Mitä vikaa Vistassa muka on?

I wonder

Mulla on tämä kone:
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q00008Izdbw99?ProductID=8w3D4QFHQpgAAAEZPbl9M1Fc&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil

Tulipas pitkä linkki.
Mielestäni Vista on toiminut virheettömästi. Koneessani on myös Sims2 (sehän on aika raskas peli?), muutama muu peli sekä messenger. Muokkaan kuvia, katson leffoja, surffaan jne.. Eikä Vista ole temppuillut yhtään!

Lopuksi:
Suosittelen Toshibaa niille jotka eivät tiedä minkä merkkisen koneen haluaisivat, itse olen täydellisen tyytyväinen tähän koneeseen.

15

1251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I wonder

Mulla on myös Elisan mokkula netti (tai mikä lie) käytössä. Sekään ei ole temppuillut ollenkaan! :)

Suosittelen Mokkulaa.

• Sulla on ihan ok specsit koneessa joten vista toimii
        ihan ok. Mietippä mikä olisi fiilis jos sulla olisi 1gb rammia ja celeron et varmaan olisi noin tyytyväinen.
        Muuten 32bit vista tukee vain hieman yli 3gb rammia sp1 jälkeen näyttää kaiken, mutta silti voi hyödyntää vain 3gb (suurin ohjelman saama muisti 2gb).
        Mokkulat on ihan jes paikassaan, mutta markkinoinnissa ei ole otettu huomioon sitä, että jos vähänkin liikahdat isoimpien kaupunkien keskustasta niin toiminta a) hidastuu b) lakkaa kokonaan.
        ps. itse en voi haukkua toshibaa, koska perheen vanhin läppäri on sitä merkkiä ja vielä hengissä 10v käytön jäljiltä(mutta kehua voisin montaa muutakin)

• jopati
        Timppa66 kirjoitti:

Sulla on ihan ok specsit koneessa joten vista toimii
        ihan ok. Mietippä mikä olisi fiilis jos sulla olisi 1gb rammia ja celeron et varmaan olisi noin tyytyväinen.
        Muuten 32bit vista tukee vain hieman yli 3gb rammia sp1 jälkeen näyttää kaiken, mutta silti voi hyödyntää vain 3gb (suurin ohjelman saama muisti 2gb).
        Mokkulat on ihan jes paikassaan, mutta markkinoinnissa ei ole otettu huomioon sitä, että jos vähänkin liikahdat isoimpien kaupunkien keskustasta niin toiminta a) hidastuu b) lakkaa kokonaan.
        ps. itse en voi haukkua toshibaa, koska perheen vanhin läppäri on sitä merkkiä ja vielä hengissä 10v käytön jäljiltä(mutta kehua voisin montaa muutakin)

Siinä mielessä hyvä että saa yhteyden missä vaan. Mut gprs yhteys on tolkuttoman hidas, ja siinä ei kannata tietokonetta käyttää. Joku mainitsi et siinä ajassa ehtii perunatkin keittää ennen kun sivu aukee. Operan miniselainta käytän kännykkällä. Toimii kohtalaisesti hitaissakin nopeuksissa.

• I Wonder
        jopati kirjoitti:

Siinä mielessä hyvä että saa yhteyden missä vaan. Mut gprs yhteys on tolkuttoman hidas, ja siinä ei kannata tietokonetta käyttää. Joku mainitsi et siinä ajassa ehtii perunatkin keittää ennen kun sivu aukee. Operan miniselainta käytän kännykkällä. Toimii kohtalaisesti hitaissakin nopeuksissa.

Ehtisin avata miljoona sivua ennenkuin vesi ehtii edes kiehumispisteeseen. Sillä jollakin joka sulle on tollasta sanonut taitaa olla oikein turbo liesi, jos perunat noin nopeesti valmistuu.
        En tiedä mitä ihmeen mokkulaa olet käyttänyt tai yrittänyt käyttää.. mun mokkula taas on erittäin hyvä ellei täydellinen ;)
        että sellasta.

• "Mielestäni Vista on toiminut virheettömästi. Koneessani on myös Sims2 (sehän on aika raskas peli?), muutama muu peli sekä messenger. Muokkaan kuvia, katson leffoja, surffaan jne.. Eikä Vista ole temppuillut yhtään!"

Sims2 ei ole raskas, se on höyhensarjaa. Se on harhaluulo, että Vista erityisesti kaatuilisi ajettaessa. Ongelma on sen hitaus, etenkin päivitettäessä. Tuossa koneessa on jo osat riittävät Vistalle, että sillä onnistuu peruskäyttö mutta päivittäminen kyllä voi olla vielä ikävää. Riittävän hyvän tosiaankin saa (kuten itsekin huomaat) kun ostaa yli 600€ koneen jossa tuplaydin prosessori ja pari gigaa muistia.

Se mikä Vistan isoin ongelma on sitten ylläpidon hankaluus. Olet varmaan huomannut, että Vistaan tulee päivityksiä mutta ähäps.. Sieltä ei tulekkaan päivityksiä joka paikkaan. Eli jos asentaa esim. vaikka OpenOfficen niin Vista ei osaa sitä päivittää, vaan se pitää tehdä itse. Joissakin ohjelmissa on sitten omat automaattiset päivitykset mutta lopputulos on se, että kun kaikki päivittävät omilla systeemeillään ja eri ohjelmistoilla on riippuvuuksia toisiinsa (Esim. selain on kytköksissä Flashin, Javan ja PDF-lukijan kanssa) niin automaattiset päivitykset voi sotkea näitä.

Varma ratkaisu on kytkeä kaikki automaattiset päivitykset pois ja päivittää itse kerran kuussa kaikki niin sitten ei tule ongelmia (kyllä, Vistalla EI tule ongelmia jos oikein ylläpitää!). Tässä manuaalisessa päivityksessä vaan se Vistan hitaus tulee helposti esille ja joka kuukausi tälläinen nysvääminen on aivan perseestä. Muilla nykykäyttiksillä selviää paljon helpommalla.

"Suosittelen Toshibaa niille jotka eivät tiedä minkä merkkisen koneen haluaisivat, itse olen täydellisen tyytyväinen tähän koneeseen."

Toshibassa on sisuskalut erittäin hyvät, eikä niillä mitään ihme sekoilua ole. Näissä on ongelma näytön kestävyys miksi itse suosittelen välttämään näitä. Huomaat sitten 3v sisällä oliko ostos hyvä, vielä et sitä tiedä.

• I Wonder

En ole huomannut Vistassa minkäänlaista hitautta. Olen erittäin tyytväinen enkä kadu ollenkaan. Ja mua ei haittaa vaikka KERRAN kuussa "joudun" päivittämään. Eri asia jos jokapäivä täytyisi tehdä niin.

Tuossa näyttö asiassa taidat olla oikeassa. Olen huomannut, että näyttöön on ilmestynyt pari hieman vaaleampaa kohtaa kuin muu näyttö.. mutta ei se maailmaa kaada.

• I Wonder kirjoitti:

En ole huomannut Vistassa minkäänlaista hitautta. Olen erittäin tyytväinen enkä kadu ollenkaan. Ja mua ei haittaa vaikka KERRAN kuussa "joudun" päivittämään. Eri asia jos jokapäivä täytyisi tehdä niin.

Tuossa näyttö asiassa taidat olla oikeassa. Olen huomannut, että näyttöön on ilmestynyt pari hieman vaaleampaa kohtaa kuin muu näyttö.. mutta ei se maailmaa kaada.

Sellainen kertakuussa päivitysrutiini Vistalla on yleensä selain toimistopaketti Javakone Flash PDF-lukija Vista itse. Eli kun ne on ladattu niin sitten uninstallia vanhoille ja uudet kehiin.

Omien havaintojen mukaan tässä kestää Vistalla tajuttoman kauan, etenkin jos kone alitehoinen. Tuo Tossu mikä sinulla on nyt sentään on jo riittävän peruskäyttöön että sillä joutunee katsomaan vähemmän sitä sinistä rinkulaa.

Vaivalloista tuo silti on kun muissa käyttiksissä selviää tuollaiselta riesalta. Mac OS X:ssä ehkä jotain toimistopaketin päivitystarvetta on mutta muuten selvitään helpommalla. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ei se Vista ENÄÄ mitään oleellisia ongelmia tee kun siihen tuli jo se SP1 päivitys. Nyt sitä käyttelee muuten ihan mukavasti muutaman vuoden niihin asioihin mihin se riittää. Neljä vuotta luvattu elinkaarta, että varmaan 3v päästä ajankohtaista sitten ostaa se Windows 7 ellei Toshiban näyttö laukea 2v päästä. Ei tuo näyttöongelma maailmaa kaada mutta se ainakin vituttaa jos se pimenee heti takuuajan jälkeen..

• I Wonder
        M-Kar kirjoitti:

Sellainen kertakuussa päivitysrutiini Vistalla on yleensä selain toimistopaketti Javakone Flash PDF-lukija Vista itse. Eli kun ne on ladattu niin sitten uninstallia vanhoille ja uudet kehiin.

Omien havaintojen mukaan tässä kestää Vistalla tajuttoman kauan, etenkin jos kone alitehoinen. Tuo Tossu mikä sinulla on nyt sentään on jo riittävän peruskäyttöön että sillä joutunee katsomaan vähemmän sitä sinistä rinkulaa.

Vaivalloista tuo silti on kun muissa käyttiksissä selviää tuollaiselta riesalta. Mac OS X:ssä ehkä jotain toimistopaketin päivitystarvetta on mutta muuten selvitään helpommalla. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ei se Vista ENÄÄ mitään oleellisia ongelmia tee kun siihen tuli jo se SP1 päivitys. Nyt sitä käyttelee muuten ihan mukavasti muutaman vuoden niihin asioihin mihin se riittää. Neljä vuotta luvattu elinkaarta, että varmaan 3v päästä ajankohtaista sitten ostaa se Windows 7 ellei Toshiban näyttö laukea 2v päästä. Ei tuo näyttöongelma maailmaa kaada mutta se ainakin vituttaa jos se pimenee heti takuuajan jälkeen..

No mua ei kuitenkaan haittaa noi päivitys jutut koska olen aika pitkä pinnainen :) Olen edelleen kaikinpuolin erittäin tyytyväinen tähän läppäriin.
        Nojoo katsotaan mitä aika tuo tullessaan, onneks tällä koneella on kahden vuoden takuu koska mielestäni vuosi olisi liian vähän. Pitää vain toivoa, että jos koneen on pakko jostain syystä mennä rikki niin menkööt sitte kahden vuoden sisällä eikä juuri esim. yhden päivän päästä takuun loppumisesta. Kyllä se ottaisi päähän juu.
        Onko Toshiban näytöissä sitten usein ollut ongelmia vai? En tiennyt sitä..

• I Wonder kirjoitti:

No mua ei kuitenkaan haittaa noi päivitys jutut koska olen aika pitkä pinnainen :) Olen edelleen kaikinpuolin erittäin tyytyväinen tähän läppäriin.
        Nojoo katsotaan mitä aika tuo tullessaan, onneks tällä koneella on kahden vuoden takuu koska mielestäni vuosi olisi liian vähän. Pitää vain toivoa, että jos koneen on pakko jostain syystä mennä rikki niin menkööt sitte kahden vuoden sisällä eikä juuri esim. yhden päivän päästä takuun loppumisesta. Kyllä se ottaisi päähän juu.
        Onko Toshiban näytöissä sitten usein ollut ongelmia vai? En tiennyt sitä..

"Onko Toshiban näytöissä sitten usein ollut ongelmia vai? En tiennyt sitä.."

Kyllä. Muuten ovat erinomaisen hyviä läppäreitä sisuskaluiltaan mutta joku idiootti mennyt pilaamaan hyvän läppärin paskalla näytöllä. Näyttö kun olisi hyvä niin olisi melkein kuin köyhän miehen Thinkpad.

• älyttömän raaka

laite ja vielä tollaseen ulosheittohintaan.
      Miten jotkut löytääkin näitä..
      Onko miten, huutaako tuuletin surffailussa usein?

Tää mokkula, itellä ei ole, mutta kehuvat hitaaksi ja ei se vielä mitään, mutta se pätkiminen kai jo sieppaa.

• I Wonder

Pientä tasaista hurinaa. Ei häiritse ollenkaan. Ja sanon nyt vielä tuhannennen kerran, että tämä mokkula mikä mulla on on erittäin nopea, ei pätki, ei hidastele eikä mitään muutakaan.
        Suosittelen edelleen mokkulaa sitä harkitseville ja Toshibaa myös.

• heheee

Miten tuo nyt muka niin "raaka" laite on 700€ hintaluokassa? Perustason prossu, näyttis ja Toshipaskan laatu. Varmaan tuo 3Gt keskusmuisti taas hämää tietämätöntä. Maksaa muuten 2Gt kammat nykyään alle 50e kannettaviin, että ei kannata hirveästi ainakaan muistimääriä tuijotella.

• jjdhjdfnbvdf

Moni ihminen ei osaa nykyään muuta kuin valittaa. Esim. Firefox selainkin on kuulema huono, vaikka itsellä toimii hyvin ja on turvallinen.

• .........

Firefox:han on paras selain.

• kjchsjödhasiodfhasiodhsdhiaoih

valittajat käyttää yleensä päivittämätöntä piraattiwindowsia ja sit ulisee kun jokin ei toimi.

toisaalta osa on vain puhtaita idiootteja sekä röllejä. Rölli on yleensä kyseessä jos samassa viestissä hehkutetaan linuxia tai mäkkiä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      4115
    2. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      47
      2857
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1820
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      107
      1738
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      99
      1711
    6. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      16
      1559
    7. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      52
      1530
    8. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      15
      1470
    9. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      173
      1447
    10. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1252
    Aihe