Moniko ajaa matkaà?

Säännöllisesti

Moniko päästelee ns arkiajoina pitkää siivua? Itellä tilanne tämä et maaseudulla tulee käytyä parin viikon välein. Matkaa 280km/sivu. Siis joka toinen vkl yli 550km vähintään. Pyörä custom 750. Ei oikein tunnu mukavalta enään matkanteko. Pyörä aina täyteen lastattu ja niskakin tähtoo tulla kipeeksi joka kerta.
Tienpäällä huomaa mp touhujen miinus puolet heti. Nurkissa ajaminen nautintoo edelleen.

22

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chopper John

      Minä ajelen säännöllisen satunnaisesti. Aina kun kelit ja aika sallii. Välillä arki-iltaisinkin useita tunteja yhteen soittoon pikku pysähdyksin, viikonloppuisin saattaa mennä tien päällä koko päivä, viime viikonloppunakin läksin lauantaina jo aamusta ja tulin kotiin vasta hämärtyessä :)

      Tämä vain sen vuoksi, koska ajaminen on niin hauskaa, vaikka välillä perse puutuukin. Ei malta millään lopettaa, jos vaan aikaa on. Välillä jo ajelee kotiapäin ja joskus kääntyy takaisin jo kotikulmilta ja tulee ajaneeksi vielä yhden tankillisen :)

      Pyöränä rakennettu, iso custom ohuella satulalla ja ilman pleksiä :) Se vaan on niin kivaa. Ajotuntumaa jo reilusti yli 20 vuotta...

      • 50vee

        Joskus päämäärätön ajo tympii, siksi keksittävä päiväreissuihin jokin päämäärä. Niitä ovat tapahtumat,näyttelyt,torit ja museot jne. kahvillekkin pitää ajaa vähintään 50km..heh.

        Matka-retket suunnitteluineen,pakkaamisineen ja sitten se lähdön tunnelma !

        Ajo sinänsä on usein joskus varsin tylsää ja rankoilla ilmoilla pientä taistelua luonnonvoimia vastaan. Niin reissussa, kuin naimisessakin on,perille pääsy on aina tapahtuma..kuten kotiin tulokin.


      • Chopper John
        50vee kirjoitti:

        Joskus päämäärätön ajo tympii, siksi keksittävä päiväreissuihin jokin päämäärä. Niitä ovat tapahtumat,näyttelyt,torit ja museot jne. kahvillekkin pitää ajaa vähintään 50km..heh.

        Matka-retket suunnitteluineen,pakkaamisineen ja sitten se lähdön tunnelma !

        Ajo sinänsä on usein joskus varsin tylsää ja rankoilla ilmoilla pientä taistelua luonnonvoimia vastaan. Niin reissussa, kuin naimisessakin on,perille pääsy on aina tapahtuma..kuten kotiin tulokin.

        Minua ei kyllä päämäärätön ajo tymmi, koska nautin juuri ajamisesta... tietty monesta muustakin asiasta.

        "Ajo sinänsä on usein joskus varsin tylsää... Niin reissussa, kuin naimisessakin on,perille pääsy on aina tapahtuma..kuten kotiin tulokin."

        Mulle taas ajaminen chopperillani on sitä parasta nautintoa, mitä voi vaatteet päällä tehdä. Jos ajaminen olisi tylsää ja päämäärä se tärkeä tapahtuma, matkustaisin autolla, junalla tms. Sanoohan vanha viisaus, että tärkeintä on liike, ei päämäärä :)

        Reissaaminenkin on mukavaa, ihan oma juttunsa. Paljon käyn tapahtumissa, varsinkin päiväsellaisissa kuten drive-in ja muissa näyttelyissä. Ja kaukana asuvia kavereita tapaamassa. Näitä toteutan tosin mahdollisimman paljon ilman kummoista etukäteissuunnittelua, työt ja muut toimet pakottavat ihan tarpeeksi aikataulutettuun suunnitteluun, joten koitan pysyä erossa sellaisesta vapaalla. Eli paljon tulee lähdettyä niin, että on saattanut vähän miettiä, jotta jos lähtis vaikka Joutsa Chopper Showhun, mutta ei sido ajankohtaa mitenkään, jos vaikka ei sitten innostakaan tai on jotain muuta kiinnostavampaa... sitten, kun aika on käsillä, niin menee, jos intoa ja kelejä piisaa.

        Tai toisaalta seurailen esim. kokoontumisajo- ja tapahtumakalenteria ja lähden ihan ekstempore, fiilispohjalta. Sama kavereille...viikonlopun alla soittaa tutulle kainuuseen ja jos hälle sopii, niin menoksi.

        Kyllähän siinä reissussa väsyy, kuten vaikka päämäärättömässä ajossa päivätolkulla, persus puuttuu, olkapäitä jumii, mutta sielu lepää ja riemuitsee :) Mutta mulle on reissuissakin nimenomaan se ajaminen, itse matka juuri osa sitä suurta nautintoa prätkätouhuissa.

        Mutta mehän koemme asioita eri tavoin. Kirjoitustasi lukiessa ymmärtää hyvin, miksi jotkut korostavat pyörän mukavuutta ja ajettavuutta, kuinka sillä pääsee mahdollisimman vähin rasituksin, nopeasti ja vaivatta perille. Noinhan se pitää olla, jos tärkein ja paras osuus reissua on se perille tulo. Osalle meistä itse matka on vähintäänkin yhtä suuri nautinto ja osuus reissusta kuin päämäärä. Silloin ajopelin pitää olla sellainen, jolla ajamisesta NAUTTII... sehän on sitten tosi yksilöllinen juttu. Itse rakennan pyöräni sellaiseksi, jolla ajamisesta nautin ja se sattuu olemaan yleensä pelkistetty chopper ilman tuulisuojia tms, avokypärän kanssa. Mahtava riemu sisimmässä ja hymy karehtii huulilla, kun taittaa matkaa tuulen hyväillessä kasvoja ja koko äijää, koneen rummuttaessa tuntuvasti rytmiä ja rauhallisen cruisaamisen mahdollistaessa valitusta maisemareitistä nauttimisen, siihen sulautumisen.

        Liian "mukavalla" pyörällä ajamiseen kyllästyn kymmenessä minuutissa, sillä varmaan tulisikin sellainen fiilis, että on päästävä äkkiä perille... :)

        Makuasioita. Fiilispohjalta. Niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.


      • puhetta!
        Chopper John kirjoitti:

        Minua ei kyllä päämäärätön ajo tymmi, koska nautin juuri ajamisesta... tietty monesta muustakin asiasta.

        "Ajo sinänsä on usein joskus varsin tylsää... Niin reissussa, kuin naimisessakin on,perille pääsy on aina tapahtuma..kuten kotiin tulokin."

        Mulle taas ajaminen chopperillani on sitä parasta nautintoa, mitä voi vaatteet päällä tehdä. Jos ajaminen olisi tylsää ja päämäärä se tärkeä tapahtuma, matkustaisin autolla, junalla tms. Sanoohan vanha viisaus, että tärkeintä on liike, ei päämäärä :)

        Reissaaminenkin on mukavaa, ihan oma juttunsa. Paljon käyn tapahtumissa, varsinkin päiväsellaisissa kuten drive-in ja muissa näyttelyissä. Ja kaukana asuvia kavereita tapaamassa. Näitä toteutan tosin mahdollisimman paljon ilman kummoista etukäteissuunnittelua, työt ja muut toimet pakottavat ihan tarpeeksi aikataulutettuun suunnitteluun, joten koitan pysyä erossa sellaisesta vapaalla. Eli paljon tulee lähdettyä niin, että on saattanut vähän miettiä, jotta jos lähtis vaikka Joutsa Chopper Showhun, mutta ei sido ajankohtaa mitenkään, jos vaikka ei sitten innostakaan tai on jotain muuta kiinnostavampaa... sitten, kun aika on käsillä, niin menee, jos intoa ja kelejä piisaa.

        Tai toisaalta seurailen esim. kokoontumisajo- ja tapahtumakalenteria ja lähden ihan ekstempore, fiilispohjalta. Sama kavereille...viikonlopun alla soittaa tutulle kainuuseen ja jos hälle sopii, niin menoksi.

        Kyllähän siinä reissussa väsyy, kuten vaikka päämäärättömässä ajossa päivätolkulla, persus puuttuu, olkapäitä jumii, mutta sielu lepää ja riemuitsee :) Mutta mulle on reissuissakin nimenomaan se ajaminen, itse matka juuri osa sitä suurta nautintoa prätkätouhuissa.

        Mutta mehän koemme asioita eri tavoin. Kirjoitustasi lukiessa ymmärtää hyvin, miksi jotkut korostavat pyörän mukavuutta ja ajettavuutta, kuinka sillä pääsee mahdollisimman vähin rasituksin, nopeasti ja vaivatta perille. Noinhan se pitää olla, jos tärkein ja paras osuus reissua on se perille tulo. Osalle meistä itse matka on vähintäänkin yhtä suuri nautinto ja osuus reissusta kuin päämäärä. Silloin ajopelin pitää olla sellainen, jolla ajamisesta NAUTTII... sehän on sitten tosi yksilöllinen juttu. Itse rakennan pyöräni sellaiseksi, jolla ajamisesta nautin ja se sattuu olemaan yleensä pelkistetty chopper ilman tuulisuojia tms, avokypärän kanssa. Mahtava riemu sisimmässä ja hymy karehtii huulilla, kun taittaa matkaa tuulen hyväillessä kasvoja ja koko äijää, koneen rummuttaessa tuntuvasti rytmiä ja rauhallisen cruisaamisen mahdollistaessa valitusta maisemareitistä nauttimisen, siihen sulautumisen.

        Liian "mukavalla" pyörällä ajamiseen kyllästyn kymmenessä minuutissa, sillä varmaan tulisikin sellainen fiilis, että on päästävä äkkiä perille... :)

        Makuasioita. Fiilispohjalta. Niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.

        Jees. Mulla samantyyppisiä fiiliksiä. Sinä(kin) näytät olevan syntynyt bikeriksi.

        Monilla homma näyttää olevan hukassa, ei tiedä itsekään mitä haluaa. Ja monihan sitten jonkun vuoden haahuiltuaan lopettaakin koko homman, kun ei sitä omaa juttua näistä touhuista löydy. Jotkut keikkuu epävarmuuden rajamailla ja yrittää sen takia väkisin käännyttää toisia oman tyylisuunnan edustajiksi, oma valinta kun on niin epävarma.


      • Reiman
        Chopper John kirjoitti:

        Minua ei kyllä päämäärätön ajo tymmi, koska nautin juuri ajamisesta... tietty monesta muustakin asiasta.

        "Ajo sinänsä on usein joskus varsin tylsää... Niin reissussa, kuin naimisessakin on,perille pääsy on aina tapahtuma..kuten kotiin tulokin."

        Mulle taas ajaminen chopperillani on sitä parasta nautintoa, mitä voi vaatteet päällä tehdä. Jos ajaminen olisi tylsää ja päämäärä se tärkeä tapahtuma, matkustaisin autolla, junalla tms. Sanoohan vanha viisaus, että tärkeintä on liike, ei päämäärä :)

        Reissaaminenkin on mukavaa, ihan oma juttunsa. Paljon käyn tapahtumissa, varsinkin päiväsellaisissa kuten drive-in ja muissa näyttelyissä. Ja kaukana asuvia kavereita tapaamassa. Näitä toteutan tosin mahdollisimman paljon ilman kummoista etukäteissuunnittelua, työt ja muut toimet pakottavat ihan tarpeeksi aikataulutettuun suunnitteluun, joten koitan pysyä erossa sellaisesta vapaalla. Eli paljon tulee lähdettyä niin, että on saattanut vähän miettiä, jotta jos lähtis vaikka Joutsa Chopper Showhun, mutta ei sido ajankohtaa mitenkään, jos vaikka ei sitten innostakaan tai on jotain muuta kiinnostavampaa... sitten, kun aika on käsillä, niin menee, jos intoa ja kelejä piisaa.

        Tai toisaalta seurailen esim. kokoontumisajo- ja tapahtumakalenteria ja lähden ihan ekstempore, fiilispohjalta. Sama kavereille...viikonlopun alla soittaa tutulle kainuuseen ja jos hälle sopii, niin menoksi.

        Kyllähän siinä reissussa väsyy, kuten vaikka päämäärättömässä ajossa päivätolkulla, persus puuttuu, olkapäitä jumii, mutta sielu lepää ja riemuitsee :) Mutta mulle on reissuissakin nimenomaan se ajaminen, itse matka juuri osa sitä suurta nautintoa prätkätouhuissa.

        Mutta mehän koemme asioita eri tavoin. Kirjoitustasi lukiessa ymmärtää hyvin, miksi jotkut korostavat pyörän mukavuutta ja ajettavuutta, kuinka sillä pääsee mahdollisimman vähin rasituksin, nopeasti ja vaivatta perille. Noinhan se pitää olla, jos tärkein ja paras osuus reissua on se perille tulo. Osalle meistä itse matka on vähintäänkin yhtä suuri nautinto ja osuus reissusta kuin päämäärä. Silloin ajopelin pitää olla sellainen, jolla ajamisesta NAUTTII... sehän on sitten tosi yksilöllinen juttu. Itse rakennan pyöräni sellaiseksi, jolla ajamisesta nautin ja se sattuu olemaan yleensä pelkistetty chopper ilman tuulisuojia tms, avokypärän kanssa. Mahtava riemu sisimmässä ja hymy karehtii huulilla, kun taittaa matkaa tuulen hyväillessä kasvoja ja koko äijää, koneen rummuttaessa tuntuvasti rytmiä ja rauhallisen cruisaamisen mahdollistaessa valitusta maisemareitistä nauttimisen, siihen sulautumisen.

        Liian "mukavalla" pyörällä ajamiseen kyllästyn kymmenessä minuutissa, sillä varmaan tulisikin sellainen fiilis, että on päästävä äkkiä perille... :)

        Makuasioita. Fiilispohjalta. Niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.

        Siinähän se oli hyvin kuvattuna bikerin elämä.

        Vaikka en itse harrastakaan moottoripyöräilyä ihan samalla tavalla, löysin sinun tavastasi harrastaa prätkäilyä paljon samoja elementtejä kuin omastanikin.


    • noinhan se

      Muutama vuosi sitten vastaavanlaista pärräilyä tuli tehtyä n. 7:nä kesänä tosin sivu oli reilu 400km.
      Aika perseestä homma oli varsinkin vastatuulessa. Luulisin että pitää olla pygmi nauttiakseen pitkän sivun ajamisesta japsikustomeilla (tai sitten ajoin liian lujaa suorituksen omaisesti?!). Loppupäätelmäni on että moottoripyörää ei ole tehty paikasta toiseen siirtymiseen toistuvasti. Sen sijaan m-pyörä on bensiini käyttöinen stressin purkaja eikä näin ollen reittiä kannata suunnitellla/toistaa liikaa.

    • Turo--Inkeri

      customit, varsinkin ilman pleksiä olevat, on noin matkantekomielessä nakupyöriä ja juuri niskan kipeytyminen voi olla eräs oire, kun olet koko päivän tuulen riepoteltavana.

      Täyskatetulla ja korkealla pleksillä varustetulla matkapyörällä ajaa vaikka tuhat km päivässä ilman mitään kipuja. Mutta toki se on sitten kovasti erityyppinen laite muutenkin, ei niistäkään kaikki pidä.

      Jopa puolikate on monille riittävä Suomen nopeuksissa. Esimerkiksi Banditin S-versiolla tekee jo matkaa ihan mainiosti, koska vaikka kate on kooltaan pieni, se blokkaa juuri kuskin ylävartaloa kohden osuvan ilmavirran, ja tämä parantaa jaksamista huomattavasti.

      Kylmillä ilmoilla kate on myös hyvä, koska nakupelillä saa vaatetta olla päällä turhankin paljon, ja silti alkaa vilu hiipiä.

      • Kunnollisen kokoisen pleksin takana on mukava istuskella todella nauttia matkanteosta.
        Ite käyn kilpailumatkoilla joka toinen viikonloppu jossain päin Suomea ja matkaa tulee useita satoja kilometrejä.
        Jos matkanteko olisi väkinäistä ei ampumisestakaan tulisi mitään ja palkintokaappi jäisi ilman täydennystä.
        Kannatais kokeilla isoa enskaa jos customilla ajo ei oikein maistu.


    • pyörä...

      Tuon shopper sonnin ja sinun kirjoitusta lukiessa tuli mieleen, että ehkä sinulla on sulle sopimaton pyörä, koska noin pienenkin matkan ajaminen on kurjaa...

      Kun lukee tämän Chopper Johnin kirjoituksia, niin näkee kuinka tärkeää on, että pyörän valinta on sopiva, omien mieltymysten mukaan... silloin hommasta nauttii. Varmaan aika moni aja itselleen epämieluisalla vehkeellä.

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=612&posting=22000000035201885

      • Midnight 1900

        Yleensä pyörissä on pientä kehittämistä matka-ajoa ajatellen, lukuunottamatta siihen tarkoitukseen tehtyjä tehtaan lippulaivoja, tosin näkee niissäkin jos jonkinlaisia lisähimmeliä.

        Ihan valmis pyörä käyttötarkoitukseensa on varsin tylsä ajettava pitemmän päälle ja maailma tulee turhan pieneksi monesti.
        Kyllä matkanteossa saa olla sopivasti vaivaakin.

        Moni haukkuu isot cuiserit sopimattomaksi matka-ajoon,vaikkeivat ole edes sellaisella ikinä edes ajaneet.
        Niissä on kumminkin puolensa,esim. niiden ajoasento ei ole lukittu ja kulutus kohtuullinen.
        Niihin on sopivaa nakertaa kaikenlaista omintakeista mielensä mukaan. kaupasta ostettu cuiseri on vasta aihio.


      • mukaan..
        Midnight 1900 kirjoitti:

        Yleensä pyörissä on pientä kehittämistä matka-ajoa ajatellen, lukuunottamatta siihen tarkoitukseen tehtyjä tehtaan lippulaivoja, tosin näkee niissäkin jos jonkinlaisia lisähimmeliä.

        Ihan valmis pyörä käyttötarkoitukseensa on varsin tylsä ajettava pitemmän päälle ja maailma tulee turhan pieneksi monesti.
        Kyllä matkanteossa saa olla sopivasti vaivaakin.

        Moni haukkuu isot cuiserit sopimattomaksi matka-ajoon,vaikkeivat ole edes sellaisella ikinä edes ajaneet.
        Niissä on kumminkin puolensa,esim. niiden ajoasento ei ole lukittu ja kulutus kohtuullinen.
        Niihin on sopivaa nakertaa kaikenlaista omintakeista mielensä mukaan. kaupasta ostettu cuiseri on vasta aihio.

        Jep. Kyllä matkaa voi taittaa vaikka pitkäkeulaisella kopterilla ja moni nauttiikin eniten juuri sellaisen kanssa reissaamisesta. Minä kokeilin joskus sellaista peruspyörää. Kyllästyin jo 10km matkan jälkeen. Olihan se mukava, mutta tosi tylsää ajaminen.


      • lupo-loco
        mukaan.. kirjoitti:

        Jep. Kyllä matkaa voi taittaa vaikka pitkäkeulaisella kopterilla ja moni nauttiikin eniten juuri sellaisen kanssa reissaamisesta. Minä kokeilin joskus sellaista peruspyörää. Kyllästyin jo 10km matkan jälkeen. Olihan se mukava, mutta tosi tylsää ajaminen.

        Täällä vieraalla maalla ihan mukavaa käyttää kahta ajoneuvoa. Kauppareissuilla ja muilla pikku pyrähdyksillä Yamaha Majesty, ajeluun sitten "kunnon" Ural Wolf. Ajonautinto säilyy ja pientä jännitystäkin mukana. Ylinopeus sakotkin kohtullisia, kuten huippunopeuskin ;o)


      • cb 450
        lupo-loco kirjoitti:

        Täällä vieraalla maalla ihan mukavaa käyttää kahta ajoneuvoa. Kauppareissuilla ja muilla pikku pyrähdyksillä Yamaha Majesty, ajeluun sitten "kunnon" Ural Wolf. Ajonautinto säilyy ja pientä jännitystäkin mukana. Ylinopeus sakotkin kohtullisia, kuten huippunopeuskin ;o)

        Itse ajan pienellä pyörällä kanssa jonkin verran matkaa.Voisi jopa sanoa et pakon edessä. Kesä autona toimii näet jenkki(syö paljon). Säästö mielessä ajan motskarilla mahdollisimman paljon arkiajoja.Kauppaan ja välillä kauemmaskin. Dodgella ajaisin vaikka 24h mut bensa maksaa!!!!


      • helpottanee..

        Saman ongelman kanssa pähkäilleenä ja customien ihailijana vaihdoin kahden customin jälkeen pieneen matkasporttiin ja menee kyllä kun sukkasillaan nuo mökkimatkat nytten,kyllä customi
        jyrältä tuntuu isommalla tiellä vähänkin reippaammin ajellessa,mutta kaiketi se on asenne kysymys tuokin,mulla mukavuus meni viimein ulkonäön ja pörinän ohitse.....


      • lupo-loco
        helpottanee.. kirjoitti:

        Saman ongelman kanssa pähkäilleenä ja customien ihailijana vaihdoin kahden customin jälkeen pieneen matkasporttiin ja menee kyllä kun sukkasillaan nuo mökkimatkat nytten,kyllä customi
        jyrältä tuntuu isommalla tiellä vähänkin reippaammin ajellessa,mutta kaiketi se on asenne kysymys tuokin,mulla mukavuus meni viimein ulkonäön ja pörinän ohitse.....

        onkin. Niin kauan kun ajosta ja ajeluista nauttii siitä on nautiskeltava. Joa alkaa maistua pakolta, pyörä myyntiin ja antaa muiden nauttia ;o)


    • kalle26

      Koko kausi. 50-200km matkoja lähes päivittäin.
      Pyörä on 1250 bandit ja toimii hyvin.

    • aika usein

      Työmatkaa, n. 60 km eestaas, tulee ajettua 1-x kertaa viikossa ajokaudella. Sitten välillä mökkikeikkaa luokkaa 300 km, kuten myös muutama pidempi rupeama kesän mittaan, luokkaa 500-600 km. Siitä kertyy sellaiset 5-8 tkm kaudessa, vähän kaudesta riippuen.

      Pyöränä FJR 1300 ABS '05, joka matka-ajossa parhaimmillaan ja kurvaileehan tuolla lyhyempääkin matkaa.

    • Jos on vapaata ei mikään mahdottomuus oo lähteä pitkälle matkalle mennä ihan minne itse haluaa.Viettää aikaa siellä ja tulla takas, kun siltä tuntuu..
      Mut usein on duunit,kotiduunit,mökki ym ,jotka verottaa aikaa ainakin näin alkukesästä.
      kesälomalla sit on parempi lähteä matkaa,kierrellä vähän muailmoo:)))
      Eli lyhyitä on matkat näin alkukesästä...

      • 38v kuski.

        kaveri veti royal bulletilla(22heppaa) neljän päivän aikana 1300kilsaa!!! Aika sissi!!
        Joku vetää jollain öky luxus yamahalla 1300km päivän aikana.. Ainoo ongelma varmaan et pysyy hereillä tai sit et eukko lähettää sähköpostia et kotio heti.


      • 38v kuski. kirjoitti:

        kaveri veti royal bulletilla(22heppaa) neljän päivän aikana 1300kilsaa!!! Aika sissi!!
        Joku vetää jollain öky luxus yamahalla 1300km päivän aikana.. Ainoo ongelma varmaan et pysyy hereillä tai sit et eukko lähettää sähköpostia et kotio heti.

        Aika siisti sissi oli kamu..
        No ei sitä enää jaksa körrötellä ,mitä nyt välillä on kyllä kiva ajella ihan hiljakseen ja nauttia,,ns nollata kuuppa:)

        no höh niitä eukkoja,,pitäs antaa kundin ajella jos hänestä on kiva ajaa..niin ja mikäs sen magempaa kun on se oma kaiffa ajamassa omalla mopollaan siinä matkassa mukana..


      • ota useampi
        dajana kirjoitti:

        Aika siisti sissi oli kamu..
        No ei sitä enää jaksa körrötellä ,mitä nyt välillä on kyllä kiva ajella ihan hiljakseen ja nauttia,,ns nollata kuuppa:)

        no höh niitä eukkoja,,pitäs antaa kundin ajella jos hänestä on kiva ajaa..niin ja mikäs sen magempaa kun on se oma kaiffa ajamassa omalla mopollaan siinä matkassa mukana..

        Enskakelit loppuu toukokuussa ja alkaa taas lokakuussa. Jos on erilaisia fiiliksiä, yhteisöjä, ajotarpeita tai muita syitä. hankitaan useampi pyörä huomioiden omat tarpeet ja fyysiset edellytykset.


      • ota useampi kirjoitti:

        Enskakelit loppuu toukokuussa ja alkaa taas lokakuussa. Jos on erilaisia fiiliksiä, yhteisöjä, ajotarpeita tai muita syitä. hankitaan useampi pyörä huomioiden omat tarpeet ja fyysiset edellytykset.

        Sunnuntai motoristi ,eli ajan kun hyvältä tuntuu.

        Tosi mahtavaa on jos sä ajelet ympäri vuoden,mä nostan visiiriä sulle sen takia:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      328
      7121
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4338
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3165
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2967
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1800
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1577
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe