Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Anonyymi-ap

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa?
Kenen etu on se, että rikolliset saavat näin monia mahdollisuuksia???
Olisi vähintäänkin kohtuullista että tämä ULJAS UUSI MAAILMA ja sen tietotekninen uskonto soisi kansalaisille tavan kirjautua palveluihin ilman että siinä käytetään toisen suureen jumaluuteen, eli RAHAAN liittyvää tunnusta. Sen tunnuksen takana on sentään asioita, joita ilman ei täällä voi elää.

265

3414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puhut asiaa. Tunnus ja tunnistus tulisi olla erillinen systeemi varmistuksineen.

• Anonyymi

Miksi pitäisi olla miljoona tapaa tunnustautua??

• Anonyymi

Miksi esim nordea veloittaa pankkitunnuksistaan 4e/kk , vaikka konttorit on suljettu ja kyseessä on asiakkaan itse itsensä palvelimeninen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi esim nordea veloittaa pankkitunnuksistaan 4e/kk , vaikka konttorit on suljettu ja kyseessä on asiakkaan itse itsensä palvelimeninen ?

hakkerit hyötyy-

saavat milljardeja rahaa veroparatiiseihin, jopa tilinomistajien huomaamatta...

ja tietenkin fasistit hyötyy...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hakkerit hyötyy-

hyötyyhän tuosta SOSIALISTISTEN EU-osavaltioiden EU-liittovaltiokin natsivirkamiehineen, jotka pääsee kaikkiin sinunkin tietoihisi koko elämänalueelta - ja voi sitten tuomita aina jollain livulla....

tulossahan on 15-minuutin kaupungit, joiksi on jo luokiteltu tulevaksi Helsinki ja Tampere- mahdollisesti Turku ja muitakin isompia kaupunkeja...

niissä saa liikkua vain 15-minuutin kuluvan matkan alueella...

https://rumble.com/search/all?q=illuminaatti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä, liian kallis.
        Rahaa pitää laittaa tilille automaatilla ja palvelut toimii miten toimii!
        Melkein 55€ per vuosi.

• Anonyymi

Kaksi minuuttia ja sitten jo itsellesi myötämielisesti itseäsi kehuen vastasit!

• Anonyymi

On toinenkin nahdollisuus, nimittäin mobiilitunniste, joka käy kaikkeen viranomaisasiointiin, ja nykyään monessa muussakin paikassa. Sen käyttö ei vaaranna pankkitiliäsi.

Telia antaa sen asiakkailleen ilmaiseksi, Elisa veloittaa pienen kuukausimaksun.

Minulla on ollut jo vuosia Telian mobiilitunniste, helppo käyttää ja hyvin pelaa. Hanki sinäkin!

• Anonyymi

Tunnuksilla ON !! erillinen systeemi jota ei kirjautuja eikä muutkaan voi nähdä saatikka kokea.

Terv. Diblomi Tietoliikenne yli insinööri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On toinenkin nahdollisuus, nimittäin mobiilitunniste, joka käy kaikkeen viranomaisasiointiin, ja nykyään monessa muussakin paikassa. Sen käyttö ei vaaranna pankkitiliäsi.

Telia antaa sen asiakkailleen ilmaiseksi, Elisa veloittaa pienen kuukausimaksun.

Minulla on ollut jo vuosia Telian mobiilitunniste, helppo käyttää ja hyvin pelaa. Hanki sinäkin!

Ei saa prepaidiin

• Anonyymi

Kyse on kaikkein parhaimmasta! Vapari saa kakkoseen seuratessaan sinun ostojasi puhelintasi autoasi ja tietokonettasi. Kaikki pankkiautomaatit muutettiin OTTO pisteiksi joten käteinen voidaan lopettaa konttorien sulkeuduttua ja saat kuukausittaisen pistoksesi ruokaa vastaan muuten korttisi ei toimi. Toiminta oikeutta kavennetaan muutamassa kuukaudessa 15min kävelymatkaai vastaavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnuksilla ON !! erillinen systeemi jota ei kirjautuja eikä muutkaan voi nähdä saatikka kokea.

Opetele kirjoittamaan oikein tuo ammattinimike.

• Anonyymi

Tynnyrissä kasvaneiden jorinaa. Unohtuiko tynnyrin tappi kiinni, kun mobiilivarmenne ei ole tuttu asia? 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vihervasut on luki häiriöisiä ja muutenkin köyhiä reppanoita, myös aivotoiminnoiltaan, eihän ne muuten olisikaan vihervasuja.

• Anonyymi

Kyllä jokaisen henkilökohtaiset tilit pitää erottaa muusta . Mitään tekoa pankkitileillä mihinkään muihin palveluihin . Kuka näitä hakkeroi ja sotkee näin. Arabit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi olla miljoona tapaa tunnustautua??

Mitä pankki tekee sun muilla tiedoilla kuin talletetun rahan ei ne muuta tarvi tietää. Pankki ei ole mikään Jumala eikä raha. Ihmiset elää rauhassa muutakin elämää kuin yhtä pörssiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä, liian kallis.
        Rahaa pitää laittaa tilille automaatilla ja palvelut toimii miten toimii!
        Melkein 55€ per vuosi.

Nythän on niin että jotkut vetää itselleen eri joko uskonto tai heimo joka muilta huijaa. Valtion rahat . Ja pankit lypsää ihmisten rahoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tynnyrissä kasvaneiden jorinaa. Unohtuiko tynnyrin tappi kiinni, kun mobiilivarmenne ei ole tuttu asia? 😂

Missä sinäkin olit kun puhelimia ei edes ollut olemassa.

• Anonyymi

Viron venäläiset hakkeroi tilejä niin äkkiä katoaa kk palkka ! Simsalabim.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on se itsepalvelulisä.

Sitä paitsi rahasi ei ole sinun, vaan pankin tai valtion tai... saat sen vain hetkeksi lainaan raadettuasi aikasi.

Tai tältä minusta vaikuttaa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vihervasut on luki häiriöisiä ja muutenkin köyhiä reppanoita, myös aivotoiminnoiltaan, eihän ne muuten olisikaan vihervasuja.

Taas piti täälläkin tällainen vihervasu-kommentti kirjoittaa. Ei kyllä ollut kirjoittajalla mitään järkeä. Lieköhän persu.

• Anonyymi

Allekirjoituksia on vaan yksi , siis pankkitunnus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet Nordean jäsen yleensäkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas piti täälläkin tällainen vihervasu-kommentti kirjoittaa. Ei kyllä ollut kirjoittajalla mitään järkeä. Lieköhän persu.

Niin saattoi ollakkin .., että oli persu. Mutta oli kerrankin oikeassa vihervassarikommentissaan. Älykääpiöitähän noista vihervassareista on suurin osa, olipa proffantutkinto tai mikä hyvänsä koulutus. Äly vaan ei riitä menemään aatteensa ja hihhulihuumansa yläpuolelle. Korruptio kukoistaa ja asiantuntijoita näytellään ja valehdellaan korvausta vastaan :)..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hakkerit hyötyy-

Miten fasistit hyötyy pankista? Tai tunnuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just. Ettet vain olisi vastaukseen ylikoulutettu ????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmaistako kaiken pitäisi olla? Mieti nyt, pitäisikö sinulle jopa maksaa, että saat käyttää pankkitunnusta, jonka ylläitäminen ei ole ilmaista???????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hakkerit hyötyy-

Siis "fasistit", tarkoitatko esimerkiksi Putinia ja hänen joukkojaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taida Teliallakaan ilmainen olla, vai onko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä odotinkin, persut mainittu. Entä Orpo ja sähköautot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä roikut siinä paskapankissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä sitä modeemissa käytät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäki olen dibloomi gosmetolooki, ja miulla on oma virma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyötyyhän tuosta SOSIALISTISTEN EU-osavaltioiden EU-liittovaltiokin natsivirkamiehineen, jotka pääsee kaikkiin sinunkin tietoihisi koko elämänalueelta - ja voi sitten tuomita aina jollain livulla....

tulossahan on 15-minuutin kaupungit, joiksi on jo luokiteltu tulevaksi Helsinki ja Tampere- mahdollisesti Turku ja muitakin isompia kaupunkeja...

niissä saa liikkua vain 15-minuutin kuluvan matkan alueella...

Lähdekritiikki kiitos.
        Nyt vähä taad noisalaliitot seis...:D
        Tosin suomeen tulos diaknoosi jolla voi leimata 97 % suomaladista hulluiksi. Eli
        Videopeliriippuvuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän se palvelun ylläpito maksaa b

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihda pankkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Nordealla mitään jäseniä ole. Se ei ole osuuskunta niinkuin esim. Op.
        Nordealle olet asiakas, joka toi hiekkaa pankin lattialle. Konttorit suljettiin ettei tarvitse siivota.
        Pankkiasioita pystyy hoitamaan jopa 0 euron kuukausihinnalla.

• Anonyymi

No kaikkihan perustuu rosvoukseen, joten tämä käytäntö on ns. "lukkarinrakkautta", eli järjestelmä tykkää myös pikkurosvoista.

• Anonyymi

on kätevää tyhjentää tilejä, kun mummot koittavat näpytellä tunnuksia kelaan ja meneekin kolaan.

• Anonyymi

Niinpä.
        Noin voi käydä jonain päivänä sullekin.

• Anonyymi

Kela on yhtenä linkkinä ylihinnoitteluun ja epärehellisyyteen mitä tulee pankkitunnuksiin... mikä on toisaalta erikoinen juttu ja osoittaa korruption laajuuden. Samoin se miten vaikeaksi esim. Nordea on tehnyt tunnistautumisen tunnistuslaitteen avulla. Siinä on kolme numero osiota ja erittäin epäselvät numerosarjat...mikä ei ainakaan helpota asiakkaan tunnistautumista jne.

• Anonyymi

Sekin on väärin että yhden pankin tunnuksilla voi mennä muihin yrityksiin tai mihin pankkeihin. Se nyt vasta on turvatonta. Kuten Turussa jäi pankkivirkailija kiinni tilisiirroista laittomasti niin tätä on pankkien henkilökunta. Varkaita. Väärentää.

• Anonyymi

Pankkitunnuksilla pääsee ilmaiseksi eikä tarvi uusia viiden vuoden välein.
      Mobiilivarmenne on kallis sitoessaan teleoperaattoriin ja prepaid ei toimi

• Anonyymi

Sama operaattori ollut varmaan 20 vuotta.
        Enkä ole vaihtamassa.

• Anonyymi

”Ilmaiseksi”. Mikään ei ole ilmasta. Pankin maksuton palvepaketti vaatii liki 30000€ säännöllistä asiointia pankissa tai määräaikaisesti tietyn pankin kohdalla omistaja-asiakkuutta tai maksettua osuuskaupan jäsenmaksua. Jos verovaroin kustannetaan id-kortti, niin sekin maksaa verorahoissa miljoonia ja. Yksittäistä ihmistä kohdin kymppejä vuodessa.

Itse olen asioitten kanssa pärjäävä plus 50v, mutta ei mikään ole ole ikuista. Jos olen olemassa viiden tai kymmenen vuoden päästä, niin en tiedä oma toimintakykyäni. Terve 20bv nuorikin voi menettää toimintakykynsä yhdessä yössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Ilmaiseksi”. Mikään ei ole ilmasta. Pankin maksuton palvepaketti vaatii liki 30000€ säännöllistä asiointia pankissa tai määräaikaisesti tietyn pankin kohdalla omistaja-asiakkuutta tai maksettua osuuskaupan jäsenmaksua. Jos verovaroin kustannetaan id-kortti, niin sekin maksaa verorahoissa miljoonia ja. Yksittäistä ihmistä kohdin kymppejä vuodessa.

Itse olen asioitten kanssa pärjäävä plus 50v, mutta ei mikään ole ole ikuista. Jos olen olemassa viiden tai kymmenen vuoden päästä, niin en tiedä oma toimintakykyäni. Terve 20bv nuorikin voi menettää toimintakykynsä yhdessä yössä.

hölmöt kuvittelee olevansa jotain edistystä ja hienoa noiden älykännyjensä kanssa...

kuin apinoille olisi annettu jotain kiilto-esineitä joilla leuhkivat toisilleen...

todellisuushan on että pankkitunnukset ja älykänny-pankkitilit tuo kaaoksen ja mahdollistaa kaikenlaisen valtion fasismin kansalaisia kohtaan...

lisäksi tuo että monille palvelu- ja käteinen olisi tärkeää...

pankkikonttorieden, palvelupisteiden ylläpito-säästöt ei ole tässä oleellinen- vaan pankit haluaa hallintaan ihmisten äly-henkkari digitiedot ja pääsee hallitsemaan jokaisen elämää...

ehkä ne pankki-henkkari-mikrosirut rokotetaan kohta ihon alle jokaiselle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hölmöt kuvittelee olevansa jotain edistystä ja hienoa noiden älykännyjensä kanssa...

kuin apinoille olisi annettu jotain kiilto-esineitä joilla leuhkivat toisilleen...

todellisuushan on että pankkitunnukset ja älykänny-pankkitilit tuo kaaoksen ja mahdollistaa kaikenlaisen valtion fasismin kansalaisia kohtaan...

pankkikonttorieden, palvelupisteiden ylläpito-säästöt ei ole tässä oleellinen- vaan pankit haluaa hallintaan ihmisten äly-henkkari digitiedot ja pääsee hallitsemaan jokaisen elämää...

Oikeaan käteen tai otsaan. Ilman pedon merkkiä ei voi ostaa eikä myydä. Ne, jotka eivät ota merkkiä eivätkä kumarra petoa, mestataan.

Uskokaa Jeesukseen tänään, niin teidän ei trvitse jäädä antikristuksen aikaan. Se tulee olemaan kauhein aika ihmiskunnan historiassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Osuuspankin omistaja-asiakkaat eivät maksa käytöstä yhtään mitään, varsinkaan jos sinulla on säästöjä ja sijoituksia, mutta ainahan asioista vähiten tietävät huutelevat eniten näistä jutuista. Omalla kohdalla bonuksia kertynyt enemmän kuin tarpeeksi eli pankin käyttö on ilmaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeaan käteen tai otsaan. Ilman pedon merkkiä ei voi ostaa eikä myydä. Ne, jotka eivät ota merkkiä eivätkä kumarra petoa, mestataan.

Uskokaa Jeesukseen tänään, niin teidän ei trvitse jäädä antikristuksen aikaan. Se tulee olemaan kauhein aika ihmiskunnan historiassa.

Mikä teitä uskovaisia riivaa? Voisitteko edes joskus kuulostaa tasapainoiselta ja kulkea jalat maanpinnalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedon merkki on joidenkin raamatun sananopettajien mukaan valinta,kumartaako petoa.Tuo mikrosirukin joka istutetaan on jokin osa tätä saatanallista systeemiä.

• Anonyymi
        Vakaamies kirjoitti:

Osuuspankin omistaja-asiakkaat eivät maksa käytöstä yhtään mitään, varsinkaan jos sinulla on säästöjä ja sijoituksia, mutta ainahan asioista vähiten tietävät huutelevat eniten näistä jutuista. Omalla kohdalla bonuksia kertynyt enemmän kuin tarpeeksi eli pankin käyttö on ilmaista.

Juu, toinen vuosi ettei op:lla ole palvelumaksuja ollenkaan, olen ollut omistaja-asiakas kymmeniä vuosia. Ja kun tilin lopettaa, niin saa senkin maksun pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankkien perus maksu tilistä on vähintään 10-15€ kk ja sen päälle sitten muu ja laskun maksu 5€ per lasku ja muuta. Kortti maksaa kk. Ja paperiset saldokyselyt maksaa ja tilotteet maksaa. Kelankin kuuluu ottaa huomioon nämä että kaikesta menee kk maksu ja verot ja laskuistakin. Kyllä kun maksat hammaslääkäri maksun sen päälle tulee 5€ pankkimaksu. Ja meiltä varastetut valkoiset monot ja villasukat jonkun jalassa vai. No helvetin tulet sitten . Ja koiravarkaita ei taivaassa nähdä. Varma tieto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muslimi juutalaiset on evankeliumin han mikrosiruissa. Niiden päänahka on täynnä siruja kiiltää lampun valossa. Juudakset vakoilee ja vie rahat. Ja koirat kellot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä teitä uskovaisia riivaa? Voisitteko edes joskus kuulostaa tasapainoiselta ja kulkea jalat maanpinnalla?

Näyttöjä Kanervan hiukset täynnä siruja. Ja kaikki sen päänahka otsan alueella .

• Anonyymi
        Vakaamies kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.Kummasti palvelumaksuja nyhtävät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankkien perus maksu tilistä on vähintään 10-15€ kk ja sen päälle sitten muu ja laskun maksu 5€ per lasku ja muuta. Kortti maksaa kk. Ja paperiset saldokyselyt maksaa ja tilotteet maksaa. Kelankin kuuluu ottaa huomioon nämä että kaikesta menee kk maksu ja verot ja laskuistakin. Kyllä kun maksat hammaslääkäri maksun sen päälle tulee 5€ pankkimaksu. Ja meiltä varastetut valkoiset monot ja villasukat jonkun jalassa vai. No helvetin tulet sitten . Ja koiravarkaita ei taivaassa nähdä. Varma tieto.

Vaihda pankkia jos on noin kallista.

En maksa OP:n käytöstä yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvelumaksut kuittaantuvat bonuksilla eli en maksa käytöstä mitään.

• Anonyymi
        Vakaamies kirjoitti:

Paljonkos niitä bonuksia kertyy suorista osakesijoituksista? Niinpä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumma juttu, itselläni on asiointi kahdessa pankissa. Toisessa en maksa mitään (tilit, pankkitunnukset, luottokortti). Toisessa tilit, pankkitunnukset, luottokortti, osakesäilytys. Yksi pörssikauppa pitää tosin tehdä kalenterineljänneksessä ja siitä menee 1-2 senttiä palkkiota. Tuo hurja summa yleensä kuoleentuu osakkeen arvonnousulla tai osingoilla.

Missä pankissa joutuu maksamaan laskunmaksusta erillisen "pankkimaksun"? Ei kai joku käy kassalla maksamassa? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutsis on fasisti. Sinä olet maailman valo ja merkittävä tappi tässä universumissa. Kerro miten kaikki pitää järjestää nyt kun kaikki on ihan perseestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei mä uskon. Sinun homma on osoittaa mikä muuttui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät minulta nyhdä. On säästöjä niin paljon, että maksavat minun kaikki asiointikuluni ja vielä saan bonusta noin 300 e/a. Kannattaa olla jäsen. Ensi vuonna bonukset nousevat vielä 40% nykyisestä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihda sinäkin pankkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä sitä turhaan profetiaa vastaan pyristelemään, koska näin on kerran tuleva?

• Anonyymi

Kummallista että tähän ei puutu kukaan, kauhujuttuja saa vain lukea, kun tilejä tyhjennetään. Tästä systeemistä täytyy olla hyötyä jollekulle muullekin kuin noille uutisoiduille rosvopiireille, mutta kenelle?

• Anonyymi

Tilejä tyhjennetään vain niiltä, jotka kirjautuvat rosvojen sivuille tai antavat muuten pankkitunnuksensa huijareille.

• Anonyymi

Juuri näin.

• Anonyymi

Yleensä on vika usein ihmisessä jos jakelee tunnuksiaan joka puolelle. . Ei saa lain mukaan edes puolisolleen antaa, se on niin yksityinen asia. Verrattavissa omaan nimikirjoituksen
        Jokainen toki yrittää olla varovainen näissä asioissa. Itse sain sähköpostia vakuutusyhtiöltä jossa pyydettiin menemään sisälle pankki tunnuksella allekirjoittamaan että on asiakas. Googletin oman vakuutus yhtiöni tietoja. Siellä oli varoitus ettei koskaan mennä allekirjoittamaan netissä mitään, koska heidän logoaan oli rikolliset käyttäneet. Joten laitoin Sähköpostin roskakoriin.
        Aiis rikolliset laittavat usein logon joka muistuttaa jonkun oikeaa logoa , joten on aina katsottava nuukasti ennenkö vastailee sellasille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilejä tyhjennetään vain niiltä, jotka kirjautuvat rosvojen sivuille tai antavat muuten pankkitunnuksensa huijareille.

pankit= CIA = USA = EU = vapaamuurarit= illuminaatti, jne... rikollinen maailmanvalta-eliitti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä on vika usein ihmisessä jos jakelee tunnuksiaan joka puolelle. . Ei saa lain mukaan edes puolisolleen antaa, se on niin yksityinen asia. Verrattavissa omaan nimikirjoituksen
        Jokainen toki yrittää olla varovainen näissä asioissa. Itse sain sähköpostia vakuutusyhtiöltä jossa pyydettiin menemään sisälle pankki tunnuksella allekirjoittamaan että on asiakas. Googletin oman vakuutus yhtiöni tietoja. Siellä oli varoitus ettei koskaan mennä allekirjoittamaan netissä mitään, koska heidän logoaan oli rikolliset käyttäneet. Joten laitoin Sähköpostin roskakoriin.
        Aiis rikolliset laittavat usein logon joka muistuttaa jonkun oikeaa logoa , joten on aina katsottava nuukasti ennenkö vastailee sellasille.

miten tollo voi olla- ettet ymmärrä että oka kerta kun klikkaat numerosi nettiin sinne kirjautuessa nettipankki-pankkiisi jne- niin ne numerot menee jo 10 eri tahon kautta- ja jokaisessa voi olla hakkerit mukana- tai hakkerit noiden firmojen ulkopuolella ja tietolinjoilla...

Esi CIA on aina käyttänyt rikollisia mukana toiminnassaan- ja mahdollisesti kaikki tiedustelupalvelut.. jne.... eli sitä tietoa ja tietotekniikkaa heillä on...

joku vastaamohakkeri-Kivimäki oli tai saattaa olla kohta joku CIAn erikoismies... näitä siten voi olla ne Vasili, Fatima ja Luigi työtovereinaan...?... ja USAn eliittirikolliset johtajina...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota riskiä ei olisi, jos olisi erikseen pankki(raha)tunnukset ja henkilöllisyystodistustunnukset. Tai riski olisi yhä silloin jos käyttäjä yrittää mennä pankkiin ja erehtyy valepankkiin, mutta kuitenkin paljon pienempi riski, koska kaiken maailman muilla sivuilla ei rahatunnuksia käytettäisi lainkaan.

• Anonyymi

• Anonyymi

Pian uskovien ylöstempauksen jälkeen tulee antikristuksen lanseeraama pedon merkki, siru, mikä se sitten onkaan. Sitä markkinoidaan luultavasti tyyliin: 'Turvallinen tunnistautumistapa, ilmainen, ei voi väärinkäyttää...' Tietysti sivyhyötynä se, että ihmisen kaikki toiminnot voidaan lopettaa napin painalluksella. Puhuattakaan siitä, että tuon saatanan merkin ottajat joutuvat helvettiin ikuisiksi ajoiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Pian uskovien ylöstempauksen jälkeen tulee antikristuksen lanseeraama pedon merkki, siru, mikä se sitten onkaan. Sitä markkinoidaan luultavasti tyyliin: 'Turvallinen tunnistautumistapa, ilmainen, ei voi väärinkäyttää...' Tietysti sivyhyötynä se, että ihmisen kaikki toiminnot voidaan lopettaa napin painalluksella. Puhuattakaan siitä, että tuon saatanan merkin ottajat joutuvat helvettiin ikuisiksi ajoiksi.

Tuo pedon merkki ei ole mikään fyysinen siru eikä Raamattu mitään sellaista vihjaile.

https://www.gotquestions.org/mark-beast.html

• Anonyymi

Kummallista on se, miten pihalla olet maailman menosta.🥱 En ole käyttänyt pankkitunnuksia vuosiin muille sivuille kirjautumiseen. Mobiilivarmenne maksaa vain 2-3 euroa kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Itse sain sähköpostia vakuutusyhtiöltä jossa pyydettiin menemään sisälle pankki tunnuksella allekirjoittamaan että on asiakas. Googletin oman vakuutus yhtiöni tietoja. Siellä oli varoitus ettei koskaan mennä allekirjoittamaan netissä mitään,"

Ymmärsitköhän oikein? On selvää, ettei sähköpostin linkin kautta pidä mennä sivuille. Huijarisivut saattavat näyttää oikeilta, mutta niiden osoite on aina väärä. Ero voi olla yhdessä kirjaimessa tai merkissä.

Ongelmaan on kuitenkin helppo ratkaisu. Mene esim, vakuutusyhtiön sivuille sen osoitteella ja tee kirjanmerkki napauttamalla googlen hakukentän oikeassa laidassa olevaa tähteä. Mene jatkossa sisään kirjanmerkin kautta, niin päädyt aina oikeille sivuille.

Hoidan koko ajan asioita verkossa. Minulla on kirjanmerkit usein käyttämistäni osoitteista ja tunnistaudun niihin mobiilivarmenteella. Oletko varma, ettei se ole vaihtoehto myös vakuutusyhtiössäsi? Mobiilivarmenteen saa ainakin Elisalta, DNA:lta ja Telialta. Sitä käyttämällä pankkitiedot eivät vaarannu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten tollo voi olla- ettet ymmärrä että oka kerta kun klikkaat numerosi nettiin sinne kirjautuessa nettipankki-pankkiisi jne- niin ne numerot menee jo 10 eri tahon kautta- ja jokaisessa voi olla hakkerit mukana- tai hakkerit noiden firmojen ulkopuolella ja tietolinjoilla...

Esi CIA on aina käyttänyt rikollisia mukana toiminnassaan- ja mahdollisesti kaikki tiedustelupalvelut.. jne.... eli sitä tietoa ja tietotekniikkaa heillä on...

joku vastaamohakkeri-Kivimäki oli tai saattaa olla kohta joku CIAn erikoismies... näitä siten voi olla ne Vasili, Fatima ja Luigi työtovereinaan...?... ja USAn eliittirikolliset johtajina...

Mielenhäiriöistä potaskaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota riskiä ei olisi, jos olisi erikseen pankki(raha)tunnukset ja henkilöllisyystodistustunnukset. Tai riski olisi yhä silloin jos käyttäjä yrittää mennä pankkiin ja erehtyy valepankkiin, mutta kuitenkin paljon pienempi riski, koska kaiken maailman muilla sivuilla ei rahatunnuksia käytettäisi lainkaan.

NE ON ERIKSEEN!!! Kansalaisvarmenne löytyy henkilökortista. Se tosin vaatii aktivoinnin ja erillisen lukulaitteen. Mobiilivarmenne vaatii vain 2-3 euron investoinnin kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pankit= CIA = USA = EU = vapaamuurarit= illuminaatti, jne... rikollinen maailmanvalta-eliitti

Jeesus Kristus tulee tuhoamaan nämä saatananpalvojat.Kukistunut kukistunut on suuri babylon.Sepä rikkaita rosvoja tuleekin harmittamaan suuresti.En tiedä milloin tämä tapahtuu,ei tiedä muutkaan ihmiset,joskus kuitenkin lopunaikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksiköhän ostettu vpn ei toimi esim osuuspankissa asioidessa.Kun käyttää vpn yhteyttä ei voi edes kirjautua sisään.Kuitenkin vpn suositellaan pankkiyhteyksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hohohoo, salaliittoteoreetikko taas horisee.

Kovasti yrität saatananpalvoja mitätöidä totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi kumartaa petoa,jotta tuo skenaario toteutisi.Valitse kristus .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kummallista on se, miten pihalla olet maailman menosta.🥱 En ole käyttänyt pankkitunnuksia vuosiin muille sivuille kirjautumiseen. Mobiilivarmenne maksaa vain 2-3 euroa kuukaudessa.

Itse en käytä kännykkää mihinkään muuhun kuin soittamiseen ja tekstareiden lähettämiseen. Mitään tunnuksia en sen kautta ota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset on vapaamuurareita. Ettekö jo ymmärrä. Saalem. FI

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en käytä kännykkää mihinkään muuhun kuin soittamiseen ja tekstareiden lähettämiseen. Mitään tunnuksia en sen kautta ota.

Minä käytän kännykkää vain kun soitan k-kauppiaalle ja tilaan ruokia,kerta viikkoon.Satunnaisesti vielä jos joudun
        tärkeän soiton soittamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En löytänyt tuolta helluntailaisista mitään,mistä se sieltä löytyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovasti yrität saatananpalvoja mitätöidä totuutta.

Raamatussa kielletään ennustaminen.

Oletko varma ettet itse ole saatanan vallassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdit sen hammaslääkärin asentaman mikrofonin hammasta paikatessa ja rokotuksissa tulevat mielenhallinta-aineet...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksiköhän ostettu vpn ei toimi esim osuuspankissa asioidessa.Kun käyttää vpn yhteyttä ei voi edes kirjautua sisään.Kuitenkin vpn suositellaan pankkiyhteyksiin.

vpn ohjesivulla luin,ettei vpn toimi pankkiyhteyksissä.Miksi,sen tietää pankkien tietoturvahenkilöt paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ovat vaan niin seniilejä höppänöitä joiden perään omaiset eivät viitsi katsoa. Mutta enemmän huolestuttaa kaikki ympäriinsä höösäävät hääsääjät ja kävelevät katastrofit. Jotkut ovat vaan niin tomppeleita että on vaan ajan kysymys milloin sattuu ja yleensä joku muu siivoaa jäljet. Loppuosa ei usko että kukaan ketään huijaa mutta sen sijaan uskotaan kaikkien ulkomaalaisten olevan korkeasti koulutettuja veronmaksajia tai joulupukkeja jotka rikastuttavat maata. Onnea, kaikilla rajoittamaton äänestämis- ja sikiämisoikeus ilman että saa kyseenalaistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voi edes välttää huijaamisesta varoittavat maininnat ja lehtijutut. Millainen puusilmäinen peelo pitää olla. No, joitain ei voi kukaan eikä mikään auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanna Marin on kommunistinen sähköauto. Tuulivoimalla toimiva persu Orpo on pankkien siirtomaksut. Riisto on CIA:n Purra. Caruna ja Olkiluoto 3 tulivat koronarokotteesta. Illuminati ja Kokoomus ovat Jeesuksen perseen visvasyylä. Niin että kyllä täälläkin osataan hölöttää aiheeseen liittyen. Tervemenoa vaan äänestämään ja sen on näköistäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hohohoo, salaliittoteoreetikko taas horisee.

Hohoho itsellesi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanna Marin on kommunistinen sähköauto. Tuulivoimalla toimiva persu Orpo on pankkien siirtomaksut. Riisto on CIA:n Purra. Caruna ja Olkiluoto 3 tulivat koronarokotteesta. Illuminati ja Kokoomus ovat Jeesuksen perseen visvasyylä. Niin että kyllä täälläkin osataan hölöttää aiheeseen liittyen. Tervemenoa vaan äänestämään ja sen on näköistäkin.

Hienoja vertauskuvia kuin Raamatussa.

• Anonyymi

TÄHÄN ON TULTAVA MUUTOS!!!

• Anonyymi

Mitä muutosta ehdotat , digitaalinen nimen tunnus on allekirjoitus että olet se miksi sinut luullaan olevan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä muutosta ehdotat , digitaalinen nimen tunnus on allekirjoitus että olet se miksi sinut luullaan olevan.

hienoa... ja siis nato-hakkerit voi käyttää tuota sinun tunnusta että olet se joksi nato-hakkeri sinut lavastaa?

• Anonyymi

EU:ssa ja Suomessa valmistellaan jo tätä turvallista kirjautumista ilman pankkitunnuksia. Sitä odotellessa hanki turvallinen ja helppokäyttöinen mobiilitunnistaminen. Saat ilmaiseksi jos olet Telian asiakas.

• Anonyymi

Mistä voidaan periäennakkoveroa,. Koska ihminen ei ole yrittäjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EU:ssa ja Suomessa valmistellaan jo tätä turvallista kirjautumista ilman pankkitunnuksia. Sitä odotellessa hanki turvallinen ja helppokäyttöinen mobiilitunnistaminen. Saat ilmaiseksi jos olet Telian asiakas.

Miksi maksaisin mobiilitunnistautumisesta kun pankin käyttö on minulle ilmaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EU:ssa valmistellaan jo urpouden kieltämistä oletko valmis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä voidaan periäennakkoveroa,. Koska ihminen ei ole yrittäjä?

Esimerkiksi vuokratuloista, jos omistaa sijoitusasunnon.

• Anonyymi

Ja sitä paitsi rikolliset ovat aina edellä. Kuka korvaa, jos tulee uusia keinoja saada nuo tunnukset? Pankki ei ainakaan.

• Anonyymi

TÄMÄN ON MUUTUTTAVA. Piste.

• Anonyymi

Laitapa ehdotus miten se sitten niinkuin sinun mielestäsi tulee muuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nämä ongelmat tuli EUn , netin ja maahanmuuton kautta-

irti EUsta,,.. mamuja ei saa olla paljon, ja netti on lopetettava.

- toinen ratkaisu on että rikollinen fasistivalta maapallolla on lopetettava- jolloin rikoksia ei enää ole, koska kaikilla on silloin rahaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertainen ratkaisu: pankilta saa 2 tunnuslukulappua, joista toinen verkkopankkiin ja toinen muuhun tunnistautumiseen. Kun esim. luot tiliä palveluun Z, jossa vaaditaan vahva tunnistautuminen, laitat ei-verkkopankki-tunnisteet => jos se olikin huijaussivusto, rosvo saa vain tietää kuka olet muttei pääse rahoihisi käsiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertainen ratkaisu: pankilta saa 2 tunnuslukulappua, joista toinen verkkopankkiin ja toinen muuhun tunnistautumiseen. Kun esim. luot tiliä palveluun Z, jossa vaaditaan vahva tunnistautuminen, laitat ei-verkkopankki-tunnisteet => jos se olikin huijaussivusto, rosvo saa vain tietää kuka olet muttei pääse rahoihisi käsiksi.

Se toinen lappu maksaa pankille vähän, mutta laki voisi edellyttää sen osana pankkioikeuksia ja vaikka kompensoidea sen pankeille verovaroista, koska yhteiskunta kuitenkin säästää kun rikollisille valuu vähemmän rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan turhaa, hanki jo se mobiilitunnistaminen, Telia tai Elisa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nämä ongelmat tuli EUn , netin ja maahanmuuton kautta-

irti EUsta,,.. mamuja ei saa olla paljon, ja netti on lopetettava.

- toinen ratkaisu on että rikollinen fasistivalta maapallolla on lopetettava- jolloin rikoksia ei enää ole, koska kaikilla on silloin rahaa...

Olet oikeassa.. rikolliset pitää syöttää minkeille. Silloin niistä rikollisista on hyötyä kun muuttuvat kiltiksi paskaksi joka auttaa sopivaan multaan sekoitettuna kasvattamaan nälkäisille ruokaa...:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylipäätään juuri täällä on merkittävää väkeä kosmisella mittapuulla joka tietää miten asiat pitää olla. Se auttaa ihan saatanasti että tänne raportoi itselleen sattuneista oikeusmurhista.

• Anonyymi

Rikolliset ovat lisäksi aina edellä. Kuka korvaa, jos tulee uusi ovela tapa saada tunnukset ja tili tyhjenee? Pankki ei ainakaan ja selvittelyt voivat kestää vuosia.

• Anonyymi

Esim pankin on maksettava rahat takasin jos ne katoaa, mutta se edellyttää sitä ettei ole annellut tunnuksia kenellekkään livenä eikä netti huijareille liioin. Jos niin on tehnyt ei saa rahoja takaisin.

• Anonyymi

>> Kuka korvaa, jos tulee uusi ovela tapa saada tunnukset ja tili tyhjenee? <<

- Noudatat ohjeita etkä hölmöile, niin kukaan ei voi viedä rahojasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim pankin on maksettava rahat takasin jos ne katoaa, mutta se edellyttää sitä ettei ole annellut tunnuksia kenellekkään livenä eikä netti huijareille liioin. Jos niin on tehnyt ei saa rahoja takaisin.

siis temulle ja verkkokauppa.comille ei saa antaa niitä nettitunnuksia- eli ei saa ostaa niistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis temulle ja verkkokauppa.comille ei saa antaa niitä nettitunnuksia- eli ei saa ostaa niistä?

Temu myy myrkyllistä kamaa, varo sitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verkkokauppa comiin ei pidä luottaa.Takuukin heillä olematon.Kun tilaat tuotteen,etkö tuotteen saapuessa avaa pakettia,ja testaat tuotteen,esim uusin pc.Kun tuote onkin rikkonainen,et voi palauttessa saada rahoja takaisin,sillä heidän mukaansa avattua pakettia ei tarvitse korvata mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu älä anna. Älä mene nettiin ensinkään kun et osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verkkokauppa comiin ei pidä luottaa.Takuukin heillä olematon.Kun tilaat tuotteen,etkö tuotteen saapuessa avaa pakettia,ja testaat tuotteen,esim uusin pc.Kun tuote onkin rikkonainen,et voi palauttessa saada rahoja takaisin,sillä heidän mukaansa avattua pakettia ei tarvitse korvata mitenkään.

Tämä oikeusmurha tokenee täällä urputtamalla. Toki on sinulla vaikeaa, joka kerta saat rikkinäisiä tietokoneita ja tekeehän se silloin ihmisen mieli täällä hoitaa asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oikeusmurha tokenee täällä urputtamalla. Toki on sinulla vaikeaa, joka kerta saat rikkinäisiä tietokoneita ja tekeehän se silloin ihmisen mieli täällä hoitaa asia.

En urputtanut,varoitin.Taidat olla v comin henkilöluntaa.Arvaan sen kusipäisestä kommentistasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei verkkokauppa comille ainakaan.Täysin epäluotettava pulju.

• Anonyymi

Jos et ole huomannut niin poliisin antama henkilökortti käy myös ja operaattorilta saatu mobiilivarmenne,

• Anonyymi

Taitaa ruikuttaja olla perussuomalainen tukinulli.

• Anonyymi

siis varastamalla henkilökortin pystyy tekemään nettirikoksia-

tää suomihan on ihan rikollisten paratiisi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkä henkilökortti tai mobiilivarmenne ei riitä, pitää olla myös salasanat ym.
        Mobiilivarmenteessa saat puhelimeesi kertakäyttöisen tunnusluvun, joka kerta, joten voit aina tsekata onko yhteys ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän persutmon huomanneet, siksi hallituksessa . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkä henkilökortti tai mobiilivarmenne ei riitä, pitää olla myös salasanat ym.
        Mobiilivarmenteessa saat puhelimeesi kertakäyttöisen tunnusluvun, joka kerta, joten voit aina tsekata onko yhteys ok.

Ei se noin mene. Sinä itse annat sen oman tunnusluvun, jota varmenne kysyy lähettämällä viestin puhelimeesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa ruikuttaja olla perussuomalainen tukinulli.

Taidat olla itse pedon kumartaja.Helvetin hyypiö.

• Anonyymi

Koska ihminen pitää voida tunnistaa oikeaksi kun kyse on rahasta. Jos menet sairaalaan,labraan tiedetään kenen näytteet ja jos teet velkaa että se olet sinä eikä joku tuntemasi muu ihminen.
      Pankkien tunnistus on ilmeisesti niin hyvä että samaa käytetään muissa yhteyksisä. Hankkisitteko joka asiaan eri tunnistukset?
      Jotkut ei nyt ymmärrä tätä. Kyllä siin tileille menevät ihan omaa syystäsi jos olet löperä asioissa.
      Henkilökortti on hyvä kun asioi eri paikoissa. ONKO joku ongelma että ette halua tunnistusta?

• Anonyymi

netissähän ei ole tunistusta-

on vain digi-numeroita-

niiden takana käyttäjänä voi olla vaikka naapurin persunarkkari?

• Anonyymi

Pankkitunnus on ainoastaan allekirjoitus että on kyseinen henkilö. Ei ne jotka sen ottaa vastaan saa muuta kun pisteet näkyville Joten miten tämänkin nyt aitten ihmiset ajattelevat.

• Anonyymi

Karsoitteko MOT ohjelman?

Pankki ei korvaa.
      92 % tapauksessa pankki katsoo, että oma vika!

• Anonyymi

Useimmiten SE ON OMA VIKA. Täyspäiset eivät 1) anna tietoja puhelimessa 2) mene sivuille sähköpostin tai tekstarin linkkien kautta 3) luota sivun ulkoasuun tarkistamatta osoitetta.

Täyspäiset 1) ottavat aikalisän ja miettivät 2) tarkistavat pyynnön asiallisuuden asiakaspalvelusta 3) tarkistavat verkko-osoitteen tai käyttävät kirjanmerkkejä 4) käyttävät mobiilivarmennetta muualla kuin pankissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmiten SE ON OMA VIKA. Täyspäiset eivät 1) anna tietoja puhelimessa 2) mene sivuille sähköpostin tai tekstarin linkkien kautta 3) luota sivun ulkoasuun tarkistamatta osoitetta.

Täyspäiset 1) ottavat aikalisän ja miettivät 2) tarkistavat pyynnön asiallisuuden asiakaspalvelusta 3) tarkistavat verkko-osoitteen tai käyttävät kirjanmerkkejä 4) käyttävät mobiilivarmennetta muualla kuin pankissa.

Niinpä. Ja kun kaiken piti olla niin helppoa ja vaivatonta - niin ja ilmaista. Höh! Ja nyt kaikki aika menee aikalisien ottamiseen ja miettimiseen, kaikenmaailman tarkistamisiin ym. ylimääräiseen vaivannäköön. On tosi helpoksi tehty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Ja kun kaiken piti olla niin helppoa ja vaivatonta - niin ja ilmaista. Höh! Ja nyt kaikki aika menee aikalisien ottamiseen ja miettimiseen, kaikenmaailman tarkistamisiin ym. ylimääräiseen vaivannäköön. On tosi helpoksi tehty.

On se vaivatonta ja helppoa meille joiden ÄO on korkeampi kuin 90 pojoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle siis vaikeaa. Ja olet tottunut saamaan asiat ilmaiseksi. Kuulostaa holhouksessa elämiseltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se vaivatonta ja helppoa meille joiden ÄO on korkeampi kuin 90 pojoa.

Mutta kyllä aparienkin pitää elää.

• Anonyymi

Käyttäkää mobiilivarmennetta, sitä suositellaan nykyään.

• Anonyymi

Se vaan että kaikki ei halua maksaa mobiilivarmenteesta, ja voi myös käyttää henkkaria jossa on siru+ kortinlukijaa.

• Anonyymi

Mobiilivarmennetta ei saa kaikkien operaattoreiden SIM-kortille, lisäksi perivät siitä kuukausimaksua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vaan että kaikki ei halua maksaa mobiilivarmenteesta, ja voi myös käyttää henkkaria jossa on siru kortinlukijaa.

Telian asiakkaat saa mobiilivarmenteen ilmaiseksi. Minulla on, ja käytän sitä kaikkeen paitsi pankkiasiointiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mobiilivarmennetta ei saa kaikkien operaattoreiden SIM-kortille, lisäksi perivät siitä kuukausimaksua.

Kaksi euroa kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telian asiakkaat saa mobiilivarmenteen ilmaiseksi. Minulla on, ja käytän sitä kaikkeen paitsi pankkiasiointiin.

Juuri näin pitää tehdä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vaan että kaikki ei halua maksaa mobiilivarmenteesta, ja voi myös käyttää henkkaria jossa on siru kortinlukijaa.

Kaikki eivät ole varakkaita kokoomuslaisia joilla on taskut täynnä rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi euroa kuukaudessa.

Siis 12 markkaa kuukaudessa?

• Anonyymi

Annetaan lainoja keskellä yötä ulkomialle ja sitten kun joutuu niitä lainoja maksamaan ja anoo itse lainaa, että voisi ne maksaa, niin eipä saakaan. https://areena.yle.fi/1-66871395

• Anonyymi

>>Pankkien mielestä uhrit ovat lähes aina törkeän huolimattomia ja siksi vastuussa vahingoista.<<

- Niin minunkin mielestäni. Ei muiden hälmöilysta itsensä kuulu joutua maksamaan.

• Anonyymi

Aldous Huxley - Brave new world, George Orwell - 1984 sekä Revelations of Dr. Richard Day. Näihin perehtymisen pitäisi olla pakollista jokaisen valtion peruskouluopeissa. Yhteiskuntaoppi oli mielestäni tylsä oppiaine, joten sen sisälle voisi ujuttaa nuo jutskat. Kansalaisaloitetta tulille siis 🔥? Olen minä yksin kevyesti älykkäämpi kuin tämän maan valtiojohto 💪🤓. Ja niinhän sitä sanotaan, että: "Joukossa tyhmyys tiivistyy." Indeed 😁.

• Anonyymi

Vastaus on yksinkertainen,kun kaikesta jää jälki mitä teet elämässäsi ,myös rikolliset on helppo tunnistaa tätä kautta ,olitko silloin ja silloin jossain missä kerroit olevasi ja teitkö sitä mitä kerroit tekeväsi.
      Kaikki on nykyään potenttiaalisia epäiltyjä mihin tahansa rikokseen koska markkinataloudessa elämme ,sähköisesti on helppo seurata kaikkien elämää ilman että tarvitsee lähteä aina paikan päälle tutkimaan ja ottamaan sormenjälkiä ja muita todisteita rikoksista joita tapahtuu hurry mycket näinä päivinä päivittäin.
      Siksi viranomaisten on helppoa seurata pienintäkin tai vähäpätöisintä sisäänkirjautumista ja pankkitilejä,tai mitä vaan kulkua minne vaan.
      Valehdella et enää oikeudessa pysty niin kuin ennen oli laita ,tai syyttömyyttäsi todistaa jos se ei varmistu elektronisesti jo etukäteen siinä samalla mitä ikinä teet.

Tämän takia viranomaiset suosii aina elektronista jalanjälkeä yhtenä lisätodisteena.

• Anonyymi

Meni vähän luulotaudin puolelle.🙄 Kaikesta jää jälki, mutta siihen pääsee käsiksi vain tekemällä yhteistyötä esim. pankin tai tietoliikenneyrityksen kanssa. Laki säätele tarkkaan millaisten rikosten yhteydessä tietoja voidaan virka-apupyynnöstä luovuttaa. Samoin toimittiin jo kauan ennen tietokoneita.

Kukaan ei pysty seuraamaan pankkiasiointiasi ilman tietojen luovutusta. Hakkerit pääsevät tilillesi vain jos annat pankkitunnuksesi heille. Eikä sekään onnistu kuin kerran. Sillä vain asiakasnumero on pysyvä tieto, sovellus luo satunnaisen tunnusluvun joka kerta erikseen.

• Anonyymi

Tiedoksi esim dna ei anna mobiilivarmennetta jos ei ole pankkitunnuksia.

• Anonyymi

Henkilöllisyys pitää tietenkin todistaa, mutta miksei sitä voi todistaa kuvallisella henkilökortilla tai passilla? Virallisina dokumentteina niiden pitäisi kelvata kaikkialla.

• Anonyymi

Nykysysteemi toimnii erinomaisesti ja se tulee pankkitunnuksiemn mkylkiäisenä.

- Miksi ihmeessä haluaisit erillisen ja hinnakkaan tunnistuspalvelun?

• Anonyymi

Telialta saa mobiilivarmenteen ilmaiseksi. Vaihda operaattoria!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telialta saa mobiilivarmenteen ilmaiseksi. Vaihda operaattoria!

Telia on kallis, ellei jopa kallein operaattori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telia on kallis, ellei jopa kallein operaattori.

Ja huono kuuluvuus

• Anonyymi

Ainahan voi käyttää vaikka kansalaisvarmennetta, tosin se käy vain viranomaispalveluihin. Eikä kaikki halua maksaa mobiilivarmenteesta eikä toisaalta kytkeä puhelinnumeroaan kaikkialle.

• Anonyymi

Suurin syyllinen on pankit, heillä liian vanhoja tai päivittämättömiä ohjlemia tietoturvissa.

Nyt väärät henkilöt eli asiakkaat maksavat kaikesta, jopa palvelumaksuja ja oikeudessa aina asiakas maksaa kaiken ei ole oikein.

Nyt jo pankkeihin pääsy, yhteydenotto tai asioiminen on tehty niin vaikeaksi, ettäs eon jo iso riski. Itse ilmoitin kerran Nordeaan, että tililläni on jokin outo yhteydenotto viesti. Pankki ei reagoinut siihen mitenkään koskaan. Ei edes vastannut.

Toinen pankkini on S-Pankki sama siellä tiliongelmissa vähätellää, ei uskota tai ei edes vastata.

Nykyään näissä asikapslevluissa ja vastaajissa on niin paljon kokematonta, osaamatonta henkilöstöä, että heillä ei ole tietotaitoa ja aina yhdistetään seuraavalle eikä siitäkään tule mitään.

Sekä asioidne selvittely kestää viikkoja joka paikassa ja aina on syy asikkaan virhe tai ongelmaa ei ole olemassa. Mistä tämä kertoo minusta välinpitämättömyydestä, osaamattomuudesta ja ei haluta tai ei ole aikaa keskittyä ongelmien hoitoon.

Sama ongelma myös lähes kaiksissa asikas- ja maksupalveluissa.
      Minulle juuri kävi taas törmäys Resurs- pankin kanssa, pyysin asiakapslvelijalta selvitystä koroistani ja kun osa on korollisia maksuja ja osa korottomia.

Olin maksanut laskun mukaan ns. korttomana mutta kuitenkin joka laskuss aoli peritty korko vaikka ei pitänyt. Eli olkaapa tarkkoina joka asiassa vedetään linssiin tai ei osata.
      Varmaan 4- eri viestiä sain ja vieläkään asia ei selvinnyt millään tavalla ja asiaan ei edes vastattu asianmukaisella tavalla.

Myös tulee varoa Walleyta, Klarnaa jne ei yhteyksiä, ei osaamista ja virheitä paljon. Et myöskään saa yhteyttä.

Maailma muuttu niin huonoksi, että kehenkään ei voi luottaa, ei osata ja korkoja, lisämaksuja ja pankitkin nykyään aina maksattaa kaiken asiakakilla vaikka on luottorkotissa vakuutuksia jne.

Näin nykyään maailma mennyt ihan sekaisin kukaan ei osaa, vastaa tai

• Anonyymi

Onhan tuo id-sovellus paljon parempi kun se paperi versio. tietenkin ymmärrän sen että suuremmissa jutuissa tarvitaan passi mutta kyllä joka jampalla nyt sekin on

• Anonyymi

Huijarit eivät saa pankkitilitietojasi, ellet anna niitä itse. Suurin osa tekee juuri niin, vaikka muutama varotoimi pelastaisi: 1) Ota aikalisä 2) älä käytä sähköpostin tai tekstarin linkkejä 3) luo itsellesi kirjanmerkit tärkeimmistä osoitteista 4) tarkista asiakaspalvelusta - tai omaiselta - onko pyyntö aito.

• Anonyymi
    • Valtio epäonnistui kansallisen "digitaalisen henkilökortin" luonnissa ja tunnistautuminen jäi pankkien bisnekseksi. Pankithan perii maksun joka tunnistautumisesta. Siis jos vaikka Kanta-järjestelmään kirjautuu pankkitunnuksilla niin yhteiskunta maksaa siitä.

Koska sekä pankki- että vakuutustoiminta on luvanvaraista, niin valtio olisi voinut luoda oman kaikille yhteisen tunnistusjärjestelmän vaatimalla että pankki- ja vakuutusluvan haltijoiden on pakko hyväksyä myös valltion tunniste.

• Anonyymi

Juuri näin. Älytöntä olla monta versiota tunnistautumiseen ja vielä älyttömämpää, että esim. henkilökortti on voimassa kerrallaan vain viisi vuotta. Siinä ei aikuisen ihmisen olemus kuvassa ehdi muuttua tunnistamattomaksi. Ja miten pollliiisi pystyy tunnistamaan esim. ajokortista henkilön, kun niissä kuva voi olla vaikka kuinka vanha.

• Anonyymi

Pankit eivät peri maksua joka kerta kun tunnistaudut. Jos pankkisi perii niin vaihda parempaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankit eivät peri maksua joka kerta kun tunnistaudut. Jos pankkisi perii niin vaihda parempaan.

Pankki perii maksun tunnistautumisesta siltä taholta jonka palveluun tunnistaudut. Siis ei tunnistautujalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankki perii maksun tunnistautumisesta siltä taholta jonka palveluun tunnistaudut. Siis ei tunnistautujalta.

Kaunis ajatus

• Anonyymi

Kaksivaiheinen tunnistautuminen kannattaa ottaa käyttöön siellä missä on mahdollista.

Kaksivaiheinen tunnistautuminen (eli two-factor authentication, tunnetaan myös nimellä 2FA) on vuonna 1984 patentoitu tekniikka, jonka tarkoitus on varmentaa henkilön identiteetti kahta eri tunnistautumismenetelmää hyödyntäen. Tällä tavalla voidaan yrittää estää käyttäjätilin luvaton käyttäminen.

Kaksi­vaiheinen tunnistautuminen on yksi vaihe lisää, kun tunnistaudut käyttäjä­tileillesi. Sen sijaan, että käyttäisit tunnistautumiseen ainoastaan käyttäjä­tunnustasi ja sala­sanaa, sinun on lisäksi todistettava henkilöllisyytesi jollain toisella tavalla. Toinen tapa tunnistautua voi olla esi­merkiksi puhelimeesi teksti­viestillä lähetettävä koodi, henkilö­kohtainen turva­kysymys, sormen­jälkesi tai mobiili­sovellus.

• Anonyymi

Ihminen on silti se heikko lenkki. Pitää ymmärtää ja osata. Uhrejaan manipuloimalla verkko­rikolliset hyödyntävät yhtä ihmisten henkilö­kohtaisen kyber­turvallisuuden suurinta heikkoutta, eli käyttäjää itseään. Käyttäjän manipulointi, englanniksi "social engineering", kattaa erilaisia tapoja, joilla uhri saadaan paljastamaan tai luovuttamaan henkilö­kohtaisia tietojaan.

• Anonyymi

Kaksivaiheinen tunnistautuminen on syvältä. Kaikki mahdollinen on puhelinnumeron takana. Kun puhelin tai simkortti katoaa tai rikkoutuu olet todella kusessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on silti se heikko lenkki. Pitää ymmärtää ja osata. Uhrejaan manipuloimalla verkko­rikolliset hyödyntävät yhtä ihmisten henkilö­kohtaisen kyber­turvallisuuden suurinta heikkoutta, eli käyttäjää itseään. Käyttäjän manipulointi, englanniksi "social engineering", kattaa erilaisia tapoja, joilla uhri saadaan paljastamaan tai luovuttamaan henkilö­kohtaisia tietojaan.

Ymmärtää ja osata, mutta jos ei ole järkeä tai on sen menettänyt vaikkapa aivoinfarktin seurauksena, miten voi osata?

• Anonyymi

Miksi pitää kierrätää noita reittejä eri palvelimien kautta? 3 eri kertaa saa kirjautua palveluun kun maksaa yhtä laskua, mm. Tapiola käyttää noita.

• Anonyymi

Tarvi mitään rihkamaa mistään tilata. Tulee ihan hyvin toimeen ilman netin pankkitunnusta.

• Anonyymi

ÄLY HOI, ÄLÄ JÄTÄ KESKINKERTAISTA KANSAAMME.

• Anonyymi

Keskinkertainen kansa on vienyt itse aivonsa narikkaan.🙄

• Anonyymi

Poliisi on varoitellut, että pankkitunnusten kalastelijat ovat rikollisia. Julkinen sektori on rikollista sakkia.

• Anonyymi

Viisainta on olla rekisteröitymättä muualle kuin pankkiin ja otettaessa tietokonetta käyttöön Microsoftiin. Tietokoneella ei pidä säilyttää mitään sellaista, mikä mahdollistaa henkilötietojen varastamisen.
      Kansalaisten on korkea aika oppia panemaan hanttiin herrasväen digiloikalle. Kaikkea ei ole pakko hyväksyä, vaikka se vaikuttaisi helpottavan arkea. Vastuu pitää olla palvelun tarjoajalla, mutta etäpalveluissa vastuu on siirretty asiakkaalle.

• Anonyymi

Juuri näin. Asiakas on aina väärässä ja vastuussa pankin (tai jonkin muun firman) virheistä.

• Anonyymi

Microsoftiin nyt ei ainakaan kannata rekisteröityä, parempi luoda paikallinen tili, jos Microsoftin windoosaa on pakko käyttää. Linuxit ei vaadi mitään pilvipalvelutilejä vaan paikallisen tilin.

• Anonyymi

Toimin noin, jos et luota itseesi. Minä olen asioinut verkossa 2000-luvun alusta saakka ilman mitään ongelmia. En pelkää, koska tiedän miten toimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimin noin, jos et luota itseesi. Minä olen asioinut verkossa 2000-luvun alusta saakka ilman mitään ongelmia. En pelkää, koska tiedän miten toimia.

Kyllä olet viisas

• Anonyymi

Koska elämästä on tullut vaarallista, sinun on koko ajan pelättävä jotain.

Jos voitan lotossa päävoiton, netti lähtee, uutiset lähtee, en aio seurata maailman menoa kuin sivusilmällä.

Tieto lisää tuskaa.

• Anonyymi

Ennen elämä oli palhon vaarallisempaa, esim. pankkiryöstöt ovat vähentyneet radikaalisti, niiden yhteydessä toisinaan tuli tapetuksi ulkopuolisiakin.
        Kun voi mm. maksaa laskujaan kotoa käsin, välttyy paljolti riskeiltä vaikka kaatua vaarallisesti räntäloskaliukkaalla, tulla auton yliajamaksi tms. tms. matkalla pankkiin laskuja maksamaan ja siellä jonottamaan.
        Pankkitunnusten ja tunnuslukujen käytössä pitää vaan noudattaa ohjeita, niitä kyllä annetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen elämä oli palhon vaarallisempaa, esim. pankkiryöstöt ovat vähentyneet radikaalisti, niiden yhteydessä toisinaan tuli tapetuksi ulkopuolisiakin.
        Kun voi mm. maksaa laskujaan kotoa käsin, välttyy paljolti riskeiltä vaikka kaatua vaarallisesti räntäloskaliukkaalla, tulla auton yliajamaksi tms. tms. matkalla pankkiin laskuja maksamaan ja siellä jonottamaan.
        Pankkitunnusten ja tunnuslukujen käytössä pitää vaan noudattaa ohjeita, niitä kyllä annetaan.

Moni on kuollut kotiinsa, elikkä mitäs nyt sitten ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuolinpaikkoja vertaillaan, taitaa koti itse asiassa olla se vaarallisin paikka, vanhainkotien ja sairaaloiden ohessa.

• Anonyymi

Höpö höpö. Tieto poistaa pelon, joka on itse aiheutettua tuskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Tieto poistaa pelon, joka on itse aiheutettua tuskaa.

Juu suosittelen hankkimaan tietoa eikä sulkemaan sitä vapaaehtoisesti. Rehottaa liikaa jo kaikenlainen liki taikauskoinen lapsenusko ja erilaiset harhaluulot, omat mielipiteet sanelevat lakeja ja itse ei tee ikinä mitään väärää ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuolinpaikkoja vertaillaan, taitaa koti itse asiassa olla se vaarallisin paikka, vanhainkotien ja sairaaloiden ohessa.

Vertailu on epäpätevä,sillä kodissa aikaa vietetään eniten.Yöt,päivät.Vanhainkodeissa tappaa somalit ym maahanmuuttajat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on vaarallista, ei elämästä selviä hengissä

• Anonyymi

Totta kaikki tuo.

• Anonyymi

Asiaaan

• Anonyymi

On olemassa mobiilivarmenne, ollut jo vuosia. Itse aloin sitä käyttää heti kun tuli saataville. Monille vain on tärkeintä saada kaikki ilmaiseksi. Muutaman euron hinta po. varmenteesta on häviävä jos sillä estyy pitkäkyntisten uiminen pankkitilille.

• Anonyymi

Miksi maksaisin muutamaa euroakaan kun OP tarjoaa saman ilmaiseksi? Kalliit puh liittymät on lähinnä pakollinen paha enkä halua antaa noin ryöstöfirmoilla yhtään enempää rahojani.

• Anonyymi

Tähän on tulossa parannus parin vuoden kuluttua kun saadaan käyttöön Eurooppalainen digitaalinen identiteettilompakko.
      "Uusi eIDAS-asetus on merkittävä askel kohti integroituneempia ja turvallisempia digitaalisia sisämarkkinoita EU:ssa. Tavoitteena on edistää rajat ylittävää sähköistä asiointia ja lisätä luottamusta sähköisiin palveluihin."

Mobiilivarmenne on yksi vaihtoehto, mutta ei toimi kuin tiettyjen operaattoreiden SIM-korteilla, lisäksi on maksullinen.

• Anonyymi

Telian varmenne on ilmainen Telian asiakkaille. Minulla ollut jo vuosia käytössä.

• Anonyymi

Miten eurooppalaisesta identiteettilompakosta tehdään niin turvallinen, ettei siitä tule huijareiden mansikkapaikka? Suhtaudun varauksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telian varmenne on ilmainen Telian asiakkaille. Minulla ollut jo vuosia käytössä.

Varmaankin Telia tarjoaa tuon ilmaiseksi, kun muuten sattuu olemaan kallein operaattori.

• Anonyymi

Joku pankki oli sitä mieltä, ettö pankkitunnuksilla pääsisi vain pankkiin.
      En muita mikä pankki. Piti nykykäytäntöä turvattomana.
      Ja muualla toisella yleisellä tunnuksella muualle.

• Anonyymi

Sitten nämä pankkitunnuksineen menevät kaikellasta roskaa tilaamaan yli varojensa ja päälle valittavat kun rahat eivät riitä elämiseen.

• Anonyymi

Olet siis kateellinen, koska esim. iäkkäät tai sairaat voivat hoitaa virka-asioita verkossa, tilata ruokaa kotiin ja vaatetta päälle? Moni pärjää kotona pitempään ja välttyy sukulaisten huijauksilta ja edunvalvontajärjestelyiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis kateellinen, koska esim. iäkkäät tai sairaat voivat hoitaa virka-asioita verkossa, tilata ruokaa kotiin ja vaatetta päälle? Moni pärjää kotona pitempään ja välttyy sukulaisten huijauksilta ja edunvalvontajärjestelyiltä.

Totta.Käytän itse mainitsemiasi palveluita kokoa käsin.Syynä sekin,että asun syrjäseudulla jos ei kulje bussit,lähimpään kauppaankin yli 30 km,enkä omista autoa.Lisäksi netistä tilaan tarvitsemani lääkkeet,vaatteet,ja taloustavaroita joskus.

• Anonyymi

Ne voisi muuttaa KelaLuumu-tunnisteiksi.
      Rikkaille vain pankkitunnukset.

• Anonyymi

Kannattaa avata tilit kahteen eri pankkiin. Toisessa pitää rahat, joiden tunnuksia käyttää vain rahasiirtoihin ja toisen pankin tunnukset ovat sitten kaikenmaailman nettitunnustautumisiin. Näin varmistat, että rahat ovat turvassa.

• Anonyymi

Pankki tunnukset ovat sentään jokseenkin hyvin varma tunnistautimis muoto. Se tietämättömistä voi tuntuu kovalta riskiltä naputella tietokoneellaan tunnuksiaan nettiin. Vaan näpyttelijä ei nää eikä tiedä miten laajasta varmennuksesta onkaan loppujen lopuksi kyse. Hakukone selaa moninaiset protokollat läpi hetkessä ja toteaa ne oikeaksi tai vääräksi. Kysymys ei ole vain neljästä näpyttely tunnuksesta. . . . . SE VAAN ON NÄIN !!

• Anonyymi

Siinähän näpyttelette. Ihan hyvin tulee kyllä toimeen ilman pankkitunnuksia. Laskut on tullut maksettua aina ilman pankkitunnuksiakin.

• Anonyymi

Miten olis mobiilivarmenne?

• Anonyymi

Eiköhän se ole jokaisen oma etu kun pystyy luotettavasti tunnistautumaam. Se taas on puhtaasti omaa tyhmyyttä jos niitä menee rikollisille antamaan, eikä niillä silloinkaan mitään ellei rikollinen saa myös avainlukuja.

• Anonyymi

Ihanko itse mummojen ja vaarien oma mielipide? Vai liekö niitten vedättäjän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin on väärin vedättää yhtään ketään. Mutta oma tyhmyys on omaa tyhmyyttä, iästä huolimatta. Ja silloin jos ei itse enää kykene asioita hoitamaan, tarvitaan edunvalvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin on väärin vedättää yhtään ketään. Mutta oma tyhmyys on omaa tyhmyyttä, iästä huolimatta. Ja silloin jos ei itse enää kykene asioita hoitamaan, tarvitaan edunvalvoja.

Näinköhän on? Millä sitten ne vedättäjät tienaisivat, jos vedättäminen olisi väärin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinköhän on? Millä sitten ne vedättäjät tienaisivat, jos vedättäminen olisi väärin?

Tai jos jokaisella mummolla ja vaarilla oli oma edunvalvoja. Köyhäksi menisi nettihuijarin elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei edunvalvoja hoida kenenkään päivittäisiä asioita. Maailma muuttuu niin vauhdilla, toivottavasti sinäkin pysyt perässä vanhetessasi.
        Pärjäisitkö, jos joutuisit menneeseen, vaikkapa 1940-luvulle itseksesi elämään? Voi olla, että olisi avustaja-ohjaaja tarpeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mummot ja vaarit eivät ole idiootteja tai dementikkoja. 😂😂 Ketä siitä pitäisi syyttää jos antaa itse tietonsa rikollisille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Millä sitten ne vedättäjät tienaisivat, jos vedättäminen olisi väärin?"

Aikuisen oikeasti? Varastamistarkoituksessa tehty huijaus on rikos! Teko kirjataan rikoslakiin, KOSKA SE ON VÄÄRIN. Rikolliset elävät rikoksilla ja joutuvat niistä vastuuseen koska SE ON VÄÄRIN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai jos jokaisella mummolla ja vaarilla oli oma edunvalvoja. Köyhäksi menisi nettihuijarin elämä.

Köyhäksi menisi pikemminkin mummojen ja vaarien elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mummot ja vaarit eivät ole idiootteja tai dementikkoja. 😂😂 Ketä siitä pitäisi syyttää jos antaa itse tietonsa rikollisille?

Palvelutalot on täynnä ja jonot ovat pitkiä, aika paljon heitä on.

• Anonyymi

3584 alkuinen puhelinnumero tullut tutuksi. Melkein joka aamu seltä soitellaan. Mitä lie asiaa vaikka pankkitunnusta en omistakkaan?

• Anonyymi

Näinpä. Epäillään häiriösoitoksi. Siitä suuri kiitos palvelunantajalle, että ilmoitus ruutuun siitä ilmestyy. Viikon sisään tullut neljä ilmoitusta.

• Anonyymi

Kummalisinta tuon numeron jatkuvissa soitossa on se, että itsellä on salattu puhelinnumero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä. Epäillään häiriösoitoksi. Siitä suuri kiitos palvelunantajalle, että ilmoitus ruutuun siitä ilmestyy. Viikon sisään tullut neljä ilmoitusta.

Vain neljä viikossa? Noitahan tulee välillä kymmenen päivässä, eikä riitäkään, kun kaikenmaailman kaupusteljat yrittävät soittaa milloin milläkin asialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kummalisinta tuon numeron jatkuvissa soitossa on se, että itsellä on salattu puhelinnumero.

Salainen numero on yhdentekevä. Ei niitä numeroita luetteloista kaiveta. Tietokone siellä generoi numeroita ja soittelee niihin itsekseen. Ihminen hyppää kyytiin, jos joku vastaa. Eikä tekoälyn kehittyessä tarvita enää ihmistäkään kuin pankissa käyntiin.

• Anonyymi

Varmaan ole enään salattu jos katselet mainostajien sivustoja. Mistä ne muuten tietäisivät jatkuvasti pukata uutta mainosta juuri sinulle? Ja tuo numeron alku josta kysyit. Saattaa udella tietoja sinusta niiltä mainossivuilta joilla käyt?

• Anonyymi

Jos väitän jotkut linkit saattavat udella tietoja näillä sivuilla sinun numeroistasi. Tarinani saatta loppua pian siihen.

• Anonyymi

Kaikilla verkossa toimivilla laitteilla on ip-osoite eli internet protokolla. Mainokset eivät tule puhelinnumeron, vaan ip-osoitteen perusteella. Kukaan ei tiedä salaista numeroasi, ellet itse sitä verkkosivuille esim. tavaraa tilatessasi laita.

Huijarit eivät käytä puhelinluetteloita, vaan he ohjelmoivat tietokoneen soittamaan satunnaisiin numeroihin. Ihminen astuu kuvaan mukaan, jos joku vastaa. Samalla periaatteella botit (=ohjelmoidut tietokoneet) kokeilevat verkossa olevien sivujen ja laitteiden heikkouksia.

Useimmissa puhelimissa on nykyään sovellus, joka hylkää automaattisesti epäilyttävät puhelut. Yksittäisille numeroille voi myös itse laittaa eston.

• Anonyymi

Käteinen on kuningas. Sitä kun käyttää eikä käytä lainkaan nettipankkia.

• Anonyymi

Ostat pientä Kiinasta ja käteisen perille vie kuriiripalvelu.

• Anonyymi

>>Käteinen on kuningas. <<

- Sanoiisin, että tervetuloa tälle vuosituhannelle.

ps. Jo nyt on lukuisia "käteisvapaa' -myymälöitä. Itse toivotan tämän suuntauksen tervetulleeksi.

ps. Miten kävi niille bensiimiautomaateile, jotka toimivat ainoastaa kortilla tai lähimaksulla?

V = Niitä ei enää kannattanut ryöstää.

• Anonyymi

Miksi varmennekortti vaietaan kaikkialla kuoliaaksi?

Ja jokin aika sitten oli uutisointia uuden järjestelmän kehittämisestä? Välistävetäjille syntyy uusi miljardibisnes ja tulos todennäköisesti heti uudesta reikäinen kuin tahkojuusto.

• Anonyymi

Varmennekortti vanheni jo ennen syntymäänsä. Asioita hoidetaan mobiililaitteilla, ei pöytäkoneilla ja kortinlukijoilla.

• Anonyymi

Henkilökortin kansalaisvarmenteesta ei ole tullut suosittua, koska käyttö vaatii 1) aktivoinnin ja 2) lukulaitteen, joka maksaa 45-100 eur. Mobiilivarmenteen saa puhelimeen palvelun tarjoajasta riippuen ilmaiseksi tai 2-3 eur/kk. Sitä voi käyttää myös tietokoneella asioidessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmennekortti vanheni jo ennen syntymäänsä. Asioita hoidetaan mobiililaitteilla, ei pöytäkoneilla ja kortinlukijoilla.

Kyllä minun yrityksen työt tehdään pöytäkoneella. Samoin hoidetaan veroasiat ja palkanmaksut ja whatever. Kolme eri näyttöä samassa koneessa. Ei onnistu mobiililaitteella työnteko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mobilepay

• Anonyymi

Mitä ihmettä? Pankkitunnukset ovat pitkään olleet vain YKSI VAIHTOEHTO. Mikä estää hankkimasta mobiilivarmenteen ( Elisa, Dna , Telia) ? 2-3 eur/kk on pieni hinta turvallisuudesta. Henkilökorteissa on myös kauan ollut aktivoitava kansalaisvarmenne, joka tosin vaatii erillisen lukulaitteen.

• Anonyymi

>> 2-3 eur/kk on pieni hinta turvallisuudesta.<<

- Rahan kaatamista viemäriin, ei pienintätarvetta.

• Anonyymi

eSIM estää hankkimasta mobiilivarmenteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> 2-3 eur/kk on pieni hinta turvallisuudesta.<<

- Rahan kaatamista viemäriin, ei pienintätarvetta.

Turhaa maksaa mobiilivarmenteesta kun tili on kutakuinkin tyhjä tukien maksupäivän ulkopuolella.

• Anonyymi

nyt mennään pahasti pieleen, kaikki on kännyssä,,sormuksissa,,helppoo maksua ,, annat kaikki rahasi ,,,nettiin, tietosi ...nimesi .ja sen pankkitilisi....se riittää..

• Anonyymi

Kännykkä tekee elämän niin helpoksi, että pian edes sinua ei tarvita, nytkin vain kulutusintosi kiinnostaa.

• Anonyymi

SE on kuulkaapas valtioidenkin etu tämä mahdollisimman pitkälle viety digitalisaatio, siinä ihan kivasti tuhlarivaltio Suomikin saa revittyä kansalaisiltaan valtavia verotuottoja tekemällä kaikki virastoasioinnitkin vain hyvin pitkälti älylaite pohjaisiksi!

Minä ja sinä maksamme 25.5 % alv. veron alaiset laitteemme ja niihin kytkeytyvät operaattoripalvelut, virustorjunnat jne.jne.

Ja mitä me saamme: Saamme "muka " oikeusvaltiossa huijarit kimppuumme noiden pakollisten digihärpäkkeiden käytön myötä, huonompi hoksaisten pankkitilit ja leipärahat katoaa hyvin moniulotteisen ja kulttuurisen huijarijoukon taskuihin.

Mikä oikeusvaltio tämmöinen on, missä ihmiset vängätään ja pakotetaan kalliilla digipalveluiden käyttäjiksi, pystymättä valtiollisten toimijoiden puolelta takaamaan, että kalliikka ostettujen ja ylläpidettyjen laitteiden käyttö on 100% turvallista mahdolliset rosvot huomioiden??

• Valita vielä vähän aikaa, jo kohta saat merkin vasempaan käteesi tai otsaasi jolla hoituu kaikki tunnistautumisasiat ja maksaminen turvallisesti...

• Anonyymi

Sehän tässä onkin vitunhuvittavaa että pankki on viranomainen. No onneksi syttyy sota ja sodassa ennenkin ammuttu omia selkään.

• Anonyymi

Nyt on vaan ongelmana se että, avainlukukortit pankeilta aina myöhässä, toimitus hidasta ja aina kulkevat jälkijunassa. Saat käydä pankissa avaaamassa jos päsäet ja aina pitkiä jonoja.

Pitäisi kehitää jokin muu malli tai systeemi kun pankkien kautta käytettävä avainlukukortia, kunpankkeihin ei pääse, ne lukkiutuvat ja muutenkin pankkien turvallisuudessa paljon vikoja. Aina asiakas on syyllinen kaikkeen.

Nyt tulee miettiä eri vaihtoehtoja muita kuin pankkitunnistus, virossahan on ilmeisemmin hyvä kortti jolla voi kirjautua joka paikkaan ja on turvallinen.

Nykyää suomessa pankkien palvelu on niin heikkoa, että ihan hirvittää. Ei henkilöstöä, ei konttoreita tai plavelua ja asiakas maksaa kaikesta siitäkin kun hoitaa laskut, viestinnän ja viikkojen vastausaikoja asiakaspalveluissa ja konttoreissa järjettömät odotusajat.

Palvelut ja kallista johtajat vetävät valtavia bonuksia ja henkilöstöä laitetetaan pihalle. Näin toimii suomen pankit. Kallista.

Sama koskee muitakin instansseja kuten näitä osamaksufirmoja, ei vastata, hirveästi virheitä, ei vasta, korot korkeita ja palvelua ei saa. Miten tällaiset firmat voi toimia suomessa ja kukaan ei valvo.

Lopuksi vielä tämä ns. positiivinen luottorekisteri, hirveästi virheitä, kukaan ei valvo , poista tai korjaa ja tehty vaikeuttamaan ihmisten elämää.
      Tarkastelkaapa omien tietojen oikeellisuutta. Valvonta ei kuulu kenelekään vaan ne roikkuvat siellä ja esimerkiksi niissä ei ole lainanmyöntäjää, summat mitä sattuu ja siellä ne voivat roikkua korjaamattomian vaikka sen 5-vuotta.

• Anonyymi

Tänne ei tarvitse pankkitunnuksia, nimittäin Crypto comin sivut aukeavat salasanalla, sormenjäljellä tai naamavärkillä.

Crypton visakortilla kerrytät vielä cashbackiä kaikista ostotapahtumista korttisi tason mukaisesti 0 - 5 %.

Crypton alustalla(apilla) pääset käsiksi Bitcoinin lisäksi reiluun pariin sataan kryptovaluuttaan.

Jos mielit markkinoille, tämä on yksi hyvä vaihtoehto.

Linkistä löydät lisäinfoa asiasta:

https://vaurastuviisaasti.webnode.fi/kokemuksia-crypto-com/

• Anonyymi

Miksi kyseisillä tunnuksilla ei voi äänestää ?

• Anonyymi

Koska Suomessa ei ole järjestetty nettiäänestysmahdollisuutta, vaikea tajuta, onko?

• Anonyymi

En tiedä. Itsestäni pankkitunnuksilla kirjautuminen moneen palveluun on erittäin kätevä juttu. Toki joku talidomi voi ottaa jonkun epäselvän osoitteen tietokoneeltaan ja antaa samalla kun kirjautuu kaikki rahansa jollekkin apukoululaisen tasolla olevalle rosvolle Vänälle tms nimimerkille.

• Anonyymi

Sama kokemus ja koen myös että mitä vähemmän erilaisia tunnuksia ihminen tarvitsee, sitä selkeämpää on niiltä osin elämä ja sitä pienempi on virheidentekomahdollisuus.

• Anonyymi

On se kätevää kun hölmölässä levitellään jo kaiken maailman taloyhtiöiden hallitusten pöytäkirjojen kuittaukset etänä vahvoilla pankkitunnuksilla. Ideana näyttää olevan se että voidaan näin automatisoida likimain kaikki ettei vaan tarvitsisi kasvotusten olla kanssaihmisten kanssa tai ainakin mahdollisemman vähän. Hui pelottaa.

• Anonyymi

Pitäisikö niitä levitellä heikoilla tunnuksilla?

• Anonyymi

Toivottavasti tuonlainen käytäntö ei koskaan yleisty, ja siinä vaiheessa jos isännöitsijä alkaa tuonlaista ehdottamaan niin isännöitsijä vaihtoon.
        Päätökset pitää tehdä kasvotusten.

• Anonyymi

Oletko kuullut mobiilivarmenteesta.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kun puhelin siepataan tai sim kopioidaan, on identiteetti kaapattu.

Kannattaa ajatella, ennenkuin uskoo kaikenmaailman hömppää.

• Anonyymi

Yksinkertaista: Koska vastuunpakoilu-suomi

• Anonyymi

Hakt nyt vain kiltisti sen mobiilivarmenteen ja lopetat ruikutuksen.
      Toisaalta onhan tuö melkoinen pirun merkki että siru pitää olla mukana joko kortis, luuris tai ihon alla ja toisin eläjät on melkein kun se raamatun lopunaikojen kuvaus kertookin..
      Muuttavat joko t taivaaseen tai joutuvat pakolla hankkimaan merkin...

• Anonyymi

Mobiilivarmenne on hyvä.

• Anonyymi

Kännykkä on tutti mistä on vaikea olla erossa, mutta aikansa kutakin addiktiota.

• Anonyymi

kännykkä,tissi ,maito ja olutpullo...kehdosta hautaan asti..

• Anonyymi

Nauran kun kaikki tietotekniikka pimenee kerralla heh.

• Anonyymi

Päälle Virtsaamiseni jälkeen, siis.
        - Pomo ei kyllä pidä tästä ja erotti

sitten lorautin vaimon pihonen päälle hoh.
        Pimeni ja , sekä alkoi sähistä .- kun oli juuri äitillen soittamassa.
        Puhelin sensijaan jäi toimimaan hoh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päälle Virtsaamiseni jälkeen, siis.
        - Pomo ei kyllä pidä tästä ja erotti

sitten lorautin vaimon pihonen päälle hoh.
        Pimeni ja , sekä alkoi sähistä .- kun oli juuri äitillen soittamassa.
        Puhelin sensijaan jäi toimimaan hoh

Kiva harrastus.

• Anonyymi

yhteenkään tekstiviestiin ei kannata vastata...ei edes kaverille....itse en enää käytä teksitiviestejä ollenkaan...jos tulee postipaketti niin tarkista postin seurannasta..

• Anonyymi

No ei tarvi käyttää pankkitunuksia, ottakaa käyttöön mobiilivarmenne.

• Anonyymi

Maksa mobilepaylla

• Anonyymi

asettavat kohtuuttomia vaatimuksia – erityisesti, kun kyse on perusoikeuksista tai yleisestä asioinnista. Tässä on myös turvallisuusnäkökulma, kuten mainitsit: lisääntynyt riippuvuus yhdestä tunnistusvälineestä voi avata ovia väärinkäytöksille.

Samalla tämä liittyy laajempaan pohdintaan siitä, miten tietoyhteiskunta vaikuttaa hyvinvointiimme ja arkeemme. Aihe sivuaa mielestäni myös sitä, kuinka stressaava jatkuva digitaalinen valvonta ja tunnistautuminen voivat olla – esimerkiksi unen ja levon näkökulmasta. Jos kiinnostaa, tästä löytyy aiheeseen liittyvä artikkeli: www.sleepypatterns.com. Se käsittelee, miten modernit elintavat ja teknologia voivat vaikuttaa uneen, mikä on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista jaksamisen ja hyvinvoinnin kannalta.

• Anonyymi

Siksi että joku vahva tunnistautuminen on syytä olla. On sitten oma valinta haluaako työntää pankkiasioiden tunnistamiseen annettuja kredentiaaleja muualle kuin pankin asiointiin vai käyttääkö mobiilivarmennetta jolla ei ole suoraa yhteyttä pankkitileihin.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9201
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5712
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4800
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      41
      4236
    5. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      58
      3734
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3482
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      29
      3347
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      46
      2549
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34