suden hoitosuunnitelman suhteen.Tavoite on oikea; susi pysyy ihmisarkana ja välttää asutusta.
Nyt ei sitten voida syyttää Brysselin herroja "susiongelmasta". Ja tuntuu olevan kohtuullinen tuo susien lukumääräkin, 190-200.
Pohjois-Savossa on tällä hetkellä 15-20 sutta. Kukako niin sannoo, no Riistapäällikkö Tanskanen. Katottuani susien levinnäisyyskarttaa, en ihmettele, miksi en ole saanut yhtään havaintoa hukasta meillä päin.
Sudet eivät kuulu pihapiiriin ja se on ihan turha naukua ja levittää hysteriaa tämän asian suhteen. Kyllä ne häiriköt poistetaan heti pihamailta.
Kunpa saatas vielä nämä salametsästäjähäiriköt yhtä tehokkaasti likvidoitua.
Lissee aiheesta:
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/suomi-saa-tappaa-häirikkösudet(101370).ece
Järki aalakaa voittamaan
67
1969
Vastaukset
- vihreä
Joo ihan hyvä juttu luin keskisuomalaisesta ko.
jutun ja vihdoikin jutussa oikea suuntaus. - täätinen!
Vanahoo tietoo oot russaattanna koko palstallisen.Kaavvanaekoo ne on poestanna häerikköriettoja pihamaeltasa.Vuan nythään tuo tuljjii ihan sanomalehen sivuloelta luvettavaks Rysselin piätös.
Vuan mistee täätisestä se on tullunna semmonen luullotaati,jotta jokapaekka oes täännä salamehteejiä? Minusta tuommoset väetteet on justiisa hysteerrikkojen parranpärinöö.
Lissee aeheesta:
http://www.vilikuilkoo ommiin peiliinny.vi - jolkuttaja
jo oli aikakin järjen tulla esiin.katsotaan miten käytännössä suomen "viranomainen"asiaa suhtautuu?epäilen hieman viranomaisten kykyä hoitaa asiaa sillai kuin tarvis olis.mut oishan se sielt päin positiivinen yllätys jos luvat irtois "ongelma"yksilöille nykyistä helpommin.suojelupuolta lähtee varmasti brysselii valituskierre vaik asia on loppuun käsitelty.
- valitetaan..
sellaisesta,joka perustuu täysin valheellisiin väittämiin.
- soppiihan
valitetaan.. kirjoitti:
sellaisesta,joka perustuu täysin valheellisiin väittämiin.
Soppiihan sitä moalimmaan valituksiehi.
ae ae oe oe voe voe...joko helepotti?
- pitäsköhän
Eilleen (edelleen) painettaan avviisiinni (sanomalehteenkin) että Suomessa oesi (olisi) vaen kaksisattoo (200) sutta.
RKTL:läkin sannoo jotta vähinttää kaksi ja puolisattoo niitä ryöttiä on.- savotex
RKTL:n suurpetovastoovan Ilpo Kojolan rätnääykseen(laskentaan).
Eli lukumiärä on tippunna (laskenut) RKTL:n mukkaan viimevuotisesta 250:stä 200:n.
Luonnonsuojelupiirin piällysmies (puheenjohtaja) eppäilöö kannan laskuun salametästystä. - et niitä on
200-250
- poika puheloo
savotex kirjoitti:
Eli lukumiärä on tippunna (laskenut) RKTL:n mukkaan viimevuotisesta 250:stä 200:n.
Luonnonsuojelupiirin piällysmies (puheenjohtaja) eppäilöö kannan laskuun salametästystä.paskaa. Soon luonnollista poistumaa, eikä mittää salamettästystä.
- luonnonsuojelija
savotex kirjoitti:
Luonnonsuojelupiirin piällysmies (puheenjohtaja) eppäilöö kannan laskuun salametästystä.epäilee, niin joidenkin mielestä se on yhtä kuin totuus.
Lienee oikean suuntainen, mutta kontrolli siitä, mikä lasketaan härikköSudeksi tulee ratkaisemaan toimivuuden. Jos ja kun Susi sattuu oikaisemaan yönseutuna, vaikka päivällä jonkin kyläpahasen peltoaukean läpi, oikeuttaako se pelkästään massaliikkeen "lynkkausporukan" irtipäästämisen ja "häirikön" joutumisen multiin? Sanoisin asian olevan vielä pitkissä kantimissa ja viilaamista löytyy, että homma toimii myös susikannan kannalta oikeaan suuntaan.
- savotex
lynkkaukseen.
Selvät pelisäännöt maalaisjärjen mukaan.
Häirikkösusi minun mielestä:
- nälkiintynyt yksilö, joka ei enää selviä metsässä hengissä, vaan tulee hakemaan einestä pihasta (koirat, kissat, roskalaatikko,jne).Esim.viime vuonna kaadettiin heikkokuntoinen susi, joka oli syönyt nälkäänsä talon pihastamaalta puusta pudonneita omenia.
- ihmistä pelkäämätön yksilö,joka hakeutuu jatkuvasti pihapiiriin, vaikka pärjäisi metsässäkin.
Ja pitää olla varma kaadettavasta sudesta, että kyseessä on tosiaan häirikköyksilö, eikä ensimmäinen vastaantuleva susi.
Muuten olkoot rauhassa metsissä ja hakiessaan uutta reviriiä (nuori susi) - metästelijä
savotex kirjoitti:
lynkkaukseen.
- nälkiintynyt yksilö, joka ei enää selviä metsässä hengissä, vaan tulee hakemaan einestä pihasta (koirat, kissat, roskalaatikko,jne).Esim.viime vuonna kaadettiin heikkokuntoinen susi, joka oli syönyt nälkäänsä talon pihastamaalta puusta pudonneita omenia.
- ihmistä pelkäämätön yksilö,joka hakeutuu jatkuvasti pihapiiriin, vaikka pärjäisi metsässäkin.
Ja pitää olla varma kaadettavasta sudesta, että kyseessä on tosiaan häirikköyksilö, eikä ensimmäinen vastaantuleva susi.
Muuten olkoot rauhassa metsissä ja hakiessaan uutta reviriiä (nuori susi)Se varmuus häirikkösuden kaadosta toteutuu parhaiten jos se häiriköksi oletettu kaadetaan väijymällä pihapiiristä. Tietysti asukin suostumuksella. Summittainen lippusiimametsästys tuskin johtaa juuri oikean yksilön kaatoon.
Eli kuutamoyönä valovoimaisella kiikarilla varustetulla luodikolla. Tässä se hämärämetsästys on paikallaan, vaikka sorsastuksessa sitä ei pidetäkkään suotavana. savotex kirjoitti:
lynkkaukseen.
Muuten olkoot rauhassa metsissä ja hakiessaan uutta reviriiä (nuori susi)Aikaa olen ollut tuolla linjalla ja hyvin olet perustellut poistoon joutavan suden määritelmän. Näinhän se ilmanmuuta pitäis mennä, mutta "pyövelilauma" matkaan päästessään vähät välittää mikä yksilö poistetaan "susi ku susi" ja ongelmat jatkuu, täytyy hakea uutta lupaa. No, tuttu poliisipäällikkö (metsästyksen harrastaja itsekin) kyllä myöntää uuden kaatoluvan ja uus susirinki kasaan ja rietta nurin, vähät välittämättä, onko oikea yksilö. Paperilla kaikki näyttää hyvältä, mutta käytännössä toiminta yskii pahasti. Toivottavasti asia järjestyy pikapuolin ja äärisusiensuojelioillehan ei kelpaa mikään malli se on selvä.
Tuota salametsästystä on todella hankala saada kuriin, sillä "harmajien kettujen" pyytäjät ovat todella ammattilaisia. Eikä kyläyhteisöissä näistä "hyväntekijöistä" kellekään sivullisille huudella. Todellisuudessa meille metsästäjille sana Susi, on suurimmalle osalle pahenpi, kuin yksikään kirosana. Itse kuulun kuitenkin siihen vähemmistöön, joka hyväksyy myös sudelle elinpiirin ja elämisen mahdollisuuden, myös omalla asuinalueellani.
Kyllä minä S-texin kanssa olen samoilla linjoilla asiassa.- savotex
kerbiili62 kirjoitti:
Aikaa olen ollut tuolla linjalla ja hyvin olet perustellut poistoon joutavan suden määritelmän. Näinhän se ilmanmuuta pitäis mennä, mutta "pyövelilauma" matkaan päästessään vähät välittää mikä yksilö poistetaan "susi ku susi" ja ongelmat jatkuu, täytyy hakea uutta lupaa. No, tuttu poliisipäällikkö (metsästyksen harrastaja itsekin) kyllä myöntää uuden kaatoluvan ja uus susirinki kasaan ja rietta nurin, vähät välittämättä, onko oikea yksilö. Paperilla kaikki näyttää hyvältä, mutta käytännössä toiminta yskii pahasti. Toivottavasti asia järjestyy pikapuolin ja äärisusiensuojelioillehan ei kelpaa mikään malli se on selvä.
Tuota salametsästystä on todella hankala saada kuriin, sillä "harmajien kettujen" pyytäjät ovat todella ammattilaisia. Eikä kyläyhteisöissä näistä "hyväntekijöistä" kellekään sivullisille huudella. Todellisuudessa meille metsästäjille sana Susi, on suurimmalle osalle pahenpi, kuin yksikään kirosana. Itse kuulun kuitenkin siihen vähemmistöön, joka hyväksyy myös sudelle elinpiirin ja elämisen mahdollisuuden, myös omalla asuinalueellani.
Kyllä minä S-texin kanssa olen samoilla linjoilla asiassa.Enpä minä oo kyllä pahemmin kehunu metästäjiä, mutta juttelin tuossa joku aika sitten nuoren hanun kanssa joka oli ampunu tämmösen raihnasen susirassukan. Ison työn oli poika tehny jälittämisessä ennen kaatoo, ja oli muutenkii malttanu mielensä.
Fiksu tyyppi, ja kaverikii (mehtäpoikia kanssa) tuntu olevan hyvin järkeviä.
Kyllä nuorisossa toivo säilyy..
Vaikka en ite metästäkkää, oon k-biilin kanssa samoilla linjoilla. Ja muutenkki tämmösissä asioissa pitää löytyä yhteinen kompromissi meijän aseettomien ja nuitten aseellisten luontoharrastajien välillä.
Mutta on se kyllä pirun mukava välillä vähän heittee sanansäilää puolin ja toisin, vai mitä.. - metästelijä
kerbiili62 kirjoitti:
Aikaa olen ollut tuolla linjalla ja hyvin olet perustellut poistoon joutavan suden määritelmän. Näinhän se ilmanmuuta pitäis mennä, mutta "pyövelilauma" matkaan päästessään vähät välittää mikä yksilö poistetaan "susi ku susi" ja ongelmat jatkuu, täytyy hakea uutta lupaa. No, tuttu poliisipäällikkö (metsästyksen harrastaja itsekin) kyllä myöntää uuden kaatoluvan ja uus susirinki kasaan ja rietta nurin, vähät välittämättä, onko oikea yksilö. Paperilla kaikki näyttää hyvältä, mutta käytännössä toiminta yskii pahasti. Toivottavasti asia järjestyy pikapuolin ja äärisusiensuojelioillehan ei kelpaa mikään malli se on selvä.
Kyllä minä S-texin kanssa olen samoilla linjoilla asiassa.Älä nyt sentään sano että suurin osa metsästäjistä vihaa sutta. Taitaa olla kuitenkin suhteellisen pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi joukko. Sama pätee varmaan kiihkeimpiin suojelijoihinkin, joiden mielestä edes häirikköjä ei saisi poistaa.
Netissä on helppo sanoa sellastakin mitä ei nokikkain sanoisi kellekkään:) Osassa kiihkeimmistä kommenteissa puolesta ja vastaan on juuri tätä, että ei tehdä hätäsiä johtopäätöksiä.
Eiköhän niitä järkityyppejä riitä niin suojelijoissa kun metsästäjissäkin ja asiat hoidu. Sille me ei voida mitään että koirat haukkuu. Pääasia että karavaani kulkee ja jokseenkin sitä kultaista keskitietä. - vihreä
savotex kirjoitti:
Enpä minä oo kyllä pahemmin kehunu metästäjiä, mutta juttelin tuossa joku aika sitten nuoren hanun kanssa joka oli ampunu tämmösen raihnasen susirassukan. Ison työn oli poika tehny jälittämisessä ennen kaatoo, ja oli muutenkii malttanu mielensä.
Vaikka en ite metästäkkää, oon k-biilin kanssa samoilla linjoilla. Ja muutenkki tämmösissä asioissa pitää löytyä yhteinen kompromissi meijän aseettomien ja nuitten aseellisten luontoharrastajien välillä.
Mutta on se kyllä pirun mukava välillä vähän heittee sanansäilää puolin ja toisin, vai mitä..Juu onhan se kiva välillä sanailla..... vaan
kumman hiljaiseksi nuo susiuskovaiset menivät
heh heh. savotex kirjoitti:
Enpä minä oo kyllä pahemmin kehunu metästäjiä, mutta juttelin tuossa joku aika sitten nuoren hanun kanssa joka oli ampunu tämmösen raihnasen susirassukan. Ison työn oli poika tehny jälittämisessä ennen kaatoo, ja oli muutenkii malttanu mielensä.
Mutta on se kyllä pirun mukava välillä vähän heittee sanansäilää puolin ja toisin, vai mitä..Tottahan toki on suurinosa vastuuntuntoista porukkaa metsästelijöissä. Nuo vanhat uskomukset ja "traumat" vaan ovat iskostuneet niin maanperusteellisen lujaan tuonne takaraivoon, että ei niitä hetkessä käännetä. Vähintään on yhtä lujassa, kuin täi tervassa.
Olet sitten saanut tavata Eliitti kaverin. Hyvin asiallisesti ne poistettiin viimetalvena tältä alueeltakin 2 nilkkusutta. Ihmetyksen aihetta oli itselläni lähinnä siitä, mistä nämä nilkuttelut johtuu? Nytkin se yksinäinen nilkuttaja on heittäytynyt jättämästä jälkiä, ei ole enää mahtanut liikkua pariin kuukauteen? Olenkin maininnut näistä viisaista Hirvistä, jotka ilmeisimmin potkivat sudet nilkuiksi meilläpäin.
Puhumallahan asiat pitäis ratketa, eikä jatkuvilla valituksilla ja riitelemällä. Kaikkia osapuolia on myös kuultava ja sorvattava se kaikille sopiva malli myös petoasioissa. Mielestäni se kantais parhaan hedelmän ja tois hyvän tuloksen ajan myötä.
Onhan tää sellaista vuorovaikutteista hommaa ja ei aina niin vakavaakaan, vaikka löytyyhän sekin puoli meistä.metästelijä kirjoitti:
Älä nyt sentään sano että suurin osa metsästäjistä vihaa sutta. Taitaa olla kuitenkin suhteellisen pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi joukko. Sama pätee varmaan kiihkeimpiin suojelijoihinkin, joiden mielestä edes häirikköjä ei saisi poistaa.
Netissä on helppo sanoa sellastakin mitä ei nokikkain sanoisi kellekkään:) Osassa kiihkeimmistä kommenteissa puolesta ja vastaan on juuri tätä, että ei tehdä hätäsiä johtopäätöksiä.
Eiköhän niitä järkityyppejä riitä niin suojelijoissa kun metsästäjissäkin ja asiat hoidu. Sille me ei voida mitään että koirat haukkuu. Pääasia että karavaani kulkee ja jokseenkin sitä kultaista keskitietä.Hiukan ottaa takaisinkin tuota sanomaani. Korjattakoon senverran, kyllä neutraaleja susiasiassa on suurinosa, heille nyt on yks lysti oli susia tai ei.
En minä yleensäkkään ole lähtenyt näihin solvaus ja haistattelu ketjuihin sekoilemaan. Olenpahan maininnut oman mielipiteeni ja vastannut viestiin, jos vastapuolikin tuntuu olevan asialinjalla. Kykenen myös myöntämään olevani väärässä, kunhan minunkin älyllä ymmärrettäviä faktoja tuodaan esille.
Tuohan se ois ihanne, että kultainen keskitie ois kuljettavana, mutta kovin on kivinen tuokin polku. Ei käynyt kateeksi MMM:n edellistä petovastaavaa S. Härköstä, oli aika lujasti puun ja kuoren välissä, mutta kunnialla klaarasi hommansa, ennen siirtymistä toisiin tehtäviin.- älytön susiviha on tullut e...
kerbiili62 kirjoitti:
Kyllä minä S-texin kanssa olen samoilla linjoilla asiassa.toimitetaan Brysseliin, niin näkevät miten sairasta porukkaa meillä on.
- metästelijä
savotex kirjoitti:
Mutta on se kyllä pirun mukava välillä vähän heittee sanansäilää puolin ja toisin, vai mitä..Kyllä se luonto kuuluu kaikille joita se kiinnostaa. Vaikka mielipide-eroja joistain asioista onkin, silti yhteistäkin eli kiinnostus luontoon ja siellä viihtymiseen.
Näin Wanhempaa yli nelikymppistä metsästäjää ei niinkään huoleta metsästyksen vastustaja, vaan nuoriso,jolle ainut luontoelämys on ajella tien lähessä oleville laavuille tms. ja kiskoa kilju/kaljakännit, repiä tuohet koivuista ja roskata.
Joskus muistan lukeneeni, ettei peruskoulun 9.luokkalaisista yli puolet erota varista ja harakkaa. Alkuunsa kuulosti huvittavalta ja ajattelin että koskee vain kaupunkiteinejä. Mutta mutta...kun nykyisin asustelen kaupungissa ja tulee poikkeiltua maalla aina loma-aikoina, huomasin ettei ne maalla asuvat sukulaisteinit olleet sen kummempia.
Saas nähdä, millainen se luonto on kun tuo ikäpolvi päättää suurista luontoon kohdistuvista asioista ja me ollaan eläkkeellä tai kuopattu.
Omassa perheessä lapset, tyttö 15v pitää marjastuksesta,varsinkin sellasista hillareissuista, joissa yövytään teltassa siellä "keskellä ei mitään". Rata-ammunnasta siinä määrin että osuisi jopa latvalintuunkin. Lisäksi pitää luonnossa liikkumisesta, muttei halua metsästää eikä tappaa mitään eläintä. Syö silti riistaa.14v tyär kuuntelee poppia ja viihtyy satunaisesti tulilla makkaranpaistelussa. 11v poika on kiihkeä metsästäjänalku, joka on mukana aina kun vain reissun pituus sen sallii.Satunnaisesti on saanut kokeilla lintukivääriäkin radalla, mutta pitkä matka vielä siihen että saisi kokeilla käytännössä. Mutta kun vuodet vierii, taidot karttuu ja suorittaa tutkinnon, saa kokeilla käytännössäkin iskän mukana jos se sitten vielä kiinnostaa.
Eiköhän se ole parasta luonnolle, että edes jollain tapaa tutustutetaan lapset ja tuleva ikäpolvi luontoon.
Hyvää jatkoa Savotexille, kunhan vain jollain tapaa ohjaat nuoria luontoharrastusten pariin! - jolkuttaja
savotex kirjoitti:
lynkkaukseen.
Muuten olkoot rauhassa metsissä ja hakiessaan uutta reviriiä (nuori susi)meil päin kun hukka pyrki karja suojiin"useamman"kerran.sai häirihkö suden leiman otsaa....jne. mut texin toteamaan ei voi muuta lisätä.ei salakaatoja suomessa tehdä,hirvet potkiit,ja tukehtuut kauriitten kylki luihin."nälkäsenä"hotkiit luita,tietäähän sen.
- pitäsköhän
Jos susi vaan oekassoo pihan poekki eikä jeä asummaan nii eihän sitä etes ennee kiini soa.
Siinä se pieni ero. - vihreän suu laulaa..
vihreä kirjoitti:
Juu onhan se kiva välillä sanailla..... vaan
kumman hiljaiseksi nuo susiuskovaiset menivät
heh heh.kun hirvieläimet alkavat sairastaa ja levittää tauteja, kun olette kaikki sudet hävittäneet? Toivoisinpä että tätä kautta maistatte vielä omaa lääkettänne.
- vihreä
vihreän suu laulaa.. kirjoitti:
kun hirvieläimet alkavat sairastaa ja levittää tauteja, kun olette kaikki sudet hävittäneet? Toivoisinpä että tätä kautta maistatte vielä omaa lääkettänne.
On niin helvatan huono lauluääni että en kyllä
toivoisi joutuvan moisen tilanteen eteen.
Noo tässä takavuosina kun susikanta oli tosiaan
hälyttävän alhainen niin ei ollut vaikutusta
hirvien sairasteluun.
Mutta onneksi vielä löytyy tervettä lihaa
pakkasesta vaikka en ole ampunut laukaustakaan. - yrittävän "laulaa"..
vihreä kirjoitti:
On niin helvatan huono lauluääni että en kyllä
toivoisi joutuvan moisen tilanteen eteen.
Noo tässä takavuosina kun susikanta oli tosiaan
hälyttävän alhainen niin ei ollut vaikutusta
hirvien sairasteluun.
Mutta onneksi vielä löytyy tervettä lihaa
pakkasesta vaikka en ole ampunut laukaustakaan.vaikka totisesti nuotin(asian vierestä) kaukaa penkin alle meneekin.
- vihreä
yrittävän "laulaa".. kirjoitti:
vaikka totisesti nuotin(asian vierestä) kaukaa penkin alle meneekin.
laulakkaan sinun laulujasi,sori.
- sinä...
vihreä kirjoitti:
laulakkaan sinun laulujasi,sori.
laulat metsästäjien lauluja, koskapa haluat että jatkossakin pakastimesi on lihaa täynnä. Niinhän kaikki omaan napaansa tuijottavat tekevät varmistaakseen oman etunsa ,vaikka sitten toisten kustannuksella.
- vihreä
sinä... kirjoitti:
laulat metsästäjien lauluja, koskapa haluat että jatkossakin pakastimesi on lihaa täynnä. Niinhän kaikki omaan napaansa tuijottavat tekevät varmistaakseen oman etunsa ,vaikka sitten toisten kustannuksella.
Tismalleen,hirvellä on paikka pakastimessa heti
kylmäsavulohen ja poron vieressä.
Kaikki tämä ampumatta laukaustakaan.
Luuletko heitteleväsi nokkeliakin provoja,sillä
nuo kommenttisi ovat samasta formaatista kuin
palstan muutkin eli ei mitään uutta.
Jatkossakin yritän varmistaa etuni vaikka toisten
kustannuksella jos tarve vaatii. - Oo päässy
älytön susiviha on tullut e... kirjoitti:
toimitetaan Brysseliin, niin näkevät miten sairasta porukkaa meillä on.
Naurunalaisiksi, siellä brysselin reissuillanne.
Ja sitäpaitsi,- lopettakaa meidän veromarkkojemme käyttäminen, sillä me tarvitsemme niitä parempiin asioihin. - tarvinnut mainostaa.
vihreä kirjoitti:
Tismalleen,hirvellä on paikka pakastimessa heti
kylmäsavulohen ja poron vieressä.
Kaikki tämä ampumatta laukaustakaan.
Luuletko heitteleväsi nokkeliakin provoja,sillä
nuo kommenttisi ovat samasta formaatista kuin
palstan muutkin eli ei mitään uutta.
Jatkossakin yritän varmistaa etuni vaikka toisten
kustannuksella jos tarve vaatii.Kyllä olemme havainneet, että olet juuri sellainen ihminen joka nuoleskelee metsästäjien per..... saadakseen itselleen etuja ei sinun olisi tarvinnut sitä enää vakuuttaa, samalla kun kehut ettei ole tarvinnut itse laukaista kertaakaan.
- missään työssä?
Oo päässy kirjoitti:
Naurunalaisiksi, siellä brysselin reissuillanne.
Ja sitäpaitsi,- lopettakaa meidän veromarkkojemme käyttäminen, sillä me tarvitsemme niitä parempiin asioihin.Epäilen vahvasti ettei sinulla ole minkäänlaista työtä josta voisit maksaa minkäänlaista veroa. Oletko yhteiskunnan elätti ja miten kauan?
Toivottavasti alkaisit tekemään oikeita töitä, sensijaan että pilaat luontoa kaahaillullasi ja haulien luontoon syytämisellä. Saisivat eläimetkin elää rauhassa tarvitsematta haavoittuneena kitua. Niin että mars mars töitä etsimään. - vihreä
tarvinnut mainostaa. kirjoitti:
Kyllä olemme havainneet, että olet juuri sellainen ihminen joka nuoleskelee metsästäjien per..... saadakseen itselleen etuja ei sinun olisi tarvinnut sitä enää vakuuttaa, samalla kun kehut ettei ole tarvinnut itse laukaista kertaakaan.
armas vatipää meilläpäin ei tarvitse kenenkään
nuoleskella ketään ja sitäpaitsi olen
maanomistaja.
Kateusko panee parastaan. - minäkin....
vihreä kirjoitti:
armas vatipää meilläpäin ei tarvitse kenenkään
nuoleskella ketään ja sitäpaitsi olen
maanomistaja.
Kateusko panee parastaan.mutta vatipäät eivät maleksi minun metsissäni taimikoita polkemassa ja eläimiä tappamassa. En ole heikkolahjaisille kateellinen, enkä ole niin itserakas ja ahne että saadakseni itselleni lihaa pakastimeeni, antaisin metsissäni kulkevat eläimet alttiiksi harrastajatappajille. Erään metsästys-seuran jäsenille vain tuntuu olevan vaikeaa älytä ettei metsissäni saa metsästää(siitä on helppoa vetää johtopäätös metsästäjien vähälahjaisuudesta).
- vihreä
minäkin.... kirjoitti:
mutta vatipäät eivät maleksi minun metsissäni taimikoita polkemassa ja eläimiä tappamassa. En ole heikkolahjaisille kateellinen, enkä ole niin itserakas ja ahne että saadakseni itselleni lihaa pakastimeeni, antaisin metsissäni kulkevat eläimet alttiiksi harrastajatappajille. Erään metsästys-seuran jäsenille vain tuntuu olevan vaikeaa älytä ettei metsissäni saa metsästää(siitä on helppoa vetää johtopäätös metsästäjien vähälahjaisuudesta).
meille kummallekin jo käynyt selväksi että
ajattelemme asiat eri tavalla,kunnioitan
tietysti päätöstäsi metsiesi suhteen. - erinomaisesta..
vihreä kirjoitti:
meille kummallekin jo käynyt selväksi että
ajattelemme asiat eri tavalla,kunnioitan
tietysti päätöstäsi metsiesi suhteen.välähdyksestäsi!
- savotex
Pohj.-Savossa on susia arviolta 10-15 riistapäällikön mukaan.
- pitänyt Brysselin herrojen
näden meidän pikkumies-pelkureiden toiveisiin.
Varmaankin he rinnastivat ns. miehemme pikkulapsiin jotka pelkäävät sutta, kun ovat isiensä toimesta peloteltuja.- eipä oo
Peätä ei hänteä. Mitähän yrität sopertoa?
- oli kylläkin..
eipä oo kirjoitti:
Peätä ei hänteä. Mitähän yrität sopertoa?
alapiän tuotetta, mutta yläpiäntuotteesta ei hajuakaan. Ajatteletko yleensä aina alapäälläsi?
- olet valepukki
meidän pihassamme on käynyt 7 kertaa susi kolmen ja puolen kuukauden ajan! näistä kerroista 2 on näköhavaintoa. kahdella näistä kerroista se häiriintynyt elukka oli kuistillamme!!! suurpetotutkija tuli, tutki jäljet, totesi suden jättämiksi, ja sitä häirikköä ei kuulemma tulla lopettamaan!!!!!!!!! sen takia ettei se ole ketään meistä vielä tappanut!!!!! tiedättekö ihmiset, mikä on turvallinen elinympäristö?? se on jokaisen oikeus, jota ei Suomessa kaikille anneta! pitääkö susien oikeasti tappaa joku ennen kuin asiaan puututaan?????
- kaupunkiin..
ennekuin susi syö sinut, mutta kun menet sinne kaupunkiin niin elä kuitenkaan ihan heti ala valittelemaan, että susi rämpyttelee ovikelloasi. Kas kun täältä meidän naapurista eräs susipelkuri muutti kaupunkiin, mutta eipä aikaakaan kun alkoi jo sielläkin nähdä suden häntä vaanivan.
- puolella
Pihalle tulevan suden ampuisin , eri asia näkeekö siitä muuta kuin jäljet, tai tapetun/revityn kotieläimen jäänteet.
- jos olet jättänyt..
puolella kirjoitti:
Pihalle tulevan suden ampuisin , eri asia näkeekö siitä muuta kuin jäljet, tai tapetun/revityn kotieläimen jäänteet.
kotieläimesi ulos yöksi ja vielä naruun kiinni alueella jossa on mahdollisesti susia, niin sanoisin että olet pahemmanluokan eläinrääkkääjä. Sairaat ja heikot hirvieläimet ovat suden pääasiallinen ravinto, mutta kuten tiedät niin metsästäjät ovat poimineet pois kaikki nuo suden ravinteet ja sudenkin on syötävä niin kuin sinunkin. Minullakin on koira ja asumme, sanoisinko susien reviirillä, eikä tulisi mieleenkään jättää koiraa ulos yöksi. Ei ihmiseltä ole kielletty järjen käyttöä. Tiedän hyvin että kaikki ne eläimet jotka luonnossamme on ovat erittäin tarpeellisia, eikä niitä sieltä saa poistaa. Ota huomioon, että olen tätä mieltä siitäkin huolimatta, että asun todella lähellä monen suden laumaa.
- Myös me olemme oikeassa
jos olet jättänyt.. kirjoitti:
kotieläimesi ulos yöksi ja vielä naruun kiinni alueella jossa on mahdollisesti susia, niin sanoisin että olet pahemmanluokan eläinrääkkääjä. Sairaat ja heikot hirvieläimet ovat suden pääasiallinen ravinto, mutta kuten tiedät niin metsästäjät ovat poimineet pois kaikki nuo suden ravinteet ja sudenkin on syötävä niin kuin sinunkin. Minullakin on koira ja asumme, sanoisinko susien reviirillä, eikä tulisi mieleenkään jättää koiraa ulos yöksi. Ei ihmiseltä ole kielletty järjen käyttöä. Tiedän hyvin että kaikki ne eläimet jotka luonnossamme on ovat erittäin tarpeellisia, eikä niitä sieltä saa poistaa. Ota huomioon, että olen tätä mieltä siitäkin huolimatta, että asun todella lähellä monen suden laumaa.
On tainnut unohtua sulta käytännön kokemuksien antama viisaus, ja tilalle on pesiytynyt joku "kissojen lisäämistauti".
Suomi on elänyt pitkään ilman susia, ja siitä ei tullut pienintäkään ongelmaa mihinkään.
Ja kyllä kuule karhut ja ilvekset pystyy pitämään vaivaisista eläimistä huolta, ja ketut pienemmistä.
Ja SITÄPAITSI ne koirat kotipihallaan, jotka sudet on käyny repimässä jopa keskellä päivääkin, eivät ole olleet vaivaisia ja tautisia.
Nimenomaan, JÄRJENKÄYTTÖ on sallittua, eikä semmonen äärimuslimismi budhalaisuus, mitä sinäkin siinä harrastat. - sittenkin...
Myös me olemme oikeassa kirjoitti:
On tainnut unohtua sulta käytännön kokemuksien antama viisaus, ja tilalle on pesiytynyt joku "kissojen lisäämistauti".
Suomi on elänyt pitkään ilman susia, ja siitä ei tullut pienintäkään ongelmaa mihinkään.
Ja kyllä kuule karhut ja ilvekset pystyy pitämään vaivaisista eläimistä huolta, ja ketut pienemmistä.
Ja SITÄPAITSI ne koirat kotipihallaan, jotka sudet on käyny repimässä jopa keskellä päivääkin, eivät ole olleet vaivaisia ja tautisia.
Nimenomaan, JÄRJENKÄYTTÖ on sallittua, eikä semmonen äärimuslimismi budhalaisuus, mitä sinäkin siinä harrastat.oli koirat pihassa kiinni susialueella? En tiedä sanoja mikä kuvaa sitä inhoa jota tunnen ihmisiä kohtaan jotka ottavan koiran ja laittavat sen sitten sudelle syötiksi.
Valitettavasti teidän toimintanne ei ole ollut oikeassa olemista. Ihan puistattaa että tuollaisella ajatuskapasiteetilla haluaisit vielä säädellä ja hallita eläinkantojen kokoja.
Elä enää koskaan ota kotieläintä, jos et voi pitää siitä parempaa huolta, sillä tässäkin asiassa on järjenkäyttö suotavaa(mielestäni se pitäisi olla pakollista).
Jos välittää ja haluaa eläinten saavan oikeaa kohtelua, sillä ei ole mitään tekemistä askonnon,tai uskon kanssa,etkö edes sen vertää älynnyt? Vai harrastatko itse johonkin uskontoon perustuen tuota koiran sudelle syöttämis-rituaalia? - MUUTEN
sittenkin... kirjoitti:
oli koirat pihassa kiinni susialueella? En tiedä sanoja mikä kuvaa sitä inhoa jota tunnen ihmisiä kohtaan jotka ottavan koiran ja laittavat sen sitten sudelle syötiksi.
Valitettavasti teidän toimintanne ei ole ollut oikeassa olemista. Ihan puistattaa että tuollaisella ajatuskapasiteetilla haluaisit vielä säädellä ja hallita eläinkantojen kokoja.
Elä enää koskaan ota kotieläintä, jos et voi pitää siitä parempaa huolta, sillä tässäkin asiassa on järjenkäyttö suotavaa(mielestäni se pitäisi olla pakollista).
Jos välittää ja haluaa eläinten saavan oikeaa kohtelua, sillä ei ole mitään tekemistä askonnon,tai uskon kanssa,etkö edes sen vertää älynnyt? Vai harrastatko itse johonkin uskontoon perustuen tuota koiran sudelle syöttämis-rituaalia?Ajattelukyvytön. Minulla on koira, mutta, minä en oo sanonu sanallakaan, että mulla olisi koira ollut narunpäässä yöt ulkona, eikä ole!
Sinä sen sijaan luotat omiin luuloihisi niin paljon, ettei edes keskustelusta tule mitää tolokkua.
Ja se ajatuskapasiteetti,-Minä en edes pidä ihmisiä niin pöljänä, kuin sinä näytät pitävän.
Ja oon huomannu sen ennenkin,-teillä susihyysääjillä on helevetillinen oikeassa olemisen tarve ja asenne, vaikka ootte osoittautunut keskiveroa typerimmiksi.
Ihan mielenkiintoista sinänsä, koska mietityttää, että mikähän sen takana on.
Joka tapauksessa on mielipuolten hommaa kärrätä susia peurojen ja hirven vasojen kimppuun.
Kyllä minä ainakin haluaisin antaa niille pienille paremman ja turvallisemman elämän. - kirjoitit...
MUUTEN kirjoitti:
Ajattelukyvytön. Minulla on koira, mutta, minä en oo sanonu sanallakaan, että mulla olisi koira ollut narunpäässä yöt ulkona, eikä ole!
Sinä sen sijaan luotat omiin luuloihisi niin paljon, ettei edes keskustelusta tule mitää tolokkua.
Ja se ajatuskapasiteetti,-Minä en edes pidä ihmisiä niin pöljänä, kuin sinä näytät pitävän.
Ja oon huomannu sen ennenkin,-teillä susihyysääjillä on helevetillinen oikeassa olemisen tarve ja asenne, vaikka ootte osoittautunut keskiveroa typerimmiksi.
Ihan mielenkiintoista sinänsä, koska mietityttää, että mikähän sen takana on.
Joka tapauksessa on mielipuolten hommaa kärrätä susia peurojen ja hirven vasojen kimppuun.
Kyllä minä ainakin haluaisin antaa niille pienille paremman ja turvallisemman elämän.kun koko kirjoitelmasi oli todiste ajatteluun kykenemättömästä henkilöstä. Ensin vouhkaat,kuinka susi on syönyt kotieläimesi päivällä pihasta ja sitten teet tyhjäksi omat sanomasi.
Kerrot ettet pidä ihmisiä pöljänä, mutta kuitenkin väität meitä tosiasioissa pitäytyviä ihmisiä keskivertoa typerimpinä. Väität että luotan omiin luuloihini, vaikka olen nimenomaan tuonut esille tosiasioiden korostamista(pois luuloista), mihin tuntuu perustuvan koko susiviha.
Asenteestasi käy ilmi,että maailmassa ei saisi olla muita eläimiä, kun mitkä sinä kelvollisiksi valitset. Tiedossasi ei tunnu olevan että ko. eläimillä on tärkeä tehtävä luonnossamme, mutta sehän ei sinunlaistasi ihmistä kiinnosta ollenkaan, kun kaiken muunhan pitää sopeutua sinun pirtaasi, eikä toisinpäin, eikös niin? - Minkä sanoinkin
kirjoitit... kirjoitti:
kun koko kirjoitelmasi oli todiste ajatteluun kykenemättömästä henkilöstä. Ensin vouhkaat,kuinka susi on syönyt kotieläimesi päivällä pihasta ja sitten teet tyhjäksi omat sanomasi.
Kerrot ettet pidä ihmisiä pöljänä, mutta kuitenkin väität meitä tosiasioissa pitäytyviä ihmisiä keskivertoa typerimpinä. Väität että luotan omiin luuloihini, vaikka olen nimenomaan tuonut esille tosiasioiden korostamista(pois luuloista), mihin tuntuu perustuvan koko susiviha.
Asenteestasi käy ilmi,että maailmassa ei saisi olla muita eläimiä, kun mitkä sinä kelvollisiksi valitset. Tiedossasi ei tunnu olevan että ko. eläimillä on tärkeä tehtävä luonnossamme, mutta sehän ei sinunlaistasi ihmistä kiinnosta ollenkaan, kun kaiken muunhan pitää sopeutua sinun pirtaasi, eikä toisinpäin, eikös niin?Kyllä te olette semmosia ihmisiä, että en halua olla koskaan missään tekemisissä teidän kanssanne.
Ja yksi syy on se, että te kärräätte villipetoja toisten pihoille, niin ettei edes koiranpentu saa enää vapaana leikkiä, vaan tulette vielä YLIMIELISESTI rätkyttämään, että viekää koiranpentunne sisälle.
Ja muutenkin tekstissäsi puhuit ihan mitä sattuu.
En jaksa edes oikaista sinun omakehu luuloja enää. - kirjoitukseni...
Minkä sanoinkin kirjoitti:
Kyllä te olette semmosia ihmisiä, että en halua olla koskaan missään tekemisissä teidän kanssanne.
Ja yksi syy on se, että te kärräätte villipetoja toisten pihoille, niin ettei edes koiranpentu saa enää vapaana leikkiä, vaan tulette vielä YLIMIELISESTI rätkyttämään, että viekää koiranpentunne sisälle.
Ja muutenkin tekstissäsi puhuit ihan mitä sattuu.
En jaksa edes oikaista sinun omakehu luuloja enää.siten, että haluaisin olla sinun/tai kaltaistesi kanssa sen enempää tekemisissä, niin olet tulkinnut senkin samalla persoonallasi tavalla väärin kuten kaiken muunkin. Myönnän kyllä että olet erittäin harvinainen yksilö ja siksi mielenkiinnosta halusin testata lisää ajatusmaailmaasi(erittäin erikoinen). Voit käsittää tuon edellisen ihan itse miten haluat.
- järjen voitto..
kun sudet on saatu listittyä maastamme?
Sanon vain että VOI JÄRJEN VALO!!!! - odotellaan
niitä häirikkösusia.On nimittäin varustauduttu siihenmalliin,ettei parane otusten tulla pihamaalle pyörimään.
- VUOSI
KYLLÄ SUOMESSA RIITTÄÄ YKSI SUSI,JOKAISEEN MAAKUNTAAN!!!!!!!!SILLOIN ON SUSI KANTA KOHDALLAAN!!!!
- Parempi..
VUOSI kirjoitti:
KYLLÄ SUOMESSA RIITTÄÄ YKSI SUSI,JOKAISEEN MAAKUNTAAN!!!!!!!!SILLOIN ON SUSI KANTA KOHDALLAAN!!!!
vielä olisi 1 susi/lääni.
Varsinkin kun läänijako on poistumassa. - on aivan sama..
puhuuko sinun pää, eli perse, kaikki yhtä ja samaa tuotosta.
- vahvasti sitä mieltä...
VUOSI kirjoitti:
että susia pitää olla nykyistä paljon enemmän, mutta kaltaisiasi ääliöitä on liikaa, jos on yksikin läänissä.
- toki...
vahvasti sitä mieltä... kirjoitti:
että susia pitää olla nykyistä paljon enemmän, mutta kaltaisiasi ääliöitä on liikaa, jos on yksikin läänissä.
olla mitämieltä hyvänsä.Aivan sama.
Mitään et kuitenkaan mahda,hah hah... - sinä..
toki... kirjoitti:
olla mitämieltä hyvänsä.Aivan sama.
Mitään et kuitenkaan mahda,hah hah...mahdat mitään ääliömäisellä mielipiteelläsi?
- minäpä
sinä.. kirjoitti:
mahdat mitään ääliömäisellä mielipiteelläsi?
mahdankin,en ehkä mielipiteilläni,käyttäytymiselläni kylläkin.
Siihen sinun mielipiteesi on sama kuin pierusi autiomaassa. - kun ohjaa...
minäpä kirjoitti:
mahdankin,en ehkä mielipiteilläni,käyttäytymiselläni kylläkin.
Siihen sinun mielipiteesi on sama kuin pierusi autiomaassa.käyttäytymistäsi, niin ei tarvitse arvailla, vaan tietää että ensin imppaat ja muut tekosi teet sen seurauksena.
- vaan..
kun ohjaa... kirjoitti:
käyttäytymistäsi, niin ei tarvitse arvailla, vaan tietää että ensin imppaat ja muut tekosi teet sen seurauksena.
omasta harrastuksestasi,eli imppauksesta.Tyypillinen hyyssärin ajanviete.
Minulla se on metsästys. - were
vaan.. kirjoitti:
omasta harrastuksestasi,eli imppauksesta.Tyypillinen hyyssärin ajanviete.
Minulla se on metsästys.Metsästäjältä tuollaista päätöntä puhetta voikin odottaa...
Oliko sinulla peräti jotain asiaakin noilla sun viesteilläs? - hyyssärinkään
were kirjoitti:
Metsästäjältä tuollaista päätöntä puhetta voikin odottaa...
Oliko sinulla peräti jotain asiaakin noilla sun viesteilläs?mielipiteet vaadi kummoista järjenjuoksua.
Mitäs asiaa sinulla muka on?Täyttä huttupään jaarittelua koko viestisi..... - Hirveitä
vahvasti sitä mieltä... kirjoitti:
Omahyväisiä ja itserakkaita moukkia, jotka haluavat kävellä toisten yli?
Et tietenkään käsitä niin suurta viisautta, koska sitä sinunlaisilla ei ole, joten pakko tämäkin on jonkun teille sanoa.
Sinäkin toistat vain sitä yhtä ja samaa, etkä kuitenkaan pysty MILLÄÄN tavalla todistamaan, että niitä susia tarvitaan "paljon enemmän".
Vain mielipuolet puhuvat semmoisia, siitä et pääse mihinkään.
Kärrää sinäkin niitä susia omalle pihallesi, ja pidä ne siellä, äläkä lisää niitä toisten pihoille.-Menikö perille. - että voisin...
Hirveitä kirjoitti:
Omahyväisiä ja itserakkaita moukkia, jotka haluavat kävellä toisten yli?
Et tietenkään käsitä niin suurta viisautta, koska sitä sinunlaisilla ei ole, joten pakko tämäkin on jonkun teille sanoa.
Sinäkin toistat vain sitä yhtä ja samaa, etkä kuitenkaan pysty MILLÄÄN tavalla todistamaan, että niitä susia tarvitaan "paljon enemmän".
Vain mielipuolet puhuvat semmoisia, siitä et pääse mihinkään.
Kärrää sinäkin niitä susia omalle pihallesi, ja pidä ne siellä, äläkä lisää niitä toisten pihoille.-Menikö perille.sitä myöten siirtää sinulle vähän lisää viisautta ja tietoa, mutta kerron kuitenkin että susi ei ole mitään sellaista jota työnnellään kärryissä.
Susi on nelijalkainen eläin, jolla on upea turkki ja älyä paljon enemmän kuin esim. sinulla. Sudella on luonnossa "terveyspoliisin" tehtävä. Susi elää yleensä laumassa,jossa on tarkka arvojärjestys, mutta samalla susi on erittäin sosiaalinen mutta ihmisarka. Sudet ovat esimerkillisen huolehtivia vanhempia ja väitänkin että susiperhe voisi ottaa vaikka ihmisenlapsenkin hoitaakseen,jos ne huomaisivat sen olevan vailla huoltajaa.
En voi kerätä susia pihalleni jos ne eivät itse halua(minulla ei olisi mitään sitä vastaan).Susi on sellainen eläin joka juoksee itse jaloillaan. Mutta olen äärimmäisen huolissani, että minne on joutunut neljän yksilön susiperhe, kun en ole viikkoon nähnyt niitä reviirillään tässä lähimetsässä? - Jos kelpaa
että voisin... kirjoitti:
sitä myöten siirtää sinulle vähän lisää viisautta ja tietoa, mutta kerron kuitenkin että susi ei ole mitään sellaista jota työnnellään kärryissä.
Susi on nelijalkainen eläin, jolla on upea turkki ja älyä paljon enemmän kuin esim. sinulla. Sudella on luonnossa "terveyspoliisin" tehtävä. Susi elää yleensä laumassa,jossa on tarkka arvojärjestys, mutta samalla susi on erittäin sosiaalinen mutta ihmisarka. Sudet ovat esimerkillisen huolehtivia vanhempia ja väitänkin että susiperhe voisi ottaa vaikka ihmisenlapsenkin hoitaakseen,jos ne huomaisivat sen olevan vailla huoltajaa.
En voi kerätä susia pihalleni jos ne eivät itse halua(minulla ei olisi mitään sitä vastaan).Susi on sellainen eläin joka juoksee itse jaloillaan. Mutta olen äärimmäisen huolissani, että minne on joutunut neljän yksilön susiperhe, kun en ole viikkoon nähnyt niitä reviirillään tässä lähimetsässä?Työnnäse kätesi perseeseen. Minä en tartte sinun tuputtamaa järjettömyyttä, kun luonto pärjää aivan helevetin hyvin ilmankin niitä susilaumoja.
Sinunlaisilla on vain joku omituinen mielleyhtymä ja romanttinen kuvitelma, että teidän täytyy olla lisäämässä petoja ja ootte niin vinksahtanu täysin harhapoluille, niinkuin muissakin toimissanne.
YKSI esimerkki kysymys.-Miten sinunlaisten hysteeristen touhottajien mielestä eläimistä pärjää ja voi erittäin hyvin niillä seuduilla, joissa petoja ei ole yhtään.,?
Ja teidänlaisten touhottajien mielestä susia pitää olla, muka "terveyspoliisina". >haista paska, en paremmin sano.
Susilaumat eivät kysele KUULE vaivaisia vasoja, kun ne piirittävät peura- tai hirviemän, jolla on vasta mukanaan.
On helevetti outoa logiikkaa, että niillä susilla te pökästit haluatte revittää elämänsä ensiaskeleita ottavia eläimiä, ja vielä TULET siinä mulle selittämään, että suset voi otta vaikka ihmisenkin huostaansa.
Nyt viimeistään paljastit kaikille muillekin, mikä uskomaton sonnankylväjä sinäkin oot.
Jos susi ei pysty edes koiranpentua olemaan syömättä, niin sinä tyhjänpaskan horiseva, vielä tulet väittämään, mitä sattuu.
Mee jo hoitoon, sinä oot vaaraksi ympäristöllesi, jos tuo oireryhtymä tuosta vielä pahenee. - tarjottu..
Jos kelpaa kirjoitti:
Työnnäse kätesi perseeseen. Minä en tartte sinun tuputtamaa järjettömyyttä, kun luonto pärjää aivan helevetin hyvin ilmankin niitä susilaumoja.
Sinunlaisilla on vain joku omituinen mielleyhtymä ja romanttinen kuvitelma, että teidän täytyy olla lisäämässä petoja ja ootte niin vinksahtanu täysin harhapoluille, niinkuin muissakin toimissanne.
YKSI esimerkki kysymys.-Miten sinunlaisten hysteeristen touhottajien mielestä eläimistä pärjää ja voi erittäin hyvin niillä seuduilla, joissa petoja ei ole yhtään.,?
Ja teidänlaisten touhottajien mielestä susia pitää olla, muka "terveyspoliisina". >haista paska, en paremmin sano.
Susilaumat eivät kysele KUULE vaivaisia vasoja, kun ne piirittävät peura- tai hirviemän, jolla on vasta mukanaan.
On helevetti outoa logiikkaa, että niillä susilla te pökästit haluatte revittää elämänsä ensiaskeleita ottavia eläimiä, ja vielä TULET siinä mulle selittämään, että suset voi otta vaikka ihmisenkin huostaansa.
Nyt viimeistään paljastit kaikille muillekin, mikä uskomaton sonnankylväjä sinäkin oot.
Jos susi ei pysty edes koiranpentua olemaan syömättä, niin sinä tyhjänpaskan horiseva, vielä tulet väittämään, mitä sattuu.
Mee jo hoitoon, sinä oot vaaraksi ympäristöllesi, jos tuo oireryhtymä tuosta vielä pahenee.ostettavaksi hirvieläinten lihaa, niin aikuisen,kuin vasankin, mutta kaikki ne ovat olleet ihmisen tappamia, eivät suden. Tarkoitatko, että te olette parempia,kuin sudet? On raukkamaista kaksinaismoralismia,kun tuhoaa itse, mutta tuomitsee toisen samasta teosta. Sitäpaitsi susi tappa vain syödökseen, ei tapa myödäkseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825057Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813636SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt412643SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412296Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1012222Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292097Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan732074Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja882033SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun151804Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211566