Miten voin puolustautua

hyökkäykseltä?

Olen isohko mies. Käyn salilla ja lihasta löytyy. Enkä usko yliluonnolliseen enkä pelkää mitään, vasta kun nyt.....Pyydän teiltä apua.

Kello oli siinä 20.00 kun olin menossa ilta pesulle. Kuten normaalisti tulee hikoiltua paljon kun salillakin tulee käytyä. Joten, menin suihkuun ja pistin kylpyhuoneen oven kiinni. Syytä minulla ei ole laittaa ovealukkoon kun asun yksinäni. Vedin suihku verhoa kiinni että ei kokohuone kastu siinä hommissa. Sitten kesken pesun minulle kävi jotakin outoa. Kun suljin silmäni ja suihkutin suihkulla kasvoilleni kuulin kun suihkun vieressä ollut ikkuna rämähti auki todella lujaa paukaisten. Kuin joku olisi potkaissut sen auki. Kun avassin silmäni huomasin että olin suihkussa pilkko pimeässä, sähköt olivat katkenneet ja veden tulo suihkusta lakannut. Jonkun kumman syyn takia kaikki ihokarvani nousivat pystyyn ja sydän alkoi hakkaamaan. Tuli todella pelokas olo, ihan kuin olisin ollut avuton pikkulapsi. Sitten sekuntteja rysähdyksen ja valojen sammumisen jälkeen kuulin todella syvän ja karkean huokaisun. Se kuului todella kovaan ja hitaasti. Ihan kuin sitä huokausta olisi valutettu hiljaan. Silloin minulta petti jalat alta ja kaaduin lattialle selkä seinää vasten. Huokaus oli loppunut ja oli pimeää. Huomasin että en päässyt takaisin takaisin jaloilleni koska olin halvaantunut jaloista alaspäin. Ja jossakin siinä välissä olin ulostanut ja laskenut alleni mutta en ollut huomannut. Siinä minä sitten makasin pimeässä kylppärissä suihkun alla omissa ulosteissani. Onnekseni sain jalkoihini tunnon noin parinkymmenen minuutin päästä.

Tämän jälkeen olen pelännyt olla yksin kotona ja nukun valot päällä nykyään. Yleensä pidän telkkaria päällä ajastimella ja yritän nukahtaa ennen kuin telkkari sammuu. Mutta nyt siihen kysymykseen...

Minulla oli kokoajan sen tapahtuneen jälkeen olo että joku poltegraistin tapainen henki hyökkäsi silloin kimppuuni. Onko mitään magiaa millä voi puolustautua henkien hyökkäyksiltä. Tai yleensä mitään konstia jolla voin pitää pahan pois läheltäni?

27

1297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa

      En tiedä millainen elämänkatsomuksesi on, mutta seuraavassa joitain yleisohjeita, toivottavasti löydät edes jotenkin elämänkatsomukseesi sopivan ohjeen. Oletan nyt koko ajan, että kyse tosiaan oli "pahan" tai alhaisen hengen hyökkäyksestä (ei esim. salamaniskusta tai muusta vastaaavasta "maallisemmasta" selityksestä). Vastaan lyhyesti ja suppeasti, koska nämä asiat ovat tätä vastausta monimutkaisempia

      1. Pelko pois. Pelko huokuttelee heitä liikaa, he pääsevät silloin liian helposti lähellesi. Tiedän että se voi tuntua vaikealta, mutta "alhasilla" hengillä ei ole oikeutta koskea sinuun, jos et siihen anna lupaa. Heillä ei myöskään ole oikeuttaa olla asunnossasi, koska sinä asut siinä, eivät he.

      2. Hyökkäyksiin paras apu on ollut sanoa selvä kielto: MENE POIS! Lisäksi voit turvautua "valoon". Eli kuvittele asuntoosi valo-olentoja (enkeleitä), joita pyydät suojaamaan sinua. eikä tarvitse olla "uskovainen" heidän apua käyttääkseen.

      3. suojaa itsesi. kuvittele itsesi kirkkaan valopallon sisään, sellaisen pallon joka ympäröi sinut täydellisesti. Näin sinua kohtaan kohdistuvat hyökkäykset ovat vaikemapia. Voit suojata itsesi myös yön ajaksi. jos koet kristinuskon tai muun uskon läheiseksi, niin pyydä sen mukaan vaikka apua. (arkkienkeli mikael tmv.)Sekin toimii. Lisäksi voit samala tavalla myös suojata koko asuntosi. PAllon rajat voivat mennä aivan hyvin seinien ja ikkunoiden ulkopuolle. Ja kaiken tämän siis voit tehdä pelkästään mielesi avulla: kuvittelet vain asuntosi suojaavan pallon sisään.

      4. jos olet uskovainen, niin monet ovat kokeneet rukouksen auttavaksi. Itse näen, että mitä tahansa teet, sinun on oikeasti uskottava siihen, jos annat epäilylle tai pelolle sijaa, niin ei nuo toimi. Lisäksi kannattaisi miettiä miksi se hyökkäys kohdistui sinuun, voihan tietysti olla, että sinun asunnossasi on ennenkin ollut tuollaista, en tiedä.

      5. JOS tuo oli todella jonkun hengen hyökkäys se oli jo aika vakava. Suomessa toimii rajatiedon auttava puhelin (en tiedä numeroa, löytyy varmaan googlella), josta varmasti osaavat auttaa tai antavat sellaisen henkilön nimen,joka voi antaa sinulle vielä yksityiskohtaisempia ohjeita ja joka osaa hoitaa henkien karkotuksen.

      Ja vielä kerran: pelko pois. Vaikeaa se voi olla tuollaisen hyökkäyksen jälkeen, mutta se ei auta yhtään mitään. Jamieti olisiko kyseessä kuitnekin voinut olla esimerkiksi salama. Tuossa nyt ainakin alkupala.

      • hyökkäykseltä?

        Olen täysi ateisti. Eli en usko mihinkään yliluonnolliseen. Tai oikeastaan en haluan uskoa. Mutta tämä tapahtuma kyllä tuntui niin yliluonnolliselta että en missään nimessä halua kokea uudelleen. Lääkkeitä en käytä eikä se todellakaan ollut mikään ukon isku. Kyllä sen minä olisin tajunnut jos olisi ollut. Se ääni oli ihan kuin jonkun suu olisi täyttänyt katon ja huokaissut suoraan päälleni. Ja mitä noihin mielikuvitus vinkkeihin tulee, en ole varma pystynkö niihin. Kun en muutenkaan usko enkeleihin niin on vaikea kuvitella että toivon semmoisen minut pelastavan. Tuntuu jotenkin hölmöltä.

        Ja Itzlille, en ole tuo "jaa" nimimerkki ja tämä juttu on tosi. Täällä ei paljoa rohkeutta vaadita kertomaan hävettävimmätkin salaisuudet kun ei kerta kasvotusten tarvitse puhua.


      • Itzli
        hyökkäykseltä? kirjoitti:

        Olen täysi ateisti. Eli en usko mihinkään yliluonnolliseen. Tai oikeastaan en haluan uskoa. Mutta tämä tapahtuma kyllä tuntui niin yliluonnolliselta että en missään nimessä halua kokea uudelleen. Lääkkeitä en käytä eikä se todellakaan ollut mikään ukon isku. Kyllä sen minä olisin tajunnut jos olisi ollut. Se ääni oli ihan kuin jonkun suu olisi täyttänyt katon ja huokaissut suoraan päälleni. Ja mitä noihin mielikuvitus vinkkeihin tulee, en ole varma pystynkö niihin. Kun en muutenkaan usko enkeleihin niin on vaikea kuvitella että toivon semmoisen minut pelastavan. Tuntuu jotenkin hölmöltä.

        Ja Itzlille, en ole tuo "jaa" nimimerkki ja tämä juttu on tosi. Täällä ei paljoa rohkeutta vaadita kertomaan hävettävimmätkin salaisuudet kun ei kerta kasvotusten tarvitse puhua.

        Kertoisitko hieman kokemusta edeltäneiden päivien tapahtumista. Minkälainen esimerkiksi oli unirytmisi? Valvoitko? Nukuitko myöhään? Olitko ylitöissä? Otitko päiväunet?

        Onko mitään vastaavaa tai edes osapuilleen samanlaisiin "fiiliksiin" liittyvää tapahtunut koskaan aikaisemmin (huom: _koskaan_).

        Tiedetäänkö suvussasi kulkevan mitään neurologisia sairauksia tai esim. jonkinlaista yliherkkyyttä tms?

        Kannattaa mielestäni tutkia kaikki mahdolliset arkipäiväiset syyt tapahtumiin. Näitä on useampia kuin tulee ensin ajatelleeksikaan.

        Oliko kokemuksella sinulle jotakin käsittellistä merkitystä?

        Ahdistaako tai painostaako jokin ratkaisematon asia mieltäsi? Saattaisiko sinulla olla jokin alitajuinen tiedostamaton pelko?

        Olisiko tuuli voinut paiskata ikkunan kiinni?

        Jos mitään arkisia syitä ei löydy, aikaisempi veikkaukseni unihalvauksesta vaikuttaisi edelleen melko hyvältä. Oudon ja voimakkaan äänen kuuleminen, kehon tunnottomuus ja tajunnan menettäminen viittaisivat samantyyppiseen kokemukseen. Osaisiko joku sanoa, tiedetäänkö spontaaneja unihalvauksia tapahtuneen hereillä ollessa?

        Se että olet ateisti ei vielä sano mitään. Eräskin täysin ateistinen kaverini on nähnyt vaikka mitä haamuja ja demoneita. Eri asia sitten oliko niitä silti oikeasti olemassa. Ateistisuus ei kuitenkaan vielä turvaa myyttisen aineiston tunkeutumiselta arkitajuntaan, jos sinulla jostain syystä on herkkyyttä joskus joutua sellaisiin tiloihin.

        Tällä tavalla minä asian näen. On tietysti hiton vaikea sanoa asiasta mitään näin täysin ulkopuolisena. Itse en ole kokenut mitään niin negatiivista kuin mitä kuvailit edes silloin kun olen kutsunut henkiä tai jopa Saatanaa. Uhkaavia näkyjä ja tuntemuksia olen näiden ansiosta kylläkin kokenut, mutten kuitenkaan koskaan housuuni ulostanut tai menettänyt tajuntaani.

        Oletko "täysi" ateisti? Haetko kenties ateismista turvaa, koska alitajuisesti pelkäät että kenties haamuja tms on sittenkin olemassa? Tällöin kyse voisi olla psyykesi yksipuoleisuuden luomasta paineesta, joka purkautui tuollaisena kokemuksena, kun pyykesi epätoivoisesti koettaa murtaa itse luomasi muurit ja eheytyä sisäisesti.

        Tässä parasta mitä minulla on antaa tältä pohjalta.


      • jaa
        Itzli kirjoitti:

        Kertoisitko hieman kokemusta edeltäneiden päivien tapahtumista. Minkälainen esimerkiksi oli unirytmisi? Valvoitko? Nukuitko myöhään? Olitko ylitöissä? Otitko päiväunet?

        Onko mitään vastaavaa tai edes osapuilleen samanlaisiin "fiiliksiin" liittyvää tapahtunut koskaan aikaisemmin (huom: _koskaan_).

        Tiedetäänkö suvussasi kulkevan mitään neurologisia sairauksia tai esim. jonkinlaista yliherkkyyttä tms?

        Kannattaa mielestäni tutkia kaikki mahdolliset arkipäiväiset syyt tapahtumiin. Näitä on useampia kuin tulee ensin ajatelleeksikaan.

        Oliko kokemuksella sinulle jotakin käsittellistä merkitystä?

        Ahdistaako tai painostaako jokin ratkaisematon asia mieltäsi? Saattaisiko sinulla olla jokin alitajuinen tiedostamaton pelko?

        Olisiko tuuli voinut paiskata ikkunan kiinni?

        Jos mitään arkisia syitä ei löydy, aikaisempi veikkaukseni unihalvauksesta vaikuttaisi edelleen melko hyvältä. Oudon ja voimakkaan äänen kuuleminen, kehon tunnottomuus ja tajunnan menettäminen viittaisivat samantyyppiseen kokemukseen. Osaisiko joku sanoa, tiedetäänkö spontaaneja unihalvauksia tapahtuneen hereillä ollessa?

        Se että olet ateisti ei vielä sano mitään. Eräskin täysin ateistinen kaverini on nähnyt vaikka mitä haamuja ja demoneita. Eri asia sitten oliko niitä silti oikeasti olemassa. Ateistisuus ei kuitenkaan vielä turvaa myyttisen aineiston tunkeutumiselta arkitajuntaan, jos sinulla jostain syystä on herkkyyttä joskus joutua sellaisiin tiloihin.

        Tällä tavalla minä asian näen. On tietysti hiton vaikea sanoa asiasta mitään näin täysin ulkopuolisena. Itse en ole kokenut mitään niin negatiivista kuin mitä kuvailit edes silloin kun olen kutsunut henkiä tai jopa Saatanaa. Uhkaavia näkyjä ja tuntemuksia olen näiden ansiosta kylläkin kokenut, mutten kuitenkaan koskaan housuuni ulostanut tai menettänyt tajuntaani.

        Oletko "täysi" ateisti? Haetko kenties ateismista turvaa, koska alitajuisesti pelkäät että kenties haamuja tms on sittenkin olemassa? Tällöin kyse voisi olla psyykesi yksipuoleisuuden luomasta paineesta, joka purkautui tuollaisena kokemuksena, kun pyykesi epätoivoisesti koettaa murtaa itse luomasi muurit ja eheytyä sisäisesti.

        Tässä parasta mitä minulla on antaa tältä pohjalta.

        Spontaaneja unihalvauksia sattuu "valveilla" ollessa useimmin silloin, kun henkilöllä on liikaa univelkaa. Harvinaisia kyllä ovat, mutta ei mahdottomia. Luultavasti en vakuuta sua edes tällä, kun luulet vieläkin mun olevan kiihko, mutta ei se mitään =)

        jaa kiittää ja kumartaa taas


      • teemtee

    • Ereshkigal

      Teoria: jokin sinussa itsessäsi, jokin mikä on aina ollut painettuna tiedostamattomaan, haluaa että alat tutkia "hengen" asioita. Olethan tähän asti ollut ilmeisesti melko fyysinen ihminen. Joidenkin tahojen mukaanhan poltergeist-ilmiöitä tapahtuu esimurrosikäisten lasten ympärillä, ja kun nämä tulevat sukukypsiksi tai muuten varttuvat, ilmiöt loppuvat. Kyseessä olisi siis kohteesta itsestään jotenkin säteilevä kaoottinen energia. Mielestäni mikään ei estä, etteikö tuollaista voisi tapahtua aikuisellekin, joka on täysin kieltänyt itsestään kaiken henkisen. Se että myöhemmin löysit itsesi tietoisuuskatkoksen jälkeen lattialta eritteiden seasta mielestäni viittaisi tähän että sinä olet ilmiön tiedoton alkuunpanija.

      Itselläni on aikoinaan tv "paukkunut" öisin, ja varsin usein juuri silloin kun ehdin ajatella että eipäs ole vähään aikaan tehnyt - niin sitten taas. Oletin että ilmiö johtui minusta. Ellei sitten ollut tv:ssä vika (ainakin toimi hyvin).

      Jokatapauksessa itsensä suojaaminen erilaisin visualisaatioin, kuten tuo toinen vastaaja ehdotti, ei ollenkaan ole pahasta oli ilmiöön syypää sitten kuka tai mikä hyvänsä. Ainakin se rauhoittaa mieltä. Mutta suosittelisin että alat tutkia henkisiä asioita, lähtien niistä mitkä nyt jotenkin vähänkin tuntisit itse kiinnostaviksi. Eihän sitä väkisin pysty pakkopullaa nauttimaan, jos kertakaikkiaan tympii, eli ei semmoista mitä muut tyrkyttävät, vaan mitä itse haluat.

      (Yhdistelmäkin on mahdollista. Salama tms. paukkasi ikkunaan, tietoisuutesi loihti siihen lisää detaljeja, ja sitten kanttu veks.)

    • Itzli

      ... minun mielestäni tämän kertomuksen kirjoittaja ja siihen vastannut ja ohjeita antanut nimimerkki "jaa" saattavat hyvinkin olla yksi ja sama henkilö, päätellen samanlaisesta kirjoitustyylistä sekä siitä kuinka nopeasti vastaus avunpyyntöön tuli (35 minuutin kuluttua), vaikka täällä alueella on ollut melko hiljaista viime aikoina. Muutenkaan epämääräisten nimimerkkien käyttäminen ei herätä luottamusta, vaan viittaa siihen että kirjoittaja vaihtaa nimimerkkiään aina kirjoittaessaan uuden viestin.

      Pahan hengen hyökkäämisestä ilmoittaminen ja siihen sitten ratkaisuksi enkeleiden kutsumisen ja rukoilun tarjoaminen kuulostaa lähinnä jonkun kiihkokristityn (jolla on liikaa vapaa-aikaa) puuhastelulta.

      Kummitustarina ei myöskään ollut vakuuttava. Ikkunat eivät noin vain aukeile ellei esimerkiksi rajumyrsky sitä paukauta auki. Harva myöskään kirjoittaisi täysin estottomasti maanneensa omissa ulosteissaan suihkussa jne. Minusta koko tarina vaikuttaa sepitetyltä ja pyrkii vahvistamaan stereotyyppistä käsitystä henki-ilmiöitä ja ns. "pahuudesta". Listassa ensimmäisenä vastauksena oleva viesti samoin ainakin hiukan näyttää harkitulta yritykseltä syöttää pajunköyttä.

      Jos olen väärässä, älköön asianomaiset ottako kriittistä arviotani henkilökohtaisesti. Realistinen arvio kuvatusta ilmiöstä olisi mielestäni jokin outo unihalvaus (tekeekö asianomainen töitä yövuorona tai käyttääkö lääkeitä, kärsiikö muista oireista?).

      Kehottaisin kuitenkin listaa lukevia muistamaan, että näillä forumeilla on paljon puhdasta fuulaa sepittäviä ihmisiä, joista isoin ryhmä ovat kiihkokristityt, jotka mielellään muuttaisivat tämän magia -alueemme fokuksen vain joidenkin pahojen henki-ilmestysten puljaamiseksi kristillisen henkitieteen diskurssin mukaisesti.

      • jaa

        minä en ainakaan tuota ensimmäistä kirjoitusta (siis sitä alkuperäistä, ensimmäistä viestiä) kirjoittanut

        En ole tyrkyttänyt rukoiluun. Itse olen kirkkoihin kuulumaton. Laitoin myös siihen kirjoitukseni alkuun seuraavanlaisen lauseen: "En tiedä millainen elämänkatsomuksesi on, mutta seuraavassa joitain yleisohjeita, toivottavasti löydät edes jotenkin elämänkatsomukseesi sopivan ohjeen." Mielestäni tuo nyt jo kertoo sen, että en tyrkytä mitään. Ajattelin vain kerätä siihen yleisohjeita, joiden olen kokemukseni myötä huomannut monelle auttavan. Halusitpa tai et, niin yli 90 % suomalaisista kuuluu ev.lut. kirkkoon ja monet heistä rukoilevat, olivatpa kiihkoja tai eivät.

        ITSE uskon pelkkään noituuteen ja sen avulla teen kaiken, eli olen kristittyjen silmissä puhdas helvettiin joutuva pakana. Olen pahoillani, että olet tehnyt tuollaisen tulkinnan, että olisin kiihko. Toisasia on se, että se keino auttaa parhaiten, johon henkilö uskoo. jos hän on uskovainen, hänen kannattaa rukoilla, koska mitä luultavimmin siihen ja sen voimaan luottaa. Ei,Itzli, aina kaikki vastaukset heijasta vastaajan omaa elämänkatsomusta, vastaajalla voi olla myös kokemusta ja hän voi vastata sen kokemuksen mukana tulleen tiedon turvin.

        Minä en kirjoittanut vastaustani tuodakseni esiin omaa elämänkatsomustani, vaan auttaakseni kysyjää. Niinkin kun voi tehdä. Vai onko se kiellettyä? Se, että vastasin puolentunnin viivellä voi johtua myös pelkästä sattumasta. Ei kannata tehdä noin hätiköityjä johtopäätöksiä. Älä ole noin mustavalkoinen! Kirjoitustyylimme ei mielestäni ole lainkaan samankaltainen. Onko minäsi tullut sotkemaan tulkintaasi? Se joskus tekee sitä muillakin ihmisillä.

        Mitä tulee enkeleihin. No, itse olen sen verran vapautunut, että kutsun heitä enkeleiksi, ei minua kiinnosta liitetäänkö ne kiihkouskovaisuuteen vai ei. Minulla ei ole parempaakaan käsitettä ilmiölle ja enkeli on ihan hyvä. Voisi se käsite olla myös energiakeskittymä. en minä välitä niinkään käsitteistä. Enkelin ajatteleminen on minulle noitana vain pikakeino saada suojaus päälle, ei mitään muuta. jos on krisitty, niin toki hän kokee enkelin toisenlaisena hahmona.

        Ikkunat kyllä aukeilevat noin vain. olen nähnyt monta kummitus- ja poltergeist ilmiötä ja kyllä ne ikkunat ja muutkin paikat vain aukeilevat noin vain. Se on ihan eri asia mikä sen ilmiön taustalla voi olla (siihenkin voi olla monia syitä). TOin myös kirjoituksessani muitakin näkökulmia esiin. ehkä ne vainjäivät sinulta huomaamatta kun luulit minun olevan kiihko. No kaikille sattuu :) Saathan sinä laittaa minun viestini pajunköydeksi, ei se haittaa. Tiedän kuitenkin mistä puhun, minulla on pitkä noitakokemus. Etkös Itzli huomannut, että viestissäni oli myös paljon muitakin näkökulmia?

        Sinä nyt vain keskityit luokittelemman minut, paatuneen noidan, kiihkouskovaiseksi. Käytkö vielä kertomassa sen kaupunkini jehovan todistajien ja helluntailaisten toimistoihin, niin hekin voisivat jättää jo minut rauhaan?

        Nimimerkistäni. en ole palstalla vakiokasvo, joten ei ole vielä nimerkkiäkään. jos sinä koet, että huono nimimerkki ei herätä luottamusta, se on sinun ongelmasi. Ja vielä (näin etukäteen): en ottanut viestiäsi tai kriittistä arviotasi henkilökohtaisesti, halusin siihen vastata, koska ehkä sinun tarvitsee vähän myös rukata päättelyäsi. Tai en tiedä, ehkä sinun tapasi on kärjistää ja ottaa kustakin viestistä jokin tietty kohta ylös, välittämättä muusta sisällöstä.

        Tällaisten ilmiöiden alueella on aina paljon fuulaa. Minulla ei ole antipatioita krisitttyjä tai rukoilua kohtaan. Uskon ja tiedän, että kaikessa on pohjimmaltaan samasta asiasta kyse, toinen hoitaa homman rukoilemalla ja toinen tekee noitakonsteja. Niin rukous kuin noitakonstin käyttäminen aiheuttavat onnistuessaan oikeastaan samanlaisen reaktion. Sitä paitsi olipa alkuperäinen kirjoittaja asialla tai ei, niin joku muu voi myös toisen vastauksesta hyötyä.

        Kiittää ja kumartaa ja lähtee nyt shamaanimatkalle. edelleenkään ei ole raamattua kädessä, uskonnollinen vapautuminen kylläkin taskussa :)


      • Itzli
        jaa kirjoitti:

        minä en ainakaan tuota ensimmäistä kirjoitusta (siis sitä alkuperäistä, ensimmäistä viestiä) kirjoittanut

        En ole tyrkyttänyt rukoiluun. Itse olen kirkkoihin kuulumaton. Laitoin myös siihen kirjoitukseni alkuun seuraavanlaisen lauseen: "En tiedä millainen elämänkatsomuksesi on, mutta seuraavassa joitain yleisohjeita, toivottavasti löydät edes jotenkin elämänkatsomukseesi sopivan ohjeen." Mielestäni tuo nyt jo kertoo sen, että en tyrkytä mitään. Ajattelin vain kerätä siihen yleisohjeita, joiden olen kokemukseni myötä huomannut monelle auttavan. Halusitpa tai et, niin yli 90 % suomalaisista kuuluu ev.lut. kirkkoon ja monet heistä rukoilevat, olivatpa kiihkoja tai eivät.

        ITSE uskon pelkkään noituuteen ja sen avulla teen kaiken, eli olen kristittyjen silmissä puhdas helvettiin joutuva pakana. Olen pahoillani, että olet tehnyt tuollaisen tulkinnan, että olisin kiihko. Toisasia on se, että se keino auttaa parhaiten, johon henkilö uskoo. jos hän on uskovainen, hänen kannattaa rukoilla, koska mitä luultavimmin siihen ja sen voimaan luottaa. Ei,Itzli, aina kaikki vastaukset heijasta vastaajan omaa elämänkatsomusta, vastaajalla voi olla myös kokemusta ja hän voi vastata sen kokemuksen mukana tulleen tiedon turvin.

        Minä en kirjoittanut vastaustani tuodakseni esiin omaa elämänkatsomustani, vaan auttaakseni kysyjää. Niinkin kun voi tehdä. Vai onko se kiellettyä? Se, että vastasin puolentunnin viivellä voi johtua myös pelkästä sattumasta. Ei kannata tehdä noin hätiköityjä johtopäätöksiä. Älä ole noin mustavalkoinen! Kirjoitustyylimme ei mielestäni ole lainkaan samankaltainen. Onko minäsi tullut sotkemaan tulkintaasi? Se joskus tekee sitä muillakin ihmisillä.

        Mitä tulee enkeleihin. No, itse olen sen verran vapautunut, että kutsun heitä enkeleiksi, ei minua kiinnosta liitetäänkö ne kiihkouskovaisuuteen vai ei. Minulla ei ole parempaakaan käsitettä ilmiölle ja enkeli on ihan hyvä. Voisi se käsite olla myös energiakeskittymä. en minä välitä niinkään käsitteistä. Enkelin ajatteleminen on minulle noitana vain pikakeino saada suojaus päälle, ei mitään muuta. jos on krisitty, niin toki hän kokee enkelin toisenlaisena hahmona.

        Ikkunat kyllä aukeilevat noin vain. olen nähnyt monta kummitus- ja poltergeist ilmiötä ja kyllä ne ikkunat ja muutkin paikat vain aukeilevat noin vain. Se on ihan eri asia mikä sen ilmiön taustalla voi olla (siihenkin voi olla monia syitä). TOin myös kirjoituksessani muitakin näkökulmia esiin. ehkä ne vainjäivät sinulta huomaamatta kun luulit minun olevan kiihko. No kaikille sattuu :) Saathan sinä laittaa minun viestini pajunköydeksi, ei se haittaa. Tiedän kuitenkin mistä puhun, minulla on pitkä noitakokemus. Etkös Itzli huomannut, että viestissäni oli myös paljon muitakin näkökulmia?

        Sinä nyt vain keskityit luokittelemman minut, paatuneen noidan, kiihkouskovaiseksi. Käytkö vielä kertomassa sen kaupunkini jehovan todistajien ja helluntailaisten toimistoihin, niin hekin voisivat jättää jo minut rauhaan?

        Nimimerkistäni. en ole palstalla vakiokasvo, joten ei ole vielä nimerkkiäkään. jos sinä koet, että huono nimimerkki ei herätä luottamusta, se on sinun ongelmasi. Ja vielä (näin etukäteen): en ottanut viestiäsi tai kriittistä arviotasi henkilökohtaisesti, halusin siihen vastata, koska ehkä sinun tarvitsee vähän myös rukata päättelyäsi. Tai en tiedä, ehkä sinun tapasi on kärjistää ja ottaa kustakin viestistä jokin tietty kohta ylös, välittämättä muusta sisällöstä.

        Tällaisten ilmiöiden alueella on aina paljon fuulaa. Minulla ei ole antipatioita krisitttyjä tai rukoilua kohtaan. Uskon ja tiedän, että kaikessa on pohjimmaltaan samasta asiasta kyse, toinen hoitaa homman rukoilemalla ja toinen tekee noitakonsteja. Niin rukous kuin noitakonstin käyttäminen aiheuttavat onnistuessaan oikeastaan samanlaisen reaktion. Sitä paitsi olipa alkuperäinen kirjoittaja asialla tai ei, niin joku muu voi myös toisen vastauksesta hyötyä.

        Kiittää ja kumartaa ja lähtee nyt shamaanimatkalle. edelleenkään ei ole raamattua kädessä, uskonnollinen vapautuminen kylläkin taskussa :)

        Epäluottamuslauseeni kohdistui ennenkaikkea alkuperäisen viestin totuudenmukaisuuteen, ja vasta toissijaisesti sinun vastaukseesi.

        Vakuutteluistasi huolimatta pysyn kuitenkin alkuperäisessä arviossani.

        Ei sinun tarvitse saada minua vakuuttuneeksi enkä vaadi sinua todistamaan rehellisyyttäsi (en ole mikään nettipoliisi). Mutta jos haluat uskottavutta, kirjoita vaikka jotakin asiallista asiaa noituudesta tai magiasta ihan omana ketjun aloituksena. Kerro vaikka kokemuksistasi ja kerro mitä menetelmiä käytät ja mitä tuloksia olet saanut jne. Mystinen suoraan pystymetsästä paikalle ilmestyvä "jaa" niminen noita joka antaa ohjeita kuinka karkottaa poltergeistejä, ei oikein vakuuta.

        Nimimerkki "jaa" ei tosiaan ole erityisen luottamusta herättävä, mutta ei tällä tietenkään mitään väliä ole jos vain käytät aina samaa nimimerkkiä.

        Poltergeistit ovat ehkä muutenkin enemmän "Paranormaalit ilmiö" ryhmän piiriin kuuluva puheenaihe...


      • hyökkäykseltä?
        jaa kirjoitti:

        minä en ainakaan tuota ensimmäistä kirjoitusta (siis sitä alkuperäistä, ensimmäistä viestiä) kirjoittanut

        En ole tyrkyttänyt rukoiluun. Itse olen kirkkoihin kuulumaton. Laitoin myös siihen kirjoitukseni alkuun seuraavanlaisen lauseen: "En tiedä millainen elämänkatsomuksesi on, mutta seuraavassa joitain yleisohjeita, toivottavasti löydät edes jotenkin elämänkatsomukseesi sopivan ohjeen." Mielestäni tuo nyt jo kertoo sen, että en tyrkytä mitään. Ajattelin vain kerätä siihen yleisohjeita, joiden olen kokemukseni myötä huomannut monelle auttavan. Halusitpa tai et, niin yli 90 % suomalaisista kuuluu ev.lut. kirkkoon ja monet heistä rukoilevat, olivatpa kiihkoja tai eivät.

        ITSE uskon pelkkään noituuteen ja sen avulla teen kaiken, eli olen kristittyjen silmissä puhdas helvettiin joutuva pakana. Olen pahoillani, että olet tehnyt tuollaisen tulkinnan, että olisin kiihko. Toisasia on se, että se keino auttaa parhaiten, johon henkilö uskoo. jos hän on uskovainen, hänen kannattaa rukoilla, koska mitä luultavimmin siihen ja sen voimaan luottaa. Ei,Itzli, aina kaikki vastaukset heijasta vastaajan omaa elämänkatsomusta, vastaajalla voi olla myös kokemusta ja hän voi vastata sen kokemuksen mukana tulleen tiedon turvin.

        Minä en kirjoittanut vastaustani tuodakseni esiin omaa elämänkatsomustani, vaan auttaakseni kysyjää. Niinkin kun voi tehdä. Vai onko se kiellettyä? Se, että vastasin puolentunnin viivellä voi johtua myös pelkästä sattumasta. Ei kannata tehdä noin hätiköityjä johtopäätöksiä. Älä ole noin mustavalkoinen! Kirjoitustyylimme ei mielestäni ole lainkaan samankaltainen. Onko minäsi tullut sotkemaan tulkintaasi? Se joskus tekee sitä muillakin ihmisillä.

        Mitä tulee enkeleihin. No, itse olen sen verran vapautunut, että kutsun heitä enkeleiksi, ei minua kiinnosta liitetäänkö ne kiihkouskovaisuuteen vai ei. Minulla ei ole parempaakaan käsitettä ilmiölle ja enkeli on ihan hyvä. Voisi se käsite olla myös energiakeskittymä. en minä välitä niinkään käsitteistä. Enkelin ajatteleminen on minulle noitana vain pikakeino saada suojaus päälle, ei mitään muuta. jos on krisitty, niin toki hän kokee enkelin toisenlaisena hahmona.

        Ikkunat kyllä aukeilevat noin vain. olen nähnyt monta kummitus- ja poltergeist ilmiötä ja kyllä ne ikkunat ja muutkin paikat vain aukeilevat noin vain. Se on ihan eri asia mikä sen ilmiön taustalla voi olla (siihenkin voi olla monia syitä). TOin myös kirjoituksessani muitakin näkökulmia esiin. ehkä ne vainjäivät sinulta huomaamatta kun luulit minun olevan kiihko. No kaikille sattuu :) Saathan sinä laittaa minun viestini pajunköydeksi, ei se haittaa. Tiedän kuitenkin mistä puhun, minulla on pitkä noitakokemus. Etkös Itzli huomannut, että viestissäni oli myös paljon muitakin näkökulmia?

        Sinä nyt vain keskityit luokittelemman minut, paatuneen noidan, kiihkouskovaiseksi. Käytkö vielä kertomassa sen kaupunkini jehovan todistajien ja helluntailaisten toimistoihin, niin hekin voisivat jättää jo minut rauhaan?

        Nimimerkistäni. en ole palstalla vakiokasvo, joten ei ole vielä nimerkkiäkään. jos sinä koet, että huono nimimerkki ei herätä luottamusta, se on sinun ongelmasi. Ja vielä (näin etukäteen): en ottanut viestiäsi tai kriittistä arviotasi henkilökohtaisesti, halusin siihen vastata, koska ehkä sinun tarvitsee vähän myös rukata päättelyäsi. Tai en tiedä, ehkä sinun tapasi on kärjistää ja ottaa kustakin viestistä jokin tietty kohta ylös, välittämättä muusta sisällöstä.

        Tällaisten ilmiöiden alueella on aina paljon fuulaa. Minulla ei ole antipatioita krisitttyjä tai rukoilua kohtaan. Uskon ja tiedän, että kaikessa on pohjimmaltaan samasta asiasta kyse, toinen hoitaa homman rukoilemalla ja toinen tekee noitakonsteja. Niin rukous kuin noitakonstin käyttäminen aiheuttavat onnistuessaan oikeastaan samanlaisen reaktion. Sitä paitsi olipa alkuperäinen kirjoittaja asialla tai ei, niin joku muu voi myös toisen vastauksesta hyötyä.

        Kiittää ja kumartaa ja lähtee nyt shamaanimatkalle. edelleenkään ei ole raamattua kädessä, uskonnollinen vapautuminen kylläkin taskussa :)

        Onko mitään pahojen henkien torjumiseen liittyviä taikoja tai rituaaleja?

        Eräs ystäväni sanoi leikkimielisesti jotakin että pitäis varmaa tehä suolaympyrä sänkyni ympärille kun nukun. Tästä tuli mieleeni se että onko mitään "temppuja" pitää pahat henget pois läheltäni? Tuo kuvittelu voi olla hieman ylivoimaista minulle.


      • jaa
        Itzli kirjoitti:

        Epäluottamuslauseeni kohdistui ennenkaikkea alkuperäisen viestin totuudenmukaisuuteen, ja vasta toissijaisesti sinun vastaukseesi.

        Vakuutteluistasi huolimatta pysyn kuitenkin alkuperäisessä arviossani.

        Ei sinun tarvitse saada minua vakuuttuneeksi enkä vaadi sinua todistamaan rehellisyyttäsi (en ole mikään nettipoliisi). Mutta jos haluat uskottavutta, kirjoita vaikka jotakin asiallista asiaa noituudesta tai magiasta ihan omana ketjun aloituksena. Kerro vaikka kokemuksistasi ja kerro mitä menetelmiä käytät ja mitä tuloksia olet saanut jne. Mystinen suoraan pystymetsästä paikalle ilmestyvä "jaa" niminen noita joka antaa ohjeita kuinka karkottaa poltergeistejä, ei oikein vakuuta.

        Nimimerkki "jaa" ei tosiaan ole erityisen luottamusta herättävä, mutta ei tällä tietenkään mitään väliä ole jos vain käytät aina samaa nimimerkkiä.

        Poltergeistit ovat ehkä muutenkin enemmän "Paranormaalit ilmiö" ryhmän piiriin kuuluva puheenaihe...

        minä tulutkaan tänne sinua vakuuttaakseni. Pysy ihmeessä arviossasi vaikka se väärä onkin. Kyllä sinäkin vielä kypsyt noidan tielle.

        En kaipaa uskottavuutta keneltäkään kasvottomalta ihmiseltä. Minulla on uskottavuutta ja se tärkein uskottavuus on minulla itselläni, tunnen itseni läpikotiaisin niinkuin noita tuntee. Minä käytän omia menetelmiäni, teen omat loitsut, jos niitä tarvitsen ja teen itse matkani. mitä se menetelmien jakaminen mitään auttaa? Ei sinulle toimi minun menetelmäni, kai sinun pitäisi se tietää, jos noita olet. Tee omat menetelmäsi, niin saat jotain konkreettista aikaan.

        Olen seuraavaksi vaikka nimimerkillä villasukka, jos jaa ei kerran kelpaa, noidalle on yksi ja sama miksi hän itseään kutsuu. Jos täällä on kiinnostavaa keskustelua toki tulen mukaan, en muuten. Itselläni on niin monta noitatuttua, että en täältä oikeastaan edes hae mitään, kunhan eksyin palstalle. Saas nähdä, tee mielenkiintoisia keksusteluja.


      • jaa
        hyökkäykseltä? kirjoitti:

        Onko mitään pahojen henkien torjumiseen liittyviä taikoja tai rituaaleja?

        Eräs ystäväni sanoi leikkimielisesti jotakin että pitäis varmaa tehä suolaympyrä sänkyni ympärille kun nukun. Tästä tuli mieleeni se että onko mitään "temppuja" pitää pahat henget pois läheltäni? Tuo kuvittelu voi olla hieman ylivoimaista minulle.

        se suolaympyräkään auta jos pelkäät. Se pelon poistaminen on se tärkein. Oletko jo miettinyt, etät kyse ei ole salamasta tai tuosta ilmiöstä mistä ereshgiel (?) kirjoitti, että sinun omat pelkosi aiheuttivat ilmiön?


      • hyökkäykseltä?
        jaa kirjoitti:

        se suolaympyräkään auta jos pelkäät. Se pelon poistaminen on se tärkein. Oletko jo miettinyt, etät kyse ei ole salamasta tai tuosta ilmiöstä mistä ereshgiel (?) kirjoitti, että sinun omat pelkosi aiheuttivat ilmiön?

        En noihin Itzlin kommentteihin ole vastannut koska hänellä on joku kumma himo että hänet pitäisi vakuutta. Sitten jos hänelle vastailee niin tulee vain lisää nitinää ja koko alkuperäinen kysymykseni unohtuu. Ja se kysymys oli se että onko mitään keinoa torjua/välttää hyökkäys.

        Omat pelkoni laukaisivat ilmiön? Kuten sanoin jo alussa että en minä pelkää/pelännyt mitään. Tai en ainakaan keksi mitään pelättävää. Olen aina pitänyt kaikkea yliluonnollista huuhaa juttuina eikä mieleenikään ole kertaakaan juolahtanut mitään semmoista että henkiä olisi läsnä tai muuta tommosta. En yksinkertaisesti edes ajattele mitään yliluonnollisia ilmiöitä taikka ole niiden kanssa tekemisissä missään muodossa.


      • jaa
        hyökkäykseltä? kirjoitti:

        En noihin Itzlin kommentteihin ole vastannut koska hänellä on joku kumma himo että hänet pitäisi vakuutta. Sitten jos hänelle vastailee niin tulee vain lisää nitinää ja koko alkuperäinen kysymykseni unohtuu. Ja se kysymys oli se että onko mitään keinoa torjua/välttää hyökkäys.

        Omat pelkoni laukaisivat ilmiön? Kuten sanoin jo alussa että en minä pelkää/pelännyt mitään. Tai en ainakaan keksi mitään pelättävää. Olen aina pitänyt kaikkea yliluonnollista huuhaa juttuina eikä mieleenikään ole kertaakaan juolahtanut mitään semmoista että henkiä olisi läsnä tai muuta tommosta. En yksinkertaisesti edes ajattele mitään yliluonnollisia ilmiöitä taikka ole niiden kanssa tekemisissä missään muodossa.

        Kun kirjoitin tuon viestin, en ollut huomannut, että olit jo vastannut samoihin kysymyksiin ylhäällä.

        Niin, on vaikea lähteä antamaan mitään erityistä loitsua tai keinoa, jolla se ilmiö varmasti lähtisi, koska sinun se pitäisi silloin itse tehdä ja jos et siihen usko, niin se ei auta. Tuossa hyökkäyksen torjumisessa kun se tärkein seikka on pelottomuus ja se, että henkilö siihen itse uskoo, niin oudolta kuin se kuulostaakin, koska me itse mielemme avulla "teemme" kaiken ja toteutamme kaiken. Toinen vaihtoehto on pyytää paikalle henkilö, joka voi käydä puhdistamassa sen asuntosi (ja ei Itzli, tässäkään ei ole kysymys Raamatun käyttämisestä). Joka tapauksessa mikä tahansa se oli, niin voi olla että se oli vain yksittäinen kerta, etkä tule enää kokemaan tuollaista. Näin jälkikäteen on aina melko mahdotonta sanoa mikä se ilmiö oli tai oliko se "henki"hyökkäys, mutta molemmissa tapauksissa se ehkä tapahtuneen jälkeen syntynyt pelko pitäisi saada pois. jos auttaa valot päällä nukkuminen, niin nuku valot päällä.

        Kuitenkin, jos yöunesi menetät ilmiön takia, niin kannattaa soittaa vaikka sinne rajatiedon auttavaan puhelimeen (voi soittaa nimettömänä, maksaa vain tavallisen puhelumaksun verran), voivat kertoa puhelimitse varmaan yksityiskohtaisempia neuvoja kuin näin netin välityksellä. Sekään ei ole käännytyspaikka, Itzlille taas tuo kommentti ;).

        http://www.sci.fi/~rajatied/rap/

        Itse ehdotin salamaa, koska olen kokenut samanlaisen ilmiön. Kirkkaalta taivaalta iski salama ja ystäväni oli juuri pesemässä astioita. Salama tuli kai sisään tuuletusikkunasta (tiskipöytä oli kulman takana) iski tiskipöytään ja sitä kautta ystävääni, joka menetti tajuntansa ja halvaantui hetkeksi. minä olin noin metrin päässä ja tunsin myös sen iskun, tosin lievempänä. Molemmat meistä myös kuulivat tuollaisen "oudon" huokaavan äänen ja menetimme muistin hetkeksi. Salamaksi sen paljasti ystäväni ranteisiin tulleet pienet palovammat (olivat juuri sillä kohdalla, jossa kädet koskettivat metallia).


      • Topu
        Itzli kirjoitti:

        Epäluottamuslauseeni kohdistui ennenkaikkea alkuperäisen viestin totuudenmukaisuuteen, ja vasta toissijaisesti sinun vastaukseesi.

        Vakuutteluistasi huolimatta pysyn kuitenkin alkuperäisessä arviossani.

        Ei sinun tarvitse saada minua vakuuttuneeksi enkä vaadi sinua todistamaan rehellisyyttäsi (en ole mikään nettipoliisi). Mutta jos haluat uskottavutta, kirjoita vaikka jotakin asiallista asiaa noituudesta tai magiasta ihan omana ketjun aloituksena. Kerro vaikka kokemuksistasi ja kerro mitä menetelmiä käytät ja mitä tuloksia olet saanut jne. Mystinen suoraan pystymetsästä paikalle ilmestyvä "jaa" niminen noita joka antaa ohjeita kuinka karkottaa poltergeistejä, ei oikein vakuuta.

        Nimimerkki "jaa" ei tosiaan ole erityisen luottamusta herättävä, mutta ei tällä tietenkään mitään väliä ole jos vain käytät aina samaa nimimerkkiä.

        Poltergeistit ovat ehkä muutenkin enemmän "Paranormaalit ilmiö" ryhmän piiriin kuuluva puheenaihe...

        Outoja Voimia ja outoja noitia liikkeellä...;-)

        Poltergeist todellakin kuuluu mielestäni tuonne muille palstoille. En tiedä yhtään tapausta, jossa maagisin keinoin olisi päästy eroon poltergeist-ilmiöstä. Näitä ilmiöitä on kirjattu Suomesta yli TUHAT tapausta, joten ei käy oikein ilmiön kieltäminenkään. Mutta tuntematonta fysikaalista ilmiötä on todellakin paha lyödä Raamatulla päähän.

        Eniten aiheesta tietää käsittääkseni Heikki Tikkanen, jonka kirja "Olevaisen yöpuoli" on luettavissa myös netissä. Ihan vakuuttavaa kamaa ilman uskonnollisia ja uskomuksellisia sivuhairahduksia.

        En kuitenkaan tiedä yhtään tapausta, että poltergeist olisi hyökännyt ihmisen kimppuun.

        Magia ei ole "yliluonnollista", joten nämä alueet ei nyt oikein futaa...

        Mutta terveisiä vaan kaikille kollegoille! Meitä on näköjään yllättävän paljon - ja moneksi.


      • käsitys
        hyökkäykseltä? kirjoitti:

        En noihin Itzlin kommentteihin ole vastannut koska hänellä on joku kumma himo että hänet pitäisi vakuutta. Sitten jos hänelle vastailee niin tulee vain lisää nitinää ja koko alkuperäinen kysymykseni unohtuu. Ja se kysymys oli se että onko mitään keinoa torjua/välttää hyökkäys.

        Omat pelkoni laukaisivat ilmiön? Kuten sanoin jo alussa että en minä pelkää/pelännyt mitään. Tai en ainakaan keksi mitään pelättävää. Olen aina pitänyt kaikkea yliluonnollista huuhaa juttuina eikä mieleenikään ole kertaakaan juolahtanut mitään semmoista että henkiä olisi läsnä tai muuta tommosta. En yksinkertaisesti edes ajattele mitään yliluonnollisia ilmiöitä taikka ole niiden kanssa tekemisissä missään muodossa.

        Kun olen seurannut tätä keskustelua olen itse ajatellut, että tuo kokemuksesi oli tosiaan salamasta johtuva tai sitten jokin muu sähköinen ilmiö ).
        Monestihan juuri kylpyhuoneissa ollaan kosketuksissa veden kanssa ja mikäli niissä on häikkiä sähköjohdoitusten kanssa , saatta siellä saada tuollaisia "säkäreitä".

        Sululaistyttöni sai juuri kuvaamasi kaltaisen
        tilan (tosin ikkuna ei paukahtanut rikki), mutta muuten tila olis kuvaamasi kaltainen ja tilanne johtui suihkun alla olevasta sähkölämmitteisestä lattialämmityksestä.

        Mikäli pelkäät jotain "yliluonnolista" kannattaisi hankkia vaikkapa risti asuntoon sängyn yläpuolelle, niitä kuulemma henget pelkäävät.

        Mutta uskon että oikea syy johtuu sähköstä tai salamasta. Mihin vuodenaikaan tuo tapahtui?


      • Uskovainen(ko)
        hyökkäykseltä? kirjoitti:

        Onko mitään pahojen henkien torjumiseen liittyviä taikoja tai rituaaleja?

        Eräs ystäväni sanoi leikkimielisesti jotakin että pitäis varmaa tehä suolaympyrä sänkyni ympärille kun nukun. Tästä tuli mieleeni se että onko mitään "temppuja" pitää pahat henget pois läheltäni? Tuo kuvittelu voi olla hieman ylivoimaista minulle.

        Jos tuo hyökkäys oli oikeasti todellinen, niin ainoa joka auttaa on Jeesus. Jos pelkäät iltaisin, niin rukoile itsellesi suojaa yönajaksi. Jos nämä hyökkäykset jatkuvat, niin itse hakisin " oikeasti " uskossa olevan papin siunaamaan kodin

        Ei kannat uskoa näitä maagikkoja, koska heidän keinonsa pyytää apua on heittää bensaa liekkeihin...Lusifer(han) auttaa, mutta menet ojasta vielä pahempaan allikkoon

        Enkeitä ei voi pyytää apuun muuten kuin jeesuksen kautta. Heillä ei ole oikeutta puuttua ilman Jeesuksen antamaa käskyä.


      • Jeesus ei auta
        Uskovainen(ko) kirjoitti:

        Jos tuo hyökkäys oli oikeasti todellinen, niin ainoa joka auttaa on Jeesus. Jos pelkäät iltaisin, niin rukoile itsellesi suojaa yönajaksi. Jos nämä hyökkäykset jatkuvat, niin itse hakisin " oikeasti " uskossa olevan papin siunaamaan kodin

        Ei kannat uskoa näitä maagikkoja, koska heidän keinonsa pyytää apua on heittää bensaa liekkeihin...Lusifer(han) auttaa, mutta menet ojasta vielä pahempaan allikkoon

        Enkeitä ei voi pyytää apuun muuten kuin jeesuksen kautta. Heillä ei ole oikeutta puuttua ilman Jeesuksen antamaa käskyä.

        Lue Tooraa kovaan ääneen niin johan lakkaa.


    • Topu

      Oisko tuo sellainen ennenvanhainen Koisenpoika, josta elokuva "Mothman" myös kertoo? Perustuu kuulemma tositapahtumiin, mutta Hollywood vesittää kyllä hurjimmatkin ilmiöt, että se siitä.

      Samasta ilmiöstä on merkintöjä myös kansanperinteessä, joten aloita sieltä. Jotkut puhuvat "Harmaista" ja toiset "Koisenpojasta". Myös "Pirunlinnusta" löytyy merkintöjä. Kaikki vastaavat kuvaustasi - ainakin jossain määrin.

      Mutta tuo sinun ilmiösi... Niin. Halusin vain sanoa, että olen itsekin katsonut elokuvan Mothman ja monia jaksoja X-Filesiä...;-)

      Sen matalan huokaavan äänen toteuttamiseen tarvitaan laite nimeltä "harmonizer" tai "pitch-transposer". Niitä ovat Hollywoodin studiot pullollaan, mutta useimmat henget ovat niin köyhiä ettei niillä ole sellaiseen varaa. Sitä paitsi henget ovat niin fiksuja etteivät yleensä sorru tuon kaltaisiin kliseisiin.

      Pikkuserkkuni säilyi aikoinaan hengissä salamaniskusta. Meni tajuttomaksi, alaruumiista katosi vähäksi ajaksi tunto ja juuri vähän ennen iskua hän kertoi tunteesta, että tukka nousi pystyy. Ja kusi alleen.

      Auki jätetyn ikkunanraosta lämmin kostea höyry nousee ylöspäin ja muodostaa salamalle "kanavan" jota myöten täräyttää. Ei kuulemma kahdesti iske samaan paikkaan, joten voit unohtaa pelkosi.

    • Lindisfarne

      Törmäsin vasta nyt tähän keskusteluun, enkä voi (halua) vastustaa kiusausta heittää pikku kommenttini sopan höysteeksi.
      Hyvä keino vastustaa pahantahtoisia hyökkäyksiä on ruveta itse pahemmaksi kuin hyökkäilijä. Kehitä sisäisen voiman tunne ja paiskaa se päin hyökkääjää. Toimii. Myös magia toimii, uskoit siihen tai et. Jos tiedät loitsun jolla suojata itsesi, käytä sitä. Ainoa usko mikä on relevantti näissä asioissa on usko omaan itseen.

      • Itzli

        Itsekin olen huomannut, että useimmat "möröt" ovat sellaisia, jotka vain haluavat koetella itseluottamustani. Jos ei pelkää, ei useinkaan ole mitään pelättävääkään. Jotenkin pelko ylipäänsä on sellainen tunne, joka avaa ihmisen kaikenlaisille haitallisille vaikutuksille, olivatpa ne luonnollisia taikka yliluonnollisia.


      • Lindisfarne
        Itzli kirjoitti:

        Itsekin olen huomannut, että useimmat "möröt" ovat sellaisia, jotka vain haluavat koetella itseluottamustani. Jos ei pelkää, ei useinkaan ole mitään pelättävääkään. Jotenkin pelko ylipäänsä on sellainen tunne, joka avaa ihmisen kaikenlaisille haitallisille vaikutuksille, olivatpa ne luonnollisia taikka yliluonnollisia.

        Oikein raju hengen salpaava ja tukan pystyyn kohauttava kauhunhetki sisältää valtavasti energiaa. Sen tajuaa sitten jälkeenpäin. Ehkä niin pitää ollakin. Ellei lamaannu hädän hetkellä vaan kokoaa itsensä, käytettävissä on tajuton lataus.


      • Itzli
        Lindisfarne kirjoitti:

        Oikein raju hengen salpaava ja tukan pystyyn kohauttava kauhunhetki sisältää valtavasti energiaa. Sen tajuaa sitten jälkeenpäin. Ehkä niin pitää ollakin. Ellei lamaannu hädän hetkellä vaan kokoaa itsensä, käytettävissä on tajuton lataus.

        Olet aivan oikeassa, mutta kyse on hieman eri asiasta. Olla jännittynyt ja virittynyt kauhistuttavan vaaran edessä on se mistä ymmärtääkseni puhut. Sellainen pelko jota minä tarkoitin on tämän vastakohta, energian lukkiutumista ja kyvyttömyyttä toimia.


      • Lindisfarne
        Itzli kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, mutta kyse on hieman eri asiasta. Olla jännittynyt ja virittynyt kauhistuttavan vaaran edessä on se mistä ymmärtääkseni puhut. Sellainen pelko jota minä tarkoitin on tämän vastakohta, energian lukkiutumista ja kyvyttömyyttä toimia.

        Oma kokemukseni on sellainen, että edistyessäni magiassa pelon kokemiseni on muuttunut. Jähmetyn kauhusta edelleenkin pelottavan kokemuksen edessä, mutta se tila kestää vain sekunnin murto-osan (luulisin, sillä aikahan tunnetusti on vaikeasti hahmotettava suure silloin kun on tosi kova tilanne päällä). Sitten räjähtää valtava energia. Itse asiassa pidän hallusinaatioiden ilmestymistä merkkinä eteenpäin pääsemisestä LHP-magian tiellä. Karmeitten näkyjen ja irrationaalisten pelkotilojen kautta saa tuntuman siihen energiaan, jota tässä tarkoitan. Siis ensin kauhu ja lamaannus, ja heti sen jälkeen rajattoman voiman kokemus.


    • chevy76

      Voisin veikata että usein miten kysymyksessä on maanläheinen vainaja..Voi olla myös kummitus, mutta niitä esiintyy harvemmin ja ne toimivat ainastaan siinä paikassa joihin ne on luotu. Maanläheinen vainaja kannattaa kuntouttaa ja lähettää eteenpäin. Jos tätä ei osaa tehdä, niin mm: http://www.eskojalkanen.net/etusivu Yhditys tekee maksutonta avunvälitystä ja voi tutkia mikä talossa/mökillä/kotona tms on vialla ja kuntouttaa tai lähettää tai poistaa häiriöt..Ei niissä ole mitään pelättävää, vaikka vähän voi jännittääkin ;)

    • L. Merisalo

      ***HUOMIO TÄRKEÄÄ!!!!***

      Kertomuksesi viittaa suoraan epileptiseen kohtaukseen tai muuhun neurologiseen häiriöön.

      Mene välittömästi lääkärille ja sieltä neurologin tutkimukseen. Epilepsia ja muut neurologiset häiriöt ovat hoitamattomana hengenvaarallisia. Oikein lääkittyinä nykyisin monet näistä sairauksista ovat periaatteessa oireettomia.

      Mieti nyt itse mitä tapahtuu jos saat vastaavan kohtauksen moottoritiellä auton ratissa.

      • Silmät käteen

        Tuo trollialoitus on tehty jo 9 vuotta sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe