Ikkunanpuiteet sisäpuolella

...

Asun omassa kerrostaloasunnossa. Asunnossa on tummanruskeat ikkunanpuiteet sisäpuolella ja eriväriset ulkopuolella. Saako niitä maalata sisäpuolelta vai pitääkö lupaa kysyä erikseen? Ulkopuolelle ei kuitenkaan näy, minkä väriset ne sisältä ovat, joten ei ainakaan sotke talon ulkonäköä...

8

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieluiten

      haluaisin maalata.

    • lupa isännöitsijältä, et ainakaan menetä mitään.

      Ja toiseksi, muista myös, jos teet sutta ja sekundaa, taloyhtiö korjaa jälkesi muuton jälkeen.
      Lasku tulee jälkikäteen.

      • asuu

        omassa asunnossa, niin eihän se kenellekään kuulu minkälaista jälkeä tekee.


      • asuu kirjoitti:

        omassa asunnossa, niin eihän se kenellekään kuulu minkälaista jälkeä tekee.

        omassa saa käsityksen mukaan tehdä mitä haluaa, paitsi hajoittaa kantavia seiniä.
        Tai tehdä väliovea naapuriin, vaikka omistaisi viereisen huoneiston.


    • Irrota kaikki helat, käytä öljymaalia!
      Ensiksi pohjamaalia (Jehu) kauttaaltaan jonka jälkeen Maalarin valkolakkaa ohennettuna, sävy F157. Vielä toinen kerros Maalarin vakolakkaa ohennettuna.

      • Maalimasa

        F157 on Tikkurilan vanhentuneen värikartan mukainen maalarinvalkoinen.
        Maalarinvalkoinen on vihoviimeinen, köyhän ja ankean näköinen sävy.

        Käytä siis jotain valoisampaa väriä!
        Ikkunatehtaiden vakiovalkoinen on RAL 9010.


    • värit(maalit)

      ovat alkydi maaleja (eivät öljy...)
      Ohje oli muuten hyvä...(sävy pitäis olla puhdas valkoinen kiiltävä tai puolikiiltävä)

    • mutta kysy silti isännöitsi...

      Voisit nyt kuitenkin olla yhteydessä isännöitsijään.
      Asukas on vastuussa ikkunan sisäpuolen kunnossapidosta, joten toki saat pokat maalata.
      Tapana on myös ollut, että värisavyn saa valita itse, kunhan se ei näy ulospäin.
      70-luvulla rakennettiin kerrostaloja, joissa ikkunat olivat (taloittain) vihreät, punaiset tai keltaiset, taisi olla sinistäkin. Kaikkien sisustussilmään eivät myöhempinä vuosikymmeninä esim. oranssinpunaiset ikkunat sopineet, joten yhtiössä päätettiin, että sisäpuolen (ja välistä) puuosat sai maalata itse valkoisiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      925
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      670
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      41
      648
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      88
      577
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe