Millaisia kokemuksia Turun halppisterminaalin toimivuudesta, ulkoa päin aika karu kokonaisuus. Vaan kai se asiansa ajaa.
Vähän vaikuttaa siltä kuitenkin, että jos WizzAir lisää ensi vuonna Budabestin-reitin, voi terminaali tuollaisenaan käydä aika ahtaaksi. Ehkä kaupungin olisi järkevää rakentaa itse halpalentoyhtiöille suunnattu terminaali, niin saataisiin taso ja houkuttelevuus kohdalleen.
Turun terminaali 2
10
2580
Vastaukset
Kuule, kaupungilla ei taida olla paljoa asiaa rakentaa mitään Finavian tontille.
- häivääkään
Siis miksi pitäisi rakentaa uusi terminaali nykyisten lisäksi? Jos ei nykyinen terminaali 2 riitä, eikö silloin lentoyhtiö voi siirtyä käyttämään jo olemassa olevaa terminaalikapasiteettia toiseen terminaaliin? Tulisi varmasti kalliimmaksi rakentaa uusi, kun hyödyntää jo olemassa olevaa, paitsi tokohan se lentoyhtiölle sopisi, että rakennettaisiin heitä varten uusi halpisterminaali, kun ei tarvitsisi maksaa sitä.
- laajennusta
Jo vuosikausia on vaadittu Tampere-Pirkkalan lentoaseman kakkosterminaalin laajennusta, koska nykyiset tilat eivät kerta kaikkiaan ole riittävät. Mitään ei ole tapahtunut. Pahimmillaan muutaman neliön parakissa on lähes tuhat matkustajaa ja sen lisäksi saattajia ja vastaanottajia. Ryanirilla on neljänä päivänä viikossa peräti kuusi lentoa Tampere-Pirkkalasta ja yhtiön koneisiin mahtuu 189 matkustajaa. Ryanair on lentänyt terminaalista jo yli viisi vuotta ja nyt kesäaikatalussa on 33 edestakaista lentoa viikossa.
Sen sijaan Helsinki-Vantaalla on jatkuvat laajennukset ja kohta saattaa käydä niin, että huippukalliit laajennusosat ammottavat tyhjyyttään, jos Finair joutuu leikkaamaan Aasian lentojensa tarjontaa. Tiistain uutiset Finnairin tulevaisuuden näkymistä olivat äärimmäisen huolestuttavia. Käyttöasteet ovat romahtaneet ja kustanukset ovat jatkuvassa nousussa.- ölkjölölj
Siinähän on melkoinen hehtaarihalli, eli ykkösterminaali vieressä täysin vajaakäytössä. Jos Finavia tai mikä instanssi nyt onkaan, hinnoittelisi ykkösterminaalin käyttömaksut Ryanairille sopivalle tasolle, ongelma ratkaistaisiin itsestään.
Siihen kakkosterminaaliin on ihan turha alkaa investoida mitään, koska tällöin Finavia (tms.) joutuisi nostamaan lentokenttämaksuja, ja tästä seuraisi välittömäasti se, että Ryanair nostaa kytkintä.
- todellinen halpalento...
Eipä ole hyviä kokemuksia terminaali kakkosesta.paikka sinänsä ihan ok,sisätiloissa on myös pieni tax-free myymälä.Enempi ihmetyttää,kuka wizzairin lennoille haluaa kun jo nämä gdanskin lennot lähtevät miten sattuu..Onko kenenkään lennot gdanskiin lähteneet tai tulleet ajallaan???
miten budabestin-reitille löytyy enään innokkaita matkustajia? - Best
Missäs sellainen paikka on kuin Budabest?
Joku Budan mainoslause? ;) - sköjh
Kai Finavia teltan pykää pihalle, kun tulee liian täyttä. Kaupunkihan toki voi tarjoutua maksamaan uuden terminaalin, en usko että Finavialla on mitään sitä vastaan, että joku sille ilmaiseksi jotain rakentaa, se vaan että kaupunki ei siitä mitään kostu ilman jotain ovelaa vuokrasopimus.
Se on totta, että kyseinen "kakkosterminaali" ei missään nimessä olen minkään kansainvälisen toiminnan arvoinen rakennus. Varastoltahan se näyttää, mutta halpalentoyhtiöille, jotka varastavat Finvian lempilapsen eli Finnairin asiakkaita, ei tosiaankaan olla laittamassa mitään upeita puitteita Turkuun.
Itseasiassa Finaviaa kiinnostaa tasan niin paljon, nämä halpalentoyhtiöt, ettei Turkuun voinut tulla halpalentoyhtiöitä ollenkaan, ennen tämä varastorakennus sattui vapautumaan muusta käytöstä, joten on päivän selvää, että niin Turussa kuin Tampereellakaan ei nähdä ainakaan Finavian toimesta kakkosterminaalien jättiremontteja tai uudisrakennuksia. - Paljon matkustava
on onneton ja surkea rakennus. Mutta aivan sama millainen se on, pääasia on että pääsee edullisesti maailmalle. Itse voin odotella konetta vaikka bussikatoksessa, sitä enemmän sitten nauttii perillä.
- nm45
Turku ja Tampere kuuluvat Finaviassa samaan sektoriin. Ehkä kannattaisi yhdessä alkaa suunnittelemaan irtautumista Helsinki-Vantaasta ja alkaa kehittämään maan kakkoskenttiä omin avuin ja ehdoin? Se toki kuluttaa myös hieman enemmän rahaa, mutta palvelutaso nousisi niin ikään.
- fdsffdsdf
Vaikka Wizzair lisääkin 2 reittiä Turun linjalle, jotka lentävät kaksi kertaa viikossa. Ei se silti yhteensä ole kuin 7 nousua ja laskua viikossa ja vaikka siitä pari osuisikin samaan päivään, ongelma ei ole valtava, toisin kuin Pirkkalassa.
Turun terminaali 2 ei ihan samoja massoja vetäisi kuin Tampere-pirkkalan kakkonen, mutta veikkaan että lähtöjä voitaisiin silti helposti vaikka tuplata ilman suurempia ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173996
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231087- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73851- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800