" Alkuperäisesitys " ? Aina vaan Celinee.....

herraxxxx

mamma jaksaa vaan heilua... Mitä tarkoittaa HS:n Ilkka Mattilan maininta hitistä My heart will go on, että se olisi hänen alkuperäisesitys? Minulla oli 80- luvun alkupuolella lainassa kaverilta kokooma LP, joka oli koottu 70- ja 80-luvun taitteen kappaleista, jotka eivät olleet ainakaan suomessa hittejä. Se LP oli ostettu ulkomailta. Ja kas vaan siellä oli tämä sama My Heart Will Go On ja ihan samoilla sanoilla ja melodialla. En muista sen artistin nimeä, joka sen esitti siinä LP:ssä. Tietääkseni tällä Sellu Dionilla ei siihen aikaan ollut englannin kielisiä julkaisuja n. 11 vuotiaana! Ja lisääää vaaaan Selluaaaaa... No kai se oli sitten alkuperäisesitys Celine Dionina !

11

2724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höperehä...

      Kyseisen kappaleen on tehnyt James Horner vuonna 1997.

      • ja ja

        Celine aloitti musiikkiuransa 12-vuotiaana säveltämällä ja 13-vuotiaana tuli eka levy, tosin ranskaksi. Joten eipä kaukaa tuokaan ikä liippaa :)


      • nyt...
        ja ja kirjoitti:

        Celine aloitti musiikkiuransa 12-vuotiaana säveltämällä ja 13-vuotiaana tuli eka levy, tosin ranskaksi. Joten eipä kaukaa tuokaan ikä liippaa :)

        Et ilmeisesti ole Celinen fani joten sekoitatkohan kappaleen esim. The Power of love kappaleeseen? Sehän tais ilmestyä 80-luvun alussa.


      • tunnetusti...
        nyt... kirjoitti:

        Et ilmeisesti ole Celinen fani joten sekoitatkohan kappaleen esim. The Power of love kappaleeseen? Sehän tais ilmestyä 80-luvun alussa.

        Celinenhän on tunnetusti pukattava jokaiselle englanninkieliselle levylleen vähintään yksi cover-biisi. Ja sitten jotain (kamalaa) Steps-bändiä kritisoitiin kovasti siitä että covereita löytyi pilvin pimein...

        Celineltä löytyy mm.

        * If you asked me to (Patti LaBelle)
        * The Power of love (Jennifer Rush)
        * When I fall in love (?)
        * It's all coming back to me now (Padora's Box)
        * All by myself (Eric Carmen)
        * (You make me feel like a) Natural woman (Carole King)
        * River deep, mountain high (Tina Turner)
        * Love is on the way (Billy Porter?)
        * When I need you (?)
        * I hate you then I love you (?)
        * The first time I ever saw your face (?)
        * All the way
        * At last (Etta James)
        * Nature Boy (Nat King Cole?)
        * Aun existe amor (?)
        * I drove all night (Roy Orbison)
        * Alone (Heart)

        Nämä nyt ekana tuli mieleen. "?" = en tiedä alkup. esittäjää.

        Ja suurin osa noista biiseistä on sellaisia, että Celinen ei olis missään nimessä saanut antaa koskea niihin!


      • jätkällä...
        tunnetusti... kirjoitti:

        Celinenhän on tunnetusti pukattava jokaiselle englanninkieliselle levylleen vähintään yksi cover-biisi. Ja sitten jotain (kamalaa) Steps-bändiä kritisoitiin kovasti siitä että covereita löytyi pilvin pimein...

        Celineltä löytyy mm.

        * If you asked me to (Patti LaBelle)
        * The Power of love (Jennifer Rush)
        * When I fall in love (?)
        * It's all coming back to me now (Padora's Box)
        * All by myself (Eric Carmen)
        * (You make me feel like a) Natural woman (Carole King)
        * River deep, mountain high (Tina Turner)
        * Love is on the way (Billy Porter?)
        * When I need you (?)
        * I hate you then I love you (?)
        * The first time I ever saw your face (?)
        * All the way
        * At last (Etta James)
        * Nature Boy (Nat King Cole?)
        * Aun existe amor (?)
        * I drove all night (Roy Orbison)
        * Alone (Heart)

        Nämä nyt ekana tuli mieleen. "?" = en tiedä alkup. esittäjää.

        Ja suurin osa noista biiseistä on sellaisia, että Celinen ei olis missään nimessä saanut antaa koskea niihin!

        että on jätkällä tietoo mutta ei musiikkimakua. Minusta coverit on ok jos ne toimii, ja Celinellä toimii kyllä! Moni näistäkin biiseistä (lue:kaikki) toimii paremmin ku alkuperänen. Jos ei tykkää ni ei tykkää ja piste.
        Vielä kiitos upeasta konsertista ja UPEASTA YLEISÖSTÄ HELSINKI!!!!!


      • ON!!!
        jätkällä... kirjoitti:

        että on jätkällä tietoo mutta ei musiikkimakua. Minusta coverit on ok jos ne toimii, ja Celinellä toimii kyllä! Moni näistäkin biiseistä (lue:kaikki) toimii paremmin ku alkuperänen. Jos ei tykkää ni ei tykkää ja piste.
        Vielä kiitos upeasta konsertista ja UPEASTA YLEISÖSTÄ HELSINKI!!!!!

        mm. Carole King ja Tina Turner ovat Celinen kanssa tehneet yhteistyötä Celinen cover-biisin kanssa. Onhan esim. whitneyn I will allways love you alunperin Dolly Partontin...SO !!!!


      • on...
        ON!!! kirjoitti:

        mm. Carole King ja Tina Turner ovat Celinen kanssa tehneet yhteistyötä Celinen cover-biisin kanssa. Onhan esim. whitneyn I will allways love you alunperin Dolly Partontin...SO !!!!

        monikin huippuartisti tekee covereita. Ja on törkeetä verrata Celineä johonkin jo unohdettuun bändiin. Celine on pikkutytöstä tehnyt uraa ja minusta nähden levyttäköön mitä haluaa kunhan on kaunista! Ja on varmaan alkuperäisartistista mukava kun vanha hitti herää eloon ja rahaa tulee sinnekin varmaan :)


      • Hennis26
        on... kirjoitti:

        monikin huippuartisti tekee covereita. Ja on törkeetä verrata Celineä johonkin jo unohdettuun bändiin. Celine on pikkutytöstä tehnyt uraa ja minusta nähden levyttäköön mitä haluaa kunhan on kaunista! Ja on varmaan alkuperäisartistista mukava kun vanha hitti herää eloon ja rahaa tulee sinnekin varmaan :)

        Totta on, että Céline vain vetää edellä luetellut biisit paremmin kuin alkuperäisesittäjä. Miksi ei siis tekis covereita?


      • kiljukaula
        tunnetusti... kirjoitti:

        Celinenhän on tunnetusti pukattava jokaiselle englanninkieliselle levylleen vähintään yksi cover-biisi. Ja sitten jotain (kamalaa) Steps-bändiä kritisoitiin kovasti siitä että covereita löytyi pilvin pimein...

        Celineltä löytyy mm.

        * If you asked me to (Patti LaBelle)
        * The Power of love (Jennifer Rush)
        * When I fall in love (?)
        * It's all coming back to me now (Padora's Box)
        * All by myself (Eric Carmen)
        * (You make me feel like a) Natural woman (Carole King)
        * River deep, mountain high (Tina Turner)
        * Love is on the way (Billy Porter?)
        * When I need you (?)
        * I hate you then I love you (?)
        * The first time I ever saw your face (?)
        * All the way
        * At last (Etta James)
        * Nature Boy (Nat King Cole?)
        * Aun existe amor (?)
        * I drove all night (Roy Orbison)
        * Alone (Heart)

        Nämä nyt ekana tuli mieleen. "?" = en tiedä alkup. esittäjää.

        Ja suurin osa noista biiseistä on sellaisia, että Celinen ei olis missään nimessä saanut antaa koskea niihin!

        Celine olisi saanu pitää näppinsä erossa varsinkin Jennifer Rushin -The Power Of Loveen, Heartin-Aloneen, Tina Turnerin-River Deepiin..ärsyttää koko kiljukaula. Moni luulee, että The Power Of Love on Celine-ämmän biisi. Saatanan biisiraiskaaja koko ämmä. Viik viiik!


    • My heart will go on tehtiin vasta 1997 ja alkuperäis esittäjä on Celine Dion.

      Tuntuu jotenkin, että sekoitit biisit. The power of love tehtiin 1984. Sen tekivät Gunther Mende & Candy De Duoge. Esittäjä oli Jennifer Rush. Tämän myös celine on levyttänyt. Tietääkseni herra Menden toivomuksesta. Rush on oopperalaulaja ja siksi siihen alkuperäis esitykseen tuli vähän oopperatyylistä laulua. tästä Mende ei oikein pitänyt.

      • oLEN

        samaa mieltä! Biisit on ny tainu meidän ykkösarvostelijalla mennä sekasin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe