Tämä Hardy on parasta mainosta Mircosoftille. XP ja Vista on todella vakaita verrattuna tähän bugi Hardyyn, sama ongelma vaivaa kaikkia linux-jakeluita jotka käyttävät tätä kerneliä
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=765510
Ubuntu Hardy hyvää mainosta Windowsille
25
1457
Vastaukset
Ei Ubuntun ongelmat koske muita käyttiksiä. Ja Ubuntuun tulossa korjaukset muutamassa viikossa.. Ainahan ne käyttikset temppuilee ennen ekaa servis päkkiä.
- haise pahalle
Vistalle MIKÄÄN EI ole hyvää mainosta. sitäpaits viat EI koske muita jakeluita!
- aaaaaaaaaaaaaaaaaa
lue viestiketju läpi,ja oma kokemus mintistä ja kubuntusta vahvistaa,että koskee kaikkia jakeluita jotka käyttää kyseistä kerneliä.
aaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
lue viestiketju läpi,ja oma kokemus mintistä ja kubuntusta vahvistaa,että koskee kaikkia jakeluita jotka käyttää kyseistä kerneliä.
Kubuntu on sama käyttis kuin Ubuntu. On vain sen rinnakkaisversio. Eli ei mitään merkitystä kun siihen kerneliin tulee kuitenkin päivitys pian. Todennäköisesti ekassa isoissa korjauspäivityksissä.
- ne ovat
Ubuntu, Kubuntu ja Mint ovat toistensa rinnakkaisjakeluita eikä omia versioitaan. Eli ei siis koske kaikkia jakeluita! Huomaa kyllä että Mikkis on värvännyt uusia käännyttäjiä tänne!
- Turha täällä itkee!
Sää oot pentti nelonen. Piste.
- BBTW
Onhan tuosta linkin takaa löytyvästä ongelmasta kirjoitettu täälläkin ja samoin myös Ubuntu Suomen foorumilla, mutta itsellä 8.04 ei ole jäätynyt kertaakaan. Muutenkaan en ole huomannut mitään käyttöä haittaavia bugeja - se on niin laitteistokohtaista...
Noh, ihan niinkuin M-Kar jo sanoi, 8.04 saa todennäiköisesti seuraavan kahden viikon aikana suuren, tunnettuja bugeja korjaavan päivitysten rysäyksen kun 8.04.1 julkaistaan. Jo huhtikuussa Ubuntun kehittäjät neuvoivat vakautta haluavia odottamaan 8.04.1 julkaisua...- xp rulaa
Linux-hörhöjen vakio vastaus on ongelmissa, sulla on raudassa vikaa. Tämä on vakio vastaus melkein aina, kyselin tästä jäätymisongelmasta ubuntu forumilla niin tuota rautavikaa aina tarjotaan,vaikka tämä jäätymisbugi pitäisi olla niiden "gurujen" tiedossa, vai eikö haluta kertoa että ubuntussahan se vika on.
Ei anna kovin hyvää kuvaa näistä käyttäjistä, ongelmista vaietaan kuten entisessä neuvostoliitossa. - Microsoftilla
xp rulaa kirjoitti:
Linux-hörhöjen vakio vastaus on ongelmissa, sulla on raudassa vikaa. Tämä on vakio vastaus melkein aina, kyselin tästä jäätymisongelmasta ubuntu forumilla niin tuota rautavikaa aina tarjotaan,vaikka tämä jäätymisbugi pitäisi olla niiden "gurujen" tiedossa, vai eikö haluta kertoa että ubuntussahan se vika on.
Ei anna kovin hyvää kuvaa näistä käyttäjistä, ongelmista vaietaan kuten entisessä neuvostoliitossa.>...ongelmista vaietaan kuten entisessä neuvostoliitossa.
Eiköhän tämä koske lähinnä Microsoftia? Milloin olet kuullut aikojen saatossa että siellä olisi myönnetty Windowsissa olevan ongelmia? ;) Ei mullakaan ole ollut mitään jäätymisongelmia vaikka koneella on nyt sekä 32- että 64-bittinen versio.
Jossakin aiemmassa versiossa mulla oli jäätymisongelmaa mutta sain sen jotenkin korjattua, en muista enää mistä oli kysymys mutta todella kiusallinenhan se on.xp rulaa kirjoitti:
Ei anna kovin hyvää kuvaa näistä käyttäjistä, ongelmista vaietaan kuten entisessä neuvostoliitossa.Eikö Windows hörhöt ole oppineet, että Microsoftilla ei ole mikään tuote käyttökelvollinen ennen ensimmäistä service päkkiä? Miksi oletetaan, että muiden firmojen käyttiksissä tilanne olisi aina paremmin?
En usko, että kukaan vakavalla naamalla voi sanoa Ubuntun olevan virheetön ja tuo on ilmeisesti ihan Ubuntun bugi. 99% valituksista kyllä kuitenkin sitä tasoa, että tavallista tyhmempi käyttäjä yrittää käyttää omia paskoja yhteensopimattomia tuotteita Ubuntun kanssa ja näiden vioista syytetään sitten väärää tuotetta vaikka todellinen vika on tuolin selkänojan ja näppäimistön välissä.
Mutta paskanko väliä. Minulla on Ubuntun versiot olleet kaikki vakaita mitä olen 6.10:stä eteenpäin käyttänyt ja nykyinen 7.10 on myös vakaa. 8.04:n siirryn tietysti vasta sitten kun se on kypsä tuotantokäyttöön, eli pari viikon päästä kun siitä on bugit nuoltu ja Firefox vaihdettu valmiiseen versioon beetasta. Olen varsin luottavainen, että ongelmia ei tule kun niitä eivät vielä ole tähänkään mennessä mokailleet.- xp rulaa
M-Kar kirjoitti:
Eikö Windows hörhöt ole oppineet, että Microsoftilla ei ole mikään tuote käyttökelvollinen ennen ensimmäistä service päkkiä? Miksi oletetaan, että muiden firmojen käyttiksissä tilanne olisi aina paremmin?
En usko, että kukaan vakavalla naamalla voi sanoa Ubuntun olevan virheetön ja tuo on ilmeisesti ihan Ubuntun bugi. 99% valituksista kyllä kuitenkin sitä tasoa, että tavallista tyhmempi käyttäjä yrittää käyttää omia paskoja yhteensopimattomia tuotteita Ubuntun kanssa ja näiden vioista syytetään sitten väärää tuotetta vaikka todellinen vika on tuolin selkänojan ja näppäimistön välissä.
Mutta paskanko väliä. Minulla on Ubuntun versiot olleet kaikki vakaita mitä olen 6.10:stä eteenpäin käyttänyt ja nykyinen 7.10 on myös vakaa. 8.04:n siirryn tietysti vasta sitten kun se on kypsä tuotantokäyttöön, eli pari viikon päästä kun siitä on bugit nuoltu ja Firefox vaihdettu valmiiseen versioon beetasta. Olen varsin luottavainen, että ongelmia ei tule kun niitä eivät vielä ole tähänkään mennessä mokailleet.M-kar antoi tyyppi esimerkin linux hörhöstä. Paskaa rautaa kun ubuntu ei toimi, ja käyttäjät on tyhmiä. Ei ole mikään ihme jos tavallinen käyttäjä kavahtaa linux-maailmaan siirtymistä,kun kohtaa m-kar:n kaltaisia hörhöjä.
xp rulaa kirjoitti:
Ei anna kovin hyvää kuvaa näistä käyttäjistä, ongelmista vaietaan kuten entisessä neuvostoliitossa.Vai on mun tsydeemissä vikaa?
Millai se esiintyy?
Jotain jäätymistä, voinet kertoa missä yhteydessä jotta varmana osaan kokeilla ja todeta käykö niin!
Mun rauta:
Prosessori: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6420
Emolevy: Asus Commando
Näytönohjain: e-GeForce 8800GTS 320MB (3D kiihdytys käytössä)
Kovoja 3kpl sata-väylän nokassaxp rulaa kirjoitti:
M-kar antoi tyyppi esimerkin linux hörhöstä. Paskaa rautaa kun ubuntu ei toimi, ja käyttäjät on tyhmiä. Ei ole mikään ihme jos tavallinen käyttäjä kavahtaa linux-maailmaan siirtymistä,kun kohtaa m-kar:n kaltaisia hörhöjä.
Onko se PS3:n vika jos käyttäjä yrittää siihen tunkea Xboxin peliä? Mielestäni ei. Samanlaista typeryyttä näkyy näillä valittajilla. Ja kyllä, rauta voi olla myös paskaa. Joissakin tietokoneissa ei tosiaankaan toimi mikään muu kuin tehtaalla pistetty käytti ja jälleen kerran on käyttäjän vika jos ei tajua katsoa onko kyseinen kone edes tuettu ennen kuin lähtee asentamaan siihen yhtään mitään. On se Googlehaku niin vaikeata voi että.
Tällä ei edes ole mitään tekemistä minkään Linuxin kanssa. Tyhmiä ihmisiä löytyy AINA. Digipoksi on "paska" joku juntti yrittää tunkea kaapeliverkon boksia antenniverkkoon. Videokamera onkin rikki kun siinä on Firewire eikä USB ja on sitten köyhäillyt sen halvimman koneen missä Firewireä ei ole. Windows on myös paska kun suoli24 ei toimi.
Käyttäjän typeryyttä nämä kyllä on 99%:sti. Ei saatana ei kukaan normaaliälyinen koe sitä vaikeaksi, että diesel moottoriin tankataan dieseliä eikä ysivitosta. "Linux valittajat" on vain näitä väestön typerimpiä yksilöitä joilla varmaan kengännauhatkin on liian vaikeata kun lapsena oli tarrat. Kumma kyllä kun normaaliälyiset ymmärsi jo lapsena, että tekniikassa on aina yhteensopivuuksia. Opin kolme vuotiaana, että matchboxin autoille tehdyt lelut on epäyhteensopivia isompien autojen kanssa.
Mutta mitä väliä, parempi tämä minulle on kun minähän se tässä kuulun eliittiin enkä alempiin sosiaalisiin luokkiin. Minulla on varaa ostaa toimivat laitteet, osaan lukea käyttöohjeet ja ymmärrän syyttää itseäni jos en osaa.
Onhan tämä kyllä tietysti havaittu ennenkin, että Windows XP on sellainen tyhmien ihmisten käyttis. Siksihän sille niitä haittaohjelmiakin tehdään kun löytyy tarpeeksi tyhmiä käyttäjiä mitkä klikkaa mitä tahansa paskaa koneelle kunhan vaan lukee FREE DOWNLOAD.- niin paikkaansa.
xp rulaa kirjoitti:
Ei anna kovin hyvää kuvaa näistä käyttäjistä, ongelmista vaietaan kuten entisessä neuvostoliitossa.Itellä oli DVD-RW aseman kanssa ongelmia Ubuntu 7 sarjalaisten kanssa ja 3 eri asemaa kokeilin, kun kuulemma asemassa se vika aina oli. Ihme kumma vika vaivasi vaan Ubuntussa ja Fedorassa ongelmaa ei ollut? Levyt ei siis tunnistautunut. Esim. Audio CD:tä ei voinut ollenkaan kuunnella. Ainut millä se toimi oli Pääte auki ja cdparanoia:lla wva muotoon. Mikään muu ohjelma ei niitä musiikki levyiksi tunnistanut. Myös DVD-RW levyt ei toiminut ollenkaan.
Nyt näyttää toimivan kaikki levyt mitä asemaan puskee. Mitään muutakaa vikaa en ole huomannut Ubuntu 8.04:ssä. Oon käyttänyt Ubuntua 4 vuotta ja ihan tyytyväinen olen ollut. - BBTW
xp rulaa kirjoitti:
Ei anna kovin hyvää kuvaa näistä käyttäjistä, ongelmista vaietaan kuten entisessä neuvostoliitossa.Mulla tapahtui vanhan pöytäkoneen kanssa tuota jäätymistä pari vuotta sitten Ubuntu 6.06:lla ja vika oli muistikammassa. Vaihdoin kamman uuteen ja jäätymiset loppuivat siihen, sama kone on käytössä vieläkin ja hyvin toimii.
8.04:n kanssa tuo jäätyminen saattaa johtua sitten kait jostain muusta, mutta rautavian mahdollisuus on kuitenkin olemassa ja kuten sanoin, kaikilla käyttäjillä jäätymistä ei tapahdu. Itse olen käyttänyt 8.04 jo testausvaiheesta lähtien eikä ole jäätynyt kertaakaan... :S
- e.k.v
Siis häh? Kertokaa nyt joku prkl mistä sellaisen vakaan äxpeen saa? Ei löydy kaupasta, ei auta päivitykset eikä mikään muukaan.
Ei tarvitse laittaa kuin email-, irc-, ja im clientti jonkin ohjelmointiympäristön kanssa päälle niin ei tasan yhtä viikkoa pysy xp pystyssä ilman että kaatuu. Normisti kestää ehkä 24h jos varovaisesti käyttää.
t. 3v ubuntua, 0 kaatumista. - itsellä tuo, koska
mitään jumittumis/kaatumis ongelmia ei ole ollut. Erittäin hyvin on toiminut itsellä.
- Kaikki toimii ok.
plah!
- Keimo
Minä tappelin aikani Hardyn kanssa ja juuri tuon jämähtelyn takia palasin taas kerran takaisin Vistaan. Nyt toimii kaikki mitä tarvitsen. Vistaa kyllä haukuttiin keskeneräisyydestä kun tuli markkinoille, mutta ubuntua ei saisi moittia mistään näitten hörhöjen mukaan! Minä ainakin pystyn Vistassa.
Tottakai voi moittia jos on jotain häikkää. Ubuntulle tulee servise päkki parin viikon päästä jolloin se on vertailukelpoinen nykyisen Vistan kanssa. Tosin tuo jumiutusongelma korjattiin jo, eilen pistin yhteen hardyyn kernelipäivityksen.
- Keimo
M-Kar kirjoitti:
Tottakai voi moittia jos on jotain häikkää. Ubuntulle tulee servise päkki parin viikon päästä jolloin se on vertailukelpoinen nykyisen Vistan kanssa. Tosin tuo jumiutusongelma korjattiin jo, eilen pistin yhteen hardyyn kernelipäivityksen.
Vistaa moititaan yleensä tyyliin "se on ihan paska", vaikkei se sitä taatusti ole. Yhtä hyvin olisi voinut Hardya moittia samoin sen tullessa huhtikuussa jakeluun. Vistasta sanottiin: "laskettu keskeneräisenä ulos, ihan paska", mutta ubuntusta: "siinä on bugeja, mutta korjauspäivitys tulee varmaan ihan kohta". Kuitenkin molempien kohdalla oli ihan sama asia. Vistaankin nuo tietyt päivitykset ja parannukset ovat tulleet päivityksinä aikaa sitten.
- sitten?
Keimo kirjoitti:
Vistaa moititaan yleensä tyyliin "se on ihan paska", vaikkei se sitä taatusti ole. Yhtä hyvin olisi voinut Hardya moittia samoin sen tullessa huhtikuussa jakeluun. Vistasta sanottiin: "laskettu keskeneräisenä ulos, ihan paska", mutta ubuntusta: "siinä on bugeja, mutta korjauspäivitys tulee varmaan ihan kohta". Kuitenkin molempien kohdalla oli ihan sama asia. Vistaankin nuo tietyt päivitykset ja parannukset ovat tulleet päivityksinä aikaa sitten.
>...parannukset ovat tulleet päivityksinä aikaa sitten.
Ja silti se on suorituskyvyltään EDELLEEN se sama tahmainen paska. Mitä seuraavaksi? Keimo kirjoitti:
En minä kyllä SP1 paikattua Vistaa mitenkään erityisen bugisena pidä enkä muutenkaan ole sitä bugien takia lyttäämässä.
Se mikä Vistassa on perseestä johtuu kyllä ihan jostain muusta kuin bugeista.Keimo kirjoitti:
Keimohan on aivan oikeassa, tuskin Vista on bugisempi kuin Ubuntu Hardy, päinvastoin. Itse en kyllä ole vielä joutunut vaikeuksiin Hardyn kanssa mutta yleisvaikutelma on että bugia riittää.
Ja M-Karin toteamus pitää paikkansa eli mullakin syy miksen käytä Vistaa on ihan muu kuin oletettu bugisuus, henkilökohtaisesti en vain pitänyt Vistan käyttötuntumasta. Kuten mikkis itse sanoi "vistan käyttöliittymästä on tehty tarkoituksella ärsyttävä" ja sitä se tosiaan on.
Muistanette juttuni siitä kun kävin hakemassa läppäriini lisäosia, myyjä innostui esittelemään tuliterää läppäriä jossa Vista tietty. Intoa ja hikeä puhkuen ukko väänsi jonkun "dynaamisen taustakuvan" päälle jossa solisi puro kauniissa metsämaisemassa, paha vain ettei vesi oikeastaan solissut vaan nytkähteli tuskaisesti sekunnin välein eteenpäin, kone ihan kyykyssä. Naama punaisena äijä selitti jotain "no ymmärrät varmaan periaateen" tms. HAHHAH! Lähtiessäni vasta huomasin seinällä ison banderollin "Microsoft Golden Partner" joten ymmärsin yskän ja myyjän tuskan kun kehaisin linuxia ja naureskelin Vistalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763452
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t242097Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä701950Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191510- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261358Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61326Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671277Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531045