Hei!
kuka tietäisi tämän laulun suomenkielisen esittäjän? Eli mistä voisi löytää cd-levyn jossa olisi tämä kappale.
Kappale alkaa sanoin...
Hän saapuu keskiyöllä
näin viikatteenkin vyöllä
tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään....
Kuka laulaa Nainen tummissaan?
35
18453
Vastaukset
- kun laulaa
suomalaisen version (muistaakseni). alkuperäisestä esittäjää en muista, olisiko Cher?
- Unski Tunkio
No ei kyllä ole Lea Laven. Lean laulu on nimeltään "Tumma nainen" (alkuperäinen on Cherin "Dark Lady") ja se alkaa sanoilla "ei noussutkaan hän autostaan, hän silitti kissaansa vain helmoissaan..."
Tämä biisi mitä kysyttiin, on esittäjänsä puolesta koko ajan kielen päällä, mutta en sitä nyt saa sanottua. Jos tulee mieleen, niin kerron sen kyllä. - muzak.....
Uriah Heep esitti alkuperäisenä ja laulaja oli edesmennyt David Byron
- Anonyymi00030
Unski Tunkio kirjoitti:
No ei kyllä ole Lea Laven. Lean laulu on nimeltään "Tumma nainen" (alkuperäinen on Cherin "Dark Lady") ja se alkaa sanoilla "ei noussutkaan hän autostaan, hän silitti kissaansa vain helmoissaan..."
Tämä biisi mitä kysyttiin, on esittäjänsä puolesta koko ajan kielen päällä, mutta en sitä nyt saa sanottua. Jos tulee mieleen, niin kerron sen kyllä.Uriah Heep, "Lady in Black".
- tummissa
Nainen tummissa - Lady in black. Lemon-yhtye levytti suomeksi.
- u heep
Kokeiles myös Keba -yhtyeen Koko ajan gogo. Alkuperäinenhän tietysti on Uriah Heepin tekosia, Vexi Salmi on sen komeasti kääntänyt suomeksi.
- AOvm95
Jep!
Kiitos kaikille! Nyt vielä tahtoo tietoon mistä kyseisen kappaleen saisi. Siis kun menen kauppaan ja kysyn, niin kenen esiintyjän nimeltä? Kun kuulin radiosta senn lauloi mieshenkilö.
Kiitos tiedoista!!!!!!!!!!! - JJM
AOvm95 kirjoitti:
Jep!
Kiitos kaikille! Nyt vielä tahtoo tietoon mistä kyseisen kappaleen saisi. Siis kun menen kauppaan ja kysyn, niin kenen esiintyjän nimeltä? Kun kuulin radiosta senn lauloi mieshenkilö.
Kiitos tiedoista!!!!!!!!!!!Kappaleen oikea nimi on Nainen tummissa ja yhtye
on Lemon. Olen sen nähnyt jollain kokoelma-cd:llä. Harmittaa kun en silloin ostanut. - Kaksi eri biisiä
AOvm95 kirjoitti:
Jep!
Kiitos kaikille! Nyt vielä tahtoo tietoon mistä kyseisen kappaleen saisi. Siis kun menen kauppaan ja kysyn, niin kenen esiintyjän nimeltä? Kun kuulin radiosta senn lauloi mieshenkilö.
Kiitos tiedoista!!!!!!!!!!!toi miehen laulama versio on ihan toinen: Eli Lady in Black: Suomeksi jotenkin näin: Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden viitta tai harso ...(jossain;). Tässä käännös biisissä lauletaan siis KUOLEMASTA!
Toi naisen laulama versio on se Cherin alkuperäinen. Suomeksi: ..ei noussutkaan hän autostaan, silitti kissaansa vain helmassaan.. tuo tumma nainen tanssi kuten liekit nuotion...jne. Tämä laulu kertoo PETETYSTÄ NAISESTA JA RAKKAUDESTA;D. - A.Ovm95
Kaksi eri biisiä kirjoitti:
toi miehen laulama versio on ihan toinen: Eli Lady in Black: Suomeksi jotenkin näin: Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden viitta tai harso ...(jossain;). Tässä käännös biisissä lauletaan siis KUOLEMASTA!
Toi naisen laulama versio on se Cherin alkuperäinen. Suomeksi: ..ei noussutkaan hän autostaan, silitti kissaansa vain helmassaan.. tuo tumma nainen tanssi kuten liekit nuotion...jne. Tämä laulu kertoo PETETYSTÄ NAISESTA JA RAKKAUDESTA;D.Joo!!!!!!
Eli laulun sanat menee jotakuinkin
Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
hän kertoi kyllmin huulin............
Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
jos vain tietäisin esittäjän!
kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!! - JJM
A.Ovm95 kirjoitti:
Joo!!!!!!
Eli laulun sanat menee jotakuinkin
Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
hän kertoi kyllmin huulin............
Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
jos vain tietäisin esittäjän!
kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!Uskoisit jo, se ON Lemon!
- ismok
A.Ovm95 kirjoitti:
Joo!!!!!!
Eli laulun sanat menee jotakuinkin
Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
hän kertoi kyllmin huulin............
Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
jos vain tietäisin esittäjän!
kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!Kappaleen esittää yhtye nimeltä First, solistinaan mies.
- jeppppppp
ismok kirjoitti:
Kappaleen esittää yhtye nimeltä First, solistinaan mies.
Lemonhan se on http://fi.wikipedia.org/wiki/Lemon
- heep...
A.Ovm95 kirjoitti:
Joo!!!!!!
Eli laulun sanat menee jotakuinkin
Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
tuo tumma nainen ikuisuuden harso silmillään
hän kertoi kyllmin huulin............
Ja kuulin radiosta enkä muista kuin pätkän laulusta ja SEN LAULOI MIES!!!
Mutta KUKA? Lupaan etsiä kaikki mahdolliset paikat., missä vanhojakin levyjä myydään,
jos vain tietäisin esittäjän!
kertokaa kaikista vinkeistä mikä helpottaisi etsimistä!!!
Kiittoooosssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!Juu...Lemon esitti kappaleen ensimmäisenä suomeks. Tuo Cherin esittämä on ihan eri kappale, jonka muistaakseni lea laven levytti suomeks. Mutta Lady in Black on Uriah Heep alkuperäinen esittäjä.
- Anonyymi
Laulajana Lefa Kiviharju. Löytyy hänen laulamanaan niin Lemonin kuin Firstinkin versiona. Lauloi siis molemmissa yhtyeissä. Hienoja tulkintoja molemmat.
- chase
Löytyy finnhits 4 albumilta. Yhtye on nimeltään Lemon. Itse latasin biisin netanttilan sivulta :)
- hömppäiita
löytyy cover versiona mm. osmo´s cosmos toisten parhaat levyltä, ihan ehkä paras versio jos nyt alkuperäistä oteta huomioon, alkuperäinen on tietty uriah heep.
Suomeksi teki silloin kauan sitten lemon, ja on kai pari muutakin sen vinkunu. - 3mice
hömppäiita kirjoitti:
löytyy cover versiona mm. osmo´s cosmos toisten parhaat levyltä, ihan ehkä paras versio jos nyt alkuperäistä oteta huomioon, alkuperäinen on tietty uriah heep.
Suomeksi teki silloin kauan sitten lemon, ja on kai pari muutakin sen vinkunu.tuolloin oli Lefa Kiviharju.
- 26
jo saitkin.
Mua ihmetytti, kun mun lapset musiikintunnilla opettelivat kyseistä biisiä ala-asteella. En ehkä ite opena ois tollasta valinnut. Makunsa kullakin...
Hieno biisi, ei siinä mitään, mutta yheksänvuotiaille... - Moikkasta
En tiedä, mutta minun mielestä Lemon tai joku sen tyylinen. Olen AIVAN samaa mieltä kun "26". Olen 11-vuotias tyttö, ja laulettiin koulussa. On jääny karmivat muistot. Kamala laulu "pienille".
- Anonyymi
Alkuperäinen on Uriah Heep - Lady in black. Suomenkielinen versio on Lemon yhtyeen kappale.
Suomalaisbändeistä myös Ensiferum on tehnyt mahtavan Lady in black -coverin. Tosin se on englanninkielinen. - Anonyymi
Leif Kiviharju / Lemon-yhtye
- Anonyymi
Haa-a-aa aa-a-aa aa-a-a-a!
HAA-A-AA AA A-A-A!- Anonyymi
Sanat menee noin. Hän saapui... jne.
- Anonyymi
Suomeksi bändi nimeltä Lemon
terv "Tumma nainen", esittäjä Lea Laven. Englanniksi aikoinaan lauloi Cher, "Dark lady".
- Anonyymi00031
tuo on oikea tieto käsittääkseni esittäjä Lea laven = tumma nainen.
Muutenki lea laven on aliarvostettu suhteessa Katri-helenaan ja Paula koivuniemeen. Anonyymi00031 kirjoitti:
tuo on oikea tieto käsittääkseni esittäjä Lea laven = tumma nainen.
Muutenki lea laven on aliarvostettu suhteessa Katri-helenaan ja Paula koivuniemeen.Lea Laven ei ole ollut mediassa niin paljon esillä kuin Katri Helena ja Paula Koivuniemi. Myös Marion Rung on ollut enemmän esillä.
Tai olisiko suomennettu versio Uriah Heepin kappaleesta "Lady in black" ? En tiedä kuka esittää suomeksi. Tuo "Dark lady" taitaa olla väärä vastaus.
- Anonyymi
Seppo Suntsi Järvinen laulaa Nainen tummissaan
- Anonyymi
Haa-aa-aa-a-aa aa-a-aa-aa. HAA-A-AA AA-A-A-A!
- Anonyymi
...Hän saapui keskiyöllä, jne. menee sanat tuohon.
- Anonyymi00032
Anonyymi kirjoitti:
...Hän saapui keskiyöllä, jne. menee sanat tuohon.
Olin ihan varma että Irina Milan lauloi sitä 70-luvulla, mutta ei löydy ainakaan youtubesta.
- Anonyymi00029
Ensimmäisenä tuon biisin teki Lemon vuonna 1972 - sanat suomeksi ovat Vexi Salmen. Sen on levyttänyt myös First, Jani-Matti Juhani sekä Hexenhaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602