kiintolevy asia

mul on irtonaisena vanha kiintolevy miten voin liittää sen nykyseen koneeseeni et vois käyttää sitä

7

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos vaikkapa...

Avaamalla koneen ja tökkäämällä levyn kiinni?

• tarkotin et ei tarttis irrottaa koneen kiintolevyä

• -kepa-
        ssssssssss kirjoitti:

tarkotin et ei tarttis irrottaa koneen kiintolevyä

nii et jos sisältä si löydy sikeenlaisia kiinnikeitä, tai kone on sinetöity umpeen takuun takia, etkä halua sitä rikkoa, harkitse liitämistä esim USB väylän kautta, jotain esimerkkrjä löydät noista koteloista täältä http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/18993:

• laittaa..

kaikkia kysymyksiäsi yhteen ketjuun. Noh tuohon vastaan että osta kiintolevykotelo ja kytke usb-väylään, hidasta mutta ajaa asiansa.

• voiko laittaa sinne sisälle jos sielä on paikka sille että johdot vaan liittäs miten tapahtuu?

• just juuri noin
        ssssssssss kirjoitti:

voiko laittaa sinne sisälle jos sielä on paikka sille että johdot vaan liittäs miten tapahtuu?

sitähän tuo ensimmäinen vastaaja ehdotti,
        mutta ei kelvannut?

• Waka Wanha
        ssssssssss kirjoitti:

voiko laittaa sinne sisälle jos sielä on paikka sille että johdot vaan liittäs miten tapahtuu?

Tekstistäsi päätellen se uknoinen kovalevykotelo USB-väylään olisi helpoin ratkaisu. Kun se kovalevy on vanha, ja jos kone on uusi, niin vanhassa on väylätyyppinä luultavasti IDE (ATA, PATA) ja uudessa SATA. Tällöin ei asennus sisälle onnistu ilman lisäkortin asennusta (eikä moniiin koneisiin sitä edes voi asentaa).

Jos molemmat ovat ATA, niin tässä ohjetta. Katso siitä vanhasta levystä, että tallella on jumpperit, sellaiset pienet muovinastat, päädyssä lokerossaan. Aseta ne levyn päällä olevan ohjeen mukaan (voi olla myös stanssattu levyn kanteen) SLAVE-asentoon. Katso myös, että löytyy ruuvit levyn kiinnittämiseen. Jos ei ole jummpereita, eikä ruuveja, marssi lähimpään liikkeeseen ja pyydä (tuskin kehtaavat edes veloittaa).

Katkaise koneesta virta takaa, avaa kone ja katso miten siellä oleva levy on kiinni: löytyy leveä IDE-lattakaapeli ja virtalähteen johto. Ruuvaa asennettava levy kiinni, jos levypaikkoja on useampi, niin mahdollisimman kauaksi toisesta levystä (kuumenemisen estämiseksi).

Siinä lattakaapelissa, joka on kiinni toisessa levyssä, on alempana toinen liittymä. Paina se (oikein päin ja piikkejä vääntelemättä!) kiinni asennettavaan levyyn. Etsi joku vapaa virtajohdon pää ja paina paikoilleen (sitä ei edes saa väärin päin).

Siinä kaikki, kunhan et hosu muita piuhoja irti. Virta päälle ja kokeile, toimiiko, ennen kuin panet kuoret takaisin. Käyttöjärjestelmä kyllä tunnistaa uuden levyn automaattisesti.

Jos molemmat levyt ovat SATA-tyyppiä, niin kaapelit ovat pyöreitä, muuten samat hommat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5086
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1770
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1639
    Aihe