kuinka kauan on pakko jälleensyntyä

sinuhe s

eli onko tänne pakko aina jälleensyntyä?
Pääsemmekö jälleensyntymisen pakosta sitten kun tulemme jumaliksi?
Onko sitä ennen jonkinlainen "tentti", "pääsykoe",
"vihkimys", "kynnyksenvartijan voittaminen" ?

71

4252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseesi...

      Annetaanpa Gerge Harrisonin vastata tuohon kysymykseen:

      There'll come a time when most of us return here
      Brought back by our desire to be
      A perfect entity
      Living through a million years of crying
      Until you've realized the art of dying
      Do you believe me?

      George teki tämän laulun Beatlesien hajtessa, Nimi on "Art of Dying". Eli halut tuovat meidät takaisin aina siihen asti kunnes oppii kuolemisen taidon. Ymmärrätko? Kuten George sanoo: Uskotko minua?

      http://www.lyricsfreak.com/g/george harrison/art of dying_20059012.html

    • Jakke777

      108 elämää sit lähetään alaspäin,ellei tehä niinkuin esim.Jeesus,buddha,muhammed.eli valaistuta,saadaan sielu haltuumme...

      • miksi?

        Niin ja miksi juurikin 108 elämää ja siitä alaspäin?

        Mistä erottaa valaistuneen ihmisen? Sädekehästä, aurasta vai näkyykö se naamasta?


      • Ile

        Minkä uskonnon mukaan 108 elämää tulee?


      • Jakke777

      • kiitos.
        Jakke777 kirjoitti:

        http://www.gnosticteachings.org/search?searchword=108

        En minä jaksa lukea jotain minulle kuivaa tekstiä. Tiivistä sinä se minulle.

        Voi muuten olla että elämistä pitää ottaa joku leima otsaan tai johonkin sielupassiin?

        Miksi 108?


      • Näin:
        miksi? kirjoitti:

        Niin ja miksi juurikin 108 elämää ja siitä alaspäin?

        Mistä erottaa valaistuneen ihmisen? Sädekehästä, aurasta vai näkyykö se naamasta?

        Tuo on lontooksi mutta Bhagavad Gita on kirjastossasi, ainakin pitäisi olla:

        http://www.asitis.com/14/22-25.html

        Mm. sanotaan; jolle nautinto ja kipu on sama asia, jolle kunnia ja häpeä ovat sama asia, joka katsoo kiven ja kultakimpaleen olevan sama asia, joka kohtelee ystävää ja vihollista samalla tavoin...

        Samassa luvussa kerrotaan myös minkälainen elämä tuo minkälaisen seuraavan elämän.

        Tässä linkki jossa mainitaan todellisen pyhimyksen 26 ominaisuutta. Jos nämä puuttuvat, ei kyse ole pyhimyksestä vaan vasta-alkajasta tai huijarista, joten kannattaa lukea:

        http://www.iskcon.com/education/culture/13.htm


      • he was no messenger

        Muhammed ei ollut lähelläkään valaistumista eikä ollut muuta kuin vallan- ja kostonhimoinen lapseensekaantuja. Hän tunsi juutalaisuuden ja kristinuskon kirjoituksia ja sekoitteli niitä sopivasti luoden oman, "uuden" uskontonsa. En sanoisi profeetaksi.


      • soulhealer

      • 108
        Ile kirjoitti:

        Minkä uskonnon mukaan 108 elämää tulee?

        Mihin luku 108 liittyy?
        vastaus: erään legendan mukaan ihmisten eräs aalto alkoi laskeutua Lähteeltä materiaan 108 miljoonaa vuotta sitten. Noin vanhoja olisivat eräät meistä.


      • Aake777

        Missä välissä mohammed valaistui? Jossain juutalaisten tappamisen ja lapsenpanemisen välissä vai?


      • Anonyymi

        Shrila Bhaktivinod Thakur

        Durlabha mānava-janma


        durlabha manava-janma labhiya samsare
        krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]

        (1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?

        'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
        labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]

        (2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.

        kisera samsara ei chhayabaji praya
        ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]

        (3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.

        e deha patana ha'le ki rabe amara?
        keha sukha nahi dibe putra paribara [4]

        (4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.

        gardabhera mata ami kari parisrama
        kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]

        (5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!

        dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
        nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]

        (6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.

        bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
        nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]

        (7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.

        deha-geha-kalatradi-chinta avirata
        jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]

        (8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.

        haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
        jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]

        (9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?

        smasane sarira mama padiya rahibe
        vihanga-patanga taya vihara karibe [10]

        (10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!

        kukkura srgala saba anandita ha'ye
        mahotsava karibe amara deha la'ye [11]

        (11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.

        ye dehera ei gati, tara anugata
        samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]

        (12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!

        ataeva maya-moha chhadi buddhimana
        nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]

        (13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!








        5f


      • Anonyymi
        Näin: kirjoitti:

        Tuo on lontooksi mutta Bhagavad Gita on kirjastossasi, ainakin pitäisi olla:

        http://www.asitis.com/14/22-25.html

        Mm. sanotaan; jolle nautinto ja kipu on sama asia, jolle kunnia ja häpeä ovat sama asia, joka katsoo kiven ja kultakimpaleen olevan sama asia, joka kohtelee ystävää ja vihollista samalla tavoin...

        Samassa luvussa kerrotaan myös minkälainen elämä tuo minkälaisen seuraavan elämän.

        Tässä linkki jossa mainitaan todellisen pyhimyksen 26 ominaisuutta. Jos nämä puuttuvat, ei kyse ole pyhimyksestä vaan vasta-alkajasta tai huijarista, joten kannattaa lukea:

        http://www.iskcon.com/education/culture/13.htm

        Śrī Īśopaniṣad
        Mantra yksi:
        Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.


        ug


      • Anonyymi

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Henkinen todellisuus ilmestyy äänen kautta
        (12. joulukuuta 2004)

        Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset henkisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.
        Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Hän, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkiseen maailmaan.
        9


      • Anonyymi

    • ...

      Olen ymmärtänyt että ihmisen ei tarvitse syntyä enää sen jälkeen kuin 50% tai yli karmasta on maksettu.


      Pääsemmekö jälleensyntymisen pakosta sitten kun tulemme jumaliksi?

      Käsittääkseni sielun kehitys jatkuu edelleen henkimaailmassa (vaikka olisi jo vapautunut jälleensyntymisestä) ja aloitamme "alusta" kunnes etenemme taas "korkeammalle". Eli valmiita ei olla, vaikka maahan ei tarvitsisikaan enää jälleensyntyä.

      Koita tutkia näitä asioita kirjallisuudesta. Valitettavasti yksiselitteisiä näkemyksiä ei ole koska tiedot ja teoriat todennäköisesti poikkeavat toisistaan.

      • tekoja jotka

        linkittävät meidät aineelliseen olemassaoloon, täällä ollaan helvetin kauan.

        Ota selville mitä ne teot ovat, tässä linkki avuksesi. Ei ole mitään 50% armolahjaa sori vaan, on vain julma totuus.

        http://www.nic.fi/~laan/12.htm


      • "Totuus"...
        tekoja jotka kirjoitti:

        linkittävät meidät aineelliseen olemassaoloon, täällä ollaan helvetin kauan.

        Ota selville mitä ne teot ovat, tässä linkki avuksesi. Ei ole mitään 50% armolahjaa sori vaan, on vain julma totuus.

        http://www.nic.fi/~laan/12.htm

        Jos pidät Buddhan oppeja absoluuttisena totuutena, niin siitä vaan. Itse en arvosta nihilistisiä oppeja joissa yksilöllä ei ole mitään itseisarvoa.

        "...Siinä Buddha opetti kärsimyksen johtuvan siitä, että uskoo olevansa pysyvästi olemassa oleva erillinen itse. Hän osoitti, ettei sellaista itseä ole ja että kärsimys johtuu itsen käsitteeseen uskomisesta. Kun oivaltaa, ettei ole ketään, joka kärsii, se on vapauttavaa..."

        Bhagavad-Gitassa on järkeenkäyvämpi selitys. Siellä sanotaan että on 5 karkeaa aineellista elementtiä, nimittäin maa, vesi, tuli, ilma ja avaruus. Ja hienojakoiset elementit ovat mieli, älykkyys ja väärä minätunto. Lisäksi on olemassa itse elävä olento, ikuinen henkisielu, joka havaitsee nämä mainitut 8 aineellista elementtiä.

        Buddhalaiset uskovat että itseä ei ole, mutta näin he ovat kykenemättömiä sanomaan kuka tai mikä on se joka kokee asioita tai on tietoinen omasta olemassaolostaan.

        Veda-tradition seuraajat katsovat yliaistillisen itsen olevan olemassa. Olkoonkin että se on tässä ulottuvuudessa tämä todellinen itse on ehdollistunut karman ja samsaran kahleisiin. Veda-viisauden avulla voi vapautua noista kahleista jo tämän yhden elämän aikana, ja se tapahtuu gurun ja Korkeimman armosta. Olkoonkin että "Jumala auttaa sitä joka auttaa itseään".

        Bhagavad-Gitassa Krishna sanoo että kokiessaan korkeamman nautinnon Bhakti-Joogassa, elävä olento jättää alemman maun joka tulee tilapäisistä iloista aineen piirissä.

        Harha on se kun ikuinen elävä olento luulee tätä tilapäistä, aineellisista elementeistä koostuvaa psykofysiikkaa itseksi, ja tuon aineellisen ulottuvuuden suomia nautintoja onneksi.

        Lue lisää karmasta ja reinkarnaatiosta:
        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter16.html


      • Legendat

        51 % karmasta tulisi olla suoritettu erään kohtuunykyaikaisen legendan mukaan. 51% puhdasta valoa olemuksessa nostaisi ihmisen ylös. Siis jonkinlainen ylöstempaus valomaailmaan?


    • on pakko?

      Niin kauan kuin on pakko.

      • Tao järkeä päähäsi

        ...


    • Dzinni

      Fyysiseen maailmaan.
      Maailmankaikkeus on Ihmisluonnon pysyväisin osa.
      Kynnykseksenvartija kertoo kyllä "missä mennään".

      (Itselläni käsitys tekemieni pahojen tekojen määrästä, omalta kohdaltani, suuri.
      "sovittaa jotenkin".

      "Elämien välissä myös kehitys, mutta (kuin napanuoran päässä)"

      • uskotko..

        ..tosiaan tuohon hölynpölyyn?!

        Ennen näitä teidän "sepustuksianne" saduiksi uskoo kuin Raamatun sanan. Raamatussa sentään on järkeäkin. Teidän tarinoissanne ei.

        Lue itse tuo viestisi, kuinka käsittämättömän tajutonta tekstiä se on.


      • Ei pirkule

        Vaimoni on vissiin se kynnyksenvartia, kun tunnun olevan hänen tossunsa alla niinkuin sinäkin.


      • Dzinni
        uskotko.. kirjoitti:

        ..tosiaan tuohon hölynpölyyn?!

        Ennen näitä teidän "sepustuksianne" saduiksi uskoo kuin Raamatun sanan. Raamatussa sentään on järkeäkin. Teidän tarinoissanne ei.

        Lue itse tuo viestisi, kuinka käsittämättömän tajutonta tekstiä se on.

        Mopo karkas taas. Yritän terästäytyä.
        Onhan se ihan tolkutonta tekstiä, höh, sori.


    • Ile

      Yritän vastata yksinkertaisesti mitä Tiibetiläisessä kuoleiden kirjassa on sanottu.

      Asia on yllättävän monimutkainen.

      Kuoleman ja jälleensyntymän välinen aika jakaantuu useampaa bardo vaiheeseen. Nämä bardot ovat erilaisia ja niissä koetaan erilaisia tapahtumia. Jos tunnet nämä bardot ja olet kehittänyt mieltäsi ja ymmärrät mielen luonnon, niin sinulla on mahdollisuus havaita buddha luonto ja siirtyä johonkin buddha maailmaan. Eli koet valaistumisen ja siirryt buddhaksi. Käsittääkseni elämänkin aikana on mahdollista valaistua ja ymmärtää mielen luonto ja sitten saavuttaa buddha tilan. Kun olet buddha maailmassa niin sinun ei tarvitse syntyä uudelleen.

      Mutta jos et ole kehittänyt mieltäsi ja et tunne bardoja, niin sinulla ei ole mahdollisuutta ymmärtää kuoleman jälkeen tapahtuvia tapahtumia ja näin missaat mahdollisuutesi siirtyä buddha maailmaa. Kuoleman jälkeen buddha maailmaan siirtyminen on helpompaa kuin eläessäsi koska et ole enää ruumiisi vanki ja mielesi on voimakkaampi. Koet kärsimykset voimakkaampana mutta myös hyvätkin asiat on voimakkaampia. Koet tavallaan samat asia uudelleen mitä olet elämässäsi tehnyt. Jos olet tehnyt kärsimykseen johtavia tekoja niin koet ne voimaakkampana kuoltuasi ja se hankaloittaa sinua näkemästä valoa ja buddha luontoa.

      Et kuitenkaan ole vain oman onnesi varassa sillä läheisillä, opettajilla ja muilla henkilöillä on kuitenkin mahdollisuus auttaa sinua eri bardo tiloissa. Auttamis mahdollisuuksia on lukuisia mutta läheisesi voivat myös hankaloittaa sinua näkemästä bardo tiloja, jos eivät osaa toimia oikein.

      Viimeisin bardo on tulemisen bardo ja tästä siirrytään jälleensyntymään. Miksi synnyt riippuu elämäsi aikana tekemistä teoista eli karmasta. Mutta sinulla on myös mahdollisuus vaikuttaa miksi synnyt kunhan olet elämäsi aikana kehittänyt mieltäsi, jotta osaat kuolessasi tunnistaa tulemisen bardoon.

      On myös mahdollista jäädä bardo tiloihin, jos on kokennut traagisen kuoleman tai kokee kuoleman muutoin kovin traagisesti. Minulle ei oikein selvinnyt mitä tässä tilanteessa tapahtuu jatkossa.

      Eli yhteenvetona sinun on pakko jälleensyntyä, jos et tunne bardoja ja ole kehittänyt eläessäsi mieltäsi niin että kuolessasi osaat tunnistaa bardot ja tehdä asiat oikein eri bardoissa päästäksesi buddha maailmaan.

      • kokija

        Yksinkertaistan hieman.

        Todennäköisyys jäädä kirkkaaseen valoon kasvaa mikäli on kerran näytetty elämän aikana mielen perimmäinen luonto ja on ollut siinä tietoisena, siis on kokenut tietoisesti sen.

        Kuolemassa tilannetta on joskus on verrattu siihen, kuin että laskuvarjohyppääjä vapaan pudotuksen aikana kykenisi täydellisesti suoriutumaan korkeatasoisen runokirjan kirjoittamisesta, täydellisesti keskittyen ja mielenmalttinsa säilyttäen. Vauhti on huima ja aikaa on vain hetki ymmärtää tilanne... kuolemassa vain välähdyksen verran. Kun on ennalta hyvin valmistautunut niin onnistumisprosentti kasvaa.


      • kokija
        kokija kirjoitti:

        Yksinkertaistan hieman.

        Todennäköisyys jäädä kirkkaaseen valoon kasvaa mikäli on kerran näytetty elämän aikana mielen perimmäinen luonto ja on ollut siinä tietoisena, siis on kokenut tietoisesti sen.

        Kuolemassa tilannetta on joskus on verrattu siihen, kuin että laskuvarjohyppääjä vapaan pudotuksen aikana kykenisi täydellisesti suoriutumaan korkeatasoisen runokirjan kirjoittamisesta, täydellisesti keskittyen ja mielenmalttinsa säilyttäen. Vauhti on huima ja aikaa on vain hetki ymmärtää tilanne... kuolemassa vain välähdyksen verran. Kun on ennalta hyvin valmistautunut niin onnistumisprosentti kasvaa.

        Swami Vivekananda antoi sellaisen arvion, että kun on 30 päivää itseoivaltaneena, niin se jää pysyväksi. Se on "noin" arvio.

        Itseoivaltaminen tarkoittaa olla se tietoisesti. Kaikkihan ovat sitä vähintään tiedottomasti.


    • Eräs nainen

      ja kysyä yhtä juttua!

      Me ihmisethän elämme ja perustamme olemisemme aina jonkin uskonnon tai ideologian pohjalta. Ja joka ymmärtääkseni vahvistuu ja vahvistuu!Elämänkokemustemme perusteella.

      Mutta minulle ei ole oikein auennut se, että mikä ero on sielunvaelluksella ja karman lailla? Sillä puhutaanhan kummasakin uskomuksessa karmasta.

      Ja toisekseen, olen joskus pohtinut sitäkin, että miksi kristinuskossakin. Toiset ’teoreetikot’ jakavat ihmisen kolmeen osaan: ruumiiseen, sieluun ja henkeen. Kun taas toiset puhuvat vain ruumiista ja sielusta?

      Itte olisin taipuvainen tuohon eka näkemykseen. Ja sitä kautta olen taas ajatellut, että voisko kristinuskossakin mieltää ’hengen’ (ihmisen ytimen) sellaiseksi ihmisen osaksi, joka myös palaisi takaisin elämisen kiertoon? Vähän niin kuin karma –jutussakin

      • ihan pihalla

        Mä löysin tälläistä,että karma on buddhalaisten oppien peruskivi. Se selitetään buddhalaisuudessa hyvin perusteellisesti.Karma viittaa tärkeään syytä ja sen seurauksia käsittelevään metafyysiseen käsitteeseen.Karman laki selittää kärsimyksen ongelman,joissakin uskonnoissa opetetun kohtalon ja ennalta määräämisen,sekä ennenkaikkea ihmiskunnan ilmeisen epätasa-arvon.
        Jälleensyntyminen on toinen buddhalaisuuden avainopetuksista ja kulkee käsi kädessä karman kanssa.Jälleensyntymän ja hindulaisuuden opettaman reinkarnaation välillä on hienoinen ero.Buddhalaisuus hylkää teorian pysyvän sielun vaelluksesta(kehosta toiseen),sanottiinpa tuon sielun olevan jumalan luomaa tai jumalallisesta ytimestä ilmaantunut.


    • Erjuth

      >>Pääsemmekö jälleensyntymisen pakosta sitten kun tulemme jumaliksi? >Onko sitä ennen jonkinlainen "tentti", "pääsykoe",
      "vihkimys", "kynnyksenvartijan voittaminen" ?

    • Päivitetty ihminen 2008

      Näkee jälleensyntymisen valtaisena kosmisena kouluna. Se myös uskoo ns. sielunikään, joka tarkoittaa tavallaan sitä luokkaa mihin kukin sielu tässä kosmisessa koulussa sijoittuu.

      Karma toki liittyy tähän kouluumme osana sitä, mutta sekin on oikeasti neutraali asia. Kaikki me teemme virheitä ja siksi kaikilla on karmaa. Karmaa syntyy myös enemmän tietyillä luokilla, yleensä nuoressa sieluniässä, jossa olemme maan päällä kaikkein aktiivisillamme. Esim. Hitler oli vielä nuori sielu.

      Jälleensyntyminen siis lakkaa kun tämä koulumme on läpäisty ja karmakin siinä samalla puhdistettu. Se, montako elämää siihen sielultamme sitten menee on varmaankin sielukohtaista, mutta olettaisin siihen menevän n. 40-50 elämää.

      Mehän synnymme tänne yleensä yhdessä sieluperheemme kanssa ja kohtalomme ovat sidotut toisiimme ja sekin vaikuttaa elämiemme määrään. Emmme suinkaan suunnittele tätä kaikkea vain itsellemme, vaan kokonaiselle joukolle muitakin sieluja. Ja usein vielä muutkin sieluperheet mukaan lukien. Kyseessä on siis todella valtaisan luokan kosminen koulu! ;)

      Tämä on siis uusi ja "päivitetty" länsimainen käsitys reinkarnaatiosta, joka sopii meille "länkkäreille" paljon paremmin, kuin mitkään vanhat buddhalaiset höpinät! Maailma muuttuu ja kehittyy!

      Sori vaan jos se jotain loukkaa! ;)

      • Mr. Manynames

        Jos teoreettisesti ajatellaan että vanhaksi sieluksi kehittyminen ja kaiken ymmärtäminen kestäisi juuri 40 - 50 elinikää?

        Onko vanha sielu sitten sellainen tunteeton hymyilykone, jolla ei ole tunteita? Jota ei oikeastaan mikään liikuta mihinkään suuntaan? Jos tämä on valaistumista niin minä ainakin jätän sen väliin noin 50 seuraavan syntymänkin jälkeen.

        Arvioipa vaikka Ior Bockin sielunikä piruuttasi tai vaikka Dalai Laman. Bock joi ainakin joskus omaa spermaansa ja Dalai Lama myöntää vihaavansa puluja ampuneensa niitä ilmakiväärillä. Mielenkiintoista oli myös että ennen kiinan otetta Tiibetissä munkit hallitsivat ja normaali ihmiset näkivät nälkää. Sitä en osaa sanoa oliko silloin jotenkin paremmin, mutta ei ainakaan täydellisesti.


      • mr. manynames
        Mr. Manynames kirjoitti:

        Jos teoreettisesti ajatellaan että vanhaksi sieluksi kehittyminen ja kaiken ymmärtäminen kestäisi juuri 40 - 50 elinikää?

        Onko vanha sielu sitten sellainen tunteeton hymyilykone, jolla ei ole tunteita? Jota ei oikeastaan mikään liikuta mihinkään suuntaan? Jos tämä on valaistumista niin minä ainakin jätän sen väliin noin 50 seuraavan syntymänkin jälkeen.

        Arvioipa vaikka Ior Bockin sielunikä piruuttasi tai vaikka Dalai Laman. Bock joi ainakin joskus omaa spermaansa ja Dalai Lama myöntää vihaavansa puluja ampuneensa niitä ilmakiväärillä. Mielenkiintoista oli myös että ennen kiinan otetta Tiibetissä munkit hallitsivat ja normaali ihmiset näkivät nälkää. Sitä en osaa sanoa oliko silloin jotenkin paremmin, mutta ei ainakaan täydellisesti.

        En tiedä varmasti sitä syntyykö uusia sieluja, vai ovatko sielumme olleet aina olemassa?

        Itse pidän täysin mahdollisena, että uusia sieluja syntyisi kokoajan. Maailmankaikkeudessakin syntyy kokoajan uusia tähdistöjä ja planeettoja. En tiedä sitten kelpaako se analogiaksi tähän, mutta en nyt parempaakan heti tässä keksi.

        Itämailla käsittääkseni ajatellaan, että maailmankaikkeus syntyy ja kuolee aina uudelleen ja uudelleen. Mikä sitten on tämän syklin pituus, on tämän hetkisen tietämyksen mukaan aika huima!

        Syklin pituus näyttäisi nimittäin olevan aivan käsittämätön! Maailmankaikkeushan on vasta aika alkuvaiheessaan ja n. 13,7 miljardia vuotta vanhana kuin vastasyntynyt pienokainen.

        Lisäksi maailmankaikkeus näyttää vain kiihdyttävän laajentumistaan, eikä suinkaan ole hidastumassa, kuten tähän saakka on olettu.

        Mulla on se käsitys, että vanhinkin sielu täällä maan päällä on kuitenkin suhteellisen nuori. Mitään Jumalaa on aivan turha lähteä etsimään ihmisten keskuudesta. Ei sielun vanhuudessa ole mun mielestäni mitään kovinkaan ihmeellistä ja glorian arvoista. Heidät tunnistaa ehkä parhaiten siitä, että he todellakin elävät ja antavat myös muidenkin elää.

        Joku Jeesus ja Buddha nyt olivat niitä vanhoja sieluja, joille lankesi varsin erikoinen tehtävä, mutta eivät he olleet sieluina sen kummempia kuin muutkaan vanhat sielut. Käsittääkseni heitä ei pidetä minään tunteettomina "hymyilykoneina", vaikka varmasti sitäkin osasivat tarvittaessa tehdä ja mä uskosin, että se vanha sieluisuus onkin lähinnä jotain sellaista missä tunne ja järki tekee hyvin tiivistä yhteistyötä keskenään.

        >>Arvioipa vaikka Ior Bockin sielunikä piruuttasi tai vaikka Dalai Laman. Bock joi ainakin joskus omaa spermaansa ja Dalai Lama myöntää vihaavansa puluja ampuneensa niitä ilmakiväärillä. Mielenkiintoista oli myös että ennen kiinan otetta Tiibetissä munkit hallitsivat ja normaali ihmiset näkivät nälkää. Sitä en osaa sanoa oliko silloin jotenkin paremmin, mutta ei ainakaan täydellisesti.


      • Rosatar
        Mr. Manynames kirjoitti:

        Jos teoreettisesti ajatellaan että vanhaksi sieluksi kehittyminen ja kaiken ymmärtäminen kestäisi juuri 40 - 50 elinikää?

        Onko vanha sielu sitten sellainen tunteeton hymyilykone, jolla ei ole tunteita? Jota ei oikeastaan mikään liikuta mihinkään suuntaan? Jos tämä on valaistumista niin minä ainakin jätän sen väliin noin 50 seuraavan syntymänkin jälkeen.

        Arvioipa vaikka Ior Bockin sielunikä piruuttasi tai vaikka Dalai Laman. Bock joi ainakin joskus omaa spermaansa ja Dalai Lama myöntää vihaavansa puluja ampuneensa niitä ilmakiväärillä. Mielenkiintoista oli myös että ennen kiinan otetta Tiibetissä munkit hallitsivat ja normaali ihmiset näkivät nälkää. Sitä en osaa sanoa oliko silloin jotenkin paremmin, mutta ei ainakaan täydellisesti.

        Kun minä nyt kuiteskin olen minä! Ja sanotko rehellisesti, olenko minä rasittava ihminen. Kun riekun siellä ja täällä ja kyselen kaikennäköistä!

        Kait se johtuu, osaltaan! Kuten joku jossakin kohtaa lausuikin onnistuneesti, toteamalla, että tämä kaikki elämiseen liittyvä on yhtä sekamelskaa! Ja joskus sitä vaan haluaa laittaa jotakin, tässä omassa minuudessaan, järjestykseen! Jos se nyt ylipäätään on edes mahdollista?

        Mutta kyllä nämä jutustelut kuiteskin aina jotakin antavat. Vaikkapa vaan murusia. Murusia siihen omaan ’täytekakkuunsa’! Ja onhan se ollut aika jänskä havaita, kuinka eri uskontojen ulottuvuudet, tietyissä ’ydinajatuksissaan', liipovat tai oikeemmin kietoutuvat (aika kiinteästikin) eettiseen ajatteluun. (Siihen minun elämiseni ’johtotähteen’, elämänkatsomukseeni).

        Kait tämä minun eettisyys –hakuisuuteni perustuu, tai on syntynyt tästä havainnosta/kysymyksestä: ”Miksi meidän täytyy elää näin moniarvoisessa maailmassa”. Ja inhimillisesti ajattelevana yksilönä minulle joskus tuottaa suurta tuskaa havaita, mikä tämä ristiriitojen kyllästämän moniarvoisuuden lopputulos on: ”Täysin rikkinäinen ihminen”: Ymmärrätkö?

        Ja vielä yksi aatos tähän kohtaan. Inhimillisestä hyvyydestä. Eikö se olekin sitä, että kukin meistä on ’velvollinen’ kunnioittamaan ihmisyyttä sekä itsessä että muissa? Eli ihmisyys koetaan kaikissa samanarvoiseksi?!

        Ja toisaalta, minusta on aika kiinnostavaa tämä karmanlain ja eettisen ajattelutavan, yhteneväisyys. Sillä eikö karmanlakikin ole aika, jopa ankara, moraalisen syyn ja seurauksen laki?! Molemmissa ajattelutavoissahan korostuu ajatus/käsitys hyvästä ja pahasta!

        Teoistako? Näin minä ajattelen, jos ne tekojen motiivit ovat pyyteettömiä. Toki, sitten kristinusko. Kumoaa kaiken, siis näitten tekojen osalta. Elämisesi teoilla ei ole mitään merkitystä. Loppupelissä! Siitäkin huolimatta, että kristillisen etiikan ylin itseisarvo on ihmisyys. Joka tässä mielessä lähentelee jopa humanisuutta!

        Toki, jos nyt ihan ittekseni olen (niitten teorioiden pohjalta) pohtinut ja etsinyt vastausta ’eroa’ hindulaisuuden ja buddhalaisuuden välillä. Ja nimenomaan nyt etiikan näkökulmasta tarkasteltuna. Niin onhan niissä eroa.

        Hindulaisuushan jaottelee (=eriarvoistaa ihmisen) kastijaolla. Ja Buddhalaisuuden mukaan eettisesti hyvää on kaikki, mikä edistää etenemistä pelastustiellä. Kumpi parempi?! Siis tässä elämisessä?! Ja mitä elämisen jälkeen??

        Sitä eroa en tosin oikein vieläkään osaa hahmottaa. Siis tässä sielunvaelluksessa ja karmassa! Molempien oppienhan mukaan. Ymmärtääkseni, jälleensyntyminen lakkaa. Mutta mitä sitten? Yksilöllisyys katoaa/häviää??

        Eli aikamoista sekamelskaa, tämä eläminen ja oma ’sulauttaminen’ siihen?!

        Pitäsköhän uskoa tähän E. Ahlmanin pohdintaan: ” Ihminen on itsellensä arvoitus, probleemi. Hän on ollut sitä aina siitä asti, kun hän kohosi tietoisuuden tasolle, oman itsensä tietoisuuteen.”

        Ps. Ja kiireesti ajatukset muualle. Arkisiin ’lomatunnelmiin’!!!!


      • mr. manynames
        Rosatar kirjoitti:

        Kun minä nyt kuiteskin olen minä! Ja sanotko rehellisesti, olenko minä rasittava ihminen. Kun riekun siellä ja täällä ja kyselen kaikennäköistä!

        Kait se johtuu, osaltaan! Kuten joku jossakin kohtaa lausuikin onnistuneesti, toteamalla, että tämä kaikki elämiseen liittyvä on yhtä sekamelskaa! Ja joskus sitä vaan haluaa laittaa jotakin, tässä omassa minuudessaan, järjestykseen! Jos se nyt ylipäätään on edes mahdollista?

        Mutta kyllä nämä jutustelut kuiteskin aina jotakin antavat. Vaikkapa vaan murusia. Murusia siihen omaan ’täytekakkuunsa’! Ja onhan se ollut aika jänskä havaita, kuinka eri uskontojen ulottuvuudet, tietyissä ’ydinajatuksissaan', liipovat tai oikeemmin kietoutuvat (aika kiinteästikin) eettiseen ajatteluun. (Siihen minun elämiseni ’johtotähteen’, elämänkatsomukseeni).

        Kait tämä minun eettisyys –hakuisuuteni perustuu, tai on syntynyt tästä havainnosta/kysymyksestä: ”Miksi meidän täytyy elää näin moniarvoisessa maailmassa”. Ja inhimillisesti ajattelevana yksilönä minulle joskus tuottaa suurta tuskaa havaita, mikä tämä ristiriitojen kyllästämän moniarvoisuuden lopputulos on: ”Täysin rikkinäinen ihminen”: Ymmärrätkö?

        Ja vielä yksi aatos tähän kohtaan. Inhimillisestä hyvyydestä. Eikö se olekin sitä, että kukin meistä on ’velvollinen’ kunnioittamaan ihmisyyttä sekä itsessä että muissa? Eli ihmisyys koetaan kaikissa samanarvoiseksi?!

        Ja toisaalta, minusta on aika kiinnostavaa tämä karmanlain ja eettisen ajattelutavan, yhteneväisyys. Sillä eikö karmanlakikin ole aika, jopa ankara, moraalisen syyn ja seurauksen laki?! Molemmissa ajattelutavoissahan korostuu ajatus/käsitys hyvästä ja pahasta!

        Teoistako? Näin minä ajattelen, jos ne tekojen motiivit ovat pyyteettömiä. Toki, sitten kristinusko. Kumoaa kaiken, siis näitten tekojen osalta. Elämisesi teoilla ei ole mitään merkitystä. Loppupelissä! Siitäkin huolimatta, että kristillisen etiikan ylin itseisarvo on ihmisyys. Joka tässä mielessä lähentelee jopa humanisuutta!

        Toki, jos nyt ihan ittekseni olen (niitten teorioiden pohjalta) pohtinut ja etsinyt vastausta ’eroa’ hindulaisuuden ja buddhalaisuuden välillä. Ja nimenomaan nyt etiikan näkökulmasta tarkasteltuna. Niin onhan niissä eroa.

        Hindulaisuushan jaottelee (=eriarvoistaa ihmisen) kastijaolla. Ja Buddhalaisuuden mukaan eettisesti hyvää on kaikki, mikä edistää etenemistä pelastustiellä. Kumpi parempi?! Siis tässä elämisessä?! Ja mitä elämisen jälkeen??

        Sitä eroa en tosin oikein vieläkään osaa hahmottaa. Siis tässä sielunvaelluksessa ja karmassa! Molempien oppienhan mukaan. Ymmärtääkseni, jälleensyntyminen lakkaa. Mutta mitä sitten? Yksilöllisyys katoaa/häviää??

        Eli aikamoista sekamelskaa, tämä eläminen ja oma ’sulauttaminen’ siihen?!

        Pitäsköhän uskoa tähän E. Ahlmanin pohdintaan: ” Ihminen on itsellensä arvoitus, probleemi. Hän on ollut sitä aina siitä asti, kun hän kohosi tietoisuuden tasolle, oman itsensä tietoisuuteen.”

        Ps. Ja kiireesti ajatukset muualle. Arkisiin ’lomatunnelmiin’!!!!

        Joku näköjään haluaa jäljitellä mua täällä! ;)

        No, kunhan pysyy asialinjalla, niin ei se mua yhtään haittaa! ;)

        Miten niin olisit jotenkin rasittava? Koskaan kun ei sais lakata kysymästäkään. Se merkitsee sitä, että on jäänyt paikoilleen, eikä halua/jaksa enää eteenpäin.

        Mähän en koe tätä maailmaa todellakaan minään sekamelskana. Aika kaukana siitä! Tosin sekamelskahan on omalla jännällä tavallaan ihan hassua. Mäkin voin kodissani elää välillä aika moisen sekamelskan keskellä, mutta silti yleensä löydän hakemani hyvinkin nopeasti. Se on siis tavallaan "järjestäytynyt kaaos"! 8-)

        Palapelikin pitää ensin hajottaa, että sen voisi koota uudelleen. Elämämme onkin välillä aikamoista palapeliäkin. ;)

        >>Ja inhimillisesti ajattelevana yksilönä minulle joskus tuottaa suurta tuskaa havaita, mikä tämä ristiriitojen kyllästämän moniarvoisuuden lopputulos on: ”Täysin rikkinäinen ihminen”: Ymmärrätkö? >Ja vielä yksi aatos tähän kohtaan. Inhimillisestä hyvyydestä. Eikö se olekin sitä, että kukin meistä on ’velvollinen’ kunnioittamaan ihmisyyttä sekä itsessä että muissa? Eli ihmisyys koetaan kaikissa samanarvoiseksi?! >Ja toisaalta, minusta on aika kiinnostavaa tämä karmanlain ja eettisen ajattelutavan, yhteneväisyys. Sillä eikö karmanlakikin ole aika, jopa ankara, moraalisen syyn ja seurauksen laki?! Molemmissa ajattelutavoissahan korostuu ajatus/käsitys hyvästä ja pahasta!>Teoistako? Näin minä ajattelen, jos ne tekojen motiivit ovat pyyteettömiä. Toki, sitten kristinusko. Kumoaa kaiken, siis näitten tekojen osalta. Elämisesi teoilla ei ole mitään merkitystä. Loppupelissä! Siitäkin huolimatta, että kristillisen etiikan ylin itseisarvo on ihmisyys. Joka tässä mielessä lähentelee jopa humanisuutta!>Hindulaisuushan jaottelee (=eriarvoistaa ihmisen) kastijaolla. Ja Buddhalaisuuden mukaan eettisesti hyvää on kaikki, mikä edistää etenemistä pelastustiellä. Kumpi parempi?! Siis tässä elämisessä?! Ja mitä elämisen jälkeen??>Sitä eroa en tosin oikein vieläkään osaa hahmottaa. Siis tässä sielunvaelluksessa ja karmassa! Molempien oppienhan mukaan. Ymmärtääkseni, jälleensyntyminen lakkaa. Mutta mitä sitten? Yksilöllisyys katoaa/häviää??>Pitäsköhän uskoa tähän E. Ahlmanin pohdintaan: ” Ihminen on itsellensä arvoitus, probleemi. Hän on ollut sitä aina siitä asti, kun hän kohosi tietoisuuden tasolle, oman itsensä tietoisuuteen.” >Ps. Ja kiireesti ajatukset muualle. Arkisiin ’lomatunnelmiin’!!!!


      • Sinuhe S.
        mr. manynames kirjoitti:

        Joku näköjään haluaa jäljitellä mua täällä! ;)

        No, kunhan pysyy asialinjalla, niin ei se mua yhtään haittaa! ;)

        Miten niin olisit jotenkin rasittava? Koskaan kun ei sais lakata kysymästäkään. Se merkitsee sitä, että on jäänyt paikoilleen, eikä halua/jaksa enää eteenpäin.

        Mähän en koe tätä maailmaa todellakaan minään sekamelskana. Aika kaukana siitä! Tosin sekamelskahan on omalla jännällä tavallaan ihan hassua. Mäkin voin kodissani elää välillä aika moisen sekamelskan keskellä, mutta silti yleensä löydän hakemani hyvinkin nopeasti. Se on siis tavallaan "järjestäytynyt kaaos"! 8-)

        Palapelikin pitää ensin hajottaa, että sen voisi koota uudelleen. Elämämme onkin välillä aikamoista palapeliäkin. ;)

        >>Ja inhimillisesti ajattelevana yksilönä minulle joskus tuottaa suurta tuskaa havaita, mikä tämä ristiriitojen kyllästämän moniarvoisuuden lopputulos on: ”Täysin rikkinäinen ihminen”: Ymmärrätkö? >Ja vielä yksi aatos tähän kohtaan. Inhimillisestä hyvyydestä. Eikö se olekin sitä, että kukin meistä on ’velvollinen’ kunnioittamaan ihmisyyttä sekä itsessä että muissa? Eli ihmisyys koetaan kaikissa samanarvoiseksi?! >Ja toisaalta, minusta on aika kiinnostavaa tämä karmanlain ja eettisen ajattelutavan, yhteneväisyys. Sillä eikö karmanlakikin ole aika, jopa ankara, moraalisen syyn ja seurauksen laki?! Molemmissa ajattelutavoissahan korostuu ajatus/käsitys hyvästä ja pahasta!>Teoistako? Näin minä ajattelen, jos ne tekojen motiivit ovat pyyteettömiä. Toki, sitten kristinusko. Kumoaa kaiken, siis näitten tekojen osalta. Elämisesi teoilla ei ole mitään merkitystä. Loppupelissä! Siitäkin huolimatta, että kristillisen etiikan ylin itseisarvo on ihmisyys. Joka tässä mielessä lähentelee jopa humanisuutta!>Hindulaisuushan jaottelee (=eriarvoistaa ihmisen) kastijaolla. Ja Buddhalaisuuden mukaan eettisesti hyvää on kaikki, mikä edistää etenemistä pelastustiellä. Kumpi parempi?! Siis tässä elämisessä?! Ja mitä elämisen jälkeen??>Sitä eroa en tosin oikein vieläkään osaa hahmottaa. Siis tässä sielunvaelluksessa ja karmassa! Molempien oppienhan mukaan. Ymmärtääkseni, jälleensyntyminen lakkaa. Mutta mitä sitten? Yksilöllisyys katoaa/häviää??>Pitäsköhän uskoa tähän E. Ahlmanin pohdintaan: ” Ihminen on itsellensä arvoitus, probleemi. Hän on ollut sitä aina siitä asti, kun hän kohosi tietoisuuden tasolle, oman itsensä tietoisuuteen.” >Ps. Ja kiireesti ajatukset muualle. Arkisiin ’lomatunnelmiin’!!!!

        Ai niin ei täällä sivistysmaissa :) Jostain kumman syystä ihmeparantumiset tapahtuvat aika kehitysmaissa ja siellä ne ruumiitkin heräävät henkiin.

        Taivaszombien elämä ei kiinnosta ainakaan minua. Siellä sitten hymyillään tylsistymättä ikuisesti.


      • sinuhe s
        Sinuhe S. kirjoitti:

        Ai niin ei täällä sivistysmaissa :) Jostain kumman syystä ihmeparantumiset tapahtuvat aika kehitysmaissa ja siellä ne ruumiitkin heräävät henkiin.

        Taivaszombien elämä ei kiinnosta ainakaan minua. Siellä sitten hymyillään tylsistymättä ikuisesti.

        vai eikö ole senvertaa mielikuvitusta.


      • Kuole..
        Mr. Manynames kirjoitti:

        Jos teoreettisesti ajatellaan että vanhaksi sieluksi kehittyminen ja kaiken ymmärtäminen kestäisi juuri 40 - 50 elinikää?

        Onko vanha sielu sitten sellainen tunteeton hymyilykone, jolla ei ole tunteita? Jota ei oikeastaan mikään liikuta mihinkään suuntaan? Jos tämä on valaistumista niin minä ainakin jätän sen väliin noin 50 seuraavan syntymänkin jälkeen.

        Arvioipa vaikka Ior Bockin sielunikä piruuttasi tai vaikka Dalai Laman. Bock joi ainakin joskus omaa spermaansa ja Dalai Lama myöntää vihaavansa puluja ampuneensa niitä ilmakiväärillä. Mielenkiintoista oli myös että ennen kiinan otetta Tiibetissä munkit hallitsivat ja normaali ihmiset näkivät nälkää. Sitä en osaa sanoa oliko silloin jotenkin paremmin, mutta ei ainakaan täydellisesti.

        länsimainen aivo voi spekuloida syntyykö sieluja vai eikö, mutta tämä järkeily nousee tietämättömyydestä, eli ei ole omakohtaista kokemusta ikuisesta minästä.

        Muinaiset tietäjät harjoittivat itseoivalluksen tieteellistä menetelmää, ja saivat näin suoran kokemuksen ikuisesta minästä. Tuo kokemus vahvistettiin pyhien kirjoitusten sanomalla. Mm Bhagavad-Gita sanoo näin:

        http://www.asitis.com/2/20.html

        "ikuinen ja aina olemassaoleva".

        Kuinka pitkään sielu vaeltaa tässä kosmoksessa on aina yksilöllistä. Ei ole mitään "vanhaa sielua", ainakaan jos puhutaan vuosiluvuista.

        Joku voi hyvinkin tallustaa vaikka eläinmaailmassa ja hyönteismaailmassa miljoonia vuosia, joku muu taas on useammin ihmiskehossa, jolloin on mahdollisuus lyhyessäkin ajassa palata ikuiseen maailmaan.

        Kaikki lähtee yksilön tarpeista, tietoisuudentila kuoleman hetkellä ratkaisee seuraavan elämän.


    • Viipotus

      Jälleensyntymä jatkuu niin kauan kunnes on puhdistunut ja valmis 100 prosenttisen henkiseen maailmaan. Sinne pääsee aloittamalla krishnatietoisuuden eli bhaktijoogan-prosessin. Uskokaamme tai älkää niin Krishna on Täydellisin Persoona ja Jumala, joka voi armahtaa jokaisen meistä.

      Niin kauan kun haluamme jatkaa nykyistä elämänlaatua ja menoa joudumme syntymään tänne. Mutta kun haluamme löytää vapautuksen ulos jälleensyntymä-kierrosta, Krishnan nimi kannattaa muistaa.

    • en halua tietää!

      Jot tietäisit montako kertaa sinun on tänne synnyttävä, et haluaisi syntyä tänne enää kertaakaan!

      • yks mahis

        olla olemassakaan. Eiköhän jokainen sielu ihan itse, omasta halustaan tänne halua sitten kun on ymmärtänyt kuinka kaukana on vielä itsestä. Täällähän me elämme sulkeutuneitten verhojen takana, harhassa kuvitellen tietävämme kaiken.


    • Valaistumistaodotellessa

      Jos elää kerralla pitempään niin ei tarvitse ihan heti jälleensyntyä, jotkut joogit elää vuosisatoja ja päättää sitten itse milloin jättävät ruumiinsa. Jälleensyntymisen kehä jatkuu yksilöstä riippuen niin monta elämää kuin tarve vaatii ennenkuin saavuttaa lopullisen valaistumisen, joten siitä vain meditoimaan ahkerasti niin yhdessäkin elämässä voi valaistua, Esimerkiksi, http://beforeitsnews.com/spirit/2017/05/yogis-who-lived-for-centuries-2509271.html

      • 51pros.merkitys

        Niin, ja tässä ketjussa aiemmin mainittu 51 prosentin valaistumisaste liittyy vasta nykyiseen ensimmäiseen asteeseen eli mars-vihkimykseen. Mars-vihkimys on nykyään valaistumispolun alkupisteessä. Buddhalainen täysinoppinut lama eli luostarin johtaja on noin kolmannella asteella, mikä sekään ei tarkoita vielä ylösnousemusta. Tuolta asteelta kylläkään ei enää tulla takaisin, koska tietty ykseyden tajuaminen ja täysi mielenhallinta positiivisissa merkeissä on saavutettu. Laman tasoisella prosessi siis vain etenee entisestään voimistuen ja tajunta laajenee.


    • Anonyymi

      Aivan täyttä huuhaata koko jälleensyntymisoppi.Täällä on ihmisellä ainoastaan yksi ainoa elämä.Vain Jeesus antaa pelastuksen joka vie kerran perille taivaaseen.Suosittelen ottamaan pelastuksen vastaan kun se on vielä mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe