Apua koneen valintaan?

Saransku

Hei. ^^
Äitini aikoo ostaa minulle valitsemani tietokoneen. Koneella ei kuitenkaan tulisi olla liian korkea hinta, mutta muuten saan valita melko vapaasti.

Minulle on samantekevää, että onko kyseessä pöytäkone vai kannettava (suosin kyllä enemmän pöytäkoneita). Koneen olisi hyvä olla tarkoitettu pelikäyttöön, sillä tykkään pelata pelejä. ^_^ (Surffailen kyllä myös netissä, ei siinä mitään.)

Mutta itse kun en pahemmin noista koneen tehoista ja tuon tuollaisista oikein tajua, niin kysynkin, että mikä mahtaisi olla hyvä kone minulle?

Kiitän etukäteen mielipiteistä. ^_^

15

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöytäkoneeksi suosittelisin sellaista konetta kuin D-Code Intel Defigo II

      1200€ ja siihen kaveriksi vaikka F-secure pariksi vuodeksi 120€.

      Jos kannettavaa haluaa ASUS G2S olisi käypä pelaamiseen. Irtoais F-securen kans varmaan 1550€

      ---

      Pöytäkone kyllä olisi parempi pelaamiseen. Halvempi toimii paremmin.

      • Saransku

        Juu, taidan harkita tuota D-Code Intel Defigoa. ^_^ Vaikuttaisi olevan ihan hyvä kone. Onhan tuo kannettavakin siis ihan hyvä, mutta kun pidän enemmän pöytäkoneista. =]

        Kiitoksia mielipiteestäsi. ^^


      • Minullekin...
        Saransku kirjoitti:

        Juu, taidan harkita tuota D-Code Intel Defigoa. ^_^ Vaikuttaisi olevan ihan hyvä kone. Onhan tuo kannettavakin siis ihan hyvä, mutta kun pidän enemmän pöytäkoneista. =]

        Kiitoksia mielipiteestäsi. ^^

        Miksi M-Kar aina ja joka viestissä suosittelet tuota F-Securen tietoturvapakettia? Kun ilmaisia, hyviä on myös olemassa.
        Ja kun monessa viestissä kerrot, että Vista on "tahmea" käyttis, niin miksi siihen pitäisi vielä ympätä raskas F-Secure rinnalle?
        Saatko mahdollisesti F-Securelta provikoita?


      • Minullekin... kirjoitti:

        Miksi M-Kar aina ja joka viestissä suosittelet tuota F-Securen tietoturvapakettia? Kun ilmaisia, hyviä on myös olemassa.
        Ja kun monessa viestissä kerrot, että Vista on "tahmea" käyttis, niin miksi siihen pitäisi vielä ympätä raskas F-Secure rinnalle?
        Saatko mahdollisesti F-Securelta provikoita?

        Tuo viimeisin MSN verkon kautta leviävä haittaohjelma hyökkäys kyllä sellainen, että alan nykyään suosia F-securea Windows käyttäjille. Tuollainen suomenkielinen linkkiviesti jo sellainen, että tuon tunnistaminen huijaukseksi on jo vaikeaa. Ilmaisia ohjelmia en tässä tapauksessa suosittele Ihan siksi, että ne ei niin monipuolisesti osaa tälläisiä torjua ja suomalaisena softana ja täällä päin paljon käytettynä F-securen olettaisi reagoivan nopeasti tuollaisiin epidemioihin. Ja näin muuten kävi, että F-secureen tosiaankin tuli poikkeuksellisen nopeasti lääke MSN virusta vastaan.

        F-secure ei myöskään ole enää niin raskas kuin ennen muinoin. Tuossa 2008 versiossa se ongelma korjattiin. Muistia nyt tietysti suosittelen hankkimaan niin paljon kuin koneeseen sopii niin ei tarvi itkee sitten sen Vistan ja F-securen kanssa ja pelikäyttöön ei oikein Vistaa sopivampaa käyttistä löydy tällä hetkellä.

        Jos tietotekniikan tuntee paremmin niin sitten ei välttämättä tarvitse mitään virustutkaa. Itse en sellaista ole pitänyt vuoden -98 jälkeen omissa koneissa.


      • Freightliner
        M-Kar kirjoitti:

        Tuo viimeisin MSN verkon kautta leviävä haittaohjelma hyökkäys kyllä sellainen, että alan nykyään suosia F-securea Windows käyttäjille. Tuollainen suomenkielinen linkkiviesti jo sellainen, että tuon tunnistaminen huijaukseksi on jo vaikeaa. Ilmaisia ohjelmia en tässä tapauksessa suosittele Ihan siksi, että ne ei niin monipuolisesti osaa tälläisiä torjua ja suomalaisena softana ja täällä päin paljon käytettynä F-securen olettaisi reagoivan nopeasti tuollaisiin epidemioihin. Ja näin muuten kävi, että F-secureen tosiaankin tuli poikkeuksellisen nopeasti lääke MSN virusta vastaan.

        F-secure ei myöskään ole enää niin raskas kuin ennen muinoin. Tuossa 2008 versiossa se ongelma korjattiin. Muistia nyt tietysti suosittelen hankkimaan niin paljon kuin koneeseen sopii niin ei tarvi itkee sitten sen Vistan ja F-securen kanssa ja pelikäyttöön ei oikein Vistaa sopivampaa käyttistä löydy tällä hetkellä.

        Jos tietotekniikan tuntee paremmin niin sitten ei välttämättä tarvitse mitään virustutkaa. Itse en sellaista ole pitänyt vuoden -98 jälkeen omissa koneissa.

        Ohhoh, onpä äijä tipahtanut kelkasta kun F-Securea kehuu,Kaspersky ja Nod ovat sekä selvästi kevyempi että tehokkaampi vaihtoehto virusturvaksi,tiedoksi muuten F-Secure ostaa virusturvansa moottorin kasperskyltä.


      • Tosi raskas
        Freightliner kirjoitti:

        Ohhoh, onpä äijä tipahtanut kelkasta kun F-Securea kehuu,Kaspersky ja Nod ovat sekä selvästi kevyempi että tehokkaampi vaihtoehto virusturvaksi,tiedoksi muuten F-Secure ostaa virusturvansa moottorin kasperskyltä.

        M-Kar puhuu kyllä nyt läpiä päähän. Myös uusi F-Secure on todella raskas verrattuna muihin suojiin. Ja tuon Mese-viruksen kyllä löysi muutkin softat.
        Se, että F-Secure on suomalainen, ei merkitse mitään, koska niinkuin edellä on sanottu se moottori ei ole F-Securen omaa tekoa ja päivityksiä kantoihin tulee muiltakin aivan samaa tahtia.
        M-Kar on, niin kuin totesit, tippunut kyllä kehityksen kelkasta jo aikoja sitten. Sen huomaa hänen neuvoistaan muillakin palstoilla.


      • Tosi raskas kirjoitti:

        M-Kar puhuu kyllä nyt läpiä päähän. Myös uusi F-Secure on todella raskas verrattuna muihin suojiin. Ja tuon Mese-viruksen kyllä löysi muutkin softat.
        Se, että F-Secure on suomalainen, ei merkitse mitään, koska niinkuin edellä on sanottu se moottori ei ole F-Securen omaa tekoa ja päivityksiä kantoihin tulee muiltakin aivan samaa tahtia.
        M-Kar on, niin kuin totesit, tippunut kyllä kehityksen kelkasta jo aikoja sitten. Sen huomaa hänen neuvoistaan muillakin palstoilla.

        Tietokone -lehti kuitenkin testasi näitä tammikuussa ja F-secure tuli Symantecin jälkeen toiseksi suorituskyvyssä.

        http://www.tietokone.fi/lukusali/artikkelit/2008tk01/tietoturvavertailu.htm

        F-securessa ei muuta raskasta ole kuin se kiintolevyskannaus mutta sitäpä ei tarvitsekkaan pitää päällä. Tuosta Kasperskyn moottorin käytöstä en tiennyt, mutta Kaspersky kyllä oli testissä raskaampi tuote. Ja vaikka moottori olisikin sama, voi siellä helposti olla erojakin tunnisteissa. Eihän se sama moottori tarkoita sitä, että tunnisteet olisi identtisiä vaan sillä tietysti tarkoitetaan koodia mikä sitä tutkaa pyörittää.

        Lienet itse pudonnut kehityksen kelkasta kun kuvittelet F-securea raskaaksi. Ilmeisesti käytät 2007 versiota joka ON raskas ja koneessa jossa puoli gigaa muistia tms. Nykykoneissa muistimäärä lähtee kahdesta gigasta.

        Kasperskyä en ole käyttänyt mutta nettisivut näytti puhuvan lontoota. Jos softa on myös lontoonkielinen niin ei sitä oikein ensisijaisesti viitsi suositella.

        Itse sitten olen ennemminkin edelläkävijä. Yleensä jengi seuraa minua pari vuotta jäljessä asioissa. Esimerkiksi itse aloin käyttää Firefoxia jostain 0.8 versiota lähtien ja siinä vaiheessa muut alkoi päivittää selaimia minä olin jo vaihtanut käyttiksen nykyaikaisemmaksi. Kun noita teräväpiirtovideoita tulee striimattua niin varmaan kestää ainaki pari vuotta siinäkin, että jengi tajuaa että löytyy sitä muutakin kuin youtube.


      • Freightliner
        M-Kar kirjoitti:

        Tietokone -lehti kuitenkin testasi näitä tammikuussa ja F-secure tuli Symantecin jälkeen toiseksi suorituskyvyssä.

        http://www.tietokone.fi/lukusali/artikkelit/2008tk01/tietoturvavertailu.htm

        F-securessa ei muuta raskasta ole kuin se kiintolevyskannaus mutta sitäpä ei tarvitsekkaan pitää päällä. Tuosta Kasperskyn moottorin käytöstä en tiennyt, mutta Kaspersky kyllä oli testissä raskaampi tuote. Ja vaikka moottori olisikin sama, voi siellä helposti olla erojakin tunnisteissa. Eihän se sama moottori tarkoita sitä, että tunnisteet olisi identtisiä vaan sillä tietysti tarkoitetaan koodia mikä sitä tutkaa pyörittää.

        Lienet itse pudonnut kehityksen kelkasta kun kuvittelet F-securea raskaaksi. Ilmeisesti käytät 2007 versiota joka ON raskas ja koneessa jossa puoli gigaa muistia tms. Nykykoneissa muistimäärä lähtee kahdesta gigasta.

        Kasperskyä en ole käyttänyt mutta nettisivut näytti puhuvan lontoota. Jos softa on myös lontoonkielinen niin ei sitä oikein ensisijaisesti viitsi suositella.

        Itse sitten olen ennemminkin edelläkävijä. Yleensä jengi seuraa minua pari vuotta jäljessä asioissa. Esimerkiksi itse aloin käyttää Firefoxia jostain 0.8 versiota lähtien ja siinä vaiheessa muut alkoi päivittää selaimia minä olin jo vaihtanut käyttiksen nykyaikaisemmaksi. Kun noita teräväpiirtovideoita tulee striimattua niin varmaan kestää ainaki pari vuotta siinäkin, että jengi tajuaa että löytyy sitä muutakin kuin youtube.

        Kasperskystä tuli vasta 2009 versio joka selvästi kevyempi kuin tammikuussa testattu 7 versio.Tähän mennessä koneellani on ollut käytössä seuraavat ohjelmat ,Norman,Sonera tietoturva ,(F-Secure),Avast,Avira Antivir,Nod 32,Kaspersky 7 ja 8(nyt käytössä,Norton,AGV sekä lukematon määrä erillaisia palomuureja joten kaikki ei perustu mutu tuntumaan,mitä Englannin kieleen tulee Kasperkyssä keskinkertaisella koulu englannilla pärjää hyvin, ohjelma on hyvin selvä ja helposti hallittavissa,tämä ei voi olla peruste ohjelman hylkäämiseen.


      • Freightliner kirjoitti:

        Kasperskystä tuli vasta 2009 versio joka selvästi kevyempi kuin tammikuussa testattu 7 versio.Tähän mennessä koneellani on ollut käytössä seuraavat ohjelmat ,Norman,Sonera tietoturva ,(F-Secure),Avast,Avira Antivir,Nod 32,Kaspersky 7 ja 8(nyt käytössä,Norton,AGV sekä lukematon määrä erillaisia palomuureja joten kaikki ei perustu mutu tuntumaan,mitä Englannin kieleen tulee Kasperkyssä keskinkertaisella koulu englannilla pärjää hyvin, ohjelma on hyvin selvä ja helposti hallittavissa,tämä ei voi olla peruste ohjelman hylkäämiseen.

        Itseasiassa kyllä se lontoon kieli on monelle käyttäjälle haitta koska äidinkieli on yleensä. Etenkin sitten jos kieltä ei osaa, se on todella iso haitta.

        Jos tarjolla on kilpaileva jokseenkin tasavertainen tuote samassa hintaluokassa mikä puhuu äidinkieltä, tuo on ihan hyvä peruste ohjelman hylkäämiseksi.

        Itse sitten käytän periaatesyistä runsaasti suomenkielisiä ohjelmistoja tai sellaisia, joihin saa tarvittaessa suomenkielistä ohjeistusta kun näitä pitää välillä olla asentamassa ja opastamassa. Se on täällä päin maailmaa varsin tärkeää monille.


      • M-Kar kirjoitti:

        Tietokone -lehti kuitenkin testasi näitä tammikuussa ja F-secure tuli Symantecin jälkeen toiseksi suorituskyvyssä.

        http://www.tietokone.fi/lukusali/artikkelit/2008tk01/tietoturvavertailu.htm

        F-securessa ei muuta raskasta ole kuin se kiintolevyskannaus mutta sitäpä ei tarvitsekkaan pitää päällä. Tuosta Kasperskyn moottorin käytöstä en tiennyt, mutta Kaspersky kyllä oli testissä raskaampi tuote. Ja vaikka moottori olisikin sama, voi siellä helposti olla erojakin tunnisteissa. Eihän se sama moottori tarkoita sitä, että tunnisteet olisi identtisiä vaan sillä tietysti tarkoitetaan koodia mikä sitä tutkaa pyörittää.

        Lienet itse pudonnut kehityksen kelkasta kun kuvittelet F-securea raskaaksi. Ilmeisesti käytät 2007 versiota joka ON raskas ja koneessa jossa puoli gigaa muistia tms. Nykykoneissa muistimäärä lähtee kahdesta gigasta.

        Kasperskyä en ole käyttänyt mutta nettisivut näytti puhuvan lontoota. Jos softa on myös lontoonkielinen niin ei sitä oikein ensisijaisesti viitsi suositella.

        Itse sitten olen ennemminkin edelläkävijä. Yleensä jengi seuraa minua pari vuotta jäljessä asioissa. Esimerkiksi itse aloin käyttää Firefoxia jostain 0.8 versiota lähtien ja siinä vaiheessa muut alkoi päivittää selaimia minä olin jo vaihtanut käyttiksen nykyaikaisemmaksi. Kun noita teräväpiirtovideoita tulee striimattua niin varmaan kestää ainaki pari vuotta siinäkin, että jengi tajuaa että löytyy sitä muutakin kuin youtube.

        Tietokone-lehden TESTI :DDDDDDD

        Salli mun nauraa :D

        Ja m-karin "tietotaitoon" ennen ainakin sökeröllä oli samat tunnisteet kuin kasperskylla, ja luulisi tuommoisen gurun tietävän että sökerö ostaa palveluja, Kasperskylta, Lavasoftilta, Normannilta :O


      • ...
        M-Kar kirjoitti:

        Itseasiassa kyllä se lontoon kieli on monelle käyttäjälle haitta koska äidinkieli on yleensä. Etenkin sitten jos kieltä ei osaa, se on todella iso haitta.

        Jos tarjolla on kilpaileva jokseenkin tasavertainen tuote samassa hintaluokassa mikä puhuu äidinkieltä, tuo on ihan hyvä peruste ohjelman hylkäämiseksi.

        Itse sitten käytän periaatesyistä runsaasti suomenkielisiä ohjelmistoja tai sellaisia, joihin saa tarvittaessa suomenkielistä ohjeistusta kun näitä pitää välillä olla asentamassa ja opastamassa. Se on täällä päin maailmaa varsin tärkeää monille.

        itse asiassa f-secure tunnistaa MSN pöpöstä osan jonka se uudelleennimeää. Se ei osaa poistaa sitä kokonaan.
        Ja se ON tehosyöppö, jota kaupitellaan minkälaiseen koneeseen hyvänsä, tietämättömille käyttäjille, ja vielä suomen kielellä..

        Suosittelen lämpimästi pitämään virustorjunnan koneella (ilmaisista löytyy esim Avast! Suomeksi), vaikka käyttäjä omasta mielestään hallitsisikin tietotekniikkaa.


      • sitä ottais

        ilmatteekskaan sitä F-sucurea, saatikka sitten että maksais siit. Vie tehoja turhaan.


      • f-sucuresta
        sitä ottais kirjoitti:

        ilmatteekskaan sitä F-sucurea, saatikka sitten että maksais siit. Vie tehoja turhaan.

        jo olikin kommenttia, nyt vasta huomasin, no mun kommentti oli sitten vaan vahvistus..


      • voi olla

        ok koneita, mutta en välttämättä neuvois noin kalliita koneita ostamaan, halvemmallakin saa riittävän hyviä..


    • petezz

      # Socket AM2(940)
      # Prosessori: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 5200
      # Piirisarja: AMD M690G
      # Model F690GVM
      # Koneen muistia voi päivittää 8Gt MAX
      # Kellotaajuus: 2700 MHz
      # Muisti: Kingston Hyperx 2 x 1gb 800mhz
      # Kiintolevy: 320gb 7200rpm SATA-II kiintolevy
      # Näytönohjain: Radeon HD 3870 512MB takuu 3 vuotta!
      # Virtalähde: Laadukas LC-Powerin 550W
      # DVD-RW kirjoittava DVD -asema
      # NZXT:n Sentry Fan Controll
      # Sonata III
      # 18-1 muistikortinlukija
      # Windows vista premium

      hinta 500 myös erikseen löytyy 22"littee näyttö ?
      ja logitech g15 pelinäppäimistö ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1406
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1170
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1032
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      39
      920
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      776
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      757
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe