ylimääräsen kiintolevyn asennus

ensin kokeilin niin että kytkin suoraan emolevylle no se yritti siitä käynnistää windowsin joka ei onnistunu koska siinä on ollu ennenki vikaa ehkä saastunu tai jotain ja tarkotus oliki et käynnistää windowsin alkuperäseltä levyltä sitten kytkin sen alkuperääseen levyyn ja kokeilin jumppereita sekä master että slave asennossa ja kummallaki kerralla tuli teksti:change the stand alone slave drive to master.system halt eli ei onnistunu mitenkään tuon ylimääräsen levyn asennus mikä siinä saatto mennä vikaan?ja sit ku otin pois sen nii ei meinannu windows enää käynnistyä oikein eli saastuttiko tuo jo alkuperäsen levyn?jouduin käyttään restore pointsia sit alko toimimaan

8

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka ensin

      suomen kieli, keskity sen jälkeen vasta näihin juttuihin, tai aseasekiilevväärpesänyhkaajetjua.

      • Blaah.

        Vanhanpiian sielu.


    • yrität

      panna toisen kovalevyn, pane jumpperi slave-asentoon. Ainoaksi, pane master-asentoon. Jos uudeksi toisen rinnalle mistä käynnistyy käyttis, niin uusi masteriksi ja toinen slaveksi. Suomen kielen oikea käyttö helpottaa neuvojaakin.

    • on, kuten yleensä

      on kaksi IDE liitäntää niin molemmat masteriksi Silloin on primary IDE master ja secondary IDE master.

      Jos samaan piuhaan kytkeen niin toinen masteriksi (se jossa on käyttis) ja toinen slaveksi tai sitten cable select (vähän erilainen kaapeli) jolloin pitää molempien cable select ja sijoittaa ne kaapeliin oikein.

      Jops kysessä on jokin muu kuin IDE, jota et tullut maininneksi niin sitten eivät nämä neuvot välttämättä toimi.

      • on kaks ide liitintä mutta jos noin tekee niin miten voi valita kummasta levystä se käynnistää windowsin ku kummassaki se on,tuos ku kokeilin nii käynnisti siitä minkä asensin sinne ja siitä se ei sais käynnistää


      • ei tule edes
        ssssssssss kirjoitti:

        on kaks ide liitintä mutta jos noin tekee niin miten voi valita kummasta levystä se käynnistää windowsin ku kummassaki se on,tuos ku kokeilin nii käynnisti siitä minkä asensin sinne ja siitä se ei sais käynnistää

        mieleen se ilmeinen (?) ratkaisu ongelmaan. Nimittäin jumppereiden lisäksi levyn näkymiseen koneelle vaikuttaa ATA 100/133 liitännöissä myös se mihin kohtaan datakaapelia levy tökätään. Oikean paikan löytämistä on helpotettu liitinten värikoodeilla jotka ovat lankulta päin sininen (system), harmaa (slave) ja musta (master).

        Siis: jos olet jumpperoinut levyn slaveksi se pitää liittää harmaaseen lattaliittimeen tai _tulee_ ongelmia.

        Toistan: ei _ehkä_ tule ongelmia vaan nitiä _tulee_.

        Joskus olen myös törmännyt sellaiseen optioon että oikeakaan jumpperi/liitin yhdistelmä ei toimi vaan on pakko asettaa jumpperit cable select-asentoon ennen kuin lähtee.


      • ei tule edes kirjoitti:

        mieleen se ilmeinen (?) ratkaisu ongelmaan. Nimittäin jumppereiden lisäksi levyn näkymiseen koneelle vaikuttaa ATA 100/133 liitännöissä myös se mihin kohtaan datakaapelia levy tökätään. Oikean paikan löytämistä on helpotettu liitinten värikoodeilla jotka ovat lankulta päin sininen (system), harmaa (slave) ja musta (master).

        Siis: jos olet jumpperoinut levyn slaveksi se pitää liittää harmaaseen lattaliittimeen tai _tulee_ ongelmia.

        Toistan: ei _ehkä_ tule ongelmia vaan nitiä _tulee_.

        Joskus olen myös törmännyt sellaiseen optioon että oikeakaan jumpperi/liitin yhdistelmä ei toimi vaan on pakko asettaa jumpperit cable select-asentoon ennen kuin lähtee.

        käytin sitä kohtaa mikä meni dvd soittimeen eli kytkin dvd soittimen pois mutta ei toiminu sittenkään vielä olis tuo jos kävis ostaan jumpperin että sen laittas kaapelikytkentä kohtaan jumpperit


    • yksi s

      kyssärit on aina sitä luokkaa että sääliksi käy sekä kysyjää että vastaajia. Otsikko on sentään ohjeitten mukainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe