voiko toimeentulotukea hakea niin jos hakee ekaa kertaa että hakis postitse niin et laittaa kirjeeseen kaikki tarvittavat dokumentit?ilmeisesti ei koska ne dokumentit pitää olla alkuperäsiä eikä kopioita ja niitähän sillon ei sais takasin
toimeentulotuen haku
5
574
Vastaukset
- jo vain
itse ainakin hain ja sain vaikka tosiaan oli kopiot kaikista tärkeimmistä papereista. Ja ainahan ne kopiot voi käydä todistuttamassa vaikka kopiointiliikkeessä oikeeks..mut se sitten tietenkin maksaa.
- näin pitäisi
Minulle ovat aina palauttaneet alkuperäiset tositteet samassa kuoressa päätöksen kanssa. Ovat kai ottaneet kopiot niistä. Kannattasis soittaa sossuun koska käytäntö vaihtelee kunnittain. Itselle kyllä kannattaa ottaa kopiot kaikista papereista jotka sinne laittaa, myös hakemuksesta. Minä skannaan ihan kaikki viranomaislle lähettämäni paperit.
onko noin helppoa vai vaativatko joissaki kunnissa henkilökohtasta käyntiä ja eikö ne kysy omaisuus asioita esim.omistaako auton ja ym.?voiko se onnistua sitten nii ettei koskaan tarttis käydä paikanpäällä vaan aina hoitas postitse sillonhan ei tarttis tehä mitään ilmasia töitä työvoimapoliittisia toimenpiteitä
ssssssssss kirjoitti:
onko noin helppoa vai vaativatko joissaki kunnissa henkilökohtasta käyntiä ja eikö ne kysy omaisuus asioita esim.omistaako auton ja ym.?voiko se onnistua sitten nii ettei koskaan tarttis käydä paikanpäällä vaan aina hoitas postitse sillonhan ei tarttis tehä mitään ilmasia töitä työvoimapoliittisia toimenpiteitä
onko niin että 3kk maksullinen tiliote pitää hakea pankista paljonko se maksaa?,mitä jos ihmisellä ei ole rahaa maksaa sitä sillon ei saa toimeentulo tukeakaan
- riittää...
ssssssssss kirjoitti:
onko niin että 3kk maksullinen tiliote pitää hakea pankista paljonko se maksaa?,mitä jos ihmisellä ei ole rahaa maksaa sitä sillon ei saa toimeentulo tukeakaan
Kopio kuukausitain tulevasta tiliotteesta riittää.
Joissakin kunnissa vaativat sen lisäksi pikatiliotetta sille päivämäärälle kun tiedot toimitetaan (pitää siis toimittaa henkilökohtaisesti, jos ei ole varaa käyttää pikakuriiria).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631852- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281308- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67644