kirjaimia iholta

padme_amidala

=

runoilijan ikävän
lieventämiseen
on kaksi vaihtoehtoa

itket ja runoilet

tai runoilet ja itket

säkeitä kyynelten läpi

kirjaimia iholta
pomittuja

=

10

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

...onpa pistävän syvällinen runo.

Kiitos lukuelämyksestä !

• padme_amidala

..luen palautettasi. Tarkoititkohan totta sanoillasi tästä runopuuskahduksesta. Luen aina kaikki runosi ja olen pitänyt tyylistäsi. Siksi olen ilahtunut kuitenkin, kun tätä tekelettä kävit kommentoimassa.
        Nöyrästi niiaan kiitoksen : )

• scarabaeus
        padme_amidala kirjoitti:

..luen palautettasi. Tarkoititkohan totta sanoillasi tästä runopuuskahduksesta. Luen aina kaikki runosi ja olen pitänyt tyylistäsi. Siksi olen ilahtunut kuitenkin, kun tätä tekelettä kävit kommentoimassa.
        Nöyrästi niiaan kiitoksen : )

...pois tyystin epäluulo ja nöyryys!

¤
        Luen Runot ja Rakkausrunot runoja täällä S24 lähes päivittäin, niin kuin olen monesti aiemminkin joissain kommenttieni yhteydessä maininnut. Ja käytän vain yhtä nimimerkkiä scarabaeus, olen käyttänyt jo yli kaksi vuotta, en koskaan mitään muuta nimimerkkiä millään S24 saitilla, aina scarabaeus ja rekkaamattomana, koska vain sillä tavoin koen pysyväni ”aisoissa”, koska en pääse poistamaan sanomisiani. Silti välillä tulee painettua nappulaa vähän äkäisesti ja tekstini lähtee bittiavaruuteen liiankin ärhäkästi. Muutaman kerran olen korjaillut sanomisiani, kun on itselle tullut vähän orpo olo tajutessani, että tekstini on käsitetty toisin kuin olen tarkoittanut. Kommunikointi on tietsikassa välillä sellaista sokkoammuntaa kun ei näe vastapelurin kasvoja eikä eleitä, ei kuule äänenpainoja jne.

Runot ja Rakkausrunot palstan runoista vielä:
        Minulle nämä runot tuovat usein päivääni huimasti piristystä ja inspiraatioita erilaisiin tekstiryppäisiini, joita ajoittain hyvinkin runsaasti kirjoittelen. Eivätkä pelkästään runot vaan myös niihin liittyvä sättäily.
        Silloin tällöin laitan jonkun runoni esille ja lähes jokaiseen laittamaani on viimeaikoina tullut jos jonkinlaista kommenttia, jotkut runot ovat vaihtaneet lennokkaasti puoltakin. Rakkausrunot palstalle kirjoittamani rakkausruno on siirretty Runot palstalle ilman mitään sen kummempia selityksiä perässään.
        Hauskaa.
        Ilman huomiota tuskin kukaan kirjoittaja voi hyvin. Useinhan juuri ”kritiikki” auttaa pitämään tassut maanpinnalla ja parhaimmillaan se yllyttää kurottamaan tähtiin.
        Tällä palstalla kerran kirjoitin yhdelle äkäiselle kommentaattorille oikein runonkin. Tämä syntyi kipinät sinkoillen alta aikayksikön… en saanut siihen vastarunoa kuitenkaan… harmi !

pidät minut varpaillani

kyllä minä jaksan kuunnella
        kun kerrot valheita ja emävalheita

pidät minut varpaillani
        ja hyvä niin
        sillä mielekäs elämä
        on luovuuden edellytys

tuuleta tuuleta

sinä ja sinun juttusi
        täynnä vimmaa ja asiaa
        enkä usko taas puoliakaan
        nytkin alkaa olla jo oikein
        runsastuoksuiset
        suorastaan öljyiset tunnelmat

senkin hyvähappoinen

omena

Itse olen melko laiska kommentoimaan runoja, mutta toisinaan sen sitten teen. Yleensä vältän arvostelemasta negatiivisesti, en aina.
        Saatan hyvinkin kujeilla sanoilla joissakin yhteyksissä, saatan provoillakin, mutta
        silloin kun runo iskee minuun vahvasti jollakin tasolla, ns. jättää jäljen = käy salamana kimppuun = tulee sellainen tunteikas olo eli naurattaa tai itkettää ja välillä jopa samanaikaisesti.
        Silloin laitan kerkeästi mielelläni runoilijalle kiitokset lukuelämyksestä.

Tämä runosi

kirjaimia iholta

oli minulle erittäin hieno lukuelämys.
        Tämä myös poikkeaa runotuotannostasi, joka on kyllä hyvinkin kunnioitettavaa. Rakkausrunosihan ovat useimmiten sellaisia päivän piristyksiä, joissa on tunnetta ja kaipuuta, mutta ne sisältävät useimmiten myös pilkettä silmäkulmassa. Sanoisin, että ne ovat sellaisia elämänmakuisia selviytymisrunoja. Runoissasi on hyvinkin monia tasoja lukijan elämänkokemuksen mukaan.
        Nyt en tiedä, oletko julkaissut runojasi.
        Voin hyvin kuvitella runokirjasiasi, sellaisia pieniä kirjasia, mitä runohyllyillä nykyisin on tarjolla. Sellaisia n. alle 100 sivuisia. Toisissa on piirroksiakin. Mielestäni rakkausrunosi olisivat juuri passeleita sellaisiksi kirjasiksi. Muistaakseni Flau nimimerkille kerran kirjoitin myös, että hänenkin taiturilliset runonsa ansaitsisivat päästä runokirjoihin.
        Niin.
        Mistäpä Teistä runoilijoista tietää vaikka olisi mitä kirjaa jo olemassa. Nyt kun katsoin kirjahyllystäni, niin huomasin, että minulla ei ole yhtään sentapaista pikkukirjasta mitä tarkoitan. Löytyi vain yksi pieni kirjanen, joka ei ole runokirja vaan
        on nimeltään
        Sanat kuin jäljet - Intiaanien viisautta.
        Runokirjoja muutenkin on hyllyssäni luvattoman vähän, joitakin kokoomateoksia ja ulkolaisten runoilijoiden kirjoja. Minunkin pitäisi täydentää ja perehtyä muutenkin enemmän runojen kirjoittamiseen ja varsinkin suomalaisten nykyrunoilijoiden tuotantoon.

Kesän aikana ajattelin sutaista muutaman rakkausrunon ja runon, ja lähettää sinne Gummeruksen runokilpaan, jonka deadline on 8.8.2008.

Gummerus, Nuoren Voiman Liitto, Image ja Xerox järjestävät jo toistamiseen Suuren runokilpailun
        Osallistumisaika on 1.4.–8.8.2008 ja kilpailu on avoin kaikille 18 vuotta täyttäneille kirjoittajille, jotka eivät ole aikaisemmin julkaisseet kaunokirjallista teosta. Omakustanteet ja antologiat eivät ole este kilpailuun osallistumiselle. Runojen aihepiiri on vapaa.

Kirjoittamisiin !

• padme_amidala
        scarabaeus kirjoitti:

...pois tyystin epäluulo ja nöyryys!

¤
        Luen Runot ja Rakkausrunot runoja täällä S24 lähes päivittäin, niin kuin olen monesti aiemminkin joissain kommenttieni yhteydessä maininnut. Ja käytän vain yhtä nimimerkkiä scarabaeus, olen käyttänyt jo yli kaksi vuotta, en koskaan mitään muuta nimimerkkiä millään S24 saitilla, aina scarabaeus ja rekkaamattomana, koska vain sillä tavoin koen pysyväni ”aisoissa”, koska en pääse poistamaan sanomisiani. Silti välillä tulee painettua nappulaa vähän äkäisesti ja tekstini lähtee bittiavaruuteen liiankin ärhäkästi. Muutaman kerran olen korjaillut sanomisiani, kun on itselle tullut vähän orpo olo tajutessani, että tekstini on käsitetty toisin kuin olen tarkoittanut. Kommunikointi on tietsikassa välillä sellaista sokkoammuntaa kun ei näe vastapelurin kasvoja eikä eleitä, ei kuule äänenpainoja jne.

Runot ja Rakkausrunot palstan runoista vielä:
        Minulle nämä runot tuovat usein päivääni huimasti piristystä ja inspiraatioita erilaisiin tekstiryppäisiini, joita ajoittain hyvinkin runsaasti kirjoittelen. Eivätkä pelkästään runot vaan myös niihin liittyvä sättäily.
        Silloin tällöin laitan jonkun runoni esille ja lähes jokaiseen laittamaani on viimeaikoina tullut jos jonkinlaista kommenttia, jotkut runot ovat vaihtaneet lennokkaasti puoltakin. Rakkausrunot palstalle kirjoittamani rakkausruno on siirretty Runot palstalle ilman mitään sen kummempia selityksiä perässään.
        Hauskaa.
        Ilman huomiota tuskin kukaan kirjoittaja voi hyvin. Useinhan juuri ”kritiikki” auttaa pitämään tassut maanpinnalla ja parhaimmillaan se yllyttää kurottamaan tähtiin.
        Tällä palstalla kerran kirjoitin yhdelle äkäiselle kommentaattorille oikein runonkin. Tämä syntyi kipinät sinkoillen alta aikayksikön… en saanut siihen vastarunoa kuitenkaan… harmi !

pidät minut varpaillani

kyllä minä jaksan kuunnella
        kun kerrot valheita ja emävalheita

pidät minut varpaillani
        ja hyvä niin
        sillä mielekäs elämä
        on luovuuden edellytys

tuuleta tuuleta

sinä ja sinun juttusi
        täynnä vimmaa ja asiaa
        enkä usko taas puoliakaan
        nytkin alkaa olla jo oikein
        runsastuoksuiset
        suorastaan öljyiset tunnelmat

senkin hyvähappoinen

omena

Itse olen melko laiska kommentoimaan runoja, mutta toisinaan sen sitten teen. Yleensä vältän arvostelemasta negatiivisesti, en aina.
        Saatan hyvinkin kujeilla sanoilla joissakin yhteyksissä, saatan provoillakin, mutta
        silloin kun runo iskee minuun vahvasti jollakin tasolla, ns. jättää jäljen = käy salamana kimppuun = tulee sellainen tunteikas olo eli naurattaa tai itkettää ja välillä jopa samanaikaisesti.
        Silloin laitan kerkeästi mielelläni runoilijalle kiitokset lukuelämyksestä.

Tämä runosi

kirjaimia iholta

oli minulle erittäin hieno lukuelämys.
        Tämä myös poikkeaa runotuotannostasi, joka on kyllä hyvinkin kunnioitettavaa. Rakkausrunosihan ovat useimmiten sellaisia päivän piristyksiä, joissa on tunnetta ja kaipuuta, mutta ne sisältävät useimmiten myös pilkettä silmäkulmassa. Sanoisin, että ne ovat sellaisia elämänmakuisia selviytymisrunoja. Runoissasi on hyvinkin monia tasoja lukijan elämänkokemuksen mukaan.
        Nyt en tiedä, oletko julkaissut runojasi.
        Voin hyvin kuvitella runokirjasiasi, sellaisia pieniä kirjasia, mitä runohyllyillä nykyisin on tarjolla. Sellaisia n. alle 100 sivuisia. Toisissa on piirroksiakin. Mielestäni rakkausrunosi olisivat juuri passeleita sellaisiksi kirjasiksi. Muistaakseni Flau nimimerkille kerran kirjoitin myös, että hänenkin taiturilliset runonsa ansaitsisivat päästä runokirjoihin.
        Niin.
        Mistäpä Teistä runoilijoista tietää vaikka olisi mitä kirjaa jo olemassa. Nyt kun katsoin kirjahyllystäni, niin huomasin, että minulla ei ole yhtään sentapaista pikkukirjasta mitä tarkoitan. Löytyi vain yksi pieni kirjanen, joka ei ole runokirja vaan
        on nimeltään
        Sanat kuin jäljet - Intiaanien viisautta.
        Runokirjoja muutenkin on hyllyssäni luvattoman vähän, joitakin kokoomateoksia ja ulkolaisten runoilijoiden kirjoja. Minunkin pitäisi täydentää ja perehtyä muutenkin enemmän runojen kirjoittamiseen ja varsinkin suomalaisten nykyrunoilijoiden tuotantoon.

Kesän aikana ajattelin sutaista muutaman rakkausrunon ja runon, ja lähettää sinne Gummeruksen runokilpaan, jonka deadline on 8.8.2008.

Gummerus, Nuoren Voiman Liitto, Image ja Xerox järjestävät jo toistamiseen Suuren runokilpailun
        Osallistumisaika on 1.4.–8.8.2008 ja kilpailu on avoin kaikille 18 vuotta täyttäneille kirjoittajille, jotka eivät ole aikaisemmin julkaisseet kaunokirjallista teosta. Omakustanteet ja antologiat eivät ole este kilpailuun osallistumiselle. Runojen aihepiiri on vapaa.

Kirjoittamisiin !

..olipa mukavaa luettavaa, en ole runoistani noin perinpohjaista analyysia saanutkaan. En todellakaan ole kirjoittanut runokirjaa, enkä aio sellaista tehdäkään. Tämäkin kirjoittelu on aivan liikaa julkisuutta minulle. Runoni ovat tosiaankin itselleni selviytymisrunoja, pahan mielen karkoittajia. Kun pakottautuu ajattelemaan suruverhon takaa iloisempia asioita, on siitä itsellekin iloa.

Ensimmäinen runosi, jonka luin oli liikenneruuhkaa käsittelevä. Olin siitä aivan haltioissani. Harmi, etten kopioinut sitä pahan päivän varalle luettavaksi. Siinä oli jotakin minuun vetoavaa ´huumoripitoista leikittelyä äkäisten ihmisten kustannuksella. Sinun kannattaa ehdottomasti osallistua kilpailuun, olet liian lahjakas hukattavaksi näillä palstoilla.

Huomasin ne ihanat rakkausrunosi ja Murukullan tavoin odottelin lisää elukoita. Ihmettelen minäkin miksi ne siirrettiin tänne toiselle puolelle. Tänne minä laittelen noita synkeämielisiä runoja tai niitä maisemajuttuja, joista tiedän suoraan, etteivät ne pysy rakkausrunopuolella.

Aurinkoista runoilumieltä sinulle

• scarabaeus
        padme_amidala kirjoitti:

..olipa mukavaa luettavaa, en ole runoistani noin perinpohjaista analyysia saanutkaan. En todellakaan ole kirjoittanut runokirjaa, enkä aio sellaista tehdäkään. Tämäkin kirjoittelu on aivan liikaa julkisuutta minulle. Runoni ovat tosiaankin itselleni selviytymisrunoja, pahan mielen karkoittajia. Kun pakottautuu ajattelemaan suruverhon takaa iloisempia asioita, on siitä itsellekin iloa.

Ensimmäinen runosi, jonka luin oli liikenneruuhkaa käsittelevä. Olin siitä aivan haltioissani. Harmi, etten kopioinut sitä pahan päivän varalle luettavaksi. Siinä oli jotakin minuun vetoavaa ´huumoripitoista leikittelyä äkäisten ihmisten kustannuksella. Sinun kannattaa ehdottomasti osallistua kilpailuun, olet liian lahjakas hukattavaksi näillä palstoilla.

Huomasin ne ihanat rakkausrunosi ja Murukullan tavoin odottelin lisää elukoita. Ihmettelen minäkin miksi ne siirrettiin tänne toiselle puolelle. Tänne minä laittelen noita synkeämielisiä runoja tai niitä maisemajuttuja, joista tiedän suoraan, etteivät ne pysy rakkausrunopuolella.

Aurinkoista runoilumieltä sinulle

P.S.
        Selailin tuolta

Tietoa palstasta

kohdalle 2007 marraskuu,
        ja siellähän se runo on
        ihan kaistapäistä
        kirjoittanut scarabaeus 31.10.2007 klo 18.56

... ja uppouduin selailemaan muitakin vanhoja runoja.
        Mieletön mieletön arkisto tällä S24:llä !

Kirjoittamisiin!

• padme_amidala
        scarabaeus kirjoitti:

P.S.
        Selailin tuolta

Tietoa palstasta

kohdalle 2007 marraskuu,
        ja siellähän se runo on
        ihan kaistapäistä
        kirjoittanut scarabaeus 31.10.2007 klo 18.56

... ja uppouduin selailemaan muitakin vanhoja runoja.
        Mieletön mieletön arkisto tällä S24:llä !

Kirjoittamisiin!

..kunhan palsta toimii paremmin käyn kurkkaamassa. Itse olen kerännyt suosikkirunoista linkkilistaa, niin on helppo pompsahtaa vaikka kuinka vanhoihin runoihin. Rakkaimpia olen kopsannut oman koneen kovalevylle.

Kun kirjoitit tuosta nikistä, niin siihen kommentti vielä. Ilkiöiden takia kirjoitan aina tällä rekatulla nikilläni. Muutamia hyvin ystävällismielisiä rakkausrunoja olen kyllä kirjoittanut ilman nikkiänikin.

Runoilemisiin : )

• Hieno oivallus. Tunteet kirjoittaa -
      tunteet paperille..Pidin tästä! :)

• padme_amidala

..minä olen kehno runoilija. En osaa muuta, kuin yrittää kuvata omia tuntojani runossa.
        Mukavaa päivänjatkoa sinulle : )

• Catherine-one

voivat muodostaa jonkin
      kauniin sanan.Hieno runo.
      Pidin siis kiitos.

• padme_amidala

..kirjaimista syntyy tosiaan monenlaisia sanoja.
        hauskaa päivänjatkoa : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11362
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      100
      5771
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5141
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3521
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3030
    Aihe