Silmälasit ja kypärä

hgfrew

Kyllä on vaikeata löytää kypärä johon saa myös silmälasit mahtumaan, tyttäreni on kokeillut noin 20 ja mihinkään ei mee lasit, tulee liian kalliiksi käyttää aina piilareita kun ajelee

19

3140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaari001

      Mulla ainakin mahtuu suhuberth u- kypärään s-lasit.

    • Silmälasit.
      Kypärämerkki on Shark ja hyvin mahtuu lasit olemaan. Olen myös kokeillut Syko merkkistä halpis kypärää ja sinnekin lasit mahtuivat.
      En oikein usko tuota etteivät lasit mahdu siellä olemaan.
      Niin, ja tottakai ensin kypärä päähän ja sitten vasta lasit silmille..

    • piilarien

      käyttö ajossa voi tulla kalliiksi,mun muija käyttää enimmäkseen piilareita ei se ainakaan ole valittanut kalleudesta,on sillä joskus lasitkin hyvin sopii nekin

      • Juuri pyörän hankkinut

        Shoein kypärään minulla ainakin sujahtaa hyvin rillit, eli kannattaa kokeilla. Malli on XR-1000 itselläni.


    • kypärät

      Niihin yleensä saa helposti lasit. Itse käytän Schuberthia jopa joustavasankaisilla laseilla. Nämä lasit pitää olla päässä kun laittaa kypärän päähän.

    • arv1

      Vai ettei olisi sitten laseissa vika..? Itselläni on silmälasit ja läjä aurinkolaseja, kaikki sopii kypärän sisään. Lasien sangat ovat kovilla siinä kohtaa kun niitä päähän ujutetaan mutta kaupasta saapi sitten uusia kun vanhat antautuu.

      • niin 

        Viimeisimmät taittokertoimella 1,7 olevat monitehoni maksoivat vaivaiset 800 euroa.


      • metze
        niin  kirjoitti:

        Viimeisimmät taittokertoimella 1,7 olevat monitehoni maksoivat vaivaiset 800 euroa.

        avattavia ...yleensä menee riisumatta laseja


    • Paas laittaen plikalle potta päähän ja sitte silmäklasikauppaa.
      San myyjälle että ettii yhistelmään sopivat klasit.

      • tainnut 

        paljon silmälasiostoksilla käydä.


    • vielä...

      Nolanin N84 on myös hyvä silmälasien kanssa.

      • yllättynyt

        Luulin, että kaikkiin kypäriin menisi lasit. Umpikypäräänkin laittaa sitten kun on pistänyt potan päähän, niin visiiriaukosta lasit.


      • niissä....
        yllättynyt kirjoitti:

        Luulin, että kaikkiin kypäriin menisi lasit. Umpikypäräänkin laittaa sitten kun on pistänyt potan päähän, niin visiiriaukosta lasit.

        Joissakin kypärissä on sisätoppauksissa paremmin tilaa sangoille kuin toisissa.


    • lasien kokoa

      Kyllä normaalit silmälasit mahtuvat normaaleihin kypäriin. Tarkistapas asia uudelleen. Itse olen silmälasipäinen ja aina on kypärään lasit mahtuneet, jopa ihan bilteman halpiksiinkin!

      • Vaikuttaa

        Onko ostanut sopivan tiukan vai väljän horon joita ikävä kyllä ostetaan paljon.Jos on sopivan tiukka kypärä ja ei ole sangan uria kuten shoeissa niin lasit jää koholle tai mihin asentoon hyvänsä ja painavat päätä.


      • niin 
        Vaikuttaa kirjoitti:

        Onko ostanut sopivan tiukan vai väljän horon joita ikävä kyllä ostetaan paljon.Jos on sopivan tiukka kypärä ja ei ole sangan uria kuten shoeissa niin lasit jää koholle tai mihin asentoon hyvänsä ja painavat päätä.

        Valitettavan monelle käy myös niin että ostetaan liian kireä potta. Eli jos silmäsi painuu viiruun kuin kiinalaisella ja poskesi peittävät puolet näkökentästä niin mene hyvä ihminen ja osta vähän isompi potta. Isosta saa aina pienemmän mutta pienestä ei saa isoa tekemälläkään.

        Itsekin haksahdin tähän samaan joskus aikoinaan kun ensimmäistä pottaa ostin. Kavereiden neuvot olivat niitä tyypillisiä että jos pysty avaamaan suusi niin potta on liian iso. Ensimmäisen kesän yritin sitten sillä pärjäillä ja odottelin että koska se väljistyisi. Mutta turhaan. Silmälasien tunkeminen päähän oli aina tuskallista ja aina ne jäi törölleen liian kauas ja näkökenttä oli virheellinen. Armoton päänsärky iski päälle aina kun potta oli vähän aikaa päässä.

        Aina kypärä jonkin verran löystyy käytössä mutta löystymisen määrää täytyy päätellä sisuspehmusteen paksuudesta joka vaihtelee melkoisesti eri kypärämerkeillä ja -malleilla.

        Nykyisin käytän pääsääntöisesti avattavaa mallia koska se on todella mukava ja helppokäyttöinen silmälasien kanssa. Miinuksena koen ainoastaan sen lisäpainon.


      • ex_rillipää
        niin  kirjoitti:

        Valitettavan monelle käy myös niin että ostetaan liian kireä potta. Eli jos silmäsi painuu viiruun kuin kiinalaisella ja poskesi peittävät puolet näkökentästä niin mene hyvä ihminen ja osta vähän isompi potta. Isosta saa aina pienemmän mutta pienestä ei saa isoa tekemälläkään.

        Itsekin haksahdin tähän samaan joskus aikoinaan kun ensimmäistä pottaa ostin. Kavereiden neuvot olivat niitä tyypillisiä että jos pysty avaamaan suusi niin potta on liian iso. Ensimmäisen kesän yritin sitten sillä pärjäillä ja odottelin että koska se väljistyisi. Mutta turhaan. Silmälasien tunkeminen päähän oli aina tuskallista ja aina ne jäi törölleen liian kauas ja näkökenttä oli virheellinen. Armoton päänsärky iski päälle aina kun potta oli vähän aikaa päässä.

        Aina kypärä jonkin verran löystyy käytössä mutta löystymisen määrää täytyy päätellä sisuspehmusteen paksuudesta joka vaihtelee melkoisesti eri kypärämerkeillä ja -malleilla.

        Nykyisin käytän pääsääntöisesti avattavaa mallia koska se on todella mukava ja helppokäyttöinen silmälasien kanssa. Miinuksena koen ainoastaan sen lisäpainon.

        mä menen leikkauttaan silmäni. kun lähes kaikissa harrastuksissani lasit aiheuttavat turhaa vaivaa! just toi kypärän kans kikkailu, uidessa piilarit huuhtoutuu pois, sateessa ja sumussa lasit ikävät jne.


      • Blind Faith
        ex_rillipää kirjoitti:

        mä menen leikkauttaan silmäni. kun lähes kaikissa harrastuksissani lasit aiheuttavat turhaa vaivaa! just toi kypärän kans kikkailu, uidessa piilarit huuhtoutuu pois, sateessa ja sumussa lasit ikävät jne.

        Leikkauta vaan silmät pois. Sokiana on kiva olla.


      • Pirssimiekkonen
        Blind Faith kirjoitti:

        Leikkauta vaan silmät pois. Sokiana on kiva olla.

        Jos en aivan väärin muista, niin hämäränäkö voi heiketä, eli kannattaa miettiä kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe