Netistä ystävän löytäminen

ainakin on vaikeaa

mutta minä löysin. Etsintä oli joitain kuukausia nyt on oltu yhdessä vuoden verran. Ikäihmisen haku on tietenkin aika riski altista, ei sitä ihannetta löydy, mutta ehkä laatuunkäypä. Matkoilla on oltu. Ihana osaava lämmin mies minun kylmää lesken petiäni lämmittämään. Hän löysi minusta naisen. Mutta kun kilpailijani on monta kertaa kuningas Alkoholi. Voi, että kun minä sitä miestä rakastan ja välitän hänestä mutta en siitä humalaisesta änkyrästä.
Mietinnässä on mitä teen, ei se minunkaan suu ole tuohesta. Illalla vaikka kuin juhlitaan niin en rapularyyppyä ota. Hän katselee ja hakee lievennystä. Emme asu yhdessä. Ja taas tällä viikolla jostain syystä sattui tälainen viikonputki. Hänellä on myös takana erittäin vakava syöpäsairaus joka on nyt hyvässä vaiheessa.

16

1100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta viisas olet, kun et asu hänen kanssaan, etkä varmasti yhteen muutakaan, kun tiedät millaista se tulisi olemaan. Kaiketi voit ainakin välttää tapaamista, kun hänellä on juomisputkensa menossa. Aikuista ihmistä ei auteta paapomalla.

• yökyöpeli näitä pohtii sillä

minä vanha nainen myös leski. Vuosien seksittömän elämän jälkeen löysin ihanan 6 vuotta nuoremman miehen osasipa se mies käsitellä minut, hienoa, ihanaa,ai kun minä nautin, mutta se viina, sitäpä oon miettinyt. Näitä elämän vuosia ei taida olla enää jäljellä niin kovin paljon, jos tällaisen ihanan ihmisen oon löytänyt , otanko hänet viereeni kaikkine virheineen ja vikoineen ja yritän ne juoppokaudet sietää? Kova saarna ja pampatus näitä kausia tietenkin seuraa, vuoden aikana ryyppyviikkoja on ollut jo kaksi, emme asu yhdessä ja emme tule muuttamaankaan yhteen.

• Kihlaus purkautui
        yökyöpeli näitä pohtii sillä kirjoitti:

minä vanha nainen myös leski. Vuosien seksittömän elämän jälkeen löysin ihanan 6 vuotta nuoremman miehen osasipa se mies käsitellä minut, hienoa, ihanaa,ai kun minä nautin, mutta se viina, sitäpä oon miettinyt. Näitä elämän vuosia ei taida olla enää jäljellä niin kovin paljon, jos tällaisen ihanan ihmisen oon löytänyt , otanko hänet viereeni kaikkine virheineen ja vikoineen ja yritän ne juoppokaudet sietää? Kova saarna ja pampatus näitä kausia tietenkin seuraa, vuoden aikana ryyppyviikkoja on ollut jo kaksi, emme asu yhdessä ja emme tule muuttamaankaan yhteen.

Olin seitsemän kuukautta kihloissa tuurijuopon kanssa ja näin mitä se elämä on, en halunnut sitä, vaikka ihminen olisi muuten ollut sopiva. Tänä aikana repsahduksia oli kaksi. Silloin kului rahaa ylettömästi eikä miestä näkynyt viikkoon, puoleentoista. Mutta kun totuus on, että tuurijuoppouteen liittyy usein myös vakava luonnehäiriö, niin kannattaa miettiä kaksikin kertaa sitä yhteen muuttoa. Siinä vain pilaa oman elämänsä ja muuttuu toisen emoksi. Koen pelastuneeni surkeasta loppuelämästä.

• Siksi yksin
        Kihlaus purkautui kirjoitti:

Olin seitsemän kuukautta kihloissa tuurijuopon kanssa ja näin mitä se elämä on, en halunnut sitä, vaikka ihminen olisi muuten ollut sopiva. Tänä aikana repsahduksia oli kaksi. Silloin kului rahaa ylettömästi eikä miestä näkynyt viikkoon, puoleentoista. Mutta kun totuus on, että tuurijuoppouteen liittyy usein myös vakava luonnehäiriö, niin kannattaa miettiä kaksikin kertaa sitä yhteen muuttoa. Siinä vain pilaa oman elämänsä ja muuttuu toisen emoksi. Koen pelastuneeni surkeasta loppuelämästä.

Olen samoilla kokemuksilla tullut päättäneeksi, etten kyllä loppuelämääni pilaa viinapäisen miehen kanssa, alkuelämä opetti.
        Aina on tosi kysymyksessä kun selitellään miksi, ja lopulta se onkin kotiasiat jotka vaatii ottaa *paukun*.

• ennen olen yksin

Monelle yksinäisyys on selleinen mörkö, että
        sen kanssa on vaikea elää ja haluaa ihmisen lähelleen, joka on ihan ymmärrettävää.Mutta on siinä sitten se toinen puoli, mitä se tuo tullessaan, ja elämää jo kokenaana varmaan tietää,mitä haluaa itselleen ja onko se kaikki sitä että on hyvä olla.
        Itsekin olen leski, mutta minulla oli pitkä liitto ja hyvä mies,että pitää kyllä olla ihme jos jonkun miehen kelkkaan lähden,.
        Olen löytänyt elämääni muista asiosta sisältöä,
        mutta jokainen itse tietää mitä haluaa elämältään ja tekee siltä pohjalta päätöksiä, kukaan ei voi mennä neuvomaan.
        Toivon hyvää elämää sinulle.

• sekaantua

Olin nuoruudessani naimisissa päihdeongelmaisen miehen kanssa kahdeksan vuotta, enkä enää tikullakaan koske juoppoon.
        Yksin ja leski olen, ja näyttää siltä että myös pysyn. Tuntemani vapaat miehet ovat joko luonnevikaisia tai viinaanmeneviä. Tavallista, ajattelevaa, siistiä ja täysipäistä miestä en ole vielä tavannut. Onnekseni en koe itseäni yksinäiseksi, enkä ole niin miehenkipeä, että pitäisi ottaa kuka vaan, kunhan olisi joku. Sinkkuna on hyvä olla.

• 1943
        ennen olen yksin kirjoitti:

Monelle yksinäisyys on selleinen mörkö, että
        sen kanssa on vaikea elää ja haluaa ihmisen lähelleen, joka on ihan ymmärrettävää.Mutta on siinä sitten se toinen puoli, mitä se tuo tullessaan, ja elämää jo kokenaana varmaan tietää,mitä haluaa itselleen ja onko se kaikki sitä että on hyvä olla.
        Itsekin olen leski, mutta minulla oli pitkä liitto ja hyvä mies,että pitää kyllä olla ihme jos jonkun miehen kelkkaan lähden,.
        Olen löytänyt elämääni muista asiosta sisältöä,
        mutta jokainen itse tietää mitä haluaa elämältään ja tekee siltä pohjalta päätöksiä, kukaan ei voi mennä neuvomaan.
        Toivon hyvää elämää sinulle.

mieheni antamalla energiapanoksella elän loppuikäni. Hiljattain minun piti päättää elänkö lähitulevaisuuteni henkisesti melko kahlehdittuna tai vapaana. Tuo vapaudenkaipuu voitti. Minulla täytyy olla tunne, että minuun luotetaan. Täytän elämäni erilaisilla asioilla. Esim. viikonlopun olin talkoohommissa. Sain keskustella erilaisten ihmisten kanssa ja sitten lähteä omille teilleni. Mikä konkreettisesti tarkoitti, että kävelin yksikseni nelisen kilometriä kotiin. Alkoholiongelmista minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta sivusta seuranneena voin todeta, että ei ole hauskaa.

• ei juoppo mies

Niin se on likat - viina voitta aina naisen! Sen minäkin miehenä olen viinaan menevistä miehistä huomannut.

• sitten lestissään
        ei juoppo mies kirjoitti:

Niin se on likat - viina voitta aina naisen! Sen minäkin miehenä olen viinaan menevistä miehistä huomannut.

pullon kaverina, ilman haihatteluja naisten perään. Mutta pulloruokinnalla olevat ovat yleisesti niin avuttomia, että se emohahmo pitää kaivaa vaikka kiven kolosta!

• systeemi tämä on

Ei tarvita sanomalehtien "päiväkahviseuraa" tai muitakaan palstoja.

Mailit saa nopeasti perille eikä tarvitse odotella "pitäjän postiautoa".

Mutta se, mitä sitten löytää, onkin ihan eri asia.
      Mihinkään ei paranisi luottaa, parempi katsoa sitten itse.

Olen yli 18 v sitten eronnut mies. Ei "luurankoja" kaapissa. Netistä olen löytänyt kumppaneita, mukavia. Tavallisesti tuoreemmin eronneita tai leskeksi jääneitä. Ei tule mitään, kun vanha surutyö on kesken.

Sellaisia puolen vuoden-yhden vuoden tavattoman onnellisia aikoja kertyi. Mutta jotenkin ei sitä oikeaa. Nyt on yksi, jonka nykytietämyksellä veisin papin eteen.

Joku viisaus: Yrittänyttä ei laiteta ja kolkuttavalle avataan. Meitä 60 ja risat asuu yksinään paljon ja jossain se mukava kumppanikin on. Ei tarvita "tuontitavaraa" Thaimaasta tai Filippiineneiltä.

• sanonut.

Minäkin olisin ihan kehityskelpoinen vielä vaimoksi. Kukaan vaan ei ole havainnut mahdollisuutta. Olen aika hyvän näköinenkin vielä ikäisekseni. Luoneteenpiirteissä olisi tietyy vähän parantamisen varaa. tulen vähällä ruoalla toimeen. Olen kuin kameli. Penellä vesimäärällä kannan suuriakin taakkoja halki erämaan ja aavikon. Pelkään itseäni pienenpiä. Ehkä olen vähän liian äänekäs. Huudan joskus täyttä kurkkua. Pidän huolen miehestäni. Pesen pyykit ja huollan vaatteet. Pesen selän saunassa. jotensakin aika mukava nainen, tänä päivänä kun vertaa. Puhelen välillä ääneen, en välttämättä välitä enää edes saanko vastausta. Elämä on muovannut muutakin kuin vartalon.

• sanonut. kirjoitti:

Minäkin olisin ihan kehityskelpoinen vielä vaimoksi. Kukaan vaan ei ole havainnut mahdollisuutta. Olen aika hyvän näköinenkin vielä ikäisekseni. Luoneteenpiirteissä olisi tietyy vähän parantamisen varaa. tulen vähällä ruoalla toimeen. Olen kuin kameli. Penellä vesimäärällä kannan suuriakin taakkoja halki erämaan ja aavikon. Pelkään itseäni pienenpiä. Ehkä olen vähän liian äänekäs. Huudan joskus täyttä kurkkua. Pidän huolen miehestäni. Pesen pyykit ja huollan vaatteet. Pesen selän saunassa. jotensakin aika mukava nainen, tänä päivänä kun vertaa. Puhelen välillä ääneen, en välttämättä välitä enää edes saanko vastausta. Elämä on muovannut muutakin kuin vartalon.

Samalla tavalla tunnut katsovan itseäsi kuin minäkin.
        Kukaan ei vain näe meissä piilevää hyvää!

• Ei raivoraitis

Sanot rakastavasi miestä. Kuule, se ei riitä kauaksi. Tulee vaihe, jolloin sinun pitää ajatella TAHDOTKO rakastaa tuota tuurijuoppoa.
      Olen aika varma, että tuskin tahdot. Siis ajattele asiaa jo nyt eikä sitten kun on lisää vaikeuksia. Et rakastamalla miestä raittiiksi saa, päinvastoin voit antaa paapomalla hänelle hyvän tilaisuuden jatkaa valitsemaansa tietä.

Nettiystävyydestä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ystävä sai pahasti nenilleen. Tutustui täällä niiiiin ihanaan ja tädelliseen mieheen. Meilinvaihtoa kiivasti kesti puolisen vuotta. Sitten paljastui totuus, mies oli kaikkea muuta kuin mitä oli kirjoitellut. Ja asuntokin oli kuin läävä. Siihen loppui se seurusteluntynkä.

Olen myös nähnyt sukulaispariskunnan, jotka löysivät netistä toisensa. He tapasivat melko pian ja se minusta on oikea systeemi, ei jää niitä luurankoja piileskelemään. Heillä menee hyvin, ovat olleet jo pari vuotta aviossa ja onnellisia.

• Onnellinen 66

Juoppoja hyysäävien valitusta en kuuntele, sillä
      itse ovat osansa valinneet.

Yksi elämä on annettu jokaiselle ja jos haluaa viettää sen juopon kanssa, niin mikäpä siinä.

Omaan ystäväpiiriini en heitä kaipaa.

Kovia sanoja - ehkä.

• Aloittaja miettii asiaa eikä minun mielestäni valita. Saahan täällä asioista keskustella, jos keskusteluttaa, tällaisestakin aiheesta. Luultavasti hän jo aavistelee, että vaikeuksia tulee olemaan liikaa, mutta kun sattuu pitämään ihmisestä, niin on vaikea tehdä hyvin nopeasti radikaalia irtautumistakaan. Tunteiden kuolettaminen on tuskallista. Toisten kokemukset voivat tukea ratkaisun teossa.

• tosi mies

Tilastojen mukaan enemmän kuin puolet yli 50 vuotiaista miehistä kuuluvat ns. suuriin alkoholin kuluttajiin eli siis ovat kuka enemmän tai kuka vähemmän alkoholiongelmainen. Tämä ei koske ainoastaan vapaita miehiä eli sangen moni vaimo hyysää alkoholin suurkuluttajaa. Sitä en tiedä kärsivätkö siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      9933
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3275
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3041
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      63
      2764
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2135
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2093
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1963
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1576
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1326
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1286
    Aihe