Positiiviset palautteet?

Täällä puidan aina haukuista, negatiivisista palautteista ja siitä että kaikki on helvetin huonosti.
Eikö kukaan saa positiivista palautetta tavalla tai toisella asiakaskohteista?

29

2278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivista

      Olen saanut positiivista palautetta asiakkailta, huomattaviakin sanoja! Ehkäpä vielä enemmän kuin negatiivista. Ei tätä hommaa kai muuten jaksaisikaan tehdä. Kummasti se auttaa jaksamaan, kun välillä kuulee, kuinka hyvin olen työssäni onnistunut.

      Rassaa rajusti vain palkan kehnous, ei aina jaksa iloita mukavista huomionosoituksistakaan!

      • Ollessani sairaalassa

        töissä lähes päivittäin niin hoitajilta kuin potilailtakin. Pomolta ei kyllä koskaan herunut kiitosta ;D Tosin ei se tiennyt mitä edes teen siellä kun kävi 30 sekuntia vierailulla kerran päivässä.


    • mansikka8

      Asiakaskohteista on tullu valilla positiivista palautetta. Kaveri oli toissa yhes kohteessa ja sano, etta ne on tykanny et ma oon kayny siel siivoo. Ovat valilla kopa odottaneet et millon tuun. Eika se ollu siel kohtees sanonu, etta me tunnetaan toisemme vuosien takaa.

      Osa on jopa baarissa tarjoillu drinkkeja, ja ihan vaan sen takia, etta olen kuulemma ollu ainoo joka on sanonu huomenta.

      Osa taas kertoo kuinka he arvostaa siivoojia. Huomeilmassa ei oo niin paljon polya tai tauteja lisaavia hiukkasia, kun saannollisesti kaydaan siivoo ja siivotaan hyvin eika juoksemalla.

      Niin ja osa on kyselly, etta missa ma nykyaan oon ku en oo heilla nakyny...ja millon tuun heille siivoo. Sano siina sit palveluohjaajan kuullen, etta ma otin lopputilin tasta firmasta ja siirryin kilpailevalle. :)

      • kysäisen...

        Miksi ä-pilkut puuttuvat joidenkin kirjoittajien viesteistä? Olisi huomattavasti helpompaa lukea kun ne olisivat tekstissä? ;)


      • yhteys tai standardi
        kysäisen... kirjoitti:

        Miksi ä-pilkut puuttuvat joidenkin kirjoittajien viesteistä? Olisi huomattavasti helpompaa lukea kun ne olisivat tekstissä? ;)

        ne ei tuu, vaikka näkys näytöllä.


      • tulee.....
        yhteys tai standardi kirjoitti:

        ne ei tuu, vaikka näkys näytöllä.

        eihän tätä työtä jaksaisi, jos aina vaan tulisi paskaa niskaan:) omilta esimiehiltä ei kylläkään tule positiivista palautetta, lähin siihen suuntaan viittaava on ollut: "tään kuun tulos oli positiivinen.." Kohteessa on tosi mukava ja joustava henkilökunta ja heidän ansiostaan olen enää nykyisessä työssäni (SOL....)Oli mukava tulla sairasloman jälkeen töihin kun olivat ihan oikeasti kaivanneet:)

        Myös asiakkailta on tullut silloin tällöin positiivista palautetta, parhaiten on jäänyt mieleen erään asiakkaan viesti: Oli ollut hänen mielestään siistein hotellihuone missä on ikinä ollut ja kertoi asuvansa hotelleissa työnsä takia hyvinkin paljon.


    • siivooja kans

      saanut ikinä nykyisessä paikassani haukkuja, nolottaa kun aina kehutaan vaikka teen työni ihan tavallisesti.
      Olenkin sitä mieltä että kehuvat kun eivät paremmasta tiedä :)

    • Anelma

      Mun kohteessa ei tuu palautetta jos ovat tyytyväisiä. Virheistä sanotaan jos on aihetta.

    • nähdä vaivaa

      Kyllä saa. Toimin esimiehenä uudella alueella ja olen saanut taannoin neljän siivoojan kohteesta asiakkaalta erinomaista palautetta saatuani kohteen asiat kuntoon. Toisestakin isohkosta kohteesta tuli kiitettävää palautetta, kun jaksoimme tehdä laatukierroksia ja palaveerata siivoojien kanssa. Kaikki olen välittänyt myös eteenpäin heille joille kiitokset kuuluvat.

      • rahaakin

        kun niin reippaasti hoidit asiat kuntoon. Nimenomaan sinä, eivät työntekijät!!!


      • tiedon väärtti
        rahaakin kirjoitti:

        kun niin reippaasti hoidit asiat kuntoon. Nimenomaan sinä, eivät työntekijät!!!

        Palkkani sain, mutta en ylimääräistä, kuten halusit piikitellä.
        Työntekijöille tarjosimme kakkukahvit.


    • Tätä minä mietinkin, että positiivisuuttakin löytyy siivousalalta.
      Jos tämän palstan muita keskusteluja lukee voisi päätellä, että siivousalalla kaikki on paskaa, kukaan ei saa koskaan palkkojaan takaisin ja kaikkia aina moititaan aivan kaikesta mitä ikinä tekevätkin siivotessa.

      Juttu on kuitenkin niin, että asiakkaita kuin siivoojia on aivan helvetisti. Yksi asiakas kokee yhden siivoojan hyväksi, toisen huonoksi vaikka ne tekisivät samaa työtä. Toisessa kohteessa siivoojien arvostus voi vaithua, se mikä oli yhdessä kohteessa hyvä onkin nyt huono, ja se yhden kohteen huono onkin nyt hyvä.
      Meidän siivoustyönohjaaja puhuu työpsykologiasta, se on juuri tätä. Toki on huonoja ja hyviä siivoojia siitä ei päästä mihinkään. Eikä varmasti päästä siitäkään, että suurin osa hyvistäkin siivoojista on joskus ollut huonoja sekä epäpäteviä aloittelijoita.
      Itsekin olin muutama vuosi sitten se joka sai jatkuvasti valituksia kohteesta kuin kohteesta. Vähitellen taitojen ja asiakaspalvelun kautta tilanne muuttuu, toki jotkut pitävät huonona siivoojana, jotkut jopa kehuvat.
      Itse en osaa pitää itseäni hyvänä siivoojana. Mä olen pölylle melko sokea, en juurikaan osaa tai ehdi panostamaan kohteeseen kuten pitäisi. Yleensä työpöydät jäävät putsaamatta, joskus jätän lattian siivoamatta koska katson silmämääräisesti että menee toi yhden päivän jne.
      Mä en todellakaan ole hyvä siivooja, mä olen ahkera siivooja joka tekee paljon nopeasti keskinkertaisella jäljellä.

      • hyvin poikkeuksellisessa

        firmassa töissä.


      • hyvin poikkeuksellisessa kirjoitti:

        firmassa töissä.

        Tuskimpa, esimiehiltä tulee kokoajan paskaa. Matkoista, joista on tähän asti saanut km-korvaukest ja siirtymäajan korvaukset ei enää saa.
        Esimiehiltä ei koskaan tule positiivistapalautetta, negatiivista saattaa tulla joskus jos se ylittää ns. uutiskynnyksen.
        Kaiken positiivisen palautteen mä saan asiakaskohteiden työntekijöiltä, joko sanallisena tai positiivisena asenteena.
        Joten mulla on jo nyt jatkuva tarkkailu kilpailevien siivousyritysten suhteen. Eräät ei niin suuret, mutta valtakunnalliset siivousfirmat kiinnostavat tällä hetkellä. Pienenä firmoina heillä on tarve kasvaa ja panostaa työntekijöihin tarjoamalla esimerkiksi yrityksen sisäistä koulutusta. Toisaalta ovat kooltaan sellaisia, ettei yhden asiakkaan menetys tunnu liiaksi. Saa nähdä toimiiko tämä teoria.
        Ilmeistä sekä käytöksistä on hiton hyvä päätellä, onko asiakas tyytyväinen vai ei.
        Varsinkin jos kohteen työntekijöiden kanssa asiat sujuvat ja teet työsi hyvin, siivoojalla on yllättävän suuri vapaus puuhata asiat haluamallaan tavalla haluamassaa järjestyksessä. Joskus voidaan tulla mainitsemaan jos jokin homma on unohtunut, se hoidetaan heti kuntoon niin asiakas on taas tyytyväinen ja hommat sujuvat.
        Niin se vaan on, että siivoojan oma(kin) asenne heijastuu asiakkaista takaisin, jos siivooja on motivoitunut ja tekee työt hyvin sekä on asiallisen positiivinen asiakkaalle asiakas on tätä takaisin. Tosin jokainen asiakas on persoonansa ja asiakkaat ovat erilaisia, mutta hekin ovat vain ihmisiä. Ihmiset ovat erilaisia, jotkut ovat jo periaatteessa kriittisiä siivoojia kohtaan, jotkut taas avoimia ja positiivisia. Mutta silti sillä asenteella mitä siivooja itse on, on merkitystä aivan helvetisti. Itsekin olen ollut joissain kohteissa myrtsinä ja jälkeenpäin ajateltuna mokannut, niin niistä mokista ei pääse helposti eroon koskaan. Siivooja leimaantuu alkuvaiheessa melko helposti. Jos ensivaikutelma on asiakkaalle hyvä, sä olet hyvä siivooja, jos huono sä olet paska siivooja. Olen huomannut, että näitä asenteita on jälkeenpäin aika vaikea muuttaa. Ainakaan positiivisessa mielessä, eli huonon siivoojan imagosta on hyvin vaikea päästä irti, mutta hyvän siivoojan imago voi pudota nopeasti jos tekee jonkin virheen.


      • miessiivooja.

        "Mä en todellakaan ole hyvä siivooja, mä olen ahkera siivooja joka tekee paljon nopeasti keskinkertaisella jäljellä."

        Sama juttu. Ymmärtääksi säki teet kiertävän siivoojana erilaisissa kohteissa. Itsekin kiertävänä mm.lomatuurauksia teen. Joku kohde on tosi iso ja paljon sellaista mitä täytyy tehdä 5x viikossa vaikka on sellaisia 1x viikossa tilojakin. Silloin on pakko tehdä juuri kuten kirjoitat.Reippaasti, lyhyet tehokkaat tauot välissä pitäen, työ nopeasti keskinkertaisella laadulla jotta sen saa jos aloittaa vaikka kuudelta tai vähän aiemminkin, jotta työt saa tehdyksi ennen kahta. Koska ylimenevästä ajasta ne ei maksa ellei sitä ole erikseen sovittu. Vaikka saahan siitä plussaa jos on nk. työajanseuranta läpyskä kuten jossain firmoissa on.

        Itse tosin en ole oikein ajatellutkaan sitä olenko hyvä vai huono siivooja. Lähinnä yritän tehdä työni mahdollisimman hyvin, työajan puitteissa lailliset tauot pitäen. Jos ei halua tehdä omalla ajallaan on pakko jättää se tekemättä mitä ei ehdi tekemään työajan puitteissa, vaikka olis miten nopea tekijä.Enkä ole siitä hitaimmasta päästä. Tälläsessä hommassa kun joutuu hyppimään eri kohteissa usein on varsinkin uudessa paikassa, että kaikkea ihmeellistä voi tulla vastaan tyyliin jossain käsipaperi telineessä onkin joku lukko johon ei löydy avainta, kulkuavain ei sovikkaan kaikkien tilojen oviin jonne pitäis päästä, joutuu etsimään komeroa jossa säilytetään kangasrullia tms. juttuja jne.

        Joskus esim. palveluohjaaja tulee noin puoleks tunniksi juttelemaan ja haluaa kanssani käydä jotain papereita läpi nimenomaan taukotilassa niin lasken senkin työajaksi ja silloin ei välttämättä ehdi tekemään kaikkia töitä koska haluttiin setviä jotain papereita. Usein kyllä vihjaankin, että on paljon töitä joten voi kulkea perässä ja jutella jos on jotain, teen samalla töitäni.


      • tarkkana,
        Jari-75 kirjoitti:

        Tuskimpa, esimiehiltä tulee kokoajan paskaa. Matkoista, joista on tähän asti saanut km-korvaukest ja siirtymäajan korvaukset ei enää saa.
        Esimiehiltä ei koskaan tule positiivistapalautetta, negatiivista saattaa tulla joskus jos se ylittää ns. uutiskynnyksen.
        Kaiken positiivisen palautteen mä saan asiakaskohteiden työntekijöiltä, joko sanallisena tai positiivisena asenteena.
        Joten mulla on jo nyt jatkuva tarkkailu kilpailevien siivousyritysten suhteen. Eräät ei niin suuret, mutta valtakunnalliset siivousfirmat kiinnostavat tällä hetkellä. Pienenä firmoina heillä on tarve kasvaa ja panostaa työntekijöihin tarjoamalla esimerkiksi yrityksen sisäistä koulutusta. Toisaalta ovat kooltaan sellaisia, ettei yhden asiakkaan menetys tunnu liiaksi. Saa nähdä toimiiko tämä teoria.
        Ilmeistä sekä käytöksistä on hiton hyvä päätellä, onko asiakas tyytyväinen vai ei.
        Varsinkin jos kohteen työntekijöiden kanssa asiat sujuvat ja teet työsi hyvin, siivoojalla on yllättävän suuri vapaus puuhata asiat haluamallaan tavalla haluamassaa järjestyksessä. Joskus voidaan tulla mainitsemaan jos jokin homma on unohtunut, se hoidetaan heti kuntoon niin asiakas on taas tyytyväinen ja hommat sujuvat.
        Niin se vaan on, että siivoojan oma(kin) asenne heijastuu asiakkaista takaisin, jos siivooja on motivoitunut ja tekee työt hyvin sekä on asiallisen positiivinen asiakkaalle asiakas on tätä takaisin. Tosin jokainen asiakas on persoonansa ja asiakkaat ovat erilaisia, mutta hekin ovat vain ihmisiä. Ihmiset ovat erilaisia, jotkut ovat jo periaatteessa kriittisiä siivoojia kohtaan, jotkut taas avoimia ja positiivisia. Mutta silti sillä asenteella mitä siivooja itse on, on merkitystä aivan helvetisti. Itsekin olen ollut joissain kohteissa myrtsinä ja jälkeenpäin ajateltuna mokannut, niin niistä mokista ei pääse helposti eroon koskaan. Siivooja leimaantuu alkuvaiheessa melko helposti. Jos ensivaikutelma on asiakkaalle hyvä, sä olet hyvä siivooja, jos huono sä olet paska siivooja. Olen huomannut, että näitä asenteita on jälkeenpäin aika vaikea muuttaa. Ainakaan positiivisessa mielessä, eli huonon siivoojan imagosta on hyvin vaikea päästä irti, mutta hyvän siivoojan imago voi pudota nopeasti jos tekee jonkin virheen.

        jos meinaat firmaa vaihtaa. Miten sitä sanotaan, moni kakku päältä kaunis. Monikin firma markkinoi itseään hyvin fiksuna, on vaikka mitä kehittämistä, koulutusta ja etuja, vaan raaka todellisuus paljastuu pian sen jälkeen, kun kala on käynyt pyydykseen. Tietoja firmasta on syytä hankkia työntekijöiltä ja asiakkailta, varsinkin riitaisasti eronneilta/erotetuilta (kummassakin tapauksessa). Myös julkinen sektori kouluttaa työntekijöitään oppisopimuksella - siellä on tarvetta uudistuksille ja yksityisen sektorin kokemuksille, tosin kyllä jymähtyneisyyttäkin löytyy. kannattaa myös miettiä, minkä koulutuksen aloittaa. Jos on jo työkokemusta, ei kannata aloittaa laitoshuollon alkeista, joku siivousteknikko tai palveluohjaaja on järkevämpi vaihtoehto. Itse olen vuosien varrella ollut töissä useammassa firmassa ja voin allekirjoittaa monet kauhukuvaukset, joita tällä palstalla on näkynyt vaikken ole niitä kirjoittanutkaan. Samat systeemit näkyy jatkuvan vuodesta toiseen ja firmasta toiseen.


      • tarkkana, kirjoitti:

        jos meinaat firmaa vaihtaa. Miten sitä sanotaan, moni kakku päältä kaunis. Monikin firma markkinoi itseään hyvin fiksuna, on vaikka mitä kehittämistä, koulutusta ja etuja, vaan raaka todellisuus paljastuu pian sen jälkeen, kun kala on käynyt pyydykseen. Tietoja firmasta on syytä hankkia työntekijöiltä ja asiakkailta, varsinkin riitaisasti eronneilta/erotetuilta (kummassakin tapauksessa). Myös julkinen sektori kouluttaa työntekijöitään oppisopimuksella - siellä on tarvetta uudistuksille ja yksityisen sektorin kokemuksille, tosin kyllä jymähtyneisyyttäkin löytyy. kannattaa myös miettiä, minkä koulutuksen aloittaa. Jos on jo työkokemusta, ei kannata aloittaa laitoshuollon alkeista, joku siivousteknikko tai palveluohjaaja on järkevämpi vaihtoehto. Itse olen vuosien varrella ollut töissä useammassa firmassa ja voin allekirjoittaa monet kauhukuvaukset, joita tällä palstalla on näkynyt vaikken ole niitä kirjoittanutkaan. Samat systeemit näkyy jatkuvan vuodesta toiseen ja firmasta toiseen.

        Mulla itselläni on eräs tuttava, joka on tässä kyseisessä firmassa. Hänen mielestään firma hoitaa asiansa ja häneltä mä olen kuullutkin tästä, että työnantaja kouluttaa myös siivoojia eikä pelkästään palveluohjaajia tai siitä ylöspäin. Tämä firma mitä mietin on siis RTK. Mutu tuntumani on ainakin se, että nykyiselle työnantajalleni eli L&T:lle tulee paljon kohteita pikkufirmoilta ja ISS:ltä. Meiltä taas siirtyy kohteita pääasiassa RTK:lle.

        Mulla on siis tuttu RTK:lla ja hänen mielestään se on ihan ok firma, joskin palkat ovat TESsin mukaiset, kuten muuallakin. Joka tapauksessa pomoilla, yrityksen panostuksella työvoimaan ja työtovereilla on erittäin suuri merkitys työviihtyvyyteen.
        Tällä alalla on se etu, että jos yksi firma ei miellytä, toiseta firmasta löytyy varmasti yhtälailla työtä. Jos RTK ei miellytä, aina voin kokeilla ISS:siä, jotakin pienempää firmaa tai palata takaisin entiselle. Ainoa asia minkä mä menetän on lomaedut, tällä hetkellä lomaa tulee 2.5 päivää/työkuukausi ja lomarahat ovat täydet, firmaa vaihtaessa lomaraha pienenee ja lomaa tulee vain se 2 päivää/työkuukausi, muussa mielessä palkka yms. pysynee suht samassa.


      • miessiivooja. kirjoitti:

        "Mä en todellakaan ole hyvä siivooja, mä olen ahkera siivooja joka tekee paljon nopeasti keskinkertaisella jäljellä."

        Sama juttu. Ymmärtääksi säki teet kiertävän siivoojana erilaisissa kohteissa. Itsekin kiertävänä mm.lomatuurauksia teen. Joku kohde on tosi iso ja paljon sellaista mitä täytyy tehdä 5x viikossa vaikka on sellaisia 1x viikossa tilojakin. Silloin on pakko tehdä juuri kuten kirjoitat.Reippaasti, lyhyet tehokkaat tauot välissä pitäen, työ nopeasti keskinkertaisella laadulla jotta sen saa jos aloittaa vaikka kuudelta tai vähän aiemminkin, jotta työt saa tehdyksi ennen kahta. Koska ylimenevästä ajasta ne ei maksa ellei sitä ole erikseen sovittu. Vaikka saahan siitä plussaa jos on nk. työajanseuranta läpyskä kuten jossain firmoissa on.

        Itse tosin en ole oikein ajatellutkaan sitä olenko hyvä vai huono siivooja. Lähinnä yritän tehdä työni mahdollisimman hyvin, työajan puitteissa lailliset tauot pitäen. Jos ei halua tehdä omalla ajallaan on pakko jättää se tekemättä mitä ei ehdi tekemään työajan puitteissa, vaikka olis miten nopea tekijä.Enkä ole siitä hitaimmasta päästä. Tälläsessä hommassa kun joutuu hyppimään eri kohteissa usein on varsinkin uudessa paikassa, että kaikkea ihmeellistä voi tulla vastaan tyyliin jossain käsipaperi telineessä onkin joku lukko johon ei löydy avainta, kulkuavain ei sovikkaan kaikkien tilojen oviin jonne pitäis päästä, joutuu etsimään komeroa jossa säilytetään kangasrullia tms. juttuja jne.

        Joskus esim. palveluohjaaja tulee noin puoleks tunniksi juttelemaan ja haluaa kanssani käydä jotain papereita läpi nimenomaan taukotilassa niin lasken senkin työajaksi ja silloin ei välttämättä ehdi tekemään kaikkia töitä koska haluttiin setviä jotain papereita. Usein kyllä vihjaankin, että on paljon töitä joten voi kulkea perässä ja jutella jos on jotain, teen samalla töitäni.

        Minä olen aina pitänyt työtä itseään tärkeimpänä. Yleensä mä ehdin tekemään työt ajoissa, mutta jos jostain syystä tulee ylimääräistä työtä. Joko kuten edellä mainitsit, esimeis soittaa tai tulee juttelemaa tai jos kohteessa on normaalia likaisempaa mä lyön ylimääräiset tunnit tuntilappuun.
        Jos olen joutunut tekemään kohteessa oleelliessti aikaa vievää ylimääräistä työtä, olen ilmoittanut pomolle että tästä ylimenevästä ajasta kannattaa laskuttaa. Näin on tehty ainakin kerran.
        Nykyään minulla on neljä omaa kohdetta, joista yksi sijaitsee 40 kilometrin pässä kotoani. Vuosi sitten tein paljon tuuraustyötä, mutta se oli stressaavaa koska päivää ennen en tiennyt mitä työtä tulee olemaan. Töitä riitti aina, mutta aina oli pelkoa siitä onko huomenna ollenkaan työtä, joten haalin vähitellen omia kohteita.
        Työnä mä pidin enemmän tuuraamisesta. Oli mielenkiintoisempaa tehdä jatkuvasti erilaista työtä erilaisten kohteiden kanssa, kuin tehdä viikosta toiseen täsmälleen samaa työtä, samalla rutiinilla.
        Mutta omat kohteet tietävät varmoja työtunteja eli varmaa rahaa, joten rahan ja työn suhteen ei tarvitse stressata. Kahdesta pahasta se pienempi paha...


      • juttu Jari
        Jari-75 kirjoitti:

        Mulla itselläni on eräs tuttava, joka on tässä kyseisessä firmassa. Hänen mielestään firma hoitaa asiansa ja häneltä mä olen kuullutkin tästä, että työnantaja kouluttaa myös siivoojia eikä pelkästään palveluohjaajia tai siitä ylöspäin. Tämä firma mitä mietin on siis RTK. Mutu tuntumani on ainakin se, että nykyiselle työnantajalleni eli L&T:lle tulee paljon kohteita pikkufirmoilta ja ISS:ltä. Meiltä taas siirtyy kohteita pääasiassa RTK:lle.

        Mulla on siis tuttu RTK:lla ja hänen mielestään se on ihan ok firma, joskin palkat ovat TESsin mukaiset, kuten muuallakin. Joka tapauksessa pomoilla, yrityksen panostuksella työvoimaan ja työtovereilla on erittäin suuri merkitys työviihtyvyyteen.
        Tällä alalla on se etu, että jos yksi firma ei miellytä, toiseta firmasta löytyy varmasti yhtälailla työtä. Jos RTK ei miellytä, aina voin kokeilla ISS:siä, jotakin pienempää firmaa tai palata takaisin entiselle. Ainoa asia minkä mä menetän on lomaedut, tällä hetkellä lomaa tulee 2.5 päivää/työkuukausi ja lomarahat ovat täydet, firmaa vaihtaessa lomaraha pienenee ja lomaa tulee vain se 2 päivää/työkuukausi, muussa mielessä palkka yms. pysynee suht samassa.

        kun L&T otti sut näin pian takasin, vaikka keväällä sanoit itsesi irti. Taitaa siivoojista olla kova pula, vai onko tää sitä uusiokäyttöä?


      • rtk:n maine
        Jari-75 kirjoitti:

        Mulla itselläni on eräs tuttava, joka on tässä kyseisessä firmassa. Hänen mielestään firma hoitaa asiansa ja häneltä mä olen kuullutkin tästä, että työnantaja kouluttaa myös siivoojia eikä pelkästään palveluohjaajia tai siitä ylöspäin. Tämä firma mitä mietin on siis RTK. Mutu tuntumani on ainakin se, että nykyiselle työnantajalleni eli L&T:lle tulee paljon kohteita pikkufirmoilta ja ISS:ltä. Meiltä taas siirtyy kohteita pääasiassa RTK:lle.

        Mulla on siis tuttu RTK:lla ja hänen mielestään se on ihan ok firma, joskin palkat ovat TESsin mukaiset, kuten muuallakin. Joka tapauksessa pomoilla, yrityksen panostuksella työvoimaan ja työtovereilla on erittäin suuri merkitys työviihtyvyyteen.
        Tällä alalla on se etu, että jos yksi firma ei miellytä, toiseta firmasta löytyy varmasti yhtälailla työtä. Jos RTK ei miellytä, aina voin kokeilla ISS:siä, jotakin pienempää firmaa tai palata takaisin entiselle. Ainoa asia minkä mä menetän on lomaedut, tällä hetkellä lomaa tulee 2.5 päivää/työkuukausi ja lomarahat ovat täydet, firmaa vaihtaessa lomaraha pienenee ja lomaa tulee vain se 2 päivää/työkuukausi, muussa mielessä palkka yms. pysynee suht samassa.

        on samaa luokkaa kuin joillakin muilla firmoilla. Mutta vaihtelee varmaan paikkakunnittain.


      • rtk:n maine kirjoitti:

        on samaa luokkaa kuin joillakin muilla firmoilla. Mutta vaihtelee varmaan paikkakunnittain.

        Mä olen havainnut, että pääsääntöisesti yksikön tilanne vaihtelee sen mukaan millainen on palveluesimies. Jos hän on reilu, kuten edellinen oli, asiat sujuvat ja ei ole sillä tavoin varsinaisia ongelmia, kuten palkkojen maksamatta jättämiset tms.
        Mutta tällä hetkellä L&T:llä tilanne tuntuu olevan se, että ylemmältä taholta kaikki on muuttunut. Tiskeistä ja peruspesuista on aina ennen saanut 3. luokan palkkaa, nyt kaikki on 2. luokkaa, lisäksi ennen sai kuntarajat ylittävältä kulkemiselta siirtymät, nyt ei saa enää. L&T:n TJ näyttää olleen ainoa yrityspuolen edustaja tässä työtuomioistuimeen viedyssä tapauksessa, joten oletan suoralta kädeltä että L&T oli varsinainen asiaa ajanut taho, muut ovat todennäköisesti tulleet perässä "juu juu" ajatuksella.
        Hämmästyttää, että L&T ajaa tällä temppuilullaan tekijöitä vedoten tähän 4.3%:n palkankorotukseen. Silti kyesinen firma itse korotti hintojaan 7.9%, joten firma on saanut aika kovan epäluottamuksen nyt.
        Parempi kokeilla jotain muuta yritystä.


      • Työnantaja
        Jari-75 kirjoitti:

        Minä olen aina pitänyt työtä itseään tärkeimpänä. Yleensä mä ehdin tekemään työt ajoissa, mutta jos jostain syystä tulee ylimääräistä työtä. Joko kuten edellä mainitsit, esimeis soittaa tai tulee juttelemaa tai jos kohteessa on normaalia likaisempaa mä lyön ylimääräiset tunnit tuntilappuun.
        Jos olen joutunut tekemään kohteessa oleelliessti aikaa vievää ylimääräistä työtä, olen ilmoittanut pomolle että tästä ylimenevästä ajasta kannattaa laskuttaa. Näin on tehty ainakin kerran.
        Nykyään minulla on neljä omaa kohdetta, joista yksi sijaitsee 40 kilometrin pässä kotoani. Vuosi sitten tein paljon tuuraustyötä, mutta se oli stressaavaa koska päivää ennen en tiennyt mitä työtä tulee olemaan. Töitä riitti aina, mutta aina oli pelkoa siitä onko huomenna ollenkaan työtä, joten haalin vähitellen omia kohteita.
        Työnä mä pidin enemmän tuuraamisesta. Oli mielenkiintoisempaa tehdä jatkuvasti erilaista työtä erilaisten kohteiden kanssa, kuin tehdä viikosta toiseen täsmälleen samaa työtä, samalla rutiinilla.
        Mutta omat kohteet tietävät varmoja työtunteja eli varmaa rahaa, joten rahan ja työn suhteen ei tarvitse stressata. Kahdesta pahasta se pienempi paha...

        voi tykätä kyttyrää, jos työnekijä omalla nimellään kritisoi firmaa. Vaikka miten asiallisestikin, kuten tässä. Työnantajan maineen mustaaminen...vai mites se oli...Kaikki ei ehkä ole ystäviä, jotka näitä juttuja lukee...


      • Työnantaja kirjoitti:

        voi tykätä kyttyrää, jos työnekijä omalla nimellään kritisoi firmaa. Vaikka miten asiallisestikin, kuten tässä. Työnantajan maineen mustaaminen...vai mites se oli...Kaikki ei ehkä ole ystäviä, jotka näitä juttuja lukee...

        Luin uudelleen tämän keskustleupuun viestit. En löytänyt selkeätä kritiikkiä nimenomaan edustamaani firmaa kohtaan.
        Voit kuvitella mitä tahansa, mutta tätä se käytäntö on joka firmassa. Yleensä aluksi juuri taloon tulleilla on satunnaisia tuurauskohteita, joiden määrä riippuu täysin lomista sekä sairasteluista.
        Pidempään talossa olleille tarjotaan vähitellen omia kohteita, jolloin tulot eivät ole enää epämääräiset.
        Mielestäni se ei ole todellakaan firmakohtaista, vaan varmasti sama on kaikilla näillä firmoilla.
        Ja mitä tulee muiden keskustelupolkujen moitteisiin työnantajastani, tuskimpa se on mustamaalaamista jos tuon sellaisia asioita julki, jotka ovat jo kaikkien luettavissa PAMin sivuilla. Siellä on virallinen raportti PDF:nä tästä palkanalennuskiistasta. Ainoa yrityksen edustaja on edustamani firman toimitusjohtaja. Kuka vain voi lukea sen tekstin.


      • mansikka8
        Jari-75 kirjoitti:

        Luin uudelleen tämän keskustleupuun viestit. En löytänyt selkeätä kritiikkiä nimenomaan edustamaani firmaa kohtaan.
        Voit kuvitella mitä tahansa, mutta tätä se käytäntö on joka firmassa. Yleensä aluksi juuri taloon tulleilla on satunnaisia tuurauskohteita, joiden määrä riippuu täysin lomista sekä sairasteluista.
        Pidempään talossa olleille tarjotaan vähitellen omia kohteita, jolloin tulot eivät ole enää epämääräiset.
        Mielestäni se ei ole todellakaan firmakohtaista, vaan varmasti sama on kaikilla näillä firmoilla.
        Ja mitä tulee muiden keskustelupolkujen moitteisiin työnantajastani, tuskimpa se on mustamaalaamista jos tuon sellaisia asioita julki, jotka ovat jo kaikkien luettavissa PAMin sivuilla. Siellä on virallinen raportti PDF:nä tästä palkanalennuskiistasta. Ainoa yrityksen edustaja on edustamani firman toimitusjohtaja. Kuka vain voi lukea sen tekstin.

        "Yleensä aluksi juuri taloon tulleilla on satunnaisia tuurauskohteita, joiden määrä riippuu täysin lomista sekä sairasteluista."

        Hyvin riitti tuuraajana toita, mutta juuri tuo epavarmuus tyotunneista vaivasi. Etenkin, kun tein kolme vuotta tuurauksia ja omaa kohdetta ei kuulunut. Ne meni joillekkin myohemmin taloon tulleille. Pomot halus etta firmassa on yks joka osaa tarvittaessa teha kaikki kohteet ja opastaa niihin muita... Voi olla sekin tuossa, etta tietaakseni olin firman nuorin tyontekija
        (24-27v.).

        Jos viela alalle paadyn niin haluaisin kuitenkin yhden pienen oman kohteen riittavilla (min.18h)viikkotunneilla. Muuten voisinkin toimia heittosakkina, koska kaipaan valilla vaihtelua.


      • miessiivooja.
        Jari-75 kirjoitti:

        Luin uudelleen tämän keskustleupuun viestit. En löytänyt selkeätä kritiikkiä nimenomaan edustamaani firmaa kohtaan.
        Voit kuvitella mitä tahansa, mutta tätä se käytäntö on joka firmassa. Yleensä aluksi juuri taloon tulleilla on satunnaisia tuurauskohteita, joiden määrä riippuu täysin lomista sekä sairasteluista.
        Pidempään talossa olleille tarjotaan vähitellen omia kohteita, jolloin tulot eivät ole enää epämääräiset.
        Mielestäni se ei ole todellakaan firmakohtaista, vaan varmasti sama on kaikilla näillä firmoilla.
        Ja mitä tulee muiden keskustelupolkujen moitteisiin työnantajastani, tuskimpa se on mustamaalaamista jos tuon sellaisia asioita julki, jotka ovat jo kaikkien luettavissa PAMin sivuilla. Siellä on virallinen raportti PDF:nä tästä palkanalennuskiistasta. Ainoa yrityksen edustaja on edustamani firman toimitusjohtaja. Kuka vain voi lukea sen tekstin.

        Kiertävän siivoojan nimikkeen alle mahtuu monenlaisia variaatioita. Itselläni on sellainen työ tällä hetkellä jossa ei ole omaa vakituista nimettyä kohdetta vaan menen aina sinne mistä joku on esim. vuosilomalla tai sairaana. Teen myös perussiivouksia tarvittaessa. Olen ihan hakeutunut tämäntyyppiseen tehtävään.Pidän työstäni koska se on itsenäistä ja vaihtelevaa. Vaikka aika ajoin onkin pihalla uusissa kohteissa tai eri alueilla isoissa toimistorakennuksissa mistä mitäkin löytyy mutta toistaiseksi mitään ylitsepääsemätöntä ei ole vastaantullut. Tämä on kylläkin aika rankkaa työtä, sopii tälläselle nuorelle alalle opiskelleelle kaverille. Tähän ei kovin moni välttämättä halua lähteä...tälläistä työtä tuntuu olevan tarjolla eri firmoissa. Moni jonka kanssa olen jutellut haluaa yhden oman kohteen ja siellä oman alueen jossa tekee koko ajan.

        Sellaistakin työtä on tarjolla jotka on 8h vakansseja mutta tunnit tulee täyteen kun tekee vaikkapa 2-3 vakituista omaa kohdetta


      • miessiivooja. kirjoitti:

        Kiertävän siivoojan nimikkeen alle mahtuu monenlaisia variaatioita. Itselläni on sellainen työ tällä hetkellä jossa ei ole omaa vakituista nimettyä kohdetta vaan menen aina sinne mistä joku on esim. vuosilomalla tai sairaana. Teen myös perussiivouksia tarvittaessa. Olen ihan hakeutunut tämäntyyppiseen tehtävään.Pidän työstäni koska se on itsenäistä ja vaihtelevaa. Vaikka aika ajoin onkin pihalla uusissa kohteissa tai eri alueilla isoissa toimistorakennuksissa mistä mitäkin löytyy mutta toistaiseksi mitään ylitsepääsemätöntä ei ole vastaantullut. Tämä on kylläkin aika rankkaa työtä, sopii tälläselle nuorelle alalle opiskelleelle kaverille. Tähän ei kovin moni välttämättä halua lähteä...tälläistä työtä tuntuu olevan tarjolla eri firmoissa. Moni jonka kanssa olen jutellut haluaa yhden oman kohteen ja siellä oman alueen jossa tekee koko ajan.

        Sellaistakin työtä on tarjolla jotka on 8h vakansseja mutta tunnit tulee täyteen kun tekee vaikkapa 2-3 vakituista omaa kohdetta

        Meillä on firmassa yksi vanhempi erittäin hyvä siivooja. Hänen työkuvaansa kuuluu tuuraus täysin, mutta hänellä onkin kuukausipalkkasopimus. Jos kuussa ei ole tarpeeksi tuurattavaa, raha tulee silti aina saman suuruisena.
        Itselläni oli toiveena että olisi oma kohde, josta saisin puolet työajasta sekä lopputyöaika tuurausta ja keikkaa. Tämä toimikin ihan kivasti, mutta sitten esimerkiksi huhtikuussa mun tuloni olivat katastrofaaliset, koska ei ollut tarpeeksi tuurattavaa. JOten mä pyysin ja sain omia kohteita niin, että niistä saan kaikki tarvittavat tunnit.
        Tämä on pitkällä tähtäimellä tylsä. Tylsistyn nyt jo täysillä tuohon yhteen kohteeseen vaikka olen tehnyt sitä vasta pari kuukautta. Haluaisin nimenomaan olla sellanen joko kuukausipalkkainen siivooja, jolla on kohteita tuurauksen mukaan ilman että olen itse taloudellisessa vastuussa, mikäli työtunteja ei ole liiaksi.
        Tokihan tuo kuukausipalkkaisuus olisi työnantajalle vihollinen, joutuisi maksamaan palkkaa tunneista joissa ei ole tuotannossa. Mutta siivoojana en voi ottaa takkin jos firmalla menee hyvin.
        Mulla on 60000 euroa asuntolainaa autolaina päälle,joten pienikin tulovaihtelu tekee katastrofia. Joten pakko on tehdä töitä näin.


    • .............

      Minä olen saanut positiivista palautetta töissä. On kehuttu sitä, että on siistiä ja että on oltu tyytyväisiä. :) Kyllä tällainen piristää mieltä.

      Samaten piristää mieltä tervehtiminen käytävillä ja vaikka ihan vain hymyily.

      Olisi KAMALAA olla töissä sellaisessa paikassa, missä siivooja on "ei kukaan", siivooja on kaikkien palvelija, kaikilla muilla on omat nimet paitsi siivojalla, jonka nimi on "Siivooja" ja siivoojalle puhutaan vain silloin kun motkotetaan jostain.

      • meidän taloon

        jossa hölökuntaa on noin 15-20, kiitosta ei kuulu koskaan, vaikka kaikki muut paitsi hölökunta on enemmän kuin tyytyväisiä työni jälkeen.

        Joskus olisi kiva saada ihan omalta porukalta tunnustusta, joillekin kun etunimikin on yhä Siivooja.

        Siis jännä juttu, että muut siisteyden huomaa, paitsi siivoojatuuraajat ja henkilökunta? Toisekseen, työnsä saa hoitaa vaikka juhannuksena omalla ajalla, jos meinaa hoitaa, mutta kunnollisia mahdollisuuksia ei muuten anneta perusteellisille töille... Ja sitten sen oman työn lisäksi saat tehdä niin paljon sellaisia hommia, mitkä ei alkuunkaan kuulu siivoojalle, mutta kun ne käy silmään, niin ne PAKKO tehdä! Siis ITSE!

        Kunhan kyllästyn ja lähden litomaan niin tottapa huomaavat kun talossa saa fläppipaperit loppua asiakastiloista, kukat kuolla kuivuuteen ja niin edelleen ja niin edelleen...

        Onneksi löytyy niitä, jotka puhuttelevat etunimellä ja jäävät juttelemaan niitänäitä =)


    • Nimetön

      Teen paljon sijaisuuksia eri asiakaskohteissa ja paikat vaihtuvat useasti.Palveluohjaajat eivät aina ehdi näyttää tai tiedä itse mitä kohteessa kuuluu tehdä.niinpä jää niitä tekemättömiä töitä ja tyytymättömiä asiakkaita.monessa kohteessa ei ole edes vakituista siivojaa vaan siivoojat vaihtuvat useasti.tästä sitten saa aina kuulla että taas uusi naama ja missäs se vakituinen on..en tiedä..tuskin koko firmassa kukaan tietää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

      – Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      380
      40377
    2. Särkynyt sydän

      Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      116
      8807
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

      Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6070
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

      Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      4698
    5. Paskakaivo Kuhmo

      Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3875
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

      Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3670
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

      Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      74
      3221
    8. Miten sinut

      Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      34
      2873
    9. Mitä kuuluu?

      Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2448
    10. Keilahalli

      Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      19
      2272
    Aihe