LUKEKAA!

epätoivoinen!"

Hei ! Ostin noin kuukausi sitten saksanpaimenkoiran pennun, joka on nyt noin 9kk ( synt. 20. 7. 2007 ) .
Entinen omistaja ei mukamas tiedä mitään kasvattajasta, EI EDES PUHELINNUMEROA! Nyt olen siis epätoivoisesti yrittänyt etsiä koirani sisaruksia, että saisin vanhemmat tietoon. Koirani on kuulemma ostetti Karvialta, muuta tietoa minulla ei hänestä ole. Jos teistä joku tietää näistä pennuista, niin ottakaa minuun yheys! Kiitos kaikille jo etukäteen !

33

3645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Olisiko kannattanut mietiä keneltä ostaa... tuo kuulostaa aika epäluotettavalta... koirallasi ei siis todennäköisesti ole papereita kun muutenhan niistä näkisit mistä kennelistä koira tulee... Eipä sulla juuri mahdollisuuksia ole koiran alkuperää selvittää... sitä olisi pitänyt ajatella silloin osto hetkellä... huomioi ettet voi olla edes varma onko koirasi puhdasrotuinen...

    • sitten...

      paperittoman, vai? Liekö siinä tapauksessa väliä suvulla ja synnyllä? Pidä nyt vain hyvä huoli siitä vastuullisen omistajan tavoin :)

      • kennelliitossa tietävät

        Suomen Kennelliiton koiranet tiedostosta saat selville montako pentuesisarusta koirallasi on. Kasvattaja selviää rekisteriotteen etusivulta.


      • ÄÄLIÖ!!!!!
        kennelliitossa tietävät kirjoitti:

        Suomen Kennelliiton koiranet tiedostosta saat selville montako pentuesisarusta koirallasi on. Kasvattaja selviää rekisteriotteen etusivulta.

        Vai että oikein ääliö.
        En TODELLAKAAN OLE OSTANUT KOIRAA HETKEN MIELIJOHTEESTA/ SÄÄLISTÄ! Rakastan koiria enemmän kuin mitään.
        Minulle kuules luvattiin koirasta maat ja mannut.
        Onneksi edes pari JÄRKEVÄÄ IHMISTÄ täällä, jotka osannut olla mollaamatta ja yrittänyt edes auttaa!!!
        Koirani elää parhaassa mahdollisessa perheessä nytten! Onse kumma juttu jos jollai ei ole muuta sanottavaa kun " säälistä ottama koira".. Loukkavaa jopa. Ja ISO KIITOS niille jotka OIKEASTI haluavat auttaa minua tässä asiassa ! ARVOSTAN!


      • miettisit
        ÄÄLIÖ!!!!! kirjoitti:

        Vai että oikein ääliö.
        En TODELLAKAAN OLE OSTANUT KOIRAA HETKEN MIELIJOHTEESTA/ SÄÄLISTÄ! Rakastan koiria enemmän kuin mitään.
        Minulle kuules luvattiin koirasta maat ja mannut.
        Onneksi edes pari JÄRKEVÄÄ IHMISTÄ täällä, jotka osannut olla mollaamatta ja yrittänyt edes auttaa!!!
        Koirani elää parhaassa mahdollisessa perheessä nytten! Onse kumma juttu jos jollai ei ole muuta sanottavaa kun " säälistä ottama koira".. Loukkavaa jopa. Ja ISO KIITOS niille jotka OIKEASTI haluavat auttaa minua tässä asiassa ! ARVOSTAN!

        Jos koirastasi on luvattu maat ja mannut niin sillä on varmaan myös rekisterikirja josta selviää kaikki kyselemäsi asiat paitsi sen sisarukset. Nehan taas näkyy koiranetistä.
        Kuule, kyllä sinua on varmaan vähän jymäytetty.
        Olet taas tukenut jotain "villiä" kasvatusta.


      • juupelisjkdcb
        miettisit kirjoitti:

        Jos koirastasi on luvattu maat ja mannut niin sillä on varmaan myös rekisterikirja josta selviää kaikki kyselemäsi asiat paitsi sen sisarukset. Nehan taas näkyy koiranetistä.
        Kuule, kyllä sinua on varmaan vähän jymäytetty.
        Olet taas tukenut jotain "villiä" kasvatusta.

        Joo, kai ne asiat selviäis vaikka mitä kautta jos tolla koiralla olis paperit, mutta kun ei ole.


      • kodinantaja
        juupelisjkdcb kirjoitti:

        Joo, kai ne asiat selviäis vaikka mitä kautta jos tolla koiralla olis paperit, mutta kun ei ole.

        Itse hain vuosi sitten koiran Tallinnan löytökoiratarhalta. Olin ajatellut sekarotuista mutta sitten tykäistyin tähän kaveriin ja kovin on saksanpaimenkoiran näköinen.. Todella mukava, hyväkäytöksinen ja komea yksilö. Ei sillä mitään papereita virolaisen koirapassin lisäksi ole mutta eipä olla kauheasti kaipailtukaan. Ainut mikä vähän harmittaa on se, kun pari itseään kasvattajaksi tituleeraavaa henkilöä on minut lenkillä pysäyttänyt ja kehoittanut heti teettämään koirallani pentuja, kun on kuulemma niin huippuyksilö. Olisihan se kiva saada kaveriksi toinen yhtä ihana. Kuulemma kympin lonkat, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan...

        mutta siis, jos et näyttelykoiraa tms. itsellesi ollut hankkimassa, niin älä stressaa, jos et koiran sukupuuta saa selville, kun ei varmaan sun koirakaan kauheesti paperihommista välitä..


      • mävaan!?!
        kodinantaja kirjoitti:

        Itse hain vuosi sitten koiran Tallinnan löytökoiratarhalta. Olin ajatellut sekarotuista mutta sitten tykäistyin tähän kaveriin ja kovin on saksanpaimenkoiran näköinen.. Todella mukava, hyväkäytöksinen ja komea yksilö. Ei sillä mitään papereita virolaisen koirapassin lisäksi ole mutta eipä olla kauheasti kaipailtukaan. Ainut mikä vähän harmittaa on se, kun pari itseään kasvattajaksi tituleeraavaa henkilöä on minut lenkillä pysäyttänyt ja kehoittanut heti teettämään koirallani pentuja, kun on kuulemma niin huippuyksilö. Olisihan se kiva saada kaveriksi toinen yhtä ihana. Kuulemma kympin lonkat, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan...

        mutta siis, jos et näyttelykoiraa tms. itsellesi ollut hankkimassa, niin älä stressaa, jos et koiran sukupuuta saa selville, kun ei varmaan sun koirakaan kauheesti paperihommista välitä..

        Kiitos viestistäsi.:)
        En varmaan tulekkaan koskaan löytämään koirani vanhempia, vaikka niin toivon..
        Onnea paljon sinulle ja koirallesi! minä haluaisin kanssa koiralleni pentueen. :)


    • ettei koiraa ole

      varastettu? Kuulin vain jostain sakusta joka oli sieltä päin varastettu, mutta saattoi olla nuoremmasta kyse. Toivottavasti ei tälläinen tapaus ole taustalla. Haleja joka tapauksessa koissulle :-)

      • paperittomassa

        voi olla vielä se riski että koira on varastettu. Käy tsekkaamassa lemmikkipalstojen kadonneet, ettei vain näin olisi käynyt.
        Ja ethän tee lisää rekisteröimättömiä pentuja tähän maailmaan, pliis...
        Mikset hankkinut rekisteröityä koiraa, olisit saanut nähdä koiran vanhemmat ja sisarukset ja helposti pitää yhteyttä kasvattajaan ja sisarten omistajiin. Saisit neuvoja ja tietoja esim siitä minkätyyppinen emä on, mitenkä sitä pitäisi kouluttaa ym.


      • mävaan!?!

        VARASTETTU?? Joku kertoi, että juuri sieltä Karvialta olisi varastettu koira??? Tietääkö kukaan tämän koiran nimeä/sukupuolta? Entä, onko missään juuri tästä ilmoitusta?
        Kun olin lukenut nämä viestit, kysyin koiraltani " lähetääkö kotii", juos mun ovelle ja kävi itkee. :( eikait tää oo oikeest varastettu :/ ISO Kiitos kaikille vastanneille!


    • Leppis

      Heippa, ihmettelen tässä itsekseni, kuten jotkut muutkin asiallisesti mutta myös eiasiallisesti vastanneet ovat kyselleet että onko koirallasi papereita tai tatuointia? Tänä päivänä kuulee liiaksi sitä että koiria varastetaan mm. kaupan pihalta tms. niin mieleen tulee ettei vaan olisi kyseessä kaltainen koira. Toivotaan ettei näin ole mutta jos olisi niin mieti miten suurta huolta omistaja saattaa kantaa kun koiruus on kateissa. Onko muuten kyseessä uros vai naaras, tumma vai vaalea, pitkä vai lyhytkarvainen. Ota yhteyttä jos tunnet tarpeelliseksi ...

      • opetellaan kirjoittamaan va...

        Koiria on erilaisia mutta haluaisin nähdä sen tyypin, joka pöllii aikuisen ja perheeseensä kiintyneen saksanpaimenkoirauroksen. Mielestäni jopa palavan nuotion varastaminen on helpompaa ;-)


      • edestä
        opetellaan kirjoittamaan va... kirjoitti:

        Koiria on erilaisia mutta haluaisin nähdä sen tyypin, joka pöllii aikuisen ja perheeseensä kiintyneen saksanpaimenkoirauroksen. Mielestäni jopa palavan nuotion varastaminen on helpompaa ;-)

        lähes ammattimainen koiravaras vie koiran kuin koiran, ei siinä rotu paina mitään.
        Englannissa asuessani oli siellä tosi paljon tapauksia joissa LGD-koiriakin, saati sakemanneja, rottiksia ja dobbereita katosi pilvin pimein. Että ei yhtään kannata rehvastella tässä asiassa. Tietäisitpä vaan miten laajassa mitassa koiravarkauksia maailmalla tapahtuu, täällä Suomessa myös enenemässä määrin.


      • Joku
        edestä kirjoitti:

        lähes ammattimainen koiravaras vie koiran kuin koiran, ei siinä rotu paina mitään.
        Englannissa asuessani oli siellä tosi paljon tapauksia joissa LGD-koiriakin, saati sakemanneja, rottiksia ja dobbereita katosi pilvin pimein. Että ei yhtään kannata rehvastella tässä asiassa. Tietäisitpä vaan miten laajassa mitassa koiravarkauksia maailmalla tapahtuu, täällä Suomessa myös enenemässä määrin.

        mäkin voin ottaa kantaa, mulla on saksanpaimenkoira narttu ja voin sanoo ett sitä ei veisi kukaan ees kaupan edestä. On meinaan sen verran tiukka tää meiän tytteli, vierail ei oo mitää mahollisuuta tulla lähellekään jos emäntä ei oo vieressä.


      • aika varma
        Joku kirjoitti:

        mäkin voin ottaa kantaa, mulla on saksanpaimenkoira narttu ja voin sanoo ett sitä ei veisi kukaan ees kaupan edestä. On meinaan sen verran tiukka tää meiän tytteli, vierail ei oo mitää mahollisuuta tulla lähellekään jos emäntä ei oo vieressä.

        jos luulet ettei koiraasi pysty varastamaan. Kyllä sellainen ihminen joka homman osaa, varastaa koiran kuin koiran. Oma narttuni kyllä kävi tässä muinoin pultsarin hihaan kiinni kun oli käsi ojossa tulossa silittelemään vaikka olin hetkeä aikaisemmin kauppaan mennessäni varoittanut ,että älä mene koskemaan, se voi purra. Kuitenkin loppupeleissä, ainakin selvänä oleva ihminen, jos olisi kyllin rohkea, varmaan sen pystyisi viemään.


      • on ollut
        aika varma kirjoitti:

        jos luulet ettei koiraasi pysty varastamaan. Kyllä sellainen ihminen joka homman osaa, varastaa koiran kuin koiran. Oma narttuni kyllä kävi tässä muinoin pultsarin hihaan kiinni kun oli käsi ojossa tulossa silittelemään vaikka olin hetkeä aikaisemmin kauppaan mennessäni varoittanut ,että älä mene koskemaan, se voi purra. Kuitenkin loppupeleissä, ainakin selvänä oleva ihminen, jos olisi kyllin rohkea, varmaan sen pystyisi viemään.

        Kolme eriluonteista saksanpaimenkoiraa ja jokainen niistä olisi ollut varastettavissa.
        Jokainen vähän eri tavalla mutta kuitenkin.


      • Täällä Suomessa
        on ollut kirjoitti:

        Kolme eriluonteista saksanpaimenkoiraa ja jokainen niistä olisi ollut varastettavissa.
        Jokainen vähän eri tavalla mutta kuitenkin.

        ei taideta tajuta sitä, että esim. siellä Englannissa toimivat koiravarkaat todella ovat ammattilaisia, voisi kutsua koirakuiskaajiksi.
        Vaikka olisi minkälainen aktiivikoiraharrastaja, niin ei saata ymmärtää miten "päteviä" nämä varkaat ovat. Tietävät tasan tarkkaan kuinka saada vahvaluontoinenkin koira alistumaan johtajuutensa alle (ja se käy tosi nopeasti), sen jälkeen kaikki onkin hyvin helppoa.
        Esim. Englannissa kaikilla eläinlääkäriklinikoilla on suuria varoituskylttejä ettei saa jättää koiraa yksin, ei edes omaan pihaan. KOira kun voi ykskaks kadota sieltä.
        Kannattaisi ottaa tälläiset asiat tosissaan eikä kuvitella olevansa suuriakin koiratietäjiä.


      • Joku
        Täällä Suomessa kirjoitti:

        ei taideta tajuta sitä, että esim. siellä Englannissa toimivat koiravarkaat todella ovat ammattilaisia, voisi kutsua koirakuiskaajiksi.
        Vaikka olisi minkälainen aktiivikoiraharrastaja, niin ei saata ymmärtää miten "päteviä" nämä varkaat ovat. Tietävät tasan tarkkaan kuinka saada vahvaluontoinenkin koira alistumaan johtajuutensa alle (ja se käy tosi nopeasti), sen jälkeen kaikki onkin hyvin helppoa.
        Esim. Englannissa kaikilla eläinlääkäriklinikoilla on suuria varoituskylttejä ettei saa jättää koiraa yksin, ei edes omaan pihaan. KOira kun voi ykskaks kadota sieltä.
        Kannattaisi ottaa tälläiset asiat tosissaan eikä kuvitella olevansa suuriakin koiratietäjiä.

        tervetuloa yrittämään, ai niin eihän se käykkään kun toi meitin oma ei ole koskaan kaupan ulkopuolelle kytkettynä vaan lukitussa autossa, ja yritäppä sinne niin hammasta tulee aivan varmasti.


      • asiat sitten
        Joku kirjoitti:

        tervetuloa yrittämään, ai niin eihän se käykkään kun toi meitin oma ei ole koskaan kaupan ulkopuolelle kytkettynä vaan lukitussa autossa, ja yritäppä sinne niin hammasta tulee aivan varmasti.

        ihan ok, jos koiraa ei jätetä yksin ulos odottelemaan. Nythän olikin kyse niistä ulos jätetyistä koirista.


      • Läpikivi
        asiat sitten kirjoitti:

        ihan ok, jos koiraa ei jätetä yksin ulos odottelemaan. Nythän olikin kyse niistä ulos jätetyistä koirista.

        Itse en kyllä jätä koiraa kaupan eteen odottamaan. Kahta koiravarkauden yritystä olen päässyt todistamaan. Toinen tapaus oli, kun tulin ulos kaupasta, näin siinä tuntemattoman, vähän epäilyttävän tyypin taluttamassa viereisessä talossa asuvan rouvan karhukoiraa autoa kohden. Kävin siinä sitten mukamas morjestamassa että terve, mikäpä on koiran nimi. Heppu ilmoitti sitten väärän nimen joten tarrasin koiran pantaan kiinni ja totesin, että nyt ootellaan tässä eikä mennä mihinkään ilman omistajaa. Kaveri heitti flexin maahan, hyppäsi autoon ja kaahasi pois. Rekisterinumero lähti poliisille.

        Toinen tapaus oli, kun pysähdyimme kaverin kanssa R-kioskille ostamaan kahvit. Kaverini pitbull oli siinä n. 90 sekuntia ulkona remmi kiinni tolpassa, ja kun tultiin ulos niin siinä oli joku kolmekymppinen ihan asiallisen näköinen mies availemassa remmin solmua. Siitä sitten kysymys, että mitäköhän **ttua sitä ollaan tekemässä, ja heppu otti jalat alle. Saatiin se kiinni sitten, ja soitettiin poliiseille joiden suhtautuminen oli lähinnä huvittunut.

        Tän vuodatuksen pointti on, että ainakin Helsingin kantakaupungissa koiravarkauden uhka on erittäin todellinen, ja poliisien reaktioista päätellen en elättelisi hirveästi toivoa koiran takaisin saamisesta, ellei sitten käy tosi hyvä pulla. Oma suositukseni on siis, että koiran lenkit ja kauppareissut erikseen, ellei sitten omista autoa mihin jättää koira.


      • narttupahempi
        opetellaan kirjoittamaan va... kirjoitti:

        Koiria on erilaisia mutta haluaisin nähdä sen tyypin, joka pöllii aikuisen ja perheeseensä kiintyneen saksanpaimenkoirauroksen. Mielestäni jopa palavan nuotion varastaminen on helpompaa ;-)

        pahempi narttu on ku uros. Nartulla on enempi puolustus ja suojelu viettiä ku uroksella. Omaani joku saa kyl yrittää mut en takaa mitää :D näyttää iha kiltiltä mut kovat on otteet.


      • tällaista koiraa
        Joku kirjoitti:

        mäkin voin ottaa kantaa, mulla on saksanpaimenkoira narttu ja voin sanoo ett sitä ei veisi kukaan ees kaupan edestä. On meinaan sen verran tiukka tää meiän tytteli, vierail ei oo mitää mahollisuuta tulla lähellekään jos emäntä ei oo vieressä.

        Kaupan edessä yksin? Viattomia lapsia yms. ohikulkijoita siinä on, ja rodun maine menee entisestään. Vitun rodunomaista.


      • Joku
        tällaista koiraa kirjoitti:

        Kaupan edessä yksin? Viattomia lapsia yms. ohikulkijoita siinä on, ja rodun maine menee entisestään. Vitun rodunomaista.

        lukenut mun tuota toista viestiä jossa totesin että eihän mun omaa voi varastaa koska se ei ole koskaan kaupan ulkopuolella sidottuna, vaan on aina kaupassa käydessä, sisällä lukitussa autossa.


      • mutta tuollainen
        Joku kirjoitti:

        lukenut mun tuota toista viestiä jossa totesin että eihän mun omaa voi varastaa koska se ei ole koskaan kaupan ulkopuolella sidottuna, vaan on aina kaupassa käydessä, sisällä lukitussa autossa.

        koira ei ole missään määrin hyvä eikä rodunomainen saksanpaimenkoira. Saksanpaimen on ehdottoman luoksepäästävä ja säyseä, paitsi ärsytystilassa. Sulla on täyspaska koira, sori vaan.


      • Joku
        mutta tuollainen kirjoitti:

        koira ei ole missään määrin hyvä eikä rodunomainen saksanpaimenkoira. Saksanpaimen on ehdottoman luoksepäästävä ja säyseä, paitsi ärsytystilassa. Sulla on täyspaska koira, sori vaan.

        siis mun koira laskee ihmiset lähelle silloin kun ei ole yksin, on todella kiinostunut uusista ihmisistä, mutt jos ois yksin esim. kaupan ulkopuolella niin silloin ei ois vieralla mitään asiaa tulla rapsuttelee, sanoohan sen jo järkikin ett tuoll keskustoissa liikkuu kaikellais koiran potkijaa ynnä muuta.


    • on yheden kaupan edessä lukittava häkki mihin voi koiran jättää. ois toivottavaa että ne lisääntys. Tosin tuol kaikki jättää sen puudelinsa oven etee tolppaa kii.

      • hjoooo.....

        Kuka koirastaan huolehtiva ihminen uskaltaa jättää koiransa kaupan ulkopuolelle. Siinä voi tapahtua vaikka mitä. Lapset härkkii,hyvin äkkiä koira joutuu tuomiolle vain sen takia että ahdistuksissaan näykkäsi jotain poikaa perseestä.

        Ja toinen on just nää varkaat.

        Kolmas juopot.

        Neljäs sen takia että liian usein näkee koiran huutamassa kuin kuolisi kun se emäntä/isäntä menee sinne kauppaan sisälle,joka kertoo koiran pelosta. Ja aina vain uudelleen ja uudelleen se omistaja joka ei koirastaan välitä jättää sen taas siihen kaupan eteen.Luottamus menee ja tulee johtajuusongelmia ja vaikka mitä.


      • silloin pidä

        ottaa koiraa mukaan.Toisaalta onhan niitä jotka ulkoiluttaa koiraansa kauppareissuilla...laiskaa sakkia!


    • koiraa tuolla Karkureissa
    • sessu123

      Meiltä Kauhajoelta (Karviaan 48 km ) katosi maaliskuulla urospentu,joka olisi nyt n.8kk...
      Kumpako sukupuolta ostamasi pentu on?

    • näin helposti

      että löytäisit täältä kasvattajan (oma arvaus) ja saisitte sovittua asiat keskenänne onnelliseen loppuun.

      • MÄÄÄaä,fdl

        Moikkataas.
        Juu, elikkäs, koirani on narttu, hänellä ei ole sirua niskassa, eikä tatuointia korvassa. :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2960
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2253
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2181
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe