Mistä akkua

YT9B-4

Mistä kannattaisi ostaa akku tyyppiä YT9B-4, eli ei aivan yleisin.

Hintaa näyttäisi olevan jopa €150, joten ei ole aivan halpa...

19

1356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi akku

      Mä ostin akun tommosesta verkkokaupasta kun topintori.com. akku oli yt12b-4. akku tuli nopeasti ja oli ladattu vielä täyteen.

    • Luettelosta

      Stormin luettelossa hinta on 69,00 Euroa.Näyttäisi käyvän ainakin Yamahan TT600R -97 ja uudempiin pyöriin.Tämä on tarvike akku,mutta Varta merkkinen maksaa 149,00 Euroa.

    • mitä pitää...

      sisällään YT9B-4. ehkä ulkomitat, napojen sijainti, amppeerit. voi olla että korvaava tuote löytyy halvemmalla ihan akku kaupasta eikä pyöräliikkeestä (pyörien osien myynti merkkiliikkeissä ja maahantuojilla on laillistettua ryöstöä kuten vakuutukset ja verot)

    • sain

      Akkuliikkeestä en ny muista tyyppiä. joku YBC tai YCB jossa on epätavallinen napaisuus. (Akku piti soviella Customissa tilaan, johon ei alkujaan kuulu) Kunnon erikoisliikkestä niinkii turhasta kylästä ku Kouvola on aina löytyny suoraan alan liikkeen hyllystä hapotettuna vartti tunnissa kautta aikojen. hinta pyöri kevääällä siinä 50€ tienoilla
      kyseessä oli 16Ah akku. kun suurempi ei mahdu.

    • jankulma

      Biltemasta kannattaa kysellä.

      Selvittele vaan ulkomitat ja napaisuus niin eiköhän sieltä sulle löydy sopiva akku...

      • akun asento...

        Semmoinen juttu vielä että jos ei akku ole navat ja korkit ylöspäin niin vain täysin umpimalli tulee kysymykseen. Entisessä omassa oli muistaakseni akku sivullaan katteen ja moottorin välissä ja kaikki liikkeet kyllä löysivät sopivan kokoisen ja hintaisen mutta enpä niitä tohtinut asentaa ja kun kiire oli, jouduin hankkimaan sen puolentoistasadan Yuasan.


      • YT9B-4
        akun asento... kirjoitti:

        Semmoinen juttu vielä että jos ei akku ole navat ja korkit ylöspäin niin vain täysin umpimalli tulee kysymykseen. Entisessä omassa oli muistaakseni akku sivullaan katteen ja moottorin välissä ja kaikki liikkeet kyllä löysivät sopivan kokoisen ja hintaisen mutta enpä niitä tohtinut asentaa ja kun kiire oli, jouduin hankkimaan sen puolentoistasadan Yuasan.

        Ymmärtääkseni tuo YT tarkoittaa tehdassuljettua akkua, jossa elektrolyytti on vielä imeytetty johonkin, koodin loppuosa taasen kertoo koon, liittimet ja napaisuuden.

        Akku on pyörässä pystyssä, joten periaatteessa voisi kait asentaa muunkin, mutta tilasin tuolta topintorilta tällaisen. Katsotaan, miten futaa.


      • huoltovapaata
        YT9B-4 kirjoitti:

        Ymmärtääkseni tuo YT tarkoittaa tehdassuljettua akkua, jossa elektrolyytti on vielä imeytetty johonkin, koodin loppuosa taasen kertoo koon, liittimet ja napaisuuden.

        Akku on pyörässä pystyssä, joten periaatteessa voisi kait asentaa muunkin, mutta tilasin tuolta topintorilta tällaisen. Katsotaan, miten futaa.

        On järkevä patteri, kestää kaatuilua ja muuta heiluttelua ongelmitta ja antaa virtaa hyvin.

        Mutta yhtä se ei kestä ja se on tyhjeneminen. Toisin kuin tavallinen akku, mikään akkulaturi ei syväpurkautunutta huoltovapaata entiselleen elvytä. Älykäs akkulaturi kiinni edes pari kertaa talvessa niin kestää vuosia.


      • ...


    • ihmeestä

      olet hintoja kysynyt,minä maksoin omastani en nyt muista mitä merkintöjä oli niin 40€

    • ainasamamies

      Itse olen ostanut sieltä 2:een eri pyörään. Toiseen akku olisi maksanut duellilla 210E ja toiseen 130€. Biltemasta vastaavat 40€ ja 18€. Akku on biltemassa liian halpa ja takuuta saat vieläpä 2 vuotta muiden 1 vuoteen verrattuna. Mittaa akun ulkomitat ja tarkista akun kapasiteetti ja starttivirta, ennenkuin ostat. Minulla ei ole huonoja kokemuksia.

      • YT9B-4

        Tarvittavat mitat ovat 151 x 70 x 105.

        Tällaista en Biltemasta edes nyt jälkikäteen löytänyt.


      • pyörään ,,,
        YT9B-4 kirjoitti:

        Tarvittavat mitat ovat 151 x 70 x 105.

        Tällaista en Biltemasta edes nyt jälkikäteen löytänyt.

        Siitähän se selviää. Vaikka mitat olisivat samat, niin napojen paikka jne. vaihtelee


    • YT9B-4

      Kiitokset kaikille vastanneille.

      Tilasin topintorilta KE, tuli PE postiennakolla,
      eli nopeammin ei olisi millään voinutkaan tulla.
      Hinta oli postiennakkokuluineen noin €75, eli puolet merkkiliikkeiden hinnasta.

      Akku oli ladattu ja paikalle heitettynä toimii hyvin.

      • salaisuus.....

        Mihin pyörään sitä taas haettiinkaan ?


      • tämäkin ?

        Mm.että
        " TAKUU ON YKSI AJOKAUSI ?????
        AKKU ON SUOSITELTAVAA LADATA ENNEN KÄYTTÖÖNOTTOA."


      • takuu ??

        Loppuuko se nyt syksyllä kun ajokausikin ? Ei taida kuluttaja-asiamies olla samaa mieltä.


      • avaus !
        tämäkin ? kirjoitti:

        Mm.että
        " TAKUU ON YKSI AJOKAUSI ?????
        AKKU ON SUOSITELTAVAA LADATA ENNEN KÄYTTÖÖNOTTOA."

        TAKUU ON YKSI AJOKAUSI


      • ???????????
        takuu ?? kirjoitti:

        Loppuuko se nyt syksyllä kun ajokausikin ? Ei taida kuluttaja-asiamies olla samaa mieltä.

        totta ju.... ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe