Onko asumusero auttanut

ketään palaamaan yhteen

Eli itsellä avioero ihan kynnyksellä. Vaimo koki totaalisen loppuunpalamisen kotona ja masentui täysin. Kertoi että minun seura ahdistaa häntä niin paljon että ei voi olla mun seurassa. Itselleni tämä tuli täysin puun takaa, koska vaimo ei näitä ahdistuneisuus tunteitaan minulle näyttänyt. Nyt jouduin sitten muuttamaan kotoa pois koska vaimo sanoo että se on ainoa vaihtoehto jotta hän voi parantua masennuksestaan, saada hiukan hajurakoa minuun.
Vaikeaksi tilanteen tekee se että meillä on 3 pientä lasta. 2 yhteyistä ja vanhin on vaimon edellisestä avioliitosta. Olen kuitenkin ollut hänellekkin kuin isä koska rupesimme seurustelemaan kun hän oli vain 2 vuotias ja nyt hän on 7v. Pelkään että miten meidän käy. Vaikeita tässä on myös se että rakastan vaimoani vielä yli kaiken, ja olen täysin paskana tällähetkellä. En löydä mitään elämäniloa mistään ja tuntuu että olis ihan sama vaikka kuolis pois.
Mutta onko kenelläkään kokemusta että onko hetkellinen asumusero oikeasti joskus toiminut suhteen parantajana/pelastajana vai onko se vai lopullisen eron lykkäämistä.

20

2532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eronnut nainen

Anna hänelle aikaa rauhassa miettia asioita,älä kiilaa mutta tee selväksi,että odotat häntä.Älä ala sekoilla muiden kanssa ennenkuin teidän tilanteenne on varmasti selvä.
      Minäkin väsyin mieheni ilkeilyyn ja välinpitämättömyyteen kaksi vuotta sitten ja lähdin 20v liiton jälkeen.Mies oli shokissa,mutta jo 2 kk päästä oli uusi nainen.Jäin yksin,olisin halunnut yrittää vielä.Hän kuitenkin halusi aloittaa uuden kanssa eikä malttanut odottaa,että olisin miettinyt asioita.Mutta näin oli tarkoitettu.
      Ole sinä maltillisempi,jos rakastat häntä.Minun ex ei oikeasti minua edes rakastanut,joten ero oli vain ajan kysymys.Ei tätä uuden pikaista ottamista/löytämistä muuten voi selittää.Tais olla valmiina katsottuna...

• Asunnoton

Sen kyllä olen päättänyt että annan hänelle nyt sitten ihan rauhassa aikaa miettiä. Sovimme myös keskenään että olemme edelleen naimisissa joten kumpikaan ei ala pelleilemään ja etsimään mitään uusia suhteita vaan annetaan ajan kulua ja katsotaan miltä asiat rupeavat tuntumaan ja näyttämään. Itse kuitenkin vielä elättelen toiveita että me saadaan asiat järjestymään , mutta vaimo sanoo että hän ei ole varma että haluaako hän edes yrittää. Mutta aika näyttää.

Hankalintahan tässä on kun ykskaks joutuu pihalle niin ei ole asuntoa ei mitään ja paljon asioita hoidettavana. Mutta sitten kun on taas henkisesti niin rikki että vois vaan vajota johonkin monttuun niin ei oikein tiedä että miten kaikki asiat saa järjestykseen. Tuntuu kuin lähtis ihan nollista taas liikkeelle.

• oltiiNN

asumuserossa ja kolmannella kerralla erottiin sitten pysyvästi. Näin meillä, harjoiteltiin ensin sitä eroamista ja hyvinhän se sitten meni se lopullinen ero.

• ..............................

"Itselleni tämä tuli täysin puun takaa"

"Nyt j o u d u i n sitten muuttamaan kotoa pois koska vaimo sanoo että se on ainoa vaihtoehto jotta hän voi parantua m a s e n n u k s e s t a a n, saada hiukan hajurakoa minuun."

"Vaikeaksi tilanteen tekee se että meillä on 3 pientä l a s t a."

Haloo ryhtiä miehet!Tuo on juuri sitä tämän päivän meininkiä,että nainen vain hups kyllästyy ja haluaa etäisyyttä ja me miehet lähdemme KOTOA!
      Se lähteköön joka kyllästyy olkoon periaatteena kyllästyjä lähtee kiltisti pois, eli tässä tapauksessa marssi takaisin kotiisi ja et lähde mihinkään.
      Ethän edes voi jättää pieniä lapsiasi hoitamaan masentunutta?

• ....

Minunkin mielestä se lähtee, joka on kyllästynyt/masentunut/muuten vaan tympääntynyt perhe-elämään. Meillä lähti mies kun halusi miettiä mitä elämältään haluaa. Toki tiesi sen jo lähtiessään mutta ajatteli varmaan, että ero on minulle helpompi näin. Miehellä oli uusi jo valmiiksi katsottuna ja muuttikin suoraan hänen luokseen "miettimään" elämäänsä.

• Asunnoton

Meillä vaan on semmoinen tilanne että meillä on talo ja kaikki siihen liittyvät lainat vaimon nimissä. Joten joudun kyllä sieltä nyt itse lähtemään.
        Kyllä vaimo sielä lsten kanssa pärjää koska saa hyvin apuja kaupungilta sekä suvultaan, se on vaan että tällähetkellä hän ei pärjää minun kanssa.

• olet tuollainen
        Asunnoton kirjoitti:

Meillä vaan on semmoinen tilanne että meillä on talo ja kaikki siihen liittyvät lainat vaimon nimissä. Joten joudun kyllä sieltä nyt itse lähtemään.
        Kyllä vaimo sielä lsten kanssa pärjää koska saa hyvin apuja kaupungilta sekä suvultaan, se on vaan että tällähetkellä hän ei pärjää minun kanssa.

LAMMAS!
        Avioliitossa omaisuus (varat ja velat) ovat yhteistä (jos ei avioehtoa ole).
        Sehän ei ole sinun vikasi jos vaimosi on sinuun kyllästynyt,ryhtiä mies ja mars mars kotiisi lastesi luokse,pian siellä on uusi iskä lapsillasi!

• pässi olet itse
        olet tuollainen kirjoitti:

LAMMAS!
        Avioliitossa omaisuus (varat ja velat) ovat yhteistä (jos ei avioehtoa ole).
        Sehän ei ole sinun vikasi jos vaimosi on sinuun kyllästynyt,ryhtiä mies ja mars mars kotiisi lastesi luokse,pian siellä on uusi iskä lapsillasi!

Ihmeellisiä neuvoja...
        Marssit ja teet selväksi..
        Huoh. Olen itsekkin kärsinyt masennuksesta ja siihen ei ne marssimiset auta, jos ei halua toista syöstä ihan pohjalle. onneksi tuntuu siltä, että ap kirjoittaneella on myötätuntoa ja älyä ymmärtää tilanne.

• masentunutta mennääkään
        pässi olet itse kirjoitti:

Ihmeellisiä neuvoja...
        Marssit ja teet selväksi..
        Huoh. Olen itsekkin kärsinyt masennuksesta ja siihen ei ne marssimiset auta, jos ei halua toista syöstä ihan pohjalle. onneksi tuntuu siltä, että ap kirjoittaneella on myötätuntoa ja älyä ymmärtää tilanne.

hoitamaan,vaan vanhemmaksi lapsille.Pystyykö oikeasti masentunut hoitamaan lapsia?
        Tällä ratkaisullahan myös masentunutkin saisi aikaa toipua,eikä se välttämättä tarvitse merkitä lyttyyn lyömistä.
        Silloin ainakin terve osapuoli varmistaa lapsien turvalliset olot,ei masentuneelle voi oikeasti tuota vastuuta sysätä.

P.S. meidän rouvan masennus paljastui kyllä salasuhteeksi,valitettavn usein tällainen masentuminen on kyllästymistä,MUTTA EI AINA!

• asumuserossa

En aivan allekirjoittaisi "lammas"-, "pässi"-, ja muita eläinmäärittelyjä tai sitäkään, että se lähtee, joka kyllästyy. Ahdistus ja masennus tyydyttämättämässä suhteessa on yleistä ja eikä siinä tilanteessa aina kykene tekemään rationaalisia päätöksiä tai elämänmuutoksia. Siinä mielessä tarvitsette molemmat aikaa. Sinä et ole nähnyt puolisosi masennusta tai ahdistusta, mutta rakastat häntä yhä. Hän ei ole nähnyt (miksei?) rakkauttasi. Suhteen eteen aina tehtävä työtä eikä mikään itsestäänselvyys. Olkaa erillänne mutta keskustelkaa ja mielellään vähän ammattiapuakin. Tilapäisesti voi asua erillään ja sitten joko muuttaa takaisin yhteen tai tehdä oikea pesäero. Olen itse asumuserossa ja ajan myötä jopa tyytyväisempi kuin ennen, vaikka perheen hajoamisen aiheuttama tuska ja syyllisyys painaa ja taloudellinen puoli tiukemmalla. Aikako? Nyt mennyt 1,5 v ja suunnittelen avioeron vireillepanoa... Sorry :-(

• asunnoton

Viimeviikolla tosiaan jo kerran kävimme perheinasianeuvonnassa. Se on joku kirkon sponsoroima paikka, jolla ei kuitenkaan kytköksiä sen kummemmin uskontoon. Ihan ok keskustelua sielä saatiin aikaiseksi.
        Sovimme että jatkossa alamme käymään perheneuvolassa keskustelemassa asioista koska se on suunnattu lapsiperheille.
        Kaikki mitä tulee tuohon "lammas, pässi" sun muuhun paskaan niin olen kyllä alussa polkenut jalalla maata ja esittänyt kaapin paikkaa mutta se kyllä vain pahensi puolison masennusta ja ahdistusta. Itselleni on kuitenkin ensisijaisen tärkeää tällähetkellä että saan vaimoni terveeksi ja sitten kun ratkaisut jatkon suhteen tehdään niin tiedän että ne on terveellä päällä tehtyjä päätöksiä.

• asumuserossa
        asunnoton kirjoitti:

Viimeviikolla tosiaan jo kerran kävimme perheinasianeuvonnassa. Se on joku kirkon sponsoroima paikka, jolla ei kuitenkaan kytköksiä sen kummemmin uskontoon. Ihan ok keskustelua sielä saatiin aikaiseksi.
        Sovimme että jatkossa alamme käymään perheneuvolassa keskustelemassa asioista koska se on suunnattu lapsiperheille.
        Kaikki mitä tulee tuohon "lammas, pässi" sun muuhun paskaan niin olen kyllä alussa polkenut jalalla maata ja esittänyt kaapin paikkaa mutta se kyllä vain pahensi puolison masennusta ja ahdistusta. Itselleni on kuitenkin ensisijaisen tärkeää tällähetkellä että saan vaimoni terveeksi ja sitten kun ratkaisut jatkon suhteen tehdään niin tiedän että ne on terveellä päällä tehtyjä päätöksiä.

Luultavasti moni nainen haukkoo hämmästyksestä henkeään: mies lähtee vapaaehtoisesti ja avoimella asenteella perheneuvontaan ja pystyy epätoivostaan huolimatta asettamaan vaimonsa terveydentilan ensimmäiselle sijalle! Uskon, että teillä on mahdollisuuksia selvitä tästä kriisistä, sillä tahto ja yritys on kynnyskysymys. Sinä vaikutat empaattiselta ja valmiilta satsaamaan. Toivottavasti pääsette toisianne lähemmäksi taas ja asiat järjestyvät. Ajan kanssa ja lujalla työllä! Onnea sinulle!

• Asunnoton
        asumuserossa kirjoitti:

Luultavasti moni nainen haukkoo hämmästyksestä henkeään: mies lähtee vapaaehtoisesti ja avoimella asenteella perheneuvontaan ja pystyy epätoivostaan huolimatta asettamaan vaimonsa terveydentilan ensimmäiselle sijalle! Uskon, että teillä on mahdollisuuksia selvitä tästä kriisistä, sillä tahto ja yritys on kynnyskysymys. Sinä vaikutat empaattiselta ja valmiilta satsaamaan. Toivottavasti pääsette toisianne lähemmäksi taas ja asiat järjestyvät. Ajan kanssa ja lujalla työllä! Onnea sinulle!

Kaunis kiitos kannustavista sanoista, niitä tosiaan tarvitsen tämän synkkyyden keskelle. Aika sitten tosiaan näyttää että kuinka meidän käy, toivon että kaikki vielä järjestyy.

• "itselleni on tärkeää...
        asunnoton kirjoitti:

... että saan vaimoni terveeksi".
        Vaimosi on masentunut ja ahdistunut, ja sinäkin kuvailemassasi tilanteessanne vähintäänkin ahdistunut.

Onko sinun käsissäsi saada vaimosi terveeksi?

Ymmärtääkseni se on hänen käsissään.
        Osaako hän hakea hoitoa sairastumiseensa (masennus)?
        Onnistuuko hän saamaan sellaista apua, joka auttaa häntä jäljittämään ja tunnistamaan masentuneisuutensa aiheuttajia?

Sinusta tuntuu siltä, kuin sinä ja liittonne olisivat ainoat seikat, joita hän osaa "syyttää" pahasta olostaan.
        Tällaisen vaikutelman kirjoittamastasi tekstistä saa. Tokihan hän varmaankaan ei viime aikoina ole voinut (kanssasi) hyvin.
        Minkälaiset asiat pahoinvointiin mahtavat olla sinun ja hänen välisen dynamiikan aiheuttamia? Minkälaiset taas johtuen sinusta riippumattomista seikoista? Jotka siis eivät vielä ole edes kenenkään tunnistettavissa, saatika nimettävissä..

Varmaankin tämä erillään asuminen on terve reaktio tulehtuneeseen tilanteeseen.
        Molemmille.
        Sinun varmaan kannattaisi voimistaa ITSEÄSI kaikin mahdollisin keinoin. Tarkoitan sellaista, missä oppisit löytämään uusia vahvuuksia ja herkkyyksiä ITSESTÄSI. Tämä ai ole sitä, että minäminäMINÄ, vaan, että oman ITSESI tuntevana sinusta on apua,tukea ja iloa paitsi itsellesi, niin myös läheisillesi.

Itse (olen jo mummo) elin parisuhteessani n. kolmen vuoden asumuserovaiheen lapsen kanssa ollessani kolmikymppinen. Jatkoimme yhteistä elämää, syntyi toinen lapsi.
        Paljon rakkauden ja elämisen ilon lisäksi koimme tietysti myös raastavia vastoinkäymisiä.

Olemme yhteisymmärryksessä avioeronneet yli kaksi vuotta sitten,mutta asumme edelleen toistaiseksi yhdessä.
        Kavereina.

Älä lannistu, vaikka olisi kuinka tajuttoman vaikeaa! - Elämiä on erilaisempia, kuin mitä kiiltokuvat kertovat!
        Jokainen luo omansa!

• Asunnoton
        "itselleni on tärkeää... kirjoitti:

... että saan vaimoni terveeksi".
        Vaimosi on masentunut ja ahdistunut, ja sinäkin kuvailemassasi tilanteessanne vähintäänkin ahdistunut.

Onko sinun käsissäsi saada vaimosi terveeksi?

Ymmärtääkseni se on hänen käsissään.
        Osaako hän hakea hoitoa sairastumiseensa (masennus)?
        Onnistuuko hän saamaan sellaista apua, joka auttaa häntä jäljittämään ja tunnistamaan masentuneisuutensa aiheuttajia?

Sinusta tuntuu siltä, kuin sinä ja liittonne olisivat ainoat seikat, joita hän osaa "syyttää" pahasta olostaan.
        Tällaisen vaikutelman kirjoittamastasi tekstistä saa. Tokihan hän varmaankaan ei viime aikoina ole voinut (kanssasi) hyvin.
        Minkälaiset asiat pahoinvointiin mahtavat olla sinun ja hänen välisen dynamiikan aiheuttamia? Minkälaiset taas johtuen sinusta riippumattomista seikoista? Jotka siis eivät vielä ole edes kenenkään tunnistettavissa, saatika nimettävissä..

Varmaankin tämä erillään asuminen on terve reaktio tulehtuneeseen tilanteeseen.
        Molemmille.
        Sinun varmaan kannattaisi voimistaa ITSEÄSI kaikin mahdollisin keinoin. Tarkoitan sellaista, missä oppisit löytämään uusia vahvuuksia ja herkkyyksiä ITSESTÄSI. Tämä ai ole sitä, että minäminäMINÄ, vaan, että oman ITSESI tuntevana sinusta on apua,tukea ja iloa paitsi itsellesi, niin myös läheisillesi.

Itse (olen jo mummo) elin parisuhteessani n. kolmen vuoden asumuserovaiheen lapsen kanssa ollessani kolmikymppinen. Jatkoimme yhteistä elämää, syntyi toinen lapsi.
        Paljon rakkauden ja elämisen ilon lisäksi koimme tietysti myös raastavia vastoinkäymisiä.

Olemme yhteisymmärryksessä avioeronneet yli kaksi vuotta sitten,mutta asumme edelleen toistaiseksi yhdessä.
        Kavereina.

Älä lannistu, vaikka olisi kuinka tajuttoman vaikeaa! - Elämiä on erilaisempia, kuin mitä kiiltokuvat kertovat!
        Jokainen luo omansa!

Ei se onneksi ole minun käsissä tämä vaimoni parantuminen. Vaimo on kyllä hakenut apua ja sitä parhaillaan myös saa, eli käy psykiatrin juttusilla ja on saanut lääkityksen. Itselleni on hiukan vaikeaa vai kun hän ei suostu kertomaan mitään mitä he siellä puhuvat niin tuntuu että pian jos hän mua oikein mustamaalaa siellä niin hekin kehoittavat ottamaan eron, vaikea sanoa.
        Varmasti tässä on taustalla tekijöitä kaukaakin menneisyydestä jotka nyt purkaantuvat kaikki meidän liiton kontolle ja toivon tosiaan että psykiatri olisi osaava ja saisi ne vanhat asiat selvitettyä hänen pääsään.
        Itsekkin olen kerran käynyt psykiatrin juttusilla ja ensiviikolla käyn vielä kerran, tuntunut ihan hyvältä saada hiukan purkaa tunteita ulkopuoliselle ja vastaavia tilanteita nähneelle henkilölle.
        Kiitoksia kirjoituksestasi, teksti on täyttä asiaa ja hyvää semmoista. Tuo on kyllä totta että kunhan tästä alkujärkytyksestä nyt jotenkin toivun niin täytyy ruveta panostamaan itsensä vahvistamiseen.

• ... hänen
        Asunnoton kirjoitti:

Ei se onneksi ole minun käsissä tämä vaimoni parantuminen. Vaimo on kyllä hakenut apua ja sitä parhaillaan myös saa, eli käy psykiatrin juttusilla ja on saanut lääkityksen. Itselleni on hiukan vaikeaa vai kun hän ei suostu kertomaan mitään mitä he siellä puhuvat niin tuntuu että pian jos hän mua oikein mustamaalaa siellä niin hekin kehoittavat ottamaan eron, vaikea sanoa.
        Varmasti tässä on taustalla tekijöitä kaukaakin menneisyydestä jotka nyt purkaantuvat kaikki meidän liiton kontolle ja toivon tosiaan että psykiatri olisi osaava ja saisi ne vanhat asiat selvitettyä hänen pääsään.
        Itsekkin olen kerran käynyt psykiatrin juttusilla ja ensiviikolla käyn vielä kerran, tuntunut ihan hyvältä saada hiukan purkaa tunteita ulkopuoliselle ja vastaavia tilanteita nähneelle henkilölle.
        Kiitoksia kirjoituksestasi, teksti on täyttä asiaa ja hyvää semmoista. Tuo on kyllä totta että kunhan tästä alkujärkytyksestä nyt jotenkin toivun niin täytyy ruveta panostamaan itsensä vahvistamiseen.

...pidäkään kertoa, mitä puhuvat/ käyvät läpi.
        Se kuuluu hänen prosessiinsa.

Etsi oma tilasi omin,isellesi sopivin keinoin elämäsi rakennuspuiksi, jotta olet valmiimpi kohtaamaan oman loppuelämäsi ensiaskeleita.
        Tätä kautta voit myös kohdata Toisen.

• ilmassa
        Asunnoton kirjoitti:

Kuulostaa kyllä siltä että vaimosi on ihan oikeasti masentunut.Odottele rauhassa,että saa sitä hoitoa.Turha heti ryhtyä itsensä vahvistuksiin ja veivaamaa suhteessa mahdollisesti olleita ongelmia.Totta ihmeessä ne korostuu jos ihminen on masentunut.Mistään ei saa iloa ja elämä ei etene.Ole nyt vaan läsnä kun olette väleissä.Kuuntele jos hän haluaa puhua.Ja anna sitä aikaa toipua.Varmasti lapset hoitaa ja ehkä ne on se kantava voima.kauhea ajatuskin olisi että masentunut vaimo joka kerran on heikoilla vielä kaiken lisäksi potkastaisiin omasta kodista pihalle.Itselläsikin on hommaa saada asiat kuntoon,mutta ehkä nyt olet kuitenkin se vahvempi osapuoli teidän liitossa.Psykiatrit kyllä osaa masentuneet hoitaa ja puheet menee samaa rataa.Ei siinä aleta sinua syyllistämään ja eroon kannustamaan.Sitä on turha pelätä.Ehkäpä tulee kohta se aika että vaimosi haluaa sinutkin keskusteluihin mukaan.Silloin on aika jutella yhdessä.Ensin on kuitenkin saatava vaimosi miettiä asiansa.Äläkä nyt sorru muihin suhteisiin,Siitä se vasta soppa tulee.Yhteisen tulevaisuuden jos saat takaisin niin jaksat nyt varmasti hetken odotella aikoja parempia.Neuvojia on niin monta kuin antajaakin.Puolesta ja vastaan.Elä kuitenkin omaa elämääsi niiden keskellä juuri niin kuin tiedät itse miten sinun pitää elää.Tulevaisuudessa suhteenne voi olla entistä kestävämpi.Tiedätte ainakin että tosi vaikeinakin aikoina voi luottaa että puoliso pysyy rinnalla tukena....oli sitten kumpi tahansa pulassa vuorostaan.

• Bondishy

Menkää perheneuvontaan. Kirkolla on hyvä, samoin kaupungilla. Jonottakaa, jos on jonoa. Menkää perheneuvontaan!

• Asunnoton

Kävimme tosiaan kerran jo kirkon kautta puhumassa , taisi olla perheinasiakeskus nimeltään. Sovimme että siirrymme perheneuvolan puolelle koska ovat erikoistuneet lapsiperheiden asioihin. He järjestelivät enämmän vain pariskuntien asioita, ja suosittelivat että siirrymme tuonne koska pieniä lapsia kuuluu myös kuviohin.
        Ovat olleet suljettuna kesäloman takia mutta nyt maanantaina aukesi ja kävin siellä heti aamusta varaamassa aikaa. Kertoivat että laittavat meidän asian kiirreellisten asioiden joukkoon ja lupasivat että huomenna soittavat ja ilmoittavat ajan milloin voimme tula sinne keskustelemaan.
        Pitää nyt vaan toivoa että ei tarvi hirveen kauan odottaa että saa sen ajan.

• Asunnoton

Tänään sitten soittivat minulle ja kertoivat että ottivat meidän asian kiirrellisten joukkoon. Saimme ajan ensi keskiviikolle. Sain tosiaan semmoisen kuvat että ottavat asian tosissaan koska sinne tapaamiseen tulee kaksi psykologia jotka yhdessä pohtivat meidän asioita ja sitten jatkossa saamme molemmat oman psykologin jommastakummasta. Sitten jatkossa käymme jatkossa yhdessä ja välillä yksin näiden juttusilla.
      Jäi hyvä mieli siitä syystä että olivat heti suunniteleet asiaa tulevaisuuteen eikä silleen että tulkaa nyt käymään kerran ja katsotaan sitten että mitä tehdään. Nyt vaan odottelen sitten keskiviikkoa ja toivon että tulevaisuudessa joskus mun ja vaimon välit järjestyis taas siten että yhteiselo vois jatkua, ehkä vahvemmalla ja kaikinpuolin vankemmalla perustalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2473
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      755
    Aihe