-- Wanha Cylinda --

Kenkkuilee

Wanha Cylinda 16000 merkkinen pesukoneemme (-90 luvun alusta?) sanoi yhteistyösopimuksen irti. Se pesi aivan hyvin pesuohjalman läpi, ei ongelmia, mutta nyt kun yritin käynnistää konetta uuteen pesuun se ei käynnisty.

Kaikki merkkivalot palavat ok, mutta ohjelma ei käynnisty, eikä kantta saa auki (jumittaa). Oletan, että kannen avausmekanismissa on jotakin häikkää. Ja kun kansi on "koneen mielestä" auki, se ei käynnisty (turvamekanismi).

Nyt kannen saa auki ainoastaan pakko-avauksen narua vetämällä (ja ruuvimeisselillä tms. auttamalla kannen välistä). Avausnapista kansi ei aukea.

Oletteko törmänneet tällaiseen ongelmaan - ja miten sen voisi korjata? Kannattaako viedä korjaamolle tai löytyisikö jokin konsti kotona kokeiltavaksi?

1

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa kysyä joltakin korjaajalta. Luulen, että kyseessä on pieni sähkövika tms. Luukkukytkimen rele voi olla jumittunut ja sen vuoksi ohjelmakaan ei lähde käyntiin, kun tulkitsee luukun olevan auki. Cylinda 16000 on niin hyvä kone, jotta suosittelen vian korjaamista. Kodinkonekorjaajat eivät veloita paljoa tuollaisen pikkuvian laitosta. Kannattaa korjata tuollainen laatukone, sillä kestää korjattuna varmasti pidempään kuin yksikään nykyajan pesukone ja mikä parasta, pesee ja huutelee pyykin runsaassa vedessä, joten puhdasta tulee. Nykykoneet ovat menneet vedensäästössä niin äärimmäisyyksiin, että huutelutulos on melkein jokaisessa huono, kestävyydestä puhumattakaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3089
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      70
      2970
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2859
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2554
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      39
      1977
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1637
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1619
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1575
    9. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1536
    10. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      18
      1480
    Aihe