käynnistys ongelmia

szsz

Kuka mahtaisi osaa korjata ja tietää vanhoista moottoripyöristä?

Minulla on Suzuki GS 400 vuosimallia 78.
Siinä on sellainen ongelma, että se ei käynnisty ollenkaan. Viime viikon tiistaina vielä pääsin ajamaan prätkällä. Mutta nyt en ole päässyt moneen päivään ajamaan. Kaikki kommervenkit ollaan tehty purettu kaasuttimet yn sun muut. Ja vikaa ei ole löytynyt.

Siinä on bensaa ja akussa on virtaa. Tulpatkin lyö kipinöitä sekin ollaan testattu moneen kertaan. Tulpat se kyllä pikkasen kastelee.

Mikä hän siinä mahtaa olla vikana kun kaikki muuten toimii mutta se ei lähde käyntiin.

Muutaman kerran kun yritän polkaista sitä käyntiin niin pakoputkesta kuuluu pau.

Viikkoon en ole päässyt ajamaan. Minun tekisi mieli ajaa joka päivä. Olisi mukavaa jos joku tietäisi mikä siinä mahtaisi olla vikana?

Minä olen jo kaikki keinot käyttänyt ja nyt on peukalo keskellä kämmentä.

Terveisin motoristi =)

26

3364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsellä kerran...

      ...kävi näin. tapahtui seuraavaa vaihdoin uudet tulpat, eikä käymään millään. purin myös sitä sun tätä. seuraavana päivänä kokeilin vanhoilla tulpilla ja isokin mies lähes herkistyi. olin saanut vialliset tulpat. tulppa voi antaa kipinää kun kokeilet, mutta ei enää paineen alla sylinterissä annakkaan. kokeile..toivottavasti auttaa.

    • jarppu

      vois olla yks juttu joka kannattaa tarkastaa, ni ja puola ja sen kunto et antaa kunnon kipinän.

    • sepi

      Taitaa olla vielä kärkivehje.Tarkista katkojan kärjet ja sytytyksen ajoitus.Lisäksi puolat tulpat saattavat olla vialliset,vaikka kipinä tuleekin.

    • szsz

      Kiitos vihjeistä täytyy kokeilla. Mutta tuntuu jo, että minä olen melkein kaikki nuo temput tehnyt. Tahtoo jo päästä ajaman aurinkokin paistaa niin mukavasti ja se houkuttelee ajamaan.

      • maakunnassa...

        sitä ollaan. kiva olis ihan kattoa.täältä on aina huono neuvoa enempää ku edelliset.


      • szsz
        maakunnassa... kirjoitti:

        sitä ollaan. kiva olis ihan kattoa.täältä on aina huono neuvoa enempää ku edelliset.

        Savitaipaleella


      • kaapeleilla virtaa

        autosta lisäksi ja tupsauta hiukan starttiapua ilmansuodattimen ohi kaasareille.
        Monesti näyttää että akussa on virtaa mutta se vain ei jaksa silti käynnistää pyörää..
        Kyllä se akkukin alkaa sitten pysymään varauksessa.


      • yhden vanhan lossikuskin
        szsz kirjoitti:

        Savitaipaleella

        pertin..niin sano terveisiä länsi suomesta.


    • se johtuu

      kosteista keleistä. Odottele ensikesään josko se olisi kuivempi niin tulpat eivät kastu.

      • szsz

        Ulkona eikä autotallissa. Vettä on satanut silloin tällöin. Mutta se on ollut pressun alla suojassa vesisateelta.


      • Jusba
        szsz kirjoitti:

        Ulkona eikä autotallissa. Vettä on satanut silloin tällöin. Mutta se on ollut pressun alla suojassa vesisateelta.

        Kävin vaimon pyörän huollosta. Seuraavalla kerralla ei käynnistynyt millään. Akku pyöritti ja kaikki vaikutti olevan OK. Annoin lisävirtaa, mutta ei. Sitten vaihdoin oman pyörän akun, ja präms, heti tulilla. Latauksen jälkeen alkuperäisellä, ei lähtenyt. Uusi akku ja kyllä pörrää.


    • Onko viä katkojan kärjet.
      Jos on niin kondensaattori saattaa olla mennyttä kalua.

    • szsz

      Kaikki toimii muuten ihan hyvin.

      Akussa on virtaa kaikki sähkölaitteet saa virran. Vilkut valot ja tööttikin toimii. Akkua on ladattu moneen kertaan ja sekin on uusi. Polttoainettakin on. Se saa bensaa. Kaasutinkin on kunnossa sekä tulpat on vaihdettu uuteen.

      Mutta se pahus ei vaan lähde käyntiin. Ei edes pidä mitään inahdustakaan moottorissa. Pakoputki paukkuu muutaman kerran. Olen epä toivoinen. Olisi mukava päästä jo ajamaan pitkästä aikaa.

      • Irön

        Venttiilit jumissa, auki siis. Ootko avannu venttiilikoppaa ja todennu et kaikki liikkuu?


      • szsz
        Irön kirjoitti:

        Venttiilit jumissa, auki siis. Ootko avannu venttiilikoppaa ja todennu et kaikki liikkuu?

        Enpä sitä ole tainnut kokeilla. Niin ja unohdin sanoa, että minun moottoripyörässä ei ole sähköstarttia ollenkaan vaan minä joudun polkaisemaan sen käyntiin.

        Ennen tätä se on toiminut ihan hyvin.
        Yhdellä polkaisulla olen sen saanut käyntiin.


      • mieleen tuli...
        szsz kirjoitti:

        Enpä sitä ole tainnut kokeilla. Niin ja unohdin sanoa, että minun moottoripyörässä ei ole sähköstarttia ollenkaan vaan minä joudun polkaisemaan sen käyntiin.

        Ennen tätä se on toiminut ihan hyvin.
        Yhdellä polkaisulla olen sen saanut käyntiin.

        ...bensaa siis saa ja kipinää. jollei sitten vaan virran vähyyttä kuitenkin, toisaalta ei vie starttiin sitten virtaa. jos sytytys ei liian heikko (puola), tai ajoitus täysin pielessä..onkohan siinä jonkinlaisia kondensaattoreita..ehkä olisi hyväksi tarkistaa puristuspaineet sylintereistä. ettei olisi jo pahempi vika koneessa siis...


      • yksi...
        mieleen tuli... kirjoitti:

        ...bensaa siis saa ja kipinää. jollei sitten vaan virran vähyyttä kuitenkin, toisaalta ei vie starttiin sitten virtaa. jos sytytys ei liian heikko (puola), tai ajoitus täysin pielessä..onkohan siinä jonkinlaisia kondensaattoreita..ehkä olisi hyväksi tarkistaa puristuspaineet sylintereistä. ettei olisi jo pahempi vika koneessa siis...

        mahdollisuus ja johdotus muutenkin..


      • Anonyymi

        No mulla sama homma ollu joku aika jo vaihda tankin korkki jos sulla siihen avain niin niin se kulunut penikat tai joku vihis mamo käy pistää vettä tankkiin näin tornios eivät pysty muuhun mulkut tv Suzuki maso


    • szsz

      pitää päästä ajamaan pitää päästä ajamaan pää halkee pitää päästä ajamaan pitääpästä ajamaan pää halkee pitää pästä ajamaa pitää päästä ajamaan vaimokin on päässyt ajamaan pää halkee pitää päästä ajamaan.

    • tolkkua asioihin ?

      rupes oikeen itteekin harmittaan sun puolesta..

      • szsz

        Olen kiitoksia kaikille. Tänään korjasin kun oli aikaa ja sää salli tehdä korjauksen. Nyt se toimii ja ääntä lähtee. En vielä kerennyt lähteä ajamaan kun rupesi satamaan vettä. Vielä on pientä laittamista mutta se ei ole hankalaa. Huomenna lähden ajamaan.

        Pärrä toimii. =))


      • itsekkin olen
        szsz kirjoitti:

        Olen kiitoksia kaikille. Tänään korjasin kun oli aikaa ja sää salli tehdä korjauksen. Nyt se toimii ja ääntä lähtee. En vielä kerennyt lähteä ajamaan kun rupesi satamaan vettä. Vielä on pientä laittamista mutta se ei ole hankalaa. Huomenna lähden ajamaan.

        Pärrä toimii. =))

        taipalsaarella rikkinäistä suzukia korjannut...tosin olin lomareissulla siellä, kun laturi tuli tiensä päähän. täällä länsi suomessa sataa vettä, mutta lähden silti ajelemaan...


      • savitaipaleella
        itsekkin olen kirjoitti:

        taipalsaarella rikkinäistä suzukia korjannut...tosin olin lomareissulla siellä, kun laturi tuli tiensä päähän. täällä länsi suomessa sataa vettä, mutta lähden silti ajelemaan...

        anteeksi sekaannus.


      • Löysit
        savitaipaleella kirjoitti:

        anteeksi sekaannus.

        Itellä olis ollu hinku tulla mittaileen ja itsekii viisastumaan eteläkarjalaan. ei onnistunu tulevana konloppuna ku pitää lähtee eläimiä rääkkäämään (koiria ja lampaita)
        toivotaan et alkoi soimaan mut kerro toki mitä teit.


      • szsz
        itsekkin olen kirjoitti:

        taipalsaarella rikkinäistä suzukia korjannut...tosin olin lomareissulla siellä, kun laturi tuli tiensä päähän. täällä länsi suomessa sataa vettä, mutta lähden silti ajelemaan...

        Tai varsinaisesti korjaus mies ei paljon tehty me avattiin se läpikotaisin ja katsottiin tutkittiin sieltä sun täältä. Laitettiin paikkoja kuntoon ja katsottiin oliko kaikki paikallaan. Niin jotakin siellä oli jonkun välissä tai jossain. Johtoja vähän liikuteltiin edes takaisin osia katsottiin onko ne hyvässä kunnossa. Sitten kasattiin pyörä uudestaan kuntoon. Ja yritettiin polkaista se käyntiin avot se muutamalla polkaisulla lähti käyntiin. Samalla avauksella sieltä kyllä löytyi uusikin vika mikä olisi jossain vaiheessa taas tehnyt saman tempun. Vasemman puoleinen tuloventtiili on huonossa kunnossa se pitää vaihtaa heti ettei kone leikkaa kiinni. Onneksi se huomattiin tässä korjaus yhteydessä. Kiitoksia kaikille neuvon antajille en olisi itse ihan heti näitä keksinyt.


      • varsinkin sähkölaitteet
        szsz kirjoitti:

        Tai varsinaisesti korjaus mies ei paljon tehty me avattiin se läpikotaisin ja katsottiin tutkittiin sieltä sun täältä. Laitettiin paikkoja kuntoon ja katsottiin oliko kaikki paikallaan. Niin jotakin siellä oli jonkun välissä tai jossain. Johtoja vähän liikuteltiin edes takaisin osia katsottiin onko ne hyvässä kunnossa. Sitten kasattiin pyörä uudestaan kuntoon. Ja yritettiin polkaista se käyntiin avot se muutamalla polkaisulla lähti käyntiin. Samalla avauksella sieltä kyllä löytyi uusikin vika mikä olisi jossain vaiheessa taas tehnyt saman tempun. Vasemman puoleinen tuloventtiili on huonossa kunnossa se pitää vaihtaa heti ettei kone leikkaa kiinni. Onneksi se huomattiin tässä korjaus yhteydessä. Kiitoksia kaikille neuvon antajille en olisi itse ihan heti näitä keksinyt.

        on henkimaailman juttuja. yhdestä suzukista oli kumit tankin ja runkon välistä kuluneet pois kokonaan..johdot meni oikkariin ja kauppaan ostaan kilometri sähköjohtoja ja uusia vetämään. kaikki oli niputettu erkkarilla ja melkoista siirappia sulaneena.
        mutta hyvä että pääset ajeleen, kesä kun ei pitkä ole.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe