Lauantaitöistä...

maricaelina

Olen tuntityööntekijänä SOL:illa. Työ on ihan mukavaa ja palkkakin maksetaan about oikein kun ensimmäiset neljä kuukautta jaksoin aina valittaa kun tunteja on jäänyt maksamatta.

Nyt minua on alkanut mietityttää, että minkälainen on lauantaitunneista maksettu taksa? Minulle on nimittäin sanottu, että lauantaitunneilta pitäisi maksaa 50% ekstraa, eli taksa olisi puolitoistakertainen. Itse saan saman palkan aina saman tuntitaksan mukaan viikonpäivästä riippumatta, oli se sitten maanantai tai lauantai. Pyhäpäivistä saan tietenkin tuplapalkan.

Henkilö, joka minulle sanoi että lauantaitunneista saa 50% ylimääräistä, ei kylläkään työskentele siivousalalla.

Miten on? Pitäisikö lauantaitunneista yleensä töissä saada puolitoistakertainen taksa, ja koskeeko tämä SOLia?

4

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin

silloin, jos kysymys on ylitöistä eli viikottainen säännöllinen työaika ylittyy.

• Tai kun on juhlapyhän (uusivuosi, vappu, juhannus yms.) jälkeinen lauantai. Silloin on 50%:n lisät peruspalkassa. Ei muulloin.

• *Bling!*

Minä vaihdoin siivousalalta toisiin hommiin, koska alkoi ottamaan päähän tuo ettei lauantailta saa mitään ja aina sai lauantaina olla töissä. Nykyisestä duunista saan 15% lisän lauantaitunneilta:)

• olen ollut

vuorotöissä, jossa on maksettu aina lauantaityöstä 50 % ja sunnuntaista 100 %.
        Tosin hommakin on ollut parempaa kuin siivoominen.

Välttämättä kannata hakeutua lauantaisin siivoamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      100
      16300
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      239
      2655
    3. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      85
      2211
    4. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      14
      2075
    5. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      24
      1676
    6. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1548
    7. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      182
      1490
    8. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      232
      1238
    9. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      54
      1216
    10. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      31