prätkäjätkätervehdys

a.atomi

onko se vähän niinkuin menneen talven lumia se prätkätervehdys? elikkäs vastaantulevaa motoristia tervehtiä hanska pystyssä. taitaa olla muinaisjäänne ajalta jolloin oli hivenen pienemmät harrastelijamäärät ja kuului hyviin tapoihin tervehtiä vähälukuista motoristiveljeskuntaa. nykypäivänä kun prätkä on jokaisen itseään vähääkään kunnioittavan kundin tallissa eli nykymittapuun mukaa se olis vähän kuin corolla kuskit tervehtisivät toisiaan. itse ajan prätkällä enkä alennu tervehtimään ketään.

164

30631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puskis®otta

      No kuule ihan hyvä, ettet alennu moikkaamaan!

      Kun ajan sua vastaan ja tietämättä asenteestasi hilaan tassuni hilpeään heilautukseen ja sinä ajat mörkönä ohitse niin käy mielessä, että olipa kaheli.

    • H.D-outlaw

      Harrikkamies ei japsipyörän kuskille näytä kuin keskisormea, se on varma!

      • on se

        varsin tunnettu syy.

        Kukapa sitä kottareita yhdellä kädellä työntäisi.


      • Puskis®otta

        ....moikkaatko pyöriä vai et.

        Ihmisiä siellä kahvojen takana minä moikkaan, ajoivatpa millä merkillä tahansa.
        Jos pyörämerkin välinearvo on sinulle suurempi kuin ihmisarvon kunnioittaminen, ihmettelen suuresti millainen motoristi on kyseessä.

        Merkkkipyörämotoristi vähän niinkuin merkkivaatejuppi joka katsoo nenänvarttaan niiitä jotka ei pukeudu merkkivaatteisiin.

        USAssa harrikoita on niin paljon ja kaikilla ettei sillä ole mitään statusarvoa niinkuin meillä Suomessa jossa se on jotain naurettavaa.


      • Irön

        koska jutustelen Suomi24 palstalla, kuten muutkin 1% miehet tuntuvat tekevän.


      • mie vuan

        Mä moikkaan sinullekin. Ei ole paljon vaadittu ja eipä siinä oma arvo yhtään pienene. Mikä siinä muuten on että noin aika useasti tapahtuu, että hd-kuljettajat ei moikkaa? Eikö sitä kättä uskalla irroittaa tangosta?
        Itse pidän moista todella naurettavana. Mitä ihmeen väliä sillä on millä merkillä tai mallilla ajelee??? Kaikki ollaan kuitenkin motoristeja...


      • ghoustraider
        mie vuan kirjoitti:

        Mä moikkaan sinullekin. Ei ole paljon vaadittu ja eipä siinä oma arvo yhtään pienene. Mikä siinä muuten on että noin aika useasti tapahtuu, että hd-kuljettajat ei moikkaa? Eikö sitä kättä uskalla irroittaa tangosta?
        Itse pidän moista todella naurettavana. Mitä ihmeen väliä sillä on millä merkillä tai mallilla ajelee??? Kaikki ollaan kuitenkin motoristeja...

        minä olen samaa mieltä kanssasi, aivan sama millä merkillä tai mallilla ajelee niin morjestelu on naurettavaa! ollaa niin perkeleen kaveria olevinaa kun on saatu pankista velkaa et on saatu ostettua prätkä, leuhkat kusipäät.


      • H-D in -law

        olen vienyt homman hieman pitemmälle ja näytän Harriccakuskeille persettä.


      • nuo vastaantulevat
        H-D in -law kirjoitti:

        olen vienyt homman hieman pitemmälle ja näytän Harriccakuskeille persettä.

        harriggakuskit , mitäs niille näytät?


      • sinulla

        ei taida olla jalkojenvälissä muuta kovaa kuin se harrikka


      • Nimetön
        H-D in -law kirjoitti:

        olen vienyt homman hieman pitemmälle ja näytän Harriccakuskeille persettä.

        miten uskallat-jos vaikka hyökkäävät kimppuun...!!!!


      • Nimetön

        Liekköhä hella-enkelin vae panka-jussin kätyrie ko nii tympeä o suhtaotumine Japanian pyörii... Tuommoselle hevone alle! Eikö nuo kyllällä puhu jotta se harrikka o joku ameriikan puolivalamiste.


      • MotoGP

        Ei kai Harrikka -poikien kuulu motoristeja tervehtiäkään. Parempi pitää vain huolta molemmin käsin, ettei oma vatsa valahda bensatankilta ja aiheuta korvaamattomia vahinkoja navanseudulle.

        Tärkeintä on tietty muistaa tervehtiä hinausautoja, jotka yleensä koituvat jossain vaiheessa jokaisen Amerikan ihmeen kohtaloksi. Ovathan ne niin hienojen ajo-ominaisuuksiensa lisäksi myös ihmeellisen laadukkaita kulkupelejä.

        Muutoin tervehdysten suhteen kannattanee nykyään käyttää tervettä järkeä: kädet kahvoilla ja koskettimilla, mihin ne kuuluu. On aina ok tervehtiä, muttei pidä pahastua, mikäli toinen ei huomaa tai ehdi vastaamaan tervehdykseen.


      • Kaenuun_ukko
        ghoustraider kirjoitti:

        minä olen samaa mieltä kanssasi, aivan sama millä merkillä tai mallilla ajelee niin morjestelu on naurettavaa! ollaa niin perkeleen kaveria olevinaa kun on saatu pankista velkaa et on saatu ostettua prätkä, leuhkat kusipäät.

        hayabusaturbo1300... Silläkö kaahaelet. Kyllä sitä o monta kumin kuluttajaa. Sama harrastuskii ja ei saes kättää heilaottaa. No meitä o nii moneksi. Ihan silimie kirvelöö tuommone kirjottelu.


      • Kaenuun_ukko
        MotoGP kirjoitti:

        Ei kai Harrikka -poikien kuulu motoristeja tervehtiäkään. Parempi pitää vain huolta molemmin käsin, ettei oma vatsa valahda bensatankilta ja aiheuta korvaamattomia vahinkoja navanseudulle.

        Tärkeintä on tietty muistaa tervehtiä hinausautoja, jotka yleensä koituvat jossain vaiheessa jokaisen Amerikan ihmeen kohtaloksi. Ovathan ne niin hienojen ajo-ominaisuuksiensa lisäksi myös ihmeellisen laadukkaita kulkupelejä.

        Muutoin tervehdysten suhteen kannattanee nykyään käyttää tervettä järkeä: kädet kahvoilla ja koskettimilla, mihin ne kuuluu. On aina ok tervehtiä, muttei pidä pahastua, mikäli toinen ei huomaa tai ehdi vastaamaan tervehdykseen.

        Näenpä se on.


      • Zem0
        ghoustraider kirjoitti:

        minä olen samaa mieltä kanssasi, aivan sama millä merkillä tai mallilla ajelee niin morjestelu on naurettavaa! ollaa niin perkeleen kaveria olevinaa kun on saatu pankista velkaa et on saatu ostettua prätkä, leuhkat kusipäät.

        sano että perkele jos kuulen tahi näen ettei teistä joku moikkaa kortin ja pyörän saatuaa ni siitä ei hyvää seuraa. :D


      • Zem0

        annatpa hyvän kuvan muista hd tms kuskeista.

        meenaakko että tunnistat italialaiset, saksalaiset, japsit yms. pyörät toisistaa tienpäällä?

        mie mietin aikoinaa et mahtako customeilla ajelevat (hd:t mukaanlukien) moikkailla kyykkypyöräkuljettajille, mut kyl nekki ovat tervehtinneet.


      • lännenkolari

        Ei tahdo nousta lapanen kun ajaa itse aidolla ja ainoolla oikeella pyörällä, h-d:llä. Itse en aina erota kun tulee vastaan "kopiota", niin silloin vahingossa nostan lapasen ja kiroon jälkeenpäin itseni alimpaan olomuotoon...


      • väinölä
        nuo vastaantulevat kirjoitti:

        harriggakuskit , mitäs niille näytät?

        on niitä muutamia jotka ei tervehdi motorpyörää vastaan tullessa, mut se tapa on ollut jo tosi pitkään , ja minä olen tervehtinyt aina ja suurin osa itäsuomessa tervehtii, ja ei sitä kättä nosteta metriä korkealle ,vaan suoraa tangosta räpylä vain vasemmalle sormet suoraksi ja se on siinä.


      • odb
        lännenkolari kirjoitti:

        Ei tahdo nousta lapanen kun ajaa itse aidolla ja ainoolla oikeella pyörällä, h-d:llä. Itse en aina erota kun tulee vastaan "kopiota", niin silloin vahingossa nostan lapasen ja kiroon jälkeenpäin itseni alimpaan olomuotoon...

        Eihän HD:ssä pysty irrottamaan otetta tangosta. Jos laskee irti ei saa vapisevaa tankoa kiinni ennen seuraavaa aapisasemaa.


      • se sinähi
        ghoustraider kirjoitti:

        minä olen samaa mieltä kanssasi, aivan sama millä merkillä tai mallilla ajelee niin morjestelu on naurettavaa! ollaa niin perkeleen kaveria olevinaa kun on saatu pankista velkaa et on saatu ostettua prätkä, leuhkat kusipäät.

        Moikata muita autokuskeja.Kaikillen yhteistä, että pankkivelalla ne on autotki ostettu.
        Tulee sellane kiva..yhteenkuuluvaisuuden tunne?


      • se kateus

        teettääkin. Voi sinua ressukka!


      • syytä

        muistaa, että japsit tekivät sen harrikan moottorin, ehkä saisit tuntea jopa nöyryyttä sen tosiasian edessä. t: suizaman.


      • H-D pojat

        on hiljaa, ja itku kurkussa kun Honda-väki kurvaa paikalle. Leveästi virnistellen, ja mikäpä on ollessa kun saa AJAA, AJAA, AJAA ja vieläpä ilman mainittavia murheita. 0n ihanaa omistaa Honda. Vaihda sinäkin, niin ei tarvi joka huoltamolla itkeä pillittää pyörän kimpussa kädet piessä. Itsemurha-ajatuksia hautoen. Mielenterveyskin kohenee kummasti. Ajattelehan asiaa järjellä.


      • huh..

        eikö sulla parempaa tekemistä siellä tienpenkalla ole?


      • kromataan
        lännenkolari kirjoitti:

        Ei tahdo nousta lapanen kun ajaa itse aidolla ja ainoolla oikeella pyörällä, h-d:llä. Itse en aina erota kun tulee vastaan "kopiota", niin silloin vahingossa nostan lapasen ja kiroon jälkeenpäin itseni alimpaan olomuotoon...

        ajeleeko niillä ns. oikeilla mopoilla kukaan ku eikö ne ole vähä sama kun teinillä bemari et mulkun jatke ja tallis osina ku ei paska kestä?


      • h-d äijä
        kromataan kirjoitti:

        ajeleeko niillä ns. oikeilla mopoilla kukaan ku eikö ne ole vähä sama kun teinillä bemari et mulkun jatke ja tallis osina ku ei paska kestä?

        aito sen pitää olla, kopioita tuolla maantiellä ihan tarpeeksi. Vaikka se jättää tielle, mitä sitten? Se on meidän tapa harrastaa tätä lajia, jätetään jatkeet ja semmoset omiin oloihin.


      • ...

        ...kun helvetin mutkaisella tiellä tulee papatin vastaan ja sille morjestaa kädellä polven ollessa maassa laahauspalan varassa ja vastaantulija ei edes voi kuvitella irroittavansa kättä kahvasta, edes keskisormen näyttöä varten.


      • Wanha Bemu
        h-d äijä kirjoitti:

        aito sen pitää olla, kopioita tuolla maantiellä ihan tarpeeksi. Vaikka se jättää tielle, mitä sitten? Se on meidän tapa harrastaa tätä lajia, jätetään jatkeet ja semmoset omiin oloihin.

        Pyörän rassaus on osa harrastusta. Ei sovi väheksyä sitäkään. Toiset tykkää vaan ajaa.


      • on kamala asia
        on se kirjoitti:

        varsin tunnettu syy.

        Kukapa sitä kottareita yhdellä kädellä työntäisi.

        se on Harley Davidson vain jos siinä lukee Harley Davidson.
        Terv. FXDBI -2007


      • pyöräilijä Liperi

        te masseyferguson kuskit luulette olevanne muita parempia ihmisiä mutta keskisormella näytätte vaan oman tyhmyytenne


      • SzSz
        Zem0 kirjoitti:

        sano että perkele jos kuulen tahi näen ettei teistä joku moikkaa kortin ja pyörän saatuaa ni siitä ei hyvää seuraa. :D

        Melkein samaa minunkin ajo opettaja. Hän sanoi minulle. Muista nyt heiluttaa vastaan tulijoille kättä kun olet prätkämies. Vaikka opettelet ajamista. Se on niin hieno tunne kun saa vastauksen vastaan tulijalta kun tervehtii.

        Tervehtikää ihmeessä vastaan tulijoita.
        Kyllä se käsi nousee sieltä jos ei koko kättä niin ainakin pieni käden liike saattaa näkyä.


      • harrastan...
        Kaenuun_ukko kirjoitti:

        hayabusaturbo1300... Silläkö kaahaelet. Kyllä sitä o monta kumin kuluttajaa. Sama harrastuskii ja ei saes kättää heilaottaa. No meitä o nii moneksi. Ihan silimie kirvelöö tuommone kirjottelu.

        ... kävelyä, enkä takuulla tervehdi kaikkia muita kävellen vastaantulevia... miks tervehtisin? Tervehdin vain tuttuja. En autolla liikkuessanikaan tervehdi jokaista autolla vastaantulevaa tai ohi menevää. Ketjun aloittajan mielipide pitää minun mielestäni täysin paikkansa, aikansa elänyt jäänne koko tervehtiminen.


      • Japsipyöränainen

        Mulle moikkaa lähes kaikki HD:llä ajavat miehet sekä naiset, vaikka ajankin JapsijäljennösHD:llä :)


      • japsille ei...

        Niin..Hartsikka onkin kohta Kiinalaisten omistuksessa, käyvät neuvotteluita!


      • hahhaha-

        ...Harley-Davidson on tunnettu ympäri maailmaa ja kaikkialla Kiinassa sen erinomainen maine", sanoi Zongshen Moottoripyörä ryhmän puheenjohtaja Zuo Zongshen. "Harley-Davidson's status as an American-made motorcycle has a strong appeal here, and we believe an association with Harley-Davidson holds solid value for us in China," he said. "Harley-Davidson asemaan amerikkalaisen tehty moottoripyörän on voimakas vetoomus täällä, ja uskomme yhdessä Harley-Davidson omistaa kiinteää arvoa meille Kiinassa", hän sanoi.


      • Japsikuski

        Kyllä mua on niin Harrikkakuskit kuin muutkin moikanneet, vaikka japsipyörällä ajelenkin.. Oliskohan syy siihen se, että olen naiskuski ;))


      • customi jusa
        lännenkolari kirjoitti:

        Ei tahdo nousta lapanen kun ajaa itse aidolla ja ainoolla oikeella pyörällä, h-d:llä. Itse en aina erota kun tulee vastaan "kopiota", niin silloin vahingossa nostan lapasen ja kiroon jälkeenpäin itseni alimpaan olomuotoon...

        olen vanha äijä ajanut 73 kawat mk1 harrikat nyt ostin syksyllä customin yammun tutulta usa versio tuskin h-d mies edes kiroilee jälkeen päin kohdatessa maantiellä


      • Isolihavasika

        Minä tervehdin kaikkia paitsi sinua. Taidat olla umpitollo mulkku. Nih ja kukin ajaa millä lystää.


      • Korpelan@kettinki

        Kun remonttien välissä pääsee baanalle siinä sitten ketään tervehditä menee pian ajonhallinta laitteet epäkuntoon eikä ilma pääse virtaamaan sierain aukoista jäähdyttämään aivojen tilaa.
        Mamman poika kun ajelee muitten samanlaisten koulukiusattujen kanssa kimpassa luullen että joku 6-vuotias oikeasti luulee sitä sitten niin kovaksi jätkäksi.


      • Pääkuski
        ghoustraider kirjoitti:

        minä olen samaa mieltä kanssasi, aivan sama millä merkillä tai mallilla ajelee niin morjestelu on naurettavaa! ollaa niin perkeleen kaveria olevinaa kun on saatu pankista velkaa et on saatu ostettua prätkä, leuhkat kusipäät.

        sit lainoo ottoo, että sait sellasen ylypiäksi tekevän turbon sitte alles??


      • mcbablo

        Kyllä ainakin oma siippani,joka on todellakin HD-äijä henkeen ja vereen tervehtii ihan jokikistä motoristia.


      • mcbablo
        Puskis®otta kirjoitti:

        ....moikkaatko pyöriä vai et.

        Ihmisiä siellä kahvojen takana minä moikkaan, ajoivatpa millä merkillä tahansa.
        Jos pyörämerkin välinearvo on sinulle suurempi kuin ihmisarvon kunnioittaminen, ihmettelen suuresti millainen motoristi on kyseessä.

        Merkkkipyörämotoristi vähän niinkuin merkkivaatejuppi joka katsoo nenänvarttaan niiitä jotka ei pukeudu merkkivaatteisiin.

        USAssa harrikoita on niin paljon ja kaikilla ettei sillä ole mitään statusarvoa niinkuin meillä Suomessa jossa se on jotain naurettavaa.

        Aivan samaa mieltä.Minusta motoristit ovat kaikki ihan saman arvoisia, ja saman harrastuksen parissa vietämme aikaa ja rahamme.Uskoisin,että meille kaikille, merkkiin katsomatta se on rakkaus mottoripyöriin,joka saa meidät tien päälle,eikä vain se että esim on Harrikka/Bomber/Kustom tms alla. Meiltä kotoa löytyy Hd sekä Yamaha Virago tallista. Olemmekin nauraneet isännyksen kanssa ,että minullehan ei "voi" moikata muut kuin toiset kustomit kun en kuulu ns mihinkään "osastoon". Minä ainankin olen ylpeä motoristi ja moikkaan ihan kaikille,tuli vastausta tahi ei.


      • mcbablo

        Minua vastaan ajoi noin 20 kpl harrikoita komeassa letkassa. Jokaikisen äijän/ladyn ohjastamasta pyörästä tervehdittiin ,eikä todellakaan keskisormella vaan kunnon motoristien tapaan.Eikä allani todellankaan ollut HD vaan japsikustomi...


      • on kamala asia kirjoitti:

        se on Harley Davidson vain jos siinä lukee Harley Davidson.
        Terv. FXDBI -2007

        säälittävää!


      • kk

        Joukossa tyhmyys tiivistyy.


      • .l
        kålmorden kirjoitti:

        säälittävää!

        Alkaa voplaamaan jos irrrrottaaaa...aaauauuauauau


      • Psykologi
        on kamala asia kirjoitti:

        se on Harley Davidson vain jos siinä lukee Harley Davidson.
        Terv. FXDBI -2007

        Kusipäitä on suurin osa ihmisistä ja sen tosiasian kanssa joutuu vain elämään.
























        ps. Joskus harvoin ilokseen tapaa mukavia ihmisiä, vaikka nämä eivät harrasta samoja asioita.


      • JAMuuuuu
        H-D in -law kirjoitti:

        olen vienyt homman hieman pitemmälle ja näytän Harriccakuskeille persettä.

        Kyllä saapi sähäkät liikket olla jos perääs esittelet
        HD ukoille,meinaan,että kyllä ne melkosella haipakalla
        sieltä mutkasta vastaan pöllähtää.
        Miettikää napiaiset vähän millä itsenne nolaatte !!


    • käsi heilahtaa

      Minä ainakin tervehdin iloisesti hymyillen kaikkia pärräilijöitä ikään, sukupuoleen tai pärrään katsomatta !
      Antaa mörkkien perämetsän peikkojen mököttää ja halveksia meitä positiivisen asenteen omaavia ( ja osaavia ) motoristeja :)
      " Tämä on kiva harrastus ", sanoi Silakka ja painoi perseellä menemään......TSAU !!

      • Teuvo 55

        kädetän usein.


    • mistä

      mistäkö vois johtua kun aikuiset (muka) saa HD:n niin virtsa sahajauhoilla kelluu korvien välissä? lapselliset kovikset, pankaa tutti suuhun.

    • tuli vastaan sitten vaikka mummu rollaattorilla.Se ei ole mun ajofiiliksestä pois,mutta saattaa tuoda iloa mummulle yleensä niin ankeisiin eläkepäiviin.Ja se kun ei maksa mitään,niin me köyhätkin pystymme moikkaamaan.

      • eukko ilman mp:ää

        sulla on asenne kohdillaan oispa muillakin ois tämä elo pikkasen hauskempaa toivottavasti saan sulle käteni nostaa. iloista kesää


      • Wanha Bemu

        ... niin on se vaan sevverta hyvä fiilis, että mieluusti moikkaa muille mopokuskeille.
        En itse ehdi niin merkkejä ajaessa tunnistamaan, eikä sillä merkillä väliä ole. Hienoja pyöriä taitaa löytyä kaikilta valmistajilta.

        Kuten tuossa joku kirjoitti, se ei morjestaminen ole pussista eikä fiiliksestä pois.

        Parasta moikkaamista muuten on, kun moikkaa Pappa-Tunturin kuskille. Pappiksessa on tyyliä joka vetoaa tällaiseen keski-ikäiseen vanhan ison pyörän päristelijään.


      • Todella "persoonallisia" kommentteja motoristien kesken, merkillä tuntuu olevan sama merkitys kuin ns."koolla".Itse ajan harrikkaa ja tervehdin kaikkia motoristeja, joskus jopa skootterikuskeja,puhumattakaan polvenkorkuisista lapsista jotka maaseudulle ajettaessa moikkaavat tienvarresta.Kiitos hullu.jussille järkevästä mielipiteestä.


      • juntti.-

        Kyllähän se moikkaaminen on nykyään kiusallista...mutta ei kehtaa olla morjestamatta!


    • Köröttelijä

      Kun vetää kokoajan 300 lasissa turpa tankissa,ei yksinkertaisesti haba riitä nostamaan kättä tervehdykseen.

    • Nimetön

      sarjaan harrikkatyypit-eihän ne jaksa sitä räpylää vilauttaa kun kaikki aika ja voima(?) menee siihen hel##### koneen ym rassaamiseen.yrittäkää edews joskus saada ne mopot kulkemaan niin ehkä se räpylä jossain vaiheessa vilahtaa-VAI???

    • kaikki yhden ja yks kaikkie...

      ...harrastus.

      Kyllä olis hienoo, kun vanha tapa säilyis, mulle on aivan sama ajanko japsi, euro vai HD mopolla.

      Aina moikataa, kun mahdollista.
      Jos ei satu huomaa ajoissa niin syyllistyn siihen, ettei lapanen enään nouse.
      (näitäkin sattuu itselle, aina välillä)

      Niinhän se varmaa menee vesilläkin kun on liikaa harrastajia niin ei tehvehditä.
      ( juu ei pidä paikkaansa )

      Muista mopoillessa, että se moikkaaja voi olla ainoa kun pysähtyy auttaamaan, jos matka sattuu katkeamaan jostain syystä.

      Tämä on niin hieno harrastus kaikin puolin, että pidetään lippukorkealla, ja ajetaan aina turvallisesti perille mutkateistä ja vauhdista sopivasti nauttien.

      HYVIÄ JA AURINKOISIA AJOKELEJÄ KAIKILLE TÄHÄN KAUTEEN...
      niin Akseli, ketju kuin remmivetoisten käyttäjille.

      • Mies ei moikkaa

        Jos on aito HD niin sehän menee pöpelikköön kun ottaa toisen käden sarvista muutenkin paikat putoilee hampaista ja reitin näkee irronneista muttereista ja nippeleistä.


    • mopo olli

      Kyykkääjät harvemmin. Itte moikkaan aina takas, jos toinen tekee alotteen;)
      Ensi kilometrejä ajaessani oli ihan ihmeissäni, kun niin moni moikkasi, tunsin kuuluvani "perheeseen".

    • pärrätypy

      .. Niin...

      Täällä Pohjois-Pohjanmaalla aina kaikki vilkuttelee toisilleen... Ei ole tainnut tulla kertaakaan sellaista pärrääjää vastaan etteikö tassu olisi vilahtanut. Vaikka alla olisi millainen pyörä tahansa.

      Ja välillä itsellä tulee nyökkäiltyä muillekin kanssamatkustajille.

      Ei oikeasti ymmärrä tälläistä tietyn peräpäästä ulos tulevan asian jauhamista, että ollaan niin itseään täynnä ettei toisia voisi huomioida... Siitähän siinä koko liikenne kulttuurissa on kyse. Toimitaan yhdessä muiden kanssa.

      Minusta on olisi tärkeää tuoda takas tälläinen kultuuri jos jostain se puuttuu. Jokainen voi itse vaikuttaa asiaan. Tee itse aloite eli sormenpäät ylöspäin.


      Ehkä täällä maalla ajatellaan toisiakin, eikä vain omaa napaa!

      • Stadin Kawamies

        Moi,

        Kyllä moikkaus on säilyttämisen arvoinen tapa. Täällä Stadissa pyöriä tulee paljon vastaan ja välillä pitää vähän käyttää harkintaa moikkailussa, muuten tulee ajettua koko kesä yhdellä kädellä =). Mutta pieni nyökkäys on ihan OK tapa myös. Eilen kävin merimaisemia illalla ihailemassa Kaivarissa ja pyöriä tuli tietysti kymmenittäin vastaan. Osa heitti räpylää, osa vain nyökkäsi. Ihan sama viesti. Samaa porukkaa ollaan.

        Vaikka pyöriä on paljon (ja erityyppisiä) on prätkä kuitenkin liikenteessä erikoisasemassa. Me ollaan niitä, jotka loukkaantuu tai kuolee kun muut sählää liikenteessä. Kyllä pyörällä ajaminen on jossain määrin sellaista hengissäpysymistä tuolla muun liikenteen seassa. Itse koen moikkaamisessa myös tällaista viestiä: "täällä mennään -autoista huolimatta". Kyllä kaikkia motoristeja yhdistää varmaan myös monet asenteet. Tyyliin: Kesä on paras vuodenaika, mutta prätkäillen se on kyllä superia. Vapauden tunnetta ja vauhtia. Kun vastaan tulee toinen prätkä, niin moikkaus lähtee ihan omasta hyvästä fiiliksestä.

        Sitten noista HD-miehistä. Kyllä mä pyrin moikkaamaan kaikkia. Mutta joskus tulee vastaan sellaisia ilmestyksiä, jotka on kuin suoraan Asfalttisoturi -leffasta. Niitä jätän joskus moikkaamatta, kun eivät tunnu kuitenkaan vastaavan. Kyllä pyöräilyyn mahtuu myös alakulttuureita, joilla on omat meininkinsä. Ei haittaa mua.

        Mulle ainakin moikkaus tuo aina hippusen hyvää mieltä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, joten kyllä mun handu heilahtaa jatkossakin.

        - moikkaileva Kawakuski -


    • KOSTAJAAAAAAH!

      eihän autoilijatkaan moikkaa!!!!

      ihan älytöntä...emmä jaksa ainakaan enää. meinannnu tulla kolareitakin kun on moikkaillu...ja mokaillu

    • hondamie

      Ite taas oon ottanut sen että moikkaan kaikkia vastaantulevia, mutta customeita ja muita HD:eitä vain jos he ite moikkaa ensin. Tuossa porukassa tuntuu eniten olevan nenäpystyssä kulkevia motoristejä. Itse ajelen siis matkasportilla.

      • Merkistä välittämättä

        Kyllä se on hieno fiilis, kun kaveri ajaa vastaan pärrällä, käsi lentää pystyyn, ja minä moikkaan takaisin. Mutta koska olen aloittelija, enkä uskalla irrottaa kättäni stongasta, niin riittääkö sormien irroitus muille? Joskus olen meinannut ajaa ojaan käden vinkkaamisen takia, enkä halua tehdä sitä toiste. P.s. Mulla ei ole HD. Poliisien ohje on vastata kädenheilautukseen päännyökäytyksellä, miksei sitte me muutkin siirryttäis tuohon...


      • morjestan kyä
        Merkistä välittämättä kirjoitti:

        Kyllä se on hieno fiilis, kun kaveri ajaa vastaan pärrällä, käsi lentää pystyyn, ja minä moikkaan takaisin. Mutta koska olen aloittelija, enkä uskalla irrottaa kättäni stongasta, niin riittääkö sormien irroitus muille? Joskus olen meinannut ajaa ojaan käden vinkkaamisen takia, enkä halua tehdä sitä toiste. P.s. Mulla ei ole HD. Poliisien ohje on vastata kädenheilautukseen päännyökäytyksellä, miksei sitte me muutkin siirryttäis tuohon...

        Kyä kaikille 2 pyöräsillä ajaville tulee moikattua ( ei fillareille -.-)
        Smoto pyörällä ajelen ihte..
        HD miehet taitaa olla moottoripyöräilijöistä kusipäisimpiä, ylimielisimpiä vai mikä on ? Poikkeuksiakin on. Eli ihan mukavaa porukkaa löytyy heidänkin seastaan. Siitäkin huolimatta suurin osa hd miehistä jättää moikkaamatta..
        Jos syynä on yhdellä kädellä ajamisen pelko, niin ymmärrän kyllä..


      • zorroxxxx

        sit isot pojat moikkaa mulle kun päräytän kevarilla vastaan????????????


    • Liki aina

      Ei se minua paljon rasita kun käpälääni vastaantulijalle heilautan merkistä riippumatta. Itselläni HD ja hyvin tuntuu ihmiset moikkaavan takaisin, mukaanlukien kaikkein karvanaamaisimmat liivijätkät. Kehäteillä ajaessa en kuitenkaan ala kättä heiluttelemaan jos kaistojen välissä jotain muutakun kuin maalauksia.

      Hyviä ajokelejä kaikille!

    • Hondappaa

      Tietysti moikataan. Mulle moikkaa kaikki, aivan kaikki, naapuritkin.

      • rastola

        se niin ole että apina apinan tuntee !!!!!! tuntemattomille morjestaminen todella aatamin aikuista puuhaa ja lapsellista !oli sitten karvanaama tai ei niin mä en moikkaa.


      • Hondappaa
        rastola kirjoitti:

        se niin ole että apina apinan tuntee !!!!!! tuntemattomille morjestaminen todella aatamin aikuista puuhaa ja lapsellista !oli sitten karvanaama tai ei niin mä en moikkaa.

        Mä moikkaan sullekin,heti jos saat prätkän ja jos sulla parrankasvu alkaa!


    • Moikata

      Pyrin moikkamaan samantyyppisellä pärrällä ajavia.Se saa riittää.Aina ei huvita silloinkaan,sorry vaan...

      Myydäänkö jossain heilurihanskaa sarveen?Voisi sellasen itekin tehdä...

    • seuranneena

      väittäisin että maantiellä kun ollaan "kunnolla liikkeellä" suurin osa väestä tervehtii toisiaan. Merkistä riippumatta. Kaupunkiajossa saiskin olla hanska pystyssä liian usein..?

    • ent pärräpimu

      Ennen vanhaan tuli tosiaan moikkailtua vastaantulevia mopoja silkasta ajamisen ilosta ja yhteenkuuluvuuden tunteesta. Enää mulla ei ole ollut pyörää vuosiin, mutta autolla ajaessa tulee joskus olo, että voisin moikkailla pyöriä vieläkin.

      Hillitsen itseni, mutta kesän ensimmäisille pyörille moikkaan, vaikka olisin jalkaisin liikenteessä. Sama se, minkä merkkinen, tai moikkaako takaisin. Ajatus on joku sellainen, että hei talvi on taas mennyt, kesä tulee!

      Nykyisin pyrin olemaan kohtelias, ja antamaan pyörille tilaa mennä ohi, ja olen karistamatta tupakan tuhkia ja heittämättä tumppeja prätkäilijän silmille. Samoin yritän muistaa senkin, miten inhalta tuntui kun edessä ajavan kuskin piti just sillä siunaamalla suihkuttaa lasolivedet tuulilasille ja siitä visiiriille.

    • Pitkillä valoilla

      Älkää ajako pitkillä valoilla.Te häikäisette vastaantulijan joka sitten ajautuu teidän kaistalle ja survoo sitten lituskaksi koko pyörän ja miehen/naisen.Ajan isoa painavaa autoa ja näitä häikäisyjä sattuu päivittäin.Eihän autoilijakaan saa ajaa pitkillä jos on vastaantulijoita.Toivottavasti ei tavata asfaltilla tai ojassa,sinun kulkuväline on kuitenkin heikompi kun minun.Että tervehdys hienolle harrastukselle,toivottavasti se jatkuu pitkään.

    • Szsz

      Juu kyllä minä moikkaan ja tervehdin vastaan tulevaa motoristia.

      Se on hyvä ele ja kunnioitusta toista motoristia kohtaan. Jos minä en kerkeä moikata niin ainakin se vastaan tulija moikkaa ensin ja sitten minä hoksaan tervehtiä.

      Yksi päivä olin risteyksessä odottamassa vihreän vaihtumista niin vastaan tulijalta tuli tervehdys.

      Minusta on mukava moikata kaikkia vastaan tulijoita. Tietää kuuluvansa prätkämiehiin jotka morjenstavat. Mukavia ajo kelejä kaikille kättä heiluttaville motoristeille.

      • tapa tervehtiä

        Liikenne on myöskin sosiaalinen tilanne. Paras mieli jää, kun voi olla kohtelias liikenteessä kuin myös muussa ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Kummalta tuntusi, jos kutsuilla tai juhlissa joku kieltäytyisi tervehtimästä. Ei muuta kun lapa pystyyn kaikille.


    • tai muuten luoti nuppiin

      Motoristien velvollisuus on tervehtiä toisia kohdatessaan. Se on vanha hyvä tapa, mikä pitää harrastajaryhmän yhtenäisenä ja tuo hyvän mielen.
      Tervehtiminenkään ei kuitenkaan saa tapahtua miten tahansa. Viime aikoina on yleistynyt veltto sivutervehdys eli vasen käsi on hieman kohollaan sivuttain. Sitä en hyväksy - oikea tervehdystapa on nostaa pystyyn oikea käsi reippaasti yläviistoon sormet ojennettuina eteenpäin. Se on ryhdikäs, vastaantulijaa kunnioittava tervehdys.
      Aion tänä kesänä ottaa puhutteluun kaikki ne, jotka tervehtivät em. laiskan miehen tyylillä. Kokonaan tervehtimättömät otan nopeatehoisella pyörälläni kiinni ja pistän luodin nuppiin välittömästi.

      • Nimetön

        Aika läppä :D

        oikealla kädellä on kaasu -> käsi irti siitä = moottorijarrutus = 2t pyörä leipoo :D
        Jätetään nuo natsi hommat max mosleylle :D


      • Ohjeet tässä
        Nimetön kirjoitti:

        Aika läppä :D

        oikealla kädellä on kaasu -> käsi irti siitä = moottorijarrutus = 2t pyörä leipoo :D
        Jätetään nuo natsi hommat max mosleylle :D

        Oikeaoppisen motoristitervehdyksen säännöt:

        1. vastaantulevat motoristit huomaavat toisensa jo satoja metrejä ennen kohtaamista. Vauhtia aletaan hiljentää.

        2. Kun tullaan kohdalle, molemmat osapuolet pysäyttävät pyöränsä, parkkeeraavat sen tien reunaan ja nousevat satulasta.

        3. Kypärät otetaaan päästä ja suoritetaan tervehdys, missä oikea käsi nousee yläviistoon, sormet suoriksi ojennettuina. Tervehdyksen suullinen osuus on vapaamuotoinen, mutta tervehtiä voi esim. sanoilla "Hyvää päivää!", "Tervehdys!", "Terve teille, motoristi!", "Teen kunniaa teille", tms. Jos havaitaan, että motoristi on ulkomaalainen, tapahtuu tervehdys ao. kielellä, "Heil!", "Good Morning!", "La revedere!", jne.

        4. tervehdys on suoritettu ja sen jälkeen voidaan jatkaa matkaa.

        Jos motoristit ajavat ryhmissä, koko ryhmä pysähtyy ja kaikki vuorollaan tervehtivät jokaista vastaantulijaa.
        Ei kannata hermostua, vaikka tervehtimisessä meneekin vähän aikaa. Tärkeintä on pitää yllä motoristien yhteishenkeä ja lujittaa motoristien asemaa teiden ritareina. Autoilijat tappavat toisiaa, motoristit eivät.
        Olkaamme siis kohteliaita toisillemme.


      • japsitkin
        Nimetön kirjoitti:

        Aika läppä :D

        oikealla kädellä on kaasu -> käsi irti siitä = moottorijarrutus = 2t pyörä leipoo :D
        Jätetään nuo natsi hommat max mosleylle :D

        Hommasin pyörän vasta viime vuonna. Kesä meni opetellessa tavoille, ei oikein edes uskaltanut irrottaa kättä tervehdykseen jos joku vastaantulija sellaisen sattui tekemään. En edes aloittelijana tuntenut olevan tervehdyksen arvoinen, ihmettelin että joku mulle nostaa kättään.
        Tänä kesänä olen ajanut melko paljon ja vastaan on tullut kiitettävästi pyöriä joiden kuskit tervehtivät ja tietenkin vastaan jos en itse ehdi ensin. Tervehtiminen on todellakin kiva tapa, antaa hyvän mielen. Tervehdin kaikkia ja jotka eivät lapaansa nosta, on se heidän asiansa. Olen vain huomannut että ainakin minulle se on eräs tärkeä tapa jonka haluaisin säilyvän.


      • samoin_
        japsitkin kirjoitti:

        Hommasin pyörän vasta viime vuonna. Kesä meni opetellessa tavoille, ei oikein edes uskaltanut irrottaa kättä tervehdykseen jos joku vastaantulija sellaisen sattui tekemään. En edes aloittelijana tuntenut olevan tervehdyksen arvoinen, ihmettelin että joku mulle nostaa kättään.
        Tänä kesänä olen ajanut melko paljon ja vastaan on tullut kiitettävästi pyöriä joiden kuskit tervehtivät ja tietenkin vastaan jos en itse ehdi ensin. Tervehtiminen on todellakin kiva tapa, antaa hyvän mielen. Tervehdin kaikkia ja jotka eivät lapaansa nosta, on se heidän asiansa. Olen vain huomannut että ainakin minulle se on eräs tärkeä tapa jonka haluaisin säilyvän.

        Sama täällä, joskus vaan on taajama-ajossa sen verran oheisohjelmaa, ettei kaikkiin ennätä vastaamaan, tars olla automaaginen kytkin noissa laatikoissa ni melkein pärjäis jo yhdellä kädellä..., mutta kiitos ja anteex jos joskus jää joku morjenstus välistä poijjes.


      • .
        japsitkin kirjoitti:

        Hommasin pyörän vasta viime vuonna. Kesä meni opetellessa tavoille, ei oikein edes uskaltanut irrottaa kättä tervehdykseen jos joku vastaantulija sellaisen sattui tekemään. En edes aloittelijana tuntenut olevan tervehdyksen arvoinen, ihmettelin että joku mulle nostaa kättään.
        Tänä kesänä olen ajanut melko paljon ja vastaan on tullut kiitettävästi pyöriä joiden kuskit tervehtivät ja tietenkin vastaan jos en itse ehdi ensin. Tervehtiminen on todellakin kiva tapa, antaa hyvän mielen. Tervehdin kaikkia ja jotka eivät lapaansa nosta, on se heidän asiansa. Olen vain huomannut että ainakin minulle se on eräs tärkeä tapa jonka haluaisin säilyvän.

        .


    • tyylistäkii....

      Poliisit tervehtivät pääsääntöisesti kaikki.
      Pimeässä moikataan vilkuilla.

      • nuorikuski

        Se on semmonen tunne kun joku motoristi nostaa lapasen irti tupesta, että kuuluisi johonki "perheeseen". se on mukava moikata muita kuskeja, mutta kaikki ei tunnu moikkaavan en tiedä johtuuko että ajan kevarilla vai mistä?


    • mad max

      kyllä on taas joku äidin pikku pallero saanut mopedin just tollaset kusipäät ovat olevinaan kovia jätkiä "minä kun en nyt morjesta" no et morjesta koska ajelet mopedilla onko joku helkama ässä vai joku solifer kuhan kasvat ja vartut niin saat ehken sitten oikean moottoripyörän jos nyt äitis sattuu sen sulle ostamaan oikea motoristi morjestaa aina oli sitten joku saakelin harrikka tai japsi peli itsensä tyhmäksi tekee jos ei morjesta olen ajellut jos 30 vuotta motarilla ja aina morjestan

      • TimoEv

        Miksi motoristit yleensäkin moikkaavat?

        Joskus 1970 -luvun alussa moottoripyörien lukumäärä Suomessakin kasvoi "räjähdysmäisesti". Silloin sai 16v ajaa ihan kuinka suurella pyörällä tahansa ja ilman kypärää. Kattonopeuksia ei myöskään ollut.
        Ja jälki oli sitten sen mukaista. Pahin taisi olla 500:n Kawa...
        Sattui niinkin, että "meidän pojalla täytyy olla iso pyörä" -tyyppinen isä ei ihan ehtinyt kassalla maksaa Tuuttia, kun poika oli jo vainaja...

        Eduskunta hädissään - kun ei muuta osannut - sääti mahdottoman kokoisen mp-veron, jotta myynti saadaan pysäytettyä ja sitä kautta onnettomuudet vähenemään. Tätä vastaan oli vain edust. Olavi Tupamäki ( Kawa 350 ) mutta ihan turhaan. Silloin tuli motoristeille tavaksi moikata, sillä olimme "samaa porukkaa". Siis tarkoituksena oli - ja on kaiketi vieläkin - porukkahenki.

        Siis ruvettiin moikaamaan. Nyt pyöriä on sen verran paljon, että vastaantulijoita todella on. Vaan ei se silti estä heilautamasta, jos niin kukin itse haluaa ja hetkellä pystyy. Minä moikaan aina, kun huomaan ja liikennetilanteessa pystyn. Ei se rasita, enkä koe sitä velvollisuudeksi, päin vastoin.

        Joten - eikös kukin tee asian kanssa miten parhaaksi näkee? Ei tästä nyt kummoista riitaa tarvitse tehdä. Eikä ryhtyä toisia solvaamaan.
        Kiukutellaan vaikka heille, jotka kuvittelevat, ettei liikennesäännöt heitä koske. Siis heitä, jotka jatkuvasti korottavat vakuutusmaksuja...


    • alkaa olla

      On nykyään niin paljon moottoripyöriä, että joutuis ajamaan käsi pystyssä puolet matkasta, mikä
      on jo liikenneturvallisuudenkin takia huono asia.
      Viimeksi nostin kättä, kun omistin Ladan, tuli Ladoja enää sen verran harvoin vastaan, että ei ollut
      liikaa vaivaa nostella kättä. Kyllä nauratti, kun aloitin tämän Lada-tervehdyksen, melkein kaikki
      vanhat ukotkin nostivat reippaasti kättä ja pää kääntyi vielä perään ihmettelemään, mikäs tuttu
      (tai hullu)tuo oli.

    • Oikeessa oot mitäpä sitä lapaa enää heilauttaman.
      Mä nimittäin niiaan jokaiselle vastaan tulevalle motoristille.
      Nooh olihan siinäkin opettelemista niiata jalkatappien kanssa,mut nyt on kunnon astinlaudat ja mikäs sen parempaa taukojumppaa kun alkaa berse buutua niin seisomaan vaan ja niiata niksautaa..
      katsoa she on shiinä She..
      Ps mistä näitä ikuisen vanhoja viesteje tänne kaivellaan..
      Pöh sanon mä..
      keksikää uusia
      Niin ja se lavan heilautus ei muutes häviä koskaan,,vaikka ois minka ikänen tahansa se on nääs sitä mp perinnettä olkoon vastaan tulevan alla minkälainen mp tahansa ja voin sanoa ,että ne on yhdenkäden sormissa ne jotka ei moikka takas tai heilauta lapaa..

      • Tajaanaaaa

        Argh !
        Säkin oot palannu :(
        Olisit pysyny vaan siellä texasissa :)
        Se toinen muija on paljon viisaampi ja mukavemman olonen,kukas hän oli ?
        Ootte te joskus jubaillu täälläkin,olikohan niin että heitti lipat jossain vaihees ?
        Kyl se vain on nähty että ani harva custom/hd kuski morjestaa,en ala spekuloimaan mistä se johtuu mutta näin se vaan on.


      • POIS NYT !
        Tajaanaaaa kirjoitti:

        Argh !
        Säkin oot palannu :(
        Olisit pysyny vaan siellä texasissa :)
        Se toinen muija on paljon viisaampi ja mukavemman olonen,kukas hän oli ?
        Ootte te joskus jubaillu täälläkin,olikohan niin että heitti lipat jossain vaihees ?
        Kyl se vain on nähty että ani harva custom/hd kuski morjestaa,en ala spekuloimaan mistä se johtuu mutta näin se vaan on.

        KUN ON KYTKIN POHJASSA ..ON PAKKO VAIN NYÖKÄTÄ !


      • EiKunnioitusta
        POIS NYT ! kirjoitti:

        KUN ON KYTKIN POHJASSA ..ON PAKKO VAIN NYÖKÄTÄ !

        Hah !
        Miten voi olla että Hd kuskeilla on AINA ja custom kuskeilla lähes aina kytkin pohjassa :)
        Eikä vastineeksi edes nyökätä.


      • .
        EiKunnioitusta kirjoitti:

        Hah !
        Miten voi olla että Hd kuskeilla on AINA ja custom kuskeilla lähes aina kytkin pohjassa :)
        Eikä vastineeksi edes nyökätä.

        ...Kun ampuu kytkimellä,nytkähtää kivasti !


      • korjaustaaaaa
        Tajaanaaaa kirjoitti:

        Argh !
        Säkin oot palannu :(
        Olisit pysyny vaan siellä texasissa :)
        Se toinen muija on paljon viisaampi ja mukavemman olonen,kukas hän oli ?
        Ootte te joskus jubaillu täälläkin,olikohan niin että heitti lipat jossain vaihees ?
        Kyl se vain on nähty että ani harva custom/hd kuski morjestaa,en ala spekuloimaan mistä se johtuu mutta näin se vaan on.

        Hitto,mä sekotin ihan dajanan ja longbayn.
        Dajana on se hyvä tyyppi ja longbay on,no se on semmonen texasin ämmä :)


      • menimimmitsekasin

        Sori dajana,mä sekotin teidät kaksi :)
        Sähän olit se mukava mimmi,longbay oli se ei niin mun suosikki :)


    • beginner8

      voi moikata, kun ei tohdi ! Ehkä sitten seuraavana kautena, muistakaa sekin, voihan sitä päätään keikauttaa tms.

      • Alppikoulussa alkaa lopulta uskomaan, ettei kaikkia yksinkertaisesti voi moikata.


    • Bussikuskit, rekkakuskit, ratikkakuskit, junakuskit moikkaa toisiaan. Ei kait nekään kaikki toisiaan moikkaa, on niissäkin mölliäisiä joukossa.

      • kjkjkkjkj

        Miksi H-D miehet eivät moikkaa???Kun niillä ei vaan voi yksinkertaisesti ajaa yhdellä kädellä,on ne niin hirveitä ajaa...


      • psykologi
        kjkjkkjkj kirjoitti:

        Miksi H-D miehet eivät moikkaa???Kun niillä ei vaan voi yksinkertaisesti ajaa yhdellä kädellä,on ne niin hirveitä ajaa...

        PAN europan-tyypit ovat ihan oma ihmislajinsa ! Näillä tuntuu olevan erittäin nurja suhtautuminen erityisesti marginaali-harrastajiin. Tietyn luonteiset ihmiset tuntevat outoa vetoa juuri Pan-europa pyöriin.


      • kjkjkjkjkj
        psykologi kirjoitti:

        PAN europan-tyypit ovat ihan oma ihmislajinsa ! Näillä tuntuu olevan erittäin nurja suhtautuminen erityisesti marginaali-harrastajiin. Tietyn luonteiset ihmiset tuntevat outoa vetoa juuri Pan-europa pyöriin.

        Kateutta sieltä päin kun ei ole varaa ostaa kunnon pyörää,aikanaan mäkin ajoin pää edellä mutta nyt on jääny sikiöasento pois.Onneksi.


      • Baotian_skode
        kjkjkjkjkj kirjoitti:

        Kateutta sieltä päin kun ei ole varaa ostaa kunnon pyörää,aikanaan mäkin ajoin pää edellä mutta nyt on jääny sikiöasento pois.Onneksi.

        Ei tunnu moikkaavan kukaan , rohkeasti vaan kättä pystyyn niin täältä nousee takaisin.


      • CMCF
        Baotian_skode kirjoitti:

        Ei tunnu moikkaavan kukaan , rohkeasti vaan kättä pystyyn niin täältä nousee takaisin.

        Äläs ny,olin tossa vappuna likan kyydissä(oluen haku reissulla),ainakun tuli prätkä vastaan,ni lapa pystyyn.Ainoot jotka vastas oli 2 HD kuskia.Näissä skode kuskeissa on tulevaisuuden moottoripyöräilijät.Miettikääs sitä.


      • __hipsu__
        CMCF kirjoitti:

        Äläs ny,olin tossa vappuna likan kyydissä(oluen haku reissulla),ainakun tuli prätkä vastaan,ni lapa pystyyn.Ainoot jotka vastas oli 2 HD kuskia.Näissä skode kuskeissa on tulevaisuuden moottoripyöräilijät.Miettikääs sitä.

        Ostin pari viikkoa sitten pyörän, ja parhaimmat naurut sain, kun jossain orimattilan hiljaisella tiellä oli pakko pysähtyä kuselle bussipysäkille. Siinä kypärä päässä kuseskelin ja ohi ajava motoristi morjesteli tottakai! Minä rohkenin irrottaa käden 'kahvasta' ja heilauttaa iloisesti takaisin :)


      • handuun
        __hipsu__ kirjoitti:

        Ostin pari viikkoa sitten pyörän, ja parhaimmat naurut sain, kun jossain orimattilan hiljaisella tiellä oli pakko pysähtyä kuselle bussipysäkille. Siinä kypärä päässä kuseskelin ja ohi ajava motoristi morjesteli tottakai! Minä rohkenin irrottaa käden 'kahvasta' ja heilauttaa iloisesti takaisin :)

        no, perkkeles, jos sulla on oikeen kokonen kahva voit irottaa molemmat kourat siitä.


      • pränä
        Baotian_skode kirjoitti:

        Ei tunnu moikkaavan kukaan , rohkeasti vaan kättä pystyyn niin täältä nousee takaisin.

        No eipä motoristien kuulukaan moikata sen enempää mopoja, kuin skoottereitakin.
        Jaa miksi? No otapas selvää miksi motoristit moikkaa toisiaan.

        Ai niin...ei muuten sitten kuulu moikata edes prätkäskoudeja. Ja samasta syystä...


      • HD ON IN
        pränä kirjoitti:

        No eipä motoristien kuulukaan moikata sen enempää mopoja, kuin skoottereitakin.
        Jaa miksi? No otapas selvää miksi motoristit moikkaa toisiaan.

        Ai niin...ei muuten sitten kuulu moikata edes prätkäskoudeja. Ja samasta syystä...

        Kyllä suomeen pitää ssada sellainen laki ja heti voimaan että muillaa kun alle 50ccp. kuutioisilla pyörillä kun HD:llä ajo on lopetettavava välittömästi. Kaikki muut romut vaikka kiinaan. AINUT JA OIKEA 2PYÖRÄINEN moottori ajojoneuvo ja lailiinen on HD. Loppuu se köyhiltä ja vähäaivoisilta rällääminen. Jos noista "kopioista " jotain saisi varat HD. kerhotoiminnaN KEHITTMISEKSI ja oikeiden motoristien käyttöön.


      • Indian Custom_Man
        HD ON IN kirjoitti:

        Kyllä suomeen pitää ssada sellainen laki ja heti voimaan että muillaa kun alle 50ccp. kuutioisilla pyörillä kun HD:llä ajo on lopetettavava välittömästi. Kaikki muut romut vaikka kiinaan. AINUT JA OIKEA 2PYÖRÄINEN moottori ajojoneuvo ja lailiinen on HD. Loppuu se köyhiltä ja vähäaivoisilta rällääminen. Jos noista "kopioista " jotain saisi varat HD. kerhotoiminnaN KEHITTMISEKSI ja oikeiden motoristien käyttöön.

        Ei vinetto, kyllä sai hyvät naurut muutamassa kohdin ;) Mut oikeesti, tervehtikää jos tunnette tarvetta siihen, tai teille moikataan, hyviä tapoja ei koskaan ole liikaa, ja muistakaa, jos joku ei tervehdi, niin se ei ole teiltä pois, vaan häneltä, miettikää mitä tyypin päässä liikkuu, joka ei tervehdi? Oma arvio, ei mitään ;) Sry vaan, mutta ilo on elämää, ja elämää ei ole ilman iloa...
        Ps. Indian on se ainut oikea, eikä mikään "halpiskopio H-D" ;) SIlti moikkaan kaikkia motoilijoita.


      • HD sucks
        HD ON IN kirjoitti:

        Kyllä suomeen pitää ssada sellainen laki ja heti voimaan että muillaa kun alle 50ccp. kuutioisilla pyörillä kun HD:llä ajo on lopetettavava välittömästi. Kaikki muut romut vaikka kiinaan. AINUT JA OIKEA 2PYÖRÄINEN moottori ajojoneuvo ja lailiinen on HD. Loppuu se köyhiltä ja vähäaivoisilta rällääminen. Jos noista "kopioista " jotain saisi varat HD. kerhotoiminnaN KEHITTMISEKSI ja oikeiden motoristien käyttöön.

        Ketä kiinnostaa onko aito vai kiinankopio HD? meni niihinkin kaikki into kun meinas sellanen törmätä pari viikkoa sitten muhun.. oli niin vitun nolon näköstä ku tyyppi painaa hädissään etujarrua pohjaan ja jouset vaa hakkaa maata... Ei voi olla paljoa respectiä itseänsä kohtaan jos kehtaa sellaisella paskalla ajaa. Japsikyykyt forever


    • lapa ylös

      oleppa vuan tervehtimäti, et kuulu porukkaan. älä myöskään odota apuja jos joudut pulaan.

      • handu-eetu

        On tämä kanssa tärkeä juttu, nostatko lapaa vai et.
        Mä nyt tässä nosta koko ajokauden verran että :
        TERVE MOIKKA HEI MOI ja kaikki tuhansina toistoina.
        Riittääkö vai pittääkö tästä vielä jupista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MOI !!!!!


      • handsup
        handu-eetu kirjoitti:

        On tämä kanssa tärkeä juttu, nostatko lapaa vai et.
        Mä nyt tässä nosta koko ajokauden verran että :
        TERVE MOIKKA HEI MOI ja kaikki tuhansina toistoina.
        Riittääkö vai pittääkö tästä vielä jupista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MOI !!!!!

        EI RIITÄ. onks sulla ees motskaria?


      • Varmaan sopisi sulle

        Entä jos onkin sellainen porukka joka hakee mopedin ja kuskin vaikka Tohmajärveltä kotiin parin sadan omavastuulla kun soittaa niiden 7/24 palvelunumeroon... Vai eikö rahat riittänyt kuin pelkkään mopediin?


      • -78
        handu-eetu kirjoitti:

        On tämä kanssa tärkeä juttu, nostatko lapaa vai et.
        Mä nyt tässä nosta koko ajokauden verran että :
        TERVE MOIKKA HEI MOI ja kaikki tuhansina toistoina.
        Riittääkö vai pittääkö tästä vielä jupista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MOI !!!!!

        Uutena aloittelevana motoristina tervehtiminen tuntuu mukavalta. Tuntuu, että vastaantulija jakaa samanlaisen ajatusmaailman moottoripyöräilyn hurmiosta... Että siinä tulee toinen, joka tietää, miten mahtava harrastus tämä on ja morjenstaa, että terve toinen prätkäilijä. Olen kuullut, että se on myös merkki siitä, että edessäpäin on kaikki kunnossa, ei ole esteitä tiellä tms. Itse ainakin tervehdin kaikkia, musta se vaan yksinkertaisesti on mukava tapa.

        Runoilija Heli Laaksonen kirjoittaa: Voi ko hyväntuuline asi o vilkuttamine! Ihmine osoitta kätes piänel liikkel et Hei vaa toine ihmine, mää olen tääl ja olen huamannu et sää olet siäl, voisiks huamata munt. Ja toine liikutta kans kättäs ja tarkotta et juu, tääl mää olen ja sunt huamasin ja sen et sää huamasit munt. --- Moottoriipyäräilijät morjenstava toissias, mittä sen kummemppa tarkotust simmosel tervettämisel ei tair olla, osoteta vaa, et sama joukkon kuuluta.

        Että terve vaan!!


      • handu-eetu
        handsup kirjoitti:

        EI RIITÄ. onks sulla ees motskaria?

        On niitä 3 kpl ajovalmiina ja 2 valmistumassa tällähetkellä.
        Muutama lepäilee huvikseen tallissa .
        23 vuotta kahvoissa roikuttu .
        MOI!!!!!!!!!!!!!!

        ( ps. onks sulla ees motskaria , hih hih )


      • handsup
        handu-eetu kirjoitti:

        On niitä 3 kpl ajovalmiina ja 2 valmistumassa tällähetkellä.
        Muutama lepäilee huvikseen tallissa .
        23 vuotta kahvoissa roikuttu .
        MOI!!!!!!!!!!!!!!

        ( ps. onks sulla ees motskaria , hih hih )

        kolme on ajokunnossa,,,ja käytössä myös. alotin ajelun vuonna1969.


    • Ajelin Ruottissa. Vastaan tuli parikymmentä prätkää, oli HD:tä ja muitakin. Kaikki moikkasivat. Kyydissä istujatkin. Ruottalaiset voi muuten olla pellejä, mutta ei tässä asiassa.

      • kaksipyöräisillä

        Ajavat eivät ole motoristeja. Motoristit moikkaa toisiaan, muut moottoripyörällä ajavat ei. Ite näytän lapasta vaikka helkama kaunotar kuskille takasin. Ja pienille pojille ainaski. Motoristi nosti käden korkeelle kun nöösinä huidoin, oli se upeeta.


      • handsup
        kaksipyöräisillä kirjoitti:

        Ajavat eivät ole motoristeja. Motoristit moikkaa toisiaan, muut moottoripyörällä ajavat ei. Ite näytän lapasta vaikka helkama kaunotar kuskille takasin. Ja pienille pojille ainaski. Motoristi nosti käden korkeelle kun nöösinä huidoin, oli se upeeta.

        juuri noin, olet joko motoristi tai et.


    • Aforismejä ajaessa

      Olkoon alla hieno tai huono pyörä niin kaikilla niillä kaatuu kun se hetki kohdalle sattuu.

    • Broom wroom

      Kesä on kerran vuodessa. Ja jos siinä sen aikana suomalaiset heilauttelevan muutakin kuin nyrkkiään toisilleen, niin sellainen ei kuitenkaan aivan pahasta liene?

      • TimoEv

        Miksi ihmeessä tästä vuosikymmenten tavasta on nostettava väittely "moikkaan-en moikkaa-miksi moikkaan-miksi en"?
        Toiset nostavat kättään - toiset eivät. So what? Ei tuo tapa tee kenestäkään parempaa / huonompaa moottoripyörän ajajaa.
        Minä moikkaan, jos liikennetilanne sen sallii, mutta en koe sitä enempää velvollisuudeksi tai pakkohommaksikaan.

        Eikös keskitytä kuitenkin turvalliseen matkaan?


      • jospassaa
        TimoEv kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tästä vuosikymmenten tavasta on nostettava väittely "moikkaan-en moikkaa-miksi moikkaan-miksi en"?
        Toiset nostavat kättään - toiset eivät. So what? Ei tuo tapa tee kenestäkään parempaa / huonompaa moottoripyörän ajajaa.
        Minä moikkaan, jos liikennetilanne sen sallii, mutta en koe sitä enempää velvollisuudeksi tai pakkohommaksikaan.

        Eikös keskitytä kuitenkin turvalliseen matkaan?

        Turvaliivit päällä !


      • -r-
        jospassaa kirjoitti:

        Turvaliivit päällä !

        Myös vesillä tätä moikkauskulttuuria löytyy, purkkarikipparin handu nousee jopa moottorivenekuskille - siis vesillä.
        Vaan kun ollaan laiturissa niin kyräily ja kateus nostaa päätään.

        Samaa olen ikävä kyllä huomannut myös motoristeilla, tiellä kyllä moikataan iloisesti mutta jos satutaan esim. tankkaukseen yhtäaikaa niin pitkin nenänvartta katselu alkaa jos ei satu sitten olemaan samantyylisiä mopoja.

        Mielestäni tämä on suht. uusi ilmiö, mitä mieltä olette?


      • Bemarimopo
        -r- kirjoitti:

        Myös vesillä tätä moikkauskulttuuria löytyy, purkkarikipparin handu nousee jopa moottorivenekuskille - siis vesillä.
        Vaan kun ollaan laiturissa niin kyräily ja kateus nostaa päätään.

        Samaa olen ikävä kyllä huomannut myös motoristeilla, tiellä kyllä moikataan iloisesti mutta jos satutaan esim. tankkaukseen yhtäaikaa niin pitkin nenänvartta katselu alkaa jos ei satu sitten olemaan samantyylisiä mopoja.

        Mielestäni tämä on suht. uusi ilmiö, mitä mieltä olette?

        Kyllä minäkin olen joskus miettinyt, että mistä tervehtimiskulttuuri tulee. Rekkamiehethän sitä harrastaa. Tuoneeko yhteenkuuluvuuden tunnetta yksinäisillä teillä?
        Itse kyllä morjestelen tilanteen mukaan kaikki motoristit, jos vasemmalla hanskalla ei ole just kohtaamishetkellä parempaa tekemistä, esim. mutkaa tai semmoista.
        Ja vaikka olen kyseisen tavan kypäräni sisällä joskus kyseenalaistanut, niin kyllä viime viikolla Ruotsissa tuntui "kylmältä" kulttuurilta, kun kukaan paikallinen ei nostanut lapaa vastaan.
        Morjestelkoot takaisin ketkä viittii - tien päällä lienee muitakin murheita, kuin onko se tervehtiminen asianmukaista vai ei.
        Turvallista loppukautta kanssakuskeille!


      • Maarit -77
        -r- kirjoitti:

        Myös vesillä tätä moikkauskulttuuria löytyy, purkkarikipparin handu nousee jopa moottorivenekuskille - siis vesillä.
        Vaan kun ollaan laiturissa niin kyräily ja kateus nostaa päätään.

        Samaa olen ikävä kyllä huomannut myös motoristeilla, tiellä kyllä moikataan iloisesti mutta jos satutaan esim. tankkaukseen yhtäaikaa niin pitkin nenänvartta katselu alkaa jos ei satu sitten olemaan samantyylisiä mopoja.

        Mielestäni tämä on suht. uusi ilmiö, mitä mieltä olette?

        sitä toiset perässä...

        Vähän vasta olen ajellut ja vasta muutamilla paikoilla stoppaillut. Asemalla tai kahviossa ei aina juttua synny, pälyillään toisiaan kypärän tai ajopuvun suojista. Mutta lähes poikkeuksetta juttu lähtee käyntiin, kun sen ensin itse uskaltaa käynnistää. Suomalainen juro luonne, näet... Heitän tärpin jostakin säästä, ajokelistä tms. turvallisesta aiheesta. Jos ei lähde mukaan juttuun, niin sitten saa möllöttää itsekseen. Mukavahan olis aina pari sanaa edes vaihtaa, mutta kaikki eivät aina ole juttutuulella tai murjottavat muuten vaan!! :)

        Naisena on toisinaan orpo olo mennä jonnekin huoltsikalle, kun istuu miehiä valtava lauma tuijottamassa ja kukaan ei puhu mitään. Tuijottamisen sijaan voisi jeesiä silloin kun apua tarvii (esim kerran itse tankin korkin kanssa) tai edes morjenstaa... Tai edes lakata tuijottamasta. Whatever....


      • Vanha pappa -61
        Maarit -77 kirjoitti:

        sitä toiset perässä...

        Vähän vasta olen ajellut ja vasta muutamilla paikoilla stoppaillut. Asemalla tai kahviossa ei aina juttua synny, pälyillään toisiaan kypärän tai ajopuvun suojista. Mutta lähes poikkeuksetta juttu lähtee käyntiin, kun sen ensin itse uskaltaa käynnistää. Suomalainen juro luonne, näet... Heitän tärpin jostakin säästä, ajokelistä tms. turvallisesta aiheesta. Jos ei lähde mukaan juttuun, niin sitten saa möllöttää itsekseen. Mukavahan olis aina pari sanaa edes vaihtaa, mutta kaikki eivät aina ole juttutuulella tai murjottavat muuten vaan!! :)

        Naisena on toisinaan orpo olo mennä jonnekin huoltsikalle, kun istuu miehiä valtava lauma tuijottamassa ja kukaan ei puhu mitään. Tuijottamisen sijaan voisi jeesiä silloin kun apua tarvii (esim kerran itse tankin korkin kanssa) tai edes morjenstaa... Tai edes lakata tuijottamasta. Whatever....

        Taidat olla sellainen näky, että leuka loksahtaa ja kieli valuu rinnuksille...
        Nykäse hihasta niin kieli palaa suuhun ja saa leuan kiinni, jutellaan sen jälkeen.

        Ei ainakaan meitä papparaisia tarvi peljätä...
        Tuppaa olemaan geeneissä tuo katsominen kun vaan muistaisi miksi...

        Ja apua saa vaikka sen korkin kanssa kun kysyy, kysy vaan aika hiljaa ettei auttajia tule liikaa, tappeluhan siintä tulee kuka saa auttaa...

        Mutta asiaa. Moikataan me ainakin kun kulmille satutaan ( sen miekin muistan tehä! )


      • Maarit -77
        Vanha pappa -61 kirjoitti:

        Taidat olla sellainen näky, että leuka loksahtaa ja kieli valuu rinnuksille...
        Nykäse hihasta niin kieli palaa suuhun ja saa leuan kiinni, jutellaan sen jälkeen.

        Ei ainakaan meitä papparaisia tarvi peljätä...
        Tuppaa olemaan geeneissä tuo katsominen kun vaan muistaisi miksi...

        Ja apua saa vaikka sen korkin kanssa kun kysyy, kysy vaan aika hiljaa ettei auttajia tule liikaa, tappeluhan siintä tulee kuka saa auttaa...

        Mutta asiaa. Moikataan me ainakin kun kulmille satutaan ( sen miekin muistan tehä! )

        Hahaa!! :) Joo tuun hiljaa supattamaan sulta apuja kun seuraavan kerran tarvitsen!! Kiitos vinkistä... Kiva, kun muistat morjenstaa! Hyviä ajoja.


      • vanha pappa-61
        Maarit -77 kirjoitti:

        Hahaa!! :) Joo tuun hiljaa supattamaan sulta apuja kun seuraavan kerran tarvitsen!! Kiitos vinkistä... Kiva, kun muistat morjenstaa! Hyviä ajoja.

        Kiitos kiitoksista. Pelastit tämänkin synkän helteisen päivän!
        Kun viellä muistais mistä ne kiitokset tulee...

        Elämä on mutkikasta mutta on hauskaa kun on kivaa...

        Ja eikun lääkekaapille hakeen oikeita lääkkeitä.


      • Maarit -77
        vanha pappa-61 kirjoitti:

        Kiitos kiitoksista. Pelastit tämänkin synkän helteisen päivän!
        Kun viellä muistais mistä ne kiitokset tulee...

        Elämä on mutkikasta mutta on hauskaa kun on kivaa...

        Ja eikun lääkekaapille hakeen oikeita lääkkeitä.

        Nyt pappa - ja kaikki muut sieltä ruudun äärestä - oikeat lääkkeet huuleen ja baanalle. Pahimmat helteet on ohi ja hyvät ajokelit parhaillaan... Virivä kivi ei sammaloidu!
        Ja se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys!!

        Ei pappa mitään ikäkriisiä siellä:

        "Kukaan ei vanhene vuosien myötä.
        Vanhenemme silloin, kun hylkäämme ihanteemme.
        Vuodet voivat rypistää ihon,
        mutta innostuksesta luopuminen rypistää sielun."


      • vanhapappa -61
        Maarit -77 kirjoitti:

        Nyt pappa - ja kaikki muut sieltä ruudun äärestä - oikeat lääkkeet huuleen ja baanalle. Pahimmat helteet on ohi ja hyvät ajokelit parhaillaan... Virivä kivi ei sammaloidu!
        Ja se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys!!

        Ei pappa mitään ikäkriisiä siellä:

        "Kukaan ei vanhene vuosien myötä.
        Vanhenemme silloin, kun hylkäämme ihanteemme.
        Vuodet voivat rypistää ihon,
        mutta innostuksesta luopuminen rypistää sielun."

        Ja lapa pystyyn kun kohdalle osutaan, tais olla alkuperäinen juttu...


      • Rappapainen
        Maarit -77 kirjoitti:

        Nyt pappa - ja kaikki muut sieltä ruudun äärestä - oikeat lääkkeet huuleen ja baanalle. Pahimmat helteet on ohi ja hyvät ajokelit parhaillaan... Virivä kivi ei sammaloidu!
        Ja se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys!!

        Ei pappa mitään ikäkriisiä siellä:

        "Kukaan ei vanhene vuosien myötä.
        Vanhenemme silloin, kun hylkäämme ihanteemme.
        Vuodet voivat rypistää ihon,
        mutta innostuksesta luopuminen rypistää sielun."

        Niin...

        Miehen kolme ikävaihetta: Ensin unohtuu nimet, sitten unohtuu sepalus auki ja lopuksi unohtuu sepalus kiinni...


      • vanhapappa-61
        Rappapainen kirjoitti:

        Niin...

        Miehen kolme ikävaihetta: Ensin unohtuu nimet, sitten unohtuu sepalus auki ja lopuksi unohtuu sepalus kiinni...

        Mitenkäs ne muut wanhat motoristi tavat?

        -Kaveria ei jätetä, vaan pysähdytään auttamaan?
        -Noviisien neuvonta, ilman vituilua?
        -Wanhojen pappojen kanssa turinointia, mullakin oli jaawa....
        -Kukkahattutätien päivittelyyn vastaaminen, asioiden oikaisu (ilman vit...)
        -Ja sen tankinkorkin kanssa taistelevan kanssa motoristin avittaminen (taas ilman ...)

        Ja ruudun äärestä avaraan maailmaan heti kun virka-aika päättyy... mutkatietä auringon laskuun. Tai sitten kotiin soppapatojen ääreen.


      • rilli ja ralli
        vanhapappa-61 kirjoitti:

        Mitenkäs ne muut wanhat motoristi tavat?

        -Kaveria ei jätetä, vaan pysähdytään auttamaan?
        -Noviisien neuvonta, ilman vituilua?
        -Wanhojen pappojen kanssa turinointia, mullakin oli jaawa....
        -Kukkahattutätien päivittelyyn vastaaminen, asioiden oikaisu (ilman vit...)
        -Ja sen tankinkorkin kanssa taistelevan kanssa motoristin avittaminen (taas ilman ...)

        Ja ruudun äärestä avaraan maailmaan heti kun virka-aika päättyy... mutkatietä auringon laskuun. Tai sitten kotiin soppapatojen ääreen.

        Ennen ei ollut kaikenmaailman kännyköitä,soittimia mitä nykyään ajajessa kuunnellaan ja seurataan muuta liikennettä turvallisuuden takia, ei sitä hanskaa jokaiselle ehdi heiluttamaan.
        Ja sehän on ymmärrettävää, nykyään pyöriä tulee kokoajan vastaan ja jokunen heilauttaa hanskaa.
        Jos joku hankkii pyörän sen takia että saa sitä hanskaa jokaiselle heiluttaa tuntevansa kuuluvan johonki ihmisryhmään, niin suosittelen muita arvoja liikenteessä ja ajamisen ilosta.
        Eiköhän jo vihdoin lopeteta tämä heiluttamisen jankutus ja ajellaan kukin omalla tavallaan, joko heiluttaen tai ilman.
        Tätä setvitystä on jatkettu jo vuosia , etteikö se jo ole selvää kaikille.
        Ajelkaahan varovaisesti vaikka ei joku hanska pystyssä tulekkaan vastaan, ei sillä kannata ajoaan pilata, ajamaanhan sitä on tultu eikä heilutteleen.


      • ???
        rilli ja ralli kirjoitti:

        Ennen ei ollut kaikenmaailman kännyköitä,soittimia mitä nykyään ajajessa kuunnellaan ja seurataan muuta liikennettä turvallisuuden takia, ei sitä hanskaa jokaiselle ehdi heiluttamaan.
        Ja sehän on ymmärrettävää, nykyään pyöriä tulee kokoajan vastaan ja jokunen heilauttaa hanskaa.
        Jos joku hankkii pyörän sen takia että saa sitä hanskaa jokaiselle heiluttaa tuntevansa kuuluvan johonki ihmisryhmään, niin suosittelen muita arvoja liikenteessä ja ajamisen ilosta.
        Eiköhän jo vihdoin lopeteta tämä heiluttamisen jankutus ja ajellaan kukin omalla tavallaan, joko heiluttaen tai ilman.
        Tätä setvitystä on jatkettu jo vuosia , etteikö se jo ole selvää kaikille.
        Ajelkaahan varovaisesti vaikka ei joku hanska pystyssä tulekkaan vastaan, ei sillä kannata ajoaan pilata, ajamaanhan sitä on tultu eikä heilutteleen.

        Onko siellä jollain kuukautiset, vaihdevuodet tai jokin muu hormonaalinen häiriö? Rauhoitu nyt, hyvä ihminen. Saahan sitä asioista keskusella, eikä sen tarvihe sinun komennostas tämä jutustelu tähän loppua. Ostahan numeroa isompi pipo niin ei kiristä... Vuosikausia on juteltu myös EU:n hyödyistä ja haitoista, sääilmiöistä, opettajien kesälomista ja teitten suolaamisesta. Eikö mukava, että juttua riittää?

        Ja kyllä - me kaikki ollaan hankittu moottoripyörä ihan vaan sen takia, että saatais nostaa kättä vastaantuleville, sinulle!!!

        Get a life, will you....


      • Lukee
        ??? kirjoitti:

        Onko siellä jollain kuukautiset, vaihdevuodet tai jokin muu hormonaalinen häiriö? Rauhoitu nyt, hyvä ihminen. Saahan sitä asioista keskusella, eikä sen tarvihe sinun komennostas tämä jutustelu tähän loppua. Ostahan numeroa isompi pipo niin ei kiristä... Vuosikausia on juteltu myös EU:n hyödyistä ja haitoista, sääilmiöistä, opettajien kesälomista ja teitten suolaamisesta. Eikö mukava, että juttua riittää?

        Ja kyllä - me kaikki ollaan hankittu moottoripyörä ihan vaan sen takia, että saatais nostaa kättä vastaantuleville, sinulle!!!

        Get a life, will you....

        Näitä juttuja voidakseen ilmoittaa ettei näitä kannata lukea???!!!!
        Täällä kehä kolmosen paremmalla puolella ei lapasi tarvii tuulettaa niin usein että se häiritsisi ajamista. Ja kuitenkin täällä asuu 80% suomalaisista....
        Ja kännykkää ei saa käyttää ajaessa ilman hands freetä.


      • yyyht..
        Lukee kirjoitti:

        Näitä juttuja voidakseen ilmoittaa ettei näitä kannata lukea???!!!!
        Täällä kehä kolmosen paremmalla puolella ei lapasi tarvii tuulettaa niin usein että se häiritsisi ajamista. Ja kuitenkin täällä asuu 80% suomalaisista....
        Ja kännykkää ei saa käyttää ajaessa ilman hands freetä.

        Heilahtaa tuli mikä pyörä vastaan jos ei moikkaa takas se in hänen asia, piruako se kellekkään kuuluu jos motoristit toisiaan moikkaa lapasella, moikkashan aatukin sota aikaan kaikille puahaa..haa eikä tuntenu heitä ollenkaan puahaaaa..


      • bmwllä
        jospassaa kirjoitti:

        Turvaliivit päällä !

        Kyllä passaa moikata, hyvä tapa 70 luvun alusta.


    • old customman

      Ajelin eilen n. 500km lenkin ja kas kummaa, jokainen vastaan ajanut motoristi nosti lapaa. Vielä ne hyvät tavat ovat voimissaan.
      Juttusille tultiin ja kuulumisia vaihdettiin muutaman motoristiveljen ja -sisaren kanssa.

      Hienoja syksyisiä kelejä riittää vielä ajella ja nautiskella hienosta harrastuksesta täysin siemauksin.

      ps, metsästyskausi on alkanut, olkaapa tarkkaavaisia veljet ja siskot

      • käpälöin..

        Tässä syksyllä moikkasin prätkälle ihan tottumuksesta autolla ajaessani, kyllä nolotti..kun en ollut yksin autossa.


      • 23
        käpälöin.. kirjoitti:

        Tässä syksyllä moikkasin prätkälle ihan tottumuksesta autolla ajaessani, kyllä nolotti..kun en ollut yksin autossa.

        eipä tuossa mitään ihmeellistä. minullekin on monesta autosta lapaa heilautettu ollessani mp:llä liikkeellä.


      • tervehdykset ok
        23 kirjoitti:

        eipä tuossa mitään ihmeellistä. minullekin on monesta autosta lapaa heilautettu ollessani mp:llä liikkeellä.

        motoristit siirtyneet auton ratin taakse...
        sama reaktio varmaankin monella, ei vaarallista =)


      • MotoristiMan
        tervehdykset ok kirjoitti:

        motoristit siirtyneet auton ratin taakse...
        sama reaktio varmaankin monella, ei vaarallista =)

        Kaikkille motoristeille rippumatta merkistä- tahi mopon koosta


    • ostakaa aivot!

      Mie nostan aina keskaria kun joku tulee kaksipyöräisellä vastaan (ei koske pyöräilijöitä ja rollaattorimummoja). Semmoosia käpyaivoja ei kannata muulla tavoin huomioida, kun eivät osaa edes liikennesääntöjä.

      • jaa minäkö tyhmä?

        Yleistämällä paljastat vain oman tyhmyytesi - ja kirjoittelemalla ajatuksiasi. Olisit laittanut nimesi niin olisi taas yksi vajakki (ÄÖ


    • suzukinisti

      moi vaan kaikille

    • dhfkggg

      No onhan se vähän typerää jos on alkujaan ollut vaan harrikka kuskejen tapa mut sit joku idiootti ei erottanut suzukia harrikasta. Perustakaamme ryhmä joka ei morjesta niin tuo turha tapa kuolee hiljalleen. Harrikka kuskit saa morjestella keskenään

      • 34

        ollenkaan?
        et taida kuulua motoristeihin?


    • miten on

      paremminkin puhua motoristitervehdyksestä, koska osa harrastajista on naisia?
      Tämä ei ole enää pelkästään miesten laji.

    • X

      On tuo sosiaalinen perinne tapa tosiaan hiipunut nykyaan. 2000 luvunkin alkupuoliskolla oli enemman tuota kuin nykyaan, mutta kylla sita viela nykyaankin nakee. Joitakin ajoneuvojani voi katsella linkista. http://mattiviikate.blogspot.com/

    • C-Jammu

      Ei muutakuin lapa ylös, hyvä mieli, parempi ruoka ;)

    • AAAAAAAAAAAAAAAHHH !

      En morjesta enää.

      Kun huomannut mitä pellejä pärrä-miehet nykyään on.

      Kaikenmaailman aloittelijoita joille tämä on jokin muoti-ilmiö, sekä naisia että miehiä.

      Aivan pellejä ja juntteja, jotka sitten tulevat selittee palstoilla kaikkea paskaa kun ovat ajaneet parin vuoden aikana melkein 100000 kilsaa, ja ovat kovia ajajia.

      • ajan ohitse

        älä myöskään odota apuja kun jäät matkan varrelle pyöräsi särkyessä,,,


    • 4+up or shut-up.

      Nytton eka mopo ja 8000km pärrätty. Tampere ympäristö 90% vastaantulevista (mukaan luettuna HD:t) morjestaa vaikka itte jurnutan -80 Hondan jämällä. Taitaa olla ainoo siviili homma jossa tuntemattomat morjestaa Suomessa selvinpäin ? Ei siä bensa-asemalla sitte kukaan enää mitään morjesta saati puhu, kuten hyviin tapoihin kuuluu :P.

      • vanhastara

        niinpä niin, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. mene itseesi ja mieti,,,,


    • mmmmmmmmjmmmmmmmmmhj

      Joo junttiSuomi, käsi pystyssä kilsan päässä ja sitten ei saada sanaa suusta

      vitun pellet suomimopilijat !

    • Sporalaiset

      Kyllä meillä ainakin isännän kanssa lapa nousee oli se motoristi kuka hyvänsä, ihmiselle minä heilautan en pyörälle :P

      Ja vaikka onkin vanha tapa, mun mielestä hieno!

    • Terve taas.ja taas..

      Mulla on sellanen ongelma kun en niin tunnista pyöriä niin tulee vahingossa tervehdittyä monta kertaa samaa motoristia kaupungilla:)))...alkavat varmaan pian musta puhumaan paskoo:)....ehkä pitää tehdä niin että odotan että jos mua tervehditään niin sitte heti lapanen heilahtaa. Tervehtiminen on kyllä hieno tunne tienpäällä, silloin tuntee kuuluvansa joukkoon uljaaseen:)

    • lähivaloilla vastaan

      Niitä en tervehdi, jotka ajavat pitkät päällä vastaan häiskäisten vastaantulijaa.

    • PieniNeitokainen

      mä olen sitä mieltä ettei se oo pyörään kattominen mikä tekee motoristin vaan se halu ajaa ja nauttia siitä ajamisesta.mulle on aivan sama millä ajaa ja se tervehtiminen kuuluu perinteisiin.itsekkäitä sellaset jotka ei moikkaa.perinteitä vaalien ja ajokaudesta nauttien.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe