http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=415
Tuollaisesta otin "kylmät tyypit" Kajaanin Puuilossa. Pyörä on kokoluokkaa Tyscon 250 eli aavistuksen pienempi kuin perinteinen iso krossi, mutta ihan eri luokkaa kuin välikokoinen kasikymppinen. Siis kuin tehty aloittelevalle aikuiselle.
Apollo 250 vaikutti aika raskaalta ja vesipumpun paikka hieman mietitytti. Sanottakoon kuitenkin, että sähköt vaikutti paremmin suojatuilta kuin Kajaanin Maxissa olevassa Honda CR 125:ssä! Moottori (alakerta/vaihteisto) on aika leveä mm. vesipumpusta johtuen. Mulle jäi epäselväksi onko etujousituksessa minkäänlaisia säätöjä. Takana oli. Liikkeessä oli myös kooltaan pienempi 150-kuutioinen Apollo, jossa oli säädettävä keula.
Jarrulevyt olivat mageen näköiset piparkakut ja laatu tasoa Tyscon eli parempi kuin Samurai.
Apollo 250 4-t kylmät tyypit otettu!
5
689
Vastaukset
Mutta kyllä kaikissa osa-alueissa tuo cr125 on paljon parempi vehe jos haluaa että pyörä jotain rossia kestää ja voimaakin on ihan eri tavalla !
- Nuuskija.
CR125 oli tuplaten kalliimpi ja käytetty! Ainakin ketjut ja rattaat olivat pikaisen vaihdon tarpeessa. Enpä ottaisi piikkistä CR:ää metsäpoluille.
- juussa
Nuuskija. kirjoitti:
CR125 oli tuplaten kalliimpi ja käytetty! Ainakin ketjut ja rattaat olivat pikaisen vaihdon tarpeessa. Enpä ottaisi piikkistä CR:ää metsäpoluille.
Kyllä ennemmin ajelisin ihan missä vain vaikka metsäpoluilla tuolla 125 CR:llä kuin noilla kiinalaisilla !
- myyjällä
muuta? Olisko mainostaa vielä jotain toista tuotetta?
- mainoksesta
Tälläisiä pieniä huomiota mainoksen ja yhden koe-istuttumisen perusteella.
1.Kone
- Tehdas ilmoittaa 11,5kw(n.15hv), kauppias 16,5kw(n.20hv). Kumpi kusettaa?
- Melkoisen kookas kone. Kuvastakin näkee, että vaihdepoljin on jouduttu laittamaan hulluun kulmaan, ettei vaihtaessa se osu mankun koppaan.
- Äänevaimennin pieni. Ääntä ainakin riittää. Ehkä siitä syystä sitä luullaan tehokkaaksi? Taas saadaan lukea lehdistä kun kukkahattu mummot valittaa, että siellä ne taas pärisyttää ja vievät ympäristöluvat hiljempaa ääntä pitäviltä ja sääntöjä noudattavilta oikeilta crossareilta ajopaikan.
- Jäähdyttimet on sijoitettu melko mielenkiintoiseen asentoon. Yläkulma menee todennäköisesti kasaa ensimmäisessä kaatumisessa. Vesiletkut jalkojen tiellä sikinsokin.
2.Runko
- Näyttää alurungolta, mutta on teräsrunko. Painoa ainakin riittävästi. Huomattavasti enemmän kuin kauppias ilmoittaa. Tehdas ilmoittaa 122kg.
- Ohjauskulma jyrkkä. Jyrkempi kuin länsimaisissa oikeissa crossessa. Mahtaa olla kiikkerä ajaa.
- Jalkatapit hullunmallisesti edessä ja liian alhaalla. Jalkapöytä on vaarassa kun jousitus pohjaa. Pitäisi siirtää 5-8cm taaksepäin ja ylöspäin.
- Sivujalan kanta rungon alla. Jousitus kun pohjaa se todennäköisesti katkeaa? Voi myös aiheuttaa epämiellyttäviä yllätyksiä kovemmassa vauhdissa kun se takertuu johonkiin kiveen tai juureen.
3.Jousitus
- Etujousitus tarkoittu pienemmille pyörille. Rengas pohjaa todennäköisesti enemmin kuin jousitus. Tämä aiheuttaa etulokarin nopean hajoamisen. Etulokari on muutenkin alamittaisen näköinen. Olisiko niin että pyörä on suunniteltu pienemmille pyörille, mutta jälkikäteen keksitty että laitetaan siihen isommat pyörät? Joustovaraa n.150mm max.(oikeissa crossessa 300mm)
- Takajousitus ilman kaasusäiliötä? Joustovarat todennäköisesti aika pienet. Syytäkin olla kun etujousituksen juostovarat ovat noin pienet. Säädöistä sen verran että olen purkanut yhden kinukkin takaiskarin ja siinä oli säätöruuvit, mutta eivät ne oikeasti mitään säätäneet. Apollon iskari näyttää ulospäin samanlaiselta!
4.Vanteet ja keskiöt.
- Kuvassa ainakin näyttäisi olevan ihan teräsvanne eikä alumiinivalu kuin mainoksessa väitetään.
- jarrulevyt on tavalliset eivät piparkakku, kuten edellä mainittiin. Pienikokoiset ja kiinni navassa liian pienellä kehällä jolloin rasitukset turhan kovia. Jarruletkut vedelty mistä sattuu. Pahimmassa tapauksessa katkeavat ensimmäisellä kunnon joustolla.
- Takaratas kiinni navassa vain neljällä pultilla ja pienellä kehällä. Jos tehot ovat tosiaan mitä mainos väittää, on keskiö rikkojä tulossa melko paljon?
- Vannelukot puuttuvat. Rengasrikkoja tiedossa, rengas pyörähtää vanteella ja venttiilin kohdalta sisärengas repeää.
Varmasti löytyy paljon muutakin, mutta nämä pisti heti silmään. Yleisesti laite vaikutti mopolta mihin oli dumpattu isompi kone. Ei missään tapauksessa oikean crossin korvikkeelta.
Ja lopuksi tehtaan ilmoitukset vehkeestä:
Dirt Bike(AGB-30F, 250cc water cooled)
Detailed Product Description
Features:
1) Engine:4-Stroke; Single Cylinder
2) Starter: Kick Start & E-start
3) Max.Power:11.5kw/6500r/Min(250cc)
4) Front and rear sprockets:12(Engine) ; 38(Rear Sprocket)
5) Tank capacity:0.92 US Gallons
6) Ignition:CDI
7) Wheels:
A)21'/18'
B) Front 70/100-21' ; Rear 90/100-18'
8) Seat height:910mm
9) Wheel base:1310mm
G.W.:122kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086