Juhannukseksi uuden vastan, vai kylvetkö entisellä.:)))
Vastaukset 28
- Otto-Vaan
Niin en ainakaan riippakoivusta.:)
- Sinimarjanen
Eikö tuo liene sama, koivu kuin koivu, kuhan
vain lehdet pysyvät.:) - "pitää olla vasta
Sinimarjanen kirjoitti:
Eikö tuo liene sama, koivu kuin koivu, kuhan
vain lehdet pysyvät.:)tehtynä tietystä koivulaadusta, koska se vaikuttaa mieskuntoon sanoi ukko akalle...juu, ja sinä oot ottanu vastan tuosta riippakoivusta, sanoi eukko...
- Sinimarjanen
"pitää olla vasta kirjoitti:
tehtynä tietystä koivulaadusta, koska se vaikuttaa mieskuntoon sanoi ukko akalle...juu, ja sinä oot ottanu vastan tuosta riippakoivusta, sanoi eukko...
tietysti pitänyt arvata, että kompahan siihen
liittyy. En ole kuullut tuota vitsiä aijemmin.:)
- Pirre*
käydä taittamassa, ilman muuta.
Huomenta vain taas. :)- Sinimarjanen
tehtyä vasta ilman muuta, jos pääsen vain
lähtemään. Täällä en siitä vastasta välitä,
pitäisi jo niin moneen kertaan huuhtoa, että
lehdet irtoaa jo ihan siitä.:)
Sotkee vaan saunaa...
- Sinimarjanen
Mökillä on kaikki paljon helpompaa, tuo siivoominenkin ja kun on
monta kylpijää, samantien voi siivota vähän enemmän.:)
- Heikunkeikku
..sinullekin :)
Ei, en tänä juhannuksena tee vastaa, vastaan.
Yleensä AINA olen ollut juhannuksena saaressa. Lapsesta asti.
Tänä juhannuksena en mene saareen, vaan lupauduin hyvälle ystävälle, että vietetään se täällä kaupungissa.
Lupasivat sateista ja koleaa juhannusta, että senkin puoleen ei haittaa, vaikka tämän juhannuksen pysyn kaupungissa.
Sekin syynä, että ajattelin "antaa" vanhimman pojan perheen viettää siellä omin nokkinensa juhannusta. He kun eivät ole saaneet lomailla ollenkaan, kun kaikki aika menee talon rakentamisen kanssa ja pikku-pikku suloinen vähän yli kuukauden ikäinen vauvakin on teettänyt omat hommansa.- Sinimarjanen
mahtuvat ne juhannukset, jotka olen täällä
pääkaupunkisedulla ollut 41 vuoden aikana.
Nyt ei suuremmin fiiliksiä ole ollut,tuntuu
aivan uskomattomalta, että on juhannus,
kun en ole mökillä tänä kesänä käynyt,
mutta jospa ne vielä tästä fiilikset löytyvät,
kun selviää vielä huomisesta "urakasta".:)
- "Kauris"
Aattona aion käydä vastan tekaisemassa ja rauduskoivusta, niin ei lehdet karise kesken löylyjen. Niin se panta vastaan tehdään hieskoivusta. Harmi vain että pitää käydä juhannussaunassa yksin, ikäluokkani naiset tulleet kovin nirsoiksi miesten suhteen, että tälläinen vapaa, suht raitis, siivo kaljamahaton mies ei enää kelpaa seuraksi. Luulisin täyttäväni miehen tehtävän naiselle niin saunan lauteilla, kuin jälkeen lonkeroa/ valkoviiniä aattoiltana yhdessä nauttien. Mutta minkäs teet kun ei niin ei !
- Heikunkeikku
..vähä sama jutskari täällä.
Mutta olisko sulla syynä, että mökilläs yksikses vastoja värkkäät, kun voisit mennä vähän "tyrkylle" näyttämään kaljamahatonta itteäs :)
Minäkin oon nyt ottanut ystävien neuvoista opiksi ja alkanut piiiitkästä aikaa kulkemaan tansseissa ja muissa riennoissa.
Eiköhän se 10 vuoden sisällä löydy mukava kaveri. - Sinimarjanen
tuntuu luonnistuvan.:)
Minusta kyllä tuntuu, että taitaa olla ihan
tunkua tulijoista, jotenkin vain tuli sellainen
tunne.:)
vasta taitetuista koivunoksista ;D
- Sinimarjanen
ennen kaikkea juhannukseen kuuluu.
Tuoksua ainakin saunaan ja ihokin tuoksuu
kivalle kylpemisen jälkeen.:)
- minä ne
vihdat taitoin. Ensin mennään saunaan, sitten vasta syödään. Op
- Sinimarjanen
nälkä jo aijemmin.:))
- nuolase
Sinimarjanen kirjoitti:
nälkä jo aijemmin.:))
ennen kuin tipahtaa, vaikka nykyään se kuuluu, että nuolase ennenkuin tipahtaa. Op
itseäni vitsalla hakata kun en ole mitään pahaakaan tehnyt;)
Mutta mikäs on mennessä puhtaaseen juhannussaunaan (ilman vastaa) kun sain tänään ylitettyä saunanpesukynnyksen. Eipähän tarvi keräillä niitä vastanlehtiä. Oikeesti, en ole oikein koskaan päässyt jyvälle sen vihtomisen viehätyksestä.- Sinimarjanen
talviseen aikaan vastalla kylve. Juhannuksena
ja loman aikana. Jotenkin se kuuluu minusta
tuohon juhannukseen ja suomen suveen, savu- tai
puusaunaan.:)
- Wenla-G
on saatava uusi vihta.
Sen tuoksu täyttää saunan, ja vaikken mikään himosaunaaja olekaan, niin ainakin kerran vuodessa pitää ruppi vihtoa. Jopas on hyvä olo jälkeenpäin, ja pintaverenkierto virtaa.- Sinimarjanen
minullakin on, että se kuuluu perinteisesti
siihen juhannukseen. Saa nähdä saako sen
talviturkin nyt heitettyä juhannuksen aikana.
Vai jääkö vieläkin myöhemmäksi.:)
- jartsev
Erityisesti juuri Juhannukseksi vaikka en mä vanhoja vastoja käytä jos ja kun? Vitsi sinulta varmaan:) Hyvää Juhannusta! Minä yritän mökillä pitää rauhallista Jussin päivää, ei mitään muita aikomuksia.
- Sinimarjanen
Kaipa ne lehdet jo niissä oksissa pysyvät.
Ainakin sen verran että tuoksu saunaan tulee.
Tarkoitus on lähteä mökille, jos vain suinkin
mahdollista. Illalla sitten myöhemmin. Töissä
menee pidempään, vaikka onkin juhannus alkamassa.
Mitä sinulle muuten kuuluu, eipä ole aikoihin
kuulunut sinusta? - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Kaipa ne lehdet jo niissä oksissa pysyvät.
Ainakin sen verran että tuoksu saunaan tulee.
Tarkoitus on lähteä mökille, jos vain suinkin
mahdollista. Illalla sitten myöhemmin. Töissä
menee pidempään, vaikka onkin juhannus alkamassa.
Mitä sinulle muuten kuuluu, eipä ole aikoihin
kuulunut sinusta?Minulla on töissä niin rasittava nyt ollut, väsyttänyt, aivan hyvään paikkaan tuo juhannus tulee. Saapi vähän ottaa rauhallisesti, oleilla vain ja saunoa. Kaikkea sellaista tavallista mökillä.
Sinäkin aiot mökille, sepä kivaa! Ajatuksissani olet sitten uuden vastan kanssa:) Onhan ne koivut vielä ehkä vähän liian nuoria, mutta saahan niistä lehtiäkin lähteä, se kuuluu asiaan vastalla kylvettäessä. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Minulla on töissä niin rasittava nyt ollut, väsyttänyt, aivan hyvään paikkaan tuo juhannus tulee. Saapi vähän ottaa rauhallisesti, oleilla vain ja saunoa. Kaikkea sellaista tavallista mökillä.
Sinäkin aiot mökille, sepä kivaa! Ajatuksissani olet sitten uuden vastan kanssa:) Onhan ne koivut vielä ehkä vähän liian nuoria, mutta saahan niistä lehtiäkin lähteä, se kuuluu asiaan vastalla kylvettäessä.Töissäkään ei koskaan aikaisemmin ole ollut
tälläistä hirveetä härdelliä, vaikka kiirettä
onkin ollut..
Mökille olisi pitkästä aikaa kivaa mennä.
Tulisi ainakin ulkoiltua ja muutenkin kesän valoisin aika..,
toivottavasti hyvät säätkin..
Lehtiähän niistä oksista aina lähtee, mutta on
se jotenkin niin ihana uusi vasta, hyvä tuoksu:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Töissäkään ei koskaan aikaisemmin ole ollut
tälläistä hirveetä härdelliä, vaikka kiirettä
onkin ollut..
Mökille olisi pitkästä aikaa kivaa mennä.
Tulisi ainakin ulkoiltua ja muutenkin kesän valoisin aika..,
toivottavasti hyvät säätkin..
Lehtiähän niistä oksista aina lähtee, mutta on
se jotenkin niin ihana uusi vasta, hyvä tuoksu:)Taitaa joka puolella työelämässä olla, joku hulluus iskenyt;) Mutta jospa kesä olisi se ihana Suomen kesä parhaimmillaan, mitä se vain voi olla, toivotaan ainakin.
Pitää lähteä nukkumaan, huomenna taas sinne töihin, niin varmaan sinäkin. Kivaa oli vaihtaa muutama sana, kaipasin kovasti. Hyvää yötä sinulle, hyvää mieltä ja kauniita unia! Pieni unilaulu sinulle:
" Ol kaunis kesä ilta, kun laaksossa kävelin, siel kohtasin mä neidon, jot aina muistelen. Siel kohtasin mä neidon, jot aina muistelen. Hän kanteloa soitti ja laulun lauleli, se tunteheni voitti ja heltyi syömmeni,..." - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Taitaa joka puolella työelämässä olla, joku hulluus iskenyt;) Mutta jospa kesä olisi se ihana Suomen kesä parhaimmillaan, mitä se vain voi olla, toivotaan ainakin.
Pitää lähteä nukkumaan, huomenna taas sinne töihin, niin varmaan sinäkin. Kivaa oli vaihtaa muutama sana, kaipasin kovasti. Hyvää yötä sinulle, hyvää mieltä ja kauniita unia! Pieni unilaulu sinulle:
" Ol kaunis kesä ilta, kun laaksossa kävelin, siel kohtasin mä neidon, jot aina muistelen. Siel kohtasin mä neidon, jot aina muistelen. Hän kanteloa soitti ja laulun lauleli, se tunteheni voitti ja heltyi syömmeni,..."Ajankohtaankin hyvin sopiva ja kaunis laulu.:)
Kuin myös, oli kiva kuulla sinusta.
Oikein rentouttavaa Juhannuksen aikaa Sinulle!
Hyvää Yötä! ja Kauniita Unia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.389969- 102885
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei242789- 82716
- 72698
- 71671
- 50645
- 36630
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 43601