fontti puuttuu...?

hölmökö...

tässä nyt ehkä typerä kysymys, mutta onko tietoa miksi open office writerissa 2.3-versiossa ei ole fonttia "vivaldi" kun se esim 2.0-versiossa löytyy? Onko vielä uudemmassa versiossa mahdollisesti jotain kaunokirjoitusfontteja...? Saako jostain ladattua sitä 2.0-versiota vielä? Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan...

11

3940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      2.4:ssa on vivaldi.

      • hölmökö..

        latasin sen 2.4-version äsken ja ei ollut siinäkään... miksiköhän se on poistettu? Mulla on toisella koneella 2.0 mutta en saa siihen koneeseen kytkettyä tulostinta ja pitäis kutsuja tulostella. Koitin lähettää liitteenä s-postilla, mutta kone vaihtaa vivaldin johonkin muuhun fonttiin kun on eri versio writerista. Saakohan mistään sitä vanhempaa versiota tai muuta ilmaista samantyylistä kirjoitusohjelmaa, josta löytyis kaunoa?


      • Juutas K
        hölmökö.. kirjoitti:

        latasin sen 2.4-version äsken ja ei ollut siinäkään... miksiköhän se on poistettu? Mulla on toisella koneella 2.0 mutta en saa siihen koneeseen kytkettyä tulostinta ja pitäis kutsuja tulostella. Koitin lähettää liitteenä s-postilla, mutta kone vaihtaa vivaldin johonkin muuhun fonttiin kun on eri versio writerista. Saakohan mistään sitä vanhempaa versiota tai muuta ilmaista samantyylistä kirjoitusohjelmaa, josta löytyis kaunoa?

        Minulla löytyy vivaldi OO 2.4.0


    • krisaro

      Ymmärtääkseni OO käyttää Windowsin fontteja.
      Kansio Ohjauspaneeli -> Fontit. Itselläni on siellä kansio Vivaldi kursivoitu.

      Jos ne ovat sinulta jostain syystä kadonneet, voit kopioida ne miltä vaan Win-koneelta.

      Koita ensin yksinkertaisinta konstia. Huomasin vahingossa, että toinen kone kone löysi ensimmäisen kerran Vivaldin vasta, kun laitoin kursiivi-määreen päälle. Sen jälkeen se on pysynyt valikossa ja toimii ihan OK.

    • Kokeilepa etsiä uusia fontteja ohjatulla toiminnolla: Tiedosto -> Ohjatut toiminnot -> Asenna fontteja webistä. Jos vaikka löytyisi sopivia.

      • hölmö...

        kiitos vain kaikille yrittäneille, mutta ei tää pahvi osaa/onnistu löytämään/lataamaan oikeita fontteja vaikka mitä tekisi... sen siitä saa kun lukion jälkeen lopetti koulunkäynnin :(


      • Viivakoodit
        hölmö... kirjoitti:

        kiitos vain kaikille yrittäneille, mutta ei tää pahvi osaa/onnistu löytämään/lataamaan oikeita fontteja vaikka mitä tekisi... sen siitä saa kun lukion jälkeen lopetti koulunkäynnin :(

        Linkki fontteihin wepisä http://www.dafont.com/


      • hölmö...
        Viivakoodit kirjoitti:

        Linkki fontteihin wepisä http://www.dafont.com/

        kiitos, sain sivulta ladattua koneelleni fontin, mutta tyhmä kun olen, en saa sitä mitenkään siirrettyä open officeen vaikka mitä tekisin. Ei ymmärrä, miten noi ladatut hommat saa otettua käyttöön... Koitin ohjauspaneelistakin lisätä fontteja,muttei onnistu kun se ohjelma ei löydä mun ladattua fonttia, vaikka se on tallennettuna. Hermo menee kun tuntitolkulla koitan saada tolkkua tähän hommaan, ois pitänyt vaan ruveta opiskelemaan atk:ta kun nää alkeetkin on aika hukassa...


      • Viivakodit
        hölmö... kirjoitti:

        kiitos, sain sivulta ladattua koneelleni fontin, mutta tyhmä kun olen, en saa sitä mitenkään siirrettyä open officeen vaikka mitä tekisin. Ei ymmärrä, miten noi ladatut hommat saa otettua käyttöön... Koitin ohjauspaneelistakin lisätä fontteja,muttei onnistu kun se ohjelma ei löydä mun ladattua fonttia, vaikka se on tallennettuna. Hermo menee kun tuntitolkulla koitan saada tolkkua tähän hommaan, ois pitänyt vaan ruveta opiskelemaan atk:ta kun nää alkeetkin on aika hukassa...

        Avaa C levy resurssin hallinnalla etsi Windowskansio ja sieltä Fonts kansio auki ja pudotakanssio alapalkkiin senjälkeen Avaat sen kansion jonne latasit/tallensit/ uuden fontin (jos on pakattukansio täyy se ensin purkaa) Vedä hiirellä kansio alapalkisa olevan fonts kansion päälle kun kansio aukeaa pudota uusi fontti hiirestä .......Fontskansioon...


      • hölmö..
        Viivakodit kirjoitti:

        Avaa C levy resurssin hallinnalla etsi Windowskansio ja sieltä Fonts kansio auki ja pudotakanssio alapalkkiin senjälkeen Avaat sen kansion jonne latasit/tallensit/ uuden fontin (jos on pakattukansio täyy se ensin purkaa) Vedä hiirellä kansio alapalkisa olevan fonts kansion päälle kun kansio aukeaa pudota uusi fontti hiirestä .......Fontskansioon...

        onnistuin jo eilen lataamaan pari fonttia kauan kestäneen sähläyksen jälkeen..ei kyllä ole mitään hajua miten se onnistui, mutta onnistui kuitenkin... Onkohan noissa fonttilistoissa mitä on koneella valmiina, joku enimmäismäärä kun vain neljä uutta fonttia ilmestyi open officeen vaikka latasin listalle enemmän? eli löytyvät ohjauspaneelin fonttilistasta, muttei open officesta..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe