=
runoilijan ikävän
lieventämiseen
on kaksi vaihtoehtoa
itket ja runoilet
tai runoilet ja itket
säkeitä kyynelten läpi
kirjaimia iholta
pomittuja
=
kirjaimia iholta
10
479
Vastaukset
- scarabaeus
...onpa pistävän syvällinen runo.
Kiitos lukuelämyksestä !- padme_amidala
..luen palautettasi. Tarkoititkohan totta sanoillasi tästä runopuuskahduksesta. Luen aina kaikki runosi ja olen pitänyt tyylistäsi. Siksi olen ilahtunut kuitenkin, kun tätä tekelettä kävit kommentoimassa.
Nöyrästi niiaan kiitoksen : ) - scarabaeus
padme_amidala kirjoitti:
..luen palautettasi. Tarkoititkohan totta sanoillasi tästä runopuuskahduksesta. Luen aina kaikki runosi ja olen pitänyt tyylistäsi. Siksi olen ilahtunut kuitenkin, kun tätä tekelettä kävit kommentoimassa.
Nöyrästi niiaan kiitoksen : )...pois tyystin epäluulo ja nöyryys!
¤
Luen Runot ja Rakkausrunot runoja täällä S24 lähes päivittäin, niin kuin olen monesti aiemminkin joissain kommenttieni yhteydessä maininnut. Ja käytän vain yhtä nimimerkkiä scarabaeus, olen käyttänyt jo yli kaksi vuotta, en koskaan mitään muuta nimimerkkiä millään S24 saitilla, aina scarabaeus ja rekkaamattomana, koska vain sillä tavoin koen pysyväni ”aisoissa”, koska en pääse poistamaan sanomisiani. Silti välillä tulee painettua nappulaa vähän äkäisesti ja tekstini lähtee bittiavaruuteen liiankin ärhäkästi. Muutaman kerran olen korjaillut sanomisiani, kun on itselle tullut vähän orpo olo tajutessani, että tekstini on käsitetty toisin kuin olen tarkoittanut. Kommunikointi on tietsikassa välillä sellaista sokkoammuntaa kun ei näe vastapelurin kasvoja eikä eleitä, ei kuule äänenpainoja jne.
Runot ja Rakkausrunot palstan runoista vielä:
Minulle nämä runot tuovat usein päivääni huimasti piristystä ja inspiraatioita erilaisiin tekstiryppäisiini, joita ajoittain hyvinkin runsaasti kirjoittelen. Eivätkä pelkästään runot vaan myös niihin liittyvä sättäily.
Silloin tällöin laitan jonkun runoni esille ja lähes jokaiseen laittamaani on viimeaikoina tullut jos jonkinlaista kommenttia, jotkut runot ovat vaihtaneet lennokkaasti puoltakin. Rakkausrunot palstalle kirjoittamani rakkausruno on siirretty Runot palstalle ilman mitään sen kummempia selityksiä perässään.
Hauskaa.
Ilman huomiota tuskin kukaan kirjoittaja voi hyvin. Useinhan juuri ”kritiikki” auttaa pitämään tassut maanpinnalla ja parhaimmillaan se yllyttää kurottamaan tähtiin.
Tällä palstalla kerran kirjoitin yhdelle äkäiselle kommentaattorille oikein runonkin. Tämä syntyi kipinät sinkoillen alta aikayksikön… en saanut siihen vastarunoa kuitenkaan… harmi !
pidät minut varpaillani
kyllä minä jaksan kuunnella
kun kerrot valheita ja emävalheita
pidät minut varpaillani
ja hyvä niin
sillä mielekäs elämä
on luovuuden edellytys
tuuleta tuuleta
sinä ja sinun juttusi
täynnä vimmaa ja asiaa
enkä usko taas puoliakaan
nytkin alkaa olla jo oikein
runsastuoksuiset
suorastaan öljyiset tunnelmat
senkin hyvähappoinen
omena
Itse olen melko laiska kommentoimaan runoja, mutta toisinaan sen sitten teen. Yleensä vältän arvostelemasta negatiivisesti, en aina.
Saatan hyvinkin kujeilla sanoilla joissakin yhteyksissä, saatan provoillakin, mutta
silloin kun runo iskee minuun vahvasti jollakin tasolla, ns. jättää jäljen = käy salamana kimppuun = tulee sellainen tunteikas olo eli naurattaa tai itkettää ja välillä jopa samanaikaisesti.
Silloin laitan kerkeästi mielelläni runoilijalle kiitokset lukuelämyksestä.
Tämä runosi
kirjaimia iholta
oli minulle erittäin hieno lukuelämys.
Tämä myös poikkeaa runotuotannostasi, joka on kyllä hyvinkin kunnioitettavaa. Rakkausrunosihan ovat useimmiten sellaisia päivän piristyksiä, joissa on tunnetta ja kaipuuta, mutta ne sisältävät useimmiten myös pilkettä silmäkulmassa. Sanoisin, että ne ovat sellaisia elämänmakuisia selviytymisrunoja. Runoissasi on hyvinkin monia tasoja lukijan elämänkokemuksen mukaan.
Nyt en tiedä, oletko julkaissut runojasi.
Voin hyvin kuvitella runokirjasiasi, sellaisia pieniä kirjasia, mitä runohyllyillä nykyisin on tarjolla. Sellaisia n. alle 100 sivuisia. Toisissa on piirroksiakin. Mielestäni rakkausrunosi olisivat juuri passeleita sellaisiksi kirjasiksi. Muistaakseni Flau nimimerkille kerran kirjoitin myös, että hänenkin taiturilliset runonsa ansaitsisivat päästä runokirjoihin.
Niin.
Mistäpä Teistä runoilijoista tietää vaikka olisi mitä kirjaa jo olemassa. Nyt kun katsoin kirjahyllystäni, niin huomasin, että minulla ei ole yhtään sentapaista pikkukirjasta mitä tarkoitan. Löytyi vain yksi pieni kirjanen, joka ei ole runokirja vaan
on nimeltään
Sanat kuin jäljet - Intiaanien viisautta.
Runokirjoja muutenkin on hyllyssäni luvattoman vähän, joitakin kokoomateoksia ja ulkolaisten runoilijoiden kirjoja. Minunkin pitäisi täydentää ja perehtyä muutenkin enemmän runojen kirjoittamiseen ja varsinkin suomalaisten nykyrunoilijoiden tuotantoon.
Kesän aikana ajattelin sutaista muutaman rakkausrunon ja runon, ja lähettää sinne Gummeruksen runokilpaan, jonka deadline on 8.8.2008.
”
Gummerus, Nuoren Voiman Liitto, Image ja Xerox järjestävät jo toistamiseen Suuren runokilpailun
Osallistumisaika on 1.4.–8.8.2008 ja kilpailu on avoin kaikille 18 vuotta täyttäneille kirjoittajille, jotka eivät ole aikaisemmin julkaisseet kaunokirjallista teosta. Omakustanteet ja antologiat eivät ole este kilpailuun osallistumiselle. Runojen aihepiiri on vapaa.
”
Kirjoittamisiin ! - padme_amidala
scarabaeus kirjoitti:
...pois tyystin epäluulo ja nöyryys!
¤
Luen Runot ja Rakkausrunot runoja täällä S24 lähes päivittäin, niin kuin olen monesti aiemminkin joissain kommenttieni yhteydessä maininnut. Ja käytän vain yhtä nimimerkkiä scarabaeus, olen käyttänyt jo yli kaksi vuotta, en koskaan mitään muuta nimimerkkiä millään S24 saitilla, aina scarabaeus ja rekkaamattomana, koska vain sillä tavoin koen pysyväni ”aisoissa”, koska en pääse poistamaan sanomisiani. Silti välillä tulee painettua nappulaa vähän äkäisesti ja tekstini lähtee bittiavaruuteen liiankin ärhäkästi. Muutaman kerran olen korjaillut sanomisiani, kun on itselle tullut vähän orpo olo tajutessani, että tekstini on käsitetty toisin kuin olen tarkoittanut. Kommunikointi on tietsikassa välillä sellaista sokkoammuntaa kun ei näe vastapelurin kasvoja eikä eleitä, ei kuule äänenpainoja jne.
Runot ja Rakkausrunot palstan runoista vielä:
Minulle nämä runot tuovat usein päivääni huimasti piristystä ja inspiraatioita erilaisiin tekstiryppäisiini, joita ajoittain hyvinkin runsaasti kirjoittelen. Eivätkä pelkästään runot vaan myös niihin liittyvä sättäily.
Silloin tällöin laitan jonkun runoni esille ja lähes jokaiseen laittamaani on viimeaikoina tullut jos jonkinlaista kommenttia, jotkut runot ovat vaihtaneet lennokkaasti puoltakin. Rakkausrunot palstalle kirjoittamani rakkausruno on siirretty Runot palstalle ilman mitään sen kummempia selityksiä perässään.
Hauskaa.
Ilman huomiota tuskin kukaan kirjoittaja voi hyvin. Useinhan juuri ”kritiikki” auttaa pitämään tassut maanpinnalla ja parhaimmillaan se yllyttää kurottamaan tähtiin.
Tällä palstalla kerran kirjoitin yhdelle äkäiselle kommentaattorille oikein runonkin. Tämä syntyi kipinät sinkoillen alta aikayksikön… en saanut siihen vastarunoa kuitenkaan… harmi !
pidät minut varpaillani
kyllä minä jaksan kuunnella
kun kerrot valheita ja emävalheita
pidät minut varpaillani
ja hyvä niin
sillä mielekäs elämä
on luovuuden edellytys
tuuleta tuuleta
sinä ja sinun juttusi
täynnä vimmaa ja asiaa
enkä usko taas puoliakaan
nytkin alkaa olla jo oikein
runsastuoksuiset
suorastaan öljyiset tunnelmat
senkin hyvähappoinen
omena
Itse olen melko laiska kommentoimaan runoja, mutta toisinaan sen sitten teen. Yleensä vältän arvostelemasta negatiivisesti, en aina.
Saatan hyvinkin kujeilla sanoilla joissakin yhteyksissä, saatan provoillakin, mutta
silloin kun runo iskee minuun vahvasti jollakin tasolla, ns. jättää jäljen = käy salamana kimppuun = tulee sellainen tunteikas olo eli naurattaa tai itkettää ja välillä jopa samanaikaisesti.
Silloin laitan kerkeästi mielelläni runoilijalle kiitokset lukuelämyksestä.
Tämä runosi
kirjaimia iholta
oli minulle erittäin hieno lukuelämys.
Tämä myös poikkeaa runotuotannostasi, joka on kyllä hyvinkin kunnioitettavaa. Rakkausrunosihan ovat useimmiten sellaisia päivän piristyksiä, joissa on tunnetta ja kaipuuta, mutta ne sisältävät useimmiten myös pilkettä silmäkulmassa. Sanoisin, että ne ovat sellaisia elämänmakuisia selviytymisrunoja. Runoissasi on hyvinkin monia tasoja lukijan elämänkokemuksen mukaan.
Nyt en tiedä, oletko julkaissut runojasi.
Voin hyvin kuvitella runokirjasiasi, sellaisia pieniä kirjasia, mitä runohyllyillä nykyisin on tarjolla. Sellaisia n. alle 100 sivuisia. Toisissa on piirroksiakin. Mielestäni rakkausrunosi olisivat juuri passeleita sellaisiksi kirjasiksi. Muistaakseni Flau nimimerkille kerran kirjoitin myös, että hänenkin taiturilliset runonsa ansaitsisivat päästä runokirjoihin.
Niin.
Mistäpä Teistä runoilijoista tietää vaikka olisi mitä kirjaa jo olemassa. Nyt kun katsoin kirjahyllystäni, niin huomasin, että minulla ei ole yhtään sentapaista pikkukirjasta mitä tarkoitan. Löytyi vain yksi pieni kirjanen, joka ei ole runokirja vaan
on nimeltään
Sanat kuin jäljet - Intiaanien viisautta.
Runokirjoja muutenkin on hyllyssäni luvattoman vähän, joitakin kokoomateoksia ja ulkolaisten runoilijoiden kirjoja. Minunkin pitäisi täydentää ja perehtyä muutenkin enemmän runojen kirjoittamiseen ja varsinkin suomalaisten nykyrunoilijoiden tuotantoon.
Kesän aikana ajattelin sutaista muutaman rakkausrunon ja runon, ja lähettää sinne Gummeruksen runokilpaan, jonka deadline on 8.8.2008.
”
Gummerus, Nuoren Voiman Liitto, Image ja Xerox järjestävät jo toistamiseen Suuren runokilpailun
Osallistumisaika on 1.4.–8.8.2008 ja kilpailu on avoin kaikille 18 vuotta täyttäneille kirjoittajille, jotka eivät ole aikaisemmin julkaisseet kaunokirjallista teosta. Omakustanteet ja antologiat eivät ole este kilpailuun osallistumiselle. Runojen aihepiiri on vapaa.
”
Kirjoittamisiin !..olipa mukavaa luettavaa, en ole runoistani noin perinpohjaista analyysia saanutkaan. En todellakaan ole kirjoittanut runokirjaa, enkä aio sellaista tehdäkään. Tämäkin kirjoittelu on aivan liikaa julkisuutta minulle. Runoni ovat tosiaankin itselleni selviytymisrunoja, pahan mielen karkoittajia. Kun pakottautuu ajattelemaan suruverhon takaa iloisempia asioita, on siitä itsellekin iloa.
Ensimmäinen runosi, jonka luin oli liikenneruuhkaa käsittelevä. Olin siitä aivan haltioissani. Harmi, etten kopioinut sitä pahan päivän varalle luettavaksi. Siinä oli jotakin minuun vetoavaa ´huumoripitoista leikittelyä äkäisten ihmisten kustannuksella. Sinun kannattaa ehdottomasti osallistua kilpailuun, olet liian lahjakas hukattavaksi näillä palstoilla.
Huomasin ne ihanat rakkausrunosi ja Murukullan tavoin odottelin lisää elukoita. Ihmettelen minäkin miksi ne siirrettiin tänne toiselle puolelle. Tänne minä laittelen noita synkeämielisiä runoja tai niitä maisemajuttuja, joista tiedän suoraan, etteivät ne pysy rakkausrunopuolella.
Aurinkoista runoilumieltä sinulle - scarabaeus
padme_amidala kirjoitti:
..olipa mukavaa luettavaa, en ole runoistani noin perinpohjaista analyysia saanutkaan. En todellakaan ole kirjoittanut runokirjaa, enkä aio sellaista tehdäkään. Tämäkin kirjoittelu on aivan liikaa julkisuutta minulle. Runoni ovat tosiaankin itselleni selviytymisrunoja, pahan mielen karkoittajia. Kun pakottautuu ajattelemaan suruverhon takaa iloisempia asioita, on siitä itsellekin iloa.
Ensimmäinen runosi, jonka luin oli liikenneruuhkaa käsittelevä. Olin siitä aivan haltioissani. Harmi, etten kopioinut sitä pahan päivän varalle luettavaksi. Siinä oli jotakin minuun vetoavaa ´huumoripitoista leikittelyä äkäisten ihmisten kustannuksella. Sinun kannattaa ehdottomasti osallistua kilpailuun, olet liian lahjakas hukattavaksi näillä palstoilla.
Huomasin ne ihanat rakkausrunosi ja Murukullan tavoin odottelin lisää elukoita. Ihmettelen minäkin miksi ne siirrettiin tänne toiselle puolelle. Tänne minä laittelen noita synkeämielisiä runoja tai niitä maisemajuttuja, joista tiedän suoraan, etteivät ne pysy rakkausrunopuolella.
Aurinkoista runoilumieltä sinulleP.S.
Selailin tuolta
Tietoa palstasta
kohdalle 2007 marraskuu,
ja siellähän se runo on
ihan kaistapäistä
kirjoittanut scarabaeus 31.10.2007 klo 18.56
... ja uppouduin selailemaan muitakin vanhoja runoja.
Mieletön mieletön arkisto tällä S24:llä !
Kirjoittamisiin! - padme_amidala
scarabaeus kirjoitti:
P.S.
Selailin tuolta
Tietoa palstasta
kohdalle 2007 marraskuu,
ja siellähän se runo on
ihan kaistapäistä
kirjoittanut scarabaeus 31.10.2007 klo 18.56
... ja uppouduin selailemaan muitakin vanhoja runoja.
Mieletön mieletön arkisto tällä S24:llä !
Kirjoittamisiin!..kunhan palsta toimii paremmin käyn kurkkaamassa. Itse olen kerännyt suosikkirunoista linkkilistaa, niin on helppo pompsahtaa vaikka kuinka vanhoihin runoihin. Rakkaimpia olen kopsannut oman koneen kovalevylle.
Kun kirjoitit tuosta nikistä, niin siihen kommentti vielä. Ilkiöiden takia kirjoitan aina tällä rekatulla nikilläni. Muutamia hyvin ystävällismielisiä rakkausrunoja olen kyllä kirjoittanut ilman nikkiänikin.
Runoilemisiin : )
Hieno oivallus. Tunteet kirjoittaa -
tunteet paperille..Pidin tästä! :)- padme_amidala
..minä olen kehno runoilija. En osaa muuta, kuin yrittää kuvata omia tuntojani runossa.
Mukavaa päivänjatkoa sinulle : )
- Catherine-one
voivat muodostaa jonkin
kauniin sanan.Hieno runo.
Pidin siis kiitos.- padme_amidala
..kirjaimista syntyy tosiaan monenlaisia sanoja.
hauskaa päivänjatkoa : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011362
- 1337030
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415141- 524301
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304009- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223055- 793030