On ollut kavereiden kanssa kinaa siitä, että joutuuko kevytmoottoripyöräveron maksamaan joka vuosi vai vain silloin kun sen ostaa?
Verotus asiaa
5
378
Vastaukset
- jertsukort
vuosimaksu minun mielestä
- dgdgf
Se maksetaa sillo ku sä ostat sen uuten liikkest tai oikeestaa sillon ku se rekisteröidään.
Esimerkkinä:
Ostat KTM EXE 125:n rekisteröitynä, jotai n.7400e
Ostat samanlaisen ilman rekisteröintiä = n.6800e
Eikä se makseta siis ku kerran se vero. Kukahan ääliö on laittanut liikkeelle huhun että olisi olemassa jokin kummallinen kevarivero joka olsi maksettava vuosittain.
Ajoneuvovero on maksettava henkilö ja pakettiautoista eikä muista.
Asian voi tarkistaa AKE:n sivustoilta,ken ei usko.- fghfghfg
Heh.. ei ehkä kevariveroa, mutta kevarista/moottoripyörästä maksetaan autovero (L3e-luokka ja L4e-luokka). mm mopot ja mönkiät on vapautettu tästä.
- dfgsdgdsgg
Ja vielä siitä kun puhutaan että moposta lähti kilvet ja sain "kevariverot". AKE perii silloin moposta autoveron.
"autovero on suoritettava ajoneuvon rekisteröinnin jälkeenkin, jos ajoneuvon rakennetta, käyttötarkoitusta tai omistusta muutetaan verotukseen vaikuttavalla tavalla. Tällöin autoveron kantaa yleensä AKE."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244