Outoja koppakuoriaisia

Apua!

Onko muilla samaa ongelmaa?? Asutaan 2000-luvun alussa rakennetussa kerrostalossa, katutasossa. Nyt parin viikon sisällä on lattioilla ryöminy pieniä koppakuoriaisia. Ne on 2-5mm pitkiä, tummanruskeita ja niil on aika pitkät tuntosarvet. Niitä on eniten seinien vieressä, mut myös keskellä lattiaa. Oon myös löytäny kuolleita sellasia. Määrä tuntuu olevan lisääntymään päin. En oo huomannu et ne olis tehny mitään erityistä tuhoa, ainakaan vielä. Ovat vaan niin ***tanan ällöttäviä. Osaako kukaan sanoa tuleeks ne ulkoa vai onks todennäkösempää et ne asuu sisätiloissa? Onks muilla samaa ongelmaa? Yritin ettiä netistä kuvaa vastaavista,mut en löytäny.

4

3203

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko niillä kuoriaisilla selässä vaaleampi poikittaisraita? Nuo tuntosarvet hieman hämää, mutta jos vastaus kysymykseeni on kyllä ja kuoriaiset ovat (kokoonsa nähden) "leveitä" (yhtä leveitä kuin pitkiä, suunnilleen) kyseessä voi olla ötökkä nimeltään muistaakseni turkiskuoriainen (en ole täysin varma). Kyseinen ötökkä ilmeisesti tykkää vaatemateriaalien syömisestä, ei ole vaarallinen eikä haitallinen terveydelle. Netistä pitäisi löytyä ohjeita kyseisen vieraan poistamiseen.

• tuli

mieleen turkiskuoriainen, mutta tuntosarvet kyllä hämää.

jos on kyseinen ötökkä, sen toukka on vielä inhottavampi kuin kuoriainen ja kannattaa tutkiskella vaatekaapista ettei siellä vain ole toukkia. Eikä pidä unohdella villaisia vilttejä sängyn alle, kuten minä kerran, siinähän oli sitten ainakin 20 toukkaa...

• ihrakuoriaista?

???

• apua täälläkin kaivataan

mä löysin tänään myös omasta sängystä sitä imuroidessani ni jonkun tosi ällön toukan. Näytti vähän sokeritoukalta, mutta sit surffasin täällä internetin ihmeellisessä maailmassa ja tulin kyllä siihen tulokseen, että mun löytämä otus oli vyöturkiskuoriaisen toukka. Helsingin ympäristökeskuksen sivuilla on aika hyvä lista ja kuvat kaikenlaisista asuntojen tuholaisista. kannattaa käydä kattomassa jos sieltä löytyis sen näkösiä koppakuoriaisia ku teiltäkin on löytyny. Tässä linkki

http://www.hel.fi/wps/portal/Ymparistokeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Ympäristökeskus/Asuminen ja terveys/Sisätilojen tuholaiset

mä jatkan täällä kriiseilyä toukan löytymisestä...en tiiä onko vielä hysterian aihetta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      47
      2239
    2. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      90
      1065
    3. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      300
      952
    4. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      314
      899
    5. Itsensäpaljastelija

Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O
      Lapua
      53
      856
    6. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      77
      843
    7. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      69
      714
    8. Mikä sua vaivaa

@?
      Ikävä
      90
      685
    9. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      63
      668
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      33
      633
    Aihe