OpenOffice Writerin alaviiteiden erotinviiva menee rumasti marginaalin alueelle. Marginaalia oletussivulle on säädetty noin 3 cm. Miten saan säädettyä erotinviivan alkamaan marginaalin rajasta?
Kirjoittelija
6
1068
Vastaukset
- Poro1
kun sinulla on alaviite (siis lienee sama kuin alatunniste) niin vie kursori sinne tekstin eka riville jonnekin kohtaan ja valitse
muotoile -> kappale ja sieltä reunat kohta.
Laita reunaksi neliön yläosa niin se on vain sen marginaalin kokoinen...
Kerro vielä onnistuitko...
:)- Kirjoittelija2
Kyllä se teki sellaisen, mutta se alkuperäinen viiva jäi toiseksi viivaksi sen yläpuolelle. Ei auta.
Alatunniste ja alaviite ovat eri asioita. Alatunniste on jokaisen sivun alareunassa toistuva tekstialue, alaviitteessä taas sivun tekstiosaan tulee alaviitteen lisäyskohtaan numero (tai jokin muu merkki) yläindeksiksi ja sivun alaosaan selite. Selitteen yläpuolelle tulee noin neljän sentin mittainen viiva, joka erottaa sen sivun tekstistä. Alaviite sijoittuu alatunnisteen ja sivun varsinaisen tekstialueen väliin. Marginaali taas on alatunnisteen alapuolella oleva alue, johon ei tule tekstiä (toki sinne voi sijoittaa kuvan tai tekstikehyksen).
En aivan tarkkaan ymmärtänyt, mitä alkuperäinen kysyjä tarkoitti. Jos kyse oli niistä harmaista viivoista tekstialueiden ympärillä, niin ne ovat vain apuna kuvaamassa sivun rakennetta. Ne eivät tulostu paperille, eivätkä näy esikatselussa. Kirjoitusnäkymässäkin ne saa pois komennolla Näytä -> Tekstin rajat.- Poro1
Kirjoittelija2 kirjoitti:
Kyllä se teki sellaisen, mutta se alkuperäinen viiva jäi toiseksi viivaksi sen yläpuolelle. Ei auta.
sen jotenkin lisää -> vaakaviiva tms. systeemillä...?
Se on aika pirulainen poistaa...
:) - Kirjoittelija2
Poro1 kirjoitti:
sen jotenkin lisää -> vaakaviiva tms. systeemillä...?
Se on aika pirulainen poistaa...
:)Se tuli automaattisesti kun kirjoitin ensimmäisen alaviitteen.
- Kirjoittelija2
Urmensch kirjoitti:
Alatunniste ja alaviite ovat eri asioita. Alatunniste on jokaisen sivun alareunassa toistuva tekstialue, alaviitteessä taas sivun tekstiosaan tulee alaviitteen lisäyskohtaan numero (tai jokin muu merkki) yläindeksiksi ja sivun alaosaan selite. Selitteen yläpuolelle tulee noin neljän sentin mittainen viiva, joka erottaa sen sivun tekstistä. Alaviite sijoittuu alatunnisteen ja sivun varsinaisen tekstialueen väliin. Marginaali taas on alatunnisteen alapuolella oleva alue, johon ei tule tekstiä (toki sinne voi sijoittaa kuvan tai tekstikehyksen).
En aivan tarkkaan ymmärtänyt, mitä alkuperäinen kysyjä tarkoitti. Jos kyse oli niistä harmaista viivoista tekstialueiden ympärillä, niin ne ovat vain apuna kuvaamassa sivun rakennetta. Ne eivät tulostu paperille, eivätkä näy esikatselussa. Kirjoitusnäkymässäkin ne saa pois komennolla Näytä -> Tekstin rajat.Se on alaviite. Viivaa pystyy pidentämään, mutta aloituskohtaa en osaa siirtää oikealle tekstin marginaalin kanssa tasaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592