisuutta niin kauan kun sellaiset Herraharakat pitävät niitä hengissä.


      • "pelkkää hyvää"
        Venlastiina kirjoitti:

        Johan se totinen poikakin jenkassaan lauloi mammansa varoitelleen, että "maailma on kavala, ei tiedä tota noin, vaikka rakkahin ystävä pettäis".
        Jos kuusikymppinen mies ei ole mitään oppinut, niin ei häntä pysty itseltään suojelemaan.
        Ehdotan, että pysytään vain noissa pieneliöissä ja jätetään isokenkäiset selviämään itsekseen.
        Pölypunkeilla ei liene minkäänlaista hyvä~veli -verkostoa, ja ne rakkaimmat ystävätkin taitavat pyöriä sängyn alla.

        vahingossa sängyn alle, kun en naurultani muuta voinut!

        Sitä hyvä~veli-verkostoa en kyllä löydä, niitä hämähäkin verkkoja saattais löytyäkin?

        Niistä isoista kengistä minulla on sopiva pari tallessa, poikani koripallokengät löysin varastosta, kokoa 46. Ajattelin laittaa pelotteeksi kesällä oven ulkopuolelle, jos tuntemattomia kovin liikkuu. Eiköhän ne (kengät) selviä ulkona itsekseen?

        Otettiinko se vastarannankiiski suojeltavien luetteloon, vai katsottiinko se liian isoksi/vaikeaksi suojeltavaksi?


      • ullamirjami kirjoitti:

        vaikka ilolinnut kuolisikin sukupuuttoon.
        Mutta siihen ei ole mitään mahdollisuutta niin kauan kun sellaiset Herraharakat pitävät niitä hengissä.

        Eivät ilolinnut meidän suojelustamme todellakaan kaipaa. Heillähän on omat "suojelijansa".
        Vastarannankiisken suojelua sen sijaan pidän välttämättömyytenä.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Eivät ilolinnut meidän suojelustamme todellakaan kaipaa. Heillähän on omat "suojelijansa".
        Vastarannankiisken suojelua sen sijaan pidän välttämättömyytenä.

        oli liukuportaassa, hänen vakaumuksensa on että siinä ei saa ohittaa.
        Nuorimies kohteliaasti pyysi tilaa kasseineen keskellä hihnaa olevalta naiselta, kiiskipä ei väistyny vaan 'kiehutti' nuortamiestä ylös asti.
        Yhä harvemmin näkee tälläisiä sotureita, suojeltava heitä on.


    • Nyt on tiedodssa iso "bisnes". Oletan, että hallussani on punkkeja. Olen laiska piiskaamaan ja oletan sellaisia löytyvän. Kutina on tällainen!

      Nyt vain mikroskooppi hankintaan ja Punnkkitarhan perustaminen alkaa.

      Joensuun Yliopistoon myyn ensimmäiset. Kun tieto tästä leviää maailmassa on taloudellinen tulevaisuuteni turvattu.

      Odotan, että tulevaisuudessa san tunnustusta "Pölypunkkien suojelemiseksi tehdystä arvokkaasta työstä". Ihan Nobel-palkintoa en vielä odota.

    • syl-viaa

      Minulla on useita vuosia vanha Jenkkiekosänky..Elikkä valmistamiseen on käytetty ainoastaan luonnon tuotteita mm petauspatjassa hevosen jouhta.Olisiko nyt niin että juuri minun sängystäni löytyisikin Pölypunkkeja?Kenelle ilmoittaisin erikoisesta löydöstä?

      • Katicat2

        Minä vannoutuneena luonnonystävänä olen tosi iloinen, kun löytyy näin paljon samanhenkistä porukkaa palstalta. En ole kylläkään ehtinyt lukea vielä ketjusta muuta kuin aloituksen, mutta teen sen mahd. pian.

        Täältä minun makuupaikastani saa sitten hakea geenipankkiin pölypunkkeja. Olettaisin, että tuossa vanhassa muhevassa petauspatjassa heikäläiset viettävät rauhaisaa yhdyskuntaelämää, senverran harvoin raaskin patjaa piiskata.

        Yritetäänpä tuota punkkia pienenpää helokobakteeriakin sukupuuttoon tappaa, kun minunkin mahalaukustani sitä nyt hirveillä troppimäärillä on häädetty. Ei sitä ymmärrä, että mihin noita kaikkia ötököitä oikein tarvitaan. Minun helikobakteerit eivät ainakaan nälkään olisi mahalaukussani kuolleet, sillä hyvin olin niitä ruokkinut.


      • Anne-Marie
        Katicat2 kirjoitti:

        Minä vannoutuneena luonnonystävänä olen tosi iloinen, kun löytyy näin paljon samanhenkistä porukkaa palstalta. En ole kylläkään ehtinyt lukea vielä ketjusta muuta kuin aloituksen, mutta teen sen mahd. pian.

        Täältä minun makuupaikastani saa sitten hakea geenipankkiin pölypunkkeja. Olettaisin, että tuossa vanhassa muhevassa petauspatjassa heikäläiset viettävät rauhaisaa yhdyskuntaelämää, senverran harvoin raaskin patjaa piiskata.

        Yritetäänpä tuota punkkia pienenpää helokobakteeriakin sukupuuttoon tappaa, kun minunkin mahalaukustani sitä nyt hirveillä troppimäärillä on häädetty. Ei sitä ymmärrä, että mihin noita kaikkia ötököitä oikein tarvitaan. Minun helikobakteerit eivät ainakaan nälkään olisi mahalaukussani kuolleet, sillä hyvin olin niitä ruokkinut.

        Sehän siitä kai seuraa, jos pitkään pesii.


      • Katicat2
        Anne-Marie kirjoitti:

        Sehän siitä kai seuraa, jos pitkään pesii.

        Ei ollut vaivoja oikeastaan ollenkaan. Joskus vain tuli hetkellinen huono olo ja happoa pulauttelin. Lääkärille siitä kerroin.

        Saattoi miehelläni olla se bakt., kun kuoli mahasyöpään, joka oli sellainen mahalaukun pintaa pitkin etenevä. Ei silloin 27v sitten edes tunnettu helikobakteeria.


      • vielä 70luvullakaan
        Katicat2 kirjoitti:

        Ei ollut vaivoja oikeastaan ollenkaan. Joskus vain tuli hetkellinen huono olo ja happoa pulauttelin. Lääkärille siitä kerroin.

        Saattoi miehelläni olla se bakt., kun kuoli mahasyöpään, joka oli sellainen mahalaukun pintaa pitkin etenevä. Ei silloin 27v sitten edes tunnettu helikobakteeria.

        Ei Heliko bakteeria tunnettu 70 luvullakaan.Ajatelkaas ny kun tyttäreni oli v 1974 6 vuotias ja lääkärit väittivät että hänellä olisi ollut vatsahaavan esiaste.Näin jälkeenpäin olen ollut sitä mieltä että Helikohan se vatsassa rassasi.


      • vielä 70luvullakaan kirjoitti:

        Ei Heliko bakteeria tunnettu 70 luvullakaan.Ajatelkaas ny kun tyttäreni oli v 1974 6 vuotias ja lääkärit väittivät että hänellä olisi ollut vatsahaavan esiaste.Näin jälkeenpäin olen ollut sitä mieltä että Helikohan se vatsassa rassasi.

        Nimittäin se helikobakteeri.
        Sen sijaan lapamadon suojelusta ehkä kannattaisi neuvotella. Toivossahan se elää, ja niin kauan on elämää kuin on toivoa, ja niin kauan on toivoa kuin on elämää.
        Eliöitähän tässä on tarkoitus ryhtyä suojelemaan, mutta lapamadon tapauksessa pitäisi varmaankin suojella myös oravan pyörä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe