SEINÄJOKI

Olen pitänyt ammattiautoilioto aina esimerkillisinä liikenteesä, eli niin sanotuja REKKAKUSKIA, koska työni puolesta mielestäni tunnistan heidät. Mutta nyt löysin kyllä valitettavasti poikkeuksen. Ajoin 31.07.08 niin sanotun rekan perässä Lapualta---Seinäjoelle. No tämä yhristelmä (eli rekka) ajoi erään tunnetun terminaalin pihaan noin klo.18.30 Eräs asia jäi melkolailla ihmetyttämään eli, oloko tämän kuskin vasen käsi kipsis, vai kännykäs, koska en nähnyt hänen näyttävän niin sanottua suuntamerkkiä koskaan, risteyksiä oli monta. Meinasko hän että kyllä MINÄ osaan perille vaikka en suuntaa näytäkkään. Ihmettelen vain että, onko sen vivun vääntäminen niin raskasta. Ja kuonka jalsat vaihdekeppiä heiluttaa (vai onko automaatti vaihteisto) MUISTA MEITÄ LIIKKUU MUITAKIN KUIN SINÄ !!!!!Mulle autokoulus annettiin ymmärtääettä, jos en näytä risteyses suuntamerkkiä niin AJAN SUORAAN. (Olenko oikeassa?)

4

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vlade

Eilen näin henkilöauton joka ei käyttänyt vilkkua. uskokaa tai ei....

• hikinen vanaja

eihän henkilö-autoissa oo nykyisin vilkkua!

• niin huono tuuri että vetoauton ja kärrin sähköt on vedetty väärin, eli silloin ei esim. vilkut toimi. Näin siis vaikkapa sellaisessa tilanteessa, missä joutuu ottamaan jonkun varakärrin peräänsä -> eipä siinä vilkkuja näytellä. Joo ja on se vaan mentävä se reissu vaikka muutakin mieltä jotkut on.

Joskus voi syynä olla sekin, että on joku oikosulku ja kun laitat vilkun päälle, niin polttaa sulakkeen -> eipä siinä vilkkuja silloin näytellä.

Joskus voi syynä olla sekin, että on ihan poltinkin palanut, tai jopa niin jotta vetoauton ja kärrin vilkkupolttimot ovat palaneet -> eipä siinä tietyt vilkut silloin näy.

Joskus syynä voi olla sekin, että vilkkua ei vaan syystä tai toisesta käytetä, syynä tyhmyys jos toistuu usein -> eipä ne siinä paljoa häikäise.

• Jousimies 66

Olen täysin samaa mieltä siitä että näinkin voi käyrä. Mutta tässä perävaunus niitä valoja oli aina tuplaten. Katsoin myös vetoauton kun se kääntyi , että vilkkuuko siellä, mutta hiljaista oli. Ja eikös tieasetus sanele että kuljettaja on aina vastuuhenkilö ajoneuvosta ??, omisti sen kuka vaan!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      87
      7893
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4708
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4321
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      44
      2526
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      92
      1381
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      36
      1199
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      39
      1188
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1130
    9. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      166
      1060
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      63
      1050
    Aihe