Kysymys

sinulle.,

Tunnetko itsesi vanhaksi?

17

855

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misislisbet

Lyhyt vastaus; En

• marilen

En todellakaan tunne itseäni vanhaksi, tosin peili saattaa olla eri mieltä mut olkoon.

• misislisbet

Hyvä marilen, met viskaamme sellaiset peili tpihalle ja ostamma uudet vähän himmeämmät, jooko?

• Miksi tuntisin, kun elämäniloa ja -uteliaisuutta on ja monta hyvää syytä olla tyytyväinen. Ikä on lähinnä numeroita ja muutoksia peilikuvassa.

• kalenterivuosieni

ikäiseksi itseni tunnen.

• vanha mutta

sairaus väsyttää ,joten väkisinkin tunnen vanhaksi itseni , joudun taistelemaan koko ajan vanhuutta vastaan, jaksaminen on" kortilla" , onko muita nuoria vanhoja ihmisiä ,ja kuinka jaksatte jatkaa elämää ,minä kaikesta huolimatta väkisin pidän fyysistä kuntoa yllä , käymällä kuntosalilla ja uimassa ,siltikin väsymys tahtoo saada yli vallan ,onko jollakin samoja ongelmia.

• jotta

Välillä tunnen itseni tosi vanhaksi,juuri noiden väsyttävien "kremppojen" takia.
        Kuntoani kyllä yritän hoitaa

• kurttu

En minä oikein vanhaksi tunne itseäni. Mutta sen verran olen tietoinen iästäni, että ymmärrän vaarivainaata paremmin häntä muistellessani.

Olisi ollut mukavaa, jos hän olisi saanut elää kauemmin. Sukupolvien kuilu olisi tässä vaiheessa umpeutunut mielenkiintoisesti.

• 65v

Tunnen itseni täsmälleen kuusvitoseksi.
      Hämmästyttävän vanhoilta vaikuttavat useimmat tuolla 70 kirjoittavat.

• Reino

Olen valmis lähtöön. Olen jo valmistellut lähtöäni viestillä perinnönsaajille.

• Elämässä on aina tulossa uusi päivä uusin haastein. Eilen kesken jäänyt jatkuu tänään.

Jotain uutta opitaan, vanhaa unohdetaan, tai jätetään pois käytöstä, mutta ulkokuoren vanhentuessa sisin voi olla vielä nuoruuden intoa täynnä.

Minulla "tuppaa olemaan" aina jotain alullaan, tai kesken, siksi vanhuutta ei jouda miettimään.

Vanha vaari vuoli puu kauhoja. Hänellä oli aina edessään lattialla eri vaiheessa olevia aihioita jotka hiljalleen valmistuivat kauniiksi käyttöesineiksi emäntien käsiin.
        Joku erehtyi kysymääm miksi hän ei valmista yhtä kerrallaan valmiiksi asti.
        Vaari vastasi; " Jos elämässä olisi aina kaikki heti valmiina, eihän tietäisi päivien kulumista, eikä elämässä olisi mitään odotettavaa. Nyt tiedän mikä aamulla odottaa ja minulla on ihan kiire päästä työni ääreen. Noutajakin huomaa että tuolla papalla on vielä paljon tehtävää ja jättää minut jatkamaan kovertimeni kanssa."

Ehkä elämässä kiinni pysyminen onkin se nuoruuden lähde.
        En ole vanha, aika kauan elänyt vain.

• Nimetön
        Dear-amulet kirjoitti:

Elämässä on aina tulossa uusi päivä uusin haastein. Eilen kesken jäänyt jatkuu tänään.

Jotain uutta opitaan, vanhaa unohdetaan, tai jätetään pois käytöstä, mutta ulkokuoren vanhentuessa sisin voi olla vielä nuoruuden intoa täynnä.

Minulla "tuppaa olemaan" aina jotain alullaan, tai kesken, siksi vanhuutta ei jouda miettimään.

Vanha vaari vuoli puu kauhoja. Hänellä oli aina edessään lattialla eri vaiheessa olevia aihioita jotka hiljalleen valmistuivat kauniiksi käyttöesineiksi emäntien käsiin.
        Joku erehtyi kysymääm miksi hän ei valmista yhtä kerrallaan valmiiksi asti.
        Vaari vastasi; " Jos elämässä olisi aina kaikki heti valmiina, eihän tietäisi päivien kulumista, eikä elämässä olisi mitään odotettavaa. Nyt tiedän mikä aamulla odottaa ja minulla on ihan kiire päästä työni ääreen. Noutajakin huomaa että tuolla papalla on vielä paljon tehtävää ja jättää minut jatkamaan kovertimeni kanssa."

Ehkä elämässä kiinni pysyminen onkin se nuoruuden lähde.
        En ole vanha, aika kauan elänyt vain.

Kun tulevaisuus on takanapäin, niin siellähän se sitten on.

-Reino-

• kyllä

Työssä, jossa kaikki työkaverit ovat minua nuorempia en tunne, mutta vapaa-aikana ikäisteni kanssa kyllä.

• Lipstikka

tiedä.
      Olen melkein kuusikymppinen, joskus tunnen itseni väsyneeksi mutta en vanhaksi. Joskus olen tuntenut elämäni yksinäiseksi ja ei se silloinkaan tuntunut vanhalta.
      Olen löytänyt elämääni viisitoista vuotta vanhemman toisen lesken ja nyt meidän elämä on yhdessä vilkasta ja vaihtelevaa. Emme asu saman katon alla vaan kumpikin omassa kodissaan ja välillämme on matkaakin, mutta ei se haittaa.
      Yhteiset tapaamiset ja yhdessä tekeminen jopa ruuanlaitto on juhlaa. Matkustelemme ja liikumme luonnossa monin erin tavoin mielellämme. Elämän uteliaisuus yhdistää ja yhdessä on hauska etsiä erilaisia seikkailuja.
      Iästä ja vanhuudesta puhelemme harvoin sillä elämme tätä päivää.

• piennar

Mieli on kuin nuorella, mutta kroppa alkanut jätättää. Pakko pitää kropan huoltoa yllä, että jaksaa paremmin ja myös itsellään kivempi olo.

• muualta kyllä

..ja eikö tämä ole jo hirveän vatkutettu juttu? Me olemme narsisteja lähinnä, mikä paljastuu tästäkin kysymyksestä. Mutta kysyähän saa ja hullu se, joka vastaa.

• 1943

olen nuorimpia. Suunnistuksessakin joku nuorempi häviää joskus, en kyllä kilpaile, mutta ajan otan. En oikeastaan ajattele asiaa, vaan mennä putputan eteenpäin ja nautin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7293
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4906
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4599
    4. 69
      4370
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3188
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2458
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2397
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      209