Kyselisin vähän noista kevari veroista. Jos jään poliiseille kiini ja moponi todetaan kevariksi jousunko maksamaan veroja siihen asti, että muutoskatsastan sen mopoksi vai maksetaanko ne vain kerran? Ja mikä on tuo summa jonka joutuu maksamaan? Ja vielä semmoista, että saanko sakkoa jossei skootterin mittaristo ei toimi?
Kevytmoottoripyörä verot.
11
2288
Vastaukset
- rgtqewry
könttäsumman veroja, liikennevakuutuksen kolminkertaisena, sakot ja vielä erikseen sen katsastuksen jos muutat sen takaisin vakioksi.
Joudut maksamaan aina uudelleen niin monta kertaa kuin jäät kiinni.
Voit tarkistaa asian verottajan sivuilta.
Rahaa palaa noin 350€ per kerta.- kuin arvaatkaan
Minä jäin kiinni viritetyllä mopolla ajamisesta, sain isot sakot ja vakuutusmaksut moottoripyörästä kolminkertaisena, kaikki maksut yhteensä oli 1800e sillä rahalla olisin saanut ostaa uuden hienon skootterin.
Poistamalla vain prikan moposkootterista ja saamalla sen kulkemaan sillätavalla enempi kuin 45km tunnissa muutat sen huomaamattasi moottoripyöräksi, ylläri voi odottaa seuraavan mutkan takana, POLIISI. - mutta unohdit
kuin arvaatkaan kirjoitti:
Minä jäin kiinni viritetyllä mopolla ajamisesta, sain isot sakot ja vakuutusmaksut moottoripyörästä kolminkertaisena, kaikki maksut yhteensä oli 1800e sillä rahalla olisin saanut ostaa uuden hienon skootterin.
Poistamalla vain prikan moposkootterista ja saamalla sen kulkemaan sillätavalla enempi kuin 45km tunnissa muutat sen huomaamattasi moottoripyöräksi, ylläri voi odottaa seuraavan mutkan takana, POLIISI.sen, että verot tulee vasta 65 jälkeen.
Ja jos mopo kulkee silloin 45 ja poistat prikan joka tuo noin 10kmh-15kmh lisää huippuja, ei nosta nopeutta 65.
Ja yleensä vasta 65 jälkeen tulee ne 3x vakuutusmaksut, ajo-oikeudetta ajo sakot, verot, korttipois, suorituskielto jne...
50-65 välilt tulevist ylinopeuksista tulee vain sakot n. 20-120 ja kilvet mahdollisesti pois. Yleensä poliisit eivät edes välitä alle 65 kulkevista mopoista.
- virityksen seurauksista
- Kiki
Kannattaa tuollaisessa tapauksessa viedä asia oikeuden käsiteltäväksi, sillä olen 99% varmana että KO. mopo ei täytä kevytmoorrotipyörän vaatimuksia, esim päästöjen, iskunvaminemimien, jarrujen, rungon tms suhteen ollenkaan, eli sitä tuskin saisi katsastettua kevariksi mitenkään. Oikeudessa auttaa maahantuojan todistus siitä että KO. mallia on tehty vain luokkaan L1/L1e
Eli oikeudessa saattaa sitten tulla vaan sakko "tieliikennekelvottoman ajoneuvon käytöstä" ja "rekisteröimättömällä ajosta" koska eihän se mopon vaatimuksia täytä jos se kulkee vaikkapa 50km/h- gregrerg
Luepa tuo tuolla on tietoa -ketjun linkki, niin pääset tuosta virheellisestä käsityksestäsi eroon. =)
- Kiki
gregrerg kirjoitti:
Luepa tuo tuolla on tietoa -ketjun linkki, niin pääset tuosta virheellisestä käsityksestäsi eroon. =)
Kato liukumäki se on alamäki :=)
- Anthemi
Voiko alle 15 vuotias kuski saada kevytmoottori pyörä verot? Vai lankeaako verot kun kuski täyttää 15.
- trudat!
verot ei liity kuskiin mitenkään ellei kuskina ollut omistaja.. omistaja ne verot maksaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483