Naimisiin pitäisi pian olla menossa, mutta sukunimi on muodostanut ongelman: kumpikan ei halua toistensa sukunimiä, vaan haluttaisiin vaihtaa kummatklin nimemmme erääseen saksankieliseen sukunimeen. Tietääkseni kyseinen nimi ei ainakaan Suomessa, eikä taida itse Saksassakaan olla käytössä. Menisiköhän tämä sukunimi läpi? Joutuisimme tietysti molemmat maksamaan sen 91egee jos edes lähetämme hakemukset, ja kahdenkerrottuna se on iso raha sinänsä.
Mitä luulette, hyväksyittäisiinkö sukunimi? Tai miten ylipäätänensä on muulta kuin suomenkieliseltä kuulostavien sukunimien laita, jos ne kuitenkin sopivat erinomaisesti suomalaiseen kirjoitus ja ääntämisjärjestelmään? Kokemuksia ja kommentteja, kiitos! :)
Saksankielinen sukunimi
Sabona
1
537
Vastaukset
- se menee
Näistä nimenmuutosasioista oli tuossa alempana ketju, johon muuten itsekin osallistuit... Että sieltä löytyy yleisjuttua, ja tarkemmin tietysti nimilaista ja vaikka soittamalla maistraattiin, josta asia etenee, jos etenee. Väestörekisterikeskuksen sivuilta löytyy nimipalvelu, josta voit tarkistaa, onko nimi käytössä jollain suomalaisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275303
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34657- 1481616
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551436Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141260- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211074viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.206977En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61903- 37829