Fordi ei ol mikää auto, eikä piika ol ihmine

ketunsyötti

Onpa onneton katiska, Ford Mondeo turbodiesel farmari vm 2000. Auto ajettu 125 000, eikä kohta enää paikkaa jota ei olis korjattu. Vetoakselit, raidetangonpäät, laturi, pyöränlaakerit (kaikki 4), äänieristeet putoilee alta, RUOSTUU. Ja tämöä kaikki 125 000 ajetussa autossa. Vikoja mitä pitäisi olla 300 000 km ajetus autos. Mistä lie pataraudast tehty. Ja kaiken lisäksi todellinen huolto ihme. Huollon helpottamiseks olis paras kääntää katto alspäin joka huollos. Kasattu osist mitä saatu. Moottori selvästi jostain toisesta merkistä alkujaan, kun kaikki huoltokohteet, tuliseinän ja moottorin välissä. Olis pitäny uskoo kaverii, eikä ostaa koko roskaa. Ennen ottasin sen piiankin kun ton Fordin. Eka ja vika fordi.

6

1018

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksilöitä.. oma -97 Mondeo on ollut luotettava kulkupeli vaikka on siihenkin joutuntu tekemään korjauksia silloin tällöin. 320 tkm ajettu.

      Ootko varma ettei oo mittaria ruuvailtu?
      Omassa kun ei ole mennyt vielä esim. laturi, kytkin tai vesipumppukaan..

      • ketunsyötti

        Aika varma olen kun on ollu uudesta asti.


    • joutunut

      ..vaihtamaan raidetangonpäät ja etupyörien laakerit. Myös laturi on mahdollisesti mennyt rikki.

      Vetoakselien remontti on ollut pelkkää huolimattomuutta, pitää katsoa huollossa että rasvat pysyy siellä missä kuuluu. Takapyörien laakeriremonttia ei ole tarvinnut tehdä.

      Sinulla on todella luja auto. Moottori kestää miljoonakilometriä. Samoin vaihteisto, ei hajoa kuten Wolkkareissa. Myöskään ruosteongelmaa ei ole, tietysti tuonikäisen auton ruostesuojauksesta on pitänyt huolehtia.

      Mondeoista menee joitakin kuluvia osia, eivät paljoa maksa ja ovat helppoja vaihtaa.

      Se öljynsuodatin on hankala vaihtaa kieltämättä, sen kylläkin oppii.. Mitä muita huoltokohteita siellä ahtaudessa on?

      • ketunsyötti

        Ruostesuojaukset bon tehty, takuu suojaukset, ein mitään nelos öljy sahanpuru kikkoi. Unohdin siit listast viel nopeus/matkamittarin eka kesti 104000, toinen 7500 km ja komas nyt menos. Eikä ihan vakaa ol tämäkään. Kaikki uusia alkuperäis osia. Vetoakseleissa oli ehjät suojakumit ja rasvat sisäl. Mutta minkäs teet kun kierrätetyt vetoakselit ja pyörän laakerit, löytää uutenvuoten tinakauhast, tinast ne tätyy olla tehty kun noi npehmeit ovat taikka rajust alimitoitettui. Kyl näis iha riittäväst on ollu alempie vaihteittei synkronointi ongelmia, ittellä ei kylläkään. Eikä se nafta suodatinkaan maailman riemullinen vaihdettava ol. Jalan kans irti ja päinvastases järjestykses takasin. Laturin/ vesipumpun/ ohjaustehostimen pumpun/ ilmastointilaitteen remmin vaihto kans tosi työn takan. Oppimisest se huolto ei ol kiin kun on 25 vuot kuorma-autoilijan /maansiirtourakoitsijan kokemust takan ja ite on koneet ja autot huollettu ja 80% korjattukin. Pelkkää huonoa ei se foordi kuiten ol, hyvä auto ajaa, moottri varmasti vahva, vaikka en nyt siihen miljoonaan uskokaan, kun ei se noil isommillakaan paljoo siitä yli men. Mutta 500 000 km olis jo hyvä saavutus. Niin ja hörysauna se on talvel suurimman osan aikaa, lämmin, mut ikkunat ain seksihuurus. Ja kertoohan se vanha ajokorttikin jotain. Niissä kun luki: Tämä ajolupa oikeuttaa ajmaan henkilöautomobiilia ja Fordia.


      • Opetellut
        ketunsyötti kirjoitti:

        Ruostesuojaukset bon tehty, takuu suojaukset, ein mitään nelos öljy sahanpuru kikkoi. Unohdin siit listast viel nopeus/matkamittarin eka kesti 104000, toinen 7500 km ja komas nyt menos. Eikä ihan vakaa ol tämäkään. Kaikki uusia alkuperäis osia. Vetoakseleissa oli ehjät suojakumit ja rasvat sisäl. Mutta minkäs teet kun kierrätetyt vetoakselit ja pyörän laakerit, löytää uutenvuoten tinakauhast, tinast ne tätyy olla tehty kun noi npehmeit ovat taikka rajust alimitoitettui. Kyl näis iha riittäväst on ollu alempie vaihteittei synkronointi ongelmia, ittellä ei kylläkään. Eikä se nafta suodatinkaan maailman riemullinen vaihdettava ol. Jalan kans irti ja päinvastases järjestykses takasin. Laturin/ vesipumpun/ ohjaustehostimen pumpun/ ilmastointilaitteen remmin vaihto kans tosi työn takan. Oppimisest se huolto ei ol kiin kun on 25 vuot kuorma-autoilijan /maansiirtourakoitsijan kokemust takan ja ite on koneet ja autot huollettu ja 80% korjattukin. Pelkkää huonoa ei se foordi kuiten ol, hyvä auto ajaa, moottri varmasti vahva, vaikka en nyt siihen miljoonaan uskokaan, kun ei se noil isommillakaan paljoo siitä yli men. Mutta 500 000 km olis jo hyvä saavutus. Niin ja hörysauna se on talvel suurimman osan aikaa, lämmin, mut ikkunat ain seksihuurus. Ja kertoohan se vanha ajokorttikin jotain. Niissä kun luki: Tämä ajolupa oikeuttaa ajmaan henkilöautomobiilia ja Fordia.

        Olisit opetellut senkin ajan suomen kieltä, kun etsit ja keräsit palstalta sisällysluettelon kaikista mahdollisista vioista. Tätä voisit käyttää muittenkin merkkien palstoilla. Käy kuitenkin ensin peruskoulu loppuun.


    • tuhnutin,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      214
      1737
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1123
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      940
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      78
      895
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      817
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      596
    Aihe