Kuka laulaa Nainen tummissaan?

AOvm95

Hei!
kuka tietäisi tämän laulun suomenkielisen esittäjän? Eli mistä voisi löytää cd-levyn jossa olisi tämä kappale.
Kappale alkaa sanoin...
Hän saapuu keskiyöllä
näin viikatteenkin vyöllä
tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään....

35

18453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun laulaa

      suomalaisen version (muistaakseni). alkuperäisestä esittäjää en muista, olisiko Cher?

      • Unski Tunkio

        No ei kyllä ole Lea Laven. Lean laulu on nimeltään "Tumma nainen" (alkuperäinen on Cherin "Dark Lady") ja se alkaa sanoilla "ei noussutkaan hän autostaan, hän silitti kissaansa vain helmoissaan..."

        Tämä biisi mitä kysyttiin, on esittäjänsä puolesta koko ajan kielen päällä, mutta en sitä nyt saa sanottua. Jos tulee mieleen, niin kerron sen kyllä.


      • muzak.....

        Uriah Heep esitti alkuperäisenä ja laulaja oli edesmennyt David Byron


      • Anonyymi00030
        Unski Tunkio kirjoitti:

        No ei kyllä ole Lea Laven. Lean laulu on nimeltään "Tumma nainen" (alkuperäinen on Cherin "Dark Lady") ja se alkaa sanoilla "ei noussutkaan hän autostaan, hän silitti kissaansa vain helmoissaan..."

        Tämä biisi mitä kysyttiin, on esittäjänsä puolesta koko ajan kielen päällä, mutta en sitä nyt saa sanottua. Jos tulee mieleen, niin kerron sen kyllä.

        Uriah Heep, "Lady in Black".


    • tummissa

      Nainen tummissa - Lady in black. Lemon-yhtye levytti suomeksi.

    • u heep

      Kokeiles myös Keba -yhtyeen Koko ajan gogo. Alkuperäinenhän tietysti on Uriah Heepin tekosia, Vexi Salmi on sen komeasti kääntänyt suomeksi.

      • AOvm95

        Jep!
        Kiitos kaikille! Nyt vielä tahtoo tietoon mistä kyseisen kappaleen saisi. Siis kun menen kauppaan ja kysyn, niin kenen esiintyjän nimeltä? Kun kuulin radiosta senn lauloi mieshenkilö.

        Kiitos tiedoista!!!!!!!!!!!


      • JJM
        AOvm95 kirjoitti:

        Jep!
        Kiitos kaikille! Nyt vielä tahtoo tietoon mistä kyseisen kappaleen saisi. Siis kun menen kauppaan ja kysyn, niin kenen esiintyjän nimeltä? Kun kuulin radiosta senn lauloi mieshenkilö.

        Kiitos tiedoista!!!!!!!!!!!

        Kappaleen oikea nimi on Nainen tummissa ja yhtye
        on Lemon. Olen sen nähnyt jollain kokoelma-cd:llä. Harmittaa kun en silloin ostanut.


      • Kaksi eri biisiä
        AOvm95 kirjoitti:

        Jep!
        Kiitos kaikille! Nyt vielä tahtoo tietoon mistä kyseisen kappaleen saisi. Siis kun menen kauppaan ja kysyn, niin kenen esiintyjän nimeltä? Kun kuulin radiosta senn lauloi mieshenkilö.

        Kiitos tiedoista!!!!!!!!!!!

        toi miehen laulama versio on ihan toinen: Eli Lady in Black: Suomeksi jotenkin näin: Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden viitta tai harso ...(jossain;). Tässä käännös biisissä lauletaan siis KUOLEMASTA!

        Toi naisen laulama versio on se Cherin alkuperäinen. Suomeksi: ..ei noussutkaan hän autostaan, silitti kissaansa vain helmassaan.. tuo tumma nainen tanssi kuten liekit nuotion...jne. Tämä laulu kertoo PETETYSTÄ NAISESTA JA RAKKAUDESTA;D.


      • A.Ovm95
        Kaksi eri biisiä kirjoitti:

        toi miehen laulama versio on ihan toinen: Eli Lady in Black: Suomeksi jotenkin näin: Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden viitta tai harso ...(jossain;). Tässä käännös biisissä lauletaan siis KUOLEMASTA!

        Toi naisen laulama versio on se Cherin alkuperäinen. Suomeksi: ..ei noussutkaan hän autostaan, silitti kissaansa vain helmassaan.. tuo tumma nainen tanssi kuten liekit nuotion...jne. Tämä laulu kertoo PETETYSTÄ NAISESTA JA RAKKAUDESTA;D.

        Joo!!!!!!
        Eli laulun sanat menee jotakuinkin
        Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
        tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
        hän kertoi kyllmin huulin............

        Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
        Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
        jos vain tietäisin esittäjän!

        kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
        Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!


      • JJM
        A.Ovm95 kirjoitti:

        Joo!!!!!!
        Eli laulun sanat menee jotakuinkin
        Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
        tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
        hän kertoi kyllmin huulin............

        Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
        Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
        jos vain tietäisin esittäjän!

        kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
        Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!

        Uskoisit jo, se ON Lemon!


      • ismok
        A.Ovm95 kirjoitti:

        Joo!!!!!!
        Eli laulun sanat menee jotakuinkin
        Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
        tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
        hän kertoi kyllmin huulin............

        Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
        Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
        jos vain tietäisin esittäjän!

        kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
        Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kappaleen esittää yhtye nimeltä First, solistinaan mies.


      • jeppppppp

      • heep...
        A.Ovm95 kirjoitti:

        Joo!!!!!!
        Eli laulun sanat menee jotakuinkin
        Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
        tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
        hän kertoi kyllmin huulin............

        Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
        Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
        jos vain tietäisin esittäjän!

        kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
        Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!

        Juu...Lemon esitti kappaleen ensimmäisenä suomeks. Tuo Cherin esittämä on ihan eri kappale, jonka muistaakseni lea laven levytti suomeks. Mutta Lady in Black on Uriah Heep alkuperäinen esittäjä.


      • Anonyymi

        Laulajana Lefa Kiviharju. Löytyy hänen laulamanaan niin Lemonin kuin Firstinkin versiona. Lauloi siis molemmissa yhtyeissä. Hienoja tulkintoja molemmat.


    • chase

      Löytyy finnhits 4 albumilta. Yhtye on nimeltään Lemon. Itse latasin biisin netanttilan sivulta :)

      • hömppäiita

        löytyy cover versiona mm. osmo´s cosmos toisten parhaat levyltä, ihan ehkä paras versio jos nyt alkuperäistä oteta huomioon, alkuperäinen on tietty uriah heep.
        Suomeksi teki silloin kauan sitten lemon, ja on kai pari muutakin sen vinkunu.


      • 3mice
        hömppäiita kirjoitti:

        löytyy cover versiona mm. osmo´s cosmos toisten parhaat levyltä, ihan ehkä paras versio jos nyt alkuperäistä oteta huomioon, alkuperäinen on tietty uriah heep.
        Suomeksi teki silloin kauan sitten lemon, ja on kai pari muutakin sen vinkunu.

        tuolloin oli Lefa Kiviharju.


    • 26

      jo saitkin.
      Mua ihmetytti, kun mun lapset musiikintunnilla opettelivat kyseistä biisiä ala-asteella. En ehkä ite opena ois tollasta valinnut. Makunsa kullakin...

      Hieno biisi, ei siinä mitään, mutta yheksänvuotiaille...

    • Moikkasta

      En tiedä, mutta minun mielestä Lemon tai joku sen tyylinen. Olen AIVAN samaa mieltä kun "26". Olen 11-vuotias tyttö, ja laulettiin koulussa. On jääny karmivat muistot. Kamala laulu "pienille".

    • Anonyymi

      Alkuperäinen on Uriah Heep - Lady in black. Suomenkielinen versio on Lemon yhtyeen kappale.

      Suomalaisbändeistä myös Ensiferum on tehnyt mahtavan Lady in black -coverin. Tosin se on englanninkielinen.

    • Anonyymi

      Leif Kiviharju / Lemon-yhtye

    • Anonyymi

      Haa-a-aa aa-a-aa aa-a-a-a!
      HAA-A-AA AA A-A-A!

      • Anonyymi

        Sanat menee noin. Hän saapui... jne.


    • Anonyymi

      Suomeksi bändi nimeltä Lemon

      terv

    • "Tumma nainen", esittäjä Lea Laven. Englanniksi aikoinaan lauloi Cher, "Dark lady".

      • Anonyymi00031

        tuo on oikea tieto käsittääkseni esittäjä Lea laven = tumma nainen.

        Muutenki lea laven on aliarvostettu suhteessa Katri-helenaan ja Paula koivuniemeen.


      • Anonyymi00031 kirjoitti:

        tuo on oikea tieto käsittääkseni esittäjä Lea laven = tumma nainen.

        Muutenki lea laven on aliarvostettu suhteessa Katri-helenaan ja Paula koivuniemeen.

        Lea Laven ei ole ollut mediassa niin paljon esillä kuin Katri Helena ja Paula Koivuniemi. Myös Marion Rung on ollut enemmän esillä.


    • Tai olisiko suomennettu versio Uriah Heepin kappaleesta "Lady in black" ? En tiedä kuka esittää suomeksi. Tuo "Dark lady" taitaa olla väärä vastaus.

    • Anonyymi

      Seppo Suntsi Järvinen laulaa Nainen tummissaan

    • Anonyymi

      Haa-aa-aa-a-aa aa-a-aa-aa. HAA-A-AA AA-A-A-A!

      • Anonyymi

        ...Hän saapui keskiyöllä, jne. menee sanat tuohon.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Hän saapui keskiyöllä, jne. menee sanat tuohon.

        Olin ihan varma että Irina Milan lauloi sitä 70-luvulla, mutta ei löydy ainakaan youtubesta.


    • Anonyymi00029

      Ensimmäisenä tuon biisin teki Lemon vuonna 1972 - sanat suomeksi ovat Vexi Salmen. Sen on levyttänyt myös First, Jani-Matti Juhani sekä Hexenhaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe