Aamulla pitäisi olla eräässä kohteessa kello 5:00. Sinne pitäisi mennä firman autolla. Firman autossa on sen kohteen avaimet.
Kaikki helvetin hyvin, paitsi että auto on jossain tässä kaupungissa. Esimies on laivalla kännissä eikä vastaa puhelimeen. Joten mistä minä tiedän missä auto on.
Auton paikka keskusteltiin nopeasti pari viikkoa sitten. Auto ei kuitenkaan ollut siellä missä sen piti olla.
Noh, onneksi sain järjestettyä toiset avaimet sekä järjestin muulla tavoin sisäänpääsymahdollisuuden. Mutta ylempi esimies ei tykkää hyvää, kun joudun ajamaan omalla autolla sinne. Toisaalta vielä vähemmän se tykkäisi hyvää, jos jättäisin menemättä.
Onko vastaavaa kokemusta muilla? Siis että teillä on esimerkiksi yöllä tai viikonloppuna pahaan aikaan joku paha paikka, jossa välttämättä tarvitsette esimiehen apua?
Miten te toimitte? Oman päänne mukaan?
Voi tätä alaa..
21
1996
Vastaukset
- totanoin
Ootko yrittänyt soittaa palveluohjaajalle? Kannattaahan firman autoa käyttää jos sellainen mahdollisuus on tarjottu. Itse yrittäisin varmaan tavoittaa ohjaajaa koska varmasti joku muukin tietää missä firman autot ovat kuin vain esimies, luulisin?
- mansikka8
Jos tuollaisen tapahtuman huomaa myohaan illalla tai aikaisin aamulla niin meilla ei ainakaan ketaan saanu noihin aikoihin kiinni. (Palveluohjaaja kun avaa puhelimen joskus aamupaivalla ja sulkee sen ilta kasilta tai aiemmin.)
Pitaa melkein ite tietaa kuka on tekemassa mitakin ja kella vois olla vara-avain. Joskus voi joutua soittaa asiakkaalle ja selittaa tilanteen, ja kysya et mitas tehtais.
- siis anteeksi?
"Firman autossa on sen kohteen avaimet"
Noinko teidän firmassa avaimia säilytetään?
No, huh huh. Ja miksi et saisi omalla autolla kulkea?
Joutuuko ne sulle korvaamaan oman auton käytöstä ruhtinaalliset korvaukset.
Ihmettelen esimiestäsi, jos noin huolimattomasti ja leväperäisesti toimii. Joo,laivalle kännäämään eikä työntekijälle viitsi vaivautua ilmoittamaan autosta. Lycka till.Koska kohde on etäällä, oman auton käyttö maksaa firmalle 30 euroa ylimääräistä.
Avaimet oli jätetty autoon, jotta ei tarvitsisi nähdä niiden takia ylimääräistä vaivaa.
On kätevää, kun tiettyyn kohteeseen tarkoitetun auton mukana kulkee avaimet, tuuraajat saavat avaimen kun saavat autonkin.- Neuvo
Jari-75 kirjoitti:
Koska kohde on etäällä, oman auton käyttö maksaa firmalle 30 euroa ylimääräistä.
Avaimet oli jätetty autoon, jotta ei tarvitsisi nähdä niiden takia ylimääräistä vaivaa.
On kätevää, kun tiettyyn kohteeseen tarkoitetun auton mukana kulkee avaimet, tuuraajat saavat avaimen kun saavat autonkin.Siis saatko sinä sen 30 euroa? Silloin se on ok.
Älä sinä murehdi firman menoja. Kyllä nykyisin kaikki voitto otetaan pienipalkkaisten selkänahasta.
Avaimet/auto kadoksissa?? Hmm. aika epäluotettava paikka säilyttää siivouspisteen avaimia.
Ja älä ota mitään esimiehellesi kuuluvia velvollisuuksia itsellesi. Esimies on vastuussa. Jos hän ei ole tarvittaessa tavoitettavissa, niin sekään ei ole sinun asiasi.
Voinevat muitten esimiesten kanssa hoitaa päivystyksen vuorotellen. Mutta firman pomot sen päättävät.
Pienipalkkaisella työntekijälle ei kuulu vastuu muuta kuin siitä, että tekee työnsä mahdollisimman hyvin.Ja jollei pääse tekemään työtänsä, niin esimies vastaa siitä.
Ja merkkaa kaiken käytettävän ajan tuntilistaan(oman etunsa vuoksi).
Esimiehet saavat palkkansa siitä, että hoitavat asiat!!!! Neuvo kirjoitti:
Siis saatko sinä sen 30 euroa? Silloin se on ok.
Älä sinä murehdi firman menoja. Kyllä nykyisin kaikki voitto otetaan pienipalkkaisten selkänahasta.
Avaimet/auto kadoksissa?? Hmm. aika epäluotettava paikka säilyttää siivouspisteen avaimia.
Ja älä ota mitään esimiehellesi kuuluvia velvollisuuksia itsellesi. Esimies on vastuussa. Jos hän ei ole tarvittaessa tavoitettavissa, niin sekään ei ole sinun asiasi.
Voinevat muitten esimiesten kanssa hoitaa päivystyksen vuorotellen. Mutta firman pomot sen päättävät.
Pienipalkkaisella työntekijälle ei kuulu vastuu muuta kuin siitä, että tekee työnsä mahdollisimman hyvin.Ja jollei pääse tekemään työtänsä, niin esimies vastaa siitä.
Ja merkkaa kaiken käytettävän ajan tuntilistaan(oman etunsa vuoksi).
Esimiehet saavat palkkansa siitä, että hoitavat asiat!!!!Käytännössä tilanne on jo nyt hälyttävä. Kohteita jää pois jatkuvasti nimenomaan siksi, että ensin kohde hankitaan kovin lupauksin. Seuraavaksi mietitään onko tekijää vai eikö. Ja koska kohteet kilpailutetaan erittäin tarkasti, niitä ei saa tehdä ylityövoimin joten niille ei sitten ole vakinaista tekijää vaan kohteessa poukkoaa kenen aikataulussa sattuu olemaan se muutama hetki ylimääräistä aikaa ilman ylityötä.
Edellinen pomo tuntui yrittävän oikeasti kohteiden säilyttämistä, hän antoi pätevien tehdä kohteita siitäkin huolimatta vaikka se tiesikin ylitöitä. Tästähän ei isot pomot tykänneet vaan tämä henkilö sai kenkää oltuaan 6 kuukautta esimiehenä.
Vaikkei minulla ole vastuuta pomojen tekemisistä vaan heillä minun, mä teen silti kaikkeni asiakaspalvelun vuoksi jo oman etuni vuoksi. Oma etuni siis on se, että ainakin omalta osaltani teen kaikkeni jotta pääsen tekemään työtäni jotta kohde säilyisi vielä hetken, jotta minulle riittää työtä ja sitä kautta taloutta.
Eräs tutkinnoistani on merkantti, meillä oli opettajana yksi erittäin fiksu ekonomi palvelutoiminnoissa. Eräs hänen neuvoistaan on iskoistunut mieleeni: "Asiakasta ei kiinnosta miksi, sitä kiinnostaa vai onko vaiko ei."
Eli siivousalaa mukaellen: Asiakaskohteen ei tarvitse olla kiinnostunut siitä onko alihankkijalla työvoimaa vai tekeekö alihankkija persnettoa. Sitä kiinnostaa vain se onko sinne toimistoon tai kauppaan tai vastaavaan. Sitä kiinnostaa onko kiva mennä töihin siistiin ja puhtaaseen työpaikkaan ja se että hommat joista on sovittu on tehty. Se ei riitä että hommat on huiskittu miten sattuu. Hommat pitää olla tehtynä.
Tosin käytännössä moni asiakas tajuaa tämän ja harva fiksu asiakas syyllistää siivoojaa. Fiksu yrittäjä tai kohteen päällikkö/pomo tietää varmasti milloin vikaa on siivoojassa, milloin koko systeemissä.
- Neuvo
Hei!
Mikäli sinulla on ollut vaikeuksia tehdä sinulle määrätty työ, niin veloitat joka minuutista, joka asian selvittelyyn meni.
Kyllä ylemmän esimiehen tulee olla tyytyväinen siitä, että kaikesta huolimatta hoidit homman.
Sinähän hoidit myös esimiehesi homman.
Itse olisin ottanut suoraan ylempään esimieheen yhteyttä!Kukaan ei ollut tavoiteltavissa eilen. Onneksi mä lopulta löysin aamulla sen auton pitkien etsintöjen jälkeen.
- säilytetään
Jari-75 kirjoitti:
Kukaan ei ollut tavoiteltavissa eilen. Onneksi mä lopulta löysin aamulla sen auton pitkien etsintöjen jälkeen.
meillä ainakin firman parkkipaikalla,eikä sitä pitkin kaupunkia tarvii hakea ja ihan ite päätän mitä teen pulmatilanteissa, koska esimiehistä ei ole ollut koskaan mitään apua.Eihän ne edes tiedä missä tekemäni kohteet kaikki sijaitsee,kun vaihtuvatkin niin tuhka tiheään.Niin ja kohteiden avaimet toimistolla olevassa lukkokaapissa.Sieltä hakee ne joka niitä tarvii ja palauttaa myös sinne.
säilytetään kirjoitti:
meillä ainakin firman parkkipaikalla,eikä sitä pitkin kaupunkia tarvii hakea ja ihan ite päätän mitä teen pulmatilanteissa, koska esimiehistä ei ole ollut koskaan mitään apua.Eihän ne edes tiedä missä tekemäni kohteet kaikki sijaitsee,kun vaihtuvatkin niin tuhka tiheään.Niin ja kohteiden avaimet toimistolla olevassa lukkokaapissa.Sieltä hakee ne joka niitä tarvii ja palauttaa myös sinne.
Valitettavasti tuo ei käytännössä toimisi meillä. Toimisto on auki vain about 8-16, sinä aikana avaimia ja autoja voitaisi säilyttää toimistolla.
Mutta muuna aikana tilanne on valitettavasti se, että toimistolle on harvalla avain.
Autoja ei sinänsä säilytetä missä sattuu. Ne ovat aina niitä pääasiassa käyttävien ihmisten asuntojen läheisyydessä parkkipaikalla. Se on ihan ok järjestely. Varsinaisella käyttäjällä on avain ja tuuraajaa sekä muita autoa tarvitsevia varten on vara-avaimet. Sekin on ihan ok. Se että välillä tieto ei kulje, eli autoa pitää etsiä on huono juttu, mutta onneksi näin on harvoin.
Enemmän minua häiritsee tämä avainten säilyttäminen. Itse hukkasin yhden avaimen alkukeväästä ja se tuli maksamaan firmalle 5000 euroa. Jos ihmisillä olisi 5000 euron arvosta rahaa salkussa, sitä varjellaan kuin viimeistä päivää. Sen sijaan avain on avain, sitä voidaan säilyttää missä vaan.- siis anteeksi?
Jari-75 kirjoitti:
Valitettavasti tuo ei käytännössä toimisi meillä. Toimisto on auki vain about 8-16, sinä aikana avaimia ja autoja voitaisi säilyttää toimistolla.
Mutta muuna aikana tilanne on valitettavasti se, että toimistolle on harvalla avain.
Autoja ei sinänsä säilytetä missä sattuu. Ne ovat aina niitä pääasiassa käyttävien ihmisten asuntojen läheisyydessä parkkipaikalla. Se on ihan ok järjestely. Varsinaisella käyttäjällä on avain ja tuuraajaa sekä muita autoa tarvitsevia varten on vara-avaimet. Sekin on ihan ok. Se että välillä tieto ei kulje, eli autoa pitää etsiä on huono juttu, mutta onneksi näin on harvoin.
Enemmän minua häiritsee tämä avainten säilyttäminen. Itse hukkasin yhden avaimen alkukeväästä ja se tuli maksamaan firmalle 5000 euroa. Jos ihmisillä olisi 5000 euron arvosta rahaa salkussa, sitä varjellaan kuin viimeistä päivää. Sen sijaan avain on avain, sitä voidaan säilyttää missä vaan.Josjoku kaunis kerta joku varastaa auton avaimineen päivineen, niin kuinkas sitten suut pannaan?
No ei kai nyt mikään siivousfirma merkkaa minkä kohteen avaimia ne on, mutta huh huh kuitenkin.
Se ei kyllä ole sun murheesi, Jari.
Mutta kaikkea sitä kuulee... - saman firman työntekijä
Jari-75 kirjoitti:
Enemmän minua häiritsee tämä avainten säilyttäminen. Itse hukkasin yhden avaimen alkukeväästä ja se tuli maksamaan firmalle 5000 euroa. Jos ihmisillä olisi 5000 euron arvosta rahaa salkussa, sitä varjellaan kuin viimeistä päivää. Sen sijaan avain on avain, sitä voidaan säilyttää missä vaan.olet Jari-75 ja meille ainakin on annettu sellaiset ohjeet,että autot säilytetään firman parkkipaikalla .Ei meilläkään toimistolle ole kaikilla avaimia ,mutta portista kaikki pääsee sisään avaimella.Meidän autot on leasingautoja ja ehdoton kielto tuli että sais edes tilapäisesti säilyttää muualla kun tuolla firman pihalla.sanottiin ettei kukaan voi ottaa vastuuta jos firman autoa rusikoitais parkkipaikalla tms sattuis.
- firmoilla
saman firman työntekijä kirjoitti:
olet Jari-75 ja meille ainakin on annettu sellaiset ohjeet,että autot säilytetään firman parkkipaikalla .Ei meilläkään toimistolle ole kaikilla avaimia ,mutta portista kaikki pääsee sisään avaimella.Meidän autot on leasingautoja ja ehdoton kielto tuli että sais edes tilapäisesti säilyttää muualla kun tuolla firman pihalla.sanottiin ettei kukaan voi ottaa vastuuta jos firman autoa rusikoitais parkkipaikalla tms sattuis.
Tosta auto asiassa näkyy olevan aika monenlaista käytäntöä eri firmoissa täällä Helsingissä ainakin joillain Tikanojan siivoojilla on monesti auto kotia lähellä parkissa josta sitten firman vaatteet valmiiksi päällä lähtevät tekemään kohteita. Sitten on taas firmoja joissa kohteiden ja autojen avaimet on firman toimistolla kassakaapissa eli aamulla eka toimistolle ja sieltä liikenteeseen.
- esimies .
Olet mielestäni toiminut esimerkillisesti! Joku muu vastuuttomampi olisi ehkä vain levitellyt käsiään.
Ylemmän esimiehen olisi syytä tykätä toiminnastasi ja kiittää sinua oma-aloitteisuudestasi. Sen jälkeen hän voisi miettiä onko sinun esimiehesi velvollisuus vastata puhelimeen vapaa-aikanaan ja jos on niin onko sitä korvattu millään tavalla. Tämähän on yksityisellä sektorilla normaalia, että esimies velvoitetaan pitämään puhelin auki kellon ympäri ja 7 päivää viikossa.
Mutta koska siivousalal on täynnä naisia, jotka suostuvat millaiseen hyväksikäyttöön tahansa, niin tuskin asia lähivuosikymmeninä muuttuu.
Itse vaihdoin yksityiseltä siivousfirmalta kunnan siivousesimiehen duuniin juuri tuosta kellonympäritöissä-syystä. Nyt olen työssä vain virka-aikana ja muulloin puhelin on kiinni. Tunnen itseni jälleen ihmiseksi enkä säälittäväksi orjaksi.Meillä ei ole tällä hetkellä palveluesimiestä, koska edellinen sai kenkää erittäin nopeasti.
Hänen tehtävänsä jakaa palveluohjaajat sekä yhteysvastaava.
Yksi palveluohjaajista aloitti loman eilen, toinen palaa maanantaina lomalta ja kolmas oli tämä johon yritin yhteyttä.
Ei se ole ollenkaan harvinaista mulla, että keskustelun asiakaskohteissa kohteen yhteyshenkilön kanssa asioista suoraan. Oli esimiehiä tai ei, heillä on hiton kova kiire joka tapauksessa joten jos mä voin auttaa omin resurssein vähääkään heitä omalla toiminnallani mä olen varsin tyytyväinen. Näin mä säästän heidän vähiä resursseja tärkeämpiin hommiin.
Minusta asiakkaat muutenkin tuhlaavat kaikkeen turhaan esimiesteni aikaa. Kuten siihen, että siivooja kerran unohtaa kaksi roskista. Yksi roskiksen unohtaminen kerran kahdessa kuukaudessa on inhimillinen vahinko. Vaikka siitä muistutettais ja siitä saarnattaisi, se ei muuta sitä seikkaa että se saattaa unohtua seuraavan kahden kuukauden päästä uudestaan.
Ja jos se roskis on säännöllisesti tyhjentämättä, siitäkin voi laittaa lapun siivoojalle suoraan: Hei oletko tietoinen että plaa plaa plaa..
Minusta esimiehille tulisi ilmoittaa suoraan vasta jos jotain oleellista on jäänyt tekemättä tai siivooja ei selvästikkään välitä tai jos pyydetään jotain isompaa työtä kuten peruspesua tai muuta.
Tiedän että esimiehet ovat erittäin kiireisiä. Yhdessä vaiheessa esimies tuntui olevan avainkuriiri, kun rivisiivoojat eivät keskenään viitsineet jakaa avaimia. Sitten kuitenkin valittavat että esimies ei ehdi tekemään koskaan mitään.
Esimieskin on ihminen, heillä on perheensä, kaverinsa sekä harrastuksensa. Mä ymmärrän heitä täysin. Jos tilanne on tämä kuin mulla oli ja vastaavia on lähes viikoittain, ongelma on korkeammalla. Näitä palveluohjaajia pitäisi olla enemmän ja heillä pitäisi olla tarkka sopimus keskenään siitä miten milloin loma tai viikonloppuaikana kukin on vastuussa. Ja se ei riitä että he keskenään tietävät tämän, siitä pitää tiedottaa työntekijöille esimerkiksi tekstiviestillä. Tai sitten siten, että kaikki palveluohjaajat ja esimiehet jotka ovat vapaalla siirtävät puhelut sellaiselle ohjaajalle/vastaavalle joka on vuorossa tai tehdä niin että joku vanhempi ja pätevämpi talossa kauan ollut siivooja sitten tuuraisi näitä ollen esimekiksi viikonlopun ohjaajana tai muuta vastaavaa.
Ja mä en moiti työnantajaani en halua kohdentaa tätä vain omaan työnantajaani, lähimmät esimieheni tekevät sen minkä pystyvät. Mutta käsittääkseni tämä on joka puolella vastaavissa firmoissa.- mitä enemmän
Jari-75 kirjoitti:
Meillä ei ole tällä hetkellä palveluesimiestä, koska edellinen sai kenkää erittäin nopeasti.
Yksi palveluohjaajista aloitti loman eilen, toinen palaa maanantaina lomalta ja kolmas oli tämä johon yritin yhteyttä.
Ei se ole ollenkaan harvinaista mulla, että keskustelun asiakaskohteissa kohteen yhteyshenkilön kanssa asioista suoraan. Oli esimiehiä tai ei, heillä on hiton kova kiire joka tapauksessa joten jos mä voin auttaa omin resurssein vähääkään heitä omalla toiminnallani mä olen varsin tyytyväinen. Näin mä säästän heidän vähiä resursseja tärkeämpiin hommiin.
Minusta asiakkaat muutenkin tuhlaavat kaikkeen turhaan esimiesteni aikaa. Kuten siihen, että siivooja kerran unohtaa kaksi roskista. Yksi roskiksen unohtaminen kerran kahdessa kuukaudessa on inhimillinen vahinko. Vaikka siitä muistutettais ja siitä saarnattaisi, se ei muuta sitä seikkaa että se saattaa unohtua seuraavan kahden kuukauden päästä uudestaan.
Ja jos se roskis on säännöllisesti tyhjentämättä, siitäkin voi laittaa lapun siivoojalle suoraan: Hei oletko tietoinen että plaa plaa plaa..
Minusta esimiehille tulisi ilmoittaa suoraan vasta jos jotain oleellista on jäänyt tekemättä tai siivooja ei selvästikkään välitä tai jos pyydetään jotain isompaa työtä kuten peruspesua tai muuta.
Tiedän että esimiehet ovat erittäin kiireisiä. Yhdessä vaiheessa esimies tuntui olevan avainkuriiri, kun rivisiivoojat eivät keskenään viitsineet jakaa avaimia. Sitten kuitenkin valittavat että esimies ei ehdi tekemään koskaan mitään.
Esimieskin on ihminen, heillä on perheensä, kaverinsa sekä harrastuksensa. Mä ymmärrän heitä täysin. Jos tilanne on tämä kuin mulla oli ja vastaavia on lähes viikoittain, ongelma on korkeammalla. Näitä palveluohjaajia pitäisi olla enemmän ja heillä pitäisi olla tarkka sopimus keskenään siitä miten milloin loma tai viikonloppuaikana kukin on vastuussa. Ja se ei riitä että he keskenään tietävät tämän, siitä pitää tiedottaa työntekijöille esimerkiksi tekstiviestillä. Tai sitten siten, että kaikki palveluohjaajat ja esimiehet jotka ovat vapaalla siirtävät puhelut sellaiselle ohjaajalle/vastaavalle joka on vuorossa tai tehdä niin että joku vanhempi ja pätevämpi talossa kauan ollut siivooja sitten tuuraisi näitä ollen esimekiksi viikonlopun ohjaajana tai muuta vastaavaa.
Ja mä en moiti työnantajaani en halua kohdentaa tätä vain omaan työnantajaani, lähimmät esimieheni tekevät sen minkä pystyvät. Mutta käsittääkseni tämä on joka puolella vastaavissa firmoissa.henkilökuntaa, sitä pienemmät voitot. Mitä enemmän käytetään aikaa todelliseen suunnitteluun ja organisointiin, sitä kalliimpaa. Tietokone pläräyttää nopeasti mallityöohjeet ja suunnitelmat eikä aikaa mene hukkaan.
mitä enemmän kirjoitti:
henkilökuntaa, sitä pienemmät voitot. Mitä enemmän käytetään aikaa todelliseen suunnitteluun ja organisointiin, sitä kalliimpaa. Tietokone pläräyttää nopeasti mallityöohjeet ja suunnitelmat eikä aikaa mene hukkaan.
Mitä vähemmän henkilökuntaa, sitä enemmän ylityökorvauksia sekä asiakasmenetyksiä sen takia että hommat ei toimi, joten tulotkin vähenevät.
- Zevenup
Jari-75 kirjoitti:
Meillä ei ole tällä hetkellä palveluesimiestä, koska edellinen sai kenkää erittäin nopeasti.
Ja mä en moiti työnantajaani en halua kohdentaa tätä vain omaan työnantajaani, lähimmät esimieheni tekevät sen minkä pystyvät. Mutta käsittääkseni tämä on joka puolella vastaavissa firmoissa.Mielestäni toimit tosi ammattimaisesti tilanteessa. Työnantajan pitäisi arvostaa kaltaistasi työntekijää joka on oma-aloitteinen ja pyrkii tekemään työnsä huolellisesti kuitenkin myöntäen kuitenkin keskitason laadun jota kiireestä johtuen joutuu varmaan joka firmassa tekemään.
Välillä kyllä tuntuu, että mitä huonommin teet työsi ja myöntäilet ja nuoleskelet sitä arvokkaampi olet johdon silmissä.
Kuin jos kerrot avoimesti mitä ajattelet vaikkei se olisikaan aina se mitä pomot haluaa kuulla, kuitenkin pyrit tekemään työsi ammattitaitoisesti ja huolellisesti kuin se olosuhteen huomioonottaen on mahdollista. Varmaan saisit siivoustyötä helposti työtä muualtakin kuin l&t:ltä jos päätät pysyä siivousalalla. On aika harvinaista jos siivoojaksi on löytänyt miespuolisen työntekijän, jos on vieläpä suomalainen,ammattitaitoinen,terve vieläpä nuori. Jos lähtisit tilallesi varmasti tulisi joku sellainen joka ei välitä mistään. Zevenup kirjoitti:
Mielestäni toimit tosi ammattimaisesti tilanteessa. Työnantajan pitäisi arvostaa kaltaistasi työntekijää joka on oma-aloitteinen ja pyrkii tekemään työnsä huolellisesti kuitenkin myöntäen kuitenkin keskitason laadun jota kiireestä johtuen joutuu varmaan joka firmassa tekemään.
Välillä kyllä tuntuu, että mitä huonommin teet työsi ja myöntäilet ja nuoleskelet sitä arvokkaampi olet johdon silmissä.
Kuin jos kerrot avoimesti mitä ajattelet vaikkei se olisikaan aina se mitä pomot haluaa kuulla, kuitenkin pyrit tekemään työsi ammattitaitoisesti ja huolellisesti kuin se olosuhteen huomioonottaen on mahdollista. Varmaan saisit siivoustyötä helposti työtä muualtakin kuin l&t:ltä jos päätät pysyä siivousalalla. On aika harvinaista jos siivoojaksi on löytänyt miespuolisen työntekijän, jos on vieläpä suomalainen,ammattitaitoinen,terve vieläpä nuori. Jos lähtisit tilallesi varmasti tulisi joku sellainen joka ei välitä mistään.Nyt vaikuttaisi siltä, että entinen pomo on palaamassa takaisin paikalleen.
Se tarkoittaisi mun osaltani sitä, että tilanteeseeni on tulossa iso muutos.
Ainakin aiemmin mun ja tän esimiehen kanssa oli selkeä yhteys, joka ohitti mennen tullen palveluohjaajat.
Jos hän palaa, niin palkasta riippumatta kannattaa jäädä. Hyvää työilmapiiriä ei kannata hukata vaikka palkka olisi huono.
Toisaalta tekevä nuorimies pystyy hyödyntämään suhdanteet eli ajat, jolloin on paljon sairaslomaa.
Toisaalta kun tekee kaikkensa, jossain vaiheessa tulee taloudellinen kiitoskin.
- on, ikävä kyllä.
Sattu eräänä päivänä nii, että kumpikin pikkupomo halusi viettää vapaata. Isompipomo sattui olemaan päivystysvuorossa kotonaan ja minä työmaalla heittopussina.
Ongelmat alkoivat pinestä ja sitten niitä alkoi tulla lisää. Enää ei omat taitoni riittäneet ja aloin soittamaan päivystäjälle. Kuinka ollakkaan hän ei vastaa. Kaksi tuntia yritin soittaa, kunnes hän suvaitsi soittaa minulle takaisin ja hyvin kärttyisänä.
Hänestä oli aivan turha tehdä valitusta sillä hyvä pataa johtoportaan kanssa.
Onneksi en enää ole alalla. - Super-S
on onneksi jo sen ikäinen, ettei hengaile missään hirmu pörinöissään (ehkä :D)
Hänet saa siis aina puhelimella kiinni. Jos ei saisi kiinni, ei jäisi muuta vaihtoehtoa kuin "oma pää".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti10616590Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2422683Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori862247Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks142085Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241736- 991548
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821490Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2321248- 541226
- 311155