rally obedience

RO3

Hei! Mistä löytäisin lisää tietoa ja tarkkoja ohjeistuksia aiheesta rally obedience?

Kokemuksia kellään? Onko yleinen harrastus suomessa? Kuinka paljon eroaa tokosta?

Kiitoksia vastanneille :)

7

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googeli

      sellainen toiminto kuin google etsii interntistä hakusanalla vaikka mitä, olet ehkä kuullutkin...

      • RO3

        Kiitoksia vain vastauksestasi, se "auttoi" suuresti. Siksi kysyn täältä, kun googlesta en suomeksi ohjeita löydä. Kenties google-taitoni sitten vain ovat surkeat, mutta suomenkielisitä kyseisen aiheen sivuja/järjestöjä ei tunnu osuvan hakuihini.


    • Npsoni
      • RO3

        Kiitoksia :) Nuo sivustot jo selasin läpi, kaipaisinkin juuri tarkempia ohjeita missä vaiheittain selitettäisiin miten liikkeet on suoritettava. Agilitystä näitä on löytynytkin kyllä hyvin.

        Esim liike: Pujottelu 4 merkkiä edestakkaisin.
        Mitä asioita/esineitä pujotellaan? (sama kuin agilityssä?) Miten pujotellaan? Ja miltä puolelta pujottelu alkaa yms.

        Onko tämä tosissaan niin kovin harvinainen harrastus koiraihmisten keskuudessa suomessa? Ulkomailla kuulemma jo suurta suosiota saanut?
        Jos ei muu auta niin kai sitä pitää ottaa suoraan yhteyttä ko järjestöön ja kysellä. :)


      • ehkä kannattaa :)
        RO3 kirjoitti:

        Kiitoksia :) Nuo sivustot jo selasin läpi, kaipaisinkin juuri tarkempia ohjeita missä vaiheittain selitettäisiin miten liikkeet on suoritettava. Agilitystä näitä on löytynytkin kyllä hyvin.

        Esim liike: Pujottelu 4 merkkiä edestakkaisin.
        Mitä asioita/esineitä pujotellaan? (sama kuin agilityssä?) Miten pujotellaan? Ja miltä puolelta pujottelu alkaa yms.

        Onko tämä tosissaan niin kovin harvinainen harrastus koiraihmisten keskuudessa suomessa? Ulkomailla kuulemma jo suurta suosiota saanut?
        Jos ei muu auta niin kai sitä pitää ottaa suoraan yhteyttä ko järjestöön ja kysellä. :)

        Täytyy kyllä myöntää, että en kyllä itsekkään ole tuosta ko. lajista koskaan kuullut :). Mutta täytyyhän sitä kuitenkin yrittää auttaa, jos vain mahdollista :D. Itse harrastan kyllä agilityä.


      • RO3 kirjoitti:

        Kiitoksia :) Nuo sivustot jo selasin läpi, kaipaisinkin juuri tarkempia ohjeita missä vaiheittain selitettäisiin miten liikkeet on suoritettava. Agilitystä näitä on löytynytkin kyllä hyvin.

        Esim liike: Pujottelu 4 merkkiä edestakkaisin.
        Mitä asioita/esineitä pujotellaan? (sama kuin agilityssä?) Miten pujotellaan? Ja miltä puolelta pujottelu alkaa yms.

        Onko tämä tosissaan niin kovin harvinainen harrastus koiraihmisten keskuudessa suomessa? Ulkomailla kuulemma jo suurta suosiota saanut?
        Jos ei muu auta niin kai sitä pitää ottaa suoraan yhteyttä ko järjestöön ja kysellä. :)

        Ei taida tuo laji olla vielä levinnyt Suomeen. Löysin kerran googlella nuo symbolit pdf-tiedostona englanninkielisinä. Suurimmaksi osaksi ne olivat tyyliä "käänny oikealle 90/180/360 astetta" ja nuoli vieressä. Olivat muistaakseni englanninkielisen sivuston yhteydessä; sivustolla oli lajin viralliset säännöt. Oli siellä vaikeitakin kohtia, en esimerkiksi ymmärtänyt kylttiä, jossa luki 'pivot' eikä sanakirjanikaan tuntenut sopivaa käännöstä. Nuolet olivat yhtä sykkyrää.

        Toinen laji, josta olen lukenut englanniksi on scent hurdle (tuoksu este). Se on tokon tunnistusnoudon ja flyballin risteytys. Muutaman matalan hyppyesteen takana on ruutu, jossa on neljä tunnistusnoutokapulaa. Kukin on hajustettu yhden ohjaajan hajulla. Koiran on haettava oman ohjaajansa hajulla varustettu kapula hyppien esteet, minkä jälkeen uusi koira lähetetään matkaan.

        Lisäksi olen nähnyt videon, jolla tanskandogit tekivät jonkinlaista ohjelmaa paraatimuodostelmassa.


      • Neeta kirjoitti:

        Ei taida tuo laji olla vielä levinnyt Suomeen. Löysin kerran googlella nuo symbolit pdf-tiedostona englanninkielisinä. Suurimmaksi osaksi ne olivat tyyliä "käänny oikealle 90/180/360 astetta" ja nuoli vieressä. Olivat muistaakseni englanninkielisen sivuston yhteydessä; sivustolla oli lajin viralliset säännöt. Oli siellä vaikeitakin kohtia, en esimerkiksi ymmärtänyt kylttiä, jossa luki 'pivot' eikä sanakirjanikaan tuntenut sopivaa käännöstä. Nuolet olivat yhtä sykkyrää.

        Toinen laji, josta olen lukenut englanniksi on scent hurdle (tuoksu este). Se on tokon tunnistusnoudon ja flyballin risteytys. Muutaman matalan hyppyesteen takana on ruutu, jossa on neljä tunnistusnoutokapulaa. Kukin on hajustettu yhden ohjaajan hajulla. Koiran on haettava oman ohjaajansa hajulla varustettu kapula hyppien esteet, minkä jälkeen uusi koira lähetetään matkaan.

        Lisäksi olen nähnyt videon, jolla tanskandogit tekivät jonkinlaista ohjelmaa paraatimuodostelmassa.

        Tässä vielä video scent hudlesta:
        http://www.youtube.com/watch?v=fUSQp5Zz2AU

        Youtubesta voi myös etsiä kirjoittamalla hakukenttään rally obedience, auttaisiko se?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe