Asun omassa kerrostaloasunnossa. Asunnossa on tummanruskeat ikkunanpuiteet sisäpuolella ja eriväriset ulkopuolella. Saako niitä maalata sisäpuolelta vai pitääkö lupaa kysyä erikseen? Ulkopuolelle ei kuitenkaan näy, minkä väriset ne sisältä ovat, joten ei ainakaan sotke talon ulkonäköä...
Ikkunanpuiteet sisäpuolella
8
1058
Vastaukset
- mieluiten
haluaisin maalata.
lupa isännöitsijältä, et ainakaan menetä mitään.
Ja toiseksi, muista myös, jos teet sutta ja sekundaa, taloyhtiö korjaa jälkesi muuton jälkeen.
Lasku tulee jälkikäteen.- asuu
omassa asunnossa, niin eihän se kenellekään kuulu minkälaista jälkeä tekee.
asuu kirjoitti:
omassa asunnossa, niin eihän se kenellekään kuulu minkälaista jälkeä tekee.
omassa saa käsityksen mukaan tehdä mitä haluaa, paitsi hajoittaa kantavia seiniä.
Tai tehdä väliovea naapuriin, vaikka omistaisi viereisen huoneiston.
Irrota kaikki helat, käytä öljymaalia!
Ensiksi pohjamaalia (Jehu) kauttaaltaan jonka jälkeen Maalarin valkolakkaa ohennettuna, sävy F157. Vielä toinen kerros Maalarin vakolakkaa ohennettuna.- Maalimasa
F157 on Tikkurilan vanhentuneen värikartan mukainen maalarinvalkoinen.
Maalarinvalkoinen on vihoviimeinen, köyhän ja ankean näköinen sävy.
Käytä siis jotain valoisampaa väriä!
Ikkunatehtaiden vakiovalkoinen on RAL 9010.
- värit(maalit)
ovat alkydi maaleja (eivät öljy...)
Ohje oli muuten hyvä...(sävy pitäis olla puhdas valkoinen kiiltävä tai puolikiiltävä) - mutta kysy silti isännöitsi...
Voisit nyt kuitenkin olla yhteydessä isännöitsijään.
Asukas on vastuussa ikkunan sisäpuolen kunnossapidosta, joten toki saat pokat maalata.
Tapana on myös ollut, että värisavyn saa valita itse, kunhan se ei näy ulospäin.
70-luvulla rakennettiin kerrostaloja, joissa ikkunat olivat (taloittain) vihreät, punaiset tai keltaiset, taisi olla sinistäkin. Kaikkien sisustussilmään eivät myöhempinä vuosikymmeninä esim. oranssinpunaiset ikkunat sopineet, joten yhtiössä päätettiin, että sisäpuolen (ja välistä) puuosat sai maalata itse valkoisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62925
- 119714
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81705Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm52670- 41648
- 88577
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111553- 38492
- 41481
- 72473