Kevytmoottoripyörä verot.

Anthemi

Kyselisin vähän noista kevari veroista. Jos jään poliiseille kiini ja moponi todetaan kevariksi jousunko maksamaan veroja siihen asti, että muutoskatsastan sen mopoksi vai maksetaanko ne vain kerran? Ja mikä on tuo summa jonka joutuu maksamaan? Ja vielä semmoista, että saanko sakkoa jossei skootterin mittaristo ei toimi?

11

2288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rgtqewry

      könttäsumman veroja, liikennevakuutuksen kolminkertaisena, sakot ja vielä erikseen sen katsastuksen jos muutat sen takaisin vakioksi.

    • Joudut maksamaan aina uudelleen niin monta kertaa kuin jäät kiinni.
      Voit tarkistaa asian verottajan sivuilta.
      Rahaa palaa noin 350€ per kerta.

      • kuin arvaatkaan

        Minä jäin kiinni viritetyllä mopolla ajamisesta, sain isot sakot ja vakuutusmaksut moottoripyörästä kolminkertaisena, kaikki maksut yhteensä oli 1800e sillä rahalla olisin saanut ostaa uuden hienon skootterin.

        Poistamalla vain prikan moposkootterista ja saamalla sen kulkemaan sillätavalla enempi kuin 45km tunnissa muutat sen huomaamattasi moottoripyöräksi, ylläri voi odottaa seuraavan mutkan takana, POLIISI.


      • mutta unohdit
        kuin arvaatkaan kirjoitti:

        Minä jäin kiinni viritetyllä mopolla ajamisesta, sain isot sakot ja vakuutusmaksut moottoripyörästä kolminkertaisena, kaikki maksut yhteensä oli 1800e sillä rahalla olisin saanut ostaa uuden hienon skootterin.

        Poistamalla vain prikan moposkootterista ja saamalla sen kulkemaan sillätavalla enempi kuin 45km tunnissa muutat sen huomaamattasi moottoripyöräksi, ylläri voi odottaa seuraavan mutkan takana, POLIISI.

        sen, että verot tulee vasta 65 jälkeen.
        Ja jos mopo kulkee silloin 45 ja poistat prikan joka tuo noin 10kmh-15kmh lisää huippuja, ei nosta nopeutta 65.
        Ja yleensä vasta 65 jälkeen tulee ne 3x vakuutusmaksut, ajo-oikeudetta ajo sakot, verot, korttipois, suorituskielto jne...

        50-65 välilt tulevist ylinopeuksista tulee vain sakot n. 20-120 ja kilvet mahdollisesti pois. Yleensä poliisit eivät edes välitä alle 65 kulkevista mopoista.


    • virityksen seurauksista
    • Kiki  

      Kannattaa tuollaisessa tapauksessa viedä asia oikeuden käsiteltäväksi, sillä olen 99% varmana että KO. mopo ei täytä kevytmoorrotipyörän vaatimuksia, esim päästöjen, iskunvaminemimien, jarrujen, rungon tms suhteen ollenkaan, eli sitä tuskin saisi katsastettua kevariksi mitenkään. Oikeudessa auttaa maahantuojan todistus siitä että KO. mallia on tehty vain luokkaan L1/L1e

      Eli oikeudessa saattaa sitten tulla vaan sakko "tieliikennekelvottoman ajoneuvon käytöstä" ja "rekisteröimättömällä ajosta" koska eihän se mopon vaatimuksia täytä jos se kulkee vaikkapa 50km/h

      • gregrerg

        Luepa tuo tuolla on tietoa -ketjun linkki, niin pääset tuosta virheellisestä käsityksestäsi eroon. =)


      • Kiki  
        gregrerg kirjoitti:

        Luepa tuo tuolla on tietoa -ketjun linkki, niin pääset tuosta virheellisestä käsityksestäsi eroon. =)

        Kato liukumäki se on alamäki :=)


    • Anthemi

      Voiko alle 15 vuotias kuski saada kevytmoottori pyörä verot? Vai lankeaako verot kun kuski täyttää 15.

      • jos ikää alle 15v niin "pappa be taalar" eli vanhempien piikkiin menee :(


    • trudat!

      verot ei liity kuskiin mitenkään ellei kuskina ollut omistaja.. omistaja ne verot maksaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe