tunisiasta kiinnostaisi ostaa asunto

woman 40

tiedustelisin tietääkö kukaan tunisian soussesta olevien asuntojen hinnoista, esim isohkon kerrostaloasunnon hintoja ja vastikkeita ja esim kaupunkitalojen hintoja ja merenrantatalojen hintoja, ja onko tietoa siitä voiko niitä kuinka ostaa ulkomaalainen, kun kysymyksessä olisi nainen, ja mitään miestä ei siis ko. maassa ole. ja tuleeko jollakin vielä mieleen muuta mitä olisi hyvä ajatella ja ottaa huomioon, olen siis ko kohteessa vieraillut todella usein, että tiedän muutoin meiningin. Mietin vielä, että onkohan turvallinen paikka yksinäiselle naiselle asua, myöhemmin olisi mahdollisesti sisko tulossa myös asumaan. - kiitokset vastauksista

13

2259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hommaa

      Siellä on pilvinpimein miehiä jotka ottavat
      teidät omaisuudekseen vaikka väkisin.

      Käy niinkuin sille brittirouvalle hiljakkoin
      eli paikallinen mies tappoi siellä.

      • Woman 40

        Niin se brittirovuva tapettiin sinne hotelliin port kantaqui hin....... ei tietoa siitä tapauksesta enempää, kai sellaista voi tapahtua missä vain...... joka puolella on vaaransa....

        Ei sielä ketään ota väkisin, täälläkin on ihan rauhassa saanut olla tähän asti. Sitähän ei voi mitään elämässään tehdä, jos vain pelkkää kaikkea. Mä nyt olen päättänyt että voin tehdä jotain sellaista tässä lyhyessä elämässä, josta hyvällä tsägällä voi saada hyviä kokemuksia,.... -ainakaan tänne suomeen niitä en jää odottamaan tämän pidemmäks aikaa, tavoitteena onkin nyt vaan tehdä suomessa todella paljon töitä, ja lähtee sit elää muualle missä ehkä jotain elämää voi olla. Se ei tarkoita sitä, et täytyis tuppautuu minkä arabimiehen seuraan, ajattelin elellä siel iha itekseen ja nautiskellä elämästä esim oleskelemalla, maalaamalla kuvia ja hoitamalla puutarhaa, mikään bilettäjä en ole, eli en siten ajaudu ongelmiin, koska en pyöri ravintoloissa dokaamassa... ajattelin, et ottaisin seurakseni jonkun ihanan koiran tai kaksi, ja sit kai näit sukulaisia juoksis aika ajoin kyläilemäs ja muita tuttuja...- suomessa ei tosiaan ole mitään mitä jäisin kaipaamaan....... Jos jokin menee vikaan nin aihanhan sieltä poiskin pääsee...toisaalta....


    • - - - >

      Välimeren rannan eteläpuolen maista Tunisia on ehkäpä vähäriskisempi ja maltillisempi vaihtoehto, mikäli ko. kaltaisiin maihin harkitsee asettumista.

      Marokossa puolestaan on melko paljon ranskalaisia, jotka ovat sieltä hankkineet kaakkos- tai jopa ykköasunnon.

      Tunisian kiinteistöpuolta en sen kummemmin tunne ja miten sen hinnat ovat kehittyneet ja mahdollisesti kehittymässä. Monissa Euroopan maissa on pikemminkin sopiva aika myydä kuin ostaa, joissakin on jo vaikeaa myydä. Esimerkiksi Espanjassa hinnat ovat tulleet alaspäin ja laskulle ei vielä ole näköpiirissä loppua.

      Ohessa muutama linkki:

      - http://www.hammametimmobilier.123.fr/

      - http://www.mavillaimmobiliere.com/

      - http://www.immotunisie.com/

      .

      • Woman 40

        Sairaan paljon kiitoksia linkeistä ; ) .......kävin jo katsomassa tarjontaa ja onhan sitä...


      • Arabin vaimo
        Woman 40 kirjoitti:

        Sairaan paljon kiitoksia linkeistä ; ) .......kävin jo katsomassa tarjontaa ja onhan sitä...

        maan asukkaihin olla jos siella olet useamman kerran vieraillut ja sinne haluaisit muuttaa? Eikos niin? Oli se sitten tietoisella tai tiedostamattomalla tasolla, et ainakaan halua meille sita kertoa. Mina itse olen aina pienesta pitaen ihaillut arabeja, minusta ovat niin komeita, mutta mulla oli tarkat kriteerit millaisen miehen haluaisin, sitten sen loysinkin. Mutta en niilla arabimaiden vierailuillani vaan eraasta toisesta euroopan maasta.

        Mika sinua Tunisiassa vetaa? Mika siella asumisessa olisi niin mukavaa, varsinkin yksin? Eiko olisi turvallisempaa ja HELPOMPAA asua esim. Espanjassa, Kreikassa, Italiassa tms jossa ei saisi niin intensiivista huomioita miehilta jos miesta ei niin kovasta haluaisi etsia?


      • woman40
        Arabin vaimo kirjoitti:

        maan asukkaihin olla jos siella olet useamman kerran vieraillut ja sinne haluaisit muuttaa? Eikos niin? Oli se sitten tietoisella tai tiedostamattomalla tasolla, et ainakaan halua meille sita kertoa. Mina itse olen aina pienesta pitaen ihaillut arabeja, minusta ovat niin komeita, mutta mulla oli tarkat kriteerit millaisen miehen haluaisin, sitten sen loysinkin. Mutta en niilla arabimaiden vierailuillani vaan eraasta toisesta euroopan maasta.

        Mika sinua Tunisiassa vetaa? Mika siella asumisessa olisi niin mukavaa, varsinkin yksin? Eiko olisi turvallisempaa ja HELPOMPAA asua esim. Espanjassa, Kreikassa, Italiassa tms jossa ei saisi niin intensiivista huomioita miehilta jos miesta ei niin kovasta haluaisi etsia?

        tälläinen tempaisu herättää ihmisissä ihmetystä, tämä on sellainen mun projekti, joka on tällä hetkellä suunnitteluvaiheessa, eli ohi on haaveiluvaihe, jossa pähkäillään, lähteäkkö vai ei.

        Ajatellut tässä, että tämän ikäinen jo tässä, mikse en tekisi jotain vain itseäni varten, Pidän suunnattomasti tunisialaisesta ilmapiiristä ja elämisen erilaisuudesta, eurooppa ei nyt tällä hetkellä kiinnosta, sielä ei ole mitään minua varten, tai ainakin niin.

        Olen ajatellut, että kun asetun tunisiaan, saan oman rauhan keskittyä maalaamiseen, ilman kiireen tuntua,....-että olen siis tarpeeksi kaukana suomen kiireestä...

        Sisareni olisi ilmeisesti myös tulossa, mutta en laske hänen varaansa mitään, aikomus oli että minä menen ensin ja hän tulee perässä... muuttokuorma oli tarkoitus viedä yhdessä ajamalla euroopan läpi,

        Alku suunnitelma siis on, että otan tai otamme isohkon asunnon vuokralle joksikin aikaa, ehkä muutamiksi kuukausiksi tai n. vuodeksi, sitten katselen ja katselemme yhdessä ja erikseen asuntoja ja tutkimme hintatasoa ja asunnon ostamisen kiemuroita yms kommervenkkeineen. lopulta jos tuntuu siltä, että varmasti haluan jäädä sinne niin ostan joko itse tai yhdessä sisareni kanssa, tai sitten ostamme kaksi asuntoa jotka sijaitsevat lähellä toisiaan..

        Projekti etenee nyt sillä tavalla, että olen sellaisessa vaiheessa, että panostan aikani täällä työntekoon, juuri nyt olen olen tämän projektin takia myös luopunut joka kuukausittaisista ulkomaan loma viikoista..Ensi vuodelle on tarkka suunnitelma mitä minun on hankittava ja säästettävä, se ei lienee ole ongelma, sen saavuttaminen..

        Musta on hyvä jos ihmisellä on jotain projekteja välillä, ei tarvitse pysähtyä koko iäksi yhteen paikkaan haaveilemaan, parasta elää oma elämäsä itse kaikkinensa, eikä jäädä sivusta seuraajaksi, tai jäädä iäksi odottelemaan että jotain tapahtuisi, on otettava elämä käsiinsä ja elettävä se parhaaksi katsomllaan tavalla...ja aina on pois pääsyn mahdollisuus, jos tuntuu, että on väärässä paikassa.

        Miehistä,...tottakai olen sillä tavalla normaali nainen,k etten ole niin itseriittoinen, että en huolisi, kaipaisi, haluaisi mitään miestä. pidän kyllä miehistä, niin suomalisista kuin arabeistakin, mutta tällä hetkellä ei mitään miestä ole, jos tämän projektin aikana tapaan esim miehen suomesta, en tosiaan ole luopumassa tästä projektista, kerron sitten, mitkä suunnitelmat on, ja jos on erityinen mies, niin silloin voi lähteä mukaan tai jäädä tänne....,jos taas tapaan arabi miehen, joudun olemaan hyvin tarkka hänen tarkoitusperistään, sekä siitä onko todellisesti "rakastunut" vai mitkä on motiivit, sillä tiedossa on tämä kaksinaismaraalisuus ja omanlainen elämisen pinnallisuus ja mentaliteetti naisen hyödyntämisestä,.. eli en onneksi ole sellaista heikkoa laatua, joka ensimmäiseen vastaantulijaan haksahtaa ja silmät sumeena hyppää pilviin ja unelmiin elämään ja varsinkin uskomaan... tietenkin aitoja ja hyviä miehiäkin sielä on, mutta en ole sillä mielikuvalla liikkeessä, että olisin lähdössä miestä etsimäään...

        Mukavaa se n sijaan olisi tutustua paikallisiin naisiin, koska naiset sillä tavalla luotettavampia ja voivat olla esim ystäviä, toisin kuin miehet, joista ei voi koskaan tietää, Sillä tavalla en mikään erakko ole.

        Toisaalta suomesta lyhyt lentomatka ja edullista myös, niin uskon, että tuttavia ja käviöitä aika ajoin riittää...

        Onneksi on sellainen tilanne, että palkkatyöhön ei tunisiassa tarvitse mennä, joten voin keskittyä tekemään juuri sitä mitä itse haluan..

        Että sellaista...

        Terveisin Woman40


      • ???
        woman40 kirjoitti:

        tälläinen tempaisu herättää ihmisissä ihmetystä, tämä on sellainen mun projekti, joka on tällä hetkellä suunnitteluvaiheessa, eli ohi on haaveiluvaihe, jossa pähkäillään, lähteäkkö vai ei.

        Ajatellut tässä, että tämän ikäinen jo tässä, mikse en tekisi jotain vain itseäni varten, Pidän suunnattomasti tunisialaisesta ilmapiiristä ja elämisen erilaisuudesta, eurooppa ei nyt tällä hetkellä kiinnosta, sielä ei ole mitään minua varten, tai ainakin niin.

        Olen ajatellut, että kun asetun tunisiaan, saan oman rauhan keskittyä maalaamiseen, ilman kiireen tuntua,....-että olen siis tarpeeksi kaukana suomen kiireestä...

        Sisareni olisi ilmeisesti myös tulossa, mutta en laske hänen varaansa mitään, aikomus oli että minä menen ensin ja hän tulee perässä... muuttokuorma oli tarkoitus viedä yhdessä ajamalla euroopan läpi,

        Alku suunnitelma siis on, että otan tai otamme isohkon asunnon vuokralle joksikin aikaa, ehkä muutamiksi kuukausiksi tai n. vuodeksi, sitten katselen ja katselemme yhdessä ja erikseen asuntoja ja tutkimme hintatasoa ja asunnon ostamisen kiemuroita yms kommervenkkeineen. lopulta jos tuntuu siltä, että varmasti haluan jäädä sinne niin ostan joko itse tai yhdessä sisareni kanssa, tai sitten ostamme kaksi asuntoa jotka sijaitsevat lähellä toisiaan..

        Projekti etenee nyt sillä tavalla, että olen sellaisessa vaiheessa, että panostan aikani täällä työntekoon, juuri nyt olen olen tämän projektin takia myös luopunut joka kuukausittaisista ulkomaan loma viikoista..Ensi vuodelle on tarkka suunnitelma mitä minun on hankittava ja säästettävä, se ei lienee ole ongelma, sen saavuttaminen..

        Musta on hyvä jos ihmisellä on jotain projekteja välillä, ei tarvitse pysähtyä koko iäksi yhteen paikkaan haaveilemaan, parasta elää oma elämäsä itse kaikkinensa, eikä jäädä sivusta seuraajaksi, tai jäädä iäksi odottelemaan että jotain tapahtuisi, on otettava elämä käsiinsä ja elettävä se parhaaksi katsomllaan tavalla...ja aina on pois pääsyn mahdollisuus, jos tuntuu, että on väärässä paikassa.

        Miehistä,...tottakai olen sillä tavalla normaali nainen,k etten ole niin itseriittoinen, että en huolisi, kaipaisi, haluaisi mitään miestä. pidän kyllä miehistä, niin suomalisista kuin arabeistakin, mutta tällä hetkellä ei mitään miestä ole, jos tämän projektin aikana tapaan esim miehen suomesta, en tosiaan ole luopumassa tästä projektista, kerron sitten, mitkä suunnitelmat on, ja jos on erityinen mies, niin silloin voi lähteä mukaan tai jäädä tänne....,jos taas tapaan arabi miehen, joudun olemaan hyvin tarkka hänen tarkoitusperistään, sekä siitä onko todellisesti "rakastunut" vai mitkä on motiivit, sillä tiedossa on tämä kaksinaismaraalisuus ja omanlainen elämisen pinnallisuus ja mentaliteetti naisen hyödyntämisestä,.. eli en onneksi ole sellaista heikkoa laatua, joka ensimmäiseen vastaantulijaan haksahtaa ja silmät sumeena hyppää pilviin ja unelmiin elämään ja varsinkin uskomaan... tietenkin aitoja ja hyviä miehiäkin sielä on, mutta en ole sillä mielikuvalla liikkeessä, että olisin lähdössä miestä etsimäään...

        Mukavaa se n sijaan olisi tutustua paikallisiin naisiin, koska naiset sillä tavalla luotettavampia ja voivat olla esim ystäviä, toisin kuin miehet, joista ei voi koskaan tietää, Sillä tavalla en mikään erakko ole.

        Toisaalta suomesta lyhyt lentomatka ja edullista myös, niin uskon, että tuttavia ja käviöitä aika ajoin riittää...

        Onneksi on sellainen tilanne, että palkkatyöhön ei tunisiassa tarvitse mennä, joten voin keskittyä tekemään juuri sitä mitä itse haluan..

        Että sellaista...

        Terveisin Woman40

        Naisista en usko sinun siella ystavia saavan, miehet voivat tulla jonottamalla.


      • woman40
        ??? kirjoitti:

        Naisista en usko sinun siella ystavia saavan, miehet voivat tulla jonottamalla.

        joo näinhän se saattaa olla. tulin juuri viime yönä tunisiasta kotio, ja kyllä täytyy sanoa, että oli todella hieno reissu, miehistä ei kannata ottaa sielä mitään stressiä, tyrkyttävät kyllä itseään, mutta yhtä nopeasti lopettavat ja antavat olla rauhassa, kun tekee selväksi että ei kiinnosta, paikalliset naiset toisiaan eivät erityisemmin pidä vaaleista vähäpukeisimmista turisti naisista, poikkeuksiakin tietenkin on, ja mikäli on joistakin perheistä tuttuja, niin silloin pidetään todella hyvää huolta.

        Tällä kertaa olimme myös tunisialaisissa häissä, ne olivat mahtavat..

        Mukavaa syksyä kaikille! t. woman40


      • Nur
        woman40 kirjoitti:

        joo näinhän se saattaa olla. tulin juuri viime yönä tunisiasta kotio, ja kyllä täytyy sanoa, että oli todella hieno reissu, miehistä ei kannata ottaa sielä mitään stressiä, tyrkyttävät kyllä itseään, mutta yhtä nopeasti lopettavat ja antavat olla rauhassa, kun tekee selväksi että ei kiinnosta, paikalliset naiset toisiaan eivät erityisemmin pidä vaaleista vähäpukeisimmista turisti naisista, poikkeuksiakin tietenkin on, ja mikäli on joistakin perheistä tuttuja, niin silloin pidetään todella hyvää huolta.

        Tällä kertaa olimme myös tunisialaisissa häissä, ne olivat mahtavat..

        Mukavaa syksyä kaikille! t. woman40

        Hei! Ihanaa huomata, että puolustat omaa unelmaasi, minä kun olisin jo varmasti haistattanut monet pitkät=) Olen ollut tunisialaisen miehen kanssa naimisissa kohta 24 vuotta, enkä päivääkään vaihtaisi pois. Tosin minäkin tapasin hänet euroopassa eli en ollut hänen porttinsa pois Tunisiasta. Itseasiassa muutimme Tunisiaan vuodeksi mentyämme naimisiin. Vasta, kun ensimmäinen lapsi oli tuloillaan halusin kotimaahani synnyttämään ja kasvattamaan lapseni (olin itse vasta 19, joten se on ymmärrettävää), vaikka olinkin saanut paikallisista naisista sydänystäviä. Nyt olemme 2 vuotta sitten toteuttaneet pitkäaikaisen haaveemme ja ostaneet oman asunnon Tunisian Nabeulista. Sinulle taiteilijana suosittelen juuri tätä kyseistä kaupunkia, sillä Nabeul on vanha, kaunis käsityöläiskaupunki. Matkaa Nabeulista Tunisiin on vain 60km, Hammamettiin 8. Ihmiset ovat sydämellisiä ja vieraat tervehtivät kaduilla, kuin tuntisivat. Onnea ja menestystä hankkeellesi! Kerron mielelläni lisää, jos vain voin olla avuksi ja jos haluat!


      • keinale
        Nur kirjoitti:

        Hei! Ihanaa huomata, että puolustat omaa unelmaasi, minä kun olisin jo varmasti haistattanut monet pitkät=) Olen ollut tunisialaisen miehen kanssa naimisissa kohta 24 vuotta, enkä päivääkään vaihtaisi pois. Tosin minäkin tapasin hänet euroopassa eli en ollut hänen porttinsa pois Tunisiasta. Itseasiassa muutimme Tunisiaan vuodeksi mentyämme naimisiin. Vasta, kun ensimmäinen lapsi oli tuloillaan halusin kotimaahani synnyttämään ja kasvattamaan lapseni (olin itse vasta 19, joten se on ymmärrettävää), vaikka olinkin saanut paikallisista naisista sydänystäviä. Nyt olemme 2 vuotta sitten toteuttaneet pitkäaikaisen haaveemme ja ostaneet oman asunnon Tunisian Nabeulista. Sinulle taiteilijana suosittelen juuri tätä kyseistä kaupunkia, sillä Nabeul on vanha, kaunis käsityöläiskaupunki. Matkaa Nabeulista Tunisiin on vain 60km, Hammamettiin 8. Ihmiset ovat sydämellisiä ja vieraat tervehtivät kaduilla, kuin tuntisivat. Onnea ja menestystä hankkeellesi! Kerron mielelläni lisää, jos vain voin olla avuksi ja jos haluat!

        voisitko ottaa minuun yhteyttä. Olisin myös kiinnostunut asunnon ostosta tunisiassa. Kyselisin vähän sinulta.
        [email protected]


      • Anonyymi
        woman40 kirjoitti:

        tälläinen tempaisu herättää ihmisissä ihmetystä, tämä on sellainen mun projekti, joka on tällä hetkellä suunnitteluvaiheessa, eli ohi on haaveiluvaihe, jossa pähkäillään, lähteäkkö vai ei.

        Ajatellut tässä, että tämän ikäinen jo tässä, mikse en tekisi jotain vain itseäni varten, Pidän suunnattomasti tunisialaisesta ilmapiiristä ja elämisen erilaisuudesta, eurooppa ei nyt tällä hetkellä kiinnosta, sielä ei ole mitään minua varten, tai ainakin niin.

        Olen ajatellut, että kun asetun tunisiaan, saan oman rauhan keskittyä maalaamiseen, ilman kiireen tuntua,....-että olen siis tarpeeksi kaukana suomen kiireestä...

        Sisareni olisi ilmeisesti myös tulossa, mutta en laske hänen varaansa mitään, aikomus oli että minä menen ensin ja hän tulee perässä... muuttokuorma oli tarkoitus viedä yhdessä ajamalla euroopan läpi,

        Alku suunnitelma siis on, että otan tai otamme isohkon asunnon vuokralle joksikin aikaa, ehkä muutamiksi kuukausiksi tai n. vuodeksi, sitten katselen ja katselemme yhdessä ja erikseen asuntoja ja tutkimme hintatasoa ja asunnon ostamisen kiemuroita yms kommervenkkeineen. lopulta jos tuntuu siltä, että varmasti haluan jäädä sinne niin ostan joko itse tai yhdessä sisareni kanssa, tai sitten ostamme kaksi asuntoa jotka sijaitsevat lähellä toisiaan..

        Projekti etenee nyt sillä tavalla, että olen sellaisessa vaiheessa, että panostan aikani täällä työntekoon, juuri nyt olen olen tämän projektin takia myös luopunut joka kuukausittaisista ulkomaan loma viikoista..Ensi vuodelle on tarkka suunnitelma mitä minun on hankittava ja säästettävä, se ei lienee ole ongelma, sen saavuttaminen..

        Musta on hyvä jos ihmisellä on jotain projekteja välillä, ei tarvitse pysähtyä koko iäksi yhteen paikkaan haaveilemaan, parasta elää oma elämäsä itse kaikkinensa, eikä jäädä sivusta seuraajaksi, tai jäädä iäksi odottelemaan että jotain tapahtuisi, on otettava elämä käsiinsä ja elettävä se parhaaksi katsomllaan tavalla...ja aina on pois pääsyn mahdollisuus, jos tuntuu, että on väärässä paikassa.

        Miehistä,...tottakai olen sillä tavalla normaali nainen,k etten ole niin itseriittoinen, että en huolisi, kaipaisi, haluaisi mitään miestä. pidän kyllä miehistä, niin suomalisista kuin arabeistakin, mutta tällä hetkellä ei mitään miestä ole, jos tämän projektin aikana tapaan esim miehen suomesta, en tosiaan ole luopumassa tästä projektista, kerron sitten, mitkä suunnitelmat on, ja jos on erityinen mies, niin silloin voi lähteä mukaan tai jäädä tänne....,jos taas tapaan arabi miehen, joudun olemaan hyvin tarkka hänen tarkoitusperistään, sekä siitä onko todellisesti "rakastunut" vai mitkä on motiivit, sillä tiedossa on tämä kaksinaismaraalisuus ja omanlainen elämisen pinnallisuus ja mentaliteetti naisen hyödyntämisestä,.. eli en onneksi ole sellaista heikkoa laatua, joka ensimmäiseen vastaantulijaan haksahtaa ja silmät sumeena hyppää pilviin ja unelmiin elämään ja varsinkin uskomaan... tietenkin aitoja ja hyviä miehiäkin sielä on, mutta en ole sillä mielikuvalla liikkeessä, että olisin lähdössä miestä etsimäään...

        Mukavaa se n sijaan olisi tutustua paikallisiin naisiin, koska naiset sillä tavalla luotettavampia ja voivat olla esim ystäviä, toisin kuin miehet, joista ei voi koskaan tietää, Sillä tavalla en mikään erakko ole.

        Toisaalta suomesta lyhyt lentomatka ja edullista myös, niin uskon, että tuttavia ja käviöitä aika ajoin riittää...

        Onneksi on sellainen tilanne, että palkkatyöhön ei tunisiassa tarvitse mennä, joten voin keskittyä tekemään juuri sitä mitä itse haluan..

        Että sellaista...

        Terveisin Woman40

        Hieno idea hankkia tukikohta Tunisiasta. Minulla on Espanjassa jo kolmas asunto ja olen täysin kypsä muuttamaan maisemaa. Kun olen vieraillut Tunisiassa mieleeni aina jää päällimmäisenä se rauha, kiireettömyys ja yksinkertainen tapa elää. Espanjassa tätä ei enää koe. Olen rakentanut ja myynyt asutoja jo 40v. Osaan kiertää Suomalaiset välittäjät koska heidän ansiostaan asunnon hinta nousee korkeaksi. Toki Arabimiehet ovat kettuja kauppiaina ja haistavat suomalaisten hyväuskoisuuden.
        Erinomainen idea on mennä ensin asumaan vuokralle ja tutustua alueseen sitä kautta.
        Itse olen katsellut aluetta läheltä Monastiria ja sen etelä puolelta juha radan varrelta. Aivan rannan lähelle en halua mennä, koska sinne kertyy yleensä kaikki kaupustelijat. Samoin jos on myrskyjä niin rannan lähellä on märkää sekä tuulista. RistoReipas


      • woman40 kirjoitti:

        tälläinen tempaisu herättää ihmisissä ihmetystä, tämä on sellainen mun projekti, joka on tällä hetkellä suunnitteluvaiheessa, eli ohi on haaveiluvaihe, jossa pähkäillään, lähteäkkö vai ei.

        Ajatellut tässä, että tämän ikäinen jo tässä, mikse en tekisi jotain vain itseäni varten, Pidän suunnattomasti tunisialaisesta ilmapiiristä ja elämisen erilaisuudesta, eurooppa ei nyt tällä hetkellä kiinnosta, sielä ei ole mitään minua varten, tai ainakin niin.

        Olen ajatellut, että kun asetun tunisiaan, saan oman rauhan keskittyä maalaamiseen, ilman kiireen tuntua,....-että olen siis tarpeeksi kaukana suomen kiireestä...

        Sisareni olisi ilmeisesti myös tulossa, mutta en laske hänen varaansa mitään, aikomus oli että minä menen ensin ja hän tulee perässä... muuttokuorma oli tarkoitus viedä yhdessä ajamalla euroopan läpi,

        Alku suunnitelma siis on, että otan tai otamme isohkon asunnon vuokralle joksikin aikaa, ehkä muutamiksi kuukausiksi tai n. vuodeksi, sitten katselen ja katselemme yhdessä ja erikseen asuntoja ja tutkimme hintatasoa ja asunnon ostamisen kiemuroita yms kommervenkkeineen. lopulta jos tuntuu siltä, että varmasti haluan jäädä sinne niin ostan joko itse tai yhdessä sisareni kanssa, tai sitten ostamme kaksi asuntoa jotka sijaitsevat lähellä toisiaan..

        Projekti etenee nyt sillä tavalla, että olen sellaisessa vaiheessa, että panostan aikani täällä työntekoon, juuri nyt olen olen tämän projektin takia myös luopunut joka kuukausittaisista ulkomaan loma viikoista..Ensi vuodelle on tarkka suunnitelma mitä minun on hankittava ja säästettävä, se ei lienee ole ongelma, sen saavuttaminen..

        Musta on hyvä jos ihmisellä on jotain projekteja välillä, ei tarvitse pysähtyä koko iäksi yhteen paikkaan haaveilemaan, parasta elää oma elämäsä itse kaikkinensa, eikä jäädä sivusta seuraajaksi, tai jäädä iäksi odottelemaan että jotain tapahtuisi, on otettava elämä käsiinsä ja elettävä se parhaaksi katsomllaan tavalla...ja aina on pois pääsyn mahdollisuus, jos tuntuu, että on väärässä paikassa.

        Miehistä,...tottakai olen sillä tavalla normaali nainen,k etten ole niin itseriittoinen, että en huolisi, kaipaisi, haluaisi mitään miestä. pidän kyllä miehistä, niin suomalisista kuin arabeistakin, mutta tällä hetkellä ei mitään miestä ole, jos tämän projektin aikana tapaan esim miehen suomesta, en tosiaan ole luopumassa tästä projektista, kerron sitten, mitkä suunnitelmat on, ja jos on erityinen mies, niin silloin voi lähteä mukaan tai jäädä tänne....,jos taas tapaan arabi miehen, joudun olemaan hyvin tarkka hänen tarkoitusperistään, sekä siitä onko todellisesti "rakastunut" vai mitkä on motiivit, sillä tiedossa on tämä kaksinaismaraalisuus ja omanlainen elämisen pinnallisuus ja mentaliteetti naisen hyödyntämisestä,.. eli en onneksi ole sellaista heikkoa laatua, joka ensimmäiseen vastaantulijaan haksahtaa ja silmät sumeena hyppää pilviin ja unelmiin elämään ja varsinkin uskomaan... tietenkin aitoja ja hyviä miehiäkin sielä on, mutta en ole sillä mielikuvalla liikkeessä, että olisin lähdössä miestä etsimäään...

        Mukavaa se n sijaan olisi tutustua paikallisiin naisiin, koska naiset sillä tavalla luotettavampia ja voivat olla esim ystäviä, toisin kuin miehet, joista ei voi koskaan tietää, Sillä tavalla en mikään erakko ole.

        Toisaalta suomesta lyhyt lentomatka ja edullista myös, niin uskon, että tuttavia ja käviöitä aika ajoin riittää...

        Onneksi on sellainen tilanne, että palkkatyöhön ei tunisiassa tarvitse mennä, joten voin keskittyä tekemään juuri sitä mitä itse haluan..

        Että sellaista...

        Terveisin Woman40

        Hyvä Woman40 !
        Kannattaa todella kuunnella omaa sisäistä ääntään olin paikan valinnassa ! Tällaiselle palstalle valitettavasti tulee paljon kommentteja kirjoittajilta joilla itsellään ei ole mitään kokemusta eikä edellytyksiä antaa ohjeita asian suhteen ! RistoReipas


    • Turun plikka

      http://www.a-gites.com/tunisie/location-appartements-tunisie.html = vuokra-asuntoja...

      http://www.tunisimmo.com/index.php?a=5&b=6 = myytavia asuntoja...

      Tuossa nyt ainakin pari josta paaset alkuun... noin hinnoista yms paikoista. Kylla ne myyvat ihan yksinaisellekin naiselle aivan samallalailla kuin aviopareille yms kun rahoitus ja taloudelliset olot ovat kunnossa! Joskus voi olla hyva olla joku 'virkailija' mukana, esim. voit ottaa yhteytta Tunisian Suomen Suurlahetystoon ( Lac Tunis ) jos tarvitset kaantajaa tms.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe