Eli päivittelin pöytäkonetta, joka on ollut käyttämättömänä jonkin aikaa.
Kun käynnistin koneen niin automaattinen päivitys-toiminto tarjosi kaksi päivitystä, toinen oli Windows haittaohjelmien poistotyökalu(en muista KBnro:a), se mikä mietityttää on että missä/miten se päivitys käytännössä auttaa ITSE käyttäjää?
En minä ainakaan tiedä mikä XP:ssä on haittaohjelmien poistotyökalu, enkä siten ole käyttänyt ko. ohjelmaa.
Toinen mikä ihmetyttää on, että menin noiden kahden päivityksen jälkeen windows-updateen ja pistin päivitysten etsinnän päälle niin se tarjosi
SP3:sta, kysymys kuuluukin;Miksi automaattinen-päivitys toiminto ei tarjoa/tarjonnut tuota SP3:sta?
Windows XP:n päivityksestä
6
761
Vastaukset
- noita asioita
Microsoftilta. Täältä et saa asiantuntevaa vastausta.
- Mie.
Se kuukausittainen haittaohjelmien poistotyökalu ei ole mikään erillinen ohjelma käyttäjälle, eikä näy missään.
Se tekee tarkastuksensa taustalla, ja sen jälkeen poistaa itsensä.
SP3 on niin iso päivityspaketti, että se on haetaan erikseen. Automaattisena latauskin kestää niin kauan, että todennäköisesti monet löisivät koneen kesken pimeäksi.- Nirk
SP nopeuttaa XP:tä aika lailla. Samoin tekee Vistan eka SP, ehkä vieläkin dramaattisemminkin.
Nirk kirjoitti:
SP nopeuttaa XP:tä aika lailla. Samoin tekee Vistan eka SP, ehkä vieläkin dramaattisemminkin.
en tajua asioista yhtikäsmitään mutta luulen että:
Voi sen ladata se sisältää kaikki tähänastiset päivitykset xp:hen Lähinnä hyvä silloin kun tekee uutta konetta xp:llä kun ei tarvitse imuroida 118 päivitystä netistä.
tässä se on sitten:
http://download.microsoft.com/download/4/7/4/474e6c1a-fd6d-464e-bf50-65e928fd2d1b/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-FIN.exe
Tuosta klikkaatte. Kestää. n.45min. Tuntui että kone toimii paremmin, voi olla henkistä eli luulee kun siitä puhutaan että toimii paremmin?- ---+
frans-herman kirjoitti:
en tajua asioista yhtikäsmitään mutta luulen että:
Voi sen ladata se sisältää kaikki tähänastiset päivitykset xp:hen Lähinnä hyvä silloin kun tekee uutta konetta xp:llä kun ei tarvitse imuroida 118 päivitystä netistä.
tässä se on sitten:
http://download.microsoft.com/download/4/7/4/474e6c1a-fd6d-464e-bf50-65e928fd2d1b/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-FIN.exe
Tuosta klikkaatte. Kestää. n.45min. Tuntui että kone toimii paremmin, voi olla henkistä eli luulee kun siitä puhutaan että toimii paremmin?Mukana tulee lukuisia korjauksia edellisiin mokiin.
- Pyyhis
Haittaohjelmien poistotyökalun saat käyntiin kirjoittamalla suorita-riville mrt. Windows Defender käyttää samoja tunnisteita, jos se on asennettu.
Windows update sivulla sanotaan, että SP3-pakettia ei voi asentaa samaan aikaan muiden päivitysten kanssa, joten sp3 löytyy "mukautettu asennus" napin takaa päivityssivustolla.
Sp3:n vintoosaa nopeuttava vaikutus on kyllä tapauskohtainen juttu. Omassa koneessa en huomaa mitään eroa, kun taas joillain muulla on selvä vaikutus. Älä siis odota liikoja.
Jos päivität sp3:n niin muista tehdä varmuuskopiot. On täysin mahdollista, ettei XP käynnisty päivityksen jälkeen ollenkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1137097Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945251Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463230Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t362302Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681138- 1111133