Säälittävää!

Korttimies

Tuossa on alempana melko täysi ketju siitä, pitääkö maksaa käteisellä vai kortilla. Ei kannata sitä enää jatkaaa, vaan aloitetaan uusi.

Säälittävää, että taas kuulemma (uutisten mukaan) kolmas yrittäjä alkaa kilpailla teidän persaukisten "automaattirahoista". Onko teitä fattalaisia todellakin noin paljon, että liikemiehet (Hjallis Harkimo etunenässä!) kilpailevat teidän roposistanne?

Katsokaapa (ja haistakaapa!), ketkä seisovat pankkiautomaattijonossa: lialle, hielle, tupakalle ja vanhalle viinalle lemuavat pudokkaat!

25

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle teini-ikäinen provo-trolli.

      Ne syyt miksi näitä uusia automaattikejuja perustetaan on rahan teon mehdollisuus ja otollinen (heh) tilaisuus. Eli siinä missä pankkien automaattiketjun kustannukset otetaan pankkien asiakkailta vaivihkaa tilinhoitomaksuina, nämä uudet veloittavat suoraan asiakkaalta, euron tai jotain/nosto. Tilaisuus tulee siitä, että tuota pankkien automaattiketjua on karsittu rankalla kädellä ja nykyään noita Otto-automaatteja saa pahimmillaan etsiä "kissojen ja koirien kanssa". Niinpä paikkoja automaateille on jopa kolmelle uudelle ketjulle. Eipä ne kaikki tule pitkään toimimaan, ehkä yksi-kaksi ketjua jää pidemmäksi aikaa.

      Asialla ei ole mitään tekemistä "fattan" asiakkaiden kanssa, heillä tuskin on varaa maksaa vähistä rahoistaan noita euron-parinkaan nostomaksuja.

      Ja trollataan vielä lopuksi takaisin, että pankki/luottokortteja käyttävät ovat vähä-älyisiä tolloja jotka eivät, pitkästä harjoittelusta huolimatta, muista automaattikorttinsa tunnuslukua ja nimensäkin vain vaivoin. Täten heille onkin helpompaa korttimaksu, kun ei tarvitse muuta kuin korttia ojentaa ja sitten piirtää jotain suttua siihen kuittiin. Sitten voi mennä muiden apinoiden kanssa ulos syömään sitä banaania.

      • Korttimies

        Etkö sinä ole vielä astunut sirukorttien ihmeelliseen maailmaan? Kyllä niissä joutuu PIN-koodinsa näppäämään (ja muistamaan) varsinkin uudenaikaisempien liikkeiden kassoilla.

        Ja kiitos vain kohteliaisuudestasi "nuorekkuuteni" suhteen. Olen kyllä tosin jo 58 v.


      • Korttimies kirjoitti:

        Etkö sinä ole vielä astunut sirukorttien ihmeelliseen maailmaan? Kyllä niissä joutuu PIN-koodinsa näppäämään (ja muistamaan) varsinkin uudenaikaisempien liikkeiden kassoilla.

        Ja kiitos vain kohteliaisuudestasi "nuorekkuuteni" suhteen. Olen kyllä tosin jo 58 v.

        En omista edes electronia tms., pelkkä automaattikortti riittää minulle.

        Ai niin, tätähän ei olisi tietysti saanut sanoa, koska pankkien virallisen "totuuden" mukaan perusautomaattikortteja ei enää saa vaan kaikilla pitäisi olla vähintään se electroni. No, toisia apinoita koijataan enemmän kuin toisia.

        Voi kai se vuotiaskin olla "nuorekas", asenteesta se on kiinni.


      • korttiostos kertoo
        Korttimies kirjoitti:

        Etkö sinä ole vielä astunut sirukorttien ihmeelliseen maailmaan? Kyllä niissä joutuu PIN-koodinsa näppäämään (ja muistamaan) varsinkin uudenaikaisempien liikkeiden kassoilla.

        Ja kiitos vain kohteliaisuudestasi "nuorekkuuteni" suhteen. Olen kyllä tosin jo 58 v.

        asiakkaan persaukisuudesta.
        Kahvikuppi baarissa; 1,50€ ja aikuisella ei ole tuota rahaa taskussa?
        Kahvilatyöntekijänä olen joskus antanut kahvin säälistä ilmaiseksi.


      • ...
        korttiostos kertoo kirjoitti:

        asiakkaan persaukisuudesta.
        Kahvikuppi baarissa; 1,50€ ja aikuisella ei ole tuota rahaa taskussa?
        Kahvilatyöntekijänä olen joskus antanut kahvin säälistä ilmaiseksi.

        tai maksamatta jättäminen ei kerro mitään kenenkään rahatilanteesta. Minä käytän aina vain ja ainoastaan korttia koska se on helppoa. Koskaan en ole persaukinen. Kaverini käyttää vain käteistä ja hän on lähes aina persaukinen. Rahan käyttö ratkaisee sen onko joku persuaikinen vai ei, ei se käyttääkö käteistä vai korttia. Maksoi kummalla vain, maksu on omista rahoista pois.


      • on aika
        korttiostos kertoo kirjoitti:

        asiakkaan persaukisuudesta.
        Kahvikuppi baarissa; 1,50€ ja aikuisella ei ole tuota rahaa taskussa?
        Kahvilatyöntekijänä olen joskus antanut kahvin säälistä ilmaiseksi.

        käsittämätön ajattelutapa! Asiahan on juuri tasan päin vastoin kuin mitä sinä esität. Olet poikkeuksellisen tyhmä ihminen!


      • Lounasasiakkaat
        korttiostos kertoo kirjoitti:

        asiakkaan persaukisuudesta.
        Kahvikuppi baarissa; 1,50€ ja aikuisella ei ole tuota rahaa taskussa?
        Kahvilatyöntekijänä olen joskus antanut kahvin säälistä ilmaiseksi.

        maksavat yleensä lounassetelillä, ja mahdollinen erotus (esm 0,20€) kortilla!
        Eikä löydy tuota summaa käteistä aikuisen työssäkäyvän ihmisen taskusta!
        Jos se ei kerro persaukisuudesta, niin järjen köyhyydestä ja tapakoulutuksen puutteesta kylläkin!


      • sinulla
        Lounasasiakkaat kirjoitti:

        maksavat yleensä lounassetelillä, ja mahdollinen erotus (esm 0,20€) kortilla!
        Eikä löydy tuota summaa käteistä aikuisen työssäkäyvän ihmisen taskusta!
        Jos se ei kerro persaukisuudesta, niin järjen köyhyydestä ja tapakoulutuksen puutteesta kylläkin!

        nurinkurinen ajattelutapa! Miksi maksettavan summan suuruudella olisi mitään tekemistä maksutavan kanssa? Eihän se maksutapahtuma muutu mitenkään siitä, maksetaanko 4 euroa 60 senttiä vai 40 euroa 60 senttiä! Tok tok! Kun sitten noita senttejä ruvetaan räknäämään puolin ja/tai toisin, korttimaksu olisi (summasta riippumatta!) jo ajat sitten hoidettu.

        Voi sinun järkesi köyhyyttä!


      • Hidastaa kuitenkin
        sinulla kirjoitti:

        nurinkurinen ajattelutapa! Miksi maksettavan summan suuruudella olisi mitään tekemistä maksutavan kanssa? Eihän se maksutapahtuma muutu mitenkään siitä, maksetaanko 4 euroa 60 senttiä vai 40 euroa 60 senttiä! Tok tok! Kun sitten noita senttejä ruvetaan räknäämään puolin ja/tai toisin, korttimaksu olisi (summasta riippumatta!) jo ajat sitten hoidettu.

        Voi sinun järkesi köyhyyttä!

        maksutapahtumaa, kun tarkistuslinjat aina tukossa.
        Kiireessä maksan käteisellä, jos kassajono on pitkä.


      • marketin
        Hidastaa kuitenkin kirjoitti:

        maksutapahtumaa, kun tarkistuslinjat aina tukossa.
        Kiireessä maksan käteisellä, jos kassajono on pitkä.

        kassalla mitään tarkisteta "linjoja myöten", vaan kortti vain vedetään kerran loven läpi ja homma on sillä ja kuittauksella selvä.


      • joka ostoksella
        marketin kirjoitti:

        kassalla mitään tarkisteta "linjoja myöten", vaan kortti vain vedetään kerran loven läpi ja homma on sillä ja kuittauksella selvä.

        onko tililläsi katetta. Sirukortti kun elää reaaliajassa.


      • sanoi entinen mies
        ... kirjoitti:

        tai maksamatta jättäminen ei kerro mitään kenenkään rahatilanteesta. Minä käytän aina vain ja ainoastaan korttia koska se on helppoa. Koskaan en ole persaukinen. Kaverini käyttää vain käteistä ja hän on lähes aina persaukinen. Rahan käyttö ratkaisee sen onko joku persuaikinen vai ei, ei se käyttääkö käteistä vai korttia. Maksoi kummalla vain, maksu on omista rahoista pois.

        Manne tuli taloon ja pyysi rahaa, että saisi lapsilleen leipää.
        Emäntä oli juuri leiponut ja tarjosi mannelle leipää.
        Manne tähän: kuulkaa rouva, kyllä raha niin paljon selvempää olis!


      • marketien
        joka ostoksella kirjoitti:

        onko tililläsi katetta. Sirukortti kun elää reaaliajassa.

        kassoilla tämä ei vie aikaa, vain niissä laitteissa, joihin kortti pitää työntää sisään pieneen loveen.


      • Talous kunnossa
        sanoi entinen mies kirjoitti:

        Manne tuli taloon ja pyysi rahaa, että saisi lapsilleen leipää.
        Emäntä oli juuri leiponut ja tarjosi mannelle leipää.
        Manne tähän: kuulkaa rouva, kyllä raha niin paljon selvempää olis!

        Käteisellä maksaessasi olet velaton.
        Säästä ensin raha, jonka tarvitset ja osta tuote, vasta kun sinulla on aidosti varaa siihen.

        Tuhansia nuoria jää luottokorttisekoilujensa takia vaille luottotietoja, kun pankit myöntävät pankki/visa - kortin heti kun täytät 18-v.
        Ei tarvitse kuin valehdella mahd. kesätyöpaikka vakituiseksi.
        Syksyllä sitten jatketaan kortin vinguttelua sulkemiseen asti.

        Silloin menee nimi - ja on kai aika turha menetys biletyksen ja vaatteiden takia.


      • henkkareiden
        ... kirjoitti:

        tai maksamatta jättäminen ei kerro mitään kenenkään rahatilanteesta. Minä käytän aina vain ja ainoastaan korttia koska se on helppoa. Koskaan en ole persaukinen. Kaverini käyttää vain käteistä ja hän on lähes aina persaukinen. Rahan käyttö ratkaisee sen onko joku persuaikinen vai ei, ei se käyttääkö käteistä vai korttia. Maksoi kummalla vain, maksu on omista rahoista pois.

        kysymisestä? Yli 50€:n ostoksessa täytyy henkilöllisyys varmentaa.
        Vanhempi mieshenkilö ravintolaillan jälkeen maksamassa kortillaan yli 100€:n laskua, eikä mitään papereita.
        Tuntematon henkilö ja jos vastaanotan kortin ilman henkkareita, olen itse vastuussa väärinkäytöstä.

        Entäs jos kortti on sinun kadulle pudottamastasi lompakosta?
        Jos olet oman korttisi kanssa liikenteessä ilman henkkareita?


      • Haloo!
        Talous kunnossa kirjoitti:

        Käteisellä maksaessasi olet velaton.
        Säästä ensin raha, jonka tarvitset ja osta tuote, vasta kun sinulla on aidosti varaa siihen.

        Tuhansia nuoria jää luottokorttisekoilujensa takia vaille luottotietoja, kun pankit myöntävät pankki/visa - kortin heti kun täytät 18-v.
        Ei tarvitse kuin valehdella mahd. kesätyöpaikka vakituiseksi.
        Syksyllä sitten jatketaan kortin vinguttelua sulkemiseen asti.

        Silloin menee nimi - ja on kai aika turha menetys biletyksen ja vaatteiden takia.

        Oletpa sinä tyhmä!
        Ei ollut puhetta luotto- vaan pankkikortista. Pankkikortti on yhtä lailla "reaalirahaa" kuin käteinenkin. Sen rahan täytyy olla omalla pankkitiliöllä, jotta pankkikortilla olisi katetta. Vain moukat maksavat käteisellä.
        Oletpa sinä tyhmä!!!


      • ja lue edellinen
        Haloo! kirjoitti:

        Oletpa sinä tyhmä!
        Ei ollut puhetta luotto- vaan pankkikortista. Pankkikortti on yhtä lailla "reaalirahaa" kuin käteinenkin. Sen rahan täytyy olla omalla pankkitiliöllä, jotta pankkikortilla olisi katetta. Vain moukat maksavat käteisellä.
        Oletpa sinä tyhmä!!!

        Raha on rahaa - muovikortti on aina virtuaalirahaa, joka lakkaa olemasta kun tekniikka pettää.


      • olisikaan
        ja lue edellinen kirjoitti:

        Raha on rahaa - muovikortti on aina virtuaalirahaa, joka lakkaa olemasta kun tekniikka pettää.

        parempi nostaa ne setelit kortilla automaatista - jonka tekniikka myös voi pettää?

        Vai käytkö pankin tiskiltä nostamassa? No sielläkin voi tietokonejärjestelmä pettää (on monesti pettänytkin), ja jäät ilman niitä typeriä seteleitäsi.


      • varoissaan oleva seurue
        ... kirjoitti:

        tai maksamatta jättäminen ei kerro mitään kenenkään rahatilanteesta. Minä käytän aina vain ja ainoastaan korttia koska se on helppoa. Koskaan en ole persaukinen. Kaverini käyttää vain käteistä ja hän on lähes aina persaukinen. Rahan käyttö ratkaisee sen onko joku persuaikinen vai ei, ei se käyttääkö käteistä vai korttia. Maksoi kummalla vain, maksu on omista rahoista pois.

        eli 8 hlöä päätti maksaa omat laskunsa kaikki erikseen kukin omalla electronillaan.
        Tarjoilijalla meni koko laskutukseen aikaa 37 minuuttia.
        Kaikki muut asiakkaat odottavat tämän ajan palvelua.
        Kun päätetilanne on kesken, ei ketään muuta asiakasta voi lähteä palvelemaan.


      • on vain
        varoissaan oleva seurue kirjoitti:

        eli 8 hlöä päätti maksaa omat laskunsa kaikki erikseen kukin omalla electronillaan.
        Tarjoilijalla meni koko laskutukseen aikaa 37 minuuttia.
        Kaikki muut asiakkaat odottavat tämän ajan palvelua.
        Kun päätetilanne on kesken, ei ketään muuta asiakasta voi lähteä palvelemaan.

        siitä, että Electron on TOTAALISEN epäonnistunut tuote. Vastuun kantaa Visa-firma.

        Lisäksi, Electroniahan käyttävät vain ne persaukiset tai muuten luottohäiriöiset, joille ei oikeata Visaa tai muuta luotto/pankkikorttia myönnetä.


      • taisit
        varoissaan oleva seurue kirjoitti:

        eli 8 hlöä päätti maksaa omat laskunsa kaikki erikseen kukin omalla electronillaan.
        Tarjoilijalla meni koko laskutukseen aikaa 37 minuuttia.
        Kaikki muut asiakkaat odottavat tämän ajan palvelua.
        Kun päätetilanne on kesken, ei ketään muuta asiakasta voi lähteä palvelemaan.

        jäädä nyt kiinni valheesta. On TÄYSIN epätodennäköistä, että yhteen ja samaan seurueeseen olisi osunut peräti KAHDEKSAN electronilaista! Itse olen nähnyt tuota korttia vain teineillä ja yksittäisillä muilla vähävaraisilla. Ja sinä luonnehdit kuitenkin tuota seuruetta ilmaisulla "täysin oletettavasti
        varoissaan oleva".


    • leivällä ja vedellä

      olet sotkenut tosiasiat; eivät he seiso pankkiautomaattien jonossa vaan Pelastusarmeijan leipäjonossa, jossa leipää saa ilmaiseksi - ilman pankkiautomaatilla käyntiä.

    • useassakin tilaisuudessa

      käyneenä ilmoitan teille kaikille, että käteismaksu juomakassalla nopeuttaa kaikkien jonotusta taukojen aikana.
      Niin että jos voisit edes sinne ottaa parikymppiä käteistä mukaan, jos jano sattuu yllättämään.
      Nämä korttiasiakkaat tukkivat kaikki kassat ja koko homma jää jäihin.

      • ei ole

        tapanani käydä tuon tapaisissa paikoissa.


    • roponen..

      Minä käytän usein korttia, MUTTA kaikkialla ei käy kuin käteinen! Eli ensi kerran kun "säälit" Oton asiakkaita, muista että iso osa heistä saattaa ostaa käteisellään vaikkapa viereisen kojun mansikoita. Onko silloin kyseessä köyhyys/sossun asiakkuus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe