Ikkunanpuiteet sisäpuolella

...

Asun omassa kerrostaloasunnossa. Asunnossa on tummanruskeat ikkunanpuiteet sisäpuolella ja eriväriset ulkopuolella. Saako niitä maalata sisäpuolelta vai pitääkö lupaa kysyä erikseen? Ulkopuolelle ei kuitenkaan näy, minkä väriset ne sisältä ovat, joten ei ainakaan sotke talon ulkonäköä...

8

1004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieluiten

      haluaisin maalata.

    • lupa isännöitsijältä, et ainakaan menetä mitään.

      Ja toiseksi, muista myös, jos teet sutta ja sekundaa, taloyhtiö korjaa jälkesi muuton jälkeen.
      Lasku tulee jälkikäteen.

      • asuu

        omassa asunnossa, niin eihän se kenellekään kuulu minkälaista jälkeä tekee.


      • asuu kirjoitti:

        omassa asunnossa, niin eihän se kenellekään kuulu minkälaista jälkeä tekee.

        omassa saa käsityksen mukaan tehdä mitä haluaa, paitsi hajoittaa kantavia seiniä.
        Tai tehdä väliovea naapuriin, vaikka omistaisi viereisen huoneiston.


    • Irrota kaikki helat, käytä öljymaalia!
      Ensiksi pohjamaalia (Jehu) kauttaaltaan jonka jälkeen Maalarin valkolakkaa ohennettuna, sävy F157. Vielä toinen kerros Maalarin vakolakkaa ohennettuna.

      • Maalimasa

        F157 on Tikkurilan vanhentuneen värikartan mukainen maalarinvalkoinen.
        Maalarinvalkoinen on vihoviimeinen, köyhän ja ankean näköinen sävy.

        Käytä siis jotain valoisampaa väriä!
        Ikkunatehtaiden vakiovalkoinen on RAL 9010.


    • värit(maalit)

      ovat alkydi maaleja (eivät öljy...)
      Ohje oli muuten hyvä...(sävy pitäis olla puhdas valkoinen kiiltävä tai puolikiiltävä)

    • mutta kysy silti isännöitsi...

      Voisit nyt kuitenkin olla yhteydessä isännöitsijään.
      Asukas on vastuussa ikkunan sisäpuolen kunnossapidosta, joten toki saat pokat maalata.
      Tapana on myös ollut, että värisavyn saa valita itse, kunhan se ei näy ulospäin.
      70-luvulla rakennettiin kerrostaloja, joissa ikkunat olivat (taloittain) vihreät, punaiset tai keltaiset, taisi olla sinistäkin. Kaikkien sisustussilmään eivät myöhempinä vuosikymmeninä esim. oranssinpunaiset ikkunat sopineet, joten yhtiössä päätettiin, että sisäpuolen (ja välistä) puuosat sai maalata itse valkoisiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4584
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      27
      2856
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      93
      1945
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1885
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1815
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1703
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1613
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1292
    Aihe